Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič vidí před sebou kapotu a ví, kde mu karoserie začíná a končí. V tomto směru se malému fiatu žádné dnešní auto nevyrovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J20a45r43o94s92l40a76v 54B45e67ň56o 2546677817770

Bolo to na svoju dobu najtichšie auto. Vodič mal totiž uši schované medzi kolenami...

0/0
21.1.2017 11:16

P24e35t17r 61V66a80z17a60č 4937493560736

Vážený p.red. Imlaufe,zajímalo by mne kolik 126 jste vlastnil a jaké závady se vám objevily.Myslím, že papouškujete nějaké nesmysly které jste někde přečetl.Vůbec nechci hájit 126,ale uvědomte si, v jakém roce předchůdce stejné konstrukce vznikl - Fiat 500.Bylo to lidové vozítko, které motorizovalo za pár peněz Itálii a přilehlé státy a stejně následovník 126(bohužel v té době v soc demo státech zrovna levný nebyl a navíc nedostatkový). Ve svém mládí jsem Fiat 500 vlastnil,rozebral jsem jej do šroubku motor s převodovkou se dal demontovat z auta za 1/2 hodiny,sjezdil s ním půl Evropy(rozuměj té východní-Balaton Balt, Slovensko, ..),potom s několika následníky126p to samé můj poslední byl z roku 1989,měl velké plastové nárazníky, alternátor,dokonce i rádio :-P Jeli jsme na dovolenou po Čechách 3 dosp+3 děti a pes,za 126 nabalená kára;-DŽádný komfort to nebyl,dojeli jsme,v kempu se při balení stanu okolní lidé sázeli,zda se tam všichni vejdeme či někdo půjde pěšky8-oA že se musely občas promazat svislé čepy př. nápravy ?? ( a u kterého vých. auta té doby ne ?) Nikdy mě Fiátky nikde nenechaly(až na jednu vyjímku u Prahy, kdy se vytrhl pryžový unašec poloosy),neřešil jsem žádné úniky oleje z převodovky žádné závady elektroinstalace,nabíjení ani motoru.Jen se směji svítící kontrolce mazání a souvislosti s propálenou hlavou, takový nesmysl jsem už dlouho neslyšel.Odstředivý olejový filtr stačilo občas vyčistit,vyměnit vzduchový filtr a svíčky seřídit občas ventily,a za 100t km vyměnit rozvodový řetízek s ozubenými koly(asi 2 hodiny)to byla jediná údržba.Že hlodala koroze no na kterých autech tenkrát ne ??Vždy se za ním s nostalgií otočím,ale na rovinu - na dovolenou bych s ním nejel..

+4/0
18.1.2017 21:11

R33a98d27e50k 97D79o55l62e11ž67a29l 2469963370430

Já s ním měl problémy furt. Vždycky jsem říkal - kdo nadává na auta italský, francouzský, tak by měl zkusit polský. Protože italskou pětistovku jsem měl taky a proti tomu to byl etalon spolehlivosti. Zas na to ale byly hrozně levný díly a dobře se opravoval.

0/0
18.1.2017 22:39

H44u71b64e43r89t 16H39e82r82i79c64h 9193347123849

Pokud tu někdo tvrdí,jak dobré bylo Polsko ve výrobě aut,když vyrábělo kromě Malucha,také Sirény, Poloneze,Žuka atd,tak proč se lidé v Polsku o táto auta museli prát,a čekat v pořadnících.A proč tak úsilovně sháněli cokoliv z ciziny?Směšné!

0/0
18.1.2017 20:25

P49e55t46r 65M53i54c27h27a57l 2730224291762

Soused to kdysi měl, jako rodinné auto. Když s tím vyrazili na dovolenou, dva dospělí a tři děti, kroutila hlavou celá ulice.

0/0
18.1.2017 17:27

M55i15r70e64k 39K46o72v88a38c15i65k 5671921261437

Srovnání s Broukem, Mini a 2CV kulhá na obě nohy. To byla auta, která obstála v konkurenci všech možných modelů všech možných značek z celého světa. Co za konkurenci měl tenhle kotrmelec?

+3/−1
18.1.2017 10:30

J70i43ř70í 30S59c26h28w73a98c40h 8838874268536

Brouk a 2CV byly větší, ale Mini větší nebyl.

a vyráběla se jakási trojkolka s jedním kolem vepředu a ta byla schopná udělat "kotrmelec" v první zatáčce....;-)

0/0
18.1.2017 12:21

Z16d69e76n86ě62k 36D76u18b10e79c86k39ý 3957204490798

Reliat Robin

+1/0
19.1.2017 9:47

P97e60t38r 82M55i24c13h90a68l 2590374411702

To byla ta, co ji vždycky neměl rád Mr. Bean?

+1/0
19.1.2017 12:02

J34i54ř57í 55S44c31h45w88a80c39h 8888664618426

jj díky

a tady je ten "kotrmelec";-)

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

0/0
19.1.2017 16:57

M90i42c30h30a17l 33P28a41l33e59č43e97k 2911668842284

126p= 1 auto, 2 dveře, 6 poláků

+10/0
18.1.2017 10:02

J12a98r45o47s74l34a39v 82K60o88l14k90a 5274300491269

Kolegyně do Jugošky - 4 dlouhý lidi + oblečení, jídlo a skládací stolek se židlemi ;-D8-o.

0/0
18.1.2017 9:39

T92o80m21á58š 48Č39e30r17n51ý 3911311970226

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

kompresor na kolečkách

nejtišší auto na světě - když jse do něj nasedli, tak jste si koleny zacpali uši

:-P;-D;-D:-P:-P;-D;-D

+1/−1
18.1.2017 8:32

T45o39m78á13š 61P36a88k 5312237679

V maluchu jsme jezdili na lyze jako studenti ve 4 lidech labrador a kocka... Tooeni z motoru na packu u zadniho sedadla. Zadny vetrak - foukalo to podle otacek, zadne zimni gumy.... Otec mi ho pujcoval v dobe kdy jsem byl student. Meli jsme postupne 2, original itala s platenou strechou a pak polaka. Na ani jednoho nedam dopustit a uprimne ted, ve veku meho otce, koukam kde bych nejakeho pro srandu koupil. ...joo mladi okorenene vzpominkami ;-). Ostatne muj svagr mi vypravel, ze jeli v maluchu v 10ti lidech.... (Ma skoro 2 metry)

PS s tou poruchovosti to nemohu potvrdit, oba byly bez problemu...

+5/0
18.1.2017 8:10

P66e13t46r 68N27e29c37h24a12n20i26c14k20ý 7543366798720

Vida, dnes se na samostatné dojíždění do práce kupuje X5 nebo Forester

+4/−1
18.1.2017 7:50

L78i37b95o82r 12M40o69u24č59k34a 1868647925592

jsou auta, ktera proste ani vzniknout nemela ... tohle je jedno z nich

+1/−12
18.1.2017 7:49

I93v79a23n 54M54a11r69e12k 6874248772

No v každém případě byl Maluch silák. Přesvědčil mě o tom v Chorvatsku,když se do kempu poblíž přihnala kolona plně obsazených Maluchů s . . . . . . . obytnými přívěsy za sebou .Jedinou "úpravu" na tu dlouhou cestu měly, že byla vzadu otevřená kapota kvůli lepšímu chlazení motoru . R^R^R^R^

+7/0
18.1.2017 8:07

I29v87a94n 41M28a33r76e81k 6634208932

No.a "Fiat 600" byste p.Moučko "klasifikoval" jak ?

0/−1
18.1.2017 8:09

D27a83n63i71e75l 53K67r93o49n58e19r 7594314346967

a proc?

0/0
18.1.2017 10:13

M10a80r77t12i75n 48N81e14b82e52s74k82ý 7406110207812

Jsou lidé, kteří vzniknout neměli....

Jinak 126 byl prostě následovník 500, stejná koncepce, skoro stejný podvozek, době vzniku odpovídající hranatá karoserie. Jen nebylo úplně normální, že auto, jehož vznik sahal do 50.let vydržel ve výrobě tak dlouho, protože ekonomika RVHP víc neumožňovala.

+1/0
18.1.2017 18:34

A38d49a10m 61M38a89l82ý 4340267432921

Fiat 126 a 126p se vyráběl neuvěřitelných 28 let, čímž se zařadil mezi legendy jako Volkswagen Brouk, Austin Mini a Citroën 2CV

Zdroj: http://auto.idnes.cz/fiat-126p-maluch-0p3-/auto_ojetiny.aspx?c=A170116_175605_auto_ojetiny_fdv;-D;-D;-D;-D

To auto se nevyrábělo tak dlouho, protože bylo tak skvělé, ale proto, že reálně socialismus byl jaksi v rozporu s technickým pokrokem.Rv

+7/−5
18.1.2017 7:24

O74d28s19t37r72a16n31ě33n94ý 14U61ž43i54v45a79t80e29l

Uživatel požádal o vymazání
+9/−1
18.1.2017 9:10

J11i69ř37í 92K38o76c79u20r31e71k 6675194975538

Děkuji, vozit motor x kilometrů kamsi. A nazývat generálku motoru po 100 tkm snadnou údržbou? Nutnost vystříkávat prahy je taky snadná údržba, aby to nerezlo tolik? Nunost lézt pod auto aspoň 1x do roka a mazat dvě, ale třeba i 8 maznic? Se základním nářadím, ano. Hasák a kladivo, až se matice ožvachlá...

0/0
18.1.2017 17:01
Foto

R85o42m55a17n 85K72o24z11e75l 4187766253774

Těm vozům fakt chyběl vývoj, i proto šly skoro všechny po revoluci do háje. A ta generálka motoru, to je fakt lepší dnešní výroba, kdy auto i motor jsou po 300 tisících jako nové a žádná generálka není potřeba.

+1/0
18.1.2017 17:23

M76a15r55t26i58n 18N63e32b55e16s98k45ý 7516390277512

To je velká pravda. Jen musím podotknout, že se na výdrži současných motorů podílí nejen kvalitnější materiály a výroba, ale i významně kvalita motorových olejů. Pokud bychom do současných motorů lili M6A , nebo nanejvýš M3AD, asi by ty proběhy tak slavné nebyly.

0/0
18.1.2017 18:38

J43o62s23e95f 59Z74a11h97á38l92k17a 4143109938286

To muselo dát práci napsat tento článek. Podstatě opsán (zrecyklován) ten předchozí z r. 2004. A to doslova doslovně.

+5/0
18.1.2017 6:38

M25i22l97a13n 14Č74e55r19n10ý 5443309409352

Úplně nejvíc nejlepší příspěvek.;-)

0/0
18.1.2017 10:06

M56i70r44a 43R95i58c41k54a 4631288277110

Půjčoval sem si žlutého maluška od dědy, když mi bylo 20. Když člověk jel, potkával na ulici své vrstevníky, snad každý z nich se tomu smál :-) pak když je tím člověk vezl, rozjel to někde k 80km/hod viděl ve zpětném zrcátku, jak už mu koukají přes rameno, kolik že to jedeme ;-D bylo to fakt šikovné malinké autíčko, jen zpětně mě mrazí z případné autonehody s ním :-/ i tak bych se s ním ale hned zase povozil ;-)

+6/0
18.1.2017 6:33

T14o57m86á64š 11P58a31k 5612877829

Ja z nej vytahnul i 105 ;-)

+2/0
18.1.2017 8:13

M32i52l36a23n 76Č87e53r22n61ý 5383449749512

Jo, z 12% kopce, vyřadit motor, pak bych tomu snad věřil.

0/−1
18.1.2017 10:08

M67a58r73c17e51l 61P72a61v93l80í11k 7101274678539

príručka trabiho: jízda s kopce a s větrem v chrbtě?

0/0
18.1.2017 13:28

Z98d84e97n78ě47k 72D47u90b17e82c80k53ý 3117514650878

Z Mohelničáku ? :-D

0/0
19.1.2017 9:53

R66o38b15e29r16t 36S51e79d98l25á31r 4387702

Mal som červený ako je na obr č 20R^;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.1.2017 6:21

J70a80n 47V44a43n70í83č47e97k 1124255171868

Pamatuji, že tam byl takový žertovný ostřikovač. Gumové duté tlačítko, které se po stisknutí a uvolnění naplnilo vodou. Přemýšlel jsem, jak s tím mohly zacházet dámy s delšími nehty, aby to nepropíchly.

+3/0
18.1.2017 3:18

T77o39m18á50š 90P28a83k 5522477889

To je fakt to jsem uz zapomnel ;-)

0/0
18.1.2017 8:13

M55a45r23t93i11n 89N12e85b63e72s18k82ý 7396610437562

Tento ostřikovač byl ve všech starších a levných Fiatech, včetně 124, neboli VAZ2101

0/0
18.1.2017 18:30

P79e63t42r 64M46i27c13h10a36l 2950104941912

Pravda, extchán to měl i na 125 P.

0/0
18.1.2017 20:34

P44a62v39e32l 91Š91e97d30l75b82a57u94e26r 7608441772945

Když mi bylo kolem dvaceti, měl jsem ho půjčený na stěhování kamarádky z VŠ kolejí. Tam a zpět asi 120 km. Napřed jsem nevěděl, kde se to startuje, má to startovací lanko, jako Š120 sytič. Měřím dva metry, řadil jsem pod kolenem, hlavu jsem měl do strany, jako "Velký šéf," řazení jednička, dvojka, svačina, trojka,..., když jsem to rozdráždil na osmdesát, uletělo tomu větrem venkovní zpětné zrcátko. Viděl jsem se v tom ve výloze,vypadal jsem fakt, jako debil, docela jsem se nařehtal, úplná karikatura, lebka velká, jako půl auta. Vylezl jsem z té věci pokřivený, nahluchlý a šťastný. Byl to zážitek, fakt jo...

+8/−1
18.1.2017 1:09

J98i56n17d44ř47i30c20h 82M51o38r41á23v67e14k 88M 3165923295196

Já ho sice neměl, ale spolužačka s ním dojížděla do školy..Dostala mě hláškou..Jezdí dobře, když se něco nepodělá..Což se stávalo dost často..Časem vyměnila za jetého francouze P206 a říkala, že se urodila i spolehlivost..Nicméně i tak nenechala na svého Malucha dopustit i když jí dost často vypekl..

+1/0
18.1.2017 6:44

J77i59n47d69ř45i36c14h 80M84o68r30á65v68e31k 40M 3955533875576

Pardon Peugeot 205..

0/0
18.1.2017 6:45

M96a42r29e48k 50P63e65t16r18ů 9779672881

Tak to potom jo. Já se divil spojení 206 a spolehlivost :D

0/−1
18.1.2017 7:17

J32i41ř35í 98S45c61h86w70a18c42h 8498344248306

a dnes mají někteří "rozežranci" problém, téměř dvakrát větší Octavia s válcem navíc a 90 koníky navíc, je jim to furt málo ....pro ty jejich "rodinné záležitosti" s jedináčkem....

jj socíkové Polsko na ně, to by je vyléčllo, ....možná ;-)

+8/−1
18.1.2017 0:26

M71a72r90e36k 18M44a28l45ý 1322768581200

No jo... ale taky ta Octávka oproti 126p "trochu" víc váží :-)

0/0
18.1.2017 10:24

J96i16ř78í 29S95c13h26w79a96c33h 8428324948436

ano váží cca 2x více a má cca 4x větší výkon.....

0/0
18.1.2017 13:06

M66a26r48e63k 92M94a34l29ý 1902918251800

Jo, jo... doba jde dopředu, lidi mají stále vyšší nároky jak na bezpečnost, tak na výkon a pohodlí při cestování autem, je to naprosto normální. A je fajn, že už nemusíme jezdit v autech jako byl Maluch, no ne?

0/0
18.1.2017 13:33

J68i32ř69í 86K19o58c50u34r63e79k 6905874465458

Jo, někteří zase přivolávají hitlera, aby to někoho vyléčilo.

Ano, lidi v ČR bohatnou a to je co? To je špatně. Sen každého socana je totiž mít stát složený s žebráků, kteří jsou si rovni v chudobě.

0/0
18.1.2017 17:05

J17i44ř32í 47S40c68h41w73a77c11h 8958674828626

no jestli si myslíš, že ta moje narážka na dnešní Octavii, počet válců a výkon je o Hitlerovi, o socanech, o politice, o bohatnutí či chudobě, tak mi věř, že o tom NENÍ!

0/0
18.1.2017 19:19

P85e76t24r 86M14i24c43h92a19l 2200244831802

Já mám problém s tříválcem v osobním autě a na značce nezáleží. Ty vibrace a "traktoroidní" chod motoru nic neodstraní, žádná protiběžná vyvažovací hřídel apod.

0/0
18.1.2017 20:01

J69i79ř85í 34S59c26h56w86a89c95h 8528614568496

tříválcový TDI na volnoběh vibruje jak traktor, starý tříválcový dvoutakt ve Wartburgu, to byl na volnoběh generátor náhodných výbuchů při kterých jakoby motor chtěl vyskočit z pod kapoty. Jezdil jsem několik let se čtyřtaktním trojválcem HTP/51kW a tam o něčem takovém jako u výše uvedených motorů nebylo opravdu ani památky. Na volnoběh to od čtyřválce prakticky nebylo k rozeznání. Za jízdy ve stálých otáčkách taky ne. Jen při akceleraci se projevil hlavně zvukově trochu jinak a ano pro někoho kdo na to čekal tak by mohl zvolat "ano něco se tam třese trochu jinak". Ale nijak famózní rozdíl od čtyřválcové Feldy jsem nepozoroval. Oproti tříválcovému TDI byl jeho běh v podstatě "sametový" a předpokladám že u 1.0 TSI to není jiné. ;-)

0/0
18.1.2017 22:31

P93e54t68r 89M50i74c86h48a86l 2640144831312

Tříválec TDI je tragédie, o tom není sporu. Wartburg je dvoutakt a v podstatě motorka a historie, toho vynechávám. Ale s pár benzínovými tříválci jsem jezdil a bylo to poznat kdykoliv. Na volnoběh, při běžné jízdě, snad jen z kopce při odstaveném plynu to nebylo poznat. Zato při akceleraci nebo jízdě do kopce si to zase motor vynahradil.

Jiří, můžeš to hájit jak chceš, ale fakt, že díky počtu válců dojde k jedné pracovní době vždy až po otočení kliky o 240 stupňů znamená, že je tam 60 stupňů mrtvého chodu. Aneb další píst není do komprese tlačen výkonem při expanzi v předchozím válci, ale pouze setrvačností. A to jsou ty vibrace, které nejde nikdy nijak utlumit. O srovnatelném výkonu či kroutícím momentu (se čtyřválcem) ani nemluvě.

Aneb moje čtyřválcové TDi má kultivovanější chod než tříválcové HTP.

+1/0
18.1.2017 23:05







Najdete na iDNES.cz