Diskuze

Konec dieselů v osobních autech se blíží: vypouštějí víc emisí než nákladní auta

Moderní dieselové motory v osobních autech jsou v ohrožení víc než dřív. Jejich vývoj totiž neúměrně zdražuje neustálé zpřísňování norem pro emise oxidu uhličitého (CO2), teď se navíc ukazuje, že produkují neúměrně mnoho oxidů dusíku (NOx). Plánované zpřísnění emisních testů tak pro ně může být smrtelné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

tak nejnovější diesel bude superultra turbo 500 ccm , sice po 80 tisících se vysype ale máte dízla :-P;-D

0 0
možnosti
PS

P49e42t82r 40S31e38d31i53v27y

16. 1. 2017 11:21

Tak renault se rozhodl jit s diesely jinou cestou nez ostatni a taky proto nenabizi vetsi diesel nez 1.6. Nechce v aute totiz pouzivat mocovinu, coz jsou dalsi naklady vedle paliva a provoz to prodrazuje. Vse dnes neni o spotrebe, ale myslim si, ze Renault tuhle svoji vyhodu nedostatecne komunikuje.

1 0
možnosti
VB

Takže to tam jako řidič do té nádržky na AdBlue jedna šestky HDI v provedení EURO 6 čurá?

0 0
možnosti
LK

Kdy zakazou vyrabet z duvodu CO2 sodovku?

1 1
možnosti
VB

Zlatá slova pane Žídek, věčná škoda, že se jaderný program za komunistů nestihl..... ono se na to přijde, jen nevíme kdy.......

jenom pro neználky, kterých je dnes už 99,9%: Temelín - 4x1000 MW, Dukovany 4x440 MW + 1asi 500MW - aktuálně 4x500MW,, Tetov 2x1000 MW, Blahutovice 2x1000 MW + na Slovensku Jaslovské Bohunice, Mochovce, Kecerovce....

0 0
možnosti

Pevně věřím, že Evropská komise co nejdříve odhlasuje takovou úpravu fyzikálních zákonů, že všechny spalovací motory budou vytvářet pouze a výhradně fialkovou vůni. V nejhorším případě bych připustil levanduji.

6 0
možnosti
TV

Souhlasím s názorem, že moderní diesely jsou lepši než starý. Bohužel pořád smrdí. A opravdu nechodím vozy "očuchávat". Logicky když mi to vadí.;-). A pouze jsem jen uvedl příklad arogance podobných řidičů, kteří nás bohužel zamořují v našich městech zbytečně.

6 7
možnosti
PG

P51e65t79r 24G63a60z96d87a

13. 1. 2017 14:41

Kdyby to bylo už v roce 2018 tak bych se na ně nezlobil ;-D

5 3
možnosti
PB

P87e33t65r 67B73u24r57d73a

13. 1. 2017 14:15

̈Tak co vymyslí dál? Jsou tu "podměrečné" benzínové superturbo motory - a ejhle, ony místo přínosu ekologii spojily negativa dieslů (NOx) s negativy benzíňáků.

Postupen času dojde k tomu, že pro lidi, co potřebují do práce budou určena bez ohledu na vzdálenost kola, a papaláši na libovolné úrovni budou jezdit čmoudícími limuzínami za "holkama" na druhou stranu ulice.

Již v době plánování EURO 4 se mluvilo o tom, že ve městech s vyšším provozem by za výfukem byl čistější vzduch, než před sáním. Možná to byl vtip, ale v oblastech ekologicky znehodnoceným ovzduším to asi bude u EURO 6 platit doopravdy. To, že je to vlastně perpetum mobile pseudoekologové a politici neřeší.

6 1
možnosti
TV

Motor dieselu pro mě smrdí šíleně. A ještě jej řidiči ve městě nechávají běžet na volnoběh, když někde čekají a s vozem stojí. To je okolo vozu hrozný smrad. Nejlepší to je, když jeden jde do školky a druhý ve voze u vchodu nechá diesel v chodu a smrdí všem pod nos, kteří ze školky vycházejí. Když je na problém upozorníte kvůli dětem , tak jsou ještě vulgární.

6 9
možnosti
PB

P98e19t64r 93B71u62r36d55a

13. 1. 2017 14:20

Neočuchávejte staré traktory a ani auta s komůrkovými diesly. Když jde o motor s katalyzátorem, tak ho po čichu nerozeznáte od benzíňáku a když má i DPF a AdBlue, tak snad ani s měřákem.

To, že v (nejen?) Čechách si část řidičů nechává odstranit vnitřek katalyzátoru a DPF - a firmy se nestydí mít na tuto fujtaxlovinu reklamy - není problém moderního dieslu, ale technických kontrol a řidičů.

Pozn.: Kdyby to stát myslel s ekologií vážně, tak by na CNG a elektromobily byla taková dotace (pro kupujícího nebo spodporující výrobu), aby se ani benzíňák nevyplatilo kupovat.

7 2
možnosti
JK

J16a75n 18K57r90p31e88c

12. 1. 2017 7:21

necekam ze zmena k lepsimu nastane nejak okamzite, prece jen nektera stara kamna si jako poklad budou hrdi majitele schranovat jeste dalsich 20 let bez ohledu na nehorazne naklady za udrzbu. ale je to cesta k lepsimu. snad jen jeste srovnat spotrebni dan na dehtu k benzinu a vytrati se i ta "obrovska uspora" na spotrebe. stejne se nemohu zbavit pocitu ze je jen par tech, kteri opravdu najedzdi tolik, aby se jim porizeni a provoz dieselu vyplatil.

3 3
možnosti
VB

těžko říct, vyplatí-nevyplatí, lidi počítat umějí a nepodceňoval bych v tomhle všechny, měl jsem 2,0 TDCi 110kW v SUVéčku, jezdil jsem s ním jen tak pro radost, čtyřkolka, najezdil jsem s ním 95 tisíc kilometrů za 4 roky a pak jsem ho prodal, spotřeba byla 6,2 litrů a to v zimě i v létě, teď mám 1,4 benzín s turbem, 103 kW, jezdím s tím stejně, taky čtyřkolka SUV, spotřeba 8,7 litrů, tedy 2,5 litru rozdíl, rozdíl je 71 tisíc korun za 4 roky, náklady na údřžbu stejné, nezohledňuju nižší cenu nafty, myslím, že diesel vyjde celkově levněji, asi ne pro všechny, ale já to neřeším, otázka je ještě prodejní cena, ale nemyslím, že by benzín nějak dramaticky ztrácel na ceně míň než diesel, spíš je opak pravdou

2 1
možnosti