Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T33o14m15á56š 88S12e58d20l62á94k 3708341322167

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0/0
18.3.2017 13:49
Foto

M23i22c84h77a82l 44L71i82n46h11a73r31t 2578956374

je to prostě shit

;-D

0/0
19.2.2017 4:50

J12a54r14o15s11l16a19v 13K55r83e94j44č59í32ř 4381451824388

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0/0
15.2.2017 9:41
Foto

J10a69r15o40m61í73r 74P46e49t68ř42í72k 6514101839888

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0/0
13.2.2017 15:45

J14i97ř43í 32B76o12č18e21k 6779684795876

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

+2/0
9.2.2017 16:52

P87e87t12r 51E51b91r 2222230983110

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

+1/−3
8.2.2017 13:13

J84a98n 73K48u42b43í66č15e24k 3614701178311

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

+2/−1
8.2.2017 11:55

K53a55r77e39l 66E47n37d38l53e62r 3953760690805

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

+1/−1
7.2.2017 8:24

M54i84r49o58s42l95a91v 83S44i30n91d12e44l71a45r 2345227814732

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

+3/0
7.2.2017 18:45
Foto

R35o40m43a29n 48K65o45z68e43l 4467716443944

Garde bylo předchůdce Rapidu, na první pohled vypadalo jinak. A většina Rapidů měla vylepšený motor typu 135 nebo 136, které se oproti předchozím škodováckým motorům lišily hlavně v životnosti, ta byla garantována minimálně na 250 tisíc km.

+1/0
7.2.2017 19:33

P78e46t88r 44Č42e16r85m67á72k 9218585849540

To jste na omylu, Rapidů 135/136 bylo jen necelá čtvrtina z celé produkce, vyráběli se až od 87... Ale životnost byla zlepšena zásadně -.mělo to v podstatě motor z favorita.

+2/0
7.2.2017 22:12

P32e27t44r 36Č19e90r60m51á57k 9978805589190

Máte pravdu napůl - na západních trzích bylo garde nabízeno od začátku jako Rapid, u nás se na to přešlo až po emkové modernici 84.

0/0
7.2.2017 22:10

V24o22k57o35u48n 74V85l54a40d98i76m65i87r 8332468409298

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

+1/−2
6.2.2017 15:57

J54i75ř56í 36E17r59b23e21n 1293364186847

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0/0
8.2.2017 13:47

O87t84a 46Š86ť44a35s36t58n57ý 8974114596166

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

+1/−5
4.2.2017 23:49

M57i40r89o94s19l23a93v 63S34i60n49d39e64l47a64r 2305287884602

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

+8/0
5.2.2017 18:49

R74i35c14h89a90r77d 12M85i59k95u92l27e27n97k38a 1159987177634

Tak Rapid připomíná 911, no dobře....;-D S těma 60 koněma...;-D

+2/−1
4.2.2017 18:49

J46i22ř75í 73S90c82h62w82a84c96h 8928194428796

Předchůdce 911-ky, malá série označovaná jako 901 měla 90 koní, pravda bylo to cca 20 let před Rapidem.

+1/0
4.2.2017 20:08

P40a26v95e65l 63S90e29d32l26á61k 3470116538451

Proč stále lžete? Podle wiki byl motor Porsche 901 dvoulitr s výkonem 96 kW, nikoli koňů. Tzn. z 0 na 100 za 8.7s nikoli za 18s, maximálka 211 km/h. Rapid by se při 200 km/h rozpadnul.

+1/−1
7.2.2017 12:05

J46i30ř66í 91S22c88h53w21a46c66h 8768254138216

no tak LŽU, asi jsem ten nejprolhanější lhář na světě....

a teď zase vážně....

no prostě existovalo jakási varianta Porsche, možná se označovalo trochu jinak, hrabat se v tom nehodlám, a to mělo šestnáctistovku a 90 koní....;-)

+1/0
7.2.2017 23:28

P13e95t22r 18Č30e33r87m94á35k 9688895669320

Zcela vyjímečně se tě musím částečně zastat, bylo to porsche 912 - zjednodušeně řečeno karoserie 911 s motorem ze starší 356. Akorát to nebyl předchůdce 911 ale jeho současně nabizená (levnější) alternativa.

+2/0
8.2.2017 11:25

J81i31ř55í 50S73c30h25w81a41c60h 8568884758876

děkuji za upřesnění ;-)

0/0
8.2.2017 15:27

M28a37r52t54i26n 33J51i17r23o49u44s14e40k 7376265955778

Co taky chtít od lidí, kde je populární sport, který se hraje rukama, hráči mají navlečené helmy a chrániče po celém těle a říkají tomu fotbal. :-)

+9/−1
4.2.2017 14:51

J96a86r30d62a 53S24l84a55n68h61o46f 2815804409753

Kde byste asi byl kdyby tech lidi nebylo?

0/0
11.2.2017 5:23

M68a76r98t28i47n 49J61i24r76o64u96s14e43k 7596795805768

Já bych byl pořád tady, ale TAM by nikdo nebyl.

+1/0
11.2.2017 22:05

M10a33r39t92i97n 89K41y17s88e11l12a 3489945488607

podle Škody Rapid jsou zas Američani nejpitomější lidi světa ;-D

+12/−2
4.2.2017 12:36

V12l61a33d10i60m57í29r 77V77í49z79n10e38r 7464294570634

Bingoooo :-D

+1/0
4.2.2017 19:03

P28a86v11e10l 62S74e45d47l16á29k 3560186548351

Sportovní auto je takové, kde se zrychlení při akceleraci přibližuje 1G. Starej Rapid to není ani náhodou.

+1/−6
3.2.2017 14:49

J75i62ř58í 19S93c97h77w28a53c10h 8718804728296

první ZÁVODNÍ auta což je jakože ten nej level sportovních, měly sotva 10 koní a zrychlení 1G měli leda když sjeli na kolmý sráz mimo silnici. ;-)

+3/0
4.2.2017 20:00

J21i91ř36í 88S72c64h28w46a84c42h 8258594328466

ehm... měla....sjela.....

+2/0
4.2.2017 20:09

P84a22v81e71l 58S91e71d55l13á70k 3660986548331

10 koní? Tak se podívejme, jak vypadalo závodní auto v roce 1908.

Parametry Laurin & Clement FCS, z roku 1908: Je to první automobil značky Laurin & Klement, který měl motor OHV. Byl to řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Měl objem 1994, 2439, 2940 nebo 3486 cm3. Výkon byl 71 kW (96 koní), vrtání 86 mm, zdvih 150 mm. Přední i zadní náprava měly rozchod 1300 mm a byly tuhé na listových perech. Vůz dosahoval rychlosti okolo 130 km/h.

Chápu, že máte k Rapidu citovou vazbu. Ale sporťák to opravdu není.

0/−2
7.2.2017 11:54

J87i33ř80í 19S74c72h65w42a98c44h 8258274468136

ehm, první automobilový závod byl prý v roce 1894, to auta rozhodně neměla 96 koní

... a i těm těm z roku 1908 do zrychlení 1G scházelo opravdu hóóódně.

+2/0
7.2.2017 23:22

M96i40c71h19a65l 61U67r30b63a85n 2688909572628

Tvuj pradedek byl sportak. :-P

Rapid bylo cestovni kupe.

0/0
12.2.2017 11:04

M98a64r43t68i92n 60Ž47á39k 1182378363502

nedivím se. pro amíka auto, které nemá aspoň třílitrový motor a není aspoň o jedno garde delší než rapid, je ho... sporťák. takže pro mě vše je naopak a stokrát radší rapida...mimochodem na svou dobu zdařilé vozítko..než koráby zpoza oceánuR^

+9/−3
3.2.2017 13:53

P36a20v48e26l 38S58e57d55l37á66k 3670686688821

Svatá prostoto. Rapid nebyl špatné auto, zvláště na socialistické poměry, ale žádný trhač asfaltu to není, do sporťáku má hodně daleko.

+8/−1
3.2.2017 14:45

J24i32ř71í 23E87r20b86e95n 1503514806267

Protoze to ani sportak neni, je to cestovni kupe. Buhviproc ho nekdo zarazuje mezi sportaky. Aby se mu mohli vysmivat, asi.

+12/0
3.2.2017 22:22

J61a12n 43L14u78k34á78š 7567333413782

Na socialisticke pomery - to je presne ten problem.

Zatimco v Nemecku uz meli Golfy a Passaty, u nas byl hvezdou Rapid.

0/−2
4.2.2017 22:48

J36a74r29d74a 28S14l51a19n15h12o35f 2915774569933

Tak si ho uzij Zaku.

0/0
11.2.2017 5:25

J15a63r37o47s98l61a29v 87K16a75d39l74e63c 5341649882571

Tak když o ní vědí i Amíci, tak to už musí naopak něco znamenat. Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vpředu...;-D

+19/−1
3.2.2017 13:25

M44a74r47t80i18n 82Ž21á75k 1742328763742

tož tak nějak bych to aj já viděl...trefné :-)

+6/0
3.2.2017 13:53

P52a96v40e78l 85S55e32d62l28á76k 3510876758661

;-)R^

0/0
3.2.2017 14:52

R55o40b96i74n 79Ž39i48ž10k37a 2888974586396

;-D Jasně ;-D

0/0
6.2.2017 10:08

J26a56r39o25s50l52a22v 82T98e63s32a65ř 1927847129128

Verze Rapidu jsou min. 4, protože se Rapid vyráběl i v šedesátých letech.

0/0
3.2.2017 12:59

J22a22r29o14s66l94a44v 18T29e91s79a98ř 1727667909778

Přesněji to byl rok 1957, Škoda Rapid de luxe (1201).

0/0
3.2.2017 13:46

V58o66k33o14u87n 60V94l58a59d26i12m27i23r 8752258179818

rapid se vyrabel uz v tricatych letech.

0/0
3.2.2017 16:59

M17i51c85h94a45l 27P95i51n71d30j15a44k 5913904287637

Vsak to pisou v clanku, ale tady tesar nasel diru a upozornil na to ze tam pisou jen o trech Rapidech a zapomeli na ten z sedesatch let.

0/0
4.2.2017 1:29

J58i98ř11í 17E53r45b88e17n 1413534716457

V 60. letech žádný Rapid nebyl. Asi si to pletete s Favoritem, což mělo být staronové označení pro embéčko, a pár prototypů budoucího 1000 MB tak i bylo pojmenováno.

+1/0
8.2.2017 13:49

A84n91d27r74e65j 33M57a59s18a70r17y79k 9370673696630

podle mne uz i soudruzi co to vyvyjeli museli vedet ze to bude hrozny šrot.... vedeli ze do toho nesmi dat vetsi motor jako mneli auta verejne bezpecnosti a ani to nesmi lepe jezdit.... mozna to mohlo zustat jenom na papire.....nechapu jak to nekto muze ocenovat.... auto bylo extremne zastarale nicim vyjmecne a jeste ke vsemu osklive.... ja vim ze ted dostanu milion minusu protoze to je tady ta nejvetsi modla cela skodovka... ale mozna by to na to chtelo kouknout nekdy trocha objektivnejc asi mozna jako amici ktery si vozili prdel v autech s petilitrovima osmivalcovima monstrama :) joooo to musel byt zivot

+2/−8
3.2.2017 9:18

J52i86ř38í 20E67r34b32e56n 1603574826157

A jake motory mely vozy Porsche 912 nebo Mazda 323 FBA, voni petilitrova objektivito?

+2/0
3.2.2017 22:20

R43i42c59h56a19r63d 97M98i84k30u51l74e26n62k40a 1119487917464

912 měla 88 HP 1.3 - 2.0, Mazda 323 od 72 do 193 HP., 1.3 až 2.0.

0/0
4.2.2017 18:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.