Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rez hlodá i nová auta, hlavně na podvozku

Zdálo se, že moru v podobě rzi se automobilky zbavily. Ale auta reznou stále, jen to není tolik vidět. Dodatečné ošetření podvozku pořídíte u malého auta kolem šesti tisíc korun, větší vyjde přibližně na osm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a98r81e17l 57V79a16c25h70u37t 9893332349843

Pominu to, že mi auto nebude už vonět, ale díky antikoroznímu nástřiku naopak smrdět... ale až jednou doslouží, co s tím šrotem, který bude tak "navoskovaný"?

Ach ta ekologie !!! :-(

0/−2
12.1.2017 8:00

J26a83n 58K90o68p60ř24i11v98a 7790178578235

Auto měním nejpozději po dvou letech. Tak to má být. Lidi neblbněte a nekupujte si olítaný střepy!

0/−1
10.1.2017 23:51

P62a39v42e31l 28J85e87ř21á26b80e36k 7811232924587

Doufám, že staré auto dáváte do kontejneru na plasty.

Nicméně, pokud má osičky z kovu, tak je raději vyndejte - v recyklační lince železo dělá problémy při drcení plastu.

Pokud máte auto i na setrvačník, či nějaký monočlánek a elektromotorek, tak i ty kovové díly před odhozením do plastu, vyndejte.

+4/0
11.1.2017 0:42

K35a28r72e34l 28M91a89r53t87i26n60e53c 6188878506684

Vždyckáj záleží na tem ako sa človek - majítěl o svojho štvorkolého miláčika stará a o ňho pečúje. Ja svojho Hyundéee Akcéntá už na koncu minulého storočijá pečlivo natriél tým, čo tehdáj najlepčijé bolo - Rezistýnom. A trebárs, že už mám najazděné za tjé letá takmer 30 tisiáč kilométrov nikdě ani skvrnká korózije či rezá.

Ale hlavné je uživať vozidlo ibá keď vo zprávach o počasiju predpoviédajú trvalé jasno a teplé dni, lebo taká zimá ako je tedkáj vozidlám skutočno škodí.

0/−2
10.1.2017 23:45

P53e27t46r 83T95. 83D48v77o17ř53á58k 4444698653

Musím se přiznat, že teď opravdu nepoznám, zda je to vtip (pokud ano, tak dobrý), nebo jestli to myslíte vážně.

+4/0
11.1.2017 5:16

P42a43v42e50l 75J79e86ř26á13b34e46k 7781872224397

Nejlevnější a spolehlivé bývalo auto zespodu nastříkat nějakým hustým olejem. A ještě se doporučovalo projekt prašnou cestou, aby se prach s olejem spojil a vytvořil povlak.

S tím bychom asi dnes neuspěli, ale faktem je, že pořádně umýt podvozek po zimě si skoro nikdo nenechá. A že v těch záhybech je špíny.

Nicméně - pokud jde o ošetření podvozku - tak buď tam, kde skutečně to dělají poctivě a nebo si s tím doma pohrát sám. Protože nekvalitní nástřik jsou jen vyhozené peníze.

+2/0
10.1.2017 21:01

P28ř67e98m43y51s84l 39H53r79o28m73a24d89a 2584356578201

Tak například Subaru Forester typ I a II, jinak skvělé auto, je naprosto zbytečné ošetřovat. U zadních tlumičů je prorezlé každé od roku 2003 níže. U mladších je ta rez také. Naopak u ročníků 2007 a mladších by to ošetření mohlo mít význam, ale je to otázka?. Člověk to nechápe, že tak skvělá automobilka, tohle výborné auto tak odflákla zrovna v tomto kritickém místě.8-o

0/0
10.1.2017 19:49

J55a75k84u72b 30N71o47v43á17k 8480583710662

Auta stojí statisíce/milióny, ale kvalitní ošetření podvozku za pár korun, na kolik by to masově vyšlo, to nemá...

+1/0
10.1.2017 19:00

J49i30ř20í 18S20o16c59h39o22r 1622252673351

To zavání PR článkem.

+3/0
10.1.2017 14:05

P84e31t61r 68Č92e78r70m92á24k 9908665969830

Hezké PR... Akorát ta ekonomika moc nesedí, pokud má někdo auto pár let (třeba 4-5let) tak pro něj nemá investice průměrně 16tis žádnou návratnost, a pokud déle (8-10) tak pak je "preventivní" náklad 32tis neadekvátní výši případných oprav. Ale pochopitelně se tím nic nezkazí R^

+3/0
10.1.2017 13:59

M59i60r83e79k 27G89a32j68e19r 5631176409280

Nejspis se to vyplati udelat jednou, rekneme po prvnich 5 letech, pokud to auto planujeme vlastnit dlouho. U stareho, treba 15-leteho auta uz se to nevyplati, protoze samotne auto uz ma malou zustatkovou hodnotu.

0/−1
10.1.2017 19:00

P22e93t94r 87Č49e10r51m67á12k 9538645459540

Jestli to má životnost 2-3 roky tak to nemá efekt ani po těch 5ti letech...

+1/0
10.1.2017 19:11

P43a79v98e51l 45J59e57ř35á36b41e49k 7891932154147

V zimě, kdy na mě z každého koutu silnice kouká sůl a marast, je to PR na nic.

V této době si nechat udělat ošetření podvozku musí snad jen ten, kdo má čas auto si nechat na dlouho odstavit. Protože po umytí podvozku, v různých skulinkách zůstane vlhkost, pokud auto vysychá v klasické dílně.

Takže PR na ošetření podvozku je smysluplné někdy začátkem léta.

+1/0
10.1.2017 21:07

M28i53c12h49a74l 96K89r31č92á71l 6328648526292

Když vidím jak tam mají zastříkané všechny hadice, potrubí a jejich uchycení, tak se mě to moc nezdá. Zvenku je to vizualně dobrý ale mezi dva plechy na sobě a pod držáky se to stejně nedostane. A pochybuju že dokážou očistit už napadená místa na zdravý plech. Maximálně to zpomalí korozi díky tomu že se k ní už nedostane další vlhko.

0/0
10.1.2017 11:37

M24i15r49e98k 27G47a86j18e61r 5371796979780

A o to zpomaleni jde.

0/0
10.1.2017 19:01

A32n10t88o83n30í55n 49S28e37b55e73r24a 7613708560449

Já mám 8 letou škodu, nikdy jsem nenechal udělat nástřik. Za ty peníze raději vyměním kupu dílů za nové.

0/0
10.1.2017 11:22

I97r26e45n51a 84P37l24a12c12h84e53t75k47o54v33á 1266734186160

Zlatej asfaltovej nástřik spodku. Tyhle moderní nástřiky jsou sice super, ale vydrží s bídou dva roky.

+9/−1
10.1.2017 10:29

T10o47m32á13š 36K95u54c98h53a78ř 3517811498701

Když vezmete v potaz, že většina lidí takový zásah neprovede v záruční době, tak vám stačí to za život dnešního auta stačí nastříkat 1x až 2x. ;-):-)

+1/0
10.1.2017 12:28

A71n19t51o51n83í75n 29S24e45b17e81r10a 7263128620479

Minulé auto jsem stříkal a ošetřoval 2x asfaltem a stejně to šíleně zrezlo.

Když je to šmejd z výroby tak nepomůže nic a kvalitní auto zase nějaké nístříky nepotřebuje. ̈....

+1/−1
10.1.2017 12:43

M66a24r23e48k 52J18a11n71e46č97k16a 1847416623411

Jenom příklad, můj otec měl svého času Š110L a dělal u ní kompletní generálku a některé kompletně uhnité části karosérie dokonce vyráběl nové. Před nastrojením kompletně podvozek i podběhy natřel několika vrstvami základky, syntetiky a gumoasfaltu a to auto od té doby opravdu nerezlo. Takže pokud kvalitně zamezíte průniku vlhkosti a agresivním látkám na povrch takové náchylné části, nemá šanci zkorodovat ani ona ;-)

+2/0
10.1.2017 14:23

J22a43n 33K94a70l56a95b58z71a 6982271468169

Mám Octavii I r.v. 2001, každodenní jízdy do práce. Karoserie bez koroze a puchýřů, prahy zdravé, zásadně auto NEzvedám za prahy! Pak není problém.

Jednou za rok v létě najedu na rampu, vzniklou korozi na nápravách očistím drátěným kartáčem a natřu suříkem smýchaným s fermeží. Takhle ošetřené místo již nikdy nebylo potřeba znovu ošetřovat, suřík korozi prostě zastaví.

+5/0
10.1.2017 10:17

M11i72c58h86a84l 39K39r97č73á47l 6978358216442

A proč to děláte každý rok když říkáte ža takto ošetřené místo nebylo potřeba již nikdy ošetřovat?

0/0
10.1.2017 11:39

J65a52n 23K87a12l11a82b86z39a 6682151138759

Každý rok provedu kontrolu "spodku", nápravy korodují postupně, na různých místech, takže je to honění rzi, jedno místo opravím a příští rok opravuji další.... Ale auto jinak drží, kolega má o dva roky mladšího Forda Focuse a ta koroze karoserie je už dost vidět, podvozek bude asi ještě horší....

+1/0
10.1.2017 12:04

J67a95n 76D42v51o44ř52á83k 4613672753867

Tohle kdyby dělali všichni... Zlatej olovnatej benzín.

0/0
10.1.2017 23:26

V66á24c42l86a32v 87P38a27v42e18l56e70k 1250406176464

Automobilky tlačí všechny dodavatele, aby komponenty byly lehčí a levnější. Že to jde na úkor životnosti, to je samozřejmě jasné. Důležitá je pouze životnost 2 roky provozu (jak u čeho, někde 3 a někde 5). Takže zlatá éra držáků je pryč.

+8/0
10.1.2017 9:32

J68a82n 28V87e62l96e56k 2396938235737

Pěkná reklama

- nicméně Octavia I má opravdu docela dobře ochráněný podvozek (když nepočítám ocelové držáky). Problém ale má s prahy - hlavně na předku s těžkými naftovými motory. Prahy to časem v místě zvedání nevydrží a začnou se bortit.

+2/0
10.1.2017 9:02

V52á67c78l84a98v 54P25a77v93e57l21e36k 1950566146514

Octavia I byla poctivě složené auto. Její fyzická životnost bude daleko větší, než u Octavie 3 (tu máme doma).

+3/0
10.1.2017 9:33

S65t68a94n54i74s69l65a72v 15N78ý39v37l30t 2284225793

Pozor, my máme Octavii 1 jako taxík, dokonce 1,8benzín a po kvalitním servisování už má 430tkm.

+1/0
10.1.2017 11:54

P29e59t41r 43Č62e41r91m31á82k 9948195989220

Nechci vám kazit iluze, ale to má dneska najeto každá druhá jedničková octávka i s průměrným servisem, dieslový taxiky mají zřídkakdy pod milion...

0/0
10.1.2017 14:07

S77t76a31n92i11s12l63a33v 57N10ý47v88l48t 2574775353

chtěl jsem tím říct, že po 12ti českých zimách je docela v pohodě i zespoda.

0/0
10.1.2017 14:25

P12e97t73r 97Č79e91r43m24á22k 9308825739850

Problém není ani tak s prahy jako s neznalostí lidí - jedničková octavia se za prahy právě nesmí zvedat (vyjma nouzové výmněny kola heverem z příslušenství), pro normální hevery má zvedací body umístěné pod podlahou. Bohužel to málokdo ví (a to i větši servisy, nejen garážisti a pouliční opraváři), takže proto má skoro každá dneska prahy zničené...

+1/0
10.1.2017 14:04

M54a61r91e87k 51M21a76z37u72c95h 2706223423

A zas je tam nesmysl o povinnosti navštěvovat značkový servis.Zákon hovoří jasně.Majitel může jezdit s autem do jakéhokoliv servisu.A to i na pravidelné kontroly.A také v zákonné dvouleté záruční době.Podmínka je jen ta,že si servis musí zajistit veškeré podklady a přípravky pro údržbu danou výrobcem.

0/0
10.1.2017 7:47
Foto

M40i20c83h64a36l 39N92a56j84m25a27n 7659973646550

Pokud se jedná o dvouletou záruku, tak máte pravdu.

Ale pokud se jedná o prodlouženou záruku (třeba na 5 let), tak tam ta povinnost je.

+3/0
10.1.2017 8:06

M47a29r25e56k 11M41a68z58u35c21h 2216843803

To je pravda,Ale bavíme se o záruce na prorezavění,ne o prodloužené.

0/0
10.1.2017 8:23

P64a89v65e43l 86Š95v36e16s84t28k73a 3978585679

záruka na prorezivění cca 5 let je podle mě smluvní, nikoli zákonná, takže p.Najman mám pravdu tak jak tak. Záleží samozřejmě na smluvních podmínkách.

+8/0
10.1.2017 8:43

P88a63v36e42l 13N91o61v80á70k 7641116629163

Přesně tak víc jak dva roky je zaruka smluvní a člověk se zavázal že bude jezdit do autorizovaného servisu

0/0
10.1.2017 8:44

R29o97b97e83r71t 48K37a23d96l29e89c 7598227466814

Jezdit doautorizovaného servisu během záruční doby už není podmínkou uznání záruky.

Problém nastane ažbudete chtít něco reklamovat, v tomto případě prorezivění. Pak budetemuset prokázat, že Váš servis postupoval při prohlídkách dle postupůpředepsaných výrobcem,

což je téměř nemožné dokázat.

0/0
10.1.2017 9:24

P70e56t66r 47Č14e36r54m43á58k 9408245269630

Z hlediska zákonné záruky, nikoliv té smluvní.

0/0
10.1.2017 14:05

S36t59a24n88i96s52l44a45v 89M59a11r38e77š 7392514884599

Jak nový, s tím je úplně škoda jezdit.

+1/0
10.1.2017 7:27
Foto

M31i15c23h33a60l 73N18a71j69m67a83n 7669173226770

Tak u někoho jako já, kdo najede za rok kolem 50 tis. km/rok to nemá smysl řešit.

U toho kdo jezdí málo (hodně pod 10 tis. km/rok) a chce mít auto třeba 15 let je to možná na zvážení.

+1/0
10.1.2017 7:16

R98o18m31a46n 24K76r55a31t48o41c77h37v94í24l 6756907226534

Jezdíte na Dakar?

0/0
10.1.2017 8:50
Foto

M27i89c65h88a27l 86N54a30j22m85a36n 7339223606920

Proč se ptáte?

Byl jsem se na pár dní podívat na posledním africkém dakaru v roce 2007.

+1/0
10.1.2017 9:03

R16o41m24a74n 43K37r25a88t36o84c37h45v97í27l 6596257506924

Napadlo mě to..... koukám jste fanda DakaruR^

Zajímá mě, jaké to je?, jaké to je z pohledu diváka?

Jel jste s nějakou cestovkou?, kudy Vás vozily?

0/0
10.1.2017 9:19
Foto

M11i27c93h90a54l 86N19a60j86m52a43n 7709543346450

Jel jsem s partou kamarádů a motali jsme se kolem týmu Lopraisů - Milan Lopraisů nám tenkrát spoustu věcí zařídil. Měli jsme tam pronajatý džíp a jeli jsme rámo z bivaku podél trati, kde jsme počkali až se kolem prožene závod a pak dál do dalšího bivaku. Parádní zážitek - rád bhc si to zopakoval, ale jižní amerika je mimo realitu (časově i finančně).

0/0
10.1.2017 9:35

R22o30m80a48n 75K32r27a41t62o29c90h10v36í38l 6796297836184

Super

Spali jste v bivaku ve spacácích kolem džípu, nebo tam už bylo nějaký ubytování?

Jídlo - paštiky z domova, nebo jste kupovali od domorodců nějaké místní pochutiny (přejeté veverky atd.)?

0/0
10.1.2017 10:50
Foto

M38i31c16h15a96l 80N36a31j98m66a69n 7639893726160

Tak spalo se v autě a ve stanu - byla tam totiž noci celkem zima. Jídlo z domova (konzervy) a místní jídlo jsme také zkusili - arabský chléb, zeleninové polévky, jehněčí maso na rožni. S autem jsem si zablbli v písku (jednou jsem ho vykopávali asi 2 hodiny....).

Celá ta sranda (cesta do afriky a zpět a tam 4 noci) mne vyšla kolem kolem 25 tis.

+1/0
10.1.2017 11:48

R63o59m51a36n 96K18r40a80t36o92c63h25v17í89l 6756777236224

To vypadá super!

Děkuji za inspiraci.

0/0
10.1.2017 12:03
Foto

M63i49c37h64a84l 98N80a80j15m67a36n 7689563656410

Kdyby se Aleš Lopraisů rozhodl zkusit AER v africe, asi bych hodně uvažoval se tam jet podívat.

0/0
10.1.2017 12:11

R58o98m41a70n 87K13r81a45t66o90c97h17v15í58l 6176867126294

AER podle mě není už ono.

Je to slabý odvar.

Ta pravá soutěž, kterou sleduje celý svět se jede v Jižní Americe. Je pravda, že původní duch má ta Africká soutěž.

0/0
10.1.2017 12:51

J36a34n 86D16l82o77u45h68ý 7694499820259

Zabranit sireni koroze lze jedinym zpusobem: postizene misto vyriznout. Zadnej nastrik pres rezave misto (vcetne penetratoru) rez nezastavi, pouze vyrazne zpomali postup. Vyzkousel jsem nekolik pripravku a nejlepsi je tectyl (prelakovatelny barvou) plus na utesneni gumovych casti (jiz neexistujicich dilu natrhu) pouzivam plastidip. Napriklad nektera simply clever auta maji v prazich gumove spunty prelakovane lakem karoserie!!! Coz po 8 letech konci vystipanym lakem a netesnicim spuntem :-D

+1/0
10.1.2017 7:11







Najdete na iDNES.cz