Diskuse k článku

Poslední české kupé Škoda Rapid je podle Američanů nejhorší sporťák světa

Chcete tip na českého veterána, jehož cena v poslední době raketově roste? Ne, není to ani původní Felicia, ani Tatra šestsetrojka nebo autobus RTO. Je to podceňovaný, méně pohledný synátor legendárního „erka“ jménem Rapid. Teď se tato sportovně laděná škodovka dočkala nechtěné pocty: prý je to nejhorší sporťák.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T52o76m26á44š 32S27e84d59l90á35k 3168811472297

Měl jsem možnost se svézt jako spolujezdec a proti Š105, 120 a 130 to byl rozdíl. Byly tam delší vstupní dveře, v předu více místa a člověk v tom seděl jak ve sportovním voze. I když ze předu vypadal jako běžná Š105 až 130, uvnitř to byl pro mě překvapivě jiný vůz.

0/0
18.3.2017 13:49
Foto

M58i45c72h19a24l 30L21i80n91h56a69r90t 2618466814

je to prostě shit

;-D

0/0
19.2.2017 4:50

J62a70r95o10s33l57a53v 53K68r21e13j66č58í80ř 4241961584968

Na tu dobu výborné auto. Měl jsem 136 již s lepším motorem. Jezdilo to parádně. Měnil jsem pouze z důvodu, že dorostly děti a neměly vzadu kam dát hlavu.

0/0
15.2.2017 9:41
Foto

J46a66r11o97m12í23r 39P14e71t83ř68í74k 6404641479768

Na Škodu Garde 120-Rapid rád vzpomínám. Měl jsem ji v letech 1991-1994 (rok výroby 1986). Velmi dobře seděla v zatáčkách a dobře se ovládala. Např. proti Škoda 105 to byl veliký rozdíl.

Problém byl s korozí, jako ostatně se všemi škodovkami té doby.

0/0
13.2.2017 15:45

J38i63ř20í 81B24o70č15e90k 6149964205636

No on by američan měl nejdříve pochopit že to auto je ,,jen kupé" odvozené od modelu 742 a že v době vzniku byly sportovní vozy pro běžné obyvatele východního bloku prakticky zapovězeny - nejen proto že automobilový průmysl byl těžce zastaralý ale také kvůli různým omezením (kubatury motorů) ale i malé kvalitě materiálů či jejich nedostupností, malou kupní silou obyvatelstva atd.

Málokdo jen tuší odkud třeba pochází blok motoru z tohohle vozu. Hlavy tu prostě byly na vývoj lepšího auta ale nic jiného.

+2/0
9.2.2017 16:52

P62e10t77r 58E20b92r 2242790803630

Je to hnusný a vůbec ten Rapid není rapid.

+1/−3
8.2.2017 13:13

J68a81n 69K29u85b68í84č93e79k 3484281808521

žádnej sporták to není, jen to má zkosenej zadek. nevím proč to hodnotí jako sporták. asi nemají o čem psát v usa

+2/−1
8.2.2017 11:55

K59a86r75e82l 75E60n20d93l14e12r 3753500710165

Pokud si dobře vzpomínám, tak Rapid bylo jen novější pojmenování Garde, určené pro západní trhy, kde slovo garde mělo známý význam, k autu se moc nehodící. Žádný novější model to nebyl.

+1/−1
7.2.2017 8:24

M19i63r46o50s67l95a73v 94S37i21n94d84e46l16a19r 2265717454812

Vzpomínáte si špatně, technických odlišností tam byla velká řada, lecos je popsáno i v článku, ale pochopitelně zcela nové auto to nebylo.

+3/0
7.2.2017 18:45
Foto

R56o27m70a43n 20K48o28z69e69l 4647796933774

Garde bylo předchůdce Rapidu, na první pohled vypadalo jinak. A většina Rapidů měla vylepšený motor typu 135 nebo 136, které se oproti předchozím škodováckým motorům lišily hlavně v životnosti, ta byla garantována minimálně na 250 tisíc km.

+1/0
7.2.2017 19:33

P24e61t74r 39Č43e97r59m83á77k 9648595639870

To jste na omylu, Rapidů 135/136 bylo jen necelá čtvrtina z celé produkce, vyráběli se až od 87... Ale životnost byla zlepšena zásadně -.mělo to v podstatě motor z favorita.

+2/0
7.2.2017 22:12

P89e24t13r 83Č86e40r40m68á24k 9878485299360

Máte pravdu napůl - na západních trzích bylo garde nabízeno od začátku jako Rapid, u nás se na to přešlo až po emkové modernici 84.

0/0
7.2.2017 22:10

V11o49k36o14u40n 57V27l26a70d83i41m78i82r 8732848969778

Sice o inteligenci prumerneho americana nemam moc valne mineni, tak pochybuji, ze by nektereho napadlonazvat tuto parodii na sportak se zrychlenim na sto stejnym jako desetitunovy nakladak sportakem.

+1/−2
6.2.2017 15:57

J62i21ř79í 31E58r14b65e84n 1763484636197

Desetituna zrychlí z nuly na sto za 13 sekund?

Jinak, opakování je matka moudrosti: Rapid není a nikdy nebyl sportovní vůz, sama automobilka ho nazývala "cestovním kupé". A toto označení mu v 80. i 90. letech dokonale sedělo.

0/0
8.2.2017 13:47

O98t72a 36Š20ť16a95s20t57n73ý 8344124466716

Je to celé o nostalgii. Svého času jsem ho taky chtěl mít, ale chybí mu bezpečnostní prvky a letité karoserie až na pár exemplářů zapomenutých u dědečka v garáži jsou zpravidla prorezlé. Už bych do toho radši v běžném dálničním provozu nesedal.

+1/−5
4.2.2017 23:49

M28i39r71o15s13l65a54v 70S45i35n36d49e14l52a44r 2695297624182

Tak on si to asi nikdo nekupuje jako náhradu auta denního používaní. A na příležitostných vyjížďkách jsou na tom jiní youngtimeři a oldtimeři podobně. Asi nečekáme, že brouk nebo kachna jsou bezpečnjší, ne?

+8/0
5.2.2017 18:49

R63i17c70h21a15r68d 76M77i74k49u14l38e18n42k59a 1399747927794

Tak Rapid připomíná 911, no dobře....;-D S těma 60 koněma...;-D

+2/−1
4.2.2017 18:49

J72i82ř18í 47S63c47h98w69a12c52h 8748864548706

Předchůdce 911-ky, malá série označovaná jako 901 měla 90 koní, pravda bylo to cca 20 let před Rapidem.

+1/0
4.2.2017 20:08

P93a82v64e56l 28S66e45d36l87á79k 3300416968271

Proč stále lžete? Podle wiki byl motor Porsche 901 dvoulitr s výkonem 96 kW, nikoli koňů. Tzn. z 0 na 100 za 8.7s nikoli za 18s, maximálka 211 km/h. Rapid by se při 200 km/h rozpadnul.

+1/−1
7.2.2017 12:05

J16i53ř23í 69S75c48h89w34a54c68h 8178734158986

no tak LŽU, asi jsem ten nejprolhanější lhář na světě....

a teď zase vážně....

no prostě existovalo jakási varianta Porsche, možná se označovalo trochu jinak, hrabat se v tom nehodlám, a to mělo šestnáctistovku a 90 koní....;-)

+1/0
7.2.2017 23:28

P73e34t98r 62Č58e67r24m59á94k 9818565369440

Zcela vyjímečně se tě musím částečně zastat, bylo to porsche 912 - zjednodušeně řečeno karoserie 911 s motorem ze starší 356. Akorát to nebyl předchůdce 911 ale jeho současně nabizená (levnější) alternativa.

+2/0
8.2.2017 11:25

J45i94ř38í 26S32c49h80w62a57c39h 8158204158806

děkuji za upřesnění ;-)

0/0
8.2.2017 15:27

M68a38r94t49i53n 60J46i61r62o79u67s81e39k 7136565575408

Co taky chtít od lidí, kde je populární sport, který se hraje rukama, hráči mají navlečené helmy a chrániče po celém těle a říkají tomu fotbal. :-)

+9/−1
4.2.2017 14:51

J23a49r14d53a 39S25l51a83n33h34o45f 2255944939513

Kde byste asi byl kdyby tech lidi nebylo?

0/0
11.2.2017 5:23

M52a85r55t31i98n 42J12i74r96o82u41s57e58k 7496205775168

Já bych byl pořád tady, ale TAM by nikdo nebyl.

+1/0
11.2.2017 22:05

M98a98r90t70i10n 37K38y22s53e64l30a 8368105460670

podle Škody Rapid jsou zas Američani nejpitomější lidi světa ;-D

+12/−2
4.2.2017 12:36

V85l26a38d52i56m34í57r 97V21í74z16n69e96r 7664924440224

Bingoooo :-D

+1/0
4.2.2017 19:03

P56a38v26e94l 12S80e52d58l26á18k 3550766808471

Sportovní auto je takové, kde se zrychlení při akceleraci přibližuje 1G. Starej Rapid to není ani náhodou.

+1/−6
3.2.2017 14:49

J96i46ř73í 70S42c21h67w30a81c51h 8118794948936

první ZÁVODNÍ auta což je jakože ten nej level sportovních, měly sotva 10 koní a zrychlení 1G měli leda když sjeli na kolmý sráz mimo silnici. ;-)

+3/0
4.2.2017 20:00

J66i40ř54í 59S30c18h79w71a29c71h 8838444858926

ehm... měla....sjela.....

+2/0
4.2.2017 20:09

P39a25v12e30l 39S36e19d32l33á95k 3600326548351

10 koní? Tak se podívejme, jak vypadalo závodní auto v roce 1908.

Parametry Laurin & Clement FCS, z roku 1908: Je to první automobil značky Laurin & Klement, který měl motor OHV. Byl to řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Měl objem 1994, 2439, 2940 nebo 3486 cm3. Výkon byl 71 kW (96 koní), vrtání 86 mm, zdvih 150 mm. Přední i zadní náprava měly rozchod 1300 mm a byly tuhé na listových perech. Vůz dosahoval rychlosti okolo 130 km/h.

Chápu, že máte k Rapidu citovou vazbu. Ale sporťák to opravdu není.

0/−2
7.2.2017 11:54

J56i73ř93í 31S84c57h90w84a63c94h 8558724678346

ehm, první automobilový závod byl prý v roce 1894, to auta rozhodně neměla 96 koní

... a i těm těm z roku 1908 do zrychlení 1G scházelo opravdu hóóódně.

+2/0
7.2.2017 23:22

M26i11c86h96a34l 73U90r65b49a79n 2508689832448

Tvuj pradedek byl sportak. :-P

Rapid bylo cestovni kupe.

0/0
12.2.2017 11:04

M17a58r98t96i62n 53Ž24á55k 1772618593372

nedivím se. pro amíka auto, které nemá aspoň třílitrový motor a není aspoň o jedno garde delší než rapid, je ho... sporťák. takže pro mě vše je naopak a stokrát radší rapida...mimochodem na svou dobu zdařilé vozítko..než koráby zpoza oceánuR^

+9/−3
3.2.2017 13:53

P11a53v61e16l 73S66e68d83l15á31k 3180626968791

Svatá prostoto. Rapid nebyl špatné auto, zvláště na socialistické poměry, ale žádný trhač asfaltu to není, do sporťáku má hodně daleko.

+8/−1
3.2.2017 14:45

J44i90ř34í 24E80r26b73e56n 1773144956587

Protoze to ani sportak neni, je to cestovni kupe. Buhviproc ho nekdo zarazuje mezi sportaky. Aby se mu mohli vysmivat, asi.

+12/0
3.2.2017 22:22

J19a23n 19L70u33k34á46š 7967723463132

Na socialisticke pomery - to je presne ten problem.

Zatimco v Nemecku uz meli Golfy a Passaty, u nas byl hvezdou Rapid.

0/−2
4.2.2017 22:48

J42a15r82d98a 98S38l85a49n45h98o82f 2195334309623

Tak si ho uzij Zaku.

0/0
11.2.2017 5:25

J80a43r62o53s75l56a20v 25K56a54d73l43e96c 5831269102161

Tak když o ní vědí i Amíci, tak to už musí naopak něco znamenat. Když tě kopou do zadku, znamená to, že jsi vpředu...;-D

+19/−1
3.2.2017 13:25

M96a86r90t18i96n 26Ž73á27k 1912648593582

tož tak nějak bych to aj já viděl...trefné :-)

+6/0
3.2.2017 13:53

P35a13v85e50l 69S53e13d43l28á70k 3550326898361

;-)R^

0/0
3.2.2017 14:52

R54o34b94i87n 65Ž29i98ž76k22a 2468384546826

;-D Jasně ;-D

0/0
6.2.2017 10:08

J27a87r36o83s91l60a66v 30T51e87s92a37ř 1407237669878

Verze Rapidu jsou min. 4, protože se Rapid vyráběl i v šedesátých letech.

0/0
3.2.2017 12:59

J36a41r68o27s70l70a49v 32T14e98s39a58ř 1587907489218

Přesněji to byl rok 1957, Škoda Rapid de luxe (1201).

0/0
3.2.2017 13:46

V24o70k84o54u91n 86V62l71a33d16i12m45i11r 8592348169428

rapid se vyrabel uz v tricatych letech.

0/0
3.2.2017 16:59

M87i84c14h69a36l 22P55i48n13d79j92a30k 5173704597487

Vsak to pisou v clanku, ale tady tesar nasel diru a upozornil na to ze tam pisou jen o trech Rapidech a zapomeli na ten z sedesatch let.

0/0
4.2.2017 1:29

J80i22ř69í 37E21r95b49e77n 1953934646687

V 60. letech žádný Rapid nebyl. Asi si to pletete s Favoritem, což mělo být staronové označení pro embéčko, a pár prototypů budoucího 1000 MB tak i bylo pojmenováno.

+1/0
8.2.2017 13:49

A13n30d53r73e33j 26M69a15s43a51r86y57k 9390153876170

podle mne uz i soudruzi co to vyvyjeli museli vedet ze to bude hrozny šrot.... vedeli ze do toho nesmi dat vetsi motor jako mneli auta verejne bezpecnosti a ani to nesmi lepe jezdit.... mozna to mohlo zustat jenom na papire.....nechapu jak to nekto muze ocenovat.... auto bylo extremne zastarale nicim vyjmecne a jeste ke vsemu osklive.... ja vim ze ted dostanu milion minusu protoze to je tady ta nejvetsi modla cela skodovka... ale mozna by to na to chtelo kouknout nekdy trocha objektivnejc asi mozna jako amici ktery si vozili prdel v autech s petilitrovima osmivalcovima monstrama :) joooo to musel byt zivot

+2/−8
3.2.2017 9:18

J69i51ř25í 44E52r95b29e47n 1643774306917

A jake motory mely vozy Porsche 912 nebo Mazda 323 FBA, voni petilitrova objektivito?

+2/0
3.2.2017 22:20

R45i36c72h42a57r86d 45M82i35k29u96l89e10n54k15a 1399347217964

912 měla 88 HP 1.3 - 2.0, Mazda 323 od 72 do 193 HP., 1.3 až 2.0.

0/0
4.2.2017 18:56

Najdete na iDNES.cz