Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J80i29ř72í 72C55h22o67c92h19o10l80á23č 5594213900786

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0/0
19.1.2017 19:05

P30e70t24r 40S70e48d28i40v26y 6227568405587

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

+1/0
16.1.2017 11:21

V90l17a13s90t52i79m24i25l 15B75u21r11i46a52n 6866954431178

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0/0
20.1.2017 17:10

L80a61d34i85s56l22a23v 44K41u10d41l55a43c65e37k 8448280919779

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

+1/−1
16.1.2017 0:52

V31l16a41s76t62i24m94i12l 38B34a95l40á44č 1818143741782

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0/0
15.1.2017 9:47

J33o15s59e90f 76Š17e47m23e82l58í41k 7549721110347

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

+6/0
14.1.2017 19:51

T94o28m21á10š 49V83a70l70d61e19r 7833200459

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

+6/−7
13.1.2017 20:21

P69e96t73r 38G90a58z20d22a 6418862549987

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

+5/−3
13.1.2017 14:41

P92e62t79r 65B62u56r65d32a 3700455269697

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

+6/−1
13.1.2017 14:15

T14o34m93á62š 44V97a80l91d96e12r 7533850849

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

+6/−9
12.1.2017 8:33

P13e63t24r 90B22u62r41d66a 3100565309907

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

+7/−2
13.1.2017 14:20

J15i97ř62í 28S86c73h33w79a14c34h 8658634568766

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

0/0
13.1.2017 20:27

P42e15t61r 12S90e19d92i79v59y 6927508415587

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

+1/0
16.1.2017 11:27

J81a84n 12K13r77p73e71c 5396103284722

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

+3/−3
12.1.2017 7:21

V19l37a30d15i80s78l97a60v 43B44u29r35y14š97e64k 1219962347474

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

+2/−1
13.1.2017 18:47

J69a77n 55L25u50k94á11š 7307863893842

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

+4/−9
11.1.2017 18:54

J47a42n 86M88a92l63á88s86e98k 8801937896963

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

+5/−1
11.1.2017 19:55

P23e62t58r 97S15t23e61j73s14k62a58l 3949638214786

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

+2/−2
11.1.2017 21:54

J20a79n 57D20l69o58u96h86ý 7484259150119

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

+2/−4
12.1.2017 7:13

T31o20m35á66š 74V86a58l12d87e46r 7123250739

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

+2/0
12.1.2017 8:36

P37e20t42r 79B38u92r38d51a 3190765289327

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

+4/0
13.1.2017 14:24

J83i30ř47í 26S74c20h81w10a21c39h 8638784948836

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

+1/−1
13.1.2017 20:31

L18a15d19i90s73l76a42v 46K41u48d63l17a20c32e75k 8598220429169

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

+4/0
16.1.2017 0:56

M43a90r66e20k 84J22a35n29e24č61k96a 1557636833541

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

+6/−6
11.1.2017 16:55

P84e33t41r 28S13k50á88l46a 7877983616670

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

0/0
11.1.2017 18:45

P10e59t33r 61S27t30e71j61s91k50a93l 3349778474576

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

+1/0
11.1.2017 22:02

E27d83u44a91r10d 33B65á46r51t27a 8920390650544

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

+1/0
12.1.2017 9:03

P53e78t21r 32B54u35r68d90a 3100785349917

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

+3/0
13.1.2017 14:28

V31l61a43s39t17i50m65i92l 70B62u53r16i61a44n 6446234811448

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

0/0
20.1.2017 17:19

J34a90k16u16b 48P71r82o11k33e21š 6873368832643

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

0/0
16.1.2017 17:01

V66l18a11s13t12i22m19i52l 73B71u82r89i35a14n 6696194901558

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

0/0
20.1.2017 17:14

J18a65n 54K43r84p25e22c 5716563164262

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

+1/−1
12.1.2017 7:15
Foto

Š53t15ě43p78á87n 48B53i43c40e20r69a 6349812268436

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

+3/−5
11.1.2017 16:26

V33l57a46d77i40s23l30a41v 27B28u20r33y32š85e90k 1409642137354

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

+9/−1
11.1.2017 17:16

S29t65a48n21i46s64l26a75v 60R45o48s41e71c26k50ý 9905639351779

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

+3/0
11.1.2017 17:54
Foto

P74a12v33e72l 26K59a77l25u31s 6574486786142

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

+3/−1
11.1.2017 21:40

K30a55r95e76l 83H46o98r22á24k 2478689943773

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

+1/0
11.1.2017 22:32

V86l47a16d80i93s37l14a86v 38B32u95r91y32š60e67k 1499942287214

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

+2/0
12.1.2017 8:38

J66a44k20u26b 29P73r17o27k35e65š 6603648632773

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

+1/0
16.1.2017 17:10

M47a72r40e19k 49C62h21v73o27s91t32e10k 3842602846413

Zkuste dehťáka bez turba.

0/0
11.1.2017 20:22

J72a29n 28K56r38p43e75c 5306853174862

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

0/0
12.1.2017 7:23

T78o30m77á66š 41V24a84l87d36e39r 7543640109

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

+3/−2
12.1.2017 8:41

M91i27l28a92n 29L88i55n41h92a91r41t 8464166487136

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

+1/0
13.1.2017 15:59

T96o20m32á42š 75V11a94l95d24e64r 7673690759

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

+2/0
15.1.2017 7:13

P96e15t42r 73G63a56z46d25a 6568362669287

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

0/0
13.1.2017 14:46

R40u77d84o38l45f 30K34r75u80t89s26k17ý 1212874982954

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

+9/−11
11.1.2017 15:57

P31a14v38e60l 28N78o44v87o59t66n82ý 6595116868496

a pak auta R^

0/0
13.1.2017 12:11

V82í65t 24J44i32r20k67a 5778439434938

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

+12/−1
11.1.2017 15:43

L93i16b87o35r 61K74u57n50s93t 9520973159985

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

+12/−1
11.1.2017 16:00

V60í42t 95J78i78r47k74a 5738929504438

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

+2/0
11.1.2017 16:03

Najdete na iDNES.cz