Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ ve stroji čínské značky Shineray.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H40o38n14z74a 15T50a81r 3289662954412

O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.

Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 R^EU Francouzsko-Španělský výrobce Sherco

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

3.3.2017 21:18
Foto

M45i94r94o46s20l42a55v 89S39t77e42i78n97e84r 4100922160356

Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.

17.2.2017 16:53

K37a13r82e21l 76P63a59n15c73e80r 7171430138404

Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.

23.1.2017 9:19

V71á32c36l28a85v 85T38o63m75e95k 4974586152893

To byl nádherný stroj.

25.1.2017 2:41
Foto

M15i56r75o91s76l50a13v 42S22t83e68i56n81e50r 4250572690986

Hlavně těžký. Mému bratránkovi uklouzla noha z chodníku, mašina Jawa 500 OHC se mu položila na pravý kotník a doktoři měli plno práce.

150 kilo je tak asi hranice přijatelného.

17.2.2017 16:56

T75o67m22á77š 66B86a49u14e27r 5736373850229

A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně;-D

22.1.2017 19:36

H28o57n69z10a 26T15a24r 3659622364392

MuZ výroba ukončena ?

http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu

3.3.2017 21:45

M19i51c59h38a13l 87H47o27r36s98k82y 2472776366890

nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům;-D akorát zvětšili objem o 100ccm

http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/

22.1.2017 1:55

V87á52c72l33a38v 14S36v71o50b98o21d49a 5986528549

No jó,všichni kradnú.;-)

22.1.2017 15:15

A42n23t40o81n68í25n 37S21e10b38e36r19a 7583228440199

No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.

A platí to i po pomto oznámení.

Ale je to ferová nabídka.

Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......

Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad. ;-D

21.1.2017 19:30

V91o73k36o27u71n 92V39l96a35d82i79m19i38r 8912478489748

Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.

21.1.2017 19:51

J80i66ř69í 16S94c67h74m59i41d71t 5930123944765

Je otázka co si představujete pod pojmem slušný motocykl. Já třeba považuji za slušné stroje i Yamahu MT-07, Hondu NC750, Kawasaki Versys 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650 a asi bych našel ještě další, kdy jsou všechny výrazně pod 250 000 kč a to některé i pod 200 000kč.

Když zůstanu u podobné kubatury tak třeba Kawasaki Z 300, 300 ccm, 29 kW za 119 900 kč, Yamaha MT-03, 320 ccm, 30,9 kW za 133 990 kč.

Rozhodně to jsou motorky, kterým se dá věřit.

22.1.2017 20:11
Foto

M58i15r89o29s75l71a35v 82S48t82e42i56n84e45r 4280812180896

Tak já bych asi nejraději měl BMW 750 z šedesátých let, ale ty jsou už vzácné...

17.2.2017 16:59

J86a44n 76H55r74u13z95a 8154618669407

Janeček s Waltrem se obrací v hrobě.

21.1.2017 17:29

M31i44l94a39n 16N30ě14m48e71c 1715750486976

To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)

21.1.2017 17:55

K27a85r72e47l 81H39o41r58á63k 2138259593983

Proč by se Walter nemohl obracet v hrobě?

22.1.2017 15:58

A13n39t85o32n69í20n 68Š51v27i48h47n26o78s 8248247431452

To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.

21.1.2017 13:39

P28a21v94e77l 37J88e39ř58á33b32e34k 7801662414787

Tady pořád "čína, čína...".

Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.

Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle:-)

21.1.2017 11:28

T79o16m27á73š 61B48a11u65e79r 5566103470349

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

21.1.2017 11:10

T30o13m24á27š 25B27a84u14e64r 5306743490559

P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.

21.1.2017 11:13

J73a46n 87H43r69u59z16a 8674468719967

My starší vzpomínáme na minulost. Já se ještě osobně setkal s Josífem. Kde ty časy jsou.;-)

21.1.2017 17:32

M49i80l96a26n 54N24ě31m37e51c 1145370296176

S Jozífem, pardon :)

21.1.2017 17:57

J17i65ř48í 56B74a24r84t51u33š 1156732646776

Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si Jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=jawa350ohc

21.1.2017 10:02

J46a85k49u40b 65F83e41i27f76a43r 7309679586499

kvalitu si v číně neohlídají mnohem větší hráči než je jawa....

21.1.2017 10:09

H98o47n97z51a 46T27a79r 3369142214592

BMW (Indie ) má potíže s kvalitou u BMW G310R

https://auto.idnes.cz/budoucnost-bmw-motorrad-08n-/motorky.aspx?c=A151125_172423_motorky_hig

3.3.2017 21:25

P92a32v85e54l 25J74e32ř61á76b77e45k 7861212474527

A kolik takových fanoušků ještě je?

Šance je lepší kvalita než průměr, cena pod průměr, aby si ji koupili začínající, ekonomicky slabší motorkáři.

Navíc ti musí vsadit raději na nových stroj, než ojetinu značkové motorky za stejnou cenu jako této, s tím, že u té ojetiny je riziko nějaké havárie před prodejem

Vsadil bych na model prodeje Dacie - za poměrně málo peněz přijatelný výrobek na několik let provozu, než se vymění za jiný.

21.1.2017 11:20

V87o89k39o31u28n 87V26l74a85d14i35m63i37r 8472968209808

Asi jste v zivote s nicim lepsim nejezdil, kdyz sazita na nejporuchovejsi auto v hodnoceni ADAC.

21.1.2017 15:41

P38a79v72e61l 54J71e60ř68á97b16e80k 7701622604867

Někteří muži si taková auta kupují proto, aby mohli vypadnou z baráku z důvodů potřeba opravit auto. Vyměnit šroubek třeba u zadní zástěrky šikovný manžel zvládne i za tři dny.

Tři dny v klidu - no nekupte něco, co vám ten klid zajistí.

21.1.2017 17:54

V13o92k38o89u95n 81V92l71a75d56i10m50i89r 8202938249798

Tak to jo.

V ADAC Motorwelt testu psali kupte si 10 let staryho Golfa, budete mit spolehlivejsi auto za stejny penize.

21.1.2017 19:04

T67o63m58á41š 74B90a42u27e77r 5626293810449

Otázka zní, kde na nějaký nákup číňana chtějí vzít v Jawě peníze. Vždyť před pár lety neměli ani aby od nich zaplatili pár desítek kusů čtyřtaktního dvouválce 236 ccm do Jawa 250 Travel. Číňané nechtěli dodávat Jawě dva motory za měsíc a předpokládali objednávky motorů v tisících kusů a tak Jawa raději model 250 ukončila;-D

21.1.2017 14:20

H13e32l53e48n60a 43V18o17n23d98r44á17č95k14o54v30á 5706575131909

JAWA 634 702,měla jsem jí několik let a stála na ni u mototechny frontu 2 dny.Takovou parádu už nikdo nevyrobí.

20.1.2017 23:56
Foto

J11a13k98u11b 55V37a11š95k71o 1278294722883

Nostalgie je svině ........

21.1.2017 9:17

T31o59m24á17š 74B20a24u55e97r 5986533520559

Frontu před Mototechnou jste stála proto, že byly prioritní nejdříve dodávky do CCCP a pak teprve na náš trh. Také to byla nejvyšší prodávaná kubatura silniční motorky v rámci trhu RVHP, produkujícího nekvalitní šunty, mezi které J 350/634 patřila (spolu s druhoválečným BMW vyráběným v CCCP jako URAL nebo Dněpr, který se prodával pouze tam).

21.1.2017 14:41

J14a16n 71M40a78c94h65á32č 3747436373712

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

20.1.2017 23:22

M81i96c17h72a91l 57H87o29r23s20k41y 2372296216640

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

20.1.2017 22:49

O17l12d15ř20i46c71h 94Š64e57t84r12n56ý 2736452489197

Stejně jako v 60-tých letech bylo pozdě pro Japonce.

Protože tehdy dominovaly značky :BSA ,Triumph ,JAWA,

Norton,Moto Guzzi atd...

20.1.2017 20:44

M49i79l58a30n 47N32ě64m29e83c 1105470976926

Asi Vám úplně nerozumím. Chcete naznačit, že dnešní Jawa může dokázat to, co japonské značky v šedesátých a sedmdesátých letech? Tedy prosadit se v motorsportu, přijít s pár modely, které budou psát historii a vygumují zavedenou konkurenci a tak? To by bylo hezké, ale nedá se pro to udělat nic horšího, než co Jawa právě dělá :)

20.1.2017 21:48

T73o44m21á67š 39B57a30u69e33r 5906103850429

Dá, ještě realizovat tu obludnou rádoby retro tisícovku za 300.000 Kč;-D

21.1.2017 11:15

V59o87k88o10u24n 82V73l11a91d56i69m90i27r 8832478849358

Napada mne, ze pan Setrny to myslel ironicky a vy jste nalitli.

21.1.2017 12:03

M45a34r96t70i82n 49S89k88á43l86a 2288481264885

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

20.1.2017 20:23

V57á43c15l72a76v 39P82o85l63á33k 1915802860500

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

20.1.2017 20:02

J75i22ř72í 81K83o96c54u75r87e70k 6755474975218

Leda by to stálo o hodně míň než Triumph. Což je o míle napřed.

Jawu zabil prakticky nulový vývoj produkčních modelů, ale to zařízli už v 79. komunisti.

20.1.2017 21:10

T79o95m55á61š 75B67a22u56e21r 5216693550519

Není tomu tak, na konci 80. let komunisti zpytovali svědomí a rozhodli o výrobě čtyřtaktních modelů od ,,pětiletky" 1990-1995. Měl to být 400 ccm vodou chlazený čtyřtakt jednoválec z Týnce (moto s ním je vystavené v moto muzeu na Konopišti) a 180 ccm vzduchem chlazený čtyřtakt ze Strakonic. Vše zařízl až ,,porevoluční" ministr financí Václav Klaus v rámci tzv. ekonomické reformy (obě firmy byly tehdy státní).!!

21.1.2017 11:20

J59i69ř73í 77E12r61b49e22n 1313234456637

Pardon, a kde jako měla vzít Jawa investice na technologickou přípravu výroby? U motorárny se bavíme o desítkách, či spíš stovkách milionů tehdejších korun - a kde je vzít, když ze dne na den přišla o zákazníky a v SSSR už nikdo 15 tisíc třiapůlek ročně nechtěl?

21.1.2017 17:12

T28o43m81á54š 43B96a38u40e71r 5156673760409

Ano, na nákup výrobní linky bylo v roce 1989 vyčleněno 60 mil. devizových korun. Po změně režimu to típnul reformátor V.K. Takže schválené peníze pro Jawu byly, na rozdíl od ČZty.

21.1.2017 20:27

A15l29e38š 29B10e61n22e38š 3546935152247

Komouši sice měli plány - pětiletky? ;-D;-D, ale většinou skutek - utek. Stejně jako v Jawě. Technologický zázemí zaostalý o 30 let, s tím by udělali kulový.

21.1.2017 17:21

T92o73m84á58š 97B58a81u19e96r 5566333390119

Skutek utíká i dnes. Vše je o penězích. Dnes s tím udělají také kulový;-)

21.1.2017 20:32

K77a24r41e24l 79R54e12j95h46o96n 8423209927305

Tak minimálně kvalita bude obdobná.....

13.2.2017 13:01

V61í33t 35H73o49u76d40e49k 3327534814725

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

20.1.2017 19:34

M55i85l66a43n 57N94ě98m27e32c 1475790236736

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

20.1.2017 19:33







Najdete na iDNES.cz