Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autonovinky 2017: reálnější údaje o spotřebě a nové značení paliv

Letos by řidiče mohlo potěšit několik věcí: automobilky budou méně „kecat“, vůz přihlásí kdekoli v republice a za dálniční obchvaty měst se už nebude platit. Smutné ovšem je, že vylepšený bodový systém, po němž volají experti i mnozí řidiči, se téměř jistě odsouvá až do roku 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P40a94v78e94l 98M89i28c38h58e86k 5311425881699

"U benzínových paliv je to kruh, u dieselových čtverec a plynná paliva představuje čtverec stojící na vrcholu...."

takže vlastně plyn je na pikaču ;-D;-D a já myslel, že budou končit diesely ;-D

0/0
4.1.2017 11:43

P37e31t64r 58M54i60c74h62a97l 2100644951852

Třeba tím mysleli, že se naopak bude množit. :-)

0/0
4.1.2017 17:32

M90i87c95h60a59l 19F38r13ý39d60a 1212249123632

Doplňuji ještě zbytek kalendáře WEC (když je redakce líná):

16/4 - Silverstone

6/5 - SPA-Francorchamps

17-18/6 Le Mans (to tam je jako jediné uvedeno)

16/7 - Nürburgring

3/9 - Mexico

16/9 - USA (COTA)

15/10 - Japonsko

5/11 - Čína

18/11 - Bahrajn

0/−1
4.1.2017 9:39

P57e12t50r 67K53u22p27e95c 4445866263769

No a co dálniční obchvat Českého Těšína? Několik let po otevření zpoplatněný nebyl. Pak se tichým duchem zpoplatnil a já ho párkrát načerno projel, než jsem si to uvědomil. Jezdím tam párkrát do roka, a nevadí mi jet přes město, ale proč mám obtěžovat místní obyvatele, když obchvat existuje?

+2/0
4.1.2017 9:12

D31a30l84i44b14o42r 10B89l63a41ž71e94k 6436454379200

Obchvat Č. T. není zpoplatněn několik let. Zpoplatnění D48 začíná až od Exitu 70.

0/0
4.1.2017 17:40

P28a92v61e29l 93Š48ť59a59s44t52n61ý 6544278464748

Chápu to správně, že když pojedu z Prahy na Mladou Boleslav po D10, tak bez známky mohu dojet až k exitu 14?

0/0
4.1.2017 8:53

M77i63c24h32a21l 35F17r39ý35d79a 1972309573222

Ne, bez známky je to na D10 k Exitu 3.

0/0
4.1.2017 15:27

P86a35v80e26l 83Š60ť16a75s97t82n69ý 6104898944538

Z čeho vycházíte? Já právě koukám na: http://auto.idnes.cz/specialni-priloha.aspx?y=automoto/dalnice-2017-kde-se-budou-stavet-a-kde-budou-zdarma.htm a tam je uvedeno úseky vyjmuté z časového zpoplatnění od 1.1.2017 - D10 - 3-14. Tak teď nevím.

0/0
5.1.2017 22:11

J82a64n 46H12r86u54b58e67š 7674733942955

Kdejaký europrd už máme dávno zregulovaný až na půdu, ale chaos ve značení paliv asi není tak podstatný, ten může přece klidně počkat...

0/0
4.1.2017 8:43

D80a35v22i64d 22K79a61č23í94r48e67k 1906640588938

Já chci natural bez Babiš-složky.

+1/0
4.1.2017 8:43

P13e18t55r 23Č51e47r39m44á83k 9538475919740

Stačí zajet pro nějaké premiové vysokooktanové palivo, ty jsou až na výjimky bez biosložky. A nebo eurooil.

+1/0
4.1.2017 11:56

P83e48t36r 67M25i91c41h79a12l 2120434871352

Ten má, pokud se nepletu, jenom naftu bez řepky.

0/0
4.1.2017 17:28

M82a72r30t51i51n 63V28á62v92r19a 4726705864491

Proc se proste nemuze dat stejna metoda mereni spotreby jako v USA. Tim nemyslim mil na galon, ale presnost. Milionkrat lepsi nez to co mame ted. A ta nova metoda bude hadam platit pro nove homologace. Takze to realne uvidime za jak dlouho? 3-5let?

0/0
4.1.2017 8:40

M67a82r74t35i76n 95K17a75r12á72s82e51k 9388893778208

Jak jako presnost? Proste je to narocnejsi cyklus a tak vychazi vyssi spotreba, presnost maji oba testy stejnou....

+2/0
4.1.2017 14:53

L75a75d20i49s13l50a19v 11H80a26š50k32a 4303306721730

Odpovědnost se tak vlastně přenáší výhradně na majitele, kteří však o tom bezpochyby většinou dobře vědí.

To je noční můra socialistů, kdy zodpovědnost za svoje auto a jeho úpravy nese občan a ne zlý kapitalistický servis

+1/0
4.1.2017 8:18

Š16í29m70a 91K61a43d59e23ř10á15v75e23k 9744491894444

B jako Bobík?

+3/0
4.1.2017 8:03

M20a64r28e94k 60Š20n72o56b43r 9700835670944

Ano ano, ať žije Áda Větvička. Taky jsem si na to vzpomněl.

0/0
4.1.2017 11:40

T35o58m61á49š 62K31r64á26l71í90č15e82k 3584162527360

Spíš by mě zajímalo, jestli se dá ještě někde koupit Natural 95 bez biosložky. Ty jejich s*a*ky(čti aditiva) ať si strčí za klobouk.

0/0
4.1.2017 7:51

D18a94v14i13d 74K82a40č84í62r19e87k 1336200818888

Aditiva jsou dobrá, biosložka na h...no. Myslim že EuroOil dělá 95 bez biosložky a jinak 98 Natural

+2/0
4.1.2017 9:11

R85o26b51e26r46t 80K86u25b86i49s81t87a 8100127339685

No, to jsem zvědav, kolik bude po zavedení toho úžasně přehledného a logického systému značení paliv na začátku zničených aut...

0/0
4.1.2017 7:33

P15a89v97e36l 28N56o59v98á31k 7551866669323

Důvod? No stojanu bude natural 95 n pistole bude natural 95 jen tam k tomu někam přibude nálepka s nápisem E5

0/0
4.1.2017 8:35

L46a11d17i83s66l94a11v 68M29a35r83š91í58k 9333250585

Hele lupo, chtělo by to psát věci tak jak opravdu jsou viz.:

https://www.mdcr.cz/Media/Media-a-tiskove-zpravy/Jiz-od-zacatku-ledna-bude-mozne-vyuzit-vybrane-obc

A propo taky se mohli u Prahy hecnout a protáhnout to k ulici Pod Lochkovem, objíždět to slivencem je veliká radost.

0/0
4.1.2017 7:09

P95e89t13r 73S18p84a10t50z76i98e86r89e33r 7684862805654

Jak jsem článek četl, tak jsem si vzpomněl na křiklouny o omezení osobní svobody pokud se zpřísní pravidla jak jezdit a zvýší se počet kontrol. Je to logické protože aut je čím dál víc. A v prvním odstavci je psáno, že byl zaveden kdysi první 3 barvý semafor. Tak by mne zajímalo, jestli i tenkrát řidiči tak moc nadávali, že jde o omezování jejich svobody v jízdě, jelikož jim někdo nařizoval zastavit. Také to byl logický krok, protože bylo víc aut. Takže to veškeré zpřísnění pravidel a pokut já vidím jako účelné. Aut je už fakt moc a lidí jezdí jako ho.vada.

0/0
4.1.2017 6:39

L69u10c82i59e 51K97o94m48i12n19i87k38o17v91á 2724666509960

Neni nad to, oznacit vse logicky:

Benzin = E

Nafta (diesel) = B

...co dodat.

+11/−1
4.1.2017 6:24

T40o37m69á41š 42Š37o97l97t65y53s 7337691417452

Ono to je logické, len Vy tomu nerozumiete.

E# - znamená pomer etanolu k benzínu

B - biodiesel

+6/−1
4.1.2017 6:47

J60i33ř71í 51N59e88k94u17l52a 3319208894605

Aha ty chytroline. Proto asi e5 a b7. Spíš bych to viděl na nějakého sachystu

0/−6
4.1.2017 7:18

P47e66t20r 58H81á40j95e29k 4400672381714

E5 - obsauje 5% Ethanolu

E85 - obsahuje 85% Ethanolu

B10 - obsahuje 10% Bionafty

B30 - obsahuje 30% Bionafty

B100 - obasuje 100% Bionafty

Další dotaz?

+1/0
4.1.2017 9:51

M22i27c18h70a95l 50F45r64ý63d67a 1742569213432

Ten původní dotaz ale zněl: proč E = benzín a B = nafta...:-/

0/0
4.1.2017 15:32

L77a55d79i48s73l34a89v 16K87a17l15o16u66s 7595826621290

protože s benzínem se už vlastně nepočítá.jenom se řidičům musí neustále opakovat,že to palivo se nechlastá,ale jezdí se na něj

0/0
4.1.2017 22:34

R36u52d20o90l59f 32P93e34k22a48r 6939199124115

doufám, že bude možné i nadále koupit B0, neboť nevím, proč bych si měl nějakými Babišovými tekutými stolicemi zaneřáďovat auto

+7/0
4.1.2017 6:12

V55o89j17t83ě83c84h 62R22e58m33e47š 1925283646188

No tak zrovna vy konečně uvidíte, jestli to, co léta kupujete, je opravdu B0, nebo jen lidová pověra.

0/0
4.1.2017 8:36

P43e40t58r 96M18i91c93h91a16l 2350444881872

Eurooil ji zatím má.

0/0
4.1.2017 17:31

V51l39a64d92a48n 23K94a13h64a14n 9921544454522

Puvodne jsem suice doufal, ze se PCR zameri vice na hajzly co jezdi v centrech mest na cervenou, nedavaji prednost a podobne, ale pak jsem zjistil, ze benzin bude v kolecku a nafta v ctverci a to me natolik uklidnilo. Rok 2017 vyhlizim velmi pozitivne naladen.

+12/0
4.1.2017 0:31

R66u57d78o11l97f 55P41e92k83a84r 6759719524575

a plyny v kosočtverci;-D

+4/0
4.1.2017 6:10

J81i25ř88í 91N77e36k76u68l45a 3959628634705

Prý čtverec potažený na vrchol. Prostě prostě p.i.c..

0/0
4.1.2017 7:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.