Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ ve stroji čínské značky Shineray.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H25o41n61z37a 82T98a36r 3389362124912

O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.

Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 R^EU Francouzsko-Španělský výrobce Sherco

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

0/0
3.3.2017 21:18
Foto

M80i36r73o96s18l39a85v 68S72t23e83i86n73e69r 4180612490586

Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.

0/0
17.2.2017 16:53

K46a32r46e51l 52P96a31n67c82e62r 7231770928444

Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.

+2/0
23.1.2017 9:19

V63á84c65l83a27v 56T50o53m42e44k 4774906412543

To byl nádherný stroj.

+1/0
25.1.2017 2:41
Foto

M86i67r73o46s86l78a88v 78S54t39e83i75n74e49r 4560322550946

Hlavně těžký. Mému bratránkovi uklouzla noha z chodníku, mašina Jawa 500 OHC se mu položila na pravý kotník a doktoři měli plno práce.

150 kilo je tak asi hranice přijatelného.

0/0
17.2.2017 16:56

T33o88m13á34š 44B91a17u92e88r 5126733600659

A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně;-D

0/0
22.1.2017 19:36

H80o25n88z75a 89T23a54r 3839392364982

MuZ výroba ukončena ?

http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu

0/0
3.3.2017 21:45

M51i80c11h95a20l 88H82o71r91s31k97y 2632496126930

nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům;-D akorát zvětšili objem o 100ccm

http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/

+1/−1
22.1.2017 1:55

V70á95c88l52a64v 33S19v97o68b41o43d79a 5146158939

No jó,všichni kradnú.;-)

+1/0
22.1.2017 15:15

A48n58t75o35n92í20n 16S95e78b23e90r88a 7733558810619

No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.

A platí to i po pomto oznámení.

Ale je to ferová nabídka.

Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......

Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad. ;-D

0/0
21.1.2017 19:30

V48o73k94o52u58n 94V85l71a74d41i82m41i64r 8762188779658

Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.

+4/0
21.1.2017 19:51

J96i81ř48í 86S24c18h82m63i98d19t 5390733444455

Je otázka co si představujete pod pojmem slušný motocykl. Já třeba považuji za slušné stroje i Yamahu MT-07, Hondu NC750, Kawasaki Versys 650, Suzuki DL 650 V-Strom, Suzuki SV 650 a asi bych našel ještě další, kdy jsou všechny výrazně pod 250 000 kč a to některé i pod 200 000kč.

Když zůstanu u podobné kubatury tak třeba Kawasaki Z 300, 300 ccm, 29 kW za 119 900 kč, Yamaha MT-03, 320 ccm, 30,9 kW za 133 990 kč.

Rozhodně to jsou motorky, kterým se dá věřit.

+3/0
22.1.2017 20:11
Foto

M52i85r78o93s15l18a62v 45S52t71e14i59n61e37r 4740402110146

Tak já bych asi nejraději měl BMW 750 z šedesátých let, ale ty jsou už vzácné...

0/0
17.2.2017 16:59

J22a32n 76H72r43u73z33a 8644228879587

Janeček s Waltrem se obrací v hrobě.

+1/0
21.1.2017 17:29

M84i56l96a40n 94N40ě54m84e81c 1125690136606

To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)

+5/0
21.1.2017 17:55

K39a75r81e63l 56H55o88r67á18k 2358619223683

Proč by se Walter nemohl obracet v hrobě?

0/0
22.1.2017 15:58

A78n52t15o69n50í95n 74Š85v66i25h17n29o65s 8968297551292

To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.

+1/0
21.1.2017 13:39

P11a51v29e25l 43J66e91ř68á18b65e97k 7901762304447

Tady pořád "čína, čína...".

Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.

Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle:-)

0/0
21.1.2017 11:28

T27o36m60á11š 79B21a61u73e38r 5736713590739

Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí ;-O

+6/0
21.1.2017 11:10

T44o89m57á68š 22B87a34u20e91r 5526453850229

P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.

0/0
21.1.2017 11:13

J10a41n 39H75r94u89z94a 8724118399467

My starší vzpomínáme na minulost. Já se ještě osobně setkal s Josífem. Kde ty časy jsou.;-)

0/0
21.1.2017 17:32

M28i74l17a48n 77N90ě51m71e16c 1275340276176

S Jozífem, pardon :)

0/0
21.1.2017 17:57

J39i77ř87í 95B34a35r82t24u24š 1666212306436

Použití čínské techniky nemusí ihned znamenat nějaký průšvih. Hodně bude záležet na tom, zda si Jawa pohlídá stabilní kvalitu a jaký šmrnc se v Jawě motocyklu podaří dát. V dnešní době má nová Jawa šanci oslovit zejména ty fanoušky značky, kteří mají rádi retro styl, případně hledají smysl v individuálních úpravách: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=magazin&menu=5&pos=jawa350ohc

0/0
21.1.2017 10:02

J61a77k80u64b 11F43e60i21f50a47r 7809849416119

kvalitu si v číně neohlídají mnohem větší hráči než je jawa....

+2/0
21.1.2017 10:09

H11o73n79z94a 75T24a31r 3469272114972

BMW (Indie ) má potíže s kvalitou u BMW G310R

https://auto.idnes.cz/budoucnost-bmw-motorrad-08n-/motorky.aspx?c=A151125_172423_motorky_hig

0/0
3.3.2017 21:25

P47a75v55e31l 13J17e95ř28á43b38e72k 7891502254907

A kolik takových fanoušků ještě je?

Šance je lepší kvalita než průměr, cena pod průměr, aby si ji koupili začínající, ekonomicky slabší motorkáři.

Navíc ti musí vsadit raději na nových stroj, než ojetinu značkové motorky za stejnou cenu jako této, s tím, že u té ojetiny je riziko nějaké havárie před prodejem

Vsadil bych na model prodeje Dacie - za poměrně málo peněz přijatelný výrobek na několik let provozu, než se vymění za jiný.

0/0
21.1.2017 11:20

V66o95k88o40u16n 20V91l33a80d50i44m71i44r 8162228259608

Asi jste v zivote s nicim lepsim nejezdil, kdyz sazita na nejporuchovejsi auto v hodnoceni ADAC.

0/−1
21.1.2017 15:41

P79a65v62e66l 14J89e46ř39á84b66e97k 7721382834387

Někteří muži si taková auta kupují proto, aby mohli vypadnou z baráku z důvodů potřeba opravit auto. Vyměnit šroubek třeba u zadní zástěrky šikovný manžel zvládne i za tři dny.

Tři dny v klidu - no nekupte něco, co vám ten klid zajistí.

+1/0
21.1.2017 17:54

V78o84k56o35u57n 85V93l87a55d52i73m79i67r 8442608229318

Tak to jo.

V ADAC Motorwelt testu psali kupte si 10 let staryho Golfa, budete mit spolehlivejsi auto za stejny penize.

0/0
21.1.2017 19:04

T23o22m20á83š 62B33a61u15e51r 5106303530939

Otázka zní, kde na nějaký nákup číňana chtějí vzít v Jawě peníze. Vždyť před pár lety neměli ani aby od nich zaplatili pár desítek kusů čtyřtaktního dvouválce 236 ccm do Jawa 250 Travel. Číňané nechtěli dodávat Jawě dva motory za měsíc a předpokládali objednávky motorů v tisících kusů a tak Jawa raději model 250 ukončila;-D

+1/0
21.1.2017 14:20

H60e52l66e16n92a 59V58o85n67d73r84á77č17k24o40v19á 5776935341549

JAWA 634 702,měla jsem jí několik let a stála na ni u mototechny frontu 2 dny.Takovou parádu už nikdo nevyrobí.

+3/−1
20.1.2017 23:56
Foto

J76a59k26u73b 53V26a60š94k30o 1158844722443

Nostalgie je svině ........

+1/0
21.1.2017 9:17

T61o91m31á23š 61B51a10u63e44r 5546473340169

Frontu před Mototechnou jste stála proto, že byly prioritní nejdříve dodávky do CCCP a pak teprve na náš trh. Také to byla nejvyšší prodávaná kubatura silniční motorky v rámci trhu RVHP, produkujícího nekvalitní šunty, mezi které J 350/634 patřila (spolu s druhoválečným BMW vyráběným v CCCP jako URAL nebo Dněpr, který se prodával pouze tam).

+1/0
21.1.2017 14:41

J95a98n 26M10a36c92h61á76č 3987626653612

Já nevím.Když ted dávali Slunce seno jahody,a Venca tam lítal na té 634,tak taková paráda se už dneska opakovat nedá.A ještě k tomu Čínská za sto litrů.Jdu blejt velebnosti....

+3/0
20.1.2017 23:22

M87i21c43h54a32l 19H94o26r52s33k90y 2422146776480

:-(honda cb 400 z 1974 měla 38 koní a lítala 170. tenhle motor je vrchol techniky;-D

+3/0
20.1.2017 22:49

O47l69d51ř73i34c42h 78Š76e45t44r90n93ý 2306982749117

Stejně jako v 60-tých letech bylo pozdě pro Japonce.

Protože tehdy dominovaly značky :BSA ,Triumph ,JAWA,

Norton,Moto Guzzi atd...

+2/−1
20.1.2017 20:44

M10i77l92a58n 23N71ě10m85e21c 1985550626716

Asi Vám úplně nerozumím. Chcete naznačit, že dnešní Jawa může dokázat to, co japonské značky v šedesátých a sedmdesátých letech? Tedy prosadit se v motorsportu, přijít s pár modely, které budou psát historii a vygumují zavedenou konkurenci a tak? To by bylo hezké, ale nedá se pro to udělat nic horšího, než co Jawa právě dělá :)

+10/0
20.1.2017 21:48

T18o83m95á57š 53B24a16u57e88r 5416293180439

Dá, ještě realizovat tu obludnou rádoby retro tisícovku za 300.000 Kč;-D

0/0
21.1.2017 11:15

V97o20k41o24u73n 27V77l32a89d64i20m29i34r 8742698649618

Napada mne, ze pan Setrny to myslel ironicky a vy jste nalitli.

0/0
21.1.2017 12:03

M34a85r26t14i37n 59S93k46á76l83a 2678531214455

Treba se pan Strnad z Czechoslovak Group slituje i nad touto znackou.

Toto je naprosta ostuda.

+8/0
20.1.2017 20:23

V73á49c78l73a89v 54P96o35l38á84k 1495272290850

Jawu bych raději nechal spát, dokud tu je někdo, kdo si pamatuje, že Jawa byla dobrá motorka a tak ji i prezentovat. Zkazit její historii "čínou" si nezaslouží, protože

nevěřím, že by jí vynesla opět na vrchol.

+19/0
20.1.2017 20:02

J37i28ř49í 46K91o36c17u42r91e39k 6705594475768

Leda by to stálo o hodně míň než Triumph. Což je o míle napřed.

Jawu zabil prakticky nulový vývoj produkčních modelů, ale to zařízli už v 79. komunisti.

+2/0
20.1.2017 21:10

T96o42m19á78š 78B28a46u78e55r 5116793200639

Není tomu tak, na konci 80. let komunisti zpytovali svědomí a rozhodli o výrobě čtyřtaktních modelů od ,,pětiletky" 1990-1995. Měl to být 400 ccm vodou chlazený čtyřtakt jednoválec z Týnce (moto s ním je vystavené v moto muzeu na Konopišti) a 180 ccm vzduchem chlazený čtyřtakt ze Strakonic. Vše zařízl až ,,porevoluční" ministr financí Václav Klaus v rámci tzv. ekonomické reformy (obě firmy byly tehdy státní).!!

+3/−1
21.1.2017 11:20

J98i56ř40í 64E19r40b18e18n 1573444316607

Pardon, a kde jako měla vzít Jawa investice na technologickou přípravu výroby? U motorárny se bavíme o desítkách, či spíš stovkách milionů tehdejších korun - a kde je vzít, když ze dne na den přišla o zákazníky a v SSSR už nikdo 15 tisíc třiapůlek ročně nechtěl?

+2/0
21.1.2017 17:12

T83o38m40á56š 49B13a39u17e30r 5376953750699

Ano, na nákup výrobní linky bylo v roce 1989 vyčleněno 60 mil. devizových korun. Po změně režimu to típnul reformátor V.K. Takže schválené peníze pro Jawu byly, na rozdíl od ČZty.

0/0
21.1.2017 20:27

A47l10e48š 58B72e47n65e81š 3726185852617

Komouši sice měli plány - pětiletky? ;-D;-D, ale většinou skutek - utek. Stejně jako v Jawě. Technologický zázemí zaostalý o 30 let, s tím by udělali kulový.

+1/−2
21.1.2017 17:21

T73o60m28á39š 67B49a96u86e27r 5936893150329

Skutek utíká i dnes. Vše je o penězích. Dnes s tím udělají také kulový;-)

0/0
21.1.2017 20:32

K16a97r49e12l 42R71e60j64h93o70n 8393689597835

Tak minimálně kvalita bude obdobná.....

0/0
13.2.2017 13:01

V96í64t 77H21o30u54d94e74k 3517214774625

Motoristický novinář ? Určitě odborník. Jawa 660 má motor Minarelli co patří do Yamahy, Rotaxy byly ty 650. Shineray 400 jako základ, ale kdepak to bude Shinerey akorát nádrž a kastlíky tomá ze 634 a údajně jiný zadní blatník plus nosič s plotnou na kufr. Ta neupravená čínská vypadá lépe než tak "vylepšená" v Týnci. Jawa prodává svoje jméno na Betkách, new Pionýrech. V Jižní Americe se číny prodávají jako Jawy běžně. Chudák Janeček.

+4/0
20.1.2017 19:34

M86i98l87a52n 52N20ě43m35e66c 1495260786396

Tohle je všechno marný.

Jawa zaspala už někdy před čtyřiceti, možná padesáti lety, kdy se ve vyspělém světě z motorky místo laciného dopravního prostředku definitivně stalo sportovní náčiní nebo stylovka. Vyrábět jednoduché motorky pro ostblok a třetí svět, to mohlo fungovat do doby, než se to třetí svět sám naučil dělat líp a ostblok zanikl.

Dneska ta značka vlastně nemá na co navázat a všechny tyhle pokusy jsou k smíchu, nebo k spíš pláči.

+10/0
20.1.2017 19:33







Najdete na iDNES.cz