Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T47o88m42a69s 29T13u61m52a 4642940626695

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K59a29m42i77l 78Z68r24ů47s67t 4679442251870

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R71a30d35i31m 29K34a63l75a24s 2640886372421

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P21e79t10r 49P16a75v70l50a45t91a 7146890627521

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M52i88r44o78s54l26a80v 57S82t35e30i45n70e98r 4930442630536

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T49o46m56á44š 47S27v61o68b54o46d35a 7380301415654

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H80o20n86z78a 84F43á20t60o63r 2959735284700

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F14r70a56n10t37i59š49e26k 94M18i50t26a27š 6849716444319

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M54a14r88t78i88n 87J17u65r77e19č38k84a 2923474721971

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A90l63e82š 89M35a10c69e90k 1499844129455

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R61a67d58a48n 26K42u51b69a39n90t 1243810499440

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J59i50n20d40ř12i69c77h 28S35t31a87r54ý 7942531435963

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M39a14r85t70i13n 19K60a89r68á60s94e13k 9678983488108

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J49e89n50d29a 80V18r82a41n66i43k 6421366606711

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I46v96a35n 41K61o20p95t77a 5417492881307

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P70a51v74e74l 59S35e81n87f14t 1158132236265

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P30e31t53e14r 68V76a34ň38u96š23a96n76i36k 4477386146712

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M58a10r40t59i46n 40K66a91r82á16s54e72k 9668403938218

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J25a41n 88S51t73a71v72ě64l 9905739377768

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M97a33r87t52i83n 42K56a13r81á65s82e89k 9858223848698

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J78a65n 39S81t13a64v20ě16l 9495619967858

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P36e75t67r 72P13a89v92l59a28t11a 7886340837901

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J39i58ř57í 97D64v61o85ř13á84k 5345439540728

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V42o22j80t13ě31c44h 69R75o16z96s20í86v95a28l 5350503775764

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V15o97j22t35ě60c58h 50R95o45z10s33í90v43a38l 5570263605464

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T46o96m66á89š 23C24o32u60b46a21l 8685426609613

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J16a57r38o56s60l17a60v 32D61u35n98d69a 1523242636810

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L39a78d67i87s14l79a20v 25B83e96r12o10u21n39s36k12ý 1497702833846

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J10a10r65o52s84l23a44v 40D89u53n71d17a 1953642806880

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J74o71s57e35f 46Š23á72t62a14v60a 2214321976959

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L30a80d40i78s80l38a23v 24B13e89r44o79u34n39s35k93ý 1137562573476

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J36a76r23o57s48l85a37v 12D47u33n12d22a 1413932326890

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M76i27r82o52s74l59a67v 66S90t66e88i42n37e20r 4570642730606

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M68i52r66o81s39l94a11v 21S76t78e86i32n47e39r 4170442260846

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T72o15m71á76š 18K55u66c80h96a93ř 3737371758471

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J47a80k34u79b 32S94t87a87š50e63k 4827889783674

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T29o58m35á91š 92K71u90c68h87a91ř 3437211248581

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R96a16d46a48n 13K49u83b65a15n37t 1213300969840

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J64a18n 92D29l75o97u61h48ý 7684809430139

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30

J56i78ř91í 42L45i21b80e38r 6898430260442

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J85a39k83u62b 53S97t80a71š74e16k 4147789983244

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J44a25n 95K58u47b65í14č98e92k 3154731718901

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P10a49v67e93l 30K91o58v42á46ř 1243977946704

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I10v71a37n 49K74o22p43t30a 5767642421417

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J94i59ř39í 85S46o78c88h80o16r 1792312163211

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V82á86c50l80a96v 11V96a62i76s 3642424704525

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M40a60r38t69i33n 84J35u61r34e41č28k56a 2103454191231

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J64a30n 49W30a38l90t35e91r 7499787627446

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M77a28r94t95i25n 92J48u38r51e45č56k45a 2803584581541

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J31a34n 96K64u87b49í22č44e92k 3494231488341

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47







Najdete na iDNES.cz