Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate pomohla ojetinám s TDI, „cinklé“ diesely si lépe drží cenu

Vozy koncernu VW, jako jsou Passat, Golf nebo i předchozí generace Škody Octavia, si na evropském trhu s ojetinami drží svoje vysoké ceny. Nic na tom nemění ani aféra Dieselgate, při níž se provalilo, že koncernové turbodiesely splňují emisní normu Euro 5 jen v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V54l49a22d12i76m49í21r 85R78e25t26t59i56n88g42e76r 5725506925165

Problém je, že dřívější Passaty,Golfy i Octavie byly festovněji vyrobeny než současné vozy, kde se projevilo výrazné osekávání nákladu viz Octavia III oproti Octavii II a k tomu mají ještě motory, které očekáváný výkon sice mají, ale životnost ani omylem. To si pak rozmyslí dát 400 000 Kč za novou Octavii i ten co na ní má, když by ji po 4 letech mohl vyhodit.

0/0
23.12.2016 15:21

O31s45k30a86r 57P47e71t48r 2796335569444

Pěkný článek o tom jak koncern udělal ze svých zákazníků idioty. Samozřejmě že se v USA někomu nelíbil prodej VW ale to že nesplňoval normu je pravda však to také přiznali. Takže VW se zvyhodnil nekalé před konkurencí lepší charakteristikou motoru ale horsima emisema. V USA dostal pokutu za to že ničil přírodu, a protože emisní problém nemá řešení musí auta vykoupit a zákazníky odškodnit. V Evropě nic! Těm blbeckum co si to koupili tak jakoby prehrajem software oni stejně nic nepoznají protože na STK stejně to nejsou schopni změřit a zbytek budem tutlat jen aby se to nerozkriklo a nezačal do toho vrtat ještě tady v EvropěRv

+1/−2
23.12.2016 7:42

P52e89t17r 44Č42e11r22m51á57k 9188875369680

Ale kdeže. VW nepřiznal žádné neplnění norem ale pouze to že vozidla skutečně danou funkci mají. S EU legislativou je to zcela v souladu, proto se tu nic neděje, s US taky, akorát že ta vyžaduje i další homologační podklady - a tam se ta informace již objevit měla (a neobjevila), za což dneska zcela v pořádku platí tu pokutu. Přehrání sw je jen mediální bublina (tedy adekvátní reakce na mediální bublinu jménem dieselgate), update sw se dělá celkem běžně. Přes všechny fakta se z toho samozřejmě snaží někdo něco vytřískat, proto ty neustálé snahy nějak ten problém přenést do Evropy.

0/0
23.12.2016 14:25
Foto

M95i56r88o74s10l67a73v 56S62t36e33i61n63e64r 6148114403615

Můj Yeti má motor CFHF tedy z toho E5 modelu 2013. Už měsíc jezdím po tom update od VW, spotřeba klesla viditelně, na stejnou trasu v délce 279 km, kterou jezdím několikrát za rok, ušetřím nejméně litr nafty. Zrychlení je subjektivně (nemám jak to měřit) při předjíždění o fous lepší.

Po 60 tis. km bez nejmenší opravy považuji to auto za výhru, nejméně další 3 roky ho neprodám. Možná si pak koupím Škodiaka nebo novější model, ale zatím nevidím k tomu důvod.

0/0
23.12.2016 18:37

O32s79k73a68r 49P53e10t75r 2606975459964

Nezlobte se na mě ale tomu nevěřím. Pokud chcete odstraňovat emise potřebujete palivo, pokud chcete výkon potřebujete palivo, litr ušetřeného paliva by byl zázrak od všech svatých. Kdyby tomu tak bylo proč by ten software neodehráli už dávno? Tady na idnes je někde článek o tom jak autokluby testovaly auta po přehrání jednotky. Samozřejmě spotřeba se zvýšila podle jejich měření.

0/0
27.12.2016 8:08

J43a18n 60D90v11o57ř96á48k 4213582983817

Možná by se nad sebou mohl eurosajuz trochu zamyslet, když auta která odporují jeho předpisům jsou na trhu více ceněná nežli ta, která evropské normy plní... ;-D

+1/0
22.12.2016 22:54

J25i66ř54í 79K77o95c21u20r94e84k 6175614105558

Mohl, ale udělá to? Copak nějaký marxista bude vůbec zkoumat jak reaguje trh? Kdepak, maximálně vymyslí regulaci, aby se trh choval podle jeho představ.

0/0
23.12.2016 18:40

S12t88a97n49i69s38l59a28v 28N71ý70v62l16t 2174625283

Jezděte na kole ;-D budete hubení a vaše konto bude přetékat penězi

0/0
22.12.2016 22:10

J12i33ř96í 58K12o93c73u32r79e48k 6865494215358

Jo, ideální počasí na bicykl. Ostatně, mají cykliské přezuto na zimní?

0/0
23.12.2016 18:42

S55t60a44n97i68s97l97a51v 30N49ý62v95l93t 2834275703

já ano.

Manželka rozhodla, že auto bude její, od té doby co má novou práci. Já si nestěžuji. Zhubl sem a cítím se svěží každý den.

Na počasí vůbec nezáleží, oblečení na kolo mám speciální a to sundám.

Spocenej fakt nepřijíždím, cesta tam je z kopce dolů.

Nikdo mě neotravuje, ať po cestě nakoupím.

Stačí vystoupit z komfortní zóny.

A ty ušetřené náklady za provoz druhého vozu? Stotisíce.

0/0
23.12.2016 21:36

D88a58n90i91e61l 20P13r97o61v38a66z28n10í81k 7882471926720

taky mi to přijde jako že si někdo objednal aby vytvořil "veřejné mínění"....

+3/0
22.12.2016 15:10

P20e35t63r 47H18o63r76á81k 1829433629174

Jaké odškodnění, to by měli dostat nejvýš ti, co jezdí za těmi sazomety. Měly by se sešrotovat bez náhrady.

+2/−1
22.12.2016 14:47

J20o56s60e90f 88D95v56o58ř25á52č62e82k 9692124795965

Ještě by mě zajímalo jak ekologové bojují proti emisím z nákladních lodí které dopravují jejich umělohmotné bundy boty plastový nábytek atd z činy

+4/−2
22.12.2016 14:40

P69e41t12r 69H33o82r57á62k 1339793949244

Proč pořád opakuješ takovou blbost, ta loď ti nekouří pod oknem.

+2/−1
22.12.2016 14:49

J19a78r75o50m89í51r 81K15r37á20l 4840419874769

Jenomže Země je jen jedna. A ten smrad je tu od Hamburku za 3-4 hodiny. Auta sice jezdí pod okny, ale tvoří jen 2-3% všech emisí.

+4/0
22.12.2016 15:48

J29i57ř52í 93K45o37c65u16r50e80k 6725384335618

A proto mají nejhorší ovzduží v Ostravě, zatímco v 70 km vzdáleném Bruntále je ten vliv zaoceánských lodí zanedbatelný. A Dětmarovice s tím nemají určitě nic společného. Rovněž smogová situace na Poříčí v Brně je způsobená především flotilou Maersk, MSC, CMA-CGM ... jen je záhadou, proč ne taky v Bystrci.

0/0
23.12.2016 18:45

S92t37a20n93i80s47l79a49v 12N72ý41v86l95t 2524855833

VTak u mě v patnáctém patře mě to fakt nebolí.

0/0
22.12.2016 22:09

J10o24s92e13f 35D15v67o87ř51á38č18e68k 9972124215655

Mám auto s motorem 2,2 naftu reálné s tím jezdím za 6litru, plné naložený rodiny auto, když mi otec půjčil oktávu 1,2 se stejným stylem jízdy jsem jel za 9litru, nevím co jsem ušetřil, spálil jsem o tři litry více paliva takže jsem o tri litry víc zamířil prirodu

+2/0
22.12.2016 14:20

J88i87n77d26ř26i14c93h 17L37u27k84e20š 3169484843780

To přesně nechápu na hybridech. V testech to sice ujede pár kilometrů na elektřinu, ale ve výsledku to žere 8-10 litrů, protože to s sebou vláčí baterie atd....Jasně, možná to smrdí trochu míň ve městech, ale kdyby udělali pořádná parkoviště na kraji města, fungující MHD, tak to TDI na trase Praha Brno šetří přírodu ještě nejvíc...

0/0
22.12.2016 22:12

J31i50ř66í 79K34o97c56u35r49e67k 6655724775818

Mno a kdyby byla mezi Prahou a Brnem rychlá železnice, tak může jet obchoďák vlakem. On může i dnes, ale znáte je, musí se prezentovat.

0/0
23.12.2016 18:49

J46o89s16e51f 98D28v35o69ř79á16č16e64k 9852504935605

Je potřeba zeptat se ekologů co chtějí, žádný spalovací motor nemá nulové emise a nejdou snižovat do nekonečna, takže zbývá jediné fake a toho se automobilky drží, mají co chtěli, stačí kdyby zelení dokončili základní školu a to co se tam naučily používali v praxy

+1/0
22.12.2016 14:16

T48o65m59á85š 27P40a31č85e67s 2428622387577

To jsou kecy. Mohlo jim to tak maximálně neublížit, ale pomoct? To jako fakt netuším jak.

0/0
22.12.2016 12:36

D59a41v25i35d 89K36r77a68j17í30č59e18k 7503443596247

Když se Vám po opravě software zvýší spotřeba a sníží životnost motoru, tak vám ta oprava moc nepomohla...

0/0
22.12.2016 12:43

P48a57v61e73l 10K12r16e85u60z50i24g14e48r 7194450880769

Dieselgate je hlavně neuvěřitelně přefouklá bublina, kterou zaplatíme my všichni. Ve jménu ekologie, kterou budeme muset dát bokem, abychom si na náklady navíc vydělali.

+14/−1
22.12.2016 10:29

J19o48s89e80f 73Š59e71m35e53l28í16k 7509451820797

On si fakt někdo kupuje auto podle výsledků laboratorních testů? 8-o

+11/0
22.12.2016 10:01

V16l47a19d79a 87S38i55m53o54n64i83k 3749313393585

Samozejmě že nikdo. Ale po masáži v médiích se začali techničtí antitalenti pídit po tom, pod kterým plechem se ten zatracený motor ukrývá:-) A pak usoudili, že utrpěli šok .. a škodu. Hlouposti. Vozidlo vyhovělo definovanému testu, je to honba za zeleným přízrakem.

+2/0
22.12.2016 12:34

M70a40r81t97i12n 53P78r49o87k85o36p 6306807940645

Proč by klesali cenou, když fungují jak mají. A když Evropští zákazníci se necítí být poškození. Užitné vlastnosti z pohledu zákazníka tím nejsou dotčeny. Naopak se diskutovalo, že "opravou" klesá výkon a zvyšuje se spotřeba.

Pokud by zákazníci chtěli někoho žalovat. Tak spíš toho kdo vymýšlí předpisy, které odporují fyzikálním a chemickým zákonům.

+14/−1
22.12.2016 9:29

M50a77r69c17e65l 38S38t56a60r31ý 9658924353969

hm, takže článek je o: US automotive lobby a pokuty a dotace horkotěžko stáhly VW z předních míst prodejů, v evropě se s VW nic neděje.

to je jen potvrzení toho, že celá tzv. dieselgate byla jen pro vystrnadění VW z US trhu a pro novináře k plození článků o ničem

+5/−3
22.12.2016 8:53

J97i37ř41í 75K81o86c33u51r42e38k 6115654585338

Jojo, EPA schválně nařizuje stejné emisní normy pro naftu i benzín za účelem poškodit VW. Nic jiného za tím netřeba hledat a už vůbec ne tlak EU na snížení emisí CO2 i za cenu zvýšení NOx.

0/0
23.12.2016 18:51

P53e67t56r 59P88a14v86l23a67t64a 7116300237781

Neměl bych problém si takové auto koupit. Jsou pro mě důležité jiné věci, než jestli plní normu navrženou partou sociálních ekologů někde od stolu, bez ohledu na technickou realitu.

+15/−3
22.12.2016 8:15

O60n42d18ř28e81j 50M60u53s60i47l 9927715236174

Máte pravdu, EU norem je velký tlak na snižování emisí CO2 a NOx zároveň, což jsou dva požadavky jdoucí proti sobě. Protože čím chudší směs spalujete, tím více NOx motor produkuje. V USA je velký tlak spíše jen na NOx, což je technicky řešitelné.

V EU máme tedy papírově velmi malé emise COx (spotřebu) a problematickou NOx. Motory a převodovky jsou navrženy speciálně pro měřící cyklus, takže se s nimi špatně jezdí. Vzorem může být 1.6TDI s pětikvaltem, který papírově žere úžasně málo, ale v praxi stejně jako dvoulitr.

+8/0
22.12.2016 8:51

K48a68r50e17l 14V84a88c14h70u76t 9883482829403

Posuzujete to jen technicky. Ale oni trpí lidé! :-( I vaše zdraví je zplodinami ohroženo, jen si to nepřiznáváte.

+2/−1
22.12.2016 8:51

J71a40r54o67m18í71r 18K34r20á29l 4240979794929

Mému zdraví vadí méně CO2 ze starých aut, než NOx a saze z těch nových a z jejich výroby.

+9/−1
22.12.2016 8:56

J29o62s87e74f 96Š47e54m26e57l95í45k 7349731890657

To mi připomíná jeden fórek, jak je chlap u doktora a ten se ho ptá: Vaše manželka mi říkala, že prý trpíte předčasnou ejakulací, je to pravda?

Noo, ona tím možná trpí, já teda ne.

A u vás to s těma vašema zplodinama bude tak nějak podobně. ;-)

+1/0
22.12.2016 10:04

K29a78r97e20l 88V22a15c79h84u98t 9143822389483

Kecy v kleci. Jste v zajetí vlastní ignorance. To, že ty saze nevidíte neznamená, že vy je v plicích nemáte. - (ani já je nevidím) - Já už alergik jsem, vy se jím teprve stanete. :-/

0/0
22.12.2016 10:26

Z36d19e34n91ě68k 51W81e11r91n11h38a24r23t 6437195422438

Tak bavíme se o sazích, COx nebo NOx? Ono je to totiž dost důležité, přírodní zákony (to jsou ty jediné, co skutečně vždy platí a žádný politik je nezmění, i když by hrozně chtěl), způsobují, že třeba pokles COx způsobí nárůst NOx. A se sazemi je to zase trochu jinak. Takže se musíme nejdříve domluvit, co vlastně nechceme a podle toho navrhnou výrobci ty motory. Ale vždy jen v rámci technických, fyzikálních a chemických zákonitostí. Pokud někdo navrhne uzákonit něco, co zkrátka nejde, tak to žádný zákon nezajistí. To je jako když by sněmovna uzakonila, že od 1.1. bude sluníčko vycházet celý rok na severozápadě. Může, ale se Sluncem to ani nehne.

+5/0
22.12.2016 13:14

J80i52ř15í 40K30o14c18u66r86e49k 6765874705248

To ne, ale můžeme přece překreslit mapy. A tohle už by €-Sajuz v čele s Bruselí nařídit mohl.

0/0
23.12.2016 18:54

V19l15a89d48a 71S53i65m31o17n64i36k 3779693943745

V ČR je průměrný věk vozového parku někde na 14,8 roku a dále stoupá. Jak myslíte, že dopadnou ty ostré vozy proti tomu " cinknutému" VW motoru? Že není ani potřeba se sázet...

0/0
22.12.2016 12:35

Z78d94e46n50ě27k 60W76e96r28n31h10a66r14t 6287745932398

To se mi moc nezdá. Když se podívám kolem sebe, je většina aut v provozu poměrně nová, do pěti let, odhadem. Kde tedy jsou všechny ty pětadvaceti leté vozy? Na každé nové auto by měl někde být nějaký pomalu třicet let starý favorit nebo žigulík. A takové auto dnes člověk pomalu nepotká. Pokud to tak opravdu je, tak to budou nějaké nezrušené papíry, ale ty auta už dávno neexistují. To, co skutečně jezdí, bude v průměru mnohem, mnohem mladší.

0/0
22.12.2016 13:46

V77l91a32d34a 74S71i65m75o21n73i87k 3779623603195

http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/#strukt

0/0
22.12.2016 14:19

Z43d87e91n12ě35k 69W19e46r21n86h67a47r14t 6487475562238

No, podle těch údajů je průměrný věk motocyklů v ČR přes třicet let. Nerozporuji to, ale podívejme se kolem sebe. Je nejrozšířenější motorka u nás Jawa z půlky osmdesátých let? A pokud je průměr třicet let, jezdí u nás stejně moderních nových mopedů, jako péráků a kývaček z padesátých let? Těžko... Tam jsou zkrátka vozidla, které už dávno, dávno neexistují, nebo přinejmenším nejezdí.

0/0
22.12.2016 14:30

V34l58a85d46a 69S98i16m38o70n39i53k 3729983443665

To je samozřejmě možné, že jsou ve statistice motorky, které nejezdí. Ale interpredtace je trochu jinde .. pokud ten průměrný věk dále narůstá, pak se park dostatečně neobměňuje a je celkem jedno, z jakého základu vycházím. Staré krámy samozřejmě nepřibývají, spíš naopak, ale nové přibývají pomalu.

0/0
22.12.2016 15:16

J21a65r78o21m25í48r 33K29r41á79l 4450659374679

A to je dobře. Ono je nejekologičtější to auto, které se nemusí vyrobit.

0/0
22.12.2016 15:45

V26l38a63d59a 62S28i76m23o48n44i80k 3629413953265

To máte obecně nepochybně pravdu , ale celosvětová výroba je už je hodně nad 65 milionů aut....neznám přesně číslo, ale hádám spíš níže.

0/0
22.12.2016 16:30

Z46d46e76n29ě56k 81W35e36r31n18h89a15r27t 6157115142708

Rozumím, ale nesouhlasím. Jde jen o jedno číslo, vytržené z kontextu, navíc dost pochybné. Nevíme, kolik aut bylo přihlášeno a odhlášeno, zda celkový počet aut přibývá nebo klesá. Tím myslím skutečný a reálný počet aut, těch co jezdí, nikoliv stojí někde ve stodole, případně existují jen ve formě záznamu v evidenci. Já najezdím po republice strašné desítky tisíc kilometrů ročně a auta, co skutečně kolem sebe vidím, rozhodně nemají průměrný věk 14 let. Naopak mám dojem, že auta na silnicích jsou stále mladší, že se docela znatelně omlazují, vidět deset nebo patnáct let staré auto je docela vzácné. Ty data, která uvádíte, jsou od jednoho profesního sdružení, které jaksi z principu uvádí to, co se jim hodí, jejich cílem je tlačit na prodeje, to je logické. Já jiná data nemám, přiznávám, ale mám oči. Možná, že třeba jiná data, třeba od pojišťoven, by byla docela jiná.

0/0
22.12.2016 17:00

V48l22a41d74a 93S20i80m67o53n72i30k 3969583833515

Profesní sdružení, v němž jsou mezi členy jenom tři automobilky (Škoda, Hyundai a TPCA) a zbytek jsou na jiných zákaznících závislí dodavatelé dílů, nebude úplně jednolitá lobystická skupina, co myslíte?

Ale i tak - počet aut samozřejmě absolutně stoupá a to strmě.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1562786-pocet-registrovanych-aut-v-cesku-poprve-prekonal-pet-milionu

0/0
22.12.2016 17:07

T17o82m93á13š 26V19a55l42d88e16r 7553690579

Asi se špatně díváte. Třeba mam rád Mondea. A vidím kolik jich jezdí v Mk.II a Mk.III před facelitem (kruhové mlhovky). A to je věk 20 až 12 let. Fábie I s hranatými mlhovkami je taky cca 12 až 17let. Octávie I až 18 let. A další a další vozy různých značek bych mohl jmenovat. Např budu rušit 18-ti leté vozidlo. Sloužilo bezva bez poruchy, ale jestli mu mám dát plný servis nyní, je filozofickou otázkou :-) být či nebýt. Ale zvyšoval jsem taky průměr.

0/0
23.12.2016 6:39

J10i70ř22í 44K72o42c50u98r31e32k 6365654185748

To je hezké. Takže na jednu pětiletou škodovku potkám jednoho Favorita. A za každou novou Dačii potkám jednu starou. A za každého nového pětkového Bavora potkám jednoho osmičkového. Pětkových bavorů .... jo jednou jsem zahlíhl Peugeot 205 T16. Ale častěji nové Porsche.

0/0
23.12.2016 19:00

Z83b60y37n77ě47k 65J81a31n32d12a 7843932255161

Tak já zrovna řeším koupi staršího vozu a jak s dieselem problém v podstatě nemám, spíš se bojím pošuků co za 5 let vymyslí, že co nemá aspoň EURO7, tak nesmí vyjet...

0/0
22.12.2016 14:50

J32a35r28o33m61i79r 96H41o37b56l64i18k 1835307845

v US je evidentně lobby, propagující prodej amerických aut, výrazně silnější. A VW svými diesely jim kazil postavení na trhu. Tak bylo třeba VW podrazit. A k tomu je každý podnět, i když to na hraně dělají všichni, dobrý

+8/−5
22.12.2016 7:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.