Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Pardubicích zrekonstruovali vzácný trolejbus, trvalo to skoro 20 let

Ke dvěma pojízdným trolejbusům Škoda 8Tr9 ze 60. let minulého století, které jsou v Česku, se v příštím roce přidá další. Mechanici pardubického dopravního podniku mají téměř po 20 letech hotovo. Příští rok se jím svezou první cestující.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J66a87n 88K73ř46í21ž 3719491411131

krasavec. ještě si ho pamatujuR^!!

0/0
3.1.2017 14:01

P97a31v86e41l 87Š52e56d88l25b67a36u79e57r 7168891432475

Je nádherný. Pamatuju si ho z dětství v Ostravě s tou vyšpulenou "tlamičkou" na nárazníku. Akorát u nás měly městské trolejbusy i autobusy ještě béžový pás pod okny, jestli si to dobře pamatuju, nebyly celé červené. Gratulace fandům opravářům.

0/0
29.12.2016 14:21

P95a36v33e48l 16Š67e61d29l24b48a60u34e86r 7978351832185

Když se tak divám na fotku, možná byl ten béžový pás spíše dole.

0/0
29.12.2016 14:22
Foto

T35o28m35á10š 42D71v54o31ř31á32k 3695853406826

Děkuji všem za info. ;-)

0/0
28.12.2016 17:24

V83í12t 73H74o22l18l63e90r 8637352212736

jsou to srdcaři R^ dobrá práce

0/0
28.12.2016 13:37

Z14d94e64n38ě68k 10S95ý49k79o70r18a 1476634648778

V Jihlavě dojezdily 8Tr v 78. a 7Tr v 74., byť elektrovýzbroj byla po rekonstrukci na 8Tr.

A p. Dvořák se podobným mohl v Jihlavě vézt, protože vozy čísel:

493 je současný muzejní v Pcích

494 je muzejní v DPP

495 byl v Jihlavě pod číslem 23 a zezacatku jezdil dokonce pod původním číslem, neb byl jen pronajat.

Pane redaktore, tento trolejbus nemá elektronickou část, jen elektrickou, elektronika se v trolejbusech začala uplatňovat později.

+4/0
28.12.2016 9:47

J27a84r45o90s42l83a65v 76J31o22s33e22f 5752530440634

Nechcete na redaktorech trochu moc? Elektrický - elektronický je to na elektriku! To je stejný jako holínky a hodinky - oboje se natahují! Jste detailista! ;-D;-D;-D;-D

+2/0
28.12.2016 16:43

R98a87d68e67k 58R65a91i63d69a 5897892129

Vážně se divím, že měli takové problémy se sháněním dílů. Ty trolebusy jezdily úplně všude a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby například na Ukraině, byly někde odstavené v koutu.

0/0
27.12.2016 22:04

M22a93r35t21i57n 39Š46u16l28c 2447779880485

To není úplně pravda, vyráběl se sotva 5 let. Produkce 8Tr skončila někdy v roce 1961. To ho nahradil 9Tr, který se vyráběl 20 let. Na Ukrajinu se v tisících vyvážely devítky, osmiček tam bylo dodáno jen několik.

0/0
28.12.2016 0:19

V28o42k25o44u86n 30V94l45a16d18i58m93i95r 8282618919808

Trolejbusy Skoda v Praze jsem nemel rad. Tatry byly vetsi, ne tak preplnene a v zime lepe topily.

Skoda, ze uz v Praze nejezdi.

+1/0
27.12.2016 20:01

M31a52r92i62á63n 37B85e21d64n45á17r37i45k 9641191780298

Nádherná práce R^R^R^

+6/0
27.12.2016 19:54
Foto

T40o32m76á28š 81D69v93o65ř15á84k 3765263606206

Když jsem byl malý cca 1970, tak jsem něčím podobným jezdil u tety v Jihlavě.

Jsou to stejné trolejbusy?

+1/0
27.12.2016 19:36

R84a24d46e23k 35R94a84i63d15a 5387322329

Pravděpodobně. Tyhle trolejbusy jezdily snad všude. Od NDR po Čínu, stejně jako řada dalších typů Škody.

+1/0
27.12.2016 21:58

M83a87r17t70i53n 48Š24u76l87c 2387249620485

Možná, ale spíš jste jezdil nástupcem - Škoda 9Tr. Osmiček bylo vyrobeno asi 740 a v Jihlavě jich jezdilo 6, devítek vyrobila Škodovka skoro 7400 a Jihlava jich měla 43. A vzhledově jsou si celkem podobné.

+2/0
28.12.2016 0:11

J81i98ř95í 57P52o19s94p14í35š32i23l 5988515836825

Tr9 byl výrazně oblejší a modernější, to spíš jezdil 7Tr - ty byly předchůdcem a 8Tr s ním měl shodné mechanické části a byl shodný i co do tvaru karoserie, kapacity cestujících a dosahované rychlosti. 9Tr měl řadu skupin shodných s vozy Tr 8, ale měly moderněji provedenou karoserii.

0/0
28.12.2016 5:32

J44i75ř27í 47P94o58s85p15í58š44i41l 5378115836325

P.S. - Tr8 jezdil v Jihlavě ještě v roce 1971 - http://www.dpmj.cz/www/mambo/showPhoto.php?id=109

+1/0
28.12.2016 5:37

P55ř98e82m73y52s95l 87Č16u61l29í37k 8270583652930

Nablýskaný trolejbus a špinavé montérky:-(.

0/−9
27.12.2016 18:08

J71i11ř64í 41Z42ý21k21a 9769673891950

lepší jak kdyby to bylo obráceně ... špinavý trolejbus a čisté montérky Rv

+3/0
27.12.2016 20:57

P92ř47e23m20y81s92l 30Č12u75l23í25k 8760413862550

To vypadá, že špinavé montérky nikomu nevadí. Takže od dob totáče, kdy dělníci šli rovnou z Kolbenky do hospody v montérkách týdny nepraných a všem to připadalo normální, se toho zase tak moc nezměnilo. Já bych si na to focení vzal čisté.

0/0
28.12.2016 12:13

J69a64r28o66s41l36a49v 63J71o39s71e69f 5502200440324

Špatně jste koukal! Pan ředitel měl montérky čisté!!

0/0
28.12.2016 16:39

P25ř83e55m13y49s91l 51Č46u44l96í55k 8880793562330

Alespoň že tak:-).

0/0
28.12.2016 17:12

P32e54t85r 51M55a58r11š57o69u52n 5835508806196

taky u řiditelování se moc neumažou :-)

0/0
28.12.2016 21:50

P32e78t91r 41M90a10r92š85o82u16n 5765238806316

že jo, ani trávu nenatřeli pro tu návštěvu na zeleno...

0/0
28.12.2016 21:52

P43ř80e59m82y25s15l 49Č25u64l68í87k 8720233352840

Stačí nebýt špinavý. Ale to je každého věc, někomu to dojde dříve, někomu nikdy. :-)

0/0
28.12.2016 22:11

P59e65t51r 70M36a22r28š63o57u88n 5555408466706

No a u fotek "jakožepracují na opravě" by čisté montérky vypadaly jako pěst na oko. Někomu to dojde dříve, někomu nikdy :-P

+1/0
28.12.2016 23:04

P79ř73e42m76y78s24l 88Č92u10l34í74k 8690163232330

Někomu nedojde zase nikdy, že například ta skupinka před nablýskaným trolejbusem "nepracuje", ani nepracuje, tak minimálně zde bych čisté montérky uvítal. A možná i vám časem dojde, že mechanici nemusí pracovat ve špíně, ale v čistém prostředí a čistém oblečení, viz kterákoli automobilka, nemusí to být ani Mercedes, jde to i v Mladé Boleslavi. Pokrok se prosazuje pomalu, alespoň někde. Pamatuji z exkurze škodovku sedmdesátých let, to tam měli dělníci ty montérky zaprasené ještě víc.;-)

0/0
29.12.2016 9:01

M52a27r85t67i10n 32Č49a35p52e54k 6190251267114

Čisté pracovní prostředí můžetet mít tam, kde pracujete s čistými věcmi, ze kterých se nepráší. Což ty vozy po příjezdu z trati nejsou.

0/0
29.12.2016 15:42

P93ř69e74m12y54s84l 93Č55u95l44í21k 8950653642260

Ten nablýskaný trolejbus za nimi z trati nepřijel. A převléknout si montérky na focení není až taková ztráta času. Ale důvod proč ne se vždy najde...

0/0
29.12.2016 16:26
Foto

M94i66r15o14s39l15a71v 69Z72a45p47l39e48t89a32l 3687975718903

Možná vám někdy dojde rozdíl mezi montážním závodem a servisem. Jen blb srovnává automobilku kde se skládá jen a jen z nových dílů a dílnu.

0/0
30.12.2016 14:55

P16ř64e10m66y61s38l 38Č95u30l50í55k 8140663832180

Možná vám někdy dojde, že i v servisním závodě se mohou dělníci převléknout na focení prezentace svého díla. Ale blbovi to nedojde, že, ani když mu to už někdo v minulém příspěvku napsal.

0/0
30.12.2016 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.