Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Statisticky dokázáno: hlad po výkonu a SUV zvyšuje emise i přes drsné limity

Výrobci budou mít čím dál tím větší problém splnit domluvené limity emisí CO2. Díky německým statistikům teď k logickým předpokladům existují i čísla. Němci loni ve svých autech spálili 45,3 miliardy litrů paliva, což znamená 3,6% nárůst oproti roku 2008.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T67o91m95á56š 95V18a11l86d70e61r 7813480169

Spotřeba by se měla udávat v gramech na kW jako v letectví. Tady se diví zvyšováním spotřeby, ale stačí se podívat jak se nesmyslně vozy zvětšují, při minimálním navýšení vnitřního prostoru. Stačí se podívat na kombíky střední třídy. Dříve tak akorát a velký vnitřní prostor. Dnes nesmyslně velké obludy a uvnitř málo prostoru. Hlavně, že se tomu dávají názvy jako Sport Touring apod. Nyní se alespoň snaží o jakousi úsporu hmotnosti. Což při zvětšování celkového auta má pochybnou snahu o nějakou smyslnou úsporu. Takže bychom dosáhli hmatatelných úspor nejen na palivu, ale i v emisích, kdyby se vozy nezvětšovali a uplatnily se všechny inovace, které známe u motorů, karoserie, chassis.

0/0
30.12.2016 17:32

P56e67t54r 65M17i32c16h30a25l 2470274661302

Auta se zvětšují kvůli bezpečnosti. Podívej se na sílu dveří nebo sloupků na autě starém 30 let a dnes.

0/0
30.12.2016 21:47

T21o10m90á81š 50V36a49l31d45e51r 7753440419

Nejenom. Není to základní důvod. Zvětšují se, protože další model musí být větší než předchozí, aby se argumentovalo zlepšeným prostorem, bezpečností atd. Pouhý marketing. Přitom by stačilo použít lepší materiál a poznatky z vědy. Vozy se zvětšila za 20 let o více než cca 50 cm na délku . Polo už dávno nahradilo délkou Golf. Golf zase Passat atd. Střední třída má délku kolem 5m a přitom dříve tuto délku měly pouze prémiové modely značek. Jde pouze o marketingový požadavek mít lepší model než konkurence. A lepší znamená větší.

+1/0
1.1.2017 0:24

J66a80n 71M64a69c48h42á83č 3957196733762

Downshizing je cesta do pekla.Všichni to vědí,ale všichni to dělají.Tříválce s objemem jeden litr v oktávce za půl milionu.Kdo si to chce koupit?VW už začíná pomalu dostávat rozum,poté co dostalo přes prsty,tak první vlaštovkou je šestiválec 3,0 TDI v Amaroku,místo toho jejich ,,univerzálního" dvoulitru.

+3/−2
29.12.2016 10:15

J30i90ř46í 86S51c54h78w88a74c96h 8108944878206

Downsizing probíhá po celou dobu co existuje spalovací motor, po celou tu dobu se motory neustále zmenšují a to proto, že roste litrový výkon.... Kdo dnes dělá 12 litrový motor aby z něj dostal 300 koní?

+4/0
29.12.2016 16:18

P55e98t84r 21M26i77c30h74a65l 2340574601772

To je sice pravda, ale obávám se, že se to začíná přehánět. Tříválcové litry dotované turbem na výkon hodně přes 100 koní už jsou o životě motoru na hranici možnostech materiálů a hlavně o zkrácení životnosti těch motorů.

+1/0
30.12.2016 21:50

J77i33ř46í 24S89c26h14w30a44c12h 8448924968966

tříválcové TSI 1.0 má litrový výkon 115 koní....zdá se to poměrně dost...

ale špička je dnes mnohem dále, sériové turbomotory Audi a dalších výrobců (Ford Honda) mají dnes litrový výkon cca 150-160 koní....

Honda už před cca 25 lety vyráběla sériově malé atmosférické motory 1.6 s litrovým výkonem 100-115 koní a za těch 25 let se konstrukce motorů a vývoj materiálů a technologie jejich zpracování posunula a neustále posouvá...

0/0
1.1.2017 14:02

Z54d66e68n80ě75k 75B59l92a43ť97á84k 7922945562555

Neházejte to na VW, ale na EU, litrové motory dnes dělá Ford, PSA, Renault/Nissan, Hyunday, Kia, Fiat, prostě všichni!!!

+1/0
29.12.2016 20:41
Foto

M34i22r38o90s76l10a65v 37S81t19e77i82n89e20r 4960502270286

Celkem přehledná situace. Nezávisle na tom, zda je vůz 4x4 nebo jenom imitace, rozhodne nakonec výkon motoru.

Nezničitelné PD- motory E4 Oktávií s 90 HP jezdí dodnes. Následovaly motory s 81 kW, čili 110 HP z dvou litrů- tyto motory také nedělají potíže, přeprogramovat je na E5.

Problémy s NOx začínají u více, než 150 HP z dvou litrů, nebo 110 HP z 1,6 litrů obsahu.

Takže se zde setkávají dvě tendence- zvyšování výkonu a současně snižování emisí dosud zcela nesledovaných kysličníků. Na dešť nebo mlhu není spolehnutí, tak se musí vstřikovat močovina, aby se ty kyseliny neutralizovaly.

E6 bude nejspíš poslední výplod chorých mozků.

0/0
28.12.2016 20:58

M80i75r18e96k 52G80a83j27e84r 5891476399960

Pointa je kde?

0/0
28.12.2016 21:22
Foto

M30i57r74o19s88l16a12v 30S95t88e38i85n70e96r 4920692810456

S dalšími normami jsme už na konci vlajkové tyčky.

0/0
28.12.2016 21:43
Foto

J57i66ř73í 24D79v46o37ř68á56k 5165589250748

Několikrát jsem četl tvůj komentář a nějak ho nechápu . Možná to bude tím , že už pár desítek let dělům v oboru .

0/0
29.12.2016 10:04
Foto

J89i52ř22í 56D34v24o10ř17á44k 5245979840858

Pardon : dělám .

0/0
29.12.2016 10:35

K79a20r80e82l 90V57a13c53h88u71t 9323162779373

Stejně je to celé podvod - protože ty limity sčítají jablka s hruškami - myslím že platí, že boháči, kteří si kupují silná vozidla, toho za rok najezdí mnohem více, než chudáci, kteří si kupují slaboučké vozy s minimální spotřebou. Proto reálně v provozu ty teoretické propočty nemohou vůbec platit ... :-/ ... je to podvod upečný politiky tak, aby se ten vlk nažral... Rv ... a lidi se dál budou dusit emisemi hlavně z náklaďáků a silných osobáků.

+1/−2
28.12.2016 18:53

P81e30t58r 94M70i80c24h48a43l 2580494671542

Jenže ony ty "slaboučké vozy s minimální spotřebou" většinou žerou podstatně víc, než je deklarováno. ... Takže je to vlastně podvod na druhou.

+6/0
28.12.2016 20:47

J81i38ř23í 52S74c38h92w66a26c86h 8728254108216

Tak s Porsche 911 Carrera s 370 koníky za papírových 7,4 taky asi taky nikdo nepojede ;-)

0/0
28.12.2016 20:54

P30e10t79r 88M50i56c86h28a86l 2840284361132

No to ne, ale ono jich zase nejezdí tolik jako běžných rodinných aut nižší/střední třídy.

+2/0
28.12.2016 21:21

J71i40ř76í 32S43c33h13w30a24c75h 8298564768836

jen jsem chtěl naznačit, že rozdíl mezi papírovou spotřebou spotřebou a a skutečností jde napříč výkonovým spektrem....;-)

0/0
28.12.2016 21:27

P69e64t42r 85M79i70c68h92a48l 2620694981202

To sice jde, ale pořád je ten rozdíl u malých motorů větší. Se svým dvoulitrem jezdím cca za 5 litrů, psaných mám 4,8. Předloni na dovolené jsem měl z půjčovny tříválec 1,2, papírová spotřeba kolem 6 litrů a bralo mi to skoro 9. Jezdím víceméně stejným stylem a zvlášť na dovolené člověk nikam nespěchá. Letos na dovolené jsem měl 1,8 TSI a jezdil jsem s tím do šesti litrů, víceméně za papírovou spotřebu, nevím přesně, kolik byla psaná, možná kolem 5,5 - 6. Takže opět velmi lehce nad udávanou hodnotu.

0/0
28.12.2016 22:13

J66i62ř51í 38S33c48h34w31a35c48h 8648394918966

problém je v tom jak se daný motor používá. Pokud je někdo zvyklý na dvoulitr a pak přesedne do litru a jezdí s ním jak je zvyklý tak to samozřejmě žere. Ale úplně stejně to dopadne, když někdo kdo je zvyklý na třílitr a přesedne do dvoulitru. Tedy já mluvím hlavně o přechodu z benzínu opět na benzín. Vím že ty jezdíš s dieselem a tam to srovnání není úplně "košer".

Nevím jaký tříválec 1,2 máš na mysli ale jezdil jsem s 1.2 HTP/51 kW v Roomsteru a při "pianko jízdě" město plus okresky byl průměr 6-6,5l/100km

0/0
28.12.2016 22:47

P89e15t33r 59M41i72c72h26a62l 2530974481652

Jiří, jezdil jsem s benzíny i diesely. S mojí bývalou atmosférou 1,6 jsem jezdil taky jen velmi lehce nad papírovou spotřebu. Co se týká té 1,2, bylo to Polo tuším 44 kW, ale nevím to jistě. V podstatě haťapka. A jezdil jsem s tím po Rhodosu na výlety, žádný spěch, většinou do 80 km/h, klimu jsem pouštěl minimálně (protože na ty popojížďky to bylo zbytečné a navíc jsme tam byli na konci září, kdy už tam není tak horko). Takže to není srovnání benzín - nafta, ale auto s rezervou a bez rezervy výkonu. ... Mimochodem, zmíněná haťapka při svižnější jízdě po dálnici nejde pod 10 litrů. Vím, není to dálniční auto, ale kdo občas nejede po dálnici, že.

+3/0
28.12.2016 23:26

K44a78r91e24l 61V43a22c45h67u72t 9463952189513

To jsi měl asi smůlu, Haťapku máme (47kW, combi, 2007) a jezdíme s dlouhodobou spotřebou 6,3. Průměr na kratších trasách obvykle hodnota 6,4-6,8 no a po dálnicích to umí za rovných 7,0 (Brno-Vyškov), anebo na dlouhých trasách (Chorvatsko) klidně taky těch 6,5 (s klimou a plně naložení, snaha držet furt 130). ;-) ... Je fakt, že jsme si ji sami zajížděli a je na jízdu po dálnicích už tak nějak "zvyklá". No ale taky dle TP je spotřeba trochu níž: 7,9 - 5,1 - 6,1.

0/0
29.12.2016 8:26

P62e43t25r 77M56i87c72h77a86l 2240124371362

Psal jsem o svižnější jízdě. Snaha držet 130 (předpokládám na tachometru) znamená jet ve skutečnosti většinou do 110 km/h. Když kolikrát vidím, co předvádějí majitelé zmíněných tříválcových zázraků na "padesátce" směrem na Uh. Hradiště, když suverénně jedou nalepení za kamionem, na předjetí nemají, ale místo pro ostatní na zařazení tam nenechají, takže vytvoří kolonu. Pak začnou předjíždět v kopci, kde jsou nahoru dva pruhy, trvá jim to celé stoupání a celou tu kolonu pak samozřejmě zavřou v levém pruhu za sebou. Podobně se často chovají na dálnicích - neuhnou z levého pruhu, i když je v pravém místo, protože díky neznalosti předpisů si myslí, že i když jsou v pravém pruhu rozestupy mezi kamiony 300 metrů, tak oni stále předjíždějí (což není pravda). Výsledkem bývá opět dlouhá kolona a když oni pak uhnou do pravého pruhu, tak už se zpět na předjetí do levho nemůžou dostat, protože na to nemají rychlost. To je ta dálniční spotřeba do 7 litrů. Když se pak někdo z nich snaží držet krok s levým pruhem, který jede tachometrových 145 - 150 (tedy reálně 130 - 145 km/h), tak jim ta spotřeba vyleze klidně i přes těch 10 litrů.

0/0
30.12.2016 21:46

Z46d50e10n97ě39k 84B81a89b51i43c34k12ý 6956783615328

Toto chování jde napříč spektrem řidičů, určitě se netýká jen řidičů HTP..

0/0
23.1.2017 7:51

J42a85r63o32m30í20r 81K46r75á51l 4590919664919

No a s Golfem 1,6 z roku 1998 není problém jezdit pod 7 litrů. A to má najeto skoro 300 tisíc. Tak kde je ten pokrok a výhody těch sekačkových motorů ?

+1/0
29.12.2016 9:01

J77i21ř34í 17S75c94h67w74a17c21h 8368614208106

ten pokrok je v tom, že tam kde ten golf pojede za 7 (ale spíše za 7,5), tak to octa s ekvivalentní "sekačkou" 1.2TSI pojede za 6 a to má možná o 100 kilo víc ;-)

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/452-Golf.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=1997&constyear_e=2000&power_s=55&power_e=60

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/399-Octavia.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2013&constyear_e=2016&power_s=60&power_e=85

0/0
29.12.2016 21:04

T89o74m60á19š 21V54a53l37d48e15r 7153350679

Takovou průměrnou spotřebu mám u 1,8l 100kW MPV a pomalu nejezdím. Pouze v zákonných limitech. Pravda po městě 10,7l

0/0
30.12.2016 17:39
Foto

J62i31ř86í 34D88v33o59ř64á23k 5775879130658

Každé auto , každý motor chce něco jiného . Pokud " znáš " svůj dvoulitr dokážeš spotřebu minimalizovat . Pokud sedneš do jiného auta , trvá nějakou dobu , než ho " poznáš " . Třeba u náklaďáků , kde je spotřeba 30 - 35 litrů na 100 km , dokáže řidič tuto spotřebu ovlivnit o 5 - 8 litrů do plusu stylem jízdy . Jde o udržování ekonomických otáček ( prakticky u každého motoru o trochu jiné ) , předvídání , řazení , podřazování ve správný okamžik , ....... . Jistá nejmenovaná automobilka ( nemůžu jmenovat , zase by mě smázli za reklamu , spam ) ,dělala před lety školení řidičů . Stejnou trasu projel řidič a potom zaměstnanec automobilky . Ten ukázal řidiči , kde dělá chyby . Před tímto školením byla reakce řidičú : Co mě tam bude učit učit nějaký mladý teoretik ? Jezdím 20, 30 let . Umím řídit . Po školení : Jo , něco jsem se naučil .

+2/0
29.12.2016 9:55

P67e78t52r 95M68i10c80h56a10l 2900504801212

Asi jsi reagoval na mě. Kdybys ten můj příspěvek dočetl do konce, viděl bys, že tam srovnávám dvě auta z půjčovny, každé o dost jiné. S normálním autem jsem se pohyboval kolem tabulkové spotřeby, s tříválcovou parodií jsem byl dost nad ní. Styl jízdy mám stejný, jsem zvyklý na tzv. economy run, jenže u toho tříválce to prostě nebylo nic platné. Snad jedině kdybych jezdil maximálně na 70% povolených rychlostních limitů.

0/0
30.12.2016 21:56

K47a50r72e28l 11V49a36c14h52u29t 9853462389603

Ať ty limity dodržují v prvé řadě elektrárny a spalovny a lodě a letadla. - Lidi, kteří si vozí zadky v autech pak můžete skásnout hravě mnoha způsoby. - Vydejte třeba nařízení, že se množství CO2 bude počítat nejen na km, ale taky na počet osob. Kdo tedy bude chtít silnější vozidlo, nebude např. smět jezdit sám - a když, tak za extra taxu. ;-)

0/0
28.12.2016 18:45

O45n76d96ř71e15j 54Č89a85p57k94a 6181461353854

A nebo se na emise CO2 z motorů prostě vykašleme - v místě, kde to auto jezdí, jsou podstatně důležitější oxidy dusíku, mikročástice a jiný sajrajt. A místo snižování emisí CO2 zvýšíme jeho spotřebu, třeba tak, že z něj začneme vyrábět syntetické palivo, jak to už zkoušeli u Audi. Elektřiny i CO2 máme dost, obzvlášť pokud přestaneme panikařit pokaždé, když se řekne "jaderná elektrárna".

0/0
28.12.2016 21:10
Foto

J16i31ř95í 83D17v21o21ř24á49k 5585869630398

Tak kupodivu " syntetické palivo" , třeba MĚŘO ty NOx brutálně zvyšuje . A většina norem EURO x je o NOx. Tyto oxidy vznikají při spalování za vysokých tlaků , teplot plus přebytek kyslíku .

0/0
29.12.2016 10:34

T59o25m58a65s 58V40o48n45d78a13l 2299440360312

Uvalit vetsi dane na znecistovatele, ve mestech zpoplatnit vjezdy. Podpora CNG, elektromobilu. Auta starsi 20 let nepustit na ulici. Lidi sednou do sveho auta a jedou dusit ostatni. Chce to konecne nejaky pokrok a ne porusovat limity. Plno nemoci zpusobeno spinavym vzduchem, obrovske vydaje na lecbu, to vse jsou dopady automobilove dopravy. Snad to nebude dlouho trvat.

0/−9
28.12.2016 18:05

M61i91r76e19k 64G23a50j97e31r 5331126389260

Stat podporuje rakovinotvorne naftove motory vyssi dani u benzinu. A take tim, ze nepostihuje majitele aut s vymontovanymi filtry. To je spatne. Vymyslet dalsi poplatky, jako vami navrhovany za vjezd do mesta, to statni urednici umi nejlepe. Pritom je to naprosto zbytecne, drahe a skodlive opatreni.

+5/−1
28.12.2016 18:27

P48e30t37r 47D83r51a25p39a69l 3985398593165

ve měsrech zpoplatnit vjezdy...takže v každé vesnici bude mýtná brana, u které auto zastaví a znovu se rozjede. To fakt prospěje ekologii;-D

+3/0
28.12.2016 18:31

T86o49m37a27s 75V49o80n89d59a32l 2719480320502

Brana je stredovek, elektronizace to automaticky pokryje, jen se nebat

0/0
28.12.2016 20:27

M88i60r93e35k 63G30a24j10e24r 5501646459910

Chcete rict, ze tu mame na dalnicich stredovek? Nikde jsem nevidel to, o cem mluvite vy. Cena neceho takoveho by byla obrovska a pritom by to nebylo k nicemu.

0/0
28.12.2016 21:19

R20i91c90h92a47r59d 58M35i10k70u13l57e62n56k35a 1889977647974

Vy jste přesně ten škodič úřednický z Brusele....fuj.

0/0
28.12.2016 21:15

L61i11b36o77r 75B72e75n39á91t86s35k85ý 3622408567691

Zase jeden aktivista, jako Hollan u nás v Brně bez řidičáku, ale nechá se vozit.

+1/0
28.12.2016 22:29

L97u68k39á34š 87A73d24a87m89e90c 3777113720877

Možná by přírodě pomohlo víc, kdyby se soudruzi v Bruseli přestali snažit spasit svět a začali se trošku víc zabývat problémy těch, kteří ty jejich teřichy živí.

+12/−1
28.12.2016 17:52

M20i26r84e65k 82G90a83j23e25r 5291706309660

Je uplne jedno, jake zakazy nebo prikazy vlady kterychkoliv zemi budou vydavat. Dokud bude vyzivani ropy jako zdroje energie levnejsi nez obnovitelne zdroje, tak jeji spotreba bude stoupat. Je to ekonomicky zakon, ktery nelze obejit ani zadnymi dotacemi nebo sankcemi.

+3/0
28.12.2016 17:36

M48i74r84e50k 27G15a85j37e29r 5671396199870

Jo a megatunelem pro solarni barony jde stat proti vetsimu vyuzivani solarni energie, protoze elektrinu lidem zdrazuje. Stat (rozumej poslanci a vlada) zbrzdil rozvoj produkce levne elektriny prave tim, ze z budoucich penez obyvatel, kteri musi ted na ty u koryta prispivat zvysenou cenou elektriny, protoze zpusobil masivni budovani solarnich elektraren z jeste drahych solarnich panelu a naopak zabrzdil prirozenou vystavbu malych zdroju z levnych panelu. Dlouho nebude zajem o elektromobily prave z duvodu drahe elektricke energie - nevyplati se investovat do zvysene ceny auta, navic kdyz stejne v rodine musi byt auto se spalovacim motorem, ktere na delsi ceste nezustane nekde viset (na kabelu od nabijecky).

+2/0
28.12.2016 17:45

H85o47n87z84a 94T73a65r 3139752184102

Čínský investor to zase rozjede

http://archiv.ihned.cz/c1-65553270-cinane-v-cesku-skupuji-solary-planuji-dostihnout-ceskou-solarni-jednicku-cez

0/0
28.12.2016 19:13

M95i56r64e85k 83G53a19j62e67r 5171746239140

Domnivam se, ze jim jde spise o skupovani pozemku.

+1/0
28.12.2016 21:25
Foto

M49a60r94e85k 59C90e57r55n55y 5948146467

Ano, to je mozne....ovsem jaksi k nicemu dokud lidi budou kupovat neco co nepotrebujou...

0/0
28.12.2016 16:48

V35l39a33d95i63s62l72a65v 83B53u69r49y10š53e75k 1579762517794

no a protože u nás neexistuje žádný vůdce, jako v KLDR a nebo třeba ve Venezuele, který přesně ví, co lide potřebujou a co už nepotřebujou a tohle se u nás nechává na zákaznících, tak je to k ničemu

+1/0
28.12.2016 16:54

M21a33r82e44k 44M78a79l53ý 1842598541490

Ano. Představte si, že lidi často kupují něco, co nepotřebuji. Jen to prostě chtějí tak si to dopřeji. A je to tak v pořádku :-)

+1/0
28.12.2016 17:22

Z60d60e48n57ě23k 85T65r13u53t12n56o30v95s89k54ý 7843163246980

A smim se zeptat, co nepotrebuju a jak jste prisel na to, ze to nepotrebuju?

0/0
28.12.2016 19:00

A78n14t24o92n22í52n 94S88e27b83e19r86a 7163398140199

Zakazte uz ty zbytecne SUV. Jsou to skarede krabice s velkou spotrebou. Videt z toho je hur, do terenu je vetsina z nich k nicemu. Ve mestech zabiraji dve parkovaci mista. A uvnitr je to mensi nez poradny kombik. Absolutne nechapu k cemu to je. Si to vymysleli automobilky aby meli novy produkt a zase neco jak tahat z lidi vice penez a vetsina lidi jim skocila na spek....

+5/−11
28.12.2016 16:43

V88l61a94d62i71s20l48a36v 18B75u62r48y54š34e94k 1469702597754

dneska už nejste naštěstí vy komunisti v pozici, kdybyste mohli jménem dělnické třídy něco lidem zakazovat a já jen doufám, že se do té pozice nedostanete dříve než umřu, to je moje velké přání

+8/−3
28.12.2016 16:59



Najdete na iDNES.cz