Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J82i56ř67í 50C76h41o40c72h49o11l31á42č 5824743330476

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0/0
19.1.2017 19:05

P57e65t26r 10S54e76d74i86v94y 6247298895197

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

+1/0
16.1.2017 11:21

V21l10a63s31t82i25m19i18l 10B91u44r38i89a29n 6276104891108

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0/0
20.1.2017 17:10

L69a37d44i77s22l47a88v 42K34u89d51l50a31c64e64k 8848540859129

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

+1/−1
16.1.2017 0:52

V52l72a62s33t83i36m82i10l 89B45a76l82á52č 1658343981712

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0/0
15.1.2017 9:47

J19o31s98e92f 92Š47e46m96e70l20í59k 7199481480777

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

+6/0
14.1.2017 19:51

T95o44m35á25š 25V50a42l35d48e83r 7643570979

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

+6/−7
13.1.2017 20:21

P16e50t59r 85G86a80z41d88a 6618122799627

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

+5/−3
13.1.2017 14:41

P41e34t89r 42B44u63r91d74a 3650335439267

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

+6/−1
13.1.2017 14:15

T84o30m75á73š 95V83a77l51d15e21r 7583850559

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

+6/−9
12.1.2017 8:33

P11e20t41r 96B28u19r56d53a 3830355889407

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

+7/−2
13.1.2017 14:20

J54i85ř52í 40S67c65h71w86a67c21h 8318574968716

dnes jsem prošel za nepříliš starým Volvem a ten kyselej smrad NOx by cítit opravdu velmi hodně.

0/0
13.1.2017 20:27

P75e80t14r 87S45e49d21i89v39y 6517438875207

Bohuzel cinost stanic mereni emisi u STK se zuzila na prostou snahu jak vyhovet svym zakaznikum aby merenim prosli i se zcela nevyhovujicim autem.

+1/0
16.1.2017 11:27

J31a33n 84K87r12p65e26c 5526983514622

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

+3/−3
12.1.2017 7:21

V74l65a72d43i24s42l54a69v 20B59u97r35y94š85e63k 1229582497964

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

+2/−1
13.1.2017 18:47

J17a89n 55L74u42k44á34š 7337203353722

Konecne a budicek.

Kvuli emisim diesely v osobacich napr. v USA temer nejsou.

+4/−9
11.1.2017 18:54

J86a87n 77M48a70l92á50s69e37k 8641857706533

A není to spíše kvůli ceně paliva? Mě by se také líbilo jezdit ve třílitrovém benzínu, ale kvůli nákladům jsem nucen jezdit atmosférickým ropákem SDI.

+5/−1
11.1.2017 19:55

P78e25t76r 52S66t90e56j23s87k50a25l 3259748364336

Klidne si muzete koupit atmosfericky 1.0 nebo 1.4, pripadane LPG a jeste vas prestane bolet hlava z toho duneni.

+2/−2
11.1.2017 21:54

J86a79n 36D74l35o74u24h68ý 7224769330799

Jezdil jsem v 2.5 V6 na lpg. Naklady na 1km nizsi nez u 2 litrove nafty. Zvuk motoru fenomenalni oproti dunici chrochtajici hlasite otresnosti jmenem diesel.

+2/−4
12.1.2017 7:13

T11o35m24á49š 85V46a77l58d63e78r 7253460939

Srovnávat cca 180kW s 50kW je trochu mimo. Vy máte cca 4,8-5,2l spotřebu já s benzínem 6,5l to není velký rozdíl.

+2/0
12.1.2017 8:36

P71e20t35r 80B79u45r37d80a 3860485699947

Diesly v osobácích v USA nebyly až na výjimky nikdy. Jen poslední desetiletí se VW snažil naučit jezdit Amiky v naftě. A to o emisích bude spíše z říše Rumburaka, protože běžný osobákový diesel nepřekoná 6litrový benziňák (a jak říkal jeden z Floridy: "Ten 4litrový Mercedes ženě na nákup stačí!") Ami nechtějí malé motory!

+4/0
13.1.2017 14:24

J26i71ř11í 97S87c12h27w91a75c86h 8108214268456

to už dávno neplatí, dnes se tam prodá rozhodně více čtyřválců jak osmiválců.....

+1/−1
13.1.2017 20:31

L14a59d38i88s67l62a52v 45K94u82d18l18a87c13e57k 8368690699139

Ono v osobacich v USA diesely nikdy nikdo nepotreboval. Ani v dobe kdy ekologie byla nezname slovo.

+4/0
16.1.2017 0:56

M55a14r86e11k 65J38a84n55e95č76k65a 1807166133901

Pro mě za mě, ať diesely v osobácích zruší, nicméně by měli začít řešit především starší diesely na STK, kterým se z výfuku valí už doslova kouř, protože jezdit za takovým smraďochem je děs a ne vždy člověk stihne zapnout vnitřní okruh, aby ty smrady nemusel dýchat. Ani sebehorší benzín, není schopen na cestě takový nedýchatelný humus vyprodukovat a to jsem si svého času myslel, že nic horšího než smradlavé dvoutakty v autech být už nemůže.

+6/−6
11.1.2017 16:55

P93e92t43r 70S94k82á30l36a 7137423556850

zajímavá věc - mám na chalupě Citroen Berlingo 1.8 diesel,r.v. 1996,byl jsem teď na STK abylo mi řečeno,že má emise jako auto tak z r.2012,cca 5x nižší,než je norma

0/0
11.1.2017 18:45

P32e31t14r 45S41t52e30j84s44k88a35l 3439228574656

Ti toho nakecaj ;-D

Nase STK/SME ma noeliticke nastroje mereni emisi u dieselu. Meri nejaky kour, nejakou primitivni metodou, navic az do 2016 to merili uplne spatne a vykuchane DPF prochazeli.

NOx se nemeri vubec. Zaslepeny EGR projde jako nic.

+1/0
11.1.2017 22:02

E43d39u54a32r62d 91B35á91r55t63a 8660220600614

Na STK se měří jen kouř (saze), NOx a CO2 se neměří, na to nemají přístroje. Těžko tedy mluvit ve vašem případě o emisích jako celku.

+1/0
12.1.2017 9:03

P69e26t15r 82B18u58r51d63a 3300785589847

Mě u škodováckého 1.9 TDI z roku 2001 psal měřák u kouřivosti "pod rozlišením přístroje, 0.0". Akorát, když technik "vyhnal pavouky" při více než 3000 otáčkách, tak vyšlo jiné číslo.

Má katalyzátor, nikdy neměl DPF (to bylo v roce 01 ještě sprosté slovo), přesto nečoudí. Že by to bylo olejem, pravidelnou výměnou palivového filtru, způsobem ježdění ... ?

+3/0
13.1.2017 14:28

V97l54a62s50t23i85m60i92l 93B92u90r83i89a52n 6926754811818

Spíš bych to viděl na závadu jeho opacimetru. Samozřejmě jízda v malém zatížení, v nízkých otáčkách dieselu moc dobře nedělá a projeví se to následně i na zvýšených emisích

0/0
20.1.2017 17:19

J49a26k37u39b 79P31r23o81k59e87š 6483378562453

Ona totiž norma na zážehové motory je úplně někde jinde než na ty vznětové.

0/0
16.1.2017 17:01

V40l77a93s49t78i33m46i39l 65B47u92r65i95a19n 6296744311458

Emise u naftového motoru na stanici ME měří pouze kouřivost. Neměří se ani CO ani oxidy dusíku. Je proto jejich vyjádření naprosto amatérské

0/0
20.1.2017 17:14

J64a21n 22K83r10p28e55c 5856653594502

to je prave zasadni omyl. ono to sice coudi a smrdi - ale neni to tak zdravi nebezpecne nez ty nove, co sice coudi mene viditelne a smrdi jinak - ale produkuji tak male mikrocastice, ze je uz nemusite ani vdechovat, prostupuji totiz kuzi a oganama, a nevykaslete je jako saze ze starych kamen.

+1/−1
12.1.2017 7:15
Foto

Š34t96ě36p79á50n 62B96i61c33e51r18a 6949462278376

benzinové motory jsou na můj vkus málo živé při roztočení do otáček. I když mi to opravář nedoporučoval, když jsem zkusil benziňák, koupil jsem si znovu diesel.

+3/−5
11.1.2017 16:26

V10l29a60d62i21s72l13a83v 77B17u82r88y36š29e92k 1269872687374

benzínové motory jsou málo živé a proto závodní a sportovní auta mají benzínově motory a ne vznětové, které jsou více živé, takové dieselové ferrari, by byl pro fajšmekry ten doopravdickej zážitek

+9/−1
11.1.2017 17:16

S25t52a95n88i74s72l36a68v 82R33o12s23e59c60k58ý 9205599481489

Ferarri není auto, je to erotická hračka.

+3/0
11.1.2017 17:54
Foto

P32a50v14e46l 72K68a77l58u23s 6834266676282

Nemáte tak úplně pravdu. Peugeot a Audi s dieselem kralovali v Le Mans, Peugeot s dieselem vyhrál Dakar, letos je zatím první na třech místech. Ale Ferrari diesel si opravdu nedovedu představit. Nicméně mě se taky v obyčejných osobních autech jezdí lépe s dieselem.

+3/−1
11.1.2017 21:40

K68a27r34e20l 21H59o32r47á67k 2758249183153

Tatra s dieselem také vyhrála Dakar.

+1/0
11.1.2017 22:32

V79l24a16d12i26s78l65a37v 19B27u64r14y57š65e34k 1679892947234

já mám docela bohaté zkučenosti s moderními výkonnými motory a to jak zážehovými, tak vznětovými a můžu vám říct, že ty zážehové nejsou málo živé při roztočení do otáček a že opak je pravdou a co opravář doporučoval a co nedoporučoval na to nemá žádnej vliv, že se někomu líp jezdí dieslem, který má točivý moment 400 N při 1600 otáčkách než benzínem, který má 250 N je věc jiná a na úrovni neodborné ji namá cenu vysvětlovat

+2/0
12.1.2017 8:38

J25a91k91u12b 65P82r37o43k67e97š 6793428172423

Audi jezdilo v Le Mans i na setrvačník. Ta soutěž je myslím trochu o něčem jiném, než třeba F1.

+1/0
16.1.2017 17:10

M73a51r18e72k 93C72h91v50o32s70t25e18k 3272462246553

Zkuste dehťáka bez turba.

0/0
11.1.2017 20:22

J42a13n 38K38r16p34e54c 5656983324702

predpokladam ze jde o trolling, takovou blbost prece nikdo nemuze brat vazne.

0/0
12.1.2017 7:23

T82o83m84á35š 39V82a17l72d53e42r 7583180509

Diesel je pro lidi, co neumějí v autě řadit a nemají cit pro běh motoru, potřebují kopanec do zad při vnímání rychlosti vozu, nebo kdo jezdí moc kilometrů. Vyberte si do které skupiny patříte (pro každého čtenáře) ;-) Protože do nájezdu 25000km ročně nebylo většího rozdílu v nákladech na provoz vozu.

+3/−2
12.1.2017 8:41

M29i96l39a72n 42L15i71n52h89a62r94t 8924856407486

Teda to jsou myšlenkové pochody...;-D Co třeba auta s benzínovým motorem a automatickou převodovkou ? Také pro lidi, co neumějí řaditi ? :-P

+1/0
13.1.2017 15:59

T25o92m26á51š 84V53a21l91d34e20r 7643820909

Pro pohodlný lidi. :-) Taky máme v rodině. Nejdříve závodník, nyní pohodář.

+2/0
15.1.2017 7:13

P47e65t32r 19G66a36z84d20a 6918352579817

to by mne zajímalo co si bicera skoušel za benzín ...... xD

0/0
13.1.2017 14:46

R33u97d64o29l42f 13K69r79u52t23s59k23ý 1702114682394

Postupně vytěsnit diesely - správná cesta.

+9/−11
11.1.2017 15:57

P31a12v49e89l 50N95o90v49o40t82n92ý 6355206238156

a pak auta R^

0/0
13.1.2017 12:11

V35í89t 66J74i60r85k44a 5528859654278

Trochu mi pořád uniká, proč se ti dementi zabývají jen autama, ať se kouknou na lodě fungující na mazut, nebo letadla a jejich kerosin, to nikoho nes*re, protože z toho je težkej bussiness...

+12/−1
11.1.2017 15:43

L70i14b61o61r 39K24u22n35s95t 9300343889515

Někde jsem četl, že všechna auta na světě vyprodukují pouze 1,5 % CO2 a NOx a kdo ví co ještě a 7 největších lodí na světě vyprodukuje tolik zplodin, jako celá Velká Británie. Kdyby se všichni zaměřili na tyto lodě, tak by se problém dal snadněji řešit.

+12/−1
11.1.2017 16:00

V12í95t 24J39i91r16k77a 5408219404658

Přesně to jsem měl na mysli, viz. dvoutaktní common-rail v Emma Maersk apod.

+2/0
11.1.2017 16:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.