Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Citigo slaví pět let. Vylepšila ho nová světla a dvě šňůrky. TSI zatím ne

Ideálním tělesem je koule, která při minimální vnější ploše dosahuje největšího objemu. Jenže ideálním tvarem malého auta je kvádr. To ctí bezezbytku Škoda Citigo. Nejmenší škodovce je právě pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J98a75n 79D93o11u44d50a 1430513648819

Vzhled třídvéřové verze je, podle mého názoru, o 1000% lepší, ty zadní dveře vypadají příliš násilně doroubované a dělají z toho trošku paskvil. Třídvéřák naproti tomu vyniká výborným vzhledem, kde je všechno tak akorát a má to i sportovní střih.

0/0
30.12.2016 21:00

J48i95ř95í 33S69c42h64w14a44c69h 8328534928116

souhlas, vzhled je ale jen jedna strana mince. Ta druhá je o tom, že pro toho, kdo chce častěji využívat zadní sedadla ať pro přepravu osob nebo jako odložnou plochu pro náklad, nebo prostor pro zvětšený kufr jsou ty zadní dveře "k nezaplacení"

+1/0
30.12.2016 22:31

J57a90n 49D95o53u76d16a 1590723898289

To jistě, je to praktičtější, ale u takového auta se obvykle se zadními sedačkami moc nepočítá. Kdo chce stěhovat, nebude si pořizovat Citigo.

+1/0
31.12.2016 7:47

M59a28r78t16i13n 74K80a71r75á31s35e27k 9478223438938

No nevim, prave citigo je takove auto na odvezeni decka do skoly, nebo cestu na nakup, na oboji se ty zadne dvere hodi...

+1/0
2.1.2017 13:56

J32a34n 29D76o32u85d92a 1520523118469

Máme třídvéřové Citigo, přestavěné na LPG, používáme ho jako 2. auto v rodině, paradoxně se jedná o naše nejvytíženější a nejoblíbenější auto. Jízdní vlastnosti si v ničem nezadají s "dospělým" autem, možná jej spíš předčí. Sedí to jak motokára, ve 170 km/h je velmi stabilní a nijak neplave, je relativně tiché. Náklady na provoz vychází na 0,7 kč/km. Vpředu je místa pro řidiče a spolujezdce opravdu dost, naprosto srovnatelné s Rapidem, Fábie je uvnitř dokonce o dost (cca 5 cm) užší. Jako jediné auto do rodiny je to nesmysl, dost se divím, že se na toto téma vůbec tady vede tak vášnivá diskuse, nicméně, rozumný člověk určení tohoto auta zná a nebude se divit, že je malé. Je to kvalitní auto a má svou cenu, nelze srovnávat např. s Dacií, tam jsou důvody pro její koupi určitě odlišné. Má svůj účel a když si uvědomíte, že většina aut vozí 80% času jen jeden zadek, tak není o čem...

+6/0
30.12.2016 20:54

P96e86t75r 88N32e15c15h19a24n85i97c40k93ý 7503816278780

V jeho bráchovi VW Up jsme přejeli Portugalsko a musím uznat, že do těch úzkých měst a klikatých silniček ve dvou k nezaplacení. Jen teda na dálnici v mírném kopci než předjedete kamion tak sníte svačinu

0/0
31.12.2016 20:09

J32a73n 11D83o20u82d82a 1340523238959

To auto se musí točit. Od 3,5 - 6 tisíc táhne jak když hrom bije (verze 44kW)

0/0
31.12.2016 20:50

J73i34ř35í 63S12c38h82w83a10c41h 8128214428126

....jako každá atmosféra ;-)

0/0
1.1.2017 21:17

M28a17r34t93i35n 35P49e68t24ř30í77k 4982629861131

Asi to nebude špatné auto, nicméně ho "sráží" cena. A o tu IMHO jde v tomto segmentu především ;-) osobně jsem na vlastní oči viděl Citigo jenom jednou, a to nejsem z malého města (Zlín) a navíc jezdím autem každý den... i to zřejmě o něčem vypovídá.

0/0
30.12.2016 9:37

J91i64ř78í 90S18c45h89w59a43c38h 8658674968266

prostě stojí cca stejně, co obdobná konkurence v daném segmentu velikosti a kvality, například trojčata z Kolína....

+3/0
30.12.2016 10:03

T46o29m62á68š 81Z90e74m58a40n 3275868554145

Asi bych si místo Citygo koupil Suzuki Ignis - 4válec, 90k a možnost 4x4.

0/−1
29.12.2016 21:10

M20a15r84t13i74n 94H80o17r76á32k 9303349654

Před čtyřmi lety jsem pro svoji mámu (75let) pořídil Citigo v "automatu" na jezdění po malém městě a okolí (upozorňuji, že 40 let před tím neřídila).

Je s ním stále nadmíru spokojená. A že je auto sem tam trochu odřené přece nikomu nevadí. Za mě tím pádem spokojenost. Párkrát jsem jej i řídil a 55kW překvapivě ve městě táhne.

+4/0
29.12.2016 20:19

J38a57k89u64b 68Š67a52f51a76n10d25a 7405807951371

Tak aby začínal člověk v 70 letech s řízením auta je dobrý hazard.

A to odření je pouze od patníků že? Že to nikomu nevadí...

+1/−2
29.12.2016 20:27

M42a33r61t14i61n 40H79o54r58á34k 9893719264

Je soběstačná a to je důležité. A auto odírá hlavně při parkování, ať už do garáže nebo někde venku o nějaké květináče. Jezdí pomalu a klidně, nebezpečná není.

+1/0
29.12.2016 20:51

M18a69r96e42k 44J25a62n27e68č74k57a 1287136623431

Jenom jestli tím květináčem nemyslí odřené auto nějakého chudáka ;-)

+2/0
29.12.2016 22:15

M14a68r72c93e98l 52S74t53a70r25ý 9718344573129

pro hnidopichy - tahle auta jsou velmi oblíbená na jihu, Chorvatsko, Itálie, Španělsko - je to laciné, malé, vejde se to do úzkých uliček jejich měst, skoro nic to nežere....

+1/0
29.12.2016 20:16

A40l39o78i95s 36S42l16á13m82e94č64k43a 2196732582132

Nejhorší je Citigo v třídveřové úpravě. Měl jsem tu "čest"...

Dveře dlouhé jak u starého Lincolna. Když přesednete z normálního auta, může se vám stát, že s nimi třísknete o zeď.

Z auta v třídveřové úpravě není při odbočování dobrý výhled. Středový sloupek je posunutý dozadu a mezi ním a zadní částí auta je minimum místa a tedy i minimální výhled. Ten navíc ještě zastiňují integrované opěrky, takže se člověk musí hodně snažit a měnit polohy, aby něco viděl.

Citigo bylo v první verzi a ty chybějící "dvě šňůrky" mě vytáčely neskutečně. Věčně zakrytý výhled zadním oknem.

Už jen jako perlička byl chybějící otáčkoměr, což ale nebyl až takový problém. Místo něho byl na panelu pod rychloměrem ukazatel zařazeného rychlostního stupně s indikací, zda je nutno podřadit, nebo zařadit vyšší rychlostní stupeň.

Auto ale mělo v zimním provozu velkou výhodu v tom, že se vyškrabalo téměř všude, do každého kopce. Pomalu, ale přece.

Na krátké jízdy, na dojíždění do práce nebo rozvoz dětí do kroužků po městě + nákupy - proč ne?

+1/0
29.12.2016 20:10

J84a58n 77D46l49o88u61h95ý 7724729430269

Mno za ty prachy je to ve sve tride podprumerne vozitko. 3 valce, vykon, kufr a pocet mist k sezeni (4) neni nic moc. O citigo jsem uvazoval misto opel agila A, ktere dneska uz ma svoje leta. Po zkusebni jizde jsem ale neshledal, ze auto o deset let mladsi je lepsi aspon v necem: mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, nemoznost tazneho (to uz pry dnes jde). Navic kufr ma tak blby rozmer, ze pri prestavbe na LPG, neni kam dat rezervu. Za me auto na prd. Rv

+2/−2
29.12.2016 16:15

J35i26ř72í 90S14c25h37w44a78c32h 8758294368116

tak něco podobného jako Agila těžko v tomto segmentu seženeš. To je prostě krabice o malém půdorysu vyhnaná do výšky, mini-MPV postavené na principu kei cars.

+4/0
29.12.2016 16:42

J85a76n 38D64l42o10u93h67ý 7404229550219

A citigo je jako co? Krabice na kolech s tremi valci pod kapotou o delce cca 3.5 metru. V evrope agila, splash, Karl, citigo, Up patri do stejneho pytle. btw oficialne dle TP ma agila karoserii typu Kombi ;-) a srovnavam to snad s fabkou kombi ? :-D

0/0
30.12.2016 1:35

J61i51ř77í 81S33c62h98w89a76c66h 8328724398936

božínku, tebe se ta "krabice" nějak dotkla.... ano všechno jsou to "krabice"....;-)

0/0
30.12.2016 2:09

J45a24n 33D62l81o57u19h48ý 7134849660179

Ok napisu to jak pro uplneho tydyt: v tomto segmentu na uzemi evropy patri citigo do kategorie krabicoidnich malych aut a je HORSI nez 10 let stary auto patrici do stejneho segmentu. To jsou jasna fakta jak na papire, tak bohuzel i v realu po zkusebni jizde!

0/0
30.12.2016 11:08

J40i42ř31í 67S84c59h44w91a62c85h 8668964988236

OK opakuji to taky jak pro uplného tydýta:

Napsal jsem jasně , že něco jako Agilu dnes u nás nekoupíš.

Agila a Splash jsou trochu jiná kategorie malých aut, nazval jsem to mini-MPV jsou prostě o něco vyšší, než Citigo nebo kolinský trojčata (proto máš v TP napsáno to "kombi"!).

Prostorově na tu letitou Agilu Citigo nemá, ale vsadím boty, že jízdní vlastnosti a spotřebu má Citigo lepší.

P.S. ...a novější generace Agily a Splashe mají v základu taky o válec míň...

0/0
30.12.2016 12:41

J30a45n 33D28l53o65u35h47ý 7644799430769

Vsad si na co chces, Agila ma realnou spotrebu 6 litru na 100km LPG ve verzi 1.2l / 4 valce. Jizdni vlastnosti to ma v podstate stejne. Agila je vice pretaciva nez citigo, coz nepovazuji za nevyhodu. Slabota agily jsou tovarni lehce unavitelne predni brzdy. Staci auto nalozit 5 lidma a dvakrat prudce zabrzdit treba pri jizde z mohelnicaku a i uplny ridicsky analfabet cejti, ze brzdy vadnou. PS.: agila/wagon r v zakladu s litrovym trivalcem byla naprosta tragedie asi jako oktavka s litrovym tsickem. Narozdil od skodarny, sami dealeri doporucovali 4 valcove 1.2ky pokud s tim hodlate jezdit jinam nez do kauflandu :-DR^

0/0
2.1.2017 8:57

J39i97ř12í 22S48c91h24w25a32c65h 8688194808726

tak silně pochybuji o tom, že ta "tragická" agila s tříválcem se dokázala na stovku dostat za 10 sekund, a maximálku měla někde okolo 200km/hod ;-)

0/0
2.1.2017 14:10

J38i46ř41í 59S56c36h63w68a37c73h 8258834418116

Agila 1.2 průměr 6,7 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/321-Agila.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=80&power_e=90&page=2&powerunit=2

citigo 1.0/55kW průměr 5,5 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=55&power_e=55

to vypadá, že mám u tebe třeba flašku Taliskera 10y? ;-D

0/0
2.1.2017 21:57

J80i91ř77í 50S33c18h30w46a89c49h 8478734818826

A ted si představ, ze za fiat 500 dáš o 100 litrů více a dostaneš o dva válce méně a zadni sedadla jsou téměř na okrasu....

+1/0
29.12.2016 18:30

M89i63c75h24a47l 80N37a87j16m15a32n 7179233696690

Fiat 500 je jednoválec????

0/−1
29.12.2016 18:44

T37o96m63á59š 23D43v39o87ř27á84k 3725513906566

Agila byl čtyřválec, takže když odečteme dva válce, jednoválec to nebude...

+2/0
29.12.2016 18:49

M91i21c81h53a79l 77N72a96j10m46a60n 7739913856710

Ale on reaguje na příspěvek o citigu - o oplu agila tam není ani slovo....

0/0
30.12.2016 9:46

J28i26ř93í 59S75c61h51w82a23c68h 8488604758576

reagoval jsem na Janovu větu: ...(citigo má) mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, (než agila) ;-)

0/0
30.12.2016 10:07

J38a74n 38D45o41u24d92a 1490623428919

Agila se mi líbila v roce 2000, je to dávno staré auto, ale místa tam bylo docela dost. Vevnitř příjemné, venku divné, ale v té době tu jezdily jiné herky a za ty peníze to bylo docela přijatelné, ale s Citigem to srovnání moc nesnese

0/0
31.12.2016 18:27

J96i39ř95í 27S98c49h50w53a25c98h 8688774918246

K debatám o rodinném autě a jeho potřebné velikosti aneb jak je vše relativní:

Pokud děti trochu odrostou, tak kočárek nepotřebují, že....

V 50.-60. letech v mnoha italských rodinách plnil tuto funkci třeba FIAT 500 a 600. Oproti nim je Citigo "obrovské auto".

Škoda 100, 120 neposkytovala o mnoho více místa než toto maličké Citigo. Když mi bylo cca 10-12 let, jezdili jsme Š100 v pěti osobách, 3 děti, pravda, nebyli povinné sedačky.... a na dovolenou po celé ČSSR jsme vozili sebou třeba 2 stany a to nebyly takové malé balíčky jako ty dnešní....

Malé auto spolehlivě naučí optimalizaci vozit sebou jen opravdu potřebné věci. Do velkého auta se toho vejde opravdu více, ale ten prostor navíc slouží k tomu, aby se v něm po většinu roku vozil jen vzduch v těch zbývajících několika dnech věci zbytné, nepotřebné....;-)

+2/0
29.12.2016 15:56

P94e49t37r 68N84e40c27h95a49n71i70c31k37ý 7603716788770

Malá auta se mi líbí svou ergonomií a s tím co píšete souhlasím. Ve VW Up jsme projeli Portugalsko ve dvou luxusně. Jenze zatímco dříve tato auta byla vysloveně lidová, tak dnes cena mezi malým prdítkem a větším autem není moc rozdílná. Další věc je často až šíleně podstřelený výkon v základu. To pak moc vůle k uskromňování není.

+2/−1
29.12.2016 17:15

J62i60ř67í 78S31c55h65w24a29c96h 8168604578696

Drive u těchto prditek byl poměr vykon/hmotnost mnohem horší.

+1/0
29.12.2016 18:24

R95o45b31i45n 73Ž64i80ž77k11a 2738104896346

No jasné, protože ceny aut jdou dolu. Ale dřív byl větší cenový rozdíl mezi malým a velkým(větším) autem

0/0
29.12.2016 21:10

J77i21ř89í 81S46c31h16w27a34c45h 8728934718546

tak jedním z důvodů může být třeba výbava. O klimatizaci a několika airbags, tempomatu, vyhřívání sedaček atd. si před 20-30 lety mohl kupec u nákupní tašky nechat jenom zdát. A ony takové prkotiny třeba stojí 20-50 tisíc, což u levného auta už je hodně poznat.

Taky dnešní konstrukce skeletu (i všeho ostatního) z hlediska bezpečnosti je úplně o něčem jiném než dříve. Opět se takové vylepšení promítne do laciného auta mnohem výrazněji než do toho dražšího.

0/0
29.12.2016 22:32

P65e43t21r 45Č90e11r74m84á16k 9248965239950

Relativní to samozřejmě je. Ale srovnání s historií není ideální - doba je prostě jinde. Ještě moje babička zažila dobu kdy bylo normální že celá rodina žije v jedné jedinné místnosti, a topí se dřevem v kamnech. Chtěl by takhle dneska někdo dobrovolně žít? Asi nikoliv, byť samozřejmě možné to je i dnes.

S auty to je stejné, životní úroveň je zkrátka jiná a mačkat se v malých autech s celou rodinou se prostě chce málokomu. Ano jde to, ale to je nepohodlné, nepraktické a bezpečnosti to také nepřidává. Takže zcela chápu že pokud někdo nemá možnosti si pořídit více aut, tak logicky volí to větší a pohodlnější, a radši občas veze po městě prázdný vzduch než aby pak při jakékoliv jiné potřebě jezdil obloženej jak světskej.

Každý má volbu, to je důležité. R^

0/0
29.12.2016 18:29

P83e58t92r 77N41e30s19v45a17d17b34a 2244365636779

Vůl který potřebuje i v autě do města kdejakou kokotinu.

0/0
29.12.2016 15:15

J21a84k72u79b 91K36o21r67e62c 6644980321793

Kdyby se me nekdo zeptal, jak dlouho citigo jezdi, rekl bych tak 2 roky. Neskutecne to leti.

+4/0
29.12.2016 14:59

A91d15a74m 83W32e34i31s67s 2403667409721

...slušné vozítko...

+1/0
29.12.2016 14:51

J62i18ř57í 35H85o31š63e47k 2967735308517

Ta cena je šílená. Já mám za 240k Fabku II v kombiku. Skladovou z roku 2013, najížděli pomalu už na trojkovou verzi, tak byla za babku. Jsme dva dospělí a dvě děti s kočárkem. A je to tak tak s nákupem a dalšíma blbostma kolem. Neumím si představit, k čemu by nám bylo za 300k auto, kam se do kufru nevejde ani podvozek od kočárku natož bouda a ještě nákup nebo věci na víkend atd. Cenu Citigo bych si představoval tak někde kolem 160-170k max. Pak by to mělo smysl jako druhé auto do rodiny nebo auto pro samostatnou lidskou jednotku apod.

+1/−1
29.12.2016 13:44

M27i30c69h72a89l 40N23a42j96m38a53n 7129423496900

Tak ono to citigo "skladovka" bude také za menší cenu, že?

+3/0
29.12.2016 14:01

M11i42c19h79a28l 41N16a39j28m62a42n 7759423446830

A ještě jedna poznámka Fabiia III v kombíku šla do prodeje v březnu 2015 - takže těžko pomalu najížděla v roce 2013.....

+2/0
29.12.2016 14:34

J82i27ř83í 33S66c11h64w58a77c10h 8528974748336

mě z toho vychází, že to mohla být skladovka cca rok a půl stará ;-)

+3/0
29.12.2016 16:08

J63i55ř91í 45S39c62h15w86a92c12h 8198204908506

tady stále někdo nechápe (a nejsi jediný), že v článku je řeč o verzi na CNG, což je v kupní ceně cca 50 tisíc navíc!

Ale díky tomu lze počítat s úsporou cca 0,8-1Kč na kilometr na palivu. Takže po 200 tis. km si přičti 200 tis Kč v nákladech na tvou Fabii navíc a bude to o něčem jiném....;-)

+6/−1
29.12.2016 14:08

T19o56m63á79š 97L22u55d36v27í19k 1820897454822

Ano ale je trochu komické psát o najetí 200 tisíc s Citigem nebo Fabií. Stačí se podívat na web a nejvyšší dosažený tachometr s Citigem je 147 tisíc km.

0/0
29.12.2016 14:21

J41i79ř74í 43S40c15h64w17a50c39h 8138804788946

a kde najdeš "na chodníku" třeba jen těch 140 tisíc?

a jen 147 tisíc za pět let? Takže třeba 290 tisíc za 10 let? Stále komická představa? ;-)

+2/0
29.12.2016 15:02
Foto

I81v23a55n 19K24o48p30t45a 5717102621777

No na webu asi nebude všechno. Osobně vím o CitiGo se zhruba 200.000km

+1/0
29.12.2016 19:20

J37a37k81u62b 49Š26a31f55a23n36d74a 7795857851111

A kdo si proboha koupí takovéhle auto pro nájezd 40t ročně? Takových lidí opravdu moc nebude.

0/0
29.12.2016 20:40







Najdete na iDNES.cz