Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rez hlodá i nová auta, hlavně na podvozku

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Dodatečné ošetření podvozku pořídíte u malého auta kolem šesti tisíc korun, větší vyjde přibližně na osm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a26r78e56l 32V92a39c85h35u18t 9113962279283

Pominu to, že mi auto nebude už vonět, ale díky antikoroznímu nástřiku naopak smrdět... ale až jednou doslouží, co s tím šrotem, který bude tak "navoskovaný"?

Ach ta ekologie !!! :-(

0/−2
12.1.2017 8:00

J54a31n 84K24o70p52ř43i67v34a 7890458898755

Auto měním nejpozději po dvou letech. Tak to má být. Lidi neblbněte a nekupujte si olítaný střepy!

0/−1
10.1.2017 23:51

P54a34v76e16l 91J19e37ř47á55b93e58k 7201612724297

Doufám, že staré auto dáváte do kontejneru na plasty.

Nicméně, pokud má osičky z kovu, tak je raději vyndejte - v recyklační lince železo dělá problémy při drcení plastu.

Pokud máte auto i na setrvačník, či nějaký monočlánek a elektromotorek, tak i ty kovové díly před odhozením do plastu, vyndejte.

+4/0
11.1.2017 0:42

K61a16r28e67l 91M76a96r25t81i39n29e63c 6868588736454

Vždyckáj záleží na tem ako sa človek - majítěl o svojho štvorkolého miláčika stará a o ňho pečúje. Ja svojho Hyundéee Akcéntá už na koncu minulého storočijá pečlivo natriél tým, čo tehdáj najlepčijé bolo - Rezistýnom. A trebárs, že už mám najazděné za tjé letá takmer 30 tisiáč kilométrov nikdě ani skvrnká korózije či rezá.

Ale hlavné je uživať vozidlo ibá keď vo zprávach o počasiju predpoviédajú trvalé jasno a teplé dni, lebo taká zimá ako je tedkáj vozidlám skutočno škodí.

0/−2
10.1.2017 23:45

P88e96t12r 92T94. 58D62v75o30ř21á36k 4454938463

Musím se přiznat, že teď opravdu nepoznám, zda je to vtip (pokud ano, tak dobrý), nebo jestli to myslíte vážně.

+4/0
11.1.2017 5:16

P68a76v92e32l 15J61e70ř83á83b57e86k 7421982184767

Nejlevnější a spolehlivé bývalo auto zespodu nastříkat nějakým hustým olejem. A ještě se doporučovalo projekt prašnou cestou, aby se prach s olejem spojil a vytvořil povlak.

S tím bychom asi dnes neuspěli, ale faktem je, že pořádně umýt podvozek po zimě si skoro nikdo nenechá. A že v těch záhybech je špíny.

Nicméně - pokud jde o ošetření podvozku - tak buď tam, kde skutečně to dělají poctivě a nebo si s tím doma pohrát sám. Protože nekvalitní nástřik jsou jen vyhozené peníze.

+2/0
10.1.2017 21:01

P27ř90e16m10y46s26l 82H31r58o22m32a18d39a 2114766138541

Tak například Subaru Forester typ I a II, jinak skvělé auto, je naprosto zbytečné ošetřovat. U zadních tlumičů je prorezlé každé od roku 2003 níže. U mladších je ta rez také. Naopak u ročníků 2007 a mladších by to ošetření mohlo mít význam, ale je to otázka?. Člověk to nechápe, že tak skvělá automobilka, tohle výborné auto tak odflákla zrovna v tomto kritickém místě.8-o

0/0
10.1.2017 19:49

J35a27k28u81b 80N22o83v45á41k 8180213110752

Auta stojí statisíce/milióny, ale kvalitní ošetření podvozku za pár korun, na kolik by to masově vyšlo, to nemá...

+1/0
10.1.2017 19:00

J43i30ř12í 58S18o95c28h77o70r 1922852883771

To zavání PR článkem.

+3/0
10.1.2017 14:05

P48e35t70r 35Č77e13r97m41á73k 9818145919730

Hezké PR... Akorát ta ekonomika moc nesedí, pokud má někdo auto pár let (třeba 4-5let) tak pro něj nemá investice průměrně 16tis žádnou návratnost, a pokud déle (8-10) tak pak je "preventivní" náklad 32tis neadekvátní výši případných oprav. Ale pochopitelně se tím nic nezkazí R^

+3/0
10.1.2017 13:59

M87i27r64e13k 98G84a26j13e20r 5171626669550

Nejspis se to vyplati udelat jednou, rekneme po prvnich 5 letech, pokud to auto planujeme vlastnit dlouho. U stareho, treba 15-leteho auta uz se to nevyplati, protoze samotne auto uz ma malou zustatkovou hodnotu.

0/−1
10.1.2017 19:00

P11e95t83r 39Č97e49r21m87á36k 9938675919820

Jestli to má životnost 2-3 roky tak to nemá efekt ani po těch 5ti letech...

+1/0
10.1.2017 19:11

P49a75v97e40l 32J69e84ř36á91b36e13k 7811742304857

V zimě, kdy na mě z každého koutu silnice kouká sůl a marast, je to PR na nic.

V této době si nechat udělat ošetření podvozku musí snad jen ten, kdo má čas auto si nechat na dlouho odstavit. Protože po umytí podvozku, v různých skulinkách zůstane vlhkost, pokud auto vysychá v klasické dílně.

Takže PR na ošetření podvozku je smysluplné někdy začátkem léta.

+1/0
10.1.2017 21:07

M78i63c18h67a24l 69K49r40č84á72l 6848298626752

Když vidím jak tam mají zastříkané všechny hadice, potrubí a jejich uchycení, tak se mě to moc nezdá. Zvenku je to vizualně dobrý ale mezi dva plechy na sobě a pod držáky se to stejně nedostane. A pochybuju že dokážou očistit už napadená místa na zdravý plech. Maximálně to zpomalí korozi díky tomu že se k ní už nedostane další vlhko.

0/0
10.1.2017 11:37

M47i16r76e75k 14G27a34j30e70r 5401646369330

A o to zpomaleni jde.

0/0
10.1.2017 19:01

A40n21t57o47n71í45n 38S23e15b18e87r38a 7733818610379

Já mám 8 letou škodu, nikdy jsem nenechal udělat nástřik. Za ty peníze raději vyměním kupu dílů za nové.

0/0
10.1.2017 11:22

I89r90e84n22a 51P71l73a37c44h67e53t19k74o46v83á 1466534386830

Zlatej asfaltovej nástřik spodku. Tyhle moderní nástřiky jsou sice super, ale vydrží s bídou dva roky.

+9/−1
10.1.2017 10:29

T13o61m41á73š 71K24u13c11h76a63ř 3697941388951

Když vezmete v potaz, že většina lidí takový zásah neprovede v záruční době, tak vám stačí to za život dnešního auta stačí nastříkat 1x až 2x. ;-):-)

+1/0
10.1.2017 12:28

A55n87t78o37n45í42n 54S97e16b74e96r18a 7933548610989

Minulé auto jsem stříkal a ošetřoval 2x asfaltem a stejně to šíleně zrezlo.

Když je to šmejd z výroby tak nepomůže nic a kvalitní auto zase nějaké nístříky nepotřebuje. ̈....

+1/−1
10.1.2017 12:43

M23a90r88e44k 17J97a16n86e33č79k76a 1107586333421

Jenom příklad, můj otec měl svého času Š110L a dělal u ní kompletní generálku a některé kompletně uhnité části karosérie dokonce vyráběl nové. Před nastrojením kompletně podvozek i podběhy natřel několika vrstvami základky, syntetiky a gumoasfaltu a to auto od té doby opravdu nerezlo. Takže pokud kvalitně zamezíte průniku vlhkosti a agresivním látkám na povrch takové náchylné části, nemá šanci zkorodovat ani ona ;-)

+2/0
10.1.2017 14:23

J90a89n 48K78a17l87a89b64z58a 6562671288869

Mám Octavii I r.v. 2001, každodenní jízdy do práce. Karoserie bez koroze a puchýřů, prahy zdravé, zásadně auto NEzvedám za prahy! Pak není problém.

Jednou za rok v létě najedu na rampu, vzniklou korozi na nápravách očistím drátěným kartáčem a natřu suříkem smýchaným s fermeží. Takhle ošetřené místo již nikdy nebylo potřeba znovu ošetřovat, suřík korozi prostě zastaví.

+5/0
10.1.2017 10:17

M74i65c49h16a92l 82K18r18č95á24l 6148658526702

A proč to děláte každý rok když říkáte ža takto ošetřené místo nebylo potřeba již nikdy ošetřovat?

0/0
10.1.2017 11:39

J38a39n 54K31a28l38a73b48z83a 6612631708599

Každý rok provedu kontrolu "spodku", nápravy korodují postupně, na různých místech, takže je to honění rzi, jedno místo opravím a příští rok opravuji další.... Ale auto jinak drží, kolega má o dva roky mladšího Forda Focuse a ta koroze karoserie je už dost vidět, podvozek bude asi ještě horší....

+1/0
10.1.2017 12:04

J43a82n 11D54v52o48ř58á29k 4143922113447

Tohle kdyby dělali všichni... Zlatej olovnatej benzín.

0/0
10.1.2017 23:26

V18á27c48l17a80v 39P82a92v83e34l21e87k 1270376726644

Automobilky tlačí všechny dodavatele, aby komponenty byly lehčí a levnější. Že to jde na úkor životnosti, to je samozřejmě jasné. Důležitá je pouze životnost 2 roky provozu (jak u čeho, někde 3 a někde 5). Takže zlatá éra držáků je pryč.

+8/0
10.1.2017 9:32

J56a36n 74V66e19l31e54k 2476458795307

Pěkná reklama

- nicméně Octavia I má opravdu docela dobře ochráněný podvozek (když nepočítám ocelové držáky). Problém ale má s prahy - hlavně na předku s těžkými naftovými motory. Prahy to časem v místě zvedání nevydrží a začnou se bortit.

+2/0
10.1.2017 9:02

V64á97c28l88a80v 35P27a35v36e38l40e65k 1220556896304

Octavia I byla poctivě složené auto. Její fyzická životnost bude daleko větší, než u Octavie 3 (tu máme doma).

+3/0
10.1.2017 9:33

S60t89a27n30i40s60l41a91v 40N37ý54v18l42t 2604395853

Pozor, my máme Octavii 1 jako taxík, dokonce 1,8benzín a po kvalitním servisování už má 430tkm.

+1/0
10.1.2017 11:54

P35e91t47r 22Č62e68r23m68á37k 9568475479310

Nechci vám kazit iluze, ale to má dneska najeto každá druhá jedničková octávka i s průměrným servisem, dieslový taxiky mají zřídkakdy pod milion...

0/0
10.1.2017 14:07

S10t45a36n53i19s98l56a24v 29N40ý47v77l86t 2384485433

chtěl jsem tím říct, že po 12ti českých zimách je docela v pohodě i zespoda.

0/0
10.1.2017 14:25

P85e96t80r 30Č96e14r81m68á63k 9378225779630

Problém není ani tak s prahy jako s neznalostí lidí - jedničková octavia se za prahy právě nesmí zvedat (vyjma nouzové výmněny kola heverem z příslušenství), pro normální hevery má zvedací body umístěné pod podlahou. Bohužel to málokdo ví (a to i větši servisy, nejen garážisti a pouliční opraváři), takže proto má skoro každá dneska prahy zničené...

+1/0
10.1.2017 14:04

M60a27r90e13k 44M92a89z33u17c95h 2346853763

A zas je tam nesmysl o povinnosti navštěvovat značkový servis.Zákon hovoří jasně.Majitel může jezdit s autem do jakéhokoliv servisu.A to i na pravidelné kontroly.A také v zákonné dvouleté záruční době.Podmínka je jen ta,že si servis musí zajistit veškeré podklady a přípravky pro údržbu danou výrobcem.

0/0
10.1.2017 7:47
Foto

M36i44c33h91a32l 31N44a80j98m17a13n 7609343286240

Pokud se jedná o dvouletou záruku, tak máte pravdu.

Ale pokud se jedná o prodlouženou záruku (třeba na 5 let), tak tam ta povinnost je.

+3/0
10.1.2017 8:06

M38a48r36e39k 92M86a17z62u82c27h 2696463453

To je pravda,Ale bavíme se o záruce na prorezavění,ne o prodloužené.

0/0
10.1.2017 8:23

P97a91v16e57l 23Š10v79e95s91t36k91a 3888845419

záruka na prorezivění cca 5 let je podle mě smluvní, nikoli zákonná, takže p.Najman mám pravdu tak jak tak. Záleží samozřejmě na smluvních podmínkách.

+8/0
10.1.2017 8:43

P38a81v19e14l 37N89o38v98á88k 7801956479503

Přesně tak víc jak dva roky je zaruka smluvní a člověk se zavázal že bude jezdit do autorizovaného servisu

0/0
10.1.2017 8:44

R95o50b45e84r68t 48K27a21d61l70e14c 7688277696114

Jezdit doautorizovaného servisu během záruční doby už není podmínkou uznání záruky.

Problém nastane ažbudete chtít něco reklamovat, v tomto případě prorezivění. Pak budetemuset prokázat, že Váš servis postupoval při prohlídkách dle postupůpředepsaných výrobcem,

což je téměř nemožné dokázat.

0/0
10.1.2017 9:24

P37e67t39r 47Č66e93r27m77á50k 9878865369410

Z hlediska zákonné záruky, nikoliv té smluvní.

0/0
10.1.2017 14:05

S69t12a76n58i33s28l83a58v 51M39a50r52e98š 7722894644979

Jak nový, s tím je úplně škoda jezdit.

+1/0
10.1.2017 7:27
Foto

M51i65c84h69a80l 28N78a67j78m20a58n 7839513676900

Tak u někoho jako já, kdo najede za rok kolem 50 tis. km/rok to nemá smysl řešit.

U toho kdo jezdí málo (hodně pod 10 tis. km/rok) a chce mít auto třeba 15 let je to možná na zvážení.

+1/0
10.1.2017 7:16

R97o39m33a34n 39K44r66a50t21o77c18h83v79í95l 6366527746774

Jezdíte na Dakar?

0/0
10.1.2017 8:50
Foto

M77i97c32h38a88l 13N26a16j77m14a48n 7269793406790

Proč se ptáte?

Byl jsem se na pár dní podívat na posledním africkém dakaru v roce 2007.

+1/0
10.1.2017 9:03

R66o10m41a80n 91K35r73a26t36o50c13h39v17í11l 6586937396624

Napadlo mě to..... koukám jste fanda DakaruR^

Zajímá mě, jaké to je?, jaké to je z pohledu diváka?

Jel jste s nějakou cestovkou?, kudy Vás vozily?

0/0
10.1.2017 9:19
Foto

M57i98c92h23a29l 41N10a95j49m40a49n 7439433726690

Jel jsem s partou kamarádů a motali jsme se kolem týmu Lopraisů - Milan Lopraisů nám tenkrát spoustu věcí zařídil. Měli jsme tam pronajatý džíp a jeli jsme rámo z bivaku podél trati, kde jsme počkali až se kolem prožene závod a pak dál do dalšího bivaku. Parádní zážitek - rád bhc si to zopakoval, ale jižní amerika je mimo realitu (časově i finančně).

0/0
10.1.2017 9:35

R67o10m64a55n 85K73r46a96t15o96c63h72v76í75l 6136477966474

Super

Spali jste v bivaku ve spacácích kolem džípu, nebo tam už bylo nějaký ubytování?

Jídlo - paštiky z domova, nebo jste kupovali od domorodců nějaké místní pochutiny (přejeté veverky atd.)?

0/0
10.1.2017 10:50
Foto

M66i84c10h27a19l 11N48a66j71m93a73n 7309863196620

Tak spalo se v autě a ve stanu - byla tam totiž noci celkem zima. Jídlo z domova (konzervy) a místní jídlo jsme také zkusili - arabský chléb, zeleninové polévky, jehněčí maso na rožni. S autem jsem si zablbli v písku (jednou jsem ho vykopávali asi 2 hodiny....).

Celá ta sranda (cesta do afriky a zpět a tam 4 noci) mne vyšla kolem kolem 25 tis.

+1/0
10.1.2017 11:48

R94o72m38a88n 36K39r96a11t23o29c76h32v35í12l 6426767636724

To vypadá super!

Děkuji za inspiraci.

0/0
10.1.2017 12:03
Foto

M40i95c74h31a10l 24N64a38j75m71a96n 7399423136890

Kdyby se Aleš Lopraisů rozhodl zkusit AER v africe, asi bych hodně uvažoval se tam jet podívat.

0/0
10.1.2017 12:11

R52o89m65a49n 51K33r19a77t58o70c29h17v87í29l 6896497676704

AER podle mě není už ono.

Je to slabý odvar.

Ta pravá soutěž, kterou sleduje celý svět se jede v Jižní Americe. Je pravda, že původní duch má ta Africká soutěž.

0/0
10.1.2017 12:51

J87a19n 55D88l64o76u62h66ý 7354249420719

Zabranit sireni koroze lze jedinym zpusobem: postizene misto vyriznout. Zadnej nastrik pres rezave misto (vcetne penetratoru) rez nezastavi, pouze vyrazne zpomali postup. Vyzkousel jsem nekolik pripravku a nejlepsi je tectyl (prelakovatelny barvou) plus na utesneni gumovych casti (jiz neexistujicich dilu natrhu) pouzivam plastidip. Napriklad nektera simply clever auta maji v prazich gumove spunty prelakovane lakem karoserie!!! Coz po 8 letech konci vystipanym lakem a netesnicim spuntem :-D

+1/0
10.1.2017 7:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.