Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dieselgate pomohla ojetinám s TDI, „cinklé“ diesely si lépe drží cenu

Vozy koncernu VW, jako jsou Passat, Golf nebo i předchozí generace Škody Octavia, si na evropském trhu s ojetinami drží svoje vysoké ceny. Nic na tom nemění ani aféra Dieselgate, při níž se provalilo, že koncernové turbodiesely splňují emisní normu Euro 5 jen v laboratoři.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95l43a41d10i73m10í96r 98R68e38t33t41i47n55g21e98r 5705836985685

Problém je, že dřívější Passaty,Golfy i Octavie byly festovněji vyrobeny než současné vozy, kde se projevilo výrazné osekávání nákladu viz Octavia III oproti Octavii II a k tomu mají ještě motory, které očekáváný výkon sice mají, ale životnost ani omylem. To si pak rozmyslí dát 400 000 Kč za novou Octavii i ten co na ní má, když by ji po 4 letech mohl vyhodit.

0/0
23.12.2016 15:21

O54s40k34a20r 92P54e73t13r 2886655129704

Pěkný článek o tom jak koncern udělal ze svých zákazníků idioty. Samozřejmě že se v USA někomu nelíbil prodej VW ale to že nesplňoval normu je pravda však to také přiznali. Takže VW se zvyhodnil nekalé před konkurencí lepší charakteristikou motoru ale horsima emisema. V USA dostal pokutu za to že ničil přírodu, a protože emisní problém nemá řešení musí auta vykoupit a zákazníky odškodnit. V Evropě nic! Těm blbeckum co si to koupili tak jakoby prehrajem software oni stejně nic nepoznají protože na STK stejně to nejsou schopni změřit a zbytek budem tutlat jen aby se to nerozkriklo a nezačal do toho vrtat ještě tady v EvropěRv

+1/−2
23.12.2016 7:42

P50e58t34r 90Č56e97r65m62á55k 9358885859510

Ale kdeže. VW nepřiznal žádné neplnění norem ale pouze to že vozidla skutečně danou funkci mají. S EU legislativou je to zcela v souladu, proto se tu nic neděje, s US taky, akorát že ta vyžaduje i další homologační podklady - a tam se ta informace již objevit měla (a neobjevila), za což dneska zcela v pořádku platí tu pokutu. Přehrání sw je jen mediální bublina (tedy adekvátní reakce na mediální bublinu jménem dieselgate), update sw se dělá celkem běžně. Přes všechny fakta se z toho samozřejmě snaží někdo něco vytřískat, proto ty neustálé snahy nějak ten problém přenést do Evropy.

0/0
23.12.2016 14:25
Foto

M26i48r94o20s92l23a98v 23S87t95e65i19n31e17r 4280362920196

Můj Yeti má motor CFHF tedy z toho E5 modelu 2013. Už měsíc jezdím po tom update od VW, spotřeba klesla viditelně, na stejnou trasu v délce 279 km, kterou jezdím několikrát za rok, ušetřím nejméně litr nafty. Zrychlení je subjektivně (nemám jak to měřit) při předjíždění o fous lepší.

Po 60 tis. km bez nejmenší opravy považuji to auto za výhru, nejméně další 3 roky ho neprodám. Možná si pak koupím Škodiaka nebo novější model, ale zatím nevidím k tomu důvod.

0/0
23.12.2016 18:37

O13s35k61a89r 87P31e30t52r 2716275459234

Nezlobte se na mě ale tomu nevěřím. Pokud chcete odstraňovat emise potřebujete palivo, pokud chcete výkon potřebujete palivo, litr ušetřeného paliva by byl zázrak od všech svatých. Kdyby tomu tak bylo proč by ten software neodehráli už dávno? Tady na idnes je někde článek o tom jak autokluby testovaly auta po přehrání jednotky. Samozřejmě spotřeba se zvýšila podle jejich měření.

0/0
27.12.2016 8:08

J29a50n 47D68v75o16ř77á92k 4953512123567

Možná by se nad sebou mohl eurosajuz trochu zamyslet, když auta která odporují jeho předpisům jsou na trhu více ceněná nežli ta, která evropské normy plní... ;-D

+1/0
22.12.2016 22:54

J62i62ř68í 80K35o89c46u35r61e25k 6845594885368

Mohl, ale udělá to? Copak nějaký marxista bude vůbec zkoumat jak reaguje trh? Kdepak, maximálně vymyslí regulaci, aby se trh choval podle jeho představ.

0/0
23.12.2016 18:40

S59t72a89n49i50s80l76a73v 76N24ý70v62l41t 2214575103

Jezděte na kole ;-D budete hubení a vaše konto bude přetékat penězi

0/0
22.12.2016 22:10

J23i61ř32í 15K37o35c61u48r26e81k 6805194615138

Jo, ideální počasí na bicykl. Ostatně, mají cykliské přezuto na zimní?

0/0
23.12.2016 18:42

S64t86a78n48i56s14l13a55v 10N31ý78v87l84t 2534205723

já ano.

Manželka rozhodla, že auto bude její, od té doby co má novou práci. Já si nestěžuji. Zhubl sem a cítím se svěží každý den.

Na počasí vůbec nezáleží, oblečení na kolo mám speciální a to sundám.

Spocenej fakt nepřijíždím, cesta tam je z kopce dolů.

Nikdo mě neotravuje, ať po cestě nakoupím.

Stačí vystoupit z komfortní zóny.

A ty ušetřené náklady za provoz druhého vozu? Stotisíce.

0/0
23.12.2016 21:36

D58a34n76i60e12l 33P36r83o98v33a20z50n33í68k 7102671226720

taky mi to přijde jako že si někdo objednal aby vytvořil "veřejné mínění"....

+3/0
22.12.2016 15:10

P58e82t82r 91H64o52r96á66k 1619113359484

Jaké odškodnění, to by měli dostat nejvýš ti, co jezdí za těmi sazomety. Měly by se sešrotovat bez náhrady.

+2/−1
22.12.2016 14:47

J50o18s38e52f 32D55v41o10ř11á41č59e94k 9492334935615

Ještě by mě zajímalo jak ekologové bojují proti emisím z nákladních lodí které dopravují jejich umělohmotné bundy boty plastový nábytek atd z činy

+4/−2
22.12.2016 14:40

P32e40t31r 21H74o21r93á36k 1899663699344

Proč pořád opakuješ takovou blbost, ta loď ti nekouří pod oknem.

+2/−1
22.12.2016 14:49

J63a44r71o35m58í59r 81K12r22á79l 4450539354229

Jenomže Země je jen jedna. A ten smrad je tu od Hamburku za 3-4 hodiny. Auta sice jezdí pod okny, ale tvoří jen 2-3% všech emisí.

+4/0
22.12.2016 15:48

J71i27ř32í 87K51o41c58u45r44e30k 6795234735398

A proto mají nejhorší ovzduží v Ostravě, zatímco v 70 km vzdáleném Bruntále je ten vliv zaoceánských lodí zanedbatelný. A Dětmarovice s tím nemají určitě nic společného. Rovněž smogová situace na Poříčí v Brně je způsobená především flotilou Maersk, MSC, CMA-CGM ... jen je záhadou, proč ne taky v Bystrci.

0/0
23.12.2016 18:45

S23t11a62n65i85s17l46a66v 69N34ý45v89l50t 2904485513

VTak u mě v patnáctém patře mě to fakt nebolí.

0/0
22.12.2016 22:09

J93o76s85e62f 48D76v13o11ř24á37č74e27k 9982504545445

Mám auto s motorem 2,2 naftu reálné s tím jezdím za 6litru, plné naložený rodiny auto, když mi otec půjčil oktávu 1,2 se stejným stylem jízdy jsem jel za 9litru, nevím co jsem ušetřil, spálil jsem o tři litry více paliva takže jsem o tri litry víc zamířil prirodu

+2/0
22.12.2016 14:20

J85i52n88d20ř26i79c66h 27L74u15k57e97š 3519614893670

To přesně nechápu na hybridech. V testech to sice ujede pár kilometrů na elektřinu, ale ve výsledku to žere 8-10 litrů, protože to s sebou vláčí baterie atd....Jasně, možná to smrdí trochu míň ve městech, ale kdyby udělali pořádná parkoviště na kraji města, fungující MHD, tak to TDI na trase Praha Brno šetří přírodu ještě nejvíc...

0/0
22.12.2016 22:12

J95i91ř36í 12K36o20c89u45r96e61k 6505574425288

Mno a kdyby byla mezi Prahou a Brnem rychlá železnice, tak může jet obchoďák vlakem. On může i dnes, ale znáte je, musí se prezentovat.

0/0
23.12.2016 18:49

J66o28s78e11f 14D97v11o37ř34á24č20e68k 9862434285155

Je potřeba zeptat se ekologů co chtějí, žádný spalovací motor nemá nulové emise a nejdou snižovat do nekonečna, takže zbývá jediné fake a toho se automobilky drží, mají co chtěli, stačí kdyby zelení dokončili základní školu a to co se tam naučily používali v praxy

+1/0
22.12.2016 14:16

T59o62m47á16š 31P16a24č52e17s 2748612527227

To jsou kecy. Mohlo jim to tak maximálně neublížit, ale pomoct? To jako fakt netuším jak.

0/0
22.12.2016 12:36

D64a38v18i83d 56K48r39a28j50í56č91e66k 7673663216917

Když se Vám po opravě software zvýší spotřeba a sníží životnost motoru, tak vám ta oprava moc nepomohla...

0/0
22.12.2016 12:43

P67a33v55e27l 91K11r87e20u36z95i59g13e36r 7924390450579

Dieselgate je hlavně neuvěřitelně přefouklá bublina, kterou zaplatíme my všichni. Ve jménu ekologie, kterou budeme muset dát bokem, abychom si na náklady navíc vydělali.

+14/−1
22.12.2016 10:29

J24o69s84e11f 83Š39e94m88e86l19í15k 7559481620497

On si fakt někdo kupuje auto podle výsledků laboratorních testů? 8-o

+11/0
22.12.2016 10:01

V12l59a49d51a 16S35i30m62o49n96i57k 3599873353905

Samozejmě že nikdo. Ale po masáži v médiích se začali techničtí antitalenti pídit po tom, pod kterým plechem se ten zatracený motor ukrývá:-) A pak usoudili, že utrpěli šok .. a škodu. Hlouposti. Vozidlo vyhovělo definovanému testu, je to honba za zeleným přízrakem.

+2/0
22.12.2016 12:34

M56a27r55t19i52n 96P35r89o82k92o60p 6386157910815

Proč by klesali cenou, když fungují jak mají. A když Evropští zákazníci se necítí být poškození. Užitné vlastnosti z pohledu zákazníka tím nejsou dotčeny. Naopak se diskutovalo, že "opravou" klesá výkon a zvyšuje se spotřeba.

Pokud by zákazníci chtěli někoho žalovat. Tak spíš toho kdo vymýšlí předpisy, které odporují fyzikálním a chemickým zákonům.

+14/−1
22.12.2016 9:29

M64a86r42c20e11l 75S53t87a38r32ý 9938164453149

hm, takže článek je o: US automotive lobby a pokuty a dotace horkotěžko stáhly VW z předních míst prodejů, v evropě se s VW nic neděje.

to je jen potvrzení toho, že celá tzv. dieselgate byla jen pro vystrnadění VW z US trhu a pro novináře k plození článků o ničem

+5/−3
22.12.2016 8:53

J36i79ř16í 62K94o61c86u98r39e20k 6515754695658

Jojo, EPA schválně nařizuje stejné emisní normy pro naftu i benzín za účelem poškodit VW. Nic jiného za tím netřeba hledat a už vůbec ne tlak EU na snížení emisí CO2 i za cenu zvýšení NOx.

0/0
23.12.2016 18:51

P57e55t95r 25P70a66v42l70a26t77a 7346250137391

Neměl bych problém si takové auto koupit. Jsou pro mě důležité jiné věci, než jestli plní normu navrženou partou sociálních ekologů někde od stolu, bez ohledu na technickou realitu.

+15/−3
22.12.2016 8:15

O26n86d58ř90e89j 85M56u23s53i74l 9207405946654

Máte pravdu, EU norem je velký tlak na snižování emisí CO2 a NOx zároveň, což jsou dva požadavky jdoucí proti sobě. Protože čím chudší směs spalujete, tím více NOx motor produkuje. V USA je velký tlak spíše jen na NOx, což je technicky řešitelné.

V EU máme tedy papírově velmi malé emise COx (spotřebu) a problematickou NOx. Motory a převodovky jsou navrženy speciálně pro měřící cyklus, takže se s nimi špatně jezdí. Vzorem může být 1.6TDI s pětikvaltem, který papírově žere úžasně málo, ale v praxi stejně jako dvoulitr.

+8/0
22.12.2016 8:51

K56a32r67e34l 15V86a39c82h35u77t 9453772719653

Posuzujete to jen technicky. Ale oni trpí lidé! :-( I vaše zdraví je zplodinami ohroženo, jen si to nepřiznáváte.

+2/−1
22.12.2016 8:51

J62a37r38o78m57í57r 81K52r61á60l 4850839184449

Mému zdraví vadí méně CO2 ze starých aut, než NOx a saze z těch nových a z jejich výroby.

+9/−1
22.12.2016 8:56

J11o31s15e39f 71Š75e23m93e19l98í19k 7259101430617

To mi připomíná jeden fórek, jak je chlap u doktora a ten se ho ptá: Vaše manželka mi říkala, že prý trpíte předčasnou ejakulací, je to pravda?

Noo, ona tím možná trpí, já teda ne.

A u vás to s těma vašema zplodinama bude tak nějak podobně. ;-)

+1/0
22.12.2016 10:04

K79a54r22e23l 90V59a25c46h40u81t 9473832149703

Kecy v kleci. Jste v zajetí vlastní ignorance. To, že ty saze nevidíte neznamená, že vy je v plicích nemáte. - (ani já je nevidím) - Já už alergik jsem, vy se jím teprve stanete. :-/

0/0
22.12.2016 10:26

Z17d48e31n77ě93k 80W14e72r15n15h94a51r67t 6287385692418

Tak bavíme se o sazích, COx nebo NOx? Ono je to totiž dost důležité, přírodní zákony (to jsou ty jediné, co skutečně vždy platí a žádný politik je nezmění, i když by hrozně chtěl), způsobují, že třeba pokles COx způsobí nárůst NOx. A se sazemi je to zase trochu jinak. Takže se musíme nejdříve domluvit, co vlastně nechceme a podle toho navrhnou výrobci ty motory. Ale vždy jen v rámci technických, fyzikálních a chemických zákonitostí. Pokud někdo navrhne uzákonit něco, co zkrátka nejde, tak to žádný zákon nezajistí. To je jako když by sněmovna uzakonila, že od 1.1. bude sluníčko vycházet celý rok na severozápadě. Může, ale se Sluncem to ani nehne.

+5/0
22.12.2016 13:14

J56i47ř90í 80K15o72c69u27r83e85k 6835734575348

To ne, ale můžeme přece překreslit mapy. A tohle už by €-Sajuz v čele s Bruselí nařídit mohl.

0/0
23.12.2016 18:54

V90l19a33d12a 60S86i46m16o61n56i16k 3499173283485

V ČR je průměrný věk vozového parku někde na 14,8 roku a dále stoupá. Jak myslíte, že dopadnou ty ostré vozy proti tomu " cinknutému" VW motoru? Že není ani potřeba se sázet...

0/0
22.12.2016 12:35

Z90d96e17n70ě49k 89W45e22r88n12h74a60r60t 6197945292988

To se mi moc nezdá. Když se podívám kolem sebe, je většina aut v provozu poměrně nová, do pěti let, odhadem. Kde tedy jsou všechny ty pětadvaceti leté vozy? Na každé nové auto by měl někde být nějaký pomalu třicet let starý favorit nebo žigulík. A takové auto dnes člověk pomalu nepotká. Pokud to tak opravdu je, tak to budou nějaké nezrušené papíry, ale ty auta už dávno neexistují. To, co skutečně jezdí, bude v průměru mnohem, mnohem mladší.

0/0
22.12.2016 13:46

V56l80a13d42a 44S25i76m81o93n50i85k 3439743643655

http://www.autosap.cz/zakladni-prehledy-a-udaje/slozeni-vozoveho-parku-v-cr/#strukt

0/0
22.12.2016 14:19

Z51d78e92n88ě76k 13W17e43r54n95h43a10r85t 6367855952668

No, podle těch údajů je průměrný věk motocyklů v ČR přes třicet let. Nerozporuji to, ale podívejme se kolem sebe. Je nejrozšířenější motorka u nás Jawa z půlky osmdesátých let? A pokud je průměr třicet let, jezdí u nás stejně moderních nových mopedů, jako péráků a kývaček z padesátých let? Těžko... Tam jsou zkrátka vozidla, které už dávno, dávno neexistují, nebo přinejmenším nejezdí.

0/0
22.12.2016 14:30

V37l16a91d35a 24S16i55m80o40n88i54k 3499593783235

To je samozřejmě možné, že jsou ve statistice motorky, které nejezdí. Ale interpredtace je trochu jinde .. pokud ten průměrný věk dále narůstá, pak se park dostatečně neobměňuje a je celkem jedno, z jakého základu vycházím. Staré krámy samozřejmě nepřibývají, spíš naopak, ale nové přibývají pomalu.

0/0
22.12.2016 15:16

J19a19r81o26m16í52r 95K49r46á57l 4450119254909

A to je dobře. Ono je nejekologičtější to auto, které se nemusí vyrobit.

0/0
22.12.2016 15:45

V55l18a53d28a 15S67i71m39o37n72i46k 3179463233625

To máte obecně nepochybně pravdu , ale celosvětová výroba je už je hodně nad 65 milionů aut....neznám přesně číslo, ale hádám spíš níže.

0/0
22.12.2016 16:30

Z93d94e27n29ě63k 75W26e14r79n60h84a20r52t 6887655692548

Rozumím, ale nesouhlasím. Jde jen o jedno číslo, vytržené z kontextu, navíc dost pochybné. Nevíme, kolik aut bylo přihlášeno a odhlášeno, zda celkový počet aut přibývá nebo klesá. Tím myslím skutečný a reálný počet aut, těch co jezdí, nikoliv stojí někde ve stodole, případně existují jen ve formě záznamu v evidenci. Já najezdím po republice strašné desítky tisíc kilometrů ročně a auta, co skutečně kolem sebe vidím, rozhodně nemají průměrný věk 14 let. Naopak mám dojem, že auta na silnicích jsou stále mladší, že se docela znatelně omlazují, vidět deset nebo patnáct let staré auto je docela vzácné. Ty data, která uvádíte, jsou od jednoho profesního sdružení, které jaksi z principu uvádí to, co se jim hodí, jejich cílem je tlačit na prodeje, to je logické. Já jiná data nemám, přiznávám, ale mám oči. Možná, že třeba jiná data, třeba od pojišťoven, by byla docela jiná.

0/0
22.12.2016 17:00

V65l48a42d46a 94S40i72m55o73n78i81k 3199783973155

Profesní sdružení, v němž jsou mezi členy jenom tři automobilky (Škoda, Hyundai a TPCA) a zbytek jsou na jiných zákaznících závislí dodavatelé dílů, nebude úplně jednolitá lobystická skupina, co myslíte?

Ale i tak - počet aut samozřejmě absolutně stoupá a to strmě.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/ekonomika/1562786-pocet-registrovanych-aut-v-cesku-poprve-prekonal-pet-milionu

0/0
22.12.2016 17:07

T81o85m51á62š 28V80a61l24d38e13r 7733670299

Asi se špatně díváte. Třeba mam rád Mondea. A vidím kolik jich jezdí v Mk.II a Mk.III před facelitem (kruhové mlhovky). A to je věk 20 až 12 let. Fábie I s hranatými mlhovkami je taky cca 12 až 17let. Octávie I až 18 let. A další a další vozy různých značek bych mohl jmenovat. Např budu rušit 18-ti leté vozidlo. Sloužilo bezva bez poruchy, ale jestli mu mám dát plný servis nyní, je filozofickou otázkou :-) být či nebýt. Ale zvyšoval jsem taky průměr.

0/0
23.12.2016 6:39

J57i29ř49í 70K12o90c50u96r80e25k 6975634545738

To je hezké. Takže na jednu pětiletou škodovku potkám jednoho Favorita. A za každou novou Dačii potkám jednu starou. A za každého nového pětkového Bavora potkám jednoho osmičkového. Pětkových bavorů .... jo jednou jsem zahlíhl Peugeot 205 T16. Ale častěji nové Porsche.

0/0
23.12.2016 19:00

Z88b96y44n94ě10k 61J78a37n65d46a 7123512725141

Tak já zrovna řeším koupi staršího vozu a jak s dieselem problém v podstatě nemám, spíš se bojím pošuků co za 5 let vymyslí, že co nemá aspoň EURO7, tak nesmí vyjet...

0/0
22.12.2016 14:50

J33a14r42o31m71i52r 96H54o38b20l16i86k 1575187115

v US je evidentně lobby, propagující prodej amerických aut, výrazně silnější. A VW svými diesely jim kazil postavení na trhu. Tak bylo třeba VW podrazit. A k tomu je každý podnět, i když to na hraně dělají všichni, dobrý

+8/−5
22.12.2016 7:38







Najdete na iDNES.cz