Diskuze

Autu škodí zanedbávání údržby. Na co musí dát pozor i největší lempl

Každý někdy slyšel, jak správně se starat o auto. Ti svědomitější si i přečetli návod, kde bývají zapsány nejdůležitější pokyny. Přesto se většina z nás o své auto nestará příliš pečlivě. Auto se opotřebovává jízdou i tím, když stojí. Co se nevyplatí zanedbávat?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MD

Spotřeba 0,5litru oleje na 1000km mi v servisních návodech mi přijde jako alibismus výrobců okopírovávaný z manálů od 30.let 20.století, takovou spotřebu neměl ani vylágrovaný motor v posledním tažení, který používal 20-30W oleje). Jedině pokud výrobce udělá botu a nasadí obráceně pístní kroužky (jako se svého času stalo v jedné serii 20V motorů u Škodovky..ale všechno přece bylo OK, spotřeba olehe byla stále podle servisní příručky, tak proč se babrat s rozborkou motoru přece:o))

0 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
1 0
možnosti
Foto

VW motor CFHF dvoulitr 110 HP nespotřebuje za 30 tis, km ani dvě deci oleje.

1 0
možnosti
FL

pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.

2 0
možnosti
JC

J82a13n 32C96e25l47l24e34r

25. 4. 2017 15:55

No s touto větou nevím, nevím. "Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje .....". Já měl tu kontrolku už v žigulíku a ve warťasu taky. Jo, tenkrát to moderní auto bylo, ale to už je 40 let.

1 0
možnosti

O pokud já pamatuju tak to byla červená (tedy krizová) kontrolka tlaku mazání, která velila okamžitě zastavit, kdežto dneska to je oranžová (pouze upozorňující) informace o tom že hladina oleje klesla pod nějakou úroveň a bylo by dobré ho dolít při první vhodné přiležitosti.

4 0
možnosti
LS

Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!

7 0
možnosti
JN

J20o52s52e53f 47N97o94v15á18k

21. 4. 2017 10:13

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

3 0
možnosti
JB

J28a77n 49B25á88r69t81a

26. 4. 2017 13:02

Přesně. V dnešních autech už často chybí i teploměr vody v motoru.

O teploměru a tlakoměru oleje ani nemluvě.

Přitom dnešní palubky s obřími displeji by tyto informace bez problému umožnily zobrazit třeba jen někde v rohu mimo hlavní informace nebo jako druhou obrazovku po přepnutí.

Hodil by se teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, volmetr, počet km zbývajících do výměny oleje atd. Všechny tyto údaje palubní počítač zná a přes OBD je lze získat. Stačilo by tedy je jen zobrazit.

2 0
možnosti
LJ

Úsad? Usazeniny, to znám, ale úsad, to slyším prvně. :-o

1 0
možnosti
MJ

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

2 0
možnosti
MN

Měl jsem Fabii s motorem 2.0 MPI, najel jsem s ní přes 200 tis. km a motor nebral žádný olej. Kolega měl Octavii s tím samým motorem, téměř od začátku ten motor žral 0,2 - 0,3 l oleje na 1000 km, po najetí 200 tis. km už žral skoro 1 litr oleje na 1000 km, ale tam se ta spotřeba ustálila a kolega najel skoro 500 000 km než to auto dal pryč.

1 0
možnosti

a mimochodem auta starší 15 let by měli jít všechny do šrotu, dal bych to do vyhlášky, bo co někdy vidim na silnicích za šroty, to je hrůza

0 28
možnosti
Foto

A proč by mělo auto s nerezevou karoserií jít do šrotu? To dřív shoří Tesla, než se rozpadne meďour :o))

3 0
možnosti

doporučuji všem elektromobil a máte po starostech...nejlépe teslu, kde máte dobíjení zdarma, jezdíte pak uplně zadarmo všude kam se hnete po celém světě

0 13
možnosti

To nabíjení zdarma už Musk zaříznul, ne ? Nově prodané tesly už mají limit, pak se platí.

2 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika
FOR KIDS by měl být zážitkem pro celou rodinu, říká Monika

Monika Pavlíčková (35 let) je maminkou dvou dcer, sedmileté Terezy a čtyřleté Laury, a zároveň také manažerkou obchodního týmu společnosti ABF,...