Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Policie vykuchané výfuky dieselů nekontroluje, odkazuje na STK

V Česku jezdí desetitisíce aut s vykuchaným filtrem pevných částic. Tato velmi problematická část moderních naftových motorů zabraňuje vypouštění rakovinotvorných sazí. Novela zákona se snaží nelegálním úpravám dieselů zabránit. Potíž je ve vysokých cenách náhradních filtrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a48n 90K19o76h29l 4483227671544

Diesely vymazat z českých silnic R^

0/−5
26.12.2016 16:45

J45a16n 98N87o37v35á83k 9665218724505

Tu část s odstraněním filtru a plněním nanejvýš EURO1 považuju za účelovou lež!

Sám mám auto s filtrem, dle papírů plní EURO4, tentýž motor bez filtru byl dodáván jako EURO3.

Kamarád má navíc praktickou zkušenost, že i auto z vymontovaným filtrerm (a s motorem v pořádku) prošlo bez problémů emisní kontrolou podle hodnot pro auta s filtrem.

+3/−1
20.12.2016 18:12

V30l28a94d91i30s71l75a89v 60B90u96r44y47š52e13k 1849352647704

projít muselo, na STK se saze neměří, takže ani neprojít kamarádovi nemohlo, nic to nemění na tom, že někomu se saze z jeho auta budou ukládat v plicích a dostanou se až do krevního oběhu, což mu způsobí rakovinu

+3/0
24.12.2016 8:24

P32e52t65r 28H15a79n13a 1194850119

Stý článek a po sté se marně ptám na tu podle mne hloupost kontroly s bílou rukavicí. Já mám C5 dle diagnostiky filtr v pořádku regenerace jednou za cca 1000km, močoviny dost a výfuk černý. Sl. auto Fiat jednou měněný filtr, funkčnost kontrolována v dílnách při pravidelných prohlídkách a divte se výfuk černý. Obě auta mají najeto 200t. km a pokud ucpete papírovým kapesníkem výfuk, tak zůstává bílý. Tento stav jsem našel i u jiných aut v mém okolí.

Takže jak to vlastně je, protože tahle masáž o jednoduchých kontrolách je evidentně blbost a pochybuji, že na základě něčeho tak primitivního tě budou v Rakousku perzekuovat.

+1/0
20.12.2016 11:56

V61l25a30d30i87s93l29a95v 26B55u57r71y32š17e62k 1489712617454

pokud je filtr v pořádku, nemají se saze do výfuku jak dostat, proto se to takhle kontroluje, je to jako kdybyste přesíval písek a dirkou 4 mm se vám do přesitého písku dostal kamínek 1 cm, tak je sítko vadné, tak je to i s DPF, pokud je filtr v pořádku, je koncovka naprosto čistá a žádná diagnostika ne tom nemůže nic změnit

+1/−1
20.12.2016 16:33

J33a49n 57N11o50v49á96k 9635108894225

Stačí mít problém s regenerací jednou, do výfuku za filtr se dostamou saze, zčerná a i když problém vyřešíte a auto vše plní, už nikdy se výfuk bílým nestane.

Navíc starší filtry už určité procento sazí propustí - na STK projdou, limit není nulový, ale výfuk bílý nezůstane.

+1/0
20.12.2016 18:07

L26u61b88o88š 97S74t75e23h59n58o 8822889191199

Je třeba rozlišit emise zdraví neškodného CO2 a karcinogenní NOx a pevné částice. Filtry částic zachytávají jemné částice, pro snížení emisí NOx slouží například EGR ventil a přisávání spalin do sání. Zvýšená spotřeba vzniká především při regeneraci filtru kdy se vstřikuje do válce palivo navíc aby dohořívalo až ve výfuku a zvyšovalo teplotu spalin pro vypálení filtru. Ke snížení spotřeby nafty dochází u systémů SCR (močovina), ale zase se musí tankovat AdBlue.

0/0
20.12.2016 10:36

V22a60c30l58a64v 65M18e51d73e62k 5601142235795

Vzhledem k tomu, že se stalo oblíbeným byznysem servisů na STK zapůjčovat funkční DPF, tak by se tím Policie na silnicích zabývat měla. STK nic neznamená.

+1/−2
20.12.2016 8:45

Z79d89e39n29e16k 14V38r95b81a 8429195863727

To je problém zejména ekoteroristů, kteří udělali z auta spotřebák na 6 let. Jakmile začnou odcházet eko-zbytečnosti (PDF, obtoky spalin, turba), které jsou velmi nákladné a na celém autě vpodstatě nejporuchovější, tak se auto stane neprodejné, oprava nerentabilní a čeká ho šrot. Zatížíme planetu výrobou dalšího nového auta a likvidací toho starého. Zda se to z ekologického hlediska vůbec vyplatí bůh suď. Navíc to nese výše zmiňované problémy. Když už tak bych se místo stále přísnějších norem zaměřil na to, aby ty eko-zbytečnosti měly požadovanou životnost a jejich cena nepřevyšovala zůstatkovou hodnotu auta. Cpát do aut stále složitější a dražší kurvítka zákonitě povede jen k tomu, že se to začne ojebávat a nakonec budeme každý jezdit s nějakým fake systémem, upravenou řídící jednotkou a bůh ví čím, co policista nebo stk neodhalí, ale z ekonomického hlediska se nám do něčeho takového vyplatí investovat. Prostě koupíme nové auto, odstraníme eko-kurvítka a nahradíme je nějakým fake systémem. Originální díly si uschováme pro případ, že by stále se zdokonalující diagnostika byla schopna ten podvůdek odhalit...

+1/0
8.1.2017 14:58

P57e11t85r 49R60y48š91a37v88ý 9753157445330

Jednoduchá otázka. Jak může něco, co zvýší spotřebu, současně snížit emise? I v článku se o tom píše a moje vlastní zkušenost říká, že je to o 0,5 - 0,7 l/100, takže cca 10%. Prosím, odpovědi ve smyslu, že jsem trouba a že tomu nerozumím si nechte pro sebe. Mě by vážně zajímalo jak to je.

+3/0
20.12.2016 5:59

P14e74t86r 36D38v92o60r94a43k 3691280637829

Filtr pevných částic je špunt ve výfukovém potrubí, takže má pak motor jiné tlakové poměry za turbem - menší odpor = menší pokles otáček a současně menší ztrátu proudících plynů = menší tepelné zatížení...

No a emise to sníží...protože to sníží především emise NOx, o které jde a které se ve filtru zachytí i když se později částečně uvolní v bezpečnější formě při řízeném vypalování.

+1/−1
20.12.2016 8:01

M14i79c26h77a87l 49F76r92ý59d50a 1862229103642

Ten filtr je špunt, který klade proudění plynů překážku a to proudění zpomaluje. Motor musí tuto překážku překonat a na to potřebuje část (i když celkem malou) svého výkonu.

Ten filtr zachycuje saze, to není NOx

+2/0
20.12.2016 17:20

M31a51r89t23i34n 83K81a10r63á18s55e14k 9258353768248

Velmi jednoduse - jednak dnesni filtry zvysuji spotrebu minimalne (vyraznejsi zvyseni bylo akorat u prvnich aplikaci, kde proste na stavajici model navarili navic filtr.

A hlavne pak emise nemaji prakticky zadnou souvislost se spotrebou. Kdyz veme dnesni moderni diesel, odmontujete z nej vsechny vychytavky, ktere snizuji emise a naladite ho na maximalne nizkou spotrebu, tak budete mit motor, ktery bude mit spotrebu o neco nizsi, ale emise klidne stonasobne.

To je to same jako kdyz mate kotel na uhli a porovnate stary ucpany kotel a moderni kotel - uhli spotrebujete stejne, ale zatimco z jendoho budou valit oblaka dymu, tak z druheho ho bude nesrovnatelne mene.

Pro jistotu je treba brat na vedomi ze jde o skodlive emise, ne CO2 - CO2 je samozrejme primo umerny spotrebe, ale nejde o skodlivy plyn, takze ho emisni normy nereguluji....

0/0
20.12.2016 10:47

P41e67t85r 76R43y22š21a21v87ý 9643667405530

Děkuji za vysvětlení. Co píšete zní rozumně.

+1/0
20.12.2016 11:45

O33n98d24ř37e38j 39L53o53š55o92t78h 1105145265171

Co to ten člověk v článku plácá za nesmysly, Výrobci je asi těžko zlevní. Výrobci vyrábí za cenu, kterou je automobilka ochotná zaplatit a to je tak akorát na náklady a pár % zisku. Hlavní problém je v tom, že výrobce ho vyrobí za X a servis ho prodá za 3X.

Na jednom filtru má větší zisk, jak na prodeji nového auta.

Ale lidé vy s tím měli počítat a holt si nekupovat auta, u kterých nemají na údržbu.

+2/0
20.12.2016 2:46

M31a83r34e51k 26M44a19l29ý 1352328301190

Přesně tak, klíčová je ta poslední věta!

Vidlák si koupí naftové BMW, kde důvodem prodeje bylo, že spousta komponent je už na konci životnosti (tomu odpovídala i cena) a pak se diví, když má měnit tlumiče, ramena, silentbloky, kotouče a i DPF... co že jsou to za pálky :-) Takže to "nějak ošulí", přeci do toho nenarve tolik peněz a jezdit musí, co by na to řekla Mařena.

+3/0
20.12.2016 10:44

P40e77t34r 68H26a51n55a 1394190409

To je velmi zjednodušená verze problému. Ale dozvěděli jsme se, že nejste vidlák... nebo máte tu potřebu vyjádřit, že nejste.

0/0
20.12.2016 12:10

M75a85r94e33k 70M84a74l16ý 1752398941140

Tak mi zkuste napsat, jak to vidíte vy?

Já to vidím tak (a taky se dle toho řídím), že si kupuji jenom taklová auta, která dokážu finančně "uživit" a k tomu patří i slušný servis. Možná proto kupuji většinou ojetiny...

0/0
20.12.2016 12:15

M88a14r40e25k 23M19a24l79ý 1872148171300

A ano, nejsem vidlák. Za vidláka považuji někoho, koho jsem popsal ve svém příspěvku a takto se já rozhodně nechovám :-)

0/0
20.12.2016 12:18

M22a74r30t33i62n 58K58a85r96á90s17e47k 9558913738338

Asi tak, je treba si vzdy zkontrolovat, kolik stoji na danem aute klicove opravy, napriklad zrovna cena filtru se muze lisit o rad - u PSA ho sezenete ve znackovem servisu i pod 10 000, nekde muze stat i pres 100 000....

0/0
20.12.2016 10:50

O53n29d56ř90e23j 35L88o30š38o11t37h 1465255395521

Tady hlavně by se šetřit nemělo a mělo by jít o originální díl.

0/0
20.12.2016 12:07

P70e78t74r 20H95o63r50á53k 1279803199164

Majitel auta bez filtru ohrožuje zdraví hlavně toho, co jede za ním. Někdy mám chuť takového poslat mimo silnici.

+6/−6
19.12.2016 22:24

J97a95n 92B69a30r44t89á35č68e57k 6265175860859

Už zase řeší a vytahují zástupné problémy. Všechna tato pseudoekologie je obrovský podvod, kdy se z tohoto dělá víc než je. Spaliny obsahují takové množství látek, že bojovat se dá proti každé do soudného dne. Začalo to CO2. Než přirozenou cestou (nikoli neomarxistickým sociálním inženýrstvým pomocí dotací propagovaných aut na baterie) bude splaování čehokoli nahrazeno přijatelným řešením, měli se zastavit na EURO 3, více už je na úkor životnosti a proti fyzikálním zákonům.

+8/−4
19.12.2016 22:11

P10e94t60r 31A21g70u67l47á45r 4677808810774

V tomto případě nesouhlasím. Stejně jako jsem rád, že téměř zmizely příšerné Avie A21, za kterými se nedalo jet, tak doufám, že zmizí všichna čuňata, která za sebe hází oblaka sazí. Nejhoší je chytit takové čuně před sebou v tunelu. Jednou jsem takového čuníka dojel na parkovišti u Kauflandu a šel jsem mu říci, že by si měl zajet do servisu. Neumíte si představit, jak byl ten člověk arogantní a sprostý.

+9/−7
19.12.2016 22:16

J69a13n 74B38a19r13t28á89č34e44k 6405165110349

Mě teda ty Avie nijak nevadili a nemám potřebu to řešit.

+4/−6
19.12.2016 22:19

S13t82a23n62i66s32l19a63v 55N91ý94v68l47t 2484595593

az vam odhali rakovinu slinivky v pokrocilem stadiu, tak bude pozde na vsecko.

+1/−1
20.12.2016 0:36

P34e88t48r 65H30a32n93a 1284160139

Řeknou vám, že pokud jste někdy kouřil, je to z kouření, pokud žijete ve městě, je to dieslů, pokud si někdy dáte hranolky, je to z oleje..... A pokud jste vegetarián žijící v lese, tak jste prostě jenom onemocněl jako se to v životě bohužel někdy stává.

Tímto nechci dehonestovat ochranu ovzduší či podceňovat rizika kouření, ale takto všechno zjednodušovat, protože je to zrovna v zájmu politiky, výroby nějakého hnutí taky nelze. A ekologismu u aut je to dopracováno až ab absurdum. Zátěž vyplývající z výroby a likvidace filtrů, baterií, zátěž spojená s výrobou eletriky, odkud se vezme potřebná zvýšená spotřeba el. energie při navýšení dotovaných elektroaut atd. atd. Toto nikdy u studií a článcích o ekoautech a dalším navýšení normy euro nenajdete.

+1/−1
20.12.2016 12:23

J67a94n 74B59a30r24t19á45č63e64k 6325155230589

Úplně stejné a nepodložené jako když se zpovykanci snaží obhájit dopravní buzeraci sdělením "...až ti nějaký ožrala přejede někoho něco" v různých variantách... ačkoli statisticky někdo někoho přejede střízlivý, v autě v dobrém stavu a pojištěn, že pravděpodobnost sice je, ale tak zanedbatelná, že to nemůže být bráno na zřetel. To platí i o těchto emisích.

0/0
20.12.2016 17:43

J67a15n 56B81a43r49t65á79č39e73k 6205515670449

Navíc po Evropě pendlují kamiony kdy každý spálí 25-30l nafty na 100 km a převáží zboží a polotovary z místa na místo díky zdehgenerovaným dotacím a vypouští takové množství spalin, že tyto filtry jsou úsměvná pseudořešení v kontextu reálií okolo.

+9/−3
19.12.2016 22:19

P14e80t88r 94H56o62r64á24k 1879943719804

Kamion Euro VI nevypouští víc pevných částic než osobák bez filtru.

+5/−7
19.12.2016 22:26

J58a11n 83B94a37r29t74á88č97e24k 6745215840659

Jasně.....

+5/−1
19.12.2016 23:00

M47a86r65e11k 49H77r56u74b41y 6827752371578

To ze ten kamion ma formalne EURO VI neznamena, ze nemuze mit vykuchanej FAP nebo zablokovanou Ad Blue stejne jako osobak. Zvlast darecci ze zemi na vychod od nas...:-/Rv

+1/0
20.12.2016 1:03

S59t93a53n27i61s19l61a90v 63N95ý44v46l89t 2764775463

a mašinka vypustí kolik na 100 km?

0/0
20.12.2016 0:38

M89a15r76e19k 89H25r76u58b86y 6557932331838

Ceska policie nekontroluje prakticky nic - ono to taky z vyhratych kancelari moc nejde.:-P

+1/0
19.12.2016 22:09

S69t10a29n10i70s24l94a54v 96N23ý11v32l74t 2834905313

ale kontroluje, to byste se divil. Stopka mezi bytovkama na kraji mesta, mereni rychlosti za/pobliz znacky konce obce, mereni 30tky pred skolou v cervenci, hlidani parkovani na chodniku na sidlisti,kde zaparkovat je jako vyhrat jackpot. Same absurdity.

+4/0
20.12.2016 0:34

T63o58m10a77s 37F50u77k 8977277672

Predstava policajtu prstujicich vejfuky je vpravde usmevna.. chysta se jen dalsi utahovani sroubu, nic jineho.. http://dfens-cz.com/pripravte-si-penezenku-stat-zajima-vas-filtr/

+1/−1
19.12.2016 21:35

S44t27a94n39i16s25l38a16v 92N94ý24v46l29t 2614825913

dalsi duvod, proc jezdit na kole :D na dfens maj cyklisty radi. Ale ona je to ta nejsvobodnejsi volba, pokud je to do 20km a nejste tluste prase.

0/0
20.12.2016 0:40

M92i91k74u86l25á41š 84L36é32v95y 5922545554281

No, šlapat kolem 20 km proti silnějšímu (v zimě i studenému) větru či za deště není žádný med. Kolo je příjemně použitelné pouze v létě a pouze za mírného proti větříku. Jinak je to sebebičování ;-)

+1/0
20.12.2016 10:08

P32e30t81r 13S78o77u58r66e16k 7852931672891

Heh, jenom by mne zajímalo, jak moc „přesné“ to šťourání prstem ve výfuku je...

+2/0
19.12.2016 20:25

J95a16r27d39a 48H94o45f57m84a32n40n 4510135414

jen prvé vodítko, zda tě poslat do stk nebo ne

+6/0
19.12.2016 20:40

S67t16a19n31i82s59l73a72v 93N63ý25v81l15t 2424355843

vsecky vejfuky tam budou mit cerno. Kupte si nove auto a za mesic si vyprstěte vyfuk. Bude to cerne.

0/0
20.12.2016 0:42

L88u91b56o51š 88S30t15e66h54n59o 8202709461969

Nebude. Mám 5leté auto s DPF a když šáhnu do výfuku tak se neumažu, špinavé výfuky mají benzínová auta. Ovšem kdyby tam filtr nebyl, tak to bude jiná...

0/0
20.12.2016 10:39

P50a60v75e45l 90O60b96d63r21ž18á25l32e21k 6626234658882

Posílat auta na STK, to se u nás nedělá, protože policisté hned zjistili, že na běžné okresní STK se čeká několik hodin a kdo přijede po 8. ráno, už se leckde na řadu nedostane.

A samozřejmě čekat s jedním řidčem půl směny na kontrole, to je velitel nepochálí,

+1/−1
19.12.2016 19:55

J13a32r10d43a 48H94o61f51m46a11n52n 4760325494

což je samozřejmě nesmysl.........

+3/−1
19.12.2016 20:41

P13a35v95e23l 64O16b68d50r73ž87á35l80e48k 6356654188512

Je, proto to také nedělají...

+2/0
19.12.2016 22:36

D52a88n69i16e47l 46K63r12o65n24e92r 7534584536867

Docela by me zajimala marze u tech DPF...Asi bude hodne vysoka, kdyz Frantici tu zatracenou vec umi vyrobit za 4000 kc.

0/−1
19.12.2016 19:44

O87n67d21ř96e25j 49L58o58š30o62t57h 1215185665561

Záleží na typu. Pokud máte kat + dpf v jednom těle, tak je to tak za 10 tis.

0/0
20.12.2016 2:52

M35i85r38e59k 10G87a61j42e65r 5881426209970

A pritom by policie a kriminalka proste mohla smahnout ty servisy, ktere vymontovavaji filtry a nechaji ridice s takovym autem vyjet na silnici. Servis by mel dostat nejprve pokutu a podruhe prijit o licenci. Jako uz 30 let proste u nas stat nedokaze zasahnout a vyresit jednoduche problemy a niceni zdravi obyvatel.

+10/−5
19.12.2016 19:12

P90a75v95e24l 43O48b91d79r24ž68á92l11e92k 6396494538882

Proč servis? Je věc zákazníka, co si objedná, zaplatí a v čem pak odjede.

+6/−3
19.12.2016 19:51

M34a54r44e19k 87H17r25u98b53y 6977352341548

Kdyz si objednate najemnou vrazdu, tak vrah je nevinny a jenom dodava objednanou sluzbu? :-P

+6/0
20.12.2016 1:04



Najdete na iDNES.cz