Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citigo slaví pět let. Vylepšila ho nová světla a dvě šňůrky. TSI zatím ne

Ideálním tělesem je koule, která při minimální vnější ploše dosahuje největšího objemu. Jenže ideálním tvarem malého auta je kvádr. To ctí bezezbytku Škoda Citigo. Nejmenší škodovce je právě pět let.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J74a38n 41D25o83u65d62a 1510673108889

Vzhled třídvéřové verze je, podle mého názoru, o 1000% lepší, ty zadní dveře vypadají příliš násilně doroubované a dělají z toho trošku paskvil. Třídvéřák naproti tomu vyniká výborným vzhledem, kde je všechno tak akorát a má to i sportovní střih.

0/0
30.12.2016 21:00

J31i42ř67í 35S47c84h96w21a66c71h 8398114988896

souhlas, vzhled je ale jen jedna strana mince. Ta druhá je o tom, že pro toho, kdo chce častěji využívat zadní sedadla ať pro přepravu osob nebo jako odložnou plochu pro náklad, nebo prostor pro zvětšený kufr jsou ty zadní dveře "k nezaplacení"

+1/0
30.12.2016 22:31

J64a80n 66D96o58u50d18a 1360333488719

To jistě, je to praktičtější, ale u takového auta se obvykle se zadními sedačkami moc nepočítá. Kdo chce stěhovat, nebude si pořizovat Citigo.

+1/0
31.12.2016 7:47

M46a71r72t64i86n 45K81a53r53á73s24e95k 9348193218298

No nevim, prave citigo je takove auto na odvezeni decka do skoly, nebo cestu na nakup, na oboji se ty zadne dvere hodi...

+1/0
2.1.2017 13:56

J64a59n 63D44o36u41d35a 1290843948539

Máme třídvéřové Citigo, přestavěné na LPG, používáme ho jako 2. auto v rodině, paradoxně se jedná o naše nejvytíženější a nejoblíbenější auto. Jízdní vlastnosti si v ničem nezadají s "dospělým" autem, možná jej spíš předčí. Sedí to jak motokára, ve 170 km/h je velmi stabilní a nijak neplave, je relativně tiché. Náklady na provoz vychází na 0,7 kč/km. Vpředu je místa pro řidiče a spolujezdce opravdu dost, naprosto srovnatelné s Rapidem, Fábie je uvnitř dokonce o dost (cca 5 cm) užší. Jako jediné auto do rodiny je to nesmysl, dost se divím, že se na toto téma vůbec tady vede tak vášnivá diskuse, nicméně, rozumný člověk určení tohoto auta zná a nebude se divit, že je malé. Je to kvalitní auto a má svou cenu, nelze srovnávat např. s Dacií, tam jsou důvody pro její koupi určitě odlišné. Má svůj účel a když si uvědomíte, že většina aut vozí 80% času jen jeden zadek, tak není o čem...

+6/0
30.12.2016 20:54

P59e79t94r 18N29e63c11h22a33n56i78c35k57ý 7573546258490

V jeho bráchovi VW Up jsme přejeli Portugalsko a musím uznat, že do těch úzkých měst a klikatých silniček ve dvou k nezaplacení. Jen teda na dálnici v mírném kopci než předjedete kamion tak sníte svačinu

0/0
31.12.2016 20:09

J83a41n 87D46o30u53d75a 1690133448149

To auto se musí točit. Od 3,5 - 6 tisíc táhne jak když hrom bije (verze 44kW)

0/0
31.12.2016 20:50

J46i53ř79í 91S91c71h92w72a78c15h 8768704188986

....jako každá atmosféra ;-)

0/0
1.1.2017 21:17

M95a17r80t38i85n 77P85e19t78ř10í62k 4652729381361

Asi to nebude špatné auto, nicméně ho "sráží" cena. A o tu IMHO jde v tomto segmentu především ;-) osobně jsem na vlastní oči viděl Citigo jenom jednou, a to nejsem z malého města (Zlín) a navíc jezdím autem každý den... i to zřejmě o něčem vypovídá.

0/0
30.12.2016 9:37

J28i48ř25í 28S96c75h79w76a86c42h 8858644818466

prostě stojí cca stejně, co obdobná konkurence v daném segmentu velikosti a kvality, například trojčata z Kolína....

+3/0
30.12.2016 10:03

T44o17m70á78š 47Z34e45m93a41n 3275668284375

Asi bych si místo Citygo koupil Suzuki Ignis - 4válec, 90k a možnost 4x4.

0/−1
29.12.2016 21:10

M73a78r38t36i98n 64H46o59r65á61k 9513219334

Před čtyřmi lety jsem pro svoji mámu (75let) pořídil Citigo v "automatu" na jezdění po malém městě a okolí (upozorňuji, že 40 let před tím neřídila).

Je s ním stále nadmíru spokojená. A že je auto sem tam trochu odřené přece nikomu nevadí. Za mě tím pádem spokojenost. Párkrát jsem jej i řídil a 55kW překvapivě ve městě táhne.

+4/0
29.12.2016 20:19

J25a40k93u94b 10Š23a14f71a44n92d91a 7855347141901

Tak aby začínal člověk v 70 letech s řízením auta je dobrý hazard.

A to odření je pouze od patníků že? Že to nikomu nevadí...

+1/−2
29.12.2016 20:27

M33a17r97t61i77n 47H15o96r57á15k 9853989444

Je soběstačná a to je důležité. A auto odírá hlavně při parkování, ať už do garáže nebo někde venku o nějaké květináče. Jezdí pomalu a klidně, nebezpečná není.

+1/0
29.12.2016 20:51

M85a77r54e28k 67J24a18n15e10č45k26a 1527236643391

Jenom jestli tím květináčem nemyslí odřené auto nějakého chudáka ;-)

+2/0
29.12.2016 22:15

M85a46r50c73e59l 55S35t58a63r89ý 9428844193429

pro hnidopichy - tahle auta jsou velmi oblíbená na jihu, Chorvatsko, Itálie, Španělsko - je to laciné, malé, vejde se to do úzkých uliček jejich měst, skoro nic to nežere....

+1/0
29.12.2016 20:16

A45l88o23i23s 68S84l65á47m72e27č20k94a 2846332712802

Nejhorší je Citigo v třídveřové úpravě. Měl jsem tu "čest"...

Dveře dlouhé jak u starého Lincolna. Když přesednete z normálního auta, může se vám stát, že s nimi třísknete o zeď.

Z auta v třídveřové úpravě není při odbočování dobrý výhled. Středový sloupek je posunutý dozadu a mezi ním a zadní částí auta je minimum místa a tedy i minimální výhled. Ten navíc ještě zastiňují integrované opěrky, takže se člověk musí hodně snažit a měnit polohy, aby něco viděl.

Citigo bylo v první verzi a ty chybějící "dvě šňůrky" mě vytáčely neskutečně. Věčně zakrytý výhled zadním oknem.

Už jen jako perlička byl chybějící otáčkoměr, což ale nebyl až takový problém. Místo něho byl na panelu pod rychloměrem ukazatel zařazeného rychlostního stupně s indikací, zda je nutno podřadit, nebo zařadit vyšší rychlostní stupeň.

Auto ale mělo v zimním provozu velkou výhodu v tom, že se vyškrabalo téměř všude, do každého kopce. Pomalu, ale přece.

Na krátké jízdy, na dojíždění do práce nebo rozvoz dětí do kroužků po městě + nákupy - proč ne?

+1/0
29.12.2016 20:10

J18a64n 82D74l20o21u64h22ý 7494889600299

Mno za ty prachy je to ve sve tride podprumerne vozitko. 3 valce, vykon, kufr a pocet mist k sezeni (4) neni nic moc. O citigo jsem uvazoval misto opel agila A, ktere dneska uz ma svoje leta. Po zkusebni jizde jsem ale neshledal, ze auto o deset let mladsi je lepsi aspon v necem: mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, nemoznost tazneho (to uz pry dnes jde). Navic kufr ma tak blby rozmer, ze pri prestavbe na LPG, neni kam dat rezervu. Za me auto na prd. Rv

+2/−2
29.12.2016 16:15

J90i38ř35í 39S97c71h63w55a12c38h 8538784738486

tak něco podobného jako Agila těžko v tomto segmentu seženeš. To je prostě krabice o malém půdorysu vyhnaná do výšky, mini-MPV postavené na principu kei cars.

+4/0
29.12.2016 16:42

J72a33n 62D63l69o11u85h81ý 7804769110449

A citigo je jako co? Krabice na kolech s tremi valci pod kapotou o delce cca 3.5 metru. V evrope agila, splash, Karl, citigo, Up patri do stejneho pytle. btw oficialne dle TP ma agila karoserii typu Kombi ;-) a srovnavam to snad s fabkou kombi ? :-D

0/0
30.12.2016 1:35

J31i34ř34í 11S73c79h34w46a55c44h 8908804968236

božínku, tebe se ta "krabice" nějak dotkla.... ano všechno jsou to "krabice"....;-)

0/0
30.12.2016 2:09

J69a25n 77D78l20o13u11h71ý 7484409580849

Ok napisu to jak pro uplneho tydyt: v tomto segmentu na uzemi evropy patri citigo do kategorie krabicoidnich malych aut a je HORSI nez 10 let stary auto patrici do stejneho segmentu. To jsou jasna fakta jak na papire, tak bohuzel i v realu po zkusebni jizde!

0/0
30.12.2016 11:08

J58i42ř19í 56S57c37h63w49a38c31h 8118644728536

OK opakuji to taky jak pro uplného tydýta:

Napsal jsem jasně , že něco jako Agilu dnes u nás nekoupíš.

Agila a Splash jsou trochu jiná kategorie malých aut, nazval jsem to mini-MPV jsou prostě o něco vyšší, než Citigo nebo kolinský trojčata (proto máš v TP napsáno to "kombi"!).

Prostorově na tu letitou Agilu Citigo nemá, ale vsadím boty, že jízdní vlastnosti a spotřebu má Citigo lepší.

P.S. ...a novější generace Agily a Splashe mají v základu taky o válec míň...

0/0
30.12.2016 12:41

J36a91n 38D41l81o66u56h41ý 7704139110659

Vsad si na co chces, Agila ma realnou spotrebu 6 litru na 100km LPG ve verzi 1.2l / 4 valce. Jizdni vlastnosti to ma v podstate stejne. Agila je vice pretaciva nez citigo, coz nepovazuji za nevyhodu. Slabota agily jsou tovarni lehce unavitelne predni brzdy. Staci auto nalozit 5 lidma a dvakrat prudce zabrzdit treba pri jizde z mohelnicaku a i uplny ridicsky analfabet cejti, ze brzdy vadnou. PS.: agila/wagon r v zakladu s litrovym trivalcem byla naprosta tragedie asi jako oktavka s litrovym tsickem. Narozdil od skodarny, sami dealeri doporucovali 4 valcove 1.2ky pokud s tim hodlate jezdit jinam nez do kauflandu :-DR^

0/0
2.1.2017 8:57

J96i42ř58í 84S92c51h87w61a75c14h 8468864428526

tak silně pochybuji o tom, že ta "tragická" agila s tříválcem se dokázala na stovku dostat za 10 sekund, a maximálku měla někde okolo 200km/hod ;-)

0/0
2.1.2017 14:10

J42i73ř40í 93S76c24h47w58a74c79h 8208984768286

Agila 1.2 průměr 6,7 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/35-Opel/321-Agila.html?fueltype=2&constyear_s=2005&constyear_e=2010&power_s=80&power_e=90&page=2&powerunit=2

citigo 1.0/55kW průměr 5,5 l / 100 km

http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/45-Skoda/1289-Citigo.html?fueltype=2&constyear_s=2011&constyear_e=2016&power_s=55&power_e=55

to vypadá, že mám u tebe třeba flašku Taliskera 10y? ;-D

0/0
2.1.2017 21:57

J71i26ř70í 15S55c90h39w30a89c53h 8378584768216

A ted si představ, ze za fiat 500 dáš o 100 litrů více a dostaneš o dva válce méně a zadni sedadla jsou téměř na okrasu....

+1/0
29.12.2016 18:30
Foto

M77i32c54h50a98l 38N33a82j10m75a36n 7869283476670

Fiat 500 je jednoválec????

0/−1
29.12.2016 18:44
Foto

T78o74m93á74š 68D88v58o42ř41á41k 3505233216826

Agila byl čtyřválec, takže když odečteme dva válce, jednoválec to nebude...

+2/0
29.12.2016 18:49
Foto

M86i65c27h46a35l 80N52a34j68m10a48n 7949883266930

Ale on reaguje na příspěvek o citigu - o oplu agila tam není ani slovo....

0/0
30.12.2016 9:46

J78i67ř72í 90S62c20h77w43a83c17h 8318294888236

reagoval jsem na Janovu větu: ...(citigo má) mensi vykon, o valec min, o jedno misto k sezeni min, (než agila) ;-)

0/0
30.12.2016 10:07

J18a57n 25D21o98u23d20a 1180493928669

Agila se mi líbila v roce 2000, je to dávno staré auto, ale místa tam bylo docela dost. Vevnitř příjemné, venku divné, ale v té době tu jezdily jiné herky a za ty peníze to bylo docela přijatelné, ale s Citigem to srovnání moc nesnese

0/0
31.12.2016 18:27

J25i54ř16í 93S36c73h10w42a47c61h 8738774318586

K debatám o rodinném autě a jeho potřebné velikosti aneb jak je vše relativní:

Pokud děti trochu odrostou, tak kočárek nepotřebují, že....

V 50.-60. letech v mnoha italských rodinách plnil tuto funkci třeba FIAT 500 a 600. Oproti nim je Citigo "obrovské auto".

Škoda 100, 120 neposkytovala o mnoho více místa než toto maličké Citigo. Když mi bylo cca 10-12 let, jezdili jsme Š100 v pěti osobách, 3 děti, pravda, nebyli povinné sedačky.... a na dovolenou po celé ČSSR jsme vozili sebou třeba 2 stany a to nebyly takové malé balíčky jako ty dnešní....

Malé auto spolehlivě naučí optimalizaci vozit sebou jen opravdu potřebné věci. Do velkého auta se toho vejde opravdu více, ale ten prostor navíc slouží k tomu, aby se v něm po většinu roku vozil jen vzduch v těch zbývajících několika dnech věci zbytné, nepotřebné....;-)

+2/0
29.12.2016 15:56

P71e19t32r 43N39e14c61h62a20n60i51c33k82ý 7883136838690

Malá auta se mi líbí svou ergonomií a s tím co píšete souhlasím. Ve VW Up jsme projeli Portugalsko ve dvou luxusně. Jenze zatímco dříve tato auta byla vysloveně lidová, tak dnes cena mezi malým prdítkem a větším autem není moc rozdílná. Další věc je často až šíleně podstřelený výkon v základu. To pak moc vůle k uskromňování není.

+2/−1
29.12.2016 17:15

J28i78ř34í 47S65c70h48w57a42c31h 8858504618446

Drive u těchto prditek byl poměr vykon/hmotnost mnohem horší.

+1/0
29.12.2016 18:24

R78o92b62i37n 13Ž86i73ž19k88a 2158614436556

No jasné, protože ceny aut jdou dolu. Ale dřív byl větší cenový rozdíl mezi malým a velkým(větším) autem

0/0
29.12.2016 21:10

J51i12ř90í 20S39c63h90w54a97c95h 8208154478826

tak jedním z důvodů může být třeba výbava. O klimatizaci a několika airbags, tempomatu, vyhřívání sedaček atd. si před 20-30 lety mohl kupec u nákupní tašky nechat jenom zdát. A ony takové prkotiny třeba stojí 20-50 tisíc, což u levného auta už je hodně poznat.

Taky dnešní konstrukce skeletu (i všeho ostatního) z hlediska bezpečnosti je úplně o něčem jiném než dříve. Opět se takové vylepšení promítne do laciného auta mnohem výrazněji než do toho dražšího.

0/0
29.12.2016 22:32

P85e95t82r 74Č22e58r25m71á39k 9298615989960

Relativní to samozřejmě je. Ale srovnání s historií není ideální - doba je prostě jinde. Ještě moje babička zažila dobu kdy bylo normální že celá rodina žije v jedné jedinné místnosti, a topí se dřevem v kamnech. Chtěl by takhle dneska někdo dobrovolně žít? Asi nikoliv, byť samozřejmě možné to je i dnes.

S auty to je stejné, životní úroveň je zkrátka jiná a mačkat se v malých autech s celou rodinou se prostě chce málokomu. Ano jde to, ale to je nepohodlné, nepraktické a bezpečnosti to také nepřidává. Takže zcela chápu že pokud někdo nemá možnosti si pořídit více aut, tak logicky volí to větší a pohodlnější, a radši občas veze po městě prázdný vzduch než aby pak při jakékoliv jiné potřebě jezdil obloženej jak světskej.

Každý má volbu, to je důležité. R^

0/0
29.12.2016 18:29

P95e18t89r 29N85e32s25v95a54d51b20a 2564865696889

Vůl který potřebuje i v autě do města kdejakou kokotinu.

0/0
29.12.2016 15:15

J79a96k51u31b 64K13o86r22e16c 6404480841393

Kdyby se me nekdo zeptal, jak dlouho citigo jezdi, rekl bych tak 2 roky. Neskutecne to leti.

+4/0
29.12.2016 14:59

A78d72a70m 58W39e65i94s46s 2183767349821

...slušné vozítko...

+1/0
29.12.2016 14:51

J31i85ř41í 54H71o27š35e88k 2357915428777

Ta cena je šílená. Já mám za 240k Fabku II v kombiku. Skladovou z roku 2013, najížděli pomalu už na trojkovou verzi, tak byla za babku. Jsme dva dospělí a dvě děti s kočárkem. A je to tak tak s nákupem a dalšíma blbostma kolem. Neumím si představit, k čemu by nám bylo za 300k auto, kam se do kufru nevejde ani podvozek od kočárku natož bouda a ještě nákup nebo věci na víkend atd. Cenu Citigo bych si představoval tak někde kolem 160-170k max. Pak by to mělo smysl jako druhé auto do rodiny nebo auto pro samostatnou lidskou jednotku apod.

+1/−1
29.12.2016 13:44
Foto

M40i43c92h18a94l 83N88a46j46m85a27n 7809793616270

Tak ono to citigo "skladovka" bude také za menší cenu, že?

+3/0
29.12.2016 14:01
Foto

M30i73c52h71a29l 27N47a43j26m55a67n 7439223226950

A ještě jedna poznámka Fabiia III v kombíku šla do prodeje v březnu 2015 - takže těžko pomalu najížděla v roce 2013.....

+2/0
29.12.2016 14:34

J13i86ř40í 92S27c94h72w85a51c34h 8878864458456

mě z toho vychází, že to mohla být skladovka cca rok a půl stará ;-)

+3/0
29.12.2016 16:08

J68i60ř74í 20S10c15h24w82a29c22h 8598914108766

tady stále někdo nechápe (a nejsi jediný), že v článku je řeč o verzi na CNG, což je v kupní ceně cca 50 tisíc navíc!

Ale díky tomu lze počítat s úsporou cca 0,8-1Kč na kilometr na palivu. Takže po 200 tis. km si přičti 200 tis Kč v nákladech na tvou Fabii navíc a bude to o něčem jiném....;-)

+6/−1
29.12.2016 14:08

T62o37m49á75š 34L50u81d39v49í86k 1430317564872

Ano ale je trochu komické psát o najetí 200 tisíc s Citigem nebo Fabií. Stačí se podívat na web a nejvyšší dosažený tachometr s Citigem je 147 tisíc km.

0/0
29.12.2016 14:21

J10i47ř41í 40S11c96h56w94a91c33h 8218174808296

a kde najdeš "na chodníku" třeba jen těch 140 tisíc?

a jen 147 tisíc za pět let? Takže třeba 290 tisíc za 10 let? Stále komická představa? ;-)

+2/0
29.12.2016 15:02
Foto

I67v28a43n 34K94o94p32t24a 5837212621947

No na webu asi nebude všechno. Osobně vím o CitiGo se zhruba 200.000km

+1/0
29.12.2016 19:20

J62a39k20u87b 75Š78a57f35a82n81d80a 7285907131291

A kdo si proboha koupí takovéhle auto pro nájezd 40t ročně? Takových lidí opravdu moc nebude.

0/0
29.12.2016 20:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.