Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o38m79a76s 84T40u30m46a 4372240916915

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K42a51m68i76l 17Z93r83ů96s11t 4909502961390

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R54a69d53i46m 85K75a61l24a73s 2890756452411

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P86e94t37r 13P64a75v51l44a70t88a 7406200887331

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M37i54r54o37s87l35a87v 10S74t76e82i77n15e25r 6798364933865

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T40o57m52á19š 16S63v46o42b63o12d34a 7810571555654

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H72o89n54z62a 31F90á14t97o68r 2499135884980

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F67r66a65n72t60i83š93e46k 87M78i12t44a31š 6349886544469

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M71a51r11t29i59n 59J17u45r49e33č19k66a 2473214461241

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A43l53e63š 44M67a26c84e94k 1819774539655

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R83a29d55a81n 72K79u93b65a26n56t 1663460159220

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J52i47n54d23ř78i21c63h 33S83t20a54r11ý 7812371835833

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M44a63r77t39i91n 83K49a88r21á65s47e66k 9298773368168

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J76e30n20d71a 51V43r33a39n85i71k 6651316966621

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I35v91a82n 87K72o81p12t50a 5437232541707

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P72a88v10e97l 85S27e89n76f73t 1748602626725

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P71e22t43e15r 61V96a76ň33u88š67a84n40i37k 4937486426942

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M27a69r38t38i87n 61K66a95r71á66s45e78k 9718573278178

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J37a20n 18S40t38a98v17ě92l 9725949647208

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M39a11r86t62i81n 35K42a64r45á13s43e83k 9558533948108

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J15a65n 52S87t22a81v19ě85l 9215329857868

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P40e38t30r 94P87a70v40l60a37t44a 7916180747911

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J74i71ř74í 14D96v54o53ř63á96k 5725899980678

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V51o87j14t52ě95c24h 19R78o57z72s15í62v59a64l 5330683545384

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V18o94j13t17ě27c20h 48R57o80z89s85í83v65a96l 5250803415924

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T84o55m87á65š 78C77o65u91b26a41l 8915906939983

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J73a13r45o69s59l56a83v 95D35u84n74d61a 1973672856300

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L96a61d48i51s36l60a53v 61B16e47r37o48u54n55s40k48ý 1977942883666

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J33a22r45o71s42l38a71v 90D39u92n13d13a 1933572556700

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J93o42s59e31f 75Š83á25t97a49v46a 2684851406289

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L30a58d69i90s41l39a37v 36B15e64r28o24u88n24s17k44ý 1457502613826

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J92a37r11o56s16l11a45v 61D55u44n87d35a 1323532616830

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M82i45r87o63s39l63a14v 33S25t21e64i10n18e34r 6388334493885

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M65i47r64o42s88l83a32v 36S90t53e18i82n35e63r 6908634813605

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T66o25m93á38š 96K46u52c82h84a33ř 3967541358631

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J95a97k14u72b 27S45t79a55š74e54k 4407769423714

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T12o80m74á54š 42K74u51c87h32a50ř 3527361448521

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R41a49d50a66n 56K62u57b71a66n91t 1593190429310

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J45a48n 63D52l15o74u49h23ý 7314259790809

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30

J30i31ř56í 25L49i76b92e53r 6218310230902

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J36a75k25u48b 33S12t86a49š24e41k 4547109143144

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J71a90n 46K65u98b37í45č40e82k 3754511448451

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P43a68v65e38l 90K36o41v38á24ř 1473737966814

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I90v77a93n 79K16o24p69t49a 5717872801297

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J84i56ř90í 98S40o83c65h56o59r 1512142803721

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V88á71c22l76a39v 62V32a27i34s 3392634494145

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M81a71r38t30i73n 29J92u49r20e17č56k81a 2323484431221

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J25a43n 28W51a74l35t51e80r 7769587217506

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M65a62r39t66i68n 75J44u61r74e86č23k82a 2173534951321

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J12a68n 82K80u98b78í89č27e47k 3154851408951

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.