Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Policie vykuchané výfuky dieselů nekontroluje, odkazuje na STK

V Česku jezdí desetitisíce aut s vykuchaným filtrem pevných částic. Tato velmi problematická část moderních naftových motorů zabraňuje vypouštění rakovinotvorných sazí. Novela zákona se snaží nelegálním úpravám dieselů zabránit. Potíž je ve vysokých cenách náhradních filtrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a24n 83K48o18h40l 4433127951394

Diesely vymazat z českých silnic R^

0/−5
26.12.2016 16:45

J36a47n 10N92o39v82á20k 9385518964445

Tu část s odstraněním filtru a plněním nanejvýš EURO1 považuju za účelovou lež!

Sám mám auto s filtrem, dle papírů plní EURO4, tentýž motor bez filtru byl dodáván jako EURO3.

Kamarád má navíc praktickou zkušenost, že i auto z vymontovaným filtrerm (a s motorem v pořádku) prošlo bez problémů emisní kontrolou podle hodnot pro auta s filtrem.

+3/−1
20.12.2016 18:12

V35l94a37d75i56s25l37a58v 72B86u20r52y50š23e33k 1379132757944

projít muselo, na STK se saze neměří, takže ani neprojít kamarádovi nemohlo, nic to nemění na tom, že někomu se saze z jeho auta budou ukládat v plicích a dostanou se až do krevního oběhu, což mu způsobí rakovinu

+3/0
24.12.2016 8:24

P39e85t41r 45H54a41n95a 1594600529

Stý článek a po sté se marně ptám na tu podle mne hloupost kontroly s bílou rukavicí. Já mám C5 dle diagnostiky filtr v pořádku regenerace jednou za cca 1000km, močoviny dost a výfuk černý. Sl. auto Fiat jednou měněný filtr, funkčnost kontrolována v dílnách při pravidelných prohlídkách a divte se výfuk černý. Obě auta mají najeto 200t. km a pokud ucpete papírovým kapesníkem výfuk, tak zůstává bílý. Tento stav jsem našel i u jiných aut v mém okolí.

Takže jak to vlastně je, protože tahle masáž o jednoduchých kontrolách je evidentně blbost a pochybuji, že na základě něčeho tak primitivního tě budou v Rakousku perzekuovat.

+1/0
20.12.2016 11:56

V62l57a66d71i23s27l27a49v 22B22u12r66y55š80e11k 1779742227824

pokud je filtr v pořádku, nemají se saze do výfuku jak dostat, proto se to takhle kontroluje, je to jako kdybyste přesíval písek a dirkou 4 mm se vám do přesitého písku dostal kamínek 1 cm, tak je sítko vadné, tak je to i s DPF, pokud je filtr v pořádku, je koncovka naprosto čistá a žádná diagnostika ne tom nemůže nic změnit

+1/−1
20.12.2016 16:33

J86a42n 95N14o24v92á68k 9405658514445

Stačí mít problém s regenerací jednou, do výfuku za filtr se dostamou saze, zčerná a i když problém vyřešíte a auto vše plní, už nikdy se výfuk bílým nestane.

Navíc starší filtry už určité procento sazí propustí - na STK projdou, limit není nulový, ale výfuk bílý nezůstane.

+1/0
20.12.2016 18:07

L20u69b95o62š 22S36t66e88h91n56o 8612239851589

Je třeba rozlišit emise zdraví neškodného CO2 a karcinogenní NOx a pevné částice. Filtry částic zachytávají jemné částice, pro snížení emisí NOx slouží například EGR ventil a přisávání spalin do sání. Zvýšená spotřeba vzniká především při regeneraci filtru kdy se vstřikuje do válce palivo navíc aby dohořívalo až ve výfuku a zvyšovalo teplotu spalin pro vypálení filtru. Ke snížení spotřeby nafty dochází u systémů SCR (močovina), ale zase se musí tankovat AdBlue.

0/0
20.12.2016 10:36

V55a27c72l38a77v 98M59e93d81e85k 5401792705335

Vzhledem k tomu, že se stalo oblíbeným byznysem servisů na STK zapůjčovat funkční DPF, tak by se tím Policie na silnicích zabývat měla. STK nic neznamená.

+1/−2
20.12.2016 8:45

Z74d19e13n33e80k 80V56r59b32a 8459205153247

To je problém zejména ekoteroristů, kteří udělali z auta spotřebák na 6 let. Jakmile začnou odcházet eko-zbytečnosti (PDF, obtoky spalin, turba), které jsou velmi nákladné a na celém autě vpodstatě nejporuchovější, tak se auto stane neprodejné, oprava nerentabilní a čeká ho šrot. Zatížíme planetu výrobou dalšího nového auta a likvidací toho starého. Zda se to z ekologického hlediska vůbec vyplatí bůh suď. Navíc to nese výše zmiňované problémy. Když už tak bych se místo stále přísnějších norem zaměřil na to, aby ty eko-zbytečnosti měly požadovanou životnost a jejich cena nepřevyšovala zůstatkovou hodnotu auta. Cpát do aut stále složitější a dražší kurvítka zákonitě povede jen k tomu, že se to začne ojebávat a nakonec budeme každý jezdit s nějakým fake systémem, upravenou řídící jednotkou a bůh ví čím, co policista nebo stk neodhalí, ale z ekonomického hlediska se nám do něčeho takového vyplatí investovat. Prostě koupíme nové auto, odstraníme eko-kurvítka a nahradíme je nějakým fake systémem. Originální díly si uschováme pro případ, že by stále se zdokonalující diagnostika byla schopna ten podvůdek odhalit...

+1/0
8.1.2017 14:58

P61e85t25r 96R49y49š51a10v17ý 9203847485780

Jednoduchá otázka. Jak může něco, co zvýší spotřebu, současně snížit emise? I v článku se o tom píše a moje vlastní zkušenost říká, že je to o 0,5 - 0,7 l/100, takže cca 10%. Prosím, odpovědi ve smyslu, že jsem trouba a že tomu nerozumím si nechte pro sebe. Mě by vážně zajímalo jak to je.

+3/0
20.12.2016 5:59

P15e41t70r 45D67v40o49r36a18k 3311320867149

Filtr pevných částic je špunt ve výfukovém potrubí, takže má pak motor jiné tlakové poměry za turbem - menší odpor = menší pokles otáček a současně menší ztrátu proudících plynů = menší tepelné zatížení...

No a emise to sníží...protože to sníží především emise NOx, o které jde a které se ve filtru zachytí i když se později částečně uvolní v bezpečnější formě při řízeném vypalování.

+1/−1
20.12.2016 8:01

M81i34c74h45a25l 78F55r62ý49d88a 1662349533632

Ten filtr je špunt, který klade proudění plynů překážku a to proudění zpomaluje. Motor musí tuto překážku překonat a na to potřebuje část (i když celkem malou) svého výkonu.

Ten filtr zachycuje saze, to není NOx

+2/0
20.12.2016 17:20

M72a83r35t66i12n 26K70a95r18á80s26e13k 9498683568318

Velmi jednoduse - jednak dnesni filtry zvysuji spotrebu minimalne (vyraznejsi zvyseni bylo akorat u prvnich aplikaci, kde proste na stavajici model navarili navic filtr.

A hlavne pak emise nemaji prakticky zadnou souvislost se spotrebou. Kdyz veme dnesni moderni diesel, odmontujete z nej vsechny vychytavky, ktere snizuji emise a naladite ho na maximalne nizkou spotrebu, tak budete mit motor, ktery bude mit spotrebu o neco nizsi, ale emise klidne stonasobne.

To je to same jako kdyz mate kotel na uhli a porovnate stary ucpany kotel a moderni kotel - uhli spotrebujete stejne, ale zatimco z jendoho budou valit oblaka dymu, tak z druheho ho bude nesrovnatelne mene.

Pro jistotu je treba brat na vedomi ze jde o skodlive emise, ne CO2 - CO2 je samozrejme primo umerny spotrebe, ale nejde o skodlivy plyn, takze ho emisni normy nereguluji....

0/0
20.12.2016 10:47

P45e88t88r 27R27y64š94a34v84ý 9203137635360

Děkuji za vysvětlení. Co píšete zní rozumně.

+1/0
20.12.2016 11:45

O85n17d95ř78e72j 25L81o53š58o47t60h 1475795175141

Co to ten člověk v článku plácá za nesmysly, Výrobci je asi těžko zlevní. Výrobci vyrábí za cenu, kterou je automobilka ochotná zaplatit a to je tak akorát na náklady a pár % zisku. Hlavní problém je v tom, že výrobce ho vyrobí za X a servis ho prodá za 3X.

Na jednom filtru má větší zisk, jak na prodeji nového auta.

Ale lidé vy s tím měli počítat a holt si nekupovat auta, u kterých nemají na údržbu.

+2/0
20.12.2016 2:46

M48a16r96e39k 59M98a29l20ý 1132178741820

Přesně tak, klíčová je ta poslední věta!

Vidlák si koupí naftové BMW, kde důvodem prodeje bylo, že spousta komponent je už na konci životnosti (tomu odpovídala i cena) a pak se diví, když má měnit tlumiče, ramena, silentbloky, kotouče a i DPF... co že jsou to za pálky :-) Takže to "nějak ošulí", přeci do toho nenarve tolik peněz a jezdit musí, co by na to řekla Mařena.

+3/0
20.12.2016 10:44

P65e17t11r 16H90a84n85a 1154270889

To je velmi zjednodušená verze problému. Ale dozvěděli jsme se, že nejste vidlák... nebo máte tu potřebu vyjádřit, že nejste.

0/0
20.12.2016 12:10

M27a42r72e76k 57M30a16l44ý 1672788131570

Tak mi zkuste napsat, jak to vidíte vy?

Já to vidím tak (a taky se dle toho řídím), že si kupuji jenom taklová auta, která dokážu finančně "uživit" a k tomu patří i slušný servis. Možná proto kupuji většinou ojetiny...

0/0
20.12.2016 12:15

M54a76r16e63k 56M38a56l57ý 1962588621220

A ano, nejsem vidlák. Za vidláka považuji někoho, koho jsem popsal ve svém příspěvku a takto se já rozhodně nechovám :-)

0/0
20.12.2016 12:18

M74a78r74t81i53n 46K72a26r28á62s11e79k 9498413668568

Asi tak, je treba si vzdy zkontrolovat, kolik stoji na danem aute klicove opravy, napriklad zrovna cena filtru se muze lisit o rad - u PSA ho sezenete ve znackovem servisu i pod 10 000, nekde muze stat i pres 100 000....

0/0
20.12.2016 10:50

O42n54d86ř67e48j 96L38o96š58o46t17h 1795515705601

Tady hlavně by se šetřit nemělo a mělo by jít o originální díl.

0/0
20.12.2016 12:07

P70e84t74r 27H94o18r41á65k 1929963599214

Majitel auta bez filtru ohrožuje zdraví hlavně toho, co jede za ním. Někdy mám chuť takového poslat mimo silnici.

+6/−6
19.12.2016 22:24

J81a60n 86B11a54r58t16á25č40e12k 6295675860209

Už zase řeší a vytahují zástupné problémy. Všechna tato pseudoekologie je obrovský podvod, kdy se z tohoto dělá víc než je. Spaliny obsahují takové množství látek, že bojovat se dá proti každé do soudného dne. Začalo to CO2. Než přirozenou cestou (nikoli neomarxistickým sociálním inženýrstvým pomocí dotací propagovaných aut na baterie) bude splaování čehokoli nahrazeno přijatelným řešením, měli se zastavit na EURO 3, více už je na úkor životnosti a proti fyzikálním zákonům.

+8/−4
19.12.2016 22:11

P36e83t24r 48A24g79u21l82á59r 4197888700814

V tomto případě nesouhlasím. Stejně jako jsem rád, že téměř zmizely příšerné Avie A21, za kterými se nedalo jet, tak doufám, že zmizí všichna čuňata, která za sebe hází oblaka sazí. Nejhoší je chytit takové čuně před sebou v tunelu. Jednou jsem takového čuníka dojel na parkovišti u Kauflandu a šel jsem mu říci, že by si měl zajet do servisu. Neumíte si představit, jak byl ten člověk arogantní a sprostý.

+9/−7
19.12.2016 22:16

J80a24n 58B77a35r81t14á41č46e46k 6635555910499

Mě teda ty Avie nijak nevadili a nemám potřebu to řešit.

+4/−6
19.12.2016 22:19

S25t11a63n68i44s25l74a50v 53N54ý65v22l45t 2724675803

az vam odhali rakovinu slinivky v pokrocilem stadiu, tak bude pozde na vsecko.

+1/−1
20.12.2016 0:36

P75e27t94r 48H27a54n57a 1304150189

Řeknou vám, že pokud jste někdy kouřil, je to z kouření, pokud žijete ve městě, je to dieslů, pokud si někdy dáte hranolky, je to z oleje..... A pokud jste vegetarián žijící v lese, tak jste prostě jenom onemocněl jako se to v životě bohužel někdy stává.

Tímto nechci dehonestovat ochranu ovzduší či podceňovat rizika kouření, ale takto všechno zjednodušovat, protože je to zrovna v zájmu politiky, výroby nějakého hnutí taky nelze. A ekologismu u aut je to dopracováno až ab absurdum. Zátěž vyplývající z výroby a likvidace filtrů, baterií, zátěž spojená s výrobou eletriky, odkud se vezme potřebná zvýšená spotřeba el. energie při navýšení dotovaných elektroaut atd. atd. Toto nikdy u studií a článcích o ekoautech a dalším navýšení normy euro nenajdete.

+1/−1
20.12.2016 12:23

J18a83n 53B78a81r11t76á25č64e89k 6195935860169

Úplně stejné a nepodložené jako když se zpovykanci snaží obhájit dopravní buzeraci sdělením "...až ti nějaký ožrala přejede někoho něco" v různých variantách... ačkoli statisticky někdo někoho přejede střízlivý, v autě v dobrém stavu a pojištěn, že pravděpodobnost sice je, ale tak zanedbatelná, že to nemůže být bráno na zřetel. To platí i o těchto emisích.

0/0
20.12.2016 17:43

J22a45n 97B82a37r80t37á48č28e11k 6735955740269

Navíc po Evropě pendlují kamiony kdy každý spálí 25-30l nafty na 100 km a převáží zboží a polotovary z místa na místo díky zdehgenerovaným dotacím a vypouští takové množství spalin, že tyto filtry jsou úsměvná pseudořešení v kontextu reálií okolo.

+9/−3
19.12.2016 22:19

P31e30t62r 46H24o85r93á69k 1419453699214

Kamion Euro VI nevypouští víc pevných částic než osobák bez filtru.

+5/−7
19.12.2016 22:26

J43a62n 70B89a64r20t37á84č54e40k 6485455830169

Jasně.....

+5/−1
19.12.2016 23:00

M34a80r13e26k 39H63r10u13b29y 6887722861728

To ze ten kamion ma formalne EURO VI neznamena, ze nemuze mit vykuchanej FAP nebo zablokovanou Ad Blue stejne jako osobak. Zvlast darecci ze zemi na vychod od nas...:-/Rv

+1/0
20.12.2016 1:03

S33t69a97n59i14s23l95a45v 66N36ý83v47l13t 2154205153

a mašinka vypustí kolik na 100 km?

0/0
20.12.2016 0:38

M93a44r18e15k 75H50r19u63b16y 6637662941138

Ceska policie nekontroluje prakticky nic - ono to taky z vyhratych kancelari moc nejde.:-P

+1/0
19.12.2016 22:09

S98t69a86n45i31s63l96a80v 17N77ý47v34l12t 2214835663

ale kontroluje, to byste se divil. Stopka mezi bytovkama na kraji mesta, mereni rychlosti za/pobliz znacky konce obce, mereni 30tky pred skolou v cervenci, hlidani parkovani na chodniku na sidlisti,kde zaparkovat je jako vyhrat jackpot. Same absurdity.

+4/0
20.12.2016 0:34

T58o13m78a62s 98F23u78k 8667927372

Predstava policajtu prstujicich vejfuky je vpravde usmevna.. chysta se jen dalsi utahovani sroubu, nic jineho.. http://dfens-cz.com/pripravte-si-penezenku-stat-zajima-vas-filtr/

+1/−1
19.12.2016 21:35

S25t63a31n18i93s59l88a80v 98N40ý80v47l42t 2274745833

dalsi duvod, proc jezdit na kole :D na dfens maj cyklisty radi. Ale ona je to ta nejsvobodnejsi volba, pokud je to do 20km a nejste tluste prase.

0/0
20.12.2016 0:40

M39i46k36u97l96á12š 84L60é94v78y 5982455104301

No, šlapat kolem 20 km proti silnějšímu (v zimě i studenému) větru či za deště není žádný med. Kolo je příjemně použitelné pouze v létě a pouze za mírného proti větříku. Jinak je to sebebičování ;-)

+1/0
20.12.2016 10:08

P17e87t31r 51S95o14u52r90e24k 7252251182611

Heh, jenom by mne zajímalo, jak moc „přesné“ to šťourání prstem ve výfuku je...

+2/0
19.12.2016 20:25

J94a84r59d71a 97H24o65f95m14a81n62n 4900875654

jen prvé vodítko, zda tě poslat do stk nebo ne

+6/0
19.12.2016 20:40

S34t15a18n97i92s11l98a94v 79N27ý35v39l52t 2424425423

vsecky vejfuky tam budou mit cerno. Kupte si nove auto a za mesic si vyprstěte vyfuk. Bude to cerne.

0/0
20.12.2016 0:42

L83u16b82o86š 68S52t42e83h24n85o 8372329911319

Nebude. Mám 5leté auto s DPF a když šáhnu do výfuku tak se neumažu, špinavé výfuky mají benzínová auta. Ovšem kdyby tam filtr nebyl, tak to bude jiná...

0/0
20.12.2016 10:39

P35a46v23e51l 61O13b57d90r20ž98á63l11e83k 6596764278962

Posílat auta na STK, to se u nás nedělá, protože policisté hned zjistili, že na běžné okresní STK se čeká několik hodin a kdo přijede po 8. ráno, už se leckde na řadu nedostane.

A samozřejmě čekat s jedním řidčem půl směny na kontrole, to je velitel nepochálí,

+1/−1
19.12.2016 19:55

J40a65r60d49a 29H57o14f58m51a28n49n 4550605274

což je samozřejmě nesmysl.........

+3/−1
19.12.2016 20:41

P84a18v51e93l 43O18b27d94r28ž90á31l13e34k 6956584538782

Je, proto to také nedělají...

+2/0
19.12.2016 22:36

D81a39n36i60e14l 94K89r68o85n73e31r 7134984986497

Docela by me zajimala marze u tech DPF...Asi bude hodne vysoka, kdyz Frantici tu zatracenou vec umi vyrobit za 4000 kc.

0/−1
19.12.2016 19:44

O90n58d18ř50e65j 73L68o74š12o96t56h 1435535105661

Záleží na typu. Pokud máte kat + dpf v jednom těle, tak je to tak za 10 tis.

0/0
20.12.2016 2:52

M81i55r26e32k 90G12a80j45e55r 5811906899480

A pritom by policie a kriminalka proste mohla smahnout ty servisy, ktere vymontovavaji filtry a nechaji ridice s takovym autem vyjet na silnici. Servis by mel dostat nejprve pokutu a podruhe prijit o licenci. Jako uz 30 let proste u nas stat nedokaze zasahnout a vyresit jednoduche problemy a niceni zdravi obyvatel.

+10/−5
19.12.2016 19:12

P27a57v19e54l 68O28b14d34r56ž66á93l70e40k 6736614908392

Proč servis? Je věc zákazníka, co si objedná, zaplatí a v čem pak odjede.

+6/−3
19.12.2016 19:51

M91a92r22e51k 29H30r45u26b53y 6327682671168

Kdyz si objednate najemnou vrazdu, tak vrah je nevinny a jenom dodava objednanou sluzbu? :-P

+6/0
20.12.2016 1:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.