Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a55r63o93m29í48r 94K90r36á76l 4720369254769

Řekl bych, že nejvíc podvádějí ti ouřadové, co vymýšlejí zákony, odporující těm fyzikálním. :-/

0/0
24.1.2017 6:55

J70i30ř72í 53E64r73b17e75n 1283844426507

Tyto zákony ani náhodou nevymýšlejí ouřadové. Ti už jen dohlížejí na jejich dodržování.

Tyhle emisní limity si vymyslely automobilky samy jako prostředek konkurenčního boje - počátkem 90. let to třeba Daimler prezentoval tak, že on jediný vyrábí nafťáky, které nemají jediné očouzené místečko na karosérii (prostě se zákazníkům nelíbilo, že bílé mercedesky měly tmavý flíček na nárazníku nad výfukem). Emisními limity se snažily vytlačit slabší výrobce - jenomže se to obrátilo proti nim.

Všichni motoráři používají stejné výrobce příslušenství a tak i "předpotopní" dvanáctilitrový motor LIAZ M638 nebo 640, s konstrukcí ze 60. let, dokázal bezproblémově vyhovět normě Euro II i III. O Tatře nemluvě, její vzduchem chlazený T3D-928 dokonce vyhoví normě Euro V i bez elektronického řízení.

0/0
24.1.2017 20:05

J78i61ř40í 84S93c34h41w61a64c98h 8978894268116

když se na to podívám jen technickým pohledem, tak ty místní výkřiky, že "za všechno může EU a její předpisy" jsou nesmysl. Proč? Protože:

1. EU stanovila pro EURO5 nějaké emise CO2, alias omezila spotřebu (toto je nezávazné omezení, které může být překročeno s určitou "penalizací". Přitom jim dala k dispozici cyklus NEDC, který jim situaci značně ULEHČUJE.

2. EU stanovila limity na NOx, tyto limity jsou závazné, nedají se jakože překročit.

Kombinace těchto dvou omezení není fyzikální nesmysl, jak tu leckdo tvrdí, není to technicky neřešitelný problém (viz dnešní motory splňující EURO6)

A jak se zachovali automobilky? Prostě zvolily nějaké lacinější konstrukční postupy, kterými požadavky nějak "očůraly" a doufaly, že jim to projde.;-)

+3/−1
23.1.2017 21:27

J92a21r30o16m86í35r 33K52r57á11l 4320349554679

Žádný cyklus nezpůsobí to, že uhlík zmizí beze stopy. Účinnost dnešních motorů už u běžného motoru nelze výrazně zvýšit a s každým i malým navýšením roste právě množství NOx. A s tím nic nenadělá ani ́ředník, ani zbytečně drahé úpravy motorů.

0/0
24.1.2017 7:03

J51i32ř37í 78S60c77h68w42a60c51h 8828484938626

NEDC není cyklus na mizení uhlíku, ale na měření spotřeby, který dává hodnoty o dost nižší, než je pak skutečná spotřeba, takže umožňuje automobilkám mnohem snáze plnit požadavky na spotřebu alias produkci CO2.

No takže vlastně ano, jeho "vinou" nějaký ten teoretický "uhlík" zmizí....

A produkci NOx lze samozřejmě dost účinně ovlivňovat technickým řešením.

0/0
25.1.2017 0:10

M22a71r31i82o 37L63u79c95h54e21z97i 1174278362144

Navrhnu EP schválit zákaz dieselů do osobáku a srovnání spotřební daně benzínů a nafty ;-O

+5/0
23.1.2017 21:04

P39e61t68r 78H73o20r42á71k 1299383479414

Přesně, není žádný důvod, proč by stát měl dále odírat majitele benzinových aut vyšší spotřební daní. Rv

+2/0
24.1.2017 4:16

K59a59r77e33l 48L41a70n39g84r 2782497960918

Další krok k tomu nedávat diesely do osobáků ;-D. Tak schválně za jak dlouho je Brusel zatrhne. Odhaduji tak rok a půl.

+1/0
23.1.2017 20:38

M86a54r76t25i80n 53J60u41r38e30č88k23a 2683304511791

Laboratorní test a reálné je přeci jo rozdíl. Stačí se podívat jen na spotřeby, takže článek o ničem. Až letos se mění metodika měření.

+1/0
23.1.2017 20:26

J10a12n 53H88r31u30z45a 8764878589747

No co? Motor blue - modrý kouř.;-D

+1/0
23.1.2017 15:08

P56e95t28r 59H22á71j86e85k 4650652551484

Tak samozžejmě, že experimentálně se občas někdo zabývá vznětovými motory na benzin, ale toto asi nebude ten případ... :-P

0/0
23.1.2017 12:23

Z84d86e10n31ě39k 87W19e78r20n28h59a84r76t 6947175702668

Ano, někdy se vznítí i zážehový motor.

+1/0
23.1.2017 12:36

J18i98ř37í 31K77o13c45u19r70e76k 6515814445858

Známe. Chcete chcípnout motor a on si, potvora, střelí.

0/0
23.1.2017 15:17

O24l54d62ř68i11c30h 97S16m87u77t79n64ý 2370462434815

"modeluCitroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km" Proboha kdo tyhle články píše. Pevné částice nejsou NOx ! To jsou dvě různé věci...

+13/0
23.1.2017 11:34

V26a63c25l28a57v 65M27e27d16e82k 5641212675215

jojo, podvádí koncern Fiat-Chrsler, podvádí koncern PSA - ale likvidační pokuty platí pouze VW ... jsem si čím dál víc jistý, že to byla pouze politika.

+3/0
23.1.2017 11:10

V66l96a75d42i45s39l24a35v 15B49u68r11y21š58e50k 1239752987754

myslím že pokuty budou platit všichni podvodníci, že jeden dřív a druhý později na věci nic nemění, že někdo, na koho se příjde později zaplatí i pokutu později než ten, na koho se příjdre dřív se stává

+1/0
23.1.2017 12:17

P87e59t87r 65Č25e37r57m36á45k 9618285659860

Taky to úplně neplatí - pokuty jsou záležitostí US trhu, a tam platí že kde není žalobce není soudce.

0/0
23.1.2017 13:36

J48a75n 21H82r87u94z10a 8134678899577

Možná by měl majitel namontovat zpátky filtr pevných částic, když to 7 x překračuje limity.;-D

0/0
23.1.2017 15:10

D75a59n55i53e67l 75V92a17h65a44l78a 3618784408

Jenže tvůrci těchto hodnot počítají minimální otáčky a nejchudší směs, bez podpůrných systémů, jako je alternátor nebo vodní pumpa. Pak jim ten nesmyl vyjde.

+1/0
23.1.2017 10:28

T59o14m86á13š 77T73i86c82h80ý 3615447475672

Odkdy jsou oxidy dusíku pevné částice?

+7/0
23.1.2017 10:01

M35i79l97o72s30l68a39v 89U65r80b14a67n 4688689210103

Třeba se na to pan redaktor díval pod Lupou. ;-)

0/0
23.1.2017 13:39

M51a69r24e41k 51K37l90u23f10a 3888264704916

Přestaňte vyrábět obludná přerostlá monstra na zbytečně širokých kolech. Klesne-li hmotnost vozidla a valivý odpor, klesne i spotřeba a tím pádem hodnoty výfukových plynů. Vždyť dnešní Fiesta je dne větší než Escort před třiceti lety, stejně tak Polo už je větší než starý Golf. Menší modely už přerostly své větší soukmenovce z před třiceti let. O zbytečných obludách typu Q7, MB třídy R, crossovery, městská SUV a městské off-roady & spol. vůbec nemluvě.

+6/−3
23.1.2017 9:07

Z77d93e19n30ě18k 67W36e66r71n57h91a48r50t 6937325822448

nojo, ale to nejde. Rostou požadavky - opět definované státy - na bezpečnost. Proto je dnes třeba golf o tolik větší a těžší, než před třiceti lety, přičemž uvnitř je místa pořád plusmínus stejně. A na nohy výrazně méně, například.

+5/0
23.1.2017 9:10

J19i15ř75í 82E38r91b29e15n 1253964886847

Pak už to ale není Golf, ale zkrácený Passat...

Koneckonců dnešní Octavia III je skoro větší než Superb I, a to její jméno je jen marketingový tahák. Octavia I je auto o velikosti dnešního Rapidu...

+1/0
23.1.2017 22:12

J71a40n 51M68a96c87h86á93č 3477606103832

Že by jsme všichni jezdily s Fiaty Panda nebo Škoda Citigo? To je pěkná ptákovina.

+2/−1
23.1.2017 11:19

M42a79r21e32k 91K11l43u67f39a 3658794214936

Ptákovina je ta reakce, cos napsal ty.

Nepsal jsem o tom, kdo čím má jezdit, ale že jsou auta čím dál větší.

0/0
23.1.2017 11:49

V19l49a11d88i24s91l69a47v 81B10u26r49y79š52e15k 1449872957584

lidi chtějí větší auta, tak jsou větší, až budou lidi chtít menší, budou menší, co lidi chtějí a nechtějí se dá těžko ovlivnit, takže nemá ani ceni se zabývat tím, co by bylo, kdyby chtěli něco jiného než chtějí

0/0
23.1.2017 12:20

J14i90ř50í 58S80c96h22w23a63c31h 8548164608406

co lidi chtěji a nechtějí se "ovlivnit" dá, viz třeba maličké kei cars v Japonsku. V těch spousta Japonců nejezdí proto, že mají malé postavy. ;-)

+1/0
23.1.2017 21:04

J73a87n 48H85r15u32z67a 8404468599797

To jako si má Bursík do 2,5 tunové Toyoty Prius namontovat kola bicyklu aby měl menší valivý odpor? A brzdné síly to přenášet nebude?

0/0
23.1.2017 15:13

M93i81c22h57a37l 32F51r68ý30d16a 1122689893292

;-D;-D;-D ...co to hulíš za matroš...;-D;-D;-D

+1/0
23.1.2017 15:51

T90o12m78á15š 25V37a93l64d18e15r 7643660589

vůbec nechápete o čem tady pan Klufa píše. Vozy u typů by se neměli zvětšovat, jelikož kdo chce větší, může si koupi vyšší třídu.Mě se líbilo Mondeo, nyní je z něj kráva velká a Focus je pořád menší než původní Mondeo. Výsledek je, Ford si už asi nekoupím. Totéž VW atd. Asi koupím příště opět japonský, jako nyní.

+4/0
23.1.2017 19:37

B81o73h89u72m54í89r 78E86l24i98á64š 1361978134462

Melete nesmysly.sednete si do dvojkovy fiesty a odjedte.

Jedine u vetsiho obsahu motoru dokazete nizke emise..ale to je dlouhe vysvetlovani

0/0
29.1.2017 16:46
Foto

M40i33r71o28s57l65a24v 30S88t35e30i32n84e38r 4720172910696

Pokud hřeší někdo jiný, než Volkswagen, je to třeba zahrát do outu. Tady jde o bashing vedoucí německé značky, která patří k největším světovým výrobcům.

Italové, Francouzi, US Američani samzřejmě vaří se stejnou vodou, ale tolik nepřekáží.

+3/0
23.1.2017 9:04

V73a68c94l39a43v 57M77e21d42e75k 5121232775275

"nativní" američani tolik ne. Problémy s NOx jsou důsledkem honu za co nejnižším CO2, které má na svědomí EK

+3/−1
23.1.2017 11:13

M34a57r34t84i43n 46K19a91r67á52s11e47k 9338673928588

A jak souvisi ty evrospke narizeni na CO2 a americkymi auty VW? Mimochodem USA ma taky narizeni tlacici dolu emise CO2...

+1/0
23.1.2017 16:59

P51e91t72r 66Č34e44r50m10á89k 9238505469330

Kdyby jen německé, právě že světové jedničce, což se pochopitelně GM nelíbilo...

0/0
23.1.2017 13:28

M47a27r74e56k 13M97a37z13u87c73h 2556593803

Co kdo čekal?Když se vezme motor o stejném objemu,výkonu,točivém momentu,spotřebě a od jakékoliv značky,tak ty emise musí být plus mínus podobné.To je prostě fyzika.Ono je hezké zavelet...nařídíme snížit emise,ale přitom zavelení se musí taky myslet,že ten vývoj není tak rychlý jak na papíře.

+1/0
23.1.2017 8:24

M10a51r37t94i33n 20S28e82d34o19n50a 2215916886169

LPG, CNG, ci elektrika funguji roky, jezdit na naftu neni skutecne povinnost.

+4/0
23.1.2017 9:27

M34a93r29e94k 72M67a30z35u35c90h 2306693643

Tak samozřejmě.Ale jde o princip.Když zavelejí snížit emise i u ostatních paliv,tak se to musí tak jako tak s mozkem.

0/0
23.1.2017 11:25

M54a62r28t26i16n 52K43a97r71á93s88e40k 9278503228178

Na to jste prisel jak? Dva motory s podobnym objeme, podobnych vykonem a podobnou spotrebou se muzou v emisich lisit klidne o dva rady.

0/0
23.1.2017 16:14

T34o44m20á18š 30K78u92c53h59a86ř 3237791268121

Že zařízení nefungují v reálných podmínkách jako při laboratorních testech je běžná věc. Že je výrobci "optimalizují" svá zařízení,a by s co nejmenšími náklady vyhověla právě těmto testům je taky obvyklé (pracuji ve vývoji v jiném oboru a děje se to taky, nemám problém použít slovo podvod, jen to doposud nebylo v této souvislosti zvykem). Zdánlivě nepochopitelné je pouze to, že VW místo aby mlžil o optimalizaci a nechal to vyšumět, tak vydal sebevražedné prohlášení, ve kterém se přiznal. Já pro to nemám jiné vysvětlení, než že ho k tomu dotlačily USA, jejichž tajné služby prokázaně špehují evropské politiky i komunikaci klíčových firem a zřejmě se jim do rukou dostal nezvratný důkaz o manipulacích.

Pokud se můj názor zdá někomu příliš spekulativní, rád si přečtu jeho vysvětlení sebevražedného přiznání VW.

+7/0
23.1.2017 7:45

P14e13t50r 62H37á71j90e33k 4150482551184

Vlastní vysvětlení? Sebevražedné prohlášení od nejvyšších bossů VW přišlo tak rychle, že ho nedokázaly včas zastavit vnitřní bezpečnostní mechanismy tiskového oddělení... ;-)

0/0
23.1.2017 11:14

J61a10n 40H64r54u27z17a 8274118559197

Jenže žádný z těch bossů není padlý na hlavu a dobře ví co se bude dít dál. Faktem je, že žádáná automobilka zatím nebyla přistižena při používání speciálního software pro provoz a měření emisí.

0/0
23.1.2017 15:16

T60o43m75á68š 74D65v28o39ř63á80k 3695883846886

Safra! On nepodváděl jenom Volkswagen?

Kdo by to řekl, já myslel že ostatní dieselové motory foukají z výfuku ozón...

+9/0
23.1.2017 7:39

M63i22l50o26s10l39a70v 61U22r26b92a22n 4948429940713

Ten je ale také škodlivý.

+1/0
23.1.2017 13:49

M98i10r58e93k 88B29u61c13h25t67í85k 7199904374909

Dnešní svět je jeden veliký podvod.

+2/0
23.1.2017 7:36

V20l54a74d89a15n 65Č10e10r26n47ý 8982316583746

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden se vznětovým motorem...

Jaký je prosím rozdíl mezi dieselovým a vznětovým motorem? 8-o8-o8-o

+3/0
23.1.2017 7:33

T61o70m85á44š 90D80v68o40ř90á10k 3445603476106

To nevím, možná ale budou oba spalovací. ;-)

0/0
23.1.2017 7:59

M42a52r61e69k 83K34l82u66f29a 3518894154976

Jeden "podvádí" více a druhý méně. ;-D

0/0
23.1.2017 9:10

M10i42l55o89s97l12a37v 63U96r10b74a10n 4558329780623

Diesel jede na naftu. Ve vznětovém se může vznítit teoreticky cokoli. ;-D

0/0
23.1.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz