Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ ve stroji čínské značky Shineray.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H66o91n45z50a 40T49a30r 3799322824822

O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.

Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 R^EU Francouzsko-Španělský výrobce Sherco

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

0/0
3.3.2017 21:18
Foto

M74i93r66o31s22l69a64v 65S36t88e90i80n62e68r 6148304423575

Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.

0/0
17.2.2017 16:53

K66a93r66e35l 14P79a44n60c27e34r 7301350598624

Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.

+2/0
23.1.2017 9:19

V41á68c15l28a96v 93T67o53m78e29k 4534736752213

To byl nádherný stroj.

+1/0
25.1.2017 2:41
Foto

M82i80r35o29s86l32a64v 88S25t49e89i86n86e61r 6528394443105

Hlavně těžký. Mému bratránkovi uklouzla noha z chodníku, mašina Jawa 500 OHC se mu položila na pravý kotník a doktoři měli plno práce.

150 kilo je tak asi hranice přijatelného.

0/0
17.2.2017 16:56

T39o37m48á92š 63B85a32u47e89r 5236243470809

A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně;-D

0/0
22.1.2017 19:36

H40o14n33z77a 45T97a11r 3479372964522

MuZ výroba ukončena ?

http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu

0/0
3.3.2017 21:45

M52i65c38h20a17l 15H11o48r83s52k44y 2472716886270

nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům;-D akorát zvětšili objem o 100ccm

http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/

+1/−1
22.1.2017 1:55

V49á95c48l42a51v 73S77v67o58b81o62d83a 5166408439

No jó,všichni kradnú.;-)

+1/0
22.1.2017 15:15

A61n12t40o95n50í97n 56S22e40b83e22r74a 7633378950669

No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.

A platí to i po pomto oznámení.

Ale je to ferová nabídka.

Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......

Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad. ;-D

0/0
21.1.2017 19:30

V60o87k27o58u14n 98V93l54a77d74i96m78i37r 8532318939188

Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.

+4/0
21.1.2017 19:51

J49i89ř41í 16S75c48h29m91i83d18t 5570393984245

Je otázka co si představujete pod pojmem slušný motocykl. Já třeba považuji za slušné stroje i Yamahu MT-07, Hondu NC750, Kawasaki Versys 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650 a asi bych našel ještě další, kdy jsou všechny výrazně pod 250 000 kč a to některé i pod 200 000kč.

Když zůstanu u podobné kubatury tak třeba Kawasaki Z 300, 300 ccm, 29 kW za 119 900 kč, Yamaha MT-03, 320 ccm, 30,9 kW za 133 990 kč.

Rozhodně to jsou motorky, kterým se dá věřit.

+3/0
22.1.2017 20:11
Foto

M40i62r25o12s94l88a81v 39S62t17e84i27n75e10r 6778834853625

Tak já bych asi nejraději měl BMW 750 z šedesátých let, ale ty jsou už vzácné...

0/0
17.2.2017 16:59

J27a66n 23H46r63u59z84a 8494968659297

Janeček s Waltrem se obrací v hrobě.

+1/0
21.1.2017 17:29

M89i46l25a78n 59N65ě25m22e51c 1365150366196

To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)

+5/0
21.1.2017 17:55

K37a33r30e57l 71H28o24r10á32k 2948219413113

Proč by se Walter nemohl obracet v hrobě?

0/0
22.1.2017 15:58

A92n98t64o26n54í90n 25Š19v72i70h69n48o25s 8438617711432

To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.

+1/0
21.1.2017 13:39

P35a22v40e13l 19J39e38ř37á76b77e51k 7291672504137

Tady pořád "čína, čína...".

Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.

Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle:-)

0/0
21.1.2017 11:28

T46o58m72á26š 56B34a80u24e20r 5106643620609

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
21.1.2017 11:10

T18o56m84á61š 37B87a68u98e11r 5966833680369

P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.

0/0
21.1.2017 11:13

J88a76n 22H72r89u14z29a 8664118669707

My starší vzpomínáme na minulost. Já se ještě osobně setkal s Josífem. Kde ty časy jsou.;-)

0/0
21.1.2017 17:32

M45i24l18a54n 97N29ě13m54e76c 1775280306926

S Jozífem, pardon :)

0/0
21.1.2017 17:57

J89i90ř78í 81B14a44r60t87u57š 1306452146116

Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si Jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=jawa350ohc

0/0
21.1.2017 10:02

J46a19k59u43b 92F17e88i23f25a23r 7789249116819

kvalitu si v číně neohlídají mnohem větší hráči než je jawa....

+2/0
21.1.2017 10:09

H92o39n90z57a 70T55a28r 3829972344472

BMW (Indie ) má potíže s kvalitou u BMW G310R

https://auto.idnes.cz/budoucnost-bmw-motorrad-08n-/motorky.aspx?c=A151125_172423_motorky_hig

0/0
3.3.2017 21:25

P62a65v15e82l 87J92e72ř50á95b81e92k 7931432834217

A kolik takových fanoušků ještě je?

Šance je lepší kvalita než průměr, cena pod průměr, aby si ji koupili začínající, ekonomicky slabší motorkáři.

Navíc ti musí vsadit raději na nových stroj, než ojetinu značkové motorky za stejnou cenu jako této, s tím, že u té ojetiny je riziko nějaké havárie před prodejem

Vsadil bych na model prodeje Dacie - za poměrně málo peněz přijatelný výrobek na několik let provozu, než se vymění za jiný.

0/0
21.1.2017 11:20

V40o79k73o77u10n 66V12l62a67d58i65m72i73r 8572828629218

Asi jste v zivote s nicim lepsim nejezdil, kdyz sazita na nejporuchovejsi auto v hodnoceni ADAC.

0/−1
21.1.2017 15:41

P34a95v40e50l 83J39e37ř29á16b73e14k 7981982444577

Někteří muži si taková auta kupují proto, aby mohli vypadnou z baráku z důvodů potřeba opravit auto. Vyměnit šroubek třeba u zadní zástěrky šikovný manžel zvládne i za tři dny.

Tři dny v klidu - no nekupte něco, co vám ten klid zajistí.

+1/0
21.1.2017 17:54

V73o59k25o47u19n 30V34l79a59d13i47m34i32r 8302978929228

Tak to jo.

V ADAC Motorwelt testu psali kupte si 10 let staryho Golfa, budete mit spolehlivejsi auto za stejny penize.

0/0
21.1.2017 19:04

T28o81m69á47š 52B69a56u49e46r 5576933920969

Otázka zní, kde na nějaký nákup číňana chtějí vzít v Jawě peníze. Vždyť před pár lety neměli ani aby od nich zaplatili pár desítek kusů čtyřtaktního dvouválce 236 ccm do Jawa 250 Travel. Číňané nechtěli dodávat Jawě dva motory za měsíc a předpokládali objednávky motorů v tisících kusů a tak Jawa raději model 250 ukončila;-D

+1/0
21.1.2017 14:20

H63e67l23e17n97a 24V42o45n53d89r10á25č80k47o46v15á 5156975171809

JAWA 634 702,měla jsem jí několik let a stála na ni u mototechny frontu 2 dny.Takovou parádu už nikdo nevyrobí.

+3/−1
20.1.2017 23:56
Foto

J91a79k27u74b 20V30a88š67k96o 1728714402853

Nostalgie je svině ........

+1/0
21.1.2017 9:17

T61o48m79á20š 24B31a82u60e76r 5746903680319

Frontu před Mototechnou jste stála proto, že byly prioritní nejdříve dodávky do CCCP a pak teprve na náš trh. Také to byla nejvyšší prodávaná kubatura silniční motorky v rámci trhu RVHP, produkujícího nekvalitní šunty, mezi které J 350/634 patřila (spolu s druhoválečným BMW vyráběným v CCCP jako URAL nebo Dněpr, který se prodával pouze tam).

+1/0
21.1.2017 14:41

J71a32n 20M44a40c58h85á22č 3157826493482

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
20.1.2017 23:22

M96i77c35h73a47l 80H28o69r39s28k97y 2662946906760

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
20.1.2017 22:49

O33l30d25ř15i35c15h 88Š58e65t57r62n41ý 2226532739567

Stejně jako v 60-tých letech bylo pozdě pro Japonce.

Protože tehdy dominovaly značky :BSA ,Triumph ,JAWA,

Norton,Moto Guzzi atd...

+2/−1
20.1.2017 20:44

M65i39l71a27n 53N57ě85m38e92c 1725980916526

Asi Vám úplně nerozumím. Chcete naznačit, že dnešní Jawa může dokázat to, co japonské značky v šedesátých a sedmdesátých letech? Tedy prosadit se v motorsportu, přijít s pár modely, které budou psát historii a vygumují zavedenou konkurenci a tak? To by bylo hezké, ale nedá se pro to udělat nic horšího, než co Jawa právě dělá :)

+10/0
20.1.2017 21:48

T33o53m48á49š 81B61a91u89e76r 5246423170299

Dá, ještě realizovat tu obludnou rádoby retro tisícovku za 300.000 Kč;-D

0/0
21.1.2017 11:15

V68o26k83o49u15n 25V64l71a42d36i32m72i33r 8752438859228

Napada mne, ze pan Setrny to myslel ironicky a vy jste nalitli.

0/0
21.1.2017 12:03

M61a16r95t15i42n 14S23k90á40l90a 2808651874245

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
20.1.2017 20:23

V39á19c33l87a69v 53P53o66l82á36k 1795902260260

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
20.1.2017 20:02

J75i58ř85í 58K13o64c61u35r20e23k 6365214705578

Leda by to stálo o hodně míň než Triumph. Což je o míle napřed.

Jawu zabil prakticky nulový vývoj produkčních modelů, ale to zařízli už v 79. komunisti.

+2/0
20.1.2017 21:10

T74o34m83á15š 53B22a92u63e98r 5866723410689

Není tomu tak, na konci 80. let komunisti zpytovali svědomí a rozhodli o výrobě čtyřtaktních modelů od ,,pětiletky" 1990-1995. Měl to být 400 ccm vodou chlazený čtyřtakt jednoválec z Týnce (moto s ním je vystavené v moto muzeu na Konopišti) a 180 ccm vzduchem chlazený čtyřtakt ze Strakonic. Vše zařízl až ,,porevoluční" ministr financí Václav Klaus v rámci tzv. ekonomické reformy (obě firmy byly tehdy státní).!!

+3/−1
21.1.2017 11:20

J94i32ř69í 34E50r87b96e24n 1803154326617

Pardon, a kde jako měla vzít Jawa investice na technologickou přípravu výroby? U motorárny se bavíme o desítkách, či spíš stovkách milionů tehdejších korun - a kde je vzít, když ze dne na den přišla o zákazníky a v SSSR už nikdo 15 tisíc třiapůlek ročně nechtěl?

+2/0
21.1.2017 17:12

T32o62m13á97š 19B61a57u82e94r 5916583510739

Ano, na nákup výrobní linky bylo v roce 1989 vyčleněno 60 mil. devizových korun. Po změně režimu to típnul reformátor V.K. Takže schválené peníze pro Jawu byly, na rozdíl od ČZty.

0/0
21.1.2017 20:27

A46l14e32š 22B58e98n84e71š 3956665122507

Komouši sice měli plány - pětiletky? ;-D;-D, ale většinou skutek - utek. Stejně jako v Jawě. Technologický zázemí zaostalý o 30 let, s tím by udělali kulový.

+1/−2
21.1.2017 17:21

T87o84m33á72š 42B92a29u61e53r 5306583880649

Skutek utíká i dnes. Vše je o penězích. Dnes s tím udělají také kulový;-)

0/0
21.1.2017 20:32

K88a34r25e57l 72R12e72j27h60o13n 8823749127325

Tak minimálně kvalita bude obdobná.....

0/0
13.2.2017 13:01

V15í47t 89H36o94u10d57e31k 3757344204625

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
20.1.2017 19:34

M98i39l89a30n 26N54ě43m57e69c 1735690246336

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
20.1.2017 19:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.