Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J26i12ř61í 71C50h86o46c49h12o33l71á85č 5704923470696

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0/0
19.1.2017 19:05

P48e34t63r 37S33e32d54i21v54y 6447428895887

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

+1/0
16.1.2017 11:21

V85l30a26s85t47i42m94i75l 82B97u91r65i41a12n 6436294941168

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0/0
20.1.2017 17:10

L66a92d48i25s98l26a81v 29K67u64d83l64a91c17e66k 8788550199319

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

+1/−1
16.1.2017 0:52

V86l73a74s86t12i49m13i71l 58B54a95l22á35č 1908883151702

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0/0
15.1.2017 9:47

J20o47s15e27f 69Š64e22m36e20l98í42k 7109571730337

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

+6/0
14.1.2017 19:51

T87o20m72á29š 91V28a60l23d58e22r 7203700229

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

+6/−7
13.1.2017 20:21

P67e71t39r 11G27a61z17d44a 6718262689147

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

+5/−3
13.1.2017 14:41

P19e74t74r 38B14u38r58d96a 3320885479797

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

+6/−1
13.1.2017 14:15

T26o84m77á91š 86V90a68l56d54e50r 7243520369

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

+6/−9
12.1.2017 8:33

P13e97t39r 22B25u52r47d56a 3590875189847

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

+7/−2
13.1.2017 14:20

J47i29ř17í 80S21c25h45w82a90c30h 8118754398516

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

0/0
13.1.2017 20:27

P83e34t10r 56S64e33d60i85v76y 6357598665197

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

+1/0
16.1.2017 11:27

J72a93n 42K68r34p89e82c 5116533484482

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

+3/−3
12.1.2017 7:21

V72l39a97d16i53s21l77a38v 45B85u10r62y32š59e40k 1539602867424

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

+2/−1
13.1.2017 18:47

J57a35n 19L95u87k42á51š 7487673813802

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

+4/−9
11.1.2017 18:54

J60a17n 90M93a61l79á33s23e81k 8381737866923

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

+5/−1
11.1.2017 19:55

P78e46t74r 58S39t50e65j16s18k27a76l 3509798434246

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

+2/−2
11.1.2017 21:54

J89a95n 93D46l41o79u51h97ý 7324629650349

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

+2/−4
12.1.2017 7:13

T61o16m41á79š 29V61a31l12d18e94r 7753890389

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

+2/0
12.1.2017 8:36

P41e24t54r 98B72u26r21d10a 3880985909427

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

+4/0
13.1.2017 14:24

J94i75ř36í 76S83c40h53w12a85c96h 8308274218226

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

+1/−1
13.1.2017 20:31

L10a10d63i61s57l83a10v 95K86u29d89l81a76c85e20k 8418610939579

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

+4/0
16.1.2017 0:56

M67a32r12e87k 44J26a91n84e53č19k43a 1447406703701

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

+6/−6
11.1.2017 16:55

P98e27t92r 51S89k51á52l36a 7127293326780

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

0/0
11.1.2017 18:45

P49e55t76r 54S30t86e92j60s41k76a60l 3739228664186

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

+1/0
11.1.2017 22:02

E21d42u19a56r47d 46B25á49r41t43a 8110160680254

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

+1/0
12.1.2017 9:03

P67e32t91r 47B39u73r92d69a 3380905409457

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

+3/0
13.1.2017 14:28

V58l25a14s27t81i42m67i13l 74B37u67r89i28a51n 6526554881788

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

0/0
20.1.2017 17:19

J22a49k49u34b 41P17r18o20k91e97š 6483928252583

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

0/0
16.1.2017 17:01

V10l84a61s36t71i92m54i22l 42B75u73r92i93a33n 6566204321498

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

0/0
20.1.2017 17:14

J24a48n 21K27r95p18e90c 5716203724312

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

+1/−1
12.1.2017 7:15
Foto

Š75t15ě36p44á52n 41B27i65c90e28r27a 6849672368176

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

+3/−5
11.1.2017 16:26

V58l67a23d23i86s44l86a25v 52B11u20r87y66š64e28k 1809312437494

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

+9/−1
11.1.2017 17:16

S21t10a68n65i59s80l24a92v 66R57o94s30e36c59k68ý 9115419131959

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

+3/0
11.1.2017 17:54
Foto

P58a44v40e27l 21K90a50l31u38s 6974356106462

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

+3/−1
11.1.2017 21:40

K89a76r68e51l 54H67o39r91á63k 2678329943833

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

+1/0
11.1.2017 22:32

V81l15a82d14i48s94l38a19v 32B61u95r45y42š76e89k 1399822977454

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

+2/0
12.1.2017 8:38

J86a95k28u88b 56P12r94o75k37e40š 6893718202153

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

+1/0
16.1.2017 17:10

M88a81r23e20k 64C22h97v94o47s58t28e91k 3702932596853

Zkuste dehťáka bez turba.

0/0
11.1.2017 20:22

J76a91n 21K84r36p47e85c 5866933564462

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

0/0
12.1.2017 7:23

T98o61m81á90š 71V34a34l36d86e17r 7263720429

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

+3/−2
12.1.2017 8:41

M32i88l10a80n 39L38i19n34h81a77r53t 8224796977296

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

+1/0
13.1.2017 15:59

T62o44m36á33š 70V64a60l95d84e76r 7363300469

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

+2/0
15.1.2017 7:13

P68e32t98r 69G74a48z52d13a 6588842169637

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

0/0
13.1.2017 14:46

R28u37d74o79l14f 47K59r54u35t17s34k72ý 1882494712674

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

+9/−11
11.1.2017 15:57

P37a14v94e62l 11N88o86v22o54t54n52ý 6145596768596

a pak auta R^

0/0
13.1.2017 12:11

V84í51t 27J16i45r33k30a 5158729884708

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

+12/−1
11.1.2017 15:43

L91i42b25o74r 95K85u98n80s44t 9310793209115

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

+12/−1
11.1.2017 16:00

V27í47t 86J66i58r91k16a 5498759394738

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

+2/0
11.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz