Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T51o56m88á11š 11S58e53d55l98á54k 3308561972827

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0/0
18.3.2017 13:49
Foto

M49i84c54h38a38l 15L24i33n66h64a87r54t 2878786274

je to prostě shit

;-D

0/0
19.2.2017 4:50

J94a57r86o52s21l10a88v 86K98r60e10j33č66í88ř 4251891554778

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0/0
15.2.2017 9:41
Foto

J17a27r57o84m29í93r 87P85e67t43ř22í31k 6414631609518

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0/0
13.2.2017 15:45

J67i76ř44í 97B93o61č85e92k 6389144475356

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

+2/0
9.2.2017 16:52

P18e75t18r 20E47b70r 2312410703100

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

+1/−3
8.2.2017 13:13

J68a11n 83K77u87b66í55č44e10k 3584651888531

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

+2/−1
8.2.2017 11:55

K27a95r93e91l 23E87n52d47l92e85r 3223760570945

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

+1/−1
7.2.2017 8:24

M50i10r98o92s60l81a65v 92S65i19n37d16e50l92a79r 2475577814892

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

+3/0
7.2.2017 18:45
Foto

R79o24m28a34n 81K77o93z76e23l 4567336363814

Garde bylo předchůdce Rapidu, na první pohled vypadalo jinak. A většina Rapidů měla vylepšený motor typu 135 nebo 136, které se oproti předchozím škodováckým motorům lišily hlavně v životnosti, ta byla garantována minimálně na 250 tisíc km.

+1/0
7.2.2017 19:33

P46e65t55r 51Č48e75r98m95á86k 9178685869500

To jste na omylu, Rapidů 135/136 bylo jen necelá čtvrtina z celé produkce, vyráběli se až od 87... Ale životnost byla zlepšena zásadně -.mělo to v podstatě motor z favorita.

+2/0
7.2.2017 22:12

P30e18t15r 89Č21e94r41m61á38k 9708675329150

Máte pravdu napůl - na západních trzích bylo garde nabízeno od začátku jako Rapid, u nás se na to přešlo až po emkové modernici 84.

0/0
7.2.2017 22:10

V25o46k34o42u65n 83V71l70a59d97i53m13i47r 8602938829218

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

+1/−2
6.2.2017 15:57

J36i76ř14í 72E72r14b64e27n 1253714976217

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0/0
8.2.2017 13:47

O78t42a 50Š36ť11a51s66t40n13ý 8444964376526

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

+1/−5
4.2.2017 23:49

M75i15r66o38s27l22a30v 34S60i66n93d59e10l59a29r 2195697674712

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

+8/0
5.2.2017 18:49

R92i37c18h71a51r60d 79M30i89k47u23l98e34n37k67a 1159747477154

Tak Rapid připomíná 911, no dobře....;-D S těma 60 koněma...;-D

+2/−1
4.2.2017 18:49

J93i46ř46í 54S83c82h50w75a81c41h 8958724418516

Předchůdce 911-ky, malá série označovaná jako 901 měla 90 koní, pravda bylo to cca 20 let před Rapidem.

+1/0
4.2.2017 20:08

P68a28v80e34l 53S86e18d36l73á16k 3350366388361

Proč stále lžete? Podle wiki byl motor Porsche 901 dvoulitr s výkonem 96 kW, nikoli koňů. Tzn. z 0 na 100 za 8.7s nikoli za 18s, maximálka 211 km/h. Rapid by se při 200 km/h rozpadnul.

+1/−1
7.2.2017 12:05

J54i34ř22í 23S24c33h30w27a18c54h 8678944688286

no tak LŽU, asi jsem ten nejprolhanější lhář na světě....

a teď zase vážně....

no prostě existovalo jakási varianta Porsche, možná se označovalo trochu jinak, hrabat se v tom nehodlám, a to mělo šestnáctistovku a 90 koní....;-)

+1/0
7.2.2017 23:28

P82e56t58r 95Č53e79r53m13á23k 9288665209410

Zcela vyjímečně se tě musím částečně zastat, bylo to porsche 912 - zjednodušeně řečeno karoserie 911 s motorem ze starší 356. Akorát to nebyl předchůdce 911 ale jeho současně nabizená (levnější) alternativa.

+2/0
8.2.2017 11:25

J86i20ř20í 25S57c38h25w63a68c27h 8728514238426

děkuji za upřesnění ;-)

0/0
8.2.2017 15:27

M24a60r84t64i34n 13J60i77r76o62u54s82e35k 7226355675118

Co taky chtít od lidí, kde je populární sport, který se hraje rukama, hráči mají navlečené helmy a chrániče po celém těle a říkají tomu fotbal. :-)

+9/−1
4.2.2017 14:51

J81a36r23d20a 11S60l25a52n41h10o11f 2205154449633

Kde byste asi byl kdyby tech lidi nebylo?

0/0
11.2.2017 5:23

M38a29r67t48i87n 25J15i42r63o34u64s36e89k 7446125565618

Já bych byl pořád tady, ale TAM by nikdo nebyl.

+1/0
11.2.2017 22:05

M85a89r58t40i22n 81K98y17s52e63l33a 3919555428237

podle Škody Rapid jsou zas Američani nejpitomější lidi světa ;-D

+12/−2
4.2.2017 12:36

V33l35a24d86i34m20í62r 67V28í11z57n82e20r 7254224940784

Bingoooo :-D

+1/0
4.2.2017 19:03

P23a21v60e73l 32S81e39d21l24á83k 3640326598101

Sportovní auto je takové, kde se zrychlení při akceleraci přibližuje 1G. Starej Rapid to není ani náhodou.

+1/−6
3.2.2017 14:49

J50i11ř39í 22S13c20h91w93a93c67h 8878114578116

první ZÁVODNÍ auta což je jakože ten nej level sportovních, měly sotva 10 koní a zrychlení 1G měli leda když sjeli na kolmý sráz mimo silnici. ;-)

+3/0
4.2.2017 20:00

J65i85ř22í 72S50c21h40w80a19c40h 8928234988136

ehm... měla....sjela.....

+2/0
4.2.2017 20:09

P69a87v12e66l 76S10e28d70l17á15k 3300116848551

10 koní? Tak se podívejme, jak vypadalo závodní auto v roce 1908.

Parametry Laurin & Clement FCS, z roku 1908: Je to první automobil značky Laurin & Klement, který měl motor OHV. Byl to řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Měl objem 1994, 2439, 2940 nebo 3486 cm3. Výkon byl 71 kW (96 koní), vrtání 86 mm, zdvih 150 mm. Přední i zadní náprava měly rozchod 1300 mm a byly tuhé na listových perech. Vůz dosahoval rychlosti okolo 130 km/h.

Chápu, že máte k Rapidu citovou vazbu. Ale sporťák to opravdu není.

0/−2
7.2.2017 11:54

J32i59ř26í 31S25c53h98w51a42c52h 8908774898196

ehm, první automobilový závod byl prý v roce 1894, to auta rozhodně neměla 96 koní

... a i těm těm z roku 1908 do zrychlení 1G scházelo opravdu hóóódně.

+2/0
7.2.2017 23:22

M18i25c22h10a49l 13U90r36b90a87n 2818869922598

Tvuj pradedek byl sportak. :-P

Rapid bylo cestovni kupe.

0/0
12.2.2017 11:04

M65a20r87t94i88n 80Ž64á87k 1242498243572

nedivím se. pro amíka auto, které nemá aspoň třílitrový motor a není aspoň o jedno garde delší než rapid, je ho... sporťák. takže pro mě vše je naopak a stokrát radší rapida...mimochodem na svou dobu zdařilé vozítko..než koráby zpoza oceánuR^

+9/−3
3.2.2017 13:53

P69a27v96e33l 75S66e91d12l57á17k 3640266208571

Svatá prostoto. Rapid nebyl špatné auto, zvláště na socialistické poměry, ale žádný trhač asfaltu to není, do sporťáku má hodně daleko.

+8/−1
3.2.2017 14:45

J64i44ř77í 39E37r64b86e87n 1623474636207

Protoze to ani sportak neni, je to cestovni kupe. Buhviproc ho nekdo zarazuje mezi sportaky. Aby se mu mohli vysmivat, asi.

+12/0
3.2.2017 22:22

J23a12n 94L67u11k64á40š 7327163663602

Na socialisticke pomery - to je presne ten problem.

Zatimco v Nemecku uz meli Golfy a Passaty, u nas byl hvezdou Rapid.

0/−2
4.2.2017 22:48

J33a94r78d38a 85S94l48a10n40h40o53f 2125354609583

Tak si ho uzij Zaku.

0/0
11.2.2017 5:25

J61a35r94o31s62l86a20v 73K71a33d11l92e76c 5421199532961

Tak když o ní vědí i Amíci, tak to už musí naopak něco znamenat. Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vpředu...;-D

+19/−1
3.2.2017 13:25

M40a48r97t10i51n 69Ž48á87k 1312178193172

tož tak nějak bych to aj já viděl...trefné :-)

+6/0
3.2.2017 13:53

P87a50v45e16l 74S68e18d68l29á55k 3850606718761

;-)R^

0/0
3.2.2017 14:52

R44o19b62i39n 56Ž43i98ž14k14a 2348194886236

;-D Jasně ;-D

0/0
6.2.2017 10:08

J46a72r23o53s78l31a32v 36T27e35s34a67ř 1727887969208

Verze Rapidu jsou min. 4, protože se Rapid vyráběl i v šedesátých letech.

0/0
3.2.2017 12:59

J79a76r30o65s41l17a18v 41T87e18s14a12ř 1637417569918

Přesněji to byl rok 1957, Škoda Rapid de luxe (1201).

0/0
3.2.2017 13:46

V38o95k94o25u49n 34V62l34a54d51i20m50i88r 8492598329298

rapid se vyrabel uz v tricatych letech.

0/0
3.2.2017 16:59

M37i82c68h76a80l 14P15i84n15d48j76a67k 5903794347967

Vsak to pisou v clanku, ale tady tesar nasel diru a upozornil na to ze tam pisou jen o trech Rapidech a zapomeli na ten z sedesatch let.

0/0
4.2.2017 1:29

J37i71ř56í 48E72r57b54e32n 1783544906277

V 60. letech žádný Rapid nebyl. Asi si to pletete s Favoritem, což mělo být staronové označení pro embéčko, a pár prototypů budoucího 1000 MB tak i bylo pojmenováno.

+1/0
8.2.2017 13:49

A68n81d65r88e76j 29M93a64s74a87r33y20k 9890753726650

podle mne uz i soudruzi co to vyvyjeli museli vedet ze to bude hrozny šrot.... vedeli ze do toho nesmi dat vetsi motor jako mneli auta verejne bezpecnosti a ani to nesmi lepe jezdit.... mozna to mohlo zustat jenom na papire.....nechapu jak to nekto muze ocenovat.... auto bylo extremne zastarale nicim vyjmecne a jeste ke vsemu osklive.... ja vim ze ted dostanu milion minusu protoze to je tady ta nejvetsi modla cela skodovka... ale mozna by to na to chtelo kouknout nekdy trocha objektivnejc asi mozna jako amici ktery si vozili prdel v autech s petilitrovima osmivalcovima monstrama :) joooo to musel byt zivot

+2/−8
3.2.2017 9:18

J53i29ř53í 81E77r41b10e86n 1743734156147

A jake motory mely vozy Porsche 912 nebo Mazda 323 FBA, voni petilitrova objektivito?

+2/0
3.2.2017 22:20

R24i84c62h45a32r29d 25M70i56k73u35l14e46n73k27a 1819797747164

912 měla 88 HP 1.3 - 2.0, Mazda 323 od 72 do 193 HP., 1.3 až 2.0.

0/0
4.2.2017 18:56



Najdete na iDNES.cz