Diskuse k článku

EGR ventil: další součástka moderních motorů, která umí majitele potrápit

Ze špatné funkce EGR ventilu má řada majitelů starších vozů obavy, přestože je mnoho častěji se vyskytujících závad. V některých autech je řešení snadné a po finanční stránce ani moc nebolí, jinde může přinést nemalé vrásky a pořádný průvan v peněžence.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T24o93m29a51s 25T89u28m50a 4932790596445

Další pseudo eko HUMUSRv

+2/0
2.2.2017 9:27

K52a93m53i85l 84Z70r40ů98s52t 4879632821140

pro iDNES.cz , Petr Lichtenberg

Tenhle člověk absolutně neví o čem píše. Před lety jsem zaslepil, emise super a auto je živější. Čistit tou chemií je trápení motoru,kdo zkusil ví o čem mluvím, motor tím spaluje co nemá a sáním nateče do válce těžkej humus.S tejnou úpravu jsem si udělal i u audi 2,5tdi před 9 lety a už se mi nezanášel filtr olejové mlhoviny.Taky super věc.

+3/0
31.1.2017 10:57

R54a28d44i31m 30K86a27l58a74s 2120116892161

A máte nebo nemáte problémy na technické?

Mně diagnostika zahlásí, pokud se něco děje s EGR a dnes by se měl na technické výtah z řídící jednotky provádět.

+1/0
31.1.2017 12:46

P30e85t20r 57P65a35v81l87a77t58a 7306840737821

Nejlepší by bylo ho zapínat jen na technickou. Nic dobrého nepřinese.

+2/−1
29.1.2017 9:15
Foto

M75i73r89o41s88l74a32v 80S68t96e62i76n30e84r 4420512130466

U VW se ten EGR postupně zdokonaloval, od 2012 se už nepropaluje. To patí i pro Škodu. Zanášení sazemi je u dlouhodobého provozu nevyhnutelné, proto je občasné vyčištění docela dobrá prevence.

+2/0
27.1.2017 10:52
Foto

T64o98m59á81š 43S27v15o74b14o55d34a 7430701475544

Perfektně to myje SIPLE GREEN :-)

+1/0
26.1.2017 21:37

H23o37n27z84a 36F77á19t47o33r 2329425364800

Bože, který ovád zase tohle vymyslel, aby se spaliny hnaly opět do motoru?

+3/0
26.1.2017 18:03

F92r40a84n41t92i31š34e90k 49M57i68t24a36š 6439506884209

Ovád PSA

+1/0
28.1.2017 0:07

M51a49r49t13i98n 15J72u93r97e41č75k26a 2553614341731

to není zase, EGR je hodně stará věc, jen idnes nemá o čem psát, tak oprášil historické téma

+1/0
28.1.2017 19:43

A88l72e61š 13M18a78c96e96k 1539224899515

Mně díky špatnému EGR ventilu motor padal někdy do nouzáku. Stačilo vyčistit a zaslepit a pohoda :-).

+3/0
26.1.2017 17:48

R85a87d98a27n 80K82u92b33a80n86t 1663900429610

Mně teda vadí to kašlání dieselů.

0/0
26.1.2017 14:00

J54i17n45d87ř33i93c34h 63S80t47a79r40ý 7322541945363

je to všechno nějaký pomatený mám 1.9 sdi 2001 euro3 žere to pod 5 litrů mimo prahu i pod 4 litry najeto 240000 km a prý je ted motor tak v půlce životnosti což karoserie tak dlouho nevydrží a ty dnešní velký monstra se spotřebou okolo 9-12 litrů jsou podle ekologů k životnímu prostředí lepší ale oni po 240000 km přece propálej jednou tolk nafty než ten můj starej pekáč 8-o

+10/−1
26.1.2017 13:22

M22a57r29t83i93n 80K59a91r33á31s80e46k 9168973408108

Clovek by rekl ze lidi co supou odpadky do lesa, topi doma petkama s vyjetym motorovym olejem a v aute si nechavaji vymontovat filtr pevnych castic, nbeo zaslepit EGR bude ubyvat, ale tady na diskuzi vypada spise jako masove oblibene hobby, kterym se clovek jeste chlubi, na tim proste zustava rozum trochu stat...

+10/−1
25.1.2017 22:46

J57e11n43d19a 72V59r86a36n70i47k 6181676936351

Octavia 3, 1.6 tdi 100 tis. km.... 4. egr ventil. Co dodat?

+3/0
25.1.2017 22:26
Foto

I86v66a20n 32K67o81p95t60a 5117612831237

4 skodovky s TDI najeto víc jak 1.200.000 km (435-520-380-160) a EGR? Nejspíš tam není. Výměnu EGR neznám.

Vlastně u všech zůstal motor (včetně spojky) tak jakto ve fabrice sešroubovali.

Nechci dloubat ale nejspíš to bude jizdním stylem. Razantní rozjezdy, honění za studena, vytáčení?

+7/−1
25.1.2017 23:24

P16a86v86e36l 33S79e88n78f96t 1228812456485

ERG a 1.6 tdi, to je opravdu k vzteku

0/0
12.2.2017 19:28

P85e86t80e75r 36V85a34ň14u65š21a57n77i34k 4127786976942

same kurvitka kvuli blbym ekologum ;-€

+12/−2
25.1.2017 22:19

M27a29r13t84i71n 60K13a89r58á39s70e81k 9538513278348

No nechtel bych videt dnesni mesta, kde by jezdily auta bez techto "kur..tek"....

+4/−4
25.1.2017 22:37
Foto

J45a85n 16S69t74a76v56ě27l 9125589187628

Tak vzhledem k faktu, že většina ekokurvítek zvyšuje spotřebu (EGR, DPF) nezanedbatelným způsobem a některé jsou svou funkcí vyloženě antiekologické (DPF - produktem jsou menší, výrazně kancerogennější, ale prakticky neviditelné saze - které budou mít na svědomí sice spoustu životů, ale ekologistům bude učiněno za dost, protože sice neškodné, ale velmi viditelné velké saze odstraní), tak já bych v takovém městě i docela rád žil.

+6/0
26.1.2017 16:57

M82a95r32t46i65n 14K79a62r48á85s21e91k 9278423138318

Nic proti, ale dnesni EGR a DPF maji na spotrebu vliv naprosto minimalni.

Mikrokopiske saze nejsou produktem DPF, ale moderniho vysokotlakeho vstrikovani, DPF zachyti velkou cast i techto mikrosazi.

+2/−5
26.1.2017 17:01
Foto

J47a10n 27S53t76a18v36ě58l 9185649777928

1) ani minimální ani zanedbatelný. Jedná se o litry na 100km. Jak si vysvětlujete, že "moderní" diesel má zhruba o dva litry vyšší spotřebu než patnáct let staré nafťáky?

2) Nezachytí a mnoho jich naopak vytvoří, z principu funkce.

Krom toho, moderní vysokotlaké vstřiky jsou taky z části produktem ekologismu. Ekologismus je silně antiekologické hnutí, které táhnou dopředu polovzdělanci se silným ideovým zápalem. Jak říkám, já bych mnohem raději žil ve městě (státě a světě) bez ekologismu.

+9/−3
26.1.2017 18:49

P71e57t77r 39P50a48v63l68a14t69a 7966930777251

Máte pravdu. Nebylo nad atmosferický diesel. Třeba Octavia I. generace. Spolehlivost a malá spotřeba.

+5/0
29.1.2017 9:17
Foto

J46i26ř44í 90D49v59o55ř60á58k 5645289640608

Bavíte se tady o " pár korunách" . Třeba na nákladní auto Man stojí tzv. modulátor ( vlastně chladič výfukových plynů) asi 80 000 KČ bez DPH. Celkem poruchová součástka.

+2/0
25.1.2017 17:52

V34o87j67t68ě71c41h 32R84o19z45s71í37v58a38l 5420343535314

souvislost s ER ventilem? (tema clanku)

0/−1
26.1.2017 2:31

V12o17j59t73ě45c18h 57R19o26z44s17í38v22a78l 5260603945104

EGR

+1/0
26.1.2017 2:31

T41o38m74á19š 68C78o74u87b85a62l 8165356119393

Myslím že modulátor je součástka spojená s egr. Mají ho i moderní osobní auta. Nedávno jsem ho měnil na 2,0 tdi. Stal 12 000 a propalilla se v něm díra že to tlakovalo do chladícího okruhu. Vypadalo to na těsnění pod hlavou a nakonec to bylo tohle.

+1/0
1.2.2017 9:23

J56a57r68o90s25l26a40v 58D51u37n34d92a 1713392296210

Jaký je EGR na Fordu Mondeo MK 4 diesel 2.2? Mechanický a nebo elektronický?

0/0
25.1.2017 16:09

L41a57d95i14s59l44a61v 32B42e70r86o81u11n31s17k86ý 1867582693316

147 kw EURO V 100% elektro - nejlevněji Valeo 11.000,-

129 kw nevím, ale stejně 9.500,-

0/0
25.1.2017 20:56

J62a98r29o46s58l14a14v 80D46u38n59d62a 1553372666120

OK, díky. Jde mi o 129kW.

0/0
26.1.2017 6:19

J75o66s77e34f 25Š96á13t42a25v18a 2504631496749

Fokus 1.8 tdci - 16 a půl tisíce.

0/0
26.1.2017 14:52

L33a49d76i29s91l94a98v 90B10e77r96o32u71n78s24k59ý 1247972543506

jo ve fordu, jinak wahler 7.800,-

0/0
26.1.2017 22:40

J19a61r43o71s28l30a83v 20D94u93n63d39a 1573962616400

To je tedy darda na tak malý auto...

0/0
27.1.2017 7:54
Foto

M70i60r38o75s12l97a68v 54S62t45e81i52n28e26r 4630102540876

Mechanický, na Ebay asi za 150 EUR - 4000 Kč nový.

+1/0
27.1.2017 19:48
Foto

M40i60r30o56s44l80a98v 14S36t69e30i10n69e41r 4180632310486

Patří k dotazu na Mo

0/0
27.1.2017 19:50

T95o56m80á63š 98K96u88c74h11a67ř 3567941498751

Pokud stojí malý hliníkový odlitek s výrobními náklady v řádu stokorun stejně, jako třeba celý motor do malotraktoru, či slušnější motorová pila, pak je asi jasné, o co tu jde. :-P

+11/0
25.1.2017 8:54

J97a95k75u15b 94S88t60a33š48e41k 4777689843304

To je všude kolem nás - stojí to tolik proto, že to jsou lidi ochotní zaplatit. Stejně jako cena uměleckých děl či nemovitostí neodpovídá reálně hodnotě, ale jen tomu, kolik jsou za to lidé ochotní dát.

+5/0
25.1.2017 16:02

T37o28m31á78š 30K16u28c90h88a43ř 3707551548761

Umělecké dílo si koupit nemusíte. Součástku, která podmiňuje pojízdnost auta ano.

0/0
14.2.2017 9:31

R34a14d64a60n 71K33u33b63a45n29t 1123960109630

To máte jak levé a pravé zrcátko.

0/0
26.1.2017 13:57

J78a22n 77D77l69o70u52h32ý 7474509750579

Nejak v clanku chybi zasadni info ze treba vetsina benzinovych motoru euro III maji "mechanicky" EGR. Nejen ze se nekazi ale jeho cena se pohybuje okolo 3000kc. Elektronickej EGR v mondeu u TDCi je nocni mura a jak je zvykem ford si ho necha radne preplatit na ND :-D Ja to rikam furt ze diesel cloveka sezere na ND.

+2/−1
25.1.2017 7:30
Foto

J86i63ř34í 29L60i28b64e56r 6688870680532

Pro Mondeo III 2,0 TDCI 103 kW stojí 5.000,- Kč. Nevím, co si nechává Ford "přeplatit", když je levnější, než na Škodivky.

+2/0
25.1.2017 21:11

J44a30k84u17b 25S34t77a65š37e16k 4227209723104

Krátce po koupi auta. Diagnostika přímo u origo VW servisu - vadný jegr. Tak hned vyměnit... za 6K. Až později jsem se dozvěděl, že to stačí jen vyčistit. Člověk aby byl napůl mechanik, aby ho v servisech neoškubali, pancharti.

+9/0
24.1.2017 23:44

J12a31n 39K83u37b16í73č18e98k 3144131278631

ano, je dobré mít známého mechanika, a také hledat po diskuzích když je problém. zabere to víc času, ale ušetří penis

0/0
26.1.2017 9:46

P55a37v22e93l 35K77o57v92á61ř 1543277536804

Žena : kdo šetří penisu svého, jest nepřítelem mým, neboť musím hledat penisu jiného.

+1/0
26.1.2017 18:13
Foto

I22v69a45n 75K90o33p27t39a 5877802281627

EGR. Co je to? Přes půl milionu a nevím o něm.

0/0
24.1.2017 23:27

J24i60ř53í 40S27o66c53h69o96r 1652702113371

Nevím co se tady řeší. U mého TDI 1,9 PD EGR jednou vyčištěn při 260 tis. km, auto má dnes najeto přes 390 tis. a šlape i s původními střiky jako hodinky. Ono to chce především používat kvalitní olej s dodržením kilometrů výměny a kvalitní naftu.

+13/0
24.1.2017 21:20

V64á27c20l54a84v 76V57a70i67s 3692974264745

Tak nevím, ale připadá mi to jako kdyby jste si čůrali do pití ;-D;-D;-D;-D

+6/0
24.1.2017 21:15

M86a72r39t82i37n 73J97u43r80e46č39k35a 2183844301861

EGR a součástka v moderních motorech? Co tady pánové redaktoři považují za moderní motory? Člověk by z titulku se skoro lekl, co že to do motorů zase nově montují

+1/0
24.1.2017 20:32

J19a21n 41W80a57l79t78e41r 7619397207596

Zaslepit,vyřadit,softwarově vypnout, stk u lidí co umí.Egr je zlo stjně jako DPF. Vymyslete něco ekologického co nebude kurvit motory a lidi to nebudou obcházet.

+7/0
24.1.2017 19:49

M91a25r43t78i53n 53J37u69r42e32č67k37a 2303904341911

Vymyslete jídla, která budou chutná a při tom zdravá a pak je budu také jíst ;-D

+2/−1
24.1.2017 20:23

J12a69n 63K88u47b58í36č88e49k 3464951548211

problém není v jídle, ale nedostatku pohybu. když už jste tedy takto odbočil od tématu

+1/0
26.1.2017 9:47

Najdete na iDNES.cz