Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: První auta značky Google startují. Nepotřebují řidiče

Google podepsal smlouvu o spolupráci s koncernem FCA při vývoji autonomních aut v květnu 2016. Jak budou vypadat prototypy aut bez řidiče v podání nově vytvořené společnosti Waymo, tak bylo víceméně jasné. Na světě už jsou první fotky Chrysleru Pacifica se speciální výzbrojí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L61a17d52i96s18l53a62v 73K76a51l68o52u59s 7625316601330

Pane majiteli vozidla, proč došlo k nehodě způsobeném Vaším vozidlem ? Řídící jednotka právě prováděla aktualizaci systému a nestačila zabrzdit ☺

0/0
9.1.2017 18:13

P90e96t35r 83M51a36j79e51r 7552986451801

Po dlouhé době zrovna sedím ve vlaku (Pendolino) a můžu říct, že mě to baví víc než řídit:-).

Já bych do takového auta šel:-)

+4/0
2.1.2017 18:58

J21i12ř88í 37Ř80e48z83n23í19k 4572752703415

Rád si takové auto koupím. Konečně se budu moci cítit jako topmanager. Stejné pocity zažívám s robotickým vysavačem.

0/0
2.1.2017 12:30

K73a39r21e27l 46B63a54r89t59a40k 9756871115196

A můžu si za jízdy zdřímnout?

+1/0
2.1.2017 10:53

J52i61ř36í 42Ř60e83z49n70í30k 4682462523735

Na vlastní riziko.

0/−1
2.1.2017 12:30
Foto

B83á61r58a 32T94u71č34k88o25v95á 2644485146152

Patřím ještě ke generaci, kterou bavilo řídit. I když je to čím dál tím méně možné. Ale než autonomním autem, kde budu muset stejně plnit funkci kontrolora zodpovědného tak jako tak za vše, co automat podojí, pojedu raději vlakem.

+2/0
1.1.2017 23:53

M33i10l79o74s37l85a56v 80J57a73n36o10u21š15e92k 3686533623128

No nikdo vás nenutí si to kupovat. Ostatně to v prvních generacích stejnak bude nekřesťansky drahé. Na stáří se třeba bude hodit ;-)

+3/0
2.1.2017 0:18

J95a66r63o67s51l98a85v 23L95e13b57e31d19a 3606149737420

Připadá mi srandovní, jak se mnozí těší, až nebudou muset řídit ;-D To si ještě hodně dlouho počkáte. Než se vyřeší legislativní problémy (zodpovědnost za všechny druhy škod), morální problémy (viz http://moralmachine.mit.edu/ ), technické a organizační problémy (pohyb autonomních vozidel mezi těmi řízenými člověkem, cyklisty, chodci atd) uplynou ještě mnohá desetiletí - při vší úctě k rychlosti technického pokroku si myslím, že potrvá nejméně 20 let, než budou plně autonomní vozidla jezdit aspoň po dálnicích ve _všech_ meteorologických podmínkách.

+4/−3
1.1.2017 21:29

P43e21t64r 94N10e57h61a47s26i12l 4132795354234

To si klidně myslete, ale podle mne se toho ještě dožiju. A za 20 let? to bude doprava vypadat úplně jinak než si dovedeme představit. Vývoj se každým rokem stále zrychluje. To co trvalo dřív 5 let dnes vyvynou za 2 roky. Viz nové auto. Dřív vývoj trval 5 let, dnes mají nový model auta vyvynutý a připravený pro výrobu za kolik? Za rok, maximálně za 2 roky!

+2/0
2.1.2017 9:47

J10a97r84o45s63l33a24v 65L78e33b38e34d71a 3966689627660

Inu, jestli se něčeho dožijete, nemůžu posoudit.

Já tvrdím, že příznivci autonomního řízení budou sakra rádi, když bude v ČR za 20 let fungovat aspoň na dálnicích. Možná to podceňuju, možná ne.Takže uvidíme. O zrychlování vývoje vím jako ajťák za 35 let celkem dost. Jako řidič zase vím, že je sakra rozdíl mezi vzorně nalajnovanou dálnicí (a když na ni zrovna nenasněží) a zapadlou okreskou.

Zkuste si počíst třeba v tomhle vlákně http://dfens-cz.com/autonomni-rizeni-i-tested-on-real-people/?show=comments

+1/−1
2.1.2017 10:24

A77r92n37o72š52t 15S49t57á49r61e64k 4702720725234

Co mi to logo.. Aha! Weyland-Yutani :-)))

+2/0
1.1.2017 20:48

M97a28r22i67á84n 46B47e93d18n14á86r92i96k 9401941930698

;-D místo airbagu facehugger? ;-D;-D;-D

0/0
29.1.2017 1:39

M33a73r39t36i30n 72Š51i57m32e80k 4910604518525

Napsal jsem to před tím a napíši to i teď. Spojení Androidu a Fiatu je přímo smrtící ;-D

+1/0
1.1.2017 20:23

L94i41b74o33r 93P93e23t13r87á29š 6165469198369

Pokud nepůjde stát autonomnímu řízení naproti např tvorbou legislativy , tras apod tak to budou mít vyvojáři teoreticky hotové ale prakticky nepoužitelné . Pokud by existovaly koridory kde by mohly pouze autonomní auta tak by to mohlo být téměř bezkolizní , ovšem kdo by ty koridory stavěl , když není dost autonomních aut a obráceně kdo by je ve velkém vyráběl když jejich provoz nedefinuje legislativa .....prostě klasický začarovaný kruh .

0/−2
1.1.2017 19:43

P95e26t38r 63B24á20č27a 8625406445555

Nejsme schopni dostavet ani dalnice co jsou v planu x let a pudeme stavet zvlastni koridory pro tyhle kramy co chce hrstka tech co neumi jezdit, skvely napad ;-D

+5/0
1.1.2017 19:50

M57i19l51o80s39l19a83v 90J62a65n36o53u54š83e86k 3386393123828

Koridory pro autonomní auta? To je úplná blbost z ekonomického i logistického hlediska a hlavně ho ty auta nepotřebují, dokáží jezdit i v normálním provozu. Osobně bych bral auto s nadstavbou automatického řízení, které bych mohl zapnout na dálnici či zácpy. Na ostatní cesty klidně budu řídit manuálně.

+1/0
2.1.2017 0:16

M18a90r10e58k 69K29a40p81u18s19t60k84a 3264244521230

Už aby vyšel zákon o zákazu řízení auta člověkem, když vymizí všichni ty magoři které potkávám denně na silnici, tak se budu cítit mnohem bezpečněji.

+5/−5
1.1.2017 18:19

P82e92t13r 37B52á79č82a 8825906225385

Uz aby vysel zakon o psani blabolu do diskuzi :-P

0/−3
1.1.2017 18:25

J10i34ř21í 37S18c71h40w85a85c38h 8778694728306

To bys Báčo dostal ban mezi prvními..... ;-D

+7/0
1.1.2017 21:14

P58e98t74r 48B23á22č69a 8615806585845

Neni duvod a tvoje skodovka v garazi na tom nic nemeni ;-)

0/−2
1.1.2017 23:31

K58a29r98e27l 78B70a57r45t17a13k 9726461785736

Promluvil majitel Trabantu.

+2/0
2.1.2017 11:00

K98a87r45e82l 49C62h43r14a62s14t66i69n22a 4383414790245

Tomuto trendu nelze vzdorovat. IBM se krátce po válce vyjádřila, že světu postačí pět počítačů. Dnes jsou jich miliony. Chce-li se jakýkoliv nový produkt nebo trend prosadit, musí se trefit do vkusu spotřebitelů. Ostatní je rutina.

0/0
1.1.2017 18:16

A75n90t37o89n91í68n 37S49e31b74e95r36a 7503838980869

Tak to pridej. Jen ja sam mam tri picitace.

+1/0
1.1.2017 23:46

T12o39m71á17š 27V75a95l80d90e59r 7863880479

Manželku a dvě dcery.

0/0
2.1.2017 9:59

J90a43n 68B25e74n82e53š 5209465588655

Pokud budu moct sám řídit, nechci auto, které se řídí samo, chci si užít ten zážitek z jízdy :-). Ale pokrok je to super. Lidé, kteří nemohou řídít nebo nechtějí, to hodně ocení R^ Google

0/0
1.1.2017 17:48

O70n86d23ř21e59j 14S75t11a37r96o15c21h 5640833432834

Lidé, kteří se projeli po okruhu, nebo se svezli v rallye vědí, že to, o čem mluvíte, není vůbec žádný zážitek z jízdy. To je upracovaná nuda, zpestřená maximálně kolonou před městem. Toho se já klidně vzdám a když budu chtít, dopřeju si nějaký opravdový zážitek.

Já osobně se těším a myslím si, že do deseti let se toho i dočkáme.

+1/−3
1.1.2017 18:17

P50e11t54r 77M93a80r15š98á23l81e40k 9465502304419

Klidně se toho vzdejte, ale nevnucujte to ostatním.

+4/−1
1.1.2017 19:12

O52n58d94ř67e71j 29S79t63a62r80o76c82h 5170983832834

Mohl byste odcitovat tu pasáž z mého příspěvku, kde svůj názor vnucuji ostatním a považuji ho za jedinou a svatou pravdu?

+1/0
1.1.2017 23:00

P33e80t98r 41V52e77s59e70l72ý 6401806229620

Jsem sám komu připadne, že hledat možnost jak jet v autě a neřídit ho je stejné, jako hledat způsob, jak být s pěknou ženskou v posteli a nemuset se s ní pomilovat???

+9/−7
1.1.2017 17:22

P55e68t83r 47B19á53č91a 8635626305775

Rozhodne ne, jenom par nemehel se konecne tesi az nebudou zmatkovat po silnicich a odveze je PC, kterej je mozna nekde nekdy nezabije.

+2/−1
1.1.2017 17:26

J69a34n 71H69r93u95z31a 8754418829977

Zase bude jednodušší utéct od nehody a svést to na robota.;-D

0/0
1.1.2017 17:29

J93i72n69d70ř78i27c24h 54M18i73t20t78e24r 6714335891526

Padon, minus omylem. Tyhle možnosti budu volit možná po devadesátce, pokud budu naživu, dokud to jde je samozřejmě lepší řídit a milovat klasicky.

0/0
1.1.2017 18:09

F45r63a15n63t56i37š71e58k 80M38o94r40a56v81e28c 8897844972

Jak se to vezme, pokud budu sedět ve speciálu na okruhu, tak to sedí. Pokud budu sedět v obyč. autě na dálnici, v koloně atp., tak je to jako být v posteli s hnusnou ženskou, který navíc neskutečně táhne z pusy... to se pak jeden přetrhne aby nedošlo na "šťouch".

+2/0
1.1.2017 19:09

M14a30r93c97e83l 88B52a50k62o96š 4101806263

A co tak byt s peknou zenskou v tom aute a namiesto soferovania sa jej venovat, hmmmm? ...... skuste pochopit jednu vec ze soferovanie , hlavne to klasicke z prace domov a z domu do prace je pre niekoho velmi otravne a obera ho to o vela vela casu. Ktory by sa dal vyuzit aj inak. Tiez patrim do skupiny pre ktoru je auto kus plechu, vozitko. Aa cas traveny v aute je strata casu. ..... ano je nadhera soferovat napr. Lamborghini ale to je uz nieco uplne ine, niekto radsej bajkuje, niekto beha a bla bla bla, to je na dlhu debatu

+2/0
1.1.2017 21:40

J57a42k25u21b 84Š55a36f44a90n41d74a 7485697421361

Vemte si, že každý den dojíždíte do práce 30km a 30 zpátky. Stále den za dnem, stejná cesta, často zpestřená kolonami. Fakt se na tu cestu každý den těšíte?

+2/0
1.1.2017 22:40

R88o22b74i93n 76Ž34i15ž63k92a 2228514656556

Já to tak měl (25 km, kolona jednou-dvakrát měsíčně na deset minut) a abych řekl pravdu, tak jsem se těšil...:-)

Byl to takový zapínací/vypínací rituál. Ráno jsem si připravil v hlavě pracovní den a poslechl trojčlenku na beatu, večer zase probral v hlavě co mě potkalo a co mě potká večer. :-)

0/0
2.1.2017 18:45

R55o54b10i48n 22Ž82i55ž11k54a 2828984536326

Samozřejmě by teoreticky obojí šlo dělat i v samořídícím autě, ale ta poloautomatická činnost jde ideálním duševním podhoubím pro podobné rozjímání

0/0
2.1.2017 18:51

L65i59b61o71r 65P10e39t75r68á30š 6755759628639

Těžší než vytvořit autonomní auto je vyřešit kdo může za jeho případnou nehodu ....... celkem začarovaný kruh . .....

0/−2
1.1.2017 17:01

J29a73n 55H39r10u81z43a 8514288919927

V tom má u nás Huml jasno. Provozovatel nebo vlastník vozidla může za fšecko.;-D

0/0
1.1.2017 17:30

M68i86l52o28š 45K88o18h44o24u61t 6494624635451

Nejen z programátorského hlediska to bude trvat ještě hooooodně dlouho, než goooogle a nejen on, svá auta naučí nezabíjet a nezpůsobovat škodu. Na severokorejských dálnicích by to už mohlo celkem jezdit samo, ale až to pustí do dopravního chaosu v Číně, nebo v Indii, programátoři z toho zešediví.

+2/−3
1.1.2017 13:48

M82i45l78o79š 90K45o28h48o36u25t 6104724485561

možná by bylo levnější najmout do těch aut řidiče a rozjet Google taxi :-D

+1/0
1.1.2017 13:49

J34a39n 72H89r74u29z47a 8644498669347

Stačí naše dvojkové a trojkové silnice, kde bude robot problém rozeznat vozovku od tankodormu nebo pole.;-)

0/−1
1.1.2017 17:31

P35e98t10r 82N89e19h59a30s89i97l 4322795644764

Nezabíjet? Které autonomě řízené auto zabilo nějaké lidi?

Autonomě řízené auta už najeli docela dost kilometrů na to, aby dokázali, že jsou schopné jezdit.

Naopak lidi za 100 let stále víc dokazují, že žízení absolutně nezvládají. A jsou to lidi co zabíjejí nejvíce lidí. Ne stroje.

Nechápu proč pořád šíříte takovédle lži.

Vždy platí. Tam kde to neřídí člověk, tam je daleko méně havárií a mrtvých. Samozřejmě i stroje se porouchávají, ale naštěstí v daleko méně případech než lidi.

Takže za mne už ať to tu je. Aby zmizeli ti bezmozci za volantem v levém pruhu, nebo s 2 metry velkou vzáleností za autem před sebou.

0/0
2.1.2017 10:07

P57e27t64r 78Š81i50m34e54k 2739957316608

Podle mě je skvělé, že krizové situace "A.I." dokázala vyřešit podobně, resp. stejně jako člověk, možná v některých ohledech lépe. Znamená to, že zkušenost je zaznamenána, správně vyhodnocena a může být reprodukována do, dnes stovek tisíc, v budoucnu milionů vozidel, která vyhodnotí danou situaci stejně dobře, aniž by se dřív s podobnou situací setkala. To je obří rozdíl oproti člověku. Stejný princip "Machine learningu" jde využít zejména v lékařství a údržbě a servisu. Neopakovat stejné chyby znamená obrovský posun vpřed. Prakticky to znamená dědičnou paměť.

+8/0
1.1.2017 12:35

J25a75n 53H89r31u79z64a 8804348119867

Dnes jsem zajel člověka na přechodu, ale to už se nebude opakovat.;-D

0/0
1.1.2017 17:32

M14i41r78e94k 76G98a61j86e31r 5471216889410

Ano, bylo by to tak skvělé. Za 10 let by se mohlo psát, že poslední člověk byl poražen autem na přechodu před 10 lety.

0/0
3.1.2017 2:43

P61e46t65r 84Š49i32m88e26k 2359537336568

Jsem rád, že už začal úpadek automobilismu, konečně se začneme pohybovat inteligentněji.

0/−2
1.1.2017 12:30

M77i74r83o29s89l58a40v 26M47e69d 3124826

No, tak se zase probuď - než tohle začne fungovat (pokud to vůbec začne někdy fungovat), tak my už dávno budem pod drnem.

0/−1
1.1.2017 14:05

D87o46m33i35n83i42k 28C62e39r87n14y 5805573754639

Fungovat to s největší pravděpodobností začne, je jen otázka času kdy a v jakém měřítku. Pokud se bavíme o tom, že většina aut bude samořiditelná a doprava globálně vesměs automatická, toho se nejspíš nedožijeme, ale pokud jde o auta schopná řídit stejně nebo lépe jak člověk, to nemusí trvat zas tak dlouho. Při rychlosti jakou se zvyšuje výpočetní kapacita procesorů a rychlost počítače učit se to nebude trvat zas tak dlouho, kdy budeme moci auto pustit do provozu bez toho aby ho řídil člověk.

+2/0
1.1.2017 17:36

L98a56d63i56s62l13a21v 57K18a13l56o14u10s 7505856571730

Mě připadá,že nastal úpadek automobilismu. Auta jsou poruchová, v předražených servisech toho vědí 3x méně než Vy a snaží se Vás podvést. Díky mnohdy nesmyslným předpisům je auto přecpáno parazitní elekronikou a technikou. V autě je příliš mnoho prvků,které odvádí pozornost od řízení.Životnost motorů se zkracuje.Takže koupit si nový vůz je větší riziko, než si ponechat,nebo pořídit 10 a více let starou ojetinu.

+4/−2
1.1.2017 12:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.