Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

OBRAZEM: Nejslavnější tatrovky. Auta se v Kopřivnici vyrábí už 120 let

Letos uplyne 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici. Připomeňme si její největší legendy - Tatru 11, Hadimršku, proudnicové tatrovky od průkopnické Tatry 77 až po papalášskou šestsettrojku a samozřejmě také slavné náklaďáky. Takhle je zobrazovaly dobové reklamy v odborných i společenských časopisech, prospekty a brožury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a56r65o95m83í81r 32H81a78u31p39t 5695933192651

Jednou za mnou přišli, abych přispěl pět tisíc na pohřeb člena ÚV KSČ. Řekl jsem, že za pět tisíc pohřbím celý ÚV sám...

0/0
1.2.2017 16:52

J58a11k53u63b 93M86a18š50e56k 6412376110437

mno nejvic se mi libi to, ze kdyz je v cr nejake americke auto tak se ohlidnete a reknete si hezky ale to znam. ale v usa bo kanade uvidi tuzemec tohle tak bude cucet o poznani vic :) jeto mnohem vetsi rarita.

0/0
1.2.2017 12:37

V75e24r82o83n20i61k49a 59M93a75r66t86í14n67k17o86v88á 1683933910

Jede Tatra po silnici,

občas trošku nadskočí,

důchodci už nejsou hbití,

málo který uskočí ;-D

+2/0
27.1.2017 20:13

V67l96a44d47i77m54í36r 52N98e34j68e81z47c55h66l95e47b 3281175531597

Teskně hučí motor Tatry

teskně hučí do noci.

Kumu Tatra prsa drtí,

tomu není pomoci.

Na přechodu pro chodce

Tatra drtí důchodce.

Důchodce řve bolestí,

Tatra ho však nepustí.

+3/0
27.1.2017 17:58

T70o82m43á65š 58T35a79t31í61č87e46k 5450432460408

Jenom detailíček ke krásné fotogalerii: Na obrázku 18 se zcela očividně nejedná o plakát z Austrálie, protože "Ons plan een Tatra" je holandsky ("Plánujeme Tatru") a město, kde ji lze koupit - s'Gravenhage -, se nachází v Nizozemí, v provincii Jižní Holandsko, a česky se mu říká Haag. ;-)

0/0
27.1.2017 11:20

R76a14d38e83k 19F50o34l35p92r29e40c47h71t

Díky, opraveno.

+1/0
27.1.2017 11:24

V69á67c80l24a44v 30P84o63l78á87š51e74k 9156890201867

Jedno auto se vyrábí, ale auta se vyrábějí.

0/0
27.1.2017 9:26

R32a48d10e24k 88F90o18l44p97r13e34c44h88t

Jasně, díky za upozornění, moje chyba, opravím.

+2/0
27.1.2017 9:37

T24o34m21á63š 19D62v80o73ř12á24k 7575826617881

Myslím, že obě verze jsou v pořádku. ;-)

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyr%C3%A1b%C3%AD

+2/0
27.1.2017 9:38

R61o62s78t29i40s46l12a54v 28D26e58m79b60o33w82s21k19i 8841942490531

Tatrovky byly krásné vozy, 603 se mi líbí snad nejvíc.

+4/0
27.1.2017 8:42

I75v87a64n 51M19i45n84á18ř 7892274617981

Je krásné, jak dobové reklamní plakáty - i ty nejposledněji prezentované, z dob reálného socializmu - nabývají věkem na půvabu. Je docela škoda, že rukodělná kresba z reklamy zcela vymizela.

+5/0
27.1.2017 6:56

J38o54s65e78f 71K87o42m44e94n18d62a 3829589384967

Nevymizela zcela, jen je jí málo.

0/0
27.1.2017 7:05

M62i91r38o62s42l18a23v 73T97i36š19e93r 4619939644102

Protože je pekelně drahá

0/0
27.1.2017 8:22

V63a58c51l16a67v 14V48a31v52r60a 3537444235147

ÓÓ nikoliv Folprechte, v Tatře se nevyrábí žádné její osobní auto. A nikdy vyrábět nebude a na to můžeš vzít jed. Jen se o tom čas od času píše. Nic víc. Tak jako ty píšeš a jako oni, jen nesmysly. Ba dokonce ani Škodovka NENÍ česká. I když si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo. Až se o tom bude jednou po 30 - 50ti letech psát svobodně, to si počtete.

Státu jde ze Škocovky jen daň a zisk jde do Německa.

Tatra dopadla lépe. Je aspoň (snad) v českých rukou a nebyla prodána jako doslova snad všechno i se zbytky kdysi slavého průmysu jež vyvážel do celého světa. Mno dnes tak součástky nebo komponenty do Němec a Francie. Věřím ovšem že to nebyl plán tunelářů. Ti jen tunelovali a prodávaly trosky průmyslu zahraničním podnikatelům.

Tatra vyráběla už za první republiky osobní auta a vyráběli je i komunisti. Na tom nic neoddiskutuje žádný "takynovinář"

Nejslavnější Tatrovky. Auta se opravdu vyrábějí v Kopřivnici 120 let, ale rozhodně ne dnes osobní. To už Tatra neumí a umět nikdy nebude. Jen za rok, dva si zase přečteme že vyrábět se BUDOU. Jednou..

+1/−16
27.1.2017 4:12

J16a23r21o81s91l78a37v 83D53r85o64z56d 6393689760357

Václave, nevím, proč Vy tak lpíte na té vlastnické struktuře. Historicky je Škoda samozřejmě česká značka, dnes zaměstnává tisíce Čechů a vyrábí podstatnou část své produkce v České republice, tedy je česká úplně stejně, jako je třeba Volvo švédské nebo Chrysler americký. I to Volvo dneska vlastní Indové a Chrysler Italové, ale holt žijeme v globálním světě, kde si každý může investovat, do čeho chce. Je to jen o ceně.

Škoda byl koncem osmdesátých let podnik zcela vyčerpaný s katastrofální produktivitou, existoval jen díky tomu, že jiné značky u nás koupit v podstatě nešlo. Poté, co se otevřel trh, neměla Škoda absolutně co nabídnout a hrozil jí zcela reálně úplný zánik.

Vaše představa, že (cituji) "si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo" je jako z Marsu. To je prostě absolutní nesmysl. Stát by do toho lil úplně zbytečně miliardy z kapes daňových poplatníků a stejně by to nikdy nedostal do stavu, aby to bylo alespoň na nule. Jsem rád, že takhle stát s mými penězi naštěstí nenakládá.

Dále nechápu, proč se domníváte, že Tatra dopadla líp. Snad proto, že dnes jí vlastní Češi? Za pět let to může být jinak. Tatra dopadla katastrofálně, v porovnání s tím, co představovala za první republiky, je to dnes paběrkující trpaslík. Přitom nebýt reálného socialismu, mohla dnes v osobních vozech konkurovat BMW a Mercedesu. To by ale poslední automobil z jejich produkce na úrovni své doby a západní konkurence nesměl být z roku 1955.

+12/0
27.1.2017 8:43

V47a78c94l54a13v 41V52a70v92r24a 3707844115887

Historicky je Česko německé. Historicky vyráběla Tatra osobní auta, a historicky je Škodovka českí protože ji založili Laurin a Klement. Dodnes se obracejí v hrobech, protože Němce neměli rádi už v době kdy vyráběli jen jízdní a později motorová kola..

ŠKODOVKA JE NĚMECKÁ a na tom nic nezměníte.

Ale abych ro zakončil.....Češi prodali doslova všechno a co neprodali, to srovnali se zemí od textilek počínaje přes skloexport, bižu, ocelárny, doly, dnes je český snad jen Budvar. Ty malé firmičky vznikly v poslední době, ale ty velké jsou vesměs v zahraničních rukou a jen ty rozhodují KDE BUDOU VYRÁBĚT. Zisk a nejen té Škodovky jde vždy zahraničním majitelům a ti rozhodují budou-li investovat v Česku nebo jinde.

Doufám že stát prodá i ČEZ. Spousta politiků na hnoji by přišla o zaměstnání.

A cena energií by asi rapidně klesla.

0/−4
27.1.2017 16:27

P73a98v68e90l 22J97e22ř68á24b37e25k 7201722854587

Obávám se, že historicky Čechy jsou Keltské, a možná Neandrtálské.

+4/0
27.1.2017 21:43

R37a45d70e94k 15F80o58l89p20r72e63c51h28t

Pane Vávro, s politováním Vám musím prozradit, že neumíte číst. V textech nikde nepíšu, že Tatra dnes vyrábí osobní automobily.

+7/0
27.1.2017 9:34

T67o31m92á35š 94D79v85o95ř65á26k 7695646667321

S Vašíkem je diskuze ztráta času, většinou jsou jeho příspěvky bláboly...

+8/0
27.1.2017 9:40
Foto

D51r78.43m40e54d92.42d56e52n75t79. 29J40i82ř88í 94W37. 70P79o53l46l30a12k30, 40s85c89. 2926215747166

Už zase ty bláboly o "ukradeném rodinném stříbře"...tak nejlépe alpaka

0/0
27.1.2017 12:09

V37a81c39l79a55v 78V28a69v18r70a 3257554235157

snad jste mohl napsat KDY a PROČ byla zastavena výroba osobních vozů. Já se rád směju chytrosti českých podnikatelů.

Tady když už píšete o jistě skvělých vozech které projely celý svět. Obdivuji je i já nicméně chlubit se s nimi dnes nelze. Je to chlubení cizím peřím. I dnes je v Čechách NĚKOLIK těch co by dokázali rozjet výroby osobních aut, ale v dnešních podmínkách by to bylo nesmírně obtížné a tak raději odjedou za prací podle svých představ do prostředí jiného.

Často TU slýchávám že komunisti zničili co sami VYTVOŘILI. Blbost. Celá odvětví průmyslu byla dokonale zničena až po té slavné revoluci. Plánovaně a řízeně. Ocel z SONP Kladno šla i do USA a Kanady a spousta zboží Made in Czechoslovakia byla i za mořem na trhu. Dnes? Nic. Snad Pilsner Urquell ještě zůstal.

Czechoslovakia měla zvuk po světě. Czechia no way.

0/−3
27.1.2017 16:36

M64a95r96t10i38n 55C89e21r30n12y 2488582138533

Teda Vavro uz jsem cetl hodne blbosti. Ale ty tvoje jsou suverene nejlepsi.

+1/0
27.1.2017 20:55

J63i10ř31í 81E46r47b97e89n 1593374196767

Výroba osobních vozů byla v Tatře zastavena v roce 1951 převedením tatraplánu do AZNP Mladá Boleslav, aby soudruzi z Tatry mohli chrlit vynikající T111 a šmejdy T128 pro armádu.

Znovu byla zastavena až v roce 1999, protože T700 nikdo nechtěl - byly v porovnání s konkurencí drahé, bez potřebné výbavy pro tuto třídu (ani ABS, ani airbagy, ...) a neměly prodejní ani servisní zázemí.

+1/0
28.1.2017 18:42

T66o61m18á37š 90M17a96c64e44j88k88a 6641652847937

Vávro, Vy jste komunista jako řemen, můžete nám vysvětlit proč jste vlastně tenkrát utekl do USA?

+4/0
27.1.2017 17:54

M16a78r89t31i51n 35K63y69p86r 2882785174244

Mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo? A co proboha tomu STÁTU čtyřicet let jako vlastníkovi bránilo v tom, aby to jakékoliv moderní vozidlo svým jménem vyráběl? Proč každý nový model byl o pár let víc za konkurencí?

+1/0
27.1.2017 21:26

M24a14r67t86i33n 71Ž92e80l82i39n94s51k92ý 9688649739442

Pan Vavra podle me myslel po listopadu 89... pred tim rekl bych nasim komunistum v rozletu v lepsim aute branilo vedeni v Moskve jak se snad pozdeji ukazalo v roce 1968...

0/0
27.1.2017 23:26

J65i95ř51í 40E28r98b38e84n 1833234956747

Naši soudruzi si v tom bránění vystačili sami. AZNP, Tatra i BAZ měly spoustu projektů, po kterých lačnělo RVHP, ale vždy jim to zatrhla federální vláda.

0/0
28.1.2017 18:44

M29a58r82t91i81n 60Ž75e11l65i92n72s14k20ý 9768839479372

Nejsem na to obdobi takovy expert, abych dokazal posoudit, jestli by nasi komuniste i bez vlivu SSSR hazeli nasim lidem klacky pod nohy... rekl bych ze myslim v roce 1967 jsme na tom v HDP na osobu v mezinarodnich dolarech meli byt ve srovnani se Zapadem jeste mirne lepe nez prvni republika pred valkou podle Maddisonovych historickych tabulek...

0/0
29.1.2017 0:11

J82i69ř88í 35E31r91b36e75n 1953254746817

Tak mluvíme o HDP nebo o skutečnosti?

AZNP měly vyvinutou Škodu 720, ale potřebovaly "maličkost" - miliardu korun na novou fabriku, kde by se to vyrábělo. Jenže Štrougalovy vlády se chovaly jako opravdoví "agenti Západu" mající za úkol genocidu československého průmyslu - potřebovalo se industrializovat Slovensko, takže projekt Š 720 natvrdo přesunuli svým usnesením do BAZu, který v té době prakticky neexistoval. A dalším rozhodnutím federální vlády byl projekt 720 úplně zrušen a AZNP dostaly příkaz spolupracovat s NDR na projektu 760, ze kterého taky nakonec nic nebylo.

BAZu federální vláda několikrát změnila koncepci, třeba v roce 1982 měl vyrábět pikapy a kupátka, ale to mu sebrali. V roce 1989 se tam měly chrlit tisíce nových náklaďáků Devín = nástupců Pragy V3S, auto vyvinuté a odzkoušené, výroba připravená, ale opět federální vláda zasáhla, Devín zatrhla a BAZ mohl dělat jen zadní nápravy na favorita...

Tesla by mohla vyprávět, co znamenal vládou nařízený přesun výroby spotřební elektroniky z Prahy, Pardubic a Brna do Bratislavy, na Oravu a do Vráblů, nebo jakým průšvihem byl přesun telefonní techniky ze Strašnic a Hloubětína do Stropkova...

LIAZ se tomu zprvu vyhnul tak, že do Zvolenu přesunul jen výrobu komponent pro staré Škody 706 RT, ale o to větší průšvih nastal v 80. letech, když mu vláda nařídila přesunout na Slovensko výrobu čerstvě vyvinutých moderních motorů M2-640, které tam nakonec nesmontovali ani jeden a desítky milionů korun v práci a technologiích přišly vniveč.

A všechny tyhle průšvihy měla na svědomí jen federální vláda a vnitrostranická řevnivost KSČ/KSS v ČSSR, do tohohle nám Velký sovětský bratr nekecal.

0/0
30.1.2017 14:12

M13a20r74t27i60n 33Ž56e12l69i41n92s62k18ý 9518929919402

Kdyz mluvim o HDP, tak mluvim o HDP ... mohli jsme vyrobit "vic lokomotiv", ale vyber v obchodech jsem mohli mit horsi...

... otazkou je kdo ta rozhodnuti nasich komunistu ohledne naseho automobil. prum. ridil... nekteri rikaji, ze Moskva...

0/0
31.1.2017 18:26







Najdete na iDNES.cz