Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Citigo slaví pět let. Vylepšila ho nová světla a dvě šňůrky. TSI zatím ne

Ideálním tělesem je koule, která při minimální vnější ploše dosahuje největšího objemu. Jenže ideálním tvarem malého auta je kvádr. To ctí bezezbytku Škoda Citigo. Nejmenší škodovce je právě pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J21a76n 87D68o16u36d46a 1740883918579

Vzhled třídvéřové verze je, podle mého názoru, o 1000% lepší, ty zadní dveře vypadají příliš násilně doroubované a dělají z toho trošku paskvil. Třídvéřák naproti tomu vyniká výborným vzhledem, kde je všechno tak akorát a má to i sportovní střih.

0/0
30.12.2016 21:00

J53i90ř26í 11S65c55h69w75a55c81h 8688844248966

souhlas, vzhled je ale jen jedna strana mince. Ta druhá je o tom, že pro toho, kdo chce častěji využívat zadní sedadla ať pro přepravu osob nebo jako odložnou plochu pro náklad, nebo prostor pro zvětšený kufr jsou ty zadní dveře "k nezaplacení"

+1/0
30.12.2016 22:31

J62a12n 68D93o15u57d26a 1110553948489

To jistě, je to praktičtější, ale u takového auta se obvykle se zadními sedačkami moc nepočítá. Kdo chce stěhovat, nebude si pořizovat Citigo.

+1/0
31.12.2016 7:47

M88a17r94t78i56n 13K48a22r21á81s29e85k 9908643598958

No nevim, prave citigo je takove auto na odvezeni decka do skoly, nebo cestu na nakup, na oboji se ty zadne dvere hodi...

+1/0
2.1.2017 13:56

J71a67n 15D44o31u15d10a 1300223498229

Máme třídvéřové Citigo, přestavěné na LPG, používáme ho jako 2. auto v rodině, paradoxně se jedná o naše nejvytíženější a nejoblíbenější auto. Jízdní vlastnosti si v ničem nezadají s "dospělým" autem, možná jej spíš předčí. Sedí to jak motokára, ve 170 km/h je velmi stabilní a nijak neplave, je relativně tiché. Náklady na provoz vychází na 0,7 kč/km. Vpředu je místa pro řidiče a spolujezdce opravdu dost, naprosto srovnatelné s Rapidem, Fábie je uvnitř dokonce o dost (cca 5 cm) užší. Jako jediné auto do rodiny je to nesmysl, dost se divím, že se na toto téma vůbec tady vede tak vášnivá diskuse, nicméně, rozumný člověk určení tohoto auta zná a nebude se divit, že je malé. Je to kvalitní auto a má svou cenu, nelze srovnávat např. s Dacií, tam jsou důvody pro její koupi určitě odlišné. Má svůj účel a když si uvědomíte, že většina aut vozí 80% času jen jeden zadek, tak není o čem...

+6/0
30.12.2016 20:54

P85e32t62r 47N43e10c10h19a59n31i85c47k85ý 7893386208570

V jeho bráchovi VW Up jsme přejeli Portugalsko a musím uznat, že do těch úzkých měst a klikatých silniček ve dvou k nezaplacení. Jen teda na dálnici v mírném kopci než předjedete kamion tak sníte svačinu

0/0
31.12.2016 20:09

J49a89n 86D74o28u66d60a 1510593328799

To auto se musí točit. Od 3,5 - 6 tisíc táhne jak když hrom bije (verze 44kW)

0/0
31.12.2016 20:50

J82i71ř72í 72S55c82h36w72a98c94h 8968334528316

....jako každá atmosféra ;-)

0/0
1.1.2017 21:17

M58a95r62t17i83n 57P82e29t19ř90í11k 4902719941451

Asi to nebude špatné auto, nicméně ho "sráží" cena. A o tu IMHO jde v tomto segmentu především ;-) osobně jsem na vlastní oči viděl Citigo jenom jednou, a to nejsem z malého města (Zlín) a navíc jezdím autem každý den... i to zřejmě o něčem vypovídá.

0/0
30.12.2016 9:37

J87i29ř76í 48S58c59h37w50a13c75h 8238274818376

prostě stojí cca stejně, co obdobná konkurence v daném segmentu velikosti a kvality, například trojčata z Kolína....

+3/0
30.12.2016 10:03

T31o76m89á90š 77Z94e23m39a91n 3625688724975

Asi bych si místo Citygo koupil Suzuki Ignis - 4válec, 90k a možnost 4x4.

0/−1
29.12.2016 21:10

M23a89r53t46i90n 34H80o37r10á61k 9443329544

Před čtyřmi lety jsem pro svoji mámu (75let) pořídil Citigo v "automatu" na jezdění po malém městě a okolí (upozorňuji, že 40 let před tím neřídila).

Je s ním stále nadmíru spokojená. A že je auto sem tam trochu odřené přece nikomu nevadí. Za mě tím pádem spokojenost. Párkrát jsem jej i řídil a 55kW překvapivě ve městě táhne.

+4/0
29.12.2016 20:19

J19a47k13u78b 43Š54a17f16a91n19d73a 7695937141531

Tak aby začínal člověk v 70 letech s řízením auta je dobrý hazard.

A to odření je pouze od patníků že? Že to nikomu nevadí...

+1/−2
29.12.2016 20:27

M20a34r62t19i65n 95H67o76r14á61k 9323729454

Je soběstačná a to je důležité. A auto odírá hlavně při parkování, ať už do garáže nebo někde venku o nějaké květináče. Jezdí pomalu a klidně, nebezpečná není.

+1/0
29.12.2016 20:51

M45a95r94e62k 90J26a59n90e83č81k25a 1657936643681

Jenom jestli tím květináčem nemyslí odřené auto nějakého chudáka ;-)

+2/0
29.12.2016 22:15

M82a47r53c81e59l 21S43t94a17r34ý 9978914103819

pro hnidopichy - tahle auta jsou velmi oblíbená na jihu, Chorvatsko, Itálie, Španělsko - je to laciné, malé, vejde se to do úzkých uliček jejich měst, skoro nic to nežere....

+1/0
29.12.2016 20:16

A16l21o65i49s 54S82l29á72m37e72č97k51a 2616932742712

Nejhorší je Citigo v třídveřové úpravě. Měl jsem tu "čest"...

Dveře dlouhé jak u starého Lincolna. Když přesednete z normálního auta, může se vám stát, že s nimi třísknete o zeď.

Z auta v třídveřové úpravě není při odbočování dobrý výhled. Středový sloupek je posunutý dozadu a mezi ním a zadní částí auta je minimum místa a tedy i minimální výhled. Ten navíc ještě zastiňují integrované opěrky, takže se člověk musí hodně snažit a měnit polohy, aby něco viděl.

Citigo bylo v první verzi a ty chybějící "dvě šňůrky" mě vytáčely neskutečně. Věčně zakrytý výhled zadním oknem.

Už jen jako perlička byl chybějící otáčkoměr, což ale nebyl až takový problém. Místo něho byl na panelu pod rychloměrem ukazatel zařazeného rychlostního stupně s indikací, zda je nutno podřadit, nebo zařadit vyšší rychlostní stupeň.

Auto ale mělo v zimním provozu velkou výhodu v tom, že se vyškrabalo téměř všude, do každého kopce. Pomalu, ale přece.

Na krátké jízdy, na dojíždění do práce nebo rozvoz dětí do kroužků po městě + nákupy - proč ne?

+1/0
29.12.2016 20:10

J35a82n 80D11l82o48u91h49ý 7354919630459

Mno za ty prachy je to ve sve tride podprumerne vozitko. 3 valce, vykon, kufr a pocet mist k sezeni (4) neni nic moc. O citigo jsem uvazoval misto opel agila A, ktere dneska uz ma svoje leta. Po zkusebni jizde jsem ale neshledal, ze auto o deset let mladsi je lepsi aspon v necem: mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, nemoznost tazneho (to uz pry dnes jde). Navic kufr ma tak blby rozmer, ze pri prestavbe na LPG, neni kam dat rezervu. Za me auto na prd. Rv

+2/−2
29.12.2016 16:15

J83i29ř95í 18S34c91h91w81a43c59h 8818974288376

tak něco podobného jako Agila těžko v tomto segmentu seženeš. To je prostě krabice o malém půdorysu vyhnaná do výšky, mini-MPV postavené na principu kei cars.

+4/0
29.12.2016 16:42

J63a33n 18D32l48o44u52h54ý 7404329290739

A citigo je jako co? Krabice na kolech s tremi valci pod kapotou o delce cca 3.5 metru. V evrope agila, splash, Karl, citigo, Up patri do stejneho pytle. btw oficialne dle TP ma agila karoserii typu Kombi ;-) a srovnavam to snad s fabkou kombi ? :-D

0/0
30.12.2016 1:35

J97i34ř19í 82S10c61h43w92a79c72h 8368244328656

božínku, tebe se ta "krabice" nějak dotkla.... ano všechno jsou to "krabice"....;-)

0/0
30.12.2016 2:09

J84a49n 78D42l10o47u51h10ý 7504739210709

Ok napisu to jak pro uplneho tydyt: v tomto segmentu na uzemi evropy patri citigo do kategorie krabicoidnich malych aut a je HORSI nez 10 let stary auto patrici do stejneho segmentu. To jsou jasna fakta jak na papire, tak bohuzel i v realu po zkusebni jizde!

0/0
30.12.2016 11:08

J67i55ř23í 44S83c52h62w93a69c71h 8178444348726

OK opakuji to taky jak pro uplného tydýta:

Napsal jsem jasně , že něco jako Agilu dnes u nás nekoupíš.

Agila a Splash jsou trochu jiná kategorie malých aut, nazval jsem to mini-MPV jsou prostě o něco vyšší, než Citigo nebo kolinský trojčata (proto máš v TP napsáno to "kombi"!).

Prostorově na tu letitou Agilu Citigo nemá, ale vsadím boty, že jízdní vlastnosti a spotřebu má Citigo lepší.

P.S. ...a novější generace Agily a Splashe mají v základu taky o válec míň...

0/0
30.12.2016 12:41

J25a27n 74D30l40o37u58h22ý 7304309880549

Vsad si na co chces, Agila ma realnou spotrebu 6 litru na 100km LPG ve verzi 1.2l / 4 valce. Jizdni vlastnosti to ma v podstate stejne. Agila je vice pretaciva nez citigo, coz nepovazuji za nevyhodu. Slabota agily jsou tovarni lehce unavitelne predni brzdy. Staci auto nalozit 5 lidma a dvakrat prudce zabrzdit treba pri jizde z mohelnicaku a i uplny ridicsky analfabet cejti, ze brzdy vadnou. PS.: agila/wagon r v zakladu s litrovym trivalcem byla naprosta tragedie asi jako oktavka s litrovym tsickem. Narozdil od skodarny, sami dealeri doporucovali 4 valcove 1.2ky pokud s tim hodlate jezdit jinam nez do kauflandu :-DR^

0/0
2.1.2017 8:57

J81i50ř41í 96S86c67h81w59a87c31h 8318224278226

tak silně pochybuji o tom, že ta "tragická" agila s tříválcem se dokázala na stovku dostat za 10 sekund, a maximálku měla někde okolo 200km/hod ;-)

0/0
2.1.2017 14:10

J79i47ř22í 32S55c19h70w91a12c26h 8378354558456

Agila 1.2 průměr 6,7 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/321-Agila.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=80&power_e=90&page=2&powerunit=2

citigo 1.0/55kW průměr 5,5 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=55&power_e=55

to vypadá, že mám u tebe třeba flašku Taliskera 10y? ;-D

0/0
2.1.2017 21:57

J50i37ř27í 63S32c63h32w73a49c86h 8308754478466

A ted si představ, ze za fiat 500 dáš o 100 litrů více a dostaneš o dva válce méně a zadni sedadla jsou téměř na okrasu....

+1/0
29.12.2016 18:30

M14i42c67h86a97l 18N25a41j98m50a82n 7769323366410

Fiat 500 je jednoválec????

0/−1
29.12.2016 18:44

T69o14m84á50š 54D34v41o84ř80á83k 3985573566826

Agila byl čtyřválec, takže když odečteme dva válce, jednoválec to nebude...

+2/0
29.12.2016 18:49

M89i58c16h31a49l 26N64a78j32m92a87n 7589513286110

Ale on reaguje na příspěvek o citigu - o oplu agila tam není ani slovo....

0/0
30.12.2016 9:46

J32i32ř23í 49S95c27h60w88a15c42h 8618634868436

reagoval jsem na Janovu větu: ...(citigo má) mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, (než agila) ;-)

0/0
30.12.2016 10:07

J54a23n 37D40o41u50d92a 1980853728299

Agila se mi líbila v roce 2000, je to dávno staré auto, ale místa tam bylo docela dost. Vevnitř příjemné, venku divné, ale v té době tu jezdily jiné herky a za ty peníze to bylo docela přijatelné, ale s Citigem to srovnání moc nesnese

0/0
31.12.2016 18:27

J19i30ř87í 30S71c32h40w53a36c38h 8658964358346

K debatám o rodinném autě a jeho potřebné velikosti aneb jak je vše relativní:

Pokud děti trochu odrostou, tak kočárek nepotřebují, že....

V 50.-60. letech v mnoha italských rodinách plnil tuto funkci třeba FIAT 500 a 600. Oproti nim je Citigo "obrovské auto".

Škoda 100, 120 neposkytovala o mnoho více místa než toto maličké Citigo. Když mi bylo cca 10-12 let, jezdili jsme Š100 v pěti osobách, 3 děti, pravda, nebyli povinné sedačky.... a na dovolenou po celé ČSSR jsme vozili sebou třeba 2 stany a to nebyly takové malé balíčky jako ty dnešní....

Malé auto spolehlivě naučí optimalizaci vozit sebou jen opravdu potřebné věci. Do velkého auta se toho vejde opravdu více, ale ten prostor navíc slouží k tomu, aby se v něm po většinu roku vozil jen vzduch v těch zbývajících několika dnech věci zbytné, nepotřebné....;-)

+2/0
29.12.2016 15:56

P69e49t61r 88N70e60c20h31a27n68i15c54k14ý 7383906708900

Malá auta se mi líbí svou ergonomií a s tím co píšete souhlasím. Ve VW Up jsme projeli Portugalsko ve dvou luxusně. Jenze zatímco dříve tato auta byla vysloveně lidová, tak dnes cena mezi malým prdítkem a větším autem není moc rozdílná. Další věc je často až šíleně podstřelený výkon v základu. To pak moc vůle k uskromňování není.

+2/−1
29.12.2016 17:15

J80i30ř50í 19S53c40h78w84a53c40h 8918644128106

Drive u těchto prditek byl poměr vykon/hmotnost mnohem horší.

+1/0
29.12.2016 18:24

R85o97b74i43n 25Ž67i38ž45k21a 2408484686766

No jasné, protože ceny aut jdou dolu. Ale dřív byl větší cenový rozdíl mezi malým a velkým(větším) autem

0/0
29.12.2016 21:10

J97i53ř62í 34S98c31h10w73a36c44h 8528494988516

tak jedním z důvodů může být třeba výbava. O klimatizaci a několika airbags, tempomatu, vyhřívání sedaček atd. si před 20-30 lety mohl kupec u nákupní tašky nechat jenom zdát. A ony takové prkotiny třeba stojí 20-50 tisíc, což u levného auta už je hodně poznat.

Taky dnešní konstrukce skeletu (i všeho ostatního) z hlediska bezpečnosti je úplně o něčem jiném než dříve. Opět se takové vylepšení promítne do laciného auta mnohem výrazněji než do toho dražšího.

0/0
29.12.2016 22:32

P45e40t81r 34Č76e85r76m50á51k 9138515929940

Relativní to samozřejmě je. Ale srovnání s historií není ideální - doba je prostě jinde. Ještě moje babička zažila dobu kdy bylo normální že celá rodina žije v jedné jedinné místnosti, a topí se dřevem v kamnech. Chtěl by takhle dneska někdo dobrovolně žít? Asi nikoliv, byť samozřejmě možné to je i dnes.

S auty to je stejné, životní úroveň je zkrátka jiná a mačkat se v malých autech s celou rodinou se prostě chce málokomu. Ano jde to, ale to je nepohodlné, nepraktické a bezpečnosti to také nepřidává. Takže zcela chápu že pokud někdo nemá možnosti si pořídit více aut, tak logicky volí to větší a pohodlnější, a radši občas veze po městě prázdný vzduch než aby pak při jakékoliv jiné potřebě jezdil obloženej jak světskej.

Každý má volbu, to je důležité. R^

0/0
29.12.2016 18:29

P56e64t61r 21N73e41s98v40a25d75b42a 2474115766119

Vůl který potřebuje i v autě do města kdejakou kokotinu.

0/0
29.12.2016 15:15

J63a96k10u17b 80K24o88r46e69c 6944170861523

Kdyby se me nekdo zeptal, jak dlouho citigo jezdi, rekl bych tak 2 roky. Neskutecne to leti.

+4/0
29.12.2016 14:59

A30d66a85m 83W56e28i57s80s 2403867879861

...slušné vozítko...

+1/0
29.12.2016 14:51

J87i77ř13í 40H50o18š10e53k 2387495748127

Ta cena je šílená. Já mám za 240k Fabku II v kombiku. Skladovou z roku 2013, najížděli pomalu už na trojkovou verzi, tak byla za babku. Jsme dva dospělí a dvě děti s kočárkem. A je to tak tak s nákupem a dalšíma blbostma kolem. Neumím si představit, k čemu by nám bylo za 300k auto, kam se do kufru nevejde ani podvozek od kočárku natož bouda a ještě nákup nebo věci na víkend atd. Cenu Citigo bych si představoval tak někde kolem 160-170k max. Pak by to mělo smysl jako druhé auto do rodiny nebo auto pro samostatnou lidskou jednotku apod.

+1/−1
29.12.2016 13:44

M86i94c94h48a83l 47N32a36j71m14a32n 7389333216800

Tak ono to citigo "skladovka" bude také za menší cenu, že?

+3/0
29.12.2016 14:01

M24i91c54h45a48l 28N75a92j36m12a57n 7919903756450

A ještě jedna poznámka Fabiia III v kombíku šla do prodeje v březnu 2015 - takže těžko pomalu najížděla v roce 2013.....

+2/0
29.12.2016 14:34

J43i29ř22í 57S43c80h26w70a85c45h 8488134498656

mě z toho vychází, že to mohla být skladovka cca rok a půl stará ;-)

+3/0
29.12.2016 16:08

J50i41ř36í 28S79c76h42w57a34c81h 8578514558756

tady stále někdo nechápe (a nejsi jediný), že v článku je řeč o verzi na CNG, což je v kupní ceně cca 50 tisíc navíc!

Ale díky tomu lze počítat s úsporou cca 0,8-1Kč na kilometr na palivu. Takže po 200 tis. km si přičti 200 tis Kč v nákladech na tvou Fabii navíc a bude to o něčem jiném....;-)

+6/−1
29.12.2016 14:08

T72o89m20á29š 77L79u22d55v91í89k 1900687664582

Ano ale je trochu komické psát o najetí 200 tisíc s Citigem nebo Fabií. Stačí se podívat na web a nejvyšší dosažený tachometr s Citigem je 147 tisíc km.

0/0
29.12.2016 14:21

J72i29ř77í 42S40c54h32w61a91c50h 8598484278626

a kde najdeš "na chodníku" třeba jen těch 140 tisíc?

a jen 147 tisíc za pět let? Takže třeba 290 tisíc za 10 let? Stále komická představa? ;-)

+2/0
29.12.2016 15:02
Foto

I52v78a10n 18K97o68p29t40a 5697752231387

No na webu asi nebude všechno. Osobně vím o CitiGo se zhruba 200.000km

+1/0
29.12.2016 19:20

J45a71k61u24b 71Š87a85f51a87n67d33a 7835317761431

A kdo si proboha koupí takovéhle auto pro nájezd 40t ročně? Takových lidí opravdu moc nebude.

0/0
29.12.2016 20:40



Najdete na iDNES.cz