Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Francie prozkoumá emise PSA: Citroën Cactus sedminásobně překročil limity

Koncerny Renault a PSA jsou ve Francii konfrontovány s podezřelými výsledky emisních testů. Podle britského serveru Autocar byly například modelu Citroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km, přičemž výrobce uvádí hodnotu pouze 80 mg/km. To je víc než sedminásobné překročení limitů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J34a89r83o56m74í76r 21K30r92á18l 4650609264899

Řekl bych, že nejvíc podvádějí ti ouřadové, co vymýšlejí zákony, odporující těm fyzikálním. :-/

0/0
24.1.2017 6:55

J92i30ř44í 96E67r43b48e88n 1893124706597

Tyto zákony ani náhodou nevymýšlejí ouřadové. Ti už jen dohlížejí na jejich dodržování.

Tyhle emisní limity si vymyslely automobilky samy jako prostředek konkurenčního boje - počátkem 90. let to třeba Daimler prezentoval tak, že on jediný vyrábí nafťáky, které nemají jediné očouzené místečko na karosérii (prostě se zákazníkům nelíbilo, že bílé mercedesky měly tmavý flíček na nárazníku nad výfukem). Emisními limity se snažily vytlačit slabší výrobce - jenomže se to obrátilo proti nim.

Všichni motoráři používají stejné výrobce příslušenství a tak i "předpotopní" dvanáctilitrový motor LIAZ M638 nebo 640, s konstrukcí ze 60. let, dokázal bezproblémově vyhovět normě Euro II i III. O Tatře nemluvě, její vzduchem chlazený T3D-928 dokonce vyhoví normě Euro V i bez elektronického řízení.

0/0
24.1.2017 20:05

J59i78ř94í 71S62c43h14w93a92c18h 8408814468356

když se na to podívám jen technickým pohledem, tak ty místní výkřiky, že "za všechno může EU a její předpisy" jsou nesmysl. Proč? Protože:

1. EU stanovila pro EURO5 nějaké emise CO2, alias omezila spotřebu (toto je nezávazné omezení, které může být překročeno s určitou "penalizací". Přitom jim dala k dispozici cyklus NEDC, který jim situaci značně ULEHČUJE.

2. EU stanovila limity na NOx, tyto limity jsou závazné, nedají se jakože překročit.

Kombinace těchto dvou omezení není fyzikální nesmysl, jak tu leckdo tvrdí, není to technicky neřešitelný problém (viz dnešní motory splňující EURO6)

A jak se zachovali automobilky? Prostě zvolily nějaké lacinější konstrukční postupy, kterými požadavky nějak "očůraly" a doufaly, že jim to projde.;-)

+3/−1
23.1.2017 21:27

J70a56r64o58m32í62r 66K14r13á23l 4550149334299

Žádný cyklus nezpůsobí to, že uhlík zmizí beze stopy. Účinnost dnešních motorů už u běžného motoru nelze výrazně zvýšit a s každým i malým navýšením roste právě množství NOx. A s tím nic nenadělá ani ́ředník, ani zbytečně drahé úpravy motorů.

0/0
24.1.2017 7:03

J21i44ř98í 81S85c25h27w42a35c31h 8558314558316

NEDC není cyklus na mizení uhlíku, ale na měření spotřeby, který dává hodnoty o dost nižší, než je pak skutečná spotřeba, takže umožňuje automobilkám mnohem snáze plnit požadavky na spotřebu alias produkci CO2.

No takže vlastně ano, jeho "vinou" nějaký ten teoretický "uhlík" zmizí....

A produkci NOx lze samozřejmě dost účinně ovlivňovat technickým řešením.

0/0
25.1.2017 0:10

M95a83r88i61o 60L42u71c91h33e41z79i 1174918552744

Navrhnu EP schválit zákaz dieselů do osobáku a srovnání spotřební daně benzínů a nafty ;-O

+5/0
23.1.2017 21:04

P80e26t57r 20H84o82r57á18k 1589943319174

Přesně, není žádný důvod, proč by stát měl dále odírat majitele benzinových aut vyšší spotřební daní. Rv

+2/0
24.1.2017 4:16

K38a30r43e13l 11L17a45n17g28r 2342927520908

Další krok k tomu nedávat diesely do osobáků ;-D. Tak schválně za jak dlouho je Brusel zatrhne. Odhaduji tak rok a půl.

+1/0
23.1.2017 20:38

M57a29r21t67i11n 77J32u71r66e53č14k96a 2203694471471

Laboratorní test a reálné je přeci jo rozdíl. Stačí se podívat jen na spotřeby, takže článek o ničem. Až letos se mění metodika měření.

+1/0
23.1.2017 20:26

J75a39n 66H39r34u42z70a 8884388789107

No co? Motor blue - modrý kouř.;-D

+1/0
23.1.2017 15:08

P56e47t55r 56H33á14j29e36k 4630462501564

Tak samozžejmě, že experimentálně se občas někdo zabývá vznětovými motory na benzin, ale toto asi nebude ten případ... :-P

0/0
23.1.2017 12:23

Z26d97e45n70ě75k 38W15e89r46n96h68a52r93t 6367235662258

Ano, někdy se vznítí i zážehový motor.

+1/0
23.1.2017 12:36

J57i31ř38í 32K77o74c33u20r96e80k 6915904425838

Známe. Chcete chcípnout motor a on si, potvora, střelí.

0/0
23.1.2017 15:17

O11l34d82ř49i40c87h 70S93m60u32t87n62ý 2580782134615

"modeluCitroën C4 Cactus naměřeny emise pevných částic NOx 585 mg/km" Proboha kdo tyhle články píše. Pevné částice nejsou NOx ! To jsou dvě různé věci...

+13/0
23.1.2017 11:34

V95a90c62l21a15v 25M21e33d47e32k 5221602785565

jojo, podvádí koncern Fiat-Chrsler, podvádí koncern PSA - ale likvidační pokuty platí pouze VW ... jsem si čím dál víc jistý, že to byla pouze politika.

+3/0
23.1.2017 11:10

V23l98a13d23i66s28l21a85v 81B77u53r63y70š16e44k 1259262537174

myslím že pokuty budou platit všichni podvodníci, že jeden dřív a druhý později na věci nic nemění, že někdo, na koho se příjde později zaplatí i pokutu později než ten, na koho se příjdre dřív se stává

+1/0
23.1.2017 12:17

P44e83t11r 37Č31e77r85m22á58k 9118175749200

Taky to úplně neplatí - pokuty jsou záležitostí US trhu, a tam platí že kde není žalobce není soudce.

0/0
23.1.2017 13:36

J24a13n 19H87r58u45z21a 8844508199187

Možná by měl majitel namontovat zpátky filtr pevných částic, když to 7 x překračuje limity.;-D

0/0
23.1.2017 15:10

D83a67n51i53e15l 88V32a16h68a52l43a 3728224718

Jenže tvůrci těchto hodnot počítají minimální otáčky a nejchudší směs, bez podpůrných systémů, jako je alternátor nebo vodní pumpa. Pak jim ten nesmyl vyjde.

+1/0
23.1.2017 10:28

T81o44m80á15š 62T84i74c13h43ý 3485677955562

Odkdy jsou oxidy dusíku pevné částice?

+7/0
23.1.2017 10:01

M65i79l41o32s93l73a91v 53U63r36b41a16n 4688779110153

Třeba se na to pan redaktor díval pod Lupou. ;-)

0/0
23.1.2017 13:39

M66a80r39e95k 26K75l11u40f78a 3868344434796

Přestaňte vyrábět obludná přerostlá monstra na zbytečně širokých kolech. Klesne-li hmotnost vozidla a valivý odpor, klesne i spotřeba a tím pádem hodnoty výfukových plynů. Vždyť dnešní Fiesta je dne větší než Escort před třiceti lety, stejně tak Polo už je větší než starý Golf. Menší modely už přerostly své větší soukmenovce z před třiceti let. O zbytečných obludách typu Q7, MB třídy R, crossovery, městská SUV a městské off-roady & spol. vůbec nemluvě.

+6/−3
23.1.2017 9:07

Z33d13e85n19ě41k 65W36e36r30n49h97a29r28t 6287185482978

nojo, ale to nejde. Rostou požadavky - opět definované státy - na bezpečnost. Proto je dnes třeba golf o tolik větší a těžší, než před třiceti lety, přičemž uvnitř je místa pořád plusmínus stejně. A na nohy výrazně méně, například.

+5/0
23.1.2017 9:10

J92i16ř73í 96E76r67b37e10n 1403884776117

Pak už to ale není Golf, ale zkrácený Passat...

Koneckonců dnešní Octavia III je skoro větší než Superb I, a to její jméno je jen marketingový tahák. Octavia I je auto o velikosti dnešního Rapidu...

+1/0
23.1.2017 22:12

J53a17n 49M58a72c39h32á55č 3967376223732

Že by jsme všichni jezdily s Fiaty Panda nebo Škoda Citigo? To je pěkná ptákovina.

+2/−1
23.1.2017 11:19

M77a46r41e41k 76K97l57u91f90a 3798934274696

Ptákovina je ta reakce, cos napsal ty.

Nepsal jsem o tom, kdo čím má jezdit, ale že jsou auta čím dál větší.

0/0
23.1.2017 11:49

V82l56a45d57i19s11l75a57v 35B76u41r57y70š54e88k 1849922117654

lidi chtějí větší auta, tak jsou větší, až budou lidi chtít menší, budou menší, co lidi chtějí a nechtějí se dá těžko ovlivnit, takže nemá ani ceni se zabývat tím, co by bylo, kdyby chtěli něco jiného než chtějí

0/0
23.1.2017 12:20

J93i98ř28í 40S35c94h32w41a41c85h 8198724228316

co lidi chtěji a nechtějí se "ovlivnit" dá, viz třeba maličké kei cars v Japonsku. V těch spousta Japonců nejezdí proto, že mají malé postavy. ;-)

+1/0
23.1.2017 21:04

J88a89n 81H86r96u87z35a 8454268529687

To jako si má Bursík do 2,5 tunové Toyoty Prius namontovat kola bicyklu aby měl menší valivý odpor? A brzdné síly to přenášet nebude?

0/0
23.1.2017 15:13

M98i83c15h52a68l 17F97r78ý37d33a 1692639263192

;-D;-D;-D ...co to hulíš za matroš...;-D;-D;-D

+1/0
23.1.2017 15:51

T62o85m68á44š 71V26a13l29d35e81r 7643160969

vůbec nechápete o čem tady pan Klufa píše. Vozy u typů by se neměli zvětšovat, jelikož kdo chce větší, může si koupi vyšší třídu.Mě se líbilo Mondeo, nyní je z něj kráva velká a Focus je pořád menší než původní Mondeo. Výsledek je, Ford si už asi nekoupím. Totéž VW atd. Asi koupím příště opět japonský, jako nyní.

+4/0
23.1.2017 19:37

B94o22h40u58m82í75r 70E36l21i27á88š 1721778214932

Melete nesmysly.sednete si do dvojkovy fiesty a odjedte.

Jedine u vetsiho obsahu motoru dokazete nizke emise..ale to je dlouhe vysvetlovani

0/0
29.1.2017 16:46
Foto

M84i97r28o35s65l77a44v 12S65t10e53i35n65e79r 6578334863615

Pokud hřeší někdo jiný, než Volkswagen, je to třeba zahrát do outu. Tady jde o bashing vedoucí německé značky, která patří k největším světovým výrobcům.

Italové, Francouzi, US Američani samzřejmě vaří se stejnou vodou, ale tolik nepřekáží.

+3/0
23.1.2017 9:04

V19a12c65l96a74v 86M86e55d81e50k 5671792705925

"nativní" američani tolik ne. Problémy s NOx jsou důsledkem honu za co nejnižším CO2, které má na svědomí EK

+3/−1
23.1.2017 11:13

M14a18r43t37i63n 38K50a29r59á20s74e57k 9388493158568

A jak souvisi ty evrospke narizeni na CO2 a americkymi auty VW? Mimochodem USA ma taky narizeni tlacici dolu emise CO2...

+1/0
23.1.2017 16:59

P62e92t11r 21Č68e19r38m87á33k 9408485209940

Kdyby jen německé, právě že světové jedničce, což se pochopitelně GM nelíbilo...

0/0
23.1.2017 13:28

M93a43r84e38k 60M31a56z45u29c69h 2586213893

Co kdo čekal?Když se vezme motor o stejném objemu,výkonu,točivém momentu,spotřebě a od jakékoliv značky,tak ty emise musí být plus mínus podobné.To je prostě fyzika.Ono je hezké zavelet...nařídíme snížit emise,ale přitom zavelení se musí taky myslet,že ten vývoj není tak rychlý jak na papíře.

+1/0
23.1.2017 8:24

M51a55r31t26i58n 46S50e35d86o73n78a 2595336946799

LPG, CNG, ci elektrika funguji roky, jezdit na naftu neni skutecne povinnost.

+4/0
23.1.2017 9:27

M55a14r32e89k 40M33a65z75u88c28h 2766283573

Tak samozřejmě.Ale jde o princip.Když zavelejí snížit emise i u ostatních paliv,tak se to musí tak jako tak s mozkem.

0/0
23.1.2017 11:25

M20a43r33t52i98n 78K66a82r65á16s81e11k 9688693168688

Na to jste prisel jak? Dva motory s podobnym objeme, podobnych vykonem a podobnou spotrebou se muzou v emisich lisit klidne o dva rady.

0/0
23.1.2017 16:14

T16o78m36á35š 75K88u25c46h67a80ř 3657851788421

Že zařízení nefungují v reálných podmínkách jako při laboratorních testech je běžná věc. Že je výrobci "optimalizují" svá zařízení,a by s co nejmenšími náklady vyhověla právě těmto testům je taky obvyklé (pracuji ve vývoji v jiném oboru a děje se to taky, nemám problém použít slovo podvod, jen to doposud nebylo v této souvislosti zvykem). Zdánlivě nepochopitelné je pouze to, že VW místo aby mlžil o optimalizaci a nechal to vyšumět, tak vydal sebevražedné prohlášení, ve kterém se přiznal. Já pro to nemám jiné vysvětlení, než že ho k tomu dotlačily USA, jejichž tajné služby prokázaně špehují evropské politiky i komunikaci klíčových firem a zřejmě se jim do rukou dostal nezvratný důkaz o manipulacích.

Pokud se můj názor zdá někomu příliš spekulativní, rád si přečtu jeho vysvětlení sebevražedného přiznání VW.

+7/0
23.1.2017 7:45

P97e80t27r 91H24á53j50e35k 4600542381964

Vlastní vysvětlení? Sebevražedné prohlášení od nejvyšších bossů VW přišlo tak rychle, že ho nedokázaly včas zastavit vnitřní bezpečnostní mechanismy tiskového oddělení... ;-)

0/0
23.1.2017 11:14

J89a96n 50H88r70u62z59a 8164828499507

Jenže žádný z těch bossů není padlý na hlavu a dobře ví co se bude dít dál. Faktem je, že žádáná automobilka zatím nebyla přistižena při používání speciálního software pro provoz a měření emisí.

0/0
23.1.2017 15:16
Foto

T91o81m31á27š 85D83v28o22ř80á13k 3325183106826

Safra! On nepodváděl jenom Volkswagen?

Kdo by to řekl, já myslel že ostatní dieselové motory foukají z výfuku ozón...

+9/0
23.1.2017 7:39

M76i55l61o28s79l28a80v 96U78r98b27a95n 4788199130363

Ten je ale také škodlivý.

+1/0
23.1.2017 13:49

M71i59r57e40k 35B19u92c35h63t51í41k 7429574924669

Dnešní svět je jeden veliký podvod.

+2/0
23.1.2017 7:36

V87l49a15d92a17n 96Č87e12r31n68ý 8942136313986

Údaje vycházejí z měření Evropské komise, která v závěru loňského roku náhodně vybrala čtyři modely prodávané ve Francii, z toho tři s dieselovými a jeden se vznětovým motorem...

Jaký je prosím rozdíl mezi dieselovým a vznětovým motorem? 8-o8-o8-o

+3/0
23.1.2017 7:33
Foto

T88o15m19á19š 54D40v72o60ř69á57k 3665623366636

To nevím, možná ale budou oba spalovací. ;-)

0/0
23.1.2017 7:59

M38a85r48e49k 84K41l39u56f72a 3268954384836

Jeden "podvádí" více a druhý méně. ;-D

0/0
23.1.2017 9:10

M56i36l70o39s16l70a35v 73U46r32b33a12n 4628929370783

Diesel jede na naftu. Ve vznětovém se může vznítit teoreticky cokoli. ;-D

0/0
23.1.2017 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.