Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Statisticky dokázáno: hlad po výkonu a SUV zvyšuje emise i přes drsné limity

Výrobci budou mít čím dál tím větší problém splnit domluvené limity emisí CO2. Díky německým statistikům teď k logickým předpokladům existují i čísla. Němci loni ve svých autech spálili 45,3 miliardy litrů paliva, což znamená 3,6% nárůst oproti roku 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T88o98m55á84š 19V33a42l35d95e74r 7623630549

Spotřeba by se měla udávat v gramech na kW jako v letectví. Tady se diví zvyšováním spotřeby, ale stačí se podívat jak se nesmyslně vozy zvětšují, při minimálním navýšení vnitřního prostoru. Stačí se podívat na kombíky střední třídy. Dříve tak akorát a velký vnitřní prostor. Dnes nesmyslně velké obludy a uvnitř málo prostoru. Hlavně, že se tomu dávají názvy jako Sport Touring apod. Nyní se alespoň snaží o jakousi úsporu hmotnosti. Což při zvětšování celkového auta má pochybnou snahu o nějakou smyslnou úsporu. Takže bychom dosáhli hmatatelných úspor nejen na palivu, ale i v emisích, kdyby se vozy nezvětšovali a uplatnily se všechny inovace, které známe u motorů, karoserie, chassis.

0/0
30.12.2016 17:32

P10e68t59r 36M84i27c87h60a15l 2220304451282

Auta se zvětšují kvůli bezpečnosti. Podívej se na sílu dveří nebo sloupků na autě starém 30 let a dnes.

0/0
30.12.2016 21:47

T14o94m58á74š 28V52a16l62d27e98r 7473280199

Nejenom. Není to základní důvod. Zvětšují se, protože další model musí být větší než předchozí, aby se argumentovalo zlepšeným prostorem, bezpečností atd. Pouhý marketing. Přitom by stačilo použít lepší materiál a poznatky z vědy. Vozy se zvětšila za 20 let o více než cca 50 cm na délku . Polo už dávno nahradilo délkou Golf. Golf zase Passat atd. Střední třída má délku kolem 5m a přitom dříve tuto délku měly pouze prémiové modely značek. Jde pouze o marketingový požadavek mít lepší model než konkurence. A lepší znamená větší.

+1/0
1.1.2017 0:24

J55a44n 61M73a51c49h23á64č 3827566963122

Downshizing je cesta do pekla.Všichni to vědí,ale všichni to dělají.Tříválce s objemem jeden litr v oktávce za půl milionu.Kdo si to chce koupit?VW už začíná pomalu dostávat rozum,poté co dostalo přes prsty,tak první vlaštovkou je šestiválec 3,0 TDI v Amaroku,místo toho jejich ,,univerzálního" dvoulitru.

+3/−2
29.12.2016 10:15

J97i40ř69í 79S32c62h31w48a61c71h 8578814968346

Downsizing probíhá po celou dobu co existuje spalovací motor, po celou tu dobu se motory neustále zmenšují a to proto, že roste litrový výkon.... Kdo dnes dělá 12 litrový motor aby z něj dostal 300 koní?

+4/0
29.12.2016 16:18

P43e21t22r 78M27i35c96h84a52l 2940404641712

To je sice pravda, ale obávám se, že se to začíná přehánět. Tříválcové litry dotované turbem na výkon hodně přes 100 koní už jsou o životě motoru na hranici možnostech materiálů a hlavně o zkrácení životnosti těch motorů.

+1/0
30.12.2016 21:50

J10i86ř84í 92S93c98h64w39a52c27h 8548254378976

tříválcové TSI 1.0 má litrový výkon 115 koní....zdá se to poměrně dost...

ale špička je dnes mnohem dále, sériové turbomotory Audi a dalších výrobců (Ford Honda) mají dnes litrový výkon cca 150-160 koní....

Honda už před cca 25 lety vyráběla sériově malé atmosférické motory 1.6 s litrovým výkonem 100-115 koní a za těch 25 let se konstrukce motorů a vývoj materiálů a technologie jejich zpracování posunula a neustále posouvá...

0/0
1.1.2017 14:02

Z97d24e58n97ě37k 59B67l48a56ť98á38k 7582455552225

Neházejte to na VW, ale na EU, litrové motory dnes dělá Ford, PSA, Renault/Nissan, Hyunday, Kia, Fiat, prostě všichni!!!

+1/0
29.12.2016 20:41
Foto

M87i73r49o66s89l30a60v 76S78t63e81i42n94e90r 6938674623885

Celkem přehledná situace. Nezávisle na tom, zda je vůz 4x4 nebo jenom imitace, rozhodne nakonec výkon motoru.

Nezničitelné PD- motory E4 Oktávií s 90 HP jezdí dodnes. Následovaly motory s 81 kW, čili 110 HP z dvou litrů- tyto motory také nedělají potíže, přeprogramovat je na E5.

Problémy s NOx začínají u více, než 150 HP z dvou litrů, nebo 110 HP z 1,6 litrů obsahu.

Takže se zde setkávají dvě tendence- zvyšování výkonu a současně snižování emisí dosud zcela nesledovaných kysličníků. Na dešť nebo mlhu není spolehnutí, tak se musí vstřikovat močovina, aby se ty kyseliny neutralizovaly.

E6 bude nejspíš poslední výplod chorých mozků.

0/0
28.12.2016 20:58

M37i98r70e93k 96G12a15j14e60r 5391846649440

Pointa je kde?

0/0
28.12.2016 21:22
Foto

M63i19r26o64s53l14a58v 47S76t46e47i79n44e54r 6278714573625

S dalšími normami jsme už na konci vlajkové tyčky.

0/0
28.12.2016 21:43
Foto

J41i74ř68í 18D55v51o92ř76á46k 5615859680318

Několikrát jsem četl tvůj komentář a nějak ho nechápu . Možná to bude tím , že už pár desítek let dělům v oboru .

0/0
29.12.2016 10:04
Foto

J91i24ř28í 28D32v78o35ř50á63k 5145519590618

Pardon : dělám .

0/0
29.12.2016 10:35

K32a24r61e56l 86V41a13c76h52u88t 9753552629733

Stejně je to celé podvod - protože ty limity sčítají jablka s hruškami - myslím že platí, že boháči, kteří si kupují silná vozidla, toho za rok najezdí mnohem více, než chudáci, kteří si kupují slaboučké vozy s minimální spotřebou. Proto reálně v provozu ty teoretické propočty nemohou vůbec platit ... :-/ ... je to podvod upečný politiky tak, aby se ten vlk nažral... Rv ... a lidi se dál budou dusit emisemi hlavně z náklaďáků a silných osobáků.

+1/−2
28.12.2016 18:53

P70e75t66r 95M60i17c25h55a64l 2260364931922

Jenže ony ty "slaboučké vozy s minimální spotřebou" většinou žerou podstatně víc, než je deklarováno. ... Takže je to vlastně podvod na druhou.

+6/0
28.12.2016 20:47

J31i22ř77í 70S27c57h93w29a78c24h 8898744538656

Tak s Porsche 911 Carrera s 370 koníky za papírových 7,4 taky asi taky nikdo nepojede ;-)

0/0
28.12.2016 20:54

P54e48t35r 52M72i69c14h64a73l 2950174891512

No to ne, ale ono jich zase nejezdí tolik jako běžných rodinných aut nižší/střední třídy.

+2/0
28.12.2016 21:21

J46i76ř58í 45S30c91h47w81a63c74h 8278574968686

jen jsem chtěl naznačit, že rozdíl mezi papírovou spotřebou spotřebou a a skutečností jde napříč výkonovým spektrem....;-)

0/0
28.12.2016 21:27

P54e90t61r 76M31i17c51h70a17l 2390734631342

To sice jde, ale pořád je ten rozdíl u malých motorů větší. Se svým dvoulitrem jezdím cca za 5 litrů, psaných mám 4,8. Předloni na dovolené jsem měl z půjčovny tříválec 1,2, papírová spotřeba kolem 6 litrů a bralo mi to skoro 9. Jezdím víceméně stejným stylem a zvlášť na dovolené člověk nikam nespěchá. Letos na dovolené jsem měl 1,8 TSI a jezdil jsem s tím do šesti litrů, víceméně za papírovou spotřebu, nevím přesně, kolik byla psaná, možná kolem 5,5 - 6. Takže opět velmi lehce nad udávanou hodnotu.

0/0
28.12.2016 22:13

J88i65ř48í 80S63c36h15w56a51c29h 8788684818156

problém je v tom jak se daný motor používá. Pokud je někdo zvyklý na dvoulitr a pak přesedne do litru a jezdí s ním jak je zvyklý tak to samozřejmě žere. Ale úplně stejně to dopadne, když někdo kdo je zvyklý na třílitr a přesedne do dvoulitru. Tedy já mluvím hlavně o přechodu z benzínu opět na benzín. Vím že ty jezdíš s dieselem a tam to srovnání není úplně "košer".

Nevím jaký tříválec 1,2 máš na mysli ale jezdil jsem s 1.2 HTP/51 kW v Roomsteru a při "pianko jízdě" město plus okresky byl průměr 6-6,5l/100km

0/0
28.12.2016 22:47

P83e89t72r 17M93i74c10h59a72l 2210294841822

Jiří, jezdil jsem s benzíny i diesely. S mojí bývalou atmosférou 1,6 jsem jezdil taky jen velmi lehce nad papírovou spotřebu. Co se týká té 1,2, bylo to Polo tuším 44 kW, ale nevím to jistě. V podstatě haťapka. A jezdil jsem s tím po Rhodosu na výlety, žádný spěch, většinou do 80 km/h, klimu jsem pouštěl minimálně (protože na ty popojížďky to bylo zbytečné a navíc jsme tam byli na konci září, kdy už tam není tak horko). Takže to není srovnání benzín - nafta, ale auto s rezervou a bez rezervy výkonu. ... Mimochodem, zmíněná haťapka při svižnější jízdě po dálnici nejde pod 10 litrů. Vím, není to dálniční auto, ale kdo občas nejede po dálnici, že.

+3/0
28.12.2016 23:26

K10a74r68e28l 70V66a67c58h25u24t 9933632319913

To jsi měl asi smůlu, Haťapku máme (47kW, combi, 2007) a jezdíme s dlouhodobou spotřebou 6,3. Průměr na kratších trasách obvykle hodnota 6,4-6,8 no a po dálnicích to umí za rovných 7,0 (Brno-Vyškov), anebo na dlouhých trasách (Chorvatsko) klidně taky těch 6,5 (s klimou a plně naložení, snaha držet furt 130). ;-) ... Je fakt, že jsme si ji sami zajížděli a je na jízdu po dálnicích už tak nějak "zvyklá". No ale taky dle TP je spotřeba trochu níž: 7,9 - 5,1 - 6,1.

0/0
29.12.2016 8:26

P21e12t70r 81M17i49c12h67a79l 2430324791872

Psal jsem o svižnější jízdě. Snaha držet 130 (předpokládám na tachometru) znamená jet ve skutečnosti většinou do 110 km/h. Když kolikrát vidím, co předvádějí majitelé zmíněných tříválcových zázraků na "padesátce" směrem na Uh. Hradiště, když suverénně jedou nalepení za kamionem, na předjetí nemají, ale místo pro ostatní na zařazení tam nenechají, takže vytvoří kolonu. Pak začnou předjíždět v kopci, kde jsou nahoru dva pruhy, trvá jim to celé stoupání a celou tu kolonu pak samozřejmě zavřou v levém pruhu za sebou. Podobně se často chovají na dálnicích - neuhnou z levého pruhu, i když je v pravém místo, protože díky neznalosti předpisů si myslí, že i když jsou v pravém pruhu rozestupy mezi kamiony 300 metrů, tak oni stále předjíždějí (což není pravda). Výsledkem bývá opět dlouhá kolona a když oni pak uhnou do pravého pruhu, tak už se zpět na předjetí do levho nemůžou dostat, protože na to nemají rychlost. To je ta dálniční spotřeba do 7 litrů. Když se pak někdo z nich snaží držet krok s levým pruhem, který jede tachometrových 145 - 150 (tedy reálně 130 - 145 km/h), tak jim ta spotřeba vyleze klidně i přes těch 10 litrů.

0/0
30.12.2016 21:46

Z33d39e92n36ě61k 77B53a15b81i82c11k18ý 6126243555678

Toto chování jde napříč spektrem řidičů, určitě se netýká jen řidičů HTP..

0/0
23.1.2017 7:51

J74a78r53o71m82í88r 56K11r39á21l 4450799414939

No a s Golfem 1,6 z roku 1998 není problém jezdit pod 7 litrů. A to má najeto skoro 300 tisíc. Tak kde je ten pokrok a výhody těch sekačkových motorů ?

+1/0
29.12.2016 9:01

J34i95ř90í 77S43c29h31w87a42c84h 8778854398296

ten pokrok je v tom, že tam kde ten golf pojede za 7 (ale spíše za 7,5), tak to octa s ekvivalentní "sekačkou" 1.2TSI pojede za 6 a to má možná o 100 kilo víc ;-)

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1997&constyear_e=2000&power_s=55&power_e=60

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2016&power_s=60&power_e=85

0/0
29.12.2016 21:04

T69o73m15á35š 55V98a15l64d77e17r 7153440819

Takovou průměrnou spotřebu mám u 1,8l 100kW MPV a pomalu nejezdím. Pouze v zákonných limitech. Pravda po městě 10,7l

0/0
30.12.2016 17:39
Foto

J90i96ř49í 42D72v73o86ř57á14k 5265339790368

Každé auto , každý motor chce něco jiného . Pokud " znáš " svůj dvoulitr dokážeš spotřebu minimalizovat . Pokud sedneš do jiného auta , trvá nějakou dobu , než ho " poznáš " . Třeba u náklaďáků , kde je spotřeba 30 - 35 litrů na 100 km , dokáže řidič tuto spotřebu ovlivnit o 5 - 8 litrů do plusu stylem jízdy . Jde o udržování ekonomických otáček ( prakticky u každého motoru o trochu jiné ) , předvídání , řazení , podřazování ve správný okamžik , ....... . Jistá nejmenovaná automobilka ( nemůžu jmenovat , zase by mě smázli za reklamu , spam ) ,dělala před lety školení řidičů . Stejnou trasu projel řidič a potom zaměstnanec automobilky . Ten ukázal řidiči , kde dělá chyby . Před tímto školením byla reakce řidičú : Co mě tam bude učit učit nějaký mladý teoretik ? Jezdím 20, 30 let . Umím řídit . Po školení : Jo , něco jsem se naučil .

+2/0
29.12.2016 9:55

P45e86t45r 67M93i95c59h37a41l 2640164191342

Asi jsi reagoval na mě. Kdybys ten můj příspěvek dočetl do konce, viděl bys, že tam srovnávám dvě auta z půjčovny, každé o dost jiné. S normálním autem jsem se pohyboval kolem tabulkové spotřeby, s tříválcovou parodií jsem byl dost nad ní. Styl jízdy mám stejný, jsem zvyklý na tzv. economy run, jenže u toho tříválce to prostě nebylo nic platné. Snad jedině kdybych jezdil maximálně na 70% povolených rychlostních limitů.

0/0
30.12.2016 21:56

K41a88r68e27l 83V72a98c46h40u89t 9923522149223

Ať ty limity dodržují v prvé řadě elektrárny a spalovny a lodě a letadla. - Lidi, kteří si vozí zadky v autech pak můžete skásnout hravě mnoha způsoby. - Vydejte třeba nařízení, že se množství CO2 bude počítat nejen na km, ale taky na počet osob. Kdo tedy bude chtít silnější vozidlo, nebude např. smět jezdit sám - a když, tak za extra taxu. ;-)

0/0
28.12.2016 18:45

O51n71d64ř56e80j 55Č28a63p27k29a 6201221183834

A nebo se na emise CO2 z motorů prostě vykašleme - v místě, kde to auto jezdí, jsou podstatně důležitější oxidy dusíku, mikročástice a jiný sajrajt. A místo snižování emisí CO2 zvýšíme jeho spotřebu, třeba tak, že z něj začneme vyrábět syntetické palivo, jak to už zkoušeli u Audi. Elektřiny i CO2 máme dost, obzvlášť pokud přestaneme panikařit pokaždé, když se řekne "jaderná elektrárna".

0/0
28.12.2016 21:10
Foto

J54i59ř41í 42D32v48o41ř96á87k 5865429600798

Tak kupodivu " syntetické palivo" , třeba MĚŘO ty NOx brutálně zvyšuje . A většina norem EURO x je o NOx. Tyto oxidy vznikají při spalování za vysokých tlaků , teplot plus přebytek kyslíku .

0/0
29.12.2016 10:34

T89o15m95a52s 24V88o83n17d64a75l 2179350630152

Uvalit vetsi dane na znecistovatele, ve mestech zpoplatnit vjezdy. Podpora CNG, elektromobilu. Auta starsi 20 let nepustit na ulici. Lidi sednou do sveho auta a jedou dusit ostatni. Chce to konecne nejaky pokrok a ne porusovat limity. Plno nemoci zpusobeno spinavym vzduchem, obrovske vydaje na lecbu, to vse jsou dopady automobilove dopravy. Snad to nebude dlouho trvat.

0/−9
28.12.2016 18:05

M77i71r49e17k 70G63a25j90e80r 5581596309650

Stat podporuje rakovinotvorne naftove motory vyssi dani u benzinu. A take tim, ze nepostihuje majitele aut s vymontovanymi filtry. To je spatne. Vymyslet dalsi poplatky, jako vami navrhovany za vjezd do mesta, to statni urednici umi nejlepe. Pritom je to naprosto zbytecne, drahe a skodlive opatreni.

+5/−1
28.12.2016 18:27

P79e54t82r 77D24r29a75p38a57l 3305758943335

ve měsrech zpoplatnit vjezdy...takže v každé vesnici bude mýtná brana, u které auto zastaví a znovu se rozjede. To fakt prospěje ekologii;-D

+3/0
28.12.2016 18:31

T34o76m89a83s 33V16o68n42d63a35l 2479780710962

Brana je stredovek, elektronizace to automaticky pokryje, jen se nebat

0/0
28.12.2016 20:27

M64i98r34e47k 92G93a33j13e61r 5801966929160

Chcete rict, ze tu mame na dalnicich stredovek? Nikde jsem nevidel to, o cem mluvite vy. Cena neceho takoveho by byla obrovska a pritom by to nebylo k nicemu.

0/0
28.12.2016 21:19

R87i76c29h50a73r21d 47M38i47k11u95l34e52n61k33a 1259297457984

Vy jste přesně ten škodič úřednický z Brusele....fuj.

0/0
28.12.2016 21:15

L52i31b20o39r 33B81e82n10á98t30s24k18ý 3852408107791

Zase jeden aktivista, jako Hollan u nás v Brně bez řidičáku, ale nechá se vozit.

+1/0
28.12.2016 22:29

L65u44k83á73š 66A34d67a26m96e37c 3237493420987

Možná by přírodě pomohlo víc, kdyby se soudruzi v Bruseli přestali snažit spasit svět a začali se trošku víc zabývat problémy těch, kteří ty jejich teřichy živí.

+12/−1
28.12.2016 17:52

M87i42r45e97k 50G83a76j46e94r 5671896219470

Je uplne jedno, jake zakazy nebo prikazy vlady kterychkoliv zemi budou vydavat. Dokud bude vyzivani ropy jako zdroje energie levnejsi nez obnovitelne zdroje, tak jeji spotreba bude stoupat. Je to ekonomicky zakon, ktery nelze obejit ani zadnymi dotacemi nebo sankcemi.

+3/0
28.12.2016 17:36

M17i32r92e20k 93G52a80j66e80r 5451706419270

Jo a megatunelem pro solarni barony jde stat proti vetsimu vyuzivani solarni energie, protoze elektrinu lidem zdrazuje. Stat (rozumej poslanci a vlada) zbrzdil rozvoj produkce levne elektriny prave tim, ze z budoucich penez obyvatel, kteri musi ted na ty u koryta prispivat zvysenou cenou elektriny, protoze zpusobil masivni budovani solarnich elektraren z jeste drahych solarnich panelu a naopak zabrzdil prirozenou vystavbu malych zdroju z levnych panelu. Dlouho nebude zajem o elektromobily prave z duvodu drahe elektricke energie - nevyplati se investovat do zvysene ceny auta, navic kdyz stejne v rodine musi byt auto se spalovacim motorem, ktere na delsi ceste nezustane nekde viset (na kabelu od nabijecky).

+2/0
28.12.2016 17:45

H62o92n41z95a 68T43a66r 3109422814712

Čínský investor to zase rozjede

http://archiv.ihned.cz/c1-65553270-cinane-v-cesku-skupuji-solary-planuji-dostihnout-ceskou-solarni-jednicku-cez

0/0
28.12.2016 19:13

M87i88r26e13k 28G48a25j82e55r 5861606939140

Domnivam se, ze jim jde spise o skupovani pozemku.

+1/0
28.12.2016 21:25
Foto

M26a28r95e61k 41C17e95r73n66y 5328306827

Ano, to je mozne....ovsem jaksi k nicemu dokud lidi budou kupovat neco co nepotrebujou...

0/0
28.12.2016 16:48

V15l98a98d56i53s46l74a49v 30B32u14r36y77š48e41k 1309872847404

no a protože u nás neexistuje žádný vůdce, jako v KLDR a nebo třeba ve Venezuele, který přesně ví, co lide potřebujou a co už nepotřebujou a tohle se u nás nechává na zákaznících, tak je to k ničemu

+1/0
28.12.2016 16:54

M12a98r37e78k 50M46a15l67ý 1352858961300

Ano. Představte si, že lidi často kupují něco, co nepotřebuji. Jen to prostě chtějí tak si to dopřeji. A je to tak v pořádku :-)

+1/0
28.12.2016 17:22

Z66d94e29n23ě49k 26T36r12u49t84n53o82v93s24k69ý 7833923746750

A smim se zeptat, co nepotrebuju a jak jste prisel na to, ze to nepotrebuju?

0/0
28.12.2016 19:00

A85n80t90o27n82í76n 30S57e19b47e78r49a 7633328110469

Zakazte uz ty zbytecne SUV. Jsou to skarede krabice s velkou spotrebou. Videt z toho je hur, do terenu je vetsina z nich k nicemu. Ve mestech zabiraji dve parkovaci mista. A uvnitr je to mensi nez poradny kombik. Absolutne nechapu k cemu to je. Si to vymysleli automobilky aby meli novy produkt a zase neco jak tahat z lidi vice penez a vetsina lidi jim skocila na spek....

+5/−11
28.12.2016 16:43

V40l57a34d91i14s60l82a90v 26B55u53r83y36š76e31k 1739592197214

dneska už nejste naštěstí vy komunisti v pozici, kdybyste mohli jménem dělnické třídy něco lidem zakazovat a já jen doufám, že se do té pozice nedostanete dříve než umřu, to je moje velké přání

+8/−3
28.12.2016 16:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.