Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič vidí před sebou kapotu a ví, kde mu karoserie začíná a končí. V tomto směru se malému fiatu žádné dnešní auto nevyrovná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J35a10r90o11s18l85a18v 30B24e62ň50o 2916867387490

Bolo to na svoju dobu najtichšie auto. Vodič mal totiž uši schované medzi kolenami...

0/0
21.1.2017 11:16

P48e84t46r 39V53a58z29a10č 4297623540926

Vážený p.red. Imlaufe,zajímalo by mne kolik 126 jste vlastnil a jaké závady se vám objevily.Myslím, že papouškujete nějaké nesmysly které jste někde přečetl.Vůbec nechci hájit 126,ale uvědomte si, v jakém roce předchůdce stejné konstrukce vznikl - Fiat 500.Bylo to lidové vozítko, které motorizovalo za pár peněz Itálii a přilehlé státy a stejně následovník 126(bohužel v té době v soc demo státech zrovna levný nebyl a navíc nedostatkový). Ve svém mládí jsem Fiat 500 vlastnil,rozebral jsem jej do šroubku motor s převodovkou se dal demontovat z auta za 1/2 hodiny,sjezdil s ním půl Evropy(rozuměj té východní-Balaton Balt, Slovensko, ..),potom s několika následníky126p to samé můj poslední byl z roku 1989,měl velké plastové nárazníky, alternátor,dokonce i rádio :-P Jeli jsme na dovolenou po Čechách 3 dosp+3 děti a pes,za 126 nabalená kára;-DŽádný komfort to nebyl,dojeli jsme,v kempu se při balení stanu okolní lidé sázeli,zda se tam všichni vejdeme či někdo půjde pěšky8-oA že se musely občas promazat svislé čepy př. nápravy ?? ( a u kterého vých. auta té doby ne ?) Nikdy mě Fiátky nikde nenechaly(až na jednu vyjímku u Prahy, kdy se vytrhl pryžový unašec poloosy),neřešil jsem žádné úniky oleje z převodovky žádné závady elektroinstalace,nabíjení ani motoru.Jen se směji svítící kontrolce mazání a souvislosti s propálenou hlavou, takový nesmysl jsem už dlouho neslyšel.Odstředivý olejový filtr stačilo občas vyčistit,vyměnit vzduchový filtr a svíčky seřídit občas ventily,a za 100t km vyměnit rozvodový řetízek s ozubenými koly(asi 2 hodiny)to byla jediná údržba.Že hlodala koroze no na kterých autech tenkrát ne ??Vždy se za ním s nostalgií otočím,ale na rovinu - na dovolenou bych s ním nejel..

+4/0
18.1.2017 21:11

R56a61d12e24k 23D97o85l27e37ž91a20l 2969743460730

Já s ním měl problémy furt. Vždycky jsem říkal - kdo nadává na auta italský, francouzský, tak by měl zkusit polský. Protože italskou pětistovku jsem měl taky a proti tomu to byl etalon spolehlivosti. Zas na to ale byly hrozně levný díly a dobře se opravoval.

0/0
18.1.2017 22:39

H93u16b33e84r75t 47H86e36r17i70c18h 9173767873709

Pokud tu někdo tvrdí,jak dobré bylo Polsko ve výrobě aut,když vyrábělo kromě Malucha,také Sirény, Poloneze,Žuka atd,tak proč se lidé v Polsku o táto auta museli prát,a čekat v pořadnících.A proč tak úsilovně sháněli cokoliv z ciziny?Směšné!

0/0
18.1.2017 20:25

P46e51t88r 84M87i67c68h69a93l 2400844241362

Soused to kdysi měl, jako rodinné auto. Když s tím vyrazili na dovolenou, dva dospělí a tři děti, kroutila hlavou celá ulice.

0/0
18.1.2017 17:27

M49i97r28e11k 61K48o31v34a82c87i60k 5851331751367

Srovnání s Broukem, Mini a 2CV kulhá na obě nohy. To byla auta, která obstála v konkurenci všech možných modelů všech možných značek z celého světa. Co za konkurenci měl tenhle kotrmelec?

+3/−1
18.1.2017 10:30

J75i35ř70í 78S56c29h83w43a18c14h 8988314148306

Brouk a 2CV byly větší, ale Mini větší nebyl.

a vyráběla se jakási trojkolka s jedním kolem vepředu a ta byla schopná udělat "kotrmelec" v první zatáčce....;-)

0/0
18.1.2017 12:21

Z44d26e16n76ě92k 95D31u56b81e66c77k69ý 3687844130668

Reliat Robin

+1/0
19.1.2017 9:47

P59e15t78r 17M82i69c63h58a47l 2100774291712

To byla ta, co ji vždycky neměl rád Mr. Bean?

+1/0
19.1.2017 12:02

J81i76ř14í 22S30c82h66w56a65c88h 8588294978426

jj díky

a tady je ten "kotrmelec";-)

https://www.youtube.com/watch?v=QQh56geU0X8

0/0
19.1.2017 16:57

M74i56c98h46a26l 64P48a44l23e28č47e69k 2391478972934

126p= 1 auto, 2 dveře, 6 poláků

+10/0
18.1.2017 10:02

J32a42r72o19s81l87a58v 96K85o18l97k53a 5394310221609

Kolegyně do Jugošky - 4 dlouhý lidi + oblečení, jídlo a skládací stolek se židlemi ;-D8-o.

0/0
18.1.2017 9:39

T27o80m14á38š 48Č66e13r71n71ý 3451591480726

;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D

kompresor na kolečkách

nejtišší auto na světě - když jse do něj nasedli, tak jste si koleny zacpali uši

:-P;-D;-D:-P:-P;-D;-D

+1/−1
18.1.2017 8:32

T84o68m47á18š 94P58a21k 5312147199

V maluchu jsme jezdili na lyze jako studenti ve 4 lidech labrador a kocka... Tooeni z motoru na packu u zadniho sedadla. Zadny vetrak - foukalo to podle otacek, zadne zimni gumy.... Otec mi ho pujcoval v dobe kdy jsem byl student. Meli jsme postupne 2, original itala s platenou strechou a pak polaka. Na ani jednoho nedam dopustit a uprimne ted, ve veku meho otce, koukam kde bych nejakeho pro srandu koupil. ...joo mladi okorenene vzpominkami ;-). Ostatne muj svagr mi vypravel, ze jeli v maluchu v 10ti lidech.... (Ma skoro 2 metry)

PS s tou poruchovosti to nemohu potvrdit, oba byly bez problemu...

+5/0
18.1.2017 8:10

P42e82t89r 64N38e16c51h57a15n29i92c40k17ý 7343466768510

Vida, dnes se na samostatné dojíždění do práce kupuje X5 nebo Forester

+4/−1
18.1.2017 7:50

L37i44b69o24r 84M85o34u50č57k58a 1798537625732

jsou auta, ktera proste ani vzniknout nemela ... tohle je jedno z nich

+1/−12
18.1.2017 7:49

I51v32a31n 91M17a43r56e70k 6874818792

No v každém případě byl Maluch silák. Přesvědčil mě o tom v Chorvatsku,když se do kempu poblíž přihnala kolona plně obsazených Maluchů s . . . . . . . obytnými přívěsy za sebou .Jedinou "úpravu" na tu dlouhou cestu měly, že byla vzadu otevřená kapota kvůli lepšímu chlazení motoru . R^R^R^R^

+7/0
18.1.2017 8:07

I31v42a31n 37M63a28r25e63k 6514858832

No.a "Fiat 600" byste p.Moučko "klasifikoval" jak ?

0/−1
18.1.2017 8:09

D37a67n14i48e29l 50K52r30o26n16e56r 7694224866547

a proc?

0/0
18.1.2017 10:13

M60a93r53t29i44n 36N35e66b24e96s52k70ý 7366260587262

Jsou lidé, kteří vzniknout neměli....

Jinak 126 byl prostě následovník 500, stejná koncepce, skoro stejný podvozek, době vzniku odpovídající hranatá karoserie. Jen nebylo úplně normální, že auto, jehož vznik sahal do 50.let vydržel ve výrobě tak dlouho, protože ekonomika RVHP víc neumožňovala.

+1/0
18.1.2017 18:34

A97d55a36m 67M78a16l33ý 4160887652491

Fiat 126 a 126p se vyráběl neuvěřitelných 28 let, čímž se zařadil mezi legendy jako Volkswagen Brouk, Austin Mini a Citroën 2CV

Zdroj: http://auto.idnes.cz/fiat-126p-maluch-0p3-/auto_ojetiny.aspx?c=A170116_175605_auto_ojetiny_fdv;-D;-D;-D;-D

To auto se nevyrábělo tak dlouho, protože bylo tak skvělé, ale proto, že reálně socialismus byl jaksi v rozporu s technickým pokrokem.Rv

+7/−5
18.1.2017 7:24

J61a39r78o21s15l30a17v 57P12e76l96d35a

Uživatel požádal o vymazání
+9/−1
18.1.2017 9:10

J88i82ř47í 68K22o93c82u37r32e73k 6455304525638

Děkuji, vozit motor x kilometrů kamsi. A nazývat generálku motoru po 100 tkm snadnou údržbou? Nutnost vystříkávat prahy je taky snadná údržba, aby to nerezlo tolik? Nunost lézt pod auto aspoň 1x do roka a mazat dvě, ale třeba i 8 maznic? Se základním nářadím, ano. Hasák a kladivo, až se matice ožvachlá...

0/0
18.1.2017 17:01
Foto

R69o55m15a67n 84K50o38z13e29l 4777586573904

Těm vozům fakt chyběl vývoj, i proto šly skoro všechny po revoluci do háje. A ta generálka motoru, to je fakt lepší dnešní výroba, kdy auto i motor jsou po 300 tisících jako nové a žádná generálka není potřeba.

+1/0
18.1.2017 17:23

M40a57r14t53i94n 90N96e33b90e81s80k43ý 7326500957362

To je velká pravda. Jen musím podotknout, že se na výdrži současných motorů podílí nejen kvalitnější materiály a výroba, ale i významně kvalita motorových olejů. Pokud bychom do současných motorů lili M6A , nebo nanejvýš M3AD, asi by ty proběhy tak slavné nebyly.

0/0
18.1.2017 18:38

J67o56s50e87f 41Z83a85h14á48l16k50a 4303309968966

To muselo dát práci napsat tento článek. Podstatě opsán (zrecyklován) ten předchozí z r. 2004. A to doslova doslovně.

+5/0
18.1.2017 6:38

M40i18l73a14n 78Č74e81r15n71ý 5483209749642

Úplně nejvíc nejlepší příspěvek.;-)

0/0
18.1.2017 10:06

M17i43r93a 67R57i68c95k37a 4611308327830

Půjčoval sem si žlutého maluška od dědy, když mi bylo 20. Když člověk jel, potkával na ulici své vrstevníky, snad každý z nich se tomu smál :-) pak když je tím člověk vezl, rozjel to někde k 80km/hod viděl ve zpětném zrcátku, jak už mu koukají přes rameno, kolik že to jedeme ;-D bylo to fakt šikovné malinké autíčko, jen zpětně mě mrazí z případné autonehody s ním :-/ i tak bych se s ním ale hned zase povozil ;-)

+6/0
18.1.2017 6:33

T17o25m21á21š 14P91a84k 5842407609

Ja z nej vytahnul i 105 ;-)

+2/0
18.1.2017 8:13

M22i34l52a64n 28Č92e51r70n23ý 5583789239652

Jo, z 12% kopce, vyřadit motor, pak bych tomu snad věřil.

0/−1
18.1.2017 10:08

M37a41r85c22e86l 13P38a82v49l77í76k 7261544588309

príručka trabiho: jízda s kopce a s větrem v chrbtě?

0/0
18.1.2017 13:28

Z64d32e97n62ě59k 24D57u19b37e95c55k70ý 3837964120398

Z Mohelničáku ? :-D

0/0
19.1.2017 9:53

R41o45b12e62r41t 89S36e56d52l53á47r 4357312

Mal som červený ako je na obr č 20R^;-D;-D;-D;-D;-D

+5/0
18.1.2017 6:21

J23a81n 77V25a74n53í68č98e57k 1584435391778

Pamatuji, že tam byl takový žertovný ostřikovač. Gumové duté tlačítko, které se po stisknutí a uvolnění naplnilo vodou. Přemýšlel jsem, jak s tím mohly zacházet dámy s delšími nehty, aby to nepropíchly.

+3/0
18.1.2017 3:18

T35o96m38á92š 11P85a92k 5162917299

To je fakt to jsem uz zapomnel ;-)

0/0
18.1.2017 8:13

M51a29r88t29i30n 45N30e68b87e11s65k82ý 7586300497702

Tento ostřikovač byl ve všech starších a levných Fiatech, včetně 124, neboli VAZ2101

0/0
18.1.2017 18:30

P25e33t24r 65M90i43c63h83a41l 2920274741272

Pravda, extchán to měl i na 125 P.

0/0
18.1.2017 20:34

P49a95v37e22l 94Š84e18d82l34b26a78u67e38r 7228931562655

Když mi bylo kolem dvaceti, měl jsem ho půjčený na stěhování kamarádky z VŠ kolejí. Tam a zpět asi 120 km. Napřed jsem nevěděl, kde se to startuje, má to startovací lanko, jako Š120 sytič. Měřím dva metry, řadil jsem pod kolenem, hlavu jsem měl do strany, jako "Velký šéf," řazení jednička, dvojka, svačina, trojka,..., když jsem to rozdráždil na osmdesát, uletělo tomu větrem venkovní zpětné zrcátko. Viděl jsem se v tom ve výloze,vypadal jsem fakt, jako debil, docela jsem se nařehtal, úplná karikatura, lebka velká, jako půl auta. Vylezl jsem z té věci pokřivený, nahluchlý a šťastný. Byl to zážitek, fakt jo...

+8/−1
18.1.2017 1:09

J19i37n37d28ř37i72c66h 31M14o28r15á33v37e86k 80M 3465373945826

Já ho sice neměl, ale spolužačka s ním dojížděla do školy..Dostala mě hláškou..Jezdí dobře, když se něco nepodělá..Což se stávalo dost často..Časem vyměnila za jetého francouze P206 a říkala, že se urodila i spolehlivost..Nicméně i tak nenechala na svého Malucha dopustit i když jí dost často vypekl..

+1/0
18.1.2017 6:44

J90i64n18d33ř21i58c29h 48M15o81r65á26v83e25k 13M 3795333275616

Pardon Peugeot 205..

0/0
18.1.2017 6:45

M40a68r10e92k 67P22e51t61r30ů 9979732441

Tak to potom jo. Já se divil spojení 206 a spolehlivost :D

0/−1
18.1.2017 7:17

J10i35ř22í 20S38c23h54w45a62c28h 8488554728836

a dnes mají někteří "rozežranci" problém, téměř dvakrát větší Octavia s válcem navíc a 90 koníky navíc, je jim to furt málo ....pro ty jejich "rodinné záležitosti" s jedináčkem....

jj socíkové Polsko na ně, to by je vyléčllo, ....možná ;-)

+8/−1
18.1.2017 0:26

M78a98r50e71k 69M96a30l34ý 1252598731130

No jo... ale taky ta Octávka oproti 126p "trochu" víc váží :-)

0/0
18.1.2017 10:24

J77i64ř20í 64S61c36h63w29a45c27h 8198804128536

ano váží cca 2x více a má cca 4x větší výkon.....

0/0
18.1.2017 13:06

M20a16r32e26k 23M63a40l49ý 1732948881460

Jo, jo... doba jde dopředu, lidi mají stále vyšší nároky jak na bezpečnost, tak na výkon a pohodlí při cestování autem, je to naprosto normální. A je fajn, že už nemusíme jezdit v autech jako byl Maluch, no ne?

0/0
18.1.2017 13:33

J28i74ř92í 38K65o24c89u14r97e93k 6715594495828

Jo, někteří zase přivolávají hitlera, aby to někoho vyléčilo.

Ano, lidi v ČR bohatnou a to je co? To je špatně. Sen každého socana je totiž mít stát složený s žebráků, kteří jsou si rovni v chudobě.

0/0
18.1.2017 17:05

J44i18ř32í 52S45c30h35w51a87c49h 8318714488666

no jestli si myslíš, že ta moje narážka na dnešní Octavii, počet válců a výkon je o Hitlerovi, o socanech, o politice, o bohatnutí či chudobě, tak mi věř, že o tom NENÍ!

0/0
18.1.2017 19:19

P80e60t50r 56M33i22c62h67a40l 2980974441862

Já mám problém s tříválcem v osobním autě a na značce nezáleží. Ty vibrace a "traktoroidní" chod motoru nic neodstraní, žádná protiběžná vyvažovací hřídel apod.

0/0
18.1.2017 20:01

J73i86ř95í 26S27c28h29w90a79c98h 8898604808236

tříválcový TDI na volnoběh vibruje jak traktor, starý tříválcový dvoutakt ve Wartburgu, to byl na volnoběh generátor náhodných výbuchů při kterých jakoby motor chtěl vyskočit z pod kapoty. Jezdil jsem několik let se čtyřtaktním trojválcem HTP/51kW a tam o něčem takovém jako u výše uvedených motorů nebylo opravdu ani památky. Na volnoběh to od čtyřválce prakticky nebylo k rozeznání. Za jízdy ve stálých otáčkách taky ne. Jen při akceleraci se projevil hlavně zvukově trochu jinak a ano pro někoho kdo na to čekal tak by mohl zvolat "ano něco se tam třese trochu jinak". Ale nijak famózní rozdíl od čtyřválcové Feldy jsem nepozoroval. Oproti tříválcovému TDI byl jeho běh v podstatě "sametový" a předpokladám že u 1.0 TSI to není jiné. ;-)

0/0
18.1.2017 22:31

P75e39t71r 12M23i36c49h81a35l 2550154781882

Tříválec TDI je tragédie, o tom není sporu. Wartburg je dvoutakt a v podstatě motorka a historie, toho vynechávám. Ale s pár benzínovými tříválci jsem jezdil a bylo to poznat kdykoliv. Na volnoběh, při běžné jízdě, snad jen z kopce při odstaveném plynu to nebylo poznat. Zato při akceleraci nebo jízdě do kopce si to zase motor vynahradil.

Jiří, můžeš to hájit jak chceš, ale fakt, že díky počtu válců dojde k jedné pracovní době vždy až po otočení kliky o 240 stupňů znamená, že je tam 60 stupňů mrtvého chodu. Aneb další píst není do komprese tlačen výkonem při expanzi v předchozím válci, ale pouze setrvačností. A to jsou ty vibrace, které nejde nikdy nijak utlumit. O srovnatelném výkonu či kroutícím momentu (se čtyřválcem) ani nemluvě.

Aneb moje čtyřválcové TDi má kultivovanější chod než tříválcové HTP.

+1/0
18.1.2017 23:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.