- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
O dvoutaktním motoru se říká, že musel skončit, protože nesplňoval emise.
Přitom jsou výrobci, kteří dokázali dvoutaktní motor upravit tak, že splňuje EMISNÍ NORMU EURO 4 Francouzsko-Španělský výrobce Sherco
Tento stroj mi připomíná v Indii často viděný RoyalEnfield. Klasický stroj s výkonem podle obsahu mezi 350 a 500 kolem 30 HP. Existuje i dieslová verze, se spotřebou 1,5 l na stovku. V Evropě jsou problémy s homologací-to postihne i předmět článku.
Zlata moje petistovka, ta mela alespon image a ten zvuk. Dodnes na ni vzpominame.
A kdy už tu bude ta úžasná retro JAWA tisícovka s motorem koupeným v rámci konkurzu MuZ, obludným designem spatlaným za pomoci kladiva a svěráku na ponku dílny v Týnci a cenou 300.000 Kč, na kterou se ,,třesou" všichni motorkáři na planetě, kteří odhazují své HDéčka, Hondy, Dukny a další podobné šunty, aby poznali, co je to pořádný motocykl světové úrovně
MuZ výroba ukončena ?
http://www.motohouse.cz/legendarni-nemecka-znacka-mz-jde-do-konkurzu
nadáváte na čínu ale tenhle motor je úžasnej--Chang Jiang 750 ohv--rusové ho ukradli Němcům a čína zase rusům akorát zvětšili objem o 100ccm
http://moto.zombdrive.com/chang-jiang/chang-jiang-750-j-1-with-sidecar/
No slušný nový motocykl pod 250 tisíc nekoupíte.
A platí to i po pomto oznámení.
Ale je to ferová nabídka.
Jsme kopie Jawy z číny, nová za 100 tisíc. Ber nebo nech být.......
Ale jezdit na motorce které nedokážu věřit. No to není nejlepší nápad.
Ve dvaceti mi nedelalo problemy tlacit motorku i 10 km. Ale dnes bych na to uz nemel, a ony jsou ty masiny dnes taky o dost tezsi.
To "wa" z Jawy nebyl Walter, ale Wanderer. Jinak souhlasím :)
To už ale není JAWA....... Ach jo, ta globalizace.
Tady pořád "čína, čína...".
Ale oni mají i kvalitní zboží a mnohé se v kvalitě zlepšuje.
Například: ... ta skleróza - nemohu si vzpomenout. tak třeba čínské nudle
Posledních 25 let pochybuji o duševním zdraví ,,manažerů" v Týnci i Velešíně. Již dávno hotový jednoválcový vodou chlazený čtyřtakt 400 ccm, který se měl vyrábět od roku 1990 se nikdy nevyráběl. 640 vyjela namísto s ním dále s dvoutaktem a po vstupu ČR do EU na trhu skončila. Jawa po nabrání dotací z Ministerstva průmyslu (z kapes daňových poplatníků), převyšujících 100 miliónů Kč, které obdržela coby soukromá firma na výrobu nového motocyklu, prý 1000 ccm, o kterém rovnou prohlásila, že se nebude podbízet zákazníkům a takto světový stroj bude stát cca 300.000 Kč (jako by to byl nějaký HD), vyleze s tím, že bude od Číňanů dovážet jejich motorku, foukne na ní ,,retronádrž" (asi z 634) a tento stroj bude slavně prodávat. Ovšem jaksi v Týnci zapomněli, že u nás platí pracovní sílu stejně jako jí v současnosti platí i Číňané doma. Dovezené moto tedy zbytečně prodraží cesta dlouhá 15.000 km. Srovnání s no-name firmou z Francie je nesmyslné, protože jim se dovoz z Číny vyplatí, když platí zaměstnancům 5x více, než v Týnci. V Jawě vsadili na kalkul ,,levně dovezeme, draho prodáme". Ale na to zákazníci neslyší, ti chtějí slušnou cenu, dostupný servis a díly a to je to, co Jawa vůbec nenabízí
P.S. K Jawě nechovám antipatii, vystřídal jsem 250/590; 350/634, 632, 639 a 2x 640.