Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

OBRAZEM: Nejslavnější tatrovky. Auta se v Kopřivnici vyrábí už 120 let

Letos uplyne 120 let od zahájení výroby automobilů v Kopřivnici. Připomeňme si její největší legendy - Tatru 11, Hadimršku, proudnicové tatrovky od průkopnické Tatry 77 až po papalášskou šestsettrojku a samozřejmě také slavné náklaďáky. Takhle je zobrazovaly dobové reklamy v odborných i společenských časopisech, prospekty a brožury.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J35a32r72o50m88í75r 79H18a57u80p39t 5515603562151

Jednou za mnou přišli, abych přispěl pět tisíc na pohřeb člena ÚV KSČ. Řekl jsem, že za pět tisíc pohřbím celý ÚV sám...

0/0
1.2.2017 16:52

J40a98k15u88b 19M27a28š38e21k 6602546260397

mno nejvic se mi libi to, ze kdyz je v cr nejake americke auto tak se ohlidnete a reknete si hezky ale to znam. ale v usa bo kanade uvidi tuzemec tohle tak bude cucet o poznani vic :) jeto mnohem vetsi rarita.

0/0
1.2.2017 12:37

V87e87r42o29n17i76k93a 78M55a43r15t20í79n31k54o95v78á 1793493630

Jede Tatra po silnici,

občas trošku nadskočí,

důchodci už nejsou hbití,

málo který uskočí ;-D

+2/0
27.1.2017 20:13

V11l34a96d61i35m27í82r 26N15e54j21e76z24c35h91l28e92b 3511185411497

Teskně hučí motor Tatry

teskně hučí do noci.

Kumu Tatra prsa drtí,

tomu není pomoci.

Na přechodu pro chodce

Tatra drtí důchodce.

Důchodce řve bolestí,

Tatra ho však nepustí.

+3/0
27.1.2017 17:58

T37o45m29á59š 54T13a16t47í17č66e64k 5740452890348

Jenom detailíček ke krásné fotogalerii: Na obrázku 18 se zcela očividně nejedná o plakát z Austrálie, protože "Ons plan een Tatra" je holandsky ("Plánujeme Tatru") a město, kde ji lze koupit - s'Gravenhage -, se nachází v Nizozemí, v provincii Jižní Holandsko, a česky se mu říká Haag. ;-)

0/0
27.1.2017 11:20

R86a17d31e54k 51F76o94l38p38r60e98c13h16t

Díky, opraveno.

+1/0
27.1.2017 11:24

V29á13c60l86a97v 54P69o84l68á25š15e66k 9386220981167

Jedno auto se vyrábí, ale auta se vyrábějí.

0/0
27.1.2017 9:26

R14a20d59e60k 55F37o68l63p11r19e93c85h68t

Jasně, díky za upozornění, moje chyba, opravím.

+2/0
27.1.2017 9:37
Foto

T34o30m26á52š 17D44v10o47ř60á23k 7585916787271

Myslím, že obě verze jsou v pořádku. ;-)

http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=vyr%C3%A1b%C3%AD

+2/0
27.1.2017 9:38

R31o61s38t46i19s66l25a38v 53D94e91m56b67o57w32s28k43i 8531592900821

Tatrovky byly krásné vozy, 603 se mi líbí snad nejvíc.

+4/0
27.1.2017 8:42

I55v80a46n 21M69i90n71á13ř 7722974467951

Je krásné, jak dobové reklamní plakáty - i ty nejposledněji prezentované, z dob reálného socializmu - nabývají věkem na půvabu. Je docela škoda, že rukodělná kresba z reklamy zcela vymizela.

+5/0
27.1.2017 6:56

J45o88s46e78f 57K64o49m59e67n15d86a 3979219514527

Nevymizela zcela, jen je jí málo.

0/0
27.1.2017 7:05

M78i12r89o40s57l34a66v 40T77i82š65e72r 4549549474802

Protože je pekelně drahá

0/0
27.1.2017 8:22

V90a29c57l31a61v 85V38a95v74r11a 3357434955227

ÓÓ nikoliv Folprechte, v Tatře se nevyrábí žádné její osobní auto. A nikdy vyrábět nebude a na to můžeš vzít jed. Jen se o tom čas od času píše. Nic víc. Tak jako ty píšeš a jako oni, jen nesmysly. Ba dokonce ani Škodovka NENÍ česká. I když si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo. Až se o tom bude jednou po 30 - 50ti letech psát svobodně, to si počtete.

Státu jde ze Škocovky jen daň a zisk jde do Německa.

Tatra dopadla lépe. Je aspoň (snad) v českých rukou a nebyla prodána jako doslova snad všechno i se zbytky kdysi slavého průmysu jež vyvážel do celého světa. Mno dnes tak součástky nebo komponenty do Němec a Francie. Věřím ovšem že to nebyl plán tunelářů. Ti jen tunelovali a prodávaly trosky průmyslu zahraničním podnikatelům.

Tatra vyráběla už za první republiky osobní auta a vyráběli je i komunisti. Na tom nic neoddiskutuje žádný "takynovinář"

Nejslavnější Tatrovky. Auta se opravdu vyrábějí v Kopřivnici 120 let, ale rozhodně ne dnes osobní. To už Tatra neumí a umět nikdy nebude. Jen za rok, dva si zase přečteme že vyrábět se BUDOU. Jednou..

+1/−16
27.1.2017 4:12

J40a34r71o79s30l60a92v 94D55r64o86z64d 6793479780817

Václave, nevím, proč Vy tak lpíte na té vlastnické struktuře. Historicky je Škoda samozřejmě česká značka, dnes zaměstnává tisíce Čechů a vyrábí podstatnou část své produkce v České republice, tedy je česká úplně stejně, jako je třeba Volvo švédské nebo Chrysler americký. I to Volvo dneska vlastní Indové a Chrysler Italové, ale holt žijeme v globálním světě, kde si každý může investovat, do čeho chce. Je to jen o ceně.

Škoda byl koncem osmdesátých let podnik zcela vyčerpaný s katastrofální produktivitou, existoval jen díky tomu, že jiné značky u nás koupit v podstatě nešlo. Poté, co se otevřel trh, neměla Škoda absolutně co nabídnout a hrozil jí zcela reálně úplný zánik.

Vaše představa, že (cituji) "si ji mohla vláda odkoupit jako státní chcete-li národní podnik, a nechat si ji zmodernizovat od kohokoliv na Západě, a nakonec při té možnosti tam dokonce mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo" je jako z Marsu. To je prostě absolutní nesmysl. Stát by do toho lil úplně zbytečně miliardy z kapes daňových poplatníků a stejně by to nikdy nedostal do stavu, aby to bylo alespoň na nule. Jsem rád, že takhle stát s mými penězi naštěstí nenakládá.

Dále nechápu, proč se domníváte, že Tatra dopadla líp. Snad proto, že dnes jí vlastní Češi? Za pět let to může být jinak. Tatra dopadla katastrofálně, v porovnání s tím, co představovala za první republiky, je to dnes paběrkující trpaslík. Přitom nebýt reálného socialismu, mohla dnes v osobních vozech konkurovat BMW a Mercedesu. To by ale poslední automobil z jejich produkce na úrovni své doby a západní konkurence nesměl být z roku 1955.

+12/0
27.1.2017 8:43

V83a86c22l59a49v 26V30a31v94r56a 3507134125617

Historicky je Česko německé. Historicky vyráběla Tatra osobní auta, a historicky je Škodovka českí protože ji založili Laurin a Klement. Dodnes se obracejí v hrobech, protože Němce neměli rádi už v době kdy vyráběli jen jízdní a později motorová kola..

ŠKODOVKA JE NĚMECKÁ a na tom nic nezměníte.

Ale abych ro zakončil.....Češi prodali doslova všechno a co neprodali, to srovnali se zemí od textilek počínaje přes skloexport, bižu, ocelárny, doly, dnes je český snad jen Budvar. Ty malé firmičky vznikly v poslední době, ale ty velké jsou vesměs v zahraničních rukou a jen ty rozhodují KDE BUDOU VYRÁBĚT. Zisk a nejen té Škodovky jde vždy zahraničním majitelům a ti rozhodují budou-li investovat v Česku nebo jinde.

Doufám že stát prodá i ČEZ. Spousta politiků na hnoji by přišla o zaměstnání.

A cena energií by asi rapidně klesla.

0/−4
27.1.2017 16:27

P58a64v15e44l 85J52e41ř30á82b67e60k 7401352614747

Obávám se, že historicky Čechy jsou Keltské, a možná Neandrtálské.

+4/0
27.1.2017 21:43

R95a98d72e26k 37F32o52l59p19r10e80c83h54t

Pane Vávro, s politováním Vám musím prozradit, že neumíte číst. V textech nikde nepíšu, že Tatra dnes vyrábí osobní automobily.

+7/0
27.1.2017 9:34
Foto

T58o97m65á45š 54D51v61o35ř15á24k 7415436957401

S Vašíkem je diskuze ztráta času, většinou jsou jeho příspěvky bláboly...

+8/0
27.1.2017 9:40
Foto

D54r91.75m81e65d88.94d42e81n54t14. 39J45i31ř42í 61W83. 76P52o59l45l38a18k61, 74s88c17. 2326435727666

Už zase ty bláboly o "ukradeném rodinném stříbře"...tak nejlépe alpaka

0/0
27.1.2017 12:09

V11a94c87l56a28v 63V18a15v12r87a 3687124325637

snad jste mohl napsat KDY a PROČ byla zastavena výroba osobních vozů. Já se rád směju chytrosti českých podnikatelů.

Tady když už píšete o jistě skvělých vozech které projely celý svět. Obdivuji je i já nicméně chlubit se s nimi dnes nelze. Je to chlubení cizím peřím. I dnes je v Čechách NĚKOLIK těch co by dokázali rozjet výroby osobních aut, ale v dnešních podmínkách by to bylo nesmírně obtížné a tak raději odjedou za prací podle svých představ do prostředí jiného.

Často TU slýchávám že komunisti zničili co sami VYTVOŘILI. Blbost. Celá odvětví průmyslu byla dokonale zničena až po té slavné revoluci. Plánovaně a řízeně. Ocel z SONP Kladno šla i do USA a Kanady a spousta zboží Made in Czechoslovakia byla i za mořem na trhu. Dnes? Nic. Snad Pilsner Urquell ještě zůstal.

Czechoslovakia měla zvuk po světě. Czechia no way.

0/−3
27.1.2017 16:36

M10a47r32t88i83n 81C79e59r28n87y 2938552468733

Teda Vavro uz jsem cetl hodne blbosti. Ale ty tvoje jsou suverene nejlepsi.

+1/0
27.1.2017 20:55

J13i24ř15í 35E58r20b40e71n 1443354536147

Výroba osobních vozů byla v Tatře zastavena v roce 1951 převedením tatraplánu do AZNP Mladá Boleslav, aby soudruzi z Tatry mohli chrlit vynikající T111 a šmejdy T128 pro armádu.

Znovu byla zastavena až v roce 1999, protože T700 nikdo nechtěl - byly v porovnání s konkurencí drahé, bez potřebné výbavy pro tuto třídu (ani ABS, ani airbagy, ...) a neměly prodejní ani servisní zázemí.

+1/0
28.1.2017 18:42

T65o23m43á54š 43M49a48c59e51j35k17a 6841212837827

Vávro, Vy jste komunista jako řemen, můžete nám vysvětlit proč jste vlastně tenkrát utekl do USA?

+4/0
27.1.2017 17:54

M29a25r38t38i39n 68K61y67p38r 2842545964964

Mohli vyrábět JMÉNEM STÁTU jakékoliv moderní vozidlo? A co proboha tomu STÁTU čtyřicet let jako vlastníkovi bránilo v tom, aby to jakékoliv moderní vozidlo svým jménem vyráběl? Proč každý nový model byl o pár let víc za konkurencí?

+1/0
27.1.2017 21:26

M15a88r16t60i54n 57Ž37e74l92i15n53s49k22ý 9958349539712

Pan Vavra podle me myslel po listopadu 89... pred tim rekl bych nasim komunistum v rozletu v lepsim aute branilo vedeni v Moskve jak se snad pozdeji ukazalo v roce 1968...

0/0
27.1.2017 23:26

J79i27ř72í 97E56r88b24e20n 1243754356537

Naši soudruzi si v tom bránění vystačili sami. AZNP, Tatra i BAZ měly spoustu projektů, po kterých lačnělo RVHP, ale vždy jim to zatrhla federální vláda.

0/0
28.1.2017 18:44

M81a86r14t64i92n 62Ž54e29l27i78n60s39k34ý 9908499459322

Nejsem na to obdobi takovy expert, abych dokazal posoudit, jestli by nasi komuniste i bez vlivu SSSR hazeli nasim lidem klacky pod nohy... rekl bych ze myslim v roce 1967 jsme na tom v HDP na osobu v mezinarodnich dolarech meli byt ve srovnani se Zapadem jeste mirne lepe nez prvni republika pred valkou podle Maddisonovych historickych tabulek...

0/0
29.1.2017 0:11

J85i29ř49í 70E13r41b81e26n 1783414896597

Tak mluvíme o HDP nebo o skutečnosti?

AZNP měly vyvinutou Škodu 720, ale potřebovaly "maličkost" - miliardu korun na novou fabriku, kde by se to vyrábělo. Jenže Štrougalovy vlády se chovaly jako opravdoví "agenti Západu" mající za úkol genocidu československého průmyslu - potřebovalo se industrializovat Slovensko, takže projekt Š 720 natvrdo přesunuli svým usnesením do BAZu, který v té době prakticky neexistoval. A dalším rozhodnutím federální vlády byl projekt 720 úplně zrušen a AZNP dostaly příkaz spolupracovat s NDR na projektu 760, ze kterého taky nakonec nic nebylo.

BAZu federální vláda několikrát změnila koncepci, třeba v roce 1982 měl vyrábět pikapy a kupátka, ale to mu sebrali. V roce 1989 se tam měly chrlit tisíce nových náklaďáků Devín = nástupců Pragy V3S, auto vyvinuté a odzkoušené, výroba připravená, ale opět federální vláda zasáhla, Devín zatrhla a BAZ mohl dělat jen zadní nápravy na favorita...

Tesla by mohla vyprávět, co znamenal vládou nařízený přesun výroby spotřební elektroniky z Prahy, Pardubic a Brna do Bratislavy, na Oravu a do Vráblů, nebo jakým průšvihem byl přesun telefonní techniky ze Strašnic a Hloubětína do Stropkova...

LIAZ se tomu zprvu vyhnul tak, že do Zvolenu přesunul jen výrobu komponent pro staré Škody 706 RT, ale o to větší průšvih nastal v 80. letech, když mu vláda nařídila přesunout na Slovensko výrobu čerstvě vyvinutých moderních motorů M2-640, které tam nakonec nesmontovali ani jeden a desítky milionů korun v práci a technologiích přišly vniveč.

A všechny tyhle průšvihy měla na svědomí jen federální vláda a vnitrostranická řevnivost KSČ/KSS v ČSSR, do tohohle nám Velký sovětský bratr nekecal.

0/0
30.1.2017 14:12

M70a39r47t23i98n 67Ž60e71l61i17n41s40k90ý 9278599109932

Kdyz mluvim o HDP, tak mluvim o HDP ... mohli jsme vyrobit "vic lokomotiv", ale vyber v obchodech jsem mohli mit horsi...

... otazkou je kdo ta rozhodnuti nasich komunistu ohledne naseho automobil. prum. ridil... nekteri rikaji, ze Moskva...

0/0
31.1.2017 18:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.