Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autu škodí zanedbávání údržby. Na co musí dát pozor i největší lempl

Každý někdy slyšel, jak správně se starat o auto. Ti svědomitější si i přečetli návod, kde bývají zapsány nejdůležitější pokyny. Přesto se většina z nás o své auto nestará příliš pečlivě. Auto se opotřebovává jízdou i tím, když stojí. Co se nevyplatí zanedbávat?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M37a96r91t39i33n 28D17o39h39n39a41l 5117863878448

Spotřeba 0,5litru oleje na 1000km mi v servisních návodech mi přijde jako alibismus výrobců okopírovávaný z manálů od 30.let 20.století, takovou spotřebu neměl ani vylágrovaný motor v posledním tažení, který používal 20-30W oleje). Jedině pokud výrobce udělá botu a nasadí obráceně pístní kroužky (jako se svého času stalo v jedné serii 20V motorů u Škodovky..ale všechno přece bylo OK, spotřeba olehe byla stále podle servisní příručky, tak proč se babrat s rozborkou motoru přece:o))

0/0
8.6.2017 9:57

T56o37m39á87š 97V69e17l16č84o32v67s27k94ý 4483668139308

...přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů...

U novodobých pasráčů a u aut ze sedmdesátých let, norma pro škodu 1000MB byla 0,7 litrů na 1000 km.

U Mercedesu z roku 90 nebo Passatu 95 od výměny do výměny (čili 10-15 000) nechybí ani kapka R^

+1/0
28.4.2017 12:28
Foto

M33i65r51o48s47l35a28v 82S86t23e74i92n51e12r 6208694213635

VW motor CFHF dvoulitr 110 HP nespotřebuje za 30 tis, km ani dvě deci oleje.

+1/0
3.5.2017 19:19

F90r16a54n39t80i87š40e88k 18L10u62p64í89n90e13k 8231286106742

pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.

+2/0
25.4.2017 19:30

J69a62n 84C36e77l37l58e53r 4249786763374

No s touto větou nevím, nevím. "Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje .....". Já měl tu kontrolku už v žigulíku a ve warťasu taky. Jo, tenkrát to moderní auto bylo, ale to už je 40 let.

+1/0
25.4.2017 15:55

P46e16t18r 76Č93e30r70m10á60k 9578435229980

O pokud já pamatuju tak to byla červená (tedy krizová) kontrolka tlaku mazání, která velila okamžitě zastavit, kdežto dneska to je oranžová (pouze upozorňující) informace o tom že hladina oleje klesla pod nějakou úroveň a bylo by dobré ho dolít při první vhodné přiležitosti.

+4/0
25.4.2017 18:57

L81u21b52o21m18í24r 34S81a20z67e48č22e38k 7269928735793

Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!

+7/0
23.4.2017 16:48

J62o94s87e38f 62N14o42v56á90k 2232469873319

A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.

+3/0
21.4.2017 10:13

J58a54n 69B12á94r27t90a 3140126508

Přesně. V dnešních autech už často chybí i teploměr vody v motoru.

O teploměru a tlakoměru oleje ani nemluvě.

Přitom dnešní palubky s obřími displeji by tyto informace bez problému umožnily zobrazit třeba jen někde v rohu mimo hlavní informace nebo jako druhou obrazovku po přepnutí.

Hodil by se teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, volmetr, počet km zbývajících do výměny oleje atd. Všechny tyto údaje palubní počítač zná a přes OBD je lze získat. Stačilo by tedy je jen zobrazit.

+2/0
26.4.2017 13:02

P60e44t71r 36S55p81á16l90e18n94k27a 2103522975627

Kup si Volkswagen, treba Golf. Teplotu vody i oleje ukazuje na MFD palubniho pocitace

0/0
6.5.2017 20:10

L92u89d93ě65k 47J21e38l64í29n62e46k 5707767809300

Úsad? Usazeniny, to znám, ale úsad, to slyším prvně. :-o

+1/0
18.4.2017 19:11

M47a33r79e88k 95J30a66n85e42č14k91a 1597526973361

"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal ;-)

+2/0
18.4.2017 18:10
Foto

M91i17c57h73a40l 96N37a66j40m72a78n 7249333126740

Měl jsem Fabii s motorem 2.0 MPI, najel jsem s ní přes 200 tis. km a motor nebral žádný olej. Kolega měl Octavii s tím samým motorem, téměř od začátku ten motor žral 0,2 - 0,3 l oleje na 1000 km, po najetí 200 tis. km už žral skoro 1 litr oleje na 1000 km, ale tam se ta spotřeba ustálila a kolega najel skoro 500 000 km než to auto dal pryč.

+1/0
18.4.2017 18:17

M92a19r70e50k 19J84a95n60e48č20k94a 1637126583881

Tento motor 2.0 MPi znám dobře, měl jsem ho kdysi v OI a nyní ho má manželka v FI, vždy s LPG a vždycky trochu papal olej, ale vždy se to pohybovalo do 0,15 l / 1000km i po nájezdu přes 200tkm. Fabka 200tkm pokoří tipuji až tento rok a nyní se taky statečně drží do 0,15 l / 1000km. Tyhle motory tím byli ale pověstné, ale stále to ještě nebylo tak hrozné, co dnes dokážou pozřít některé TSI motory. Ve svém voze s motorem typu boxer, které jsou mnohem náchylnější na zvýšenou spotřebu oleje nedolívám do výměny vůbec nic, protože je ho v motoru stále stejně.

0/0
18.4.2017 18:37
Foto

M47i96c66h91a94l 16N96a97j66m95a45n 7589863786350

1.2 TSI mám teď necelý měsíc. Plánuji s ním nájezd kolem 250 tis. km a jsem zvědavý jak to zvládne.

0/0
18.4.2017 18:40

J78o57s10e46f 53Š53á49t56a43v34a 2434281206759

Kamarádka má Pasata 2.0TDi.Leje do něj přes půl litru oleje každých tisíc km.V servisu jí řekli že to je v pořádku.Já mám fofo 1.8 TDCI a za deset tisíc nemusím dolít ani kapku.Mám najeto 220 000.

+1/0
23.4.2017 18:06

F73r15a41n60t42i74š21e27k 87P52t87á23k 5828902928189

To s tou spotrenou je ze strany automobilek jenom alibismus.u dnesnich motoru drzi ole v mezich minimalne 10 000km. A oleje jsou dnes tak kvalitni, ze klidne vydrzi i 30 000 km, dokonce existuje olej pro nakladni automobily s granci 100 000 km. Jenom to neni dobre pro odbyt oleje a pro sevisy. Daleko vice skodi to,ze se olej vsechen nemeni, ale ta nejtezsi cast, to je to, co se z motoru obrousi, zustava v motoru. Dnes se olej vyssava, nevypousti. Pres to vse maji motory vetsinou obrovskou vydrz, pul milionu km neni zadna zvlastnost.

0/0
18.4.2017 19:32

M48a51r16e98k 62J60a39n68e40č77k70a 1337606593431

Myslím, že většině uniká to podstatné a tím je to, že olej není pouze o jeho barvě, ale i o dalších věcech, jako jsou detergenty, disperzanty a aditiva, které mají velmi omezenou životnost a jsou velmi důležité součásti každého oleje. Čím starší olej je a motor je více zanesený z prodloužených výměn oleje, nebo se provozuje na LPG/CNG nebo naftu a nebo se dává motoru více do těla, tím rychleji se uvedené složky oleje znehodnocují. Vypouštěcí zátky na mot. olej mají ne pro legraci v sobě magnet a jsou umístěny ve spodní části olejové vany a pokud někdo nechává měnit olej odsáváním a k tomu mění olej po 30tkm nebo později a ani nikdy nepoužije v motoru čistící náplň, motor nemá šanci být v dobré kondici ani po 200tkm, natož při 500tkm. Navíc přímovstřiky jsou známé tím, že velmi silně karbonují, což oleji na životnosti nepřidá, proto kvalitní a správný typ oleje pro daný motor a jeho včasná výměna je předpoklad dlouhé životnosti každého motoru.

+2/0
19.4.2017 13:41

P72e32t85r 49Č18e92r70m72á94k 9448845489610

Právě proto že moderní oleje obsahují tolik dalších složek jsou schopné podávat kvalitu odpovídající specifikaci po delší dobu. To je zkrátka vývoj, ještě můj děda musel měnit v embéčku olej 2x ročně za letní/zimní a nájezd 5tis.

Pokud tedy auto je připraveno na variabilní výmněnu oleje, má patřičná čidla a zpracovává dostatek informací ohledně způsobu užívání, není důvod aby olej nevydržel těch 20-30tis. Koneckonců auta která jsou skutečně v provozu a mají najeto okolo 300-500 tis s jedním majitelem, jsou zpravidla právě na LL intervalu a problém nemají.

Samozřejmě dřívější výměnou oleje se nic nezkazí, ale ekonomika jde pak pryč - opravy způsobené LL jsou jen málokdy dražší než kolik stojí ty výmněny oleje navíc.

0/0
19.4.2017 16:08

J93a46n 54B85á94r14t65a 3130496488

Olej má kromě mazací schopnosti ještě schopnost rozpouštět karbon. A právě tím se olej nejvíc znehodnocuje ať si výrobci aut i olejů tvrdí co chtějí. Olej může nakrásně vydržet ale když je nasycený karbonem (sazemi) už zkrátka není vhodný k provozu. Osobně považuju za maximum 10000 km u dieselu a 15000 km u benzínu.

+1/0
26.4.2017 13:17

T52o22m55á96š 87V20e88l71č19o94v81s24k28ý 4483158549558

30 000 ... dobrá pohádka

0/0
28.4.2017 12:31

J53a15n 61B22á66r56t73a 3650896388

Ono ten olej "žere" hlavně turbo. Motory bez turba zpravidla olej nežerou nebo jen minimálně (0,5 l na 10000 km)

0/0
26.4.2017 13:09

K27a20t15e61ř55i62n42a 23V39ý23b20o55r54n56á 6380409929

Část oleje, který tvoří film na stěně válce shoří. Úbytek oleje je tedy normální. Pokud nechybí ani kapka, tak ho nahradila nějaká jiná kapalina. Typicky nespálené palivo nebo voda z chlazení. Takže žádná sláva...

0/0
29.4.2017 12:43

P17e88t83r 41Č28e48r40m10á22k 9208315429160

Problém je že na stěně válce žádný film co má shořet být nemá, to by byl takový záhul že proti tomu děravý DPF je sranda. Takže úbytek oleje z tohoto důvodu normální nikdy nemůže být R^

0/0
29.4.2017 15:09
Foto

R92o50m34a76n 74Š42l95e83h35o69v70e19r 2737615476648

a mimochodem auta starší 15 let by měli jít všechny do šrotu, dal bych to do vyhlášky, bo co někdy vidim na silnicích za šroty, to je hrůza

0/−28
18.4.2017 17:33
Foto

P30ř30e92m28y26s73l 52Č79e17j84p 8138227218306

A proč by mělo auto s nerezevou karoserií jít do šrotu? To dřív shoří Tesla, než se rozpadne meďour :o))

+3/0
18.4.2017 17:41
Foto

M84i67c80h43a38l 84N85a82j46m64a78n 7549523676630

On ten meďour za posledních cca 20 let také to co to bývalo :-/

+1/0
18.4.2017 17:44

A47l10i31c66e 56J42a12n45á38k93o81v30á 4498195934979

Že na něj reagujete jinak než plus-mínus, nebo nic. Shodou okolností tu v podobném duchu taky občas trolil myslím ze tak loni či předloni pod jménem Doktor, myslím, že Petr, říkali jsme mu flanelka podle košile na obrázku a pak průběžně vystupoval pod jinými nicky, ve stejném duchu. Vždyť nedávno tu "náhodou" byl dáreček fotkou, akorát si nevzpomenu na jméno.

0/0
18.4.2017 21:40

M66a97r48e85k 34J54a93n16e94č96k66a 1817926953591

A taky domy, které jsou starší 15 let by se měli automaticky zbourat a postavit nové. Fakt pobavil ;-D

+6/0
18.4.2017 18:12

F26r20a76n71t55i19š40e89k 80P75t72á81k 5758392458989

A duchodcinebo lide starsi padesatipeti let by se meli popravovat, nejlepe verejne.

0/0
18.4.2017 19:34

K57a91r69e72l 58N54o11v81á53k 7131714498450

Tak, tak, věšet, olovo je drahé.

0/0
23.4.2017 0:49
Foto

R64o40m88a29n 62K90o48z72e45l 4217326363614

15leté auto vypadá i při normální údržbě jako nové a jezdí také jako nové. Pryč je doba, kdy Trabant rodičů byl po 13letech zdevastovaný. To už by mělo větší logiku postihovat za plýtvání ty, kterým nevydrží auto třeba 12 let.

+6/0
19.4.2017 11:23

K49a38r42e83l 31N57o49v95á84k 7371894348200

A provokatér Šlehover s nima.

0/0
23.4.2017 0:46
Foto

R79o54m46a81n 36Š55l49e51h18o40v61e59r 2497775956708

doporučuji všem elektromobil a máte po starostech...nejlépe teslu, kde máte dobíjení zdarma, jezdíte pak uplně zadarmo všude kam se hnete po celém světě

0/−13
18.4.2017 16:23

O25n17d48ř24e18j 58Č26a53p63k78a 6611681903284

To nabíjení zdarma už Musk zaříznul, ne ? Nově prodané tesly už mají limit, pak se platí.

+2/0
18.4.2017 16:29
Foto

R57o62m72a23n 48Š39l41e83h61o81v58e64r 2777225346458

nemám žádnej limit

0/0
18.4.2017 16:50

M16a48r90e79k 40M73a21l71ý 1502888361870

U aut zakoupenych teď už není nabíjení úplně zdarma, je tam nějaký směšně malý limit.

0/0
18.4.2017 18:11

K29a63r42e10l 21N75o56v98á76k 7891224288570

Tak u tříkolky fakt žádnej není.

+1/0
23.4.2017 0:50
Foto

M89i71c41h75a27l 78N84a78j51m16a20n 7789633396380

Dobíjení zdarma? Jen Vám to dotují jiní....

Provoz zdarma? Jen na odpisech je ta Vaše Tesla dražší než polovina aut na silnicích......

+11/0
18.4.2017 16:55
Foto

R97o40m23a37n 63Š84l83e83h91o45v46e30r 2317615136408

no auto pro chudáky to zrovna není, ale žeby to bylo nějak předražené, to těžko, za kvalitku se prostě platí

0/−6
18.4.2017 17:31
Foto

M31i21c93h61a31l 15N61a71j35m96a59n 7309333296720

Co sem pletete chudáky a boháče? Vy prostě tvrdíte, že Tesla jezdí zadarmo - a to je blbost.

+5/0
18.4.2017 17:32

M57a89r71e25k 84J53a74n96e35č38k68a 1117536153831

Tak považovat zrovna Teslu za kvalitně zpracovaný vůz je vtip dne ;-D

+4/0
18.4.2017 18:04
Foto

P32ř56e46m53y48s53l 66Č79e18j74p 8208497788726

Zadarmo, ale co pořizovací cena a následný servis? S tím se nepochlubíte?

+5/0
18.4.2017 17:01
Foto

R23o68m97a47n 70Š48l93e92h92o12v85e25r 2367705146848

to může takhle počítat jen oslík

0/−12
18.4.2017 17:31
Foto

M60i22c27h67a26l 50N54a22j78m92a83n 7769133266470

Takto to počítá normální člověk - říká se tomu celkové provozní náklady a většinou se uvádějí v nákladech na jeden kilometr. A jen oslík do těchto nákladů nezapočte pořizovací cenu vozidla......

+13/0
18.4.2017 17:35

M82i35r13e41k 44G66a24j38e77r 5221286719850

Je videt, ze jste si na Teslu nevydelal svoji bystrosti.

+2/0
20.4.2017 2:59
Foto

R41o31m84a49n 38Š62l62e41h56o94v95e20r 2517605636448

servis žádnej není, co by tam asi tak servisovali...tam se nic neleje, žádnej řemen, žádný emise, nic....

0/−8
18.4.2017 17:35
Foto

M45i61c57h36a86l 57N46a24j52m42a98n 7299903416270

Pneumatiky - nic

Tlumiče a nápravy - nic.

Brzdy - nic.

;-D

+12/0
18.4.2017 17:37
Foto

P87ř87e91m80y32s96l 86Č65e60j64p 8828487898506

Bezporuchové vozidlo? To nemá kola, převody, elektrorozvody, baterie, systém, brzdy, řízení, tlumiče, čepy, osy, péra, ramena, ložiska, pneu, stěrače atd ... Hlavně, že je to auto pro inteligentnější lidi :o))))

+10/0
18.4.2017 17:40

J83a18k78u66b 90N63o69v84á71k 8660493880672

No, tak já si myslím, že hlavně pan Šlehover žádnou Teslu nemá, leda tak v závitu E27 a bude to spíš jeho vlhký sen.

+13/0
18.4.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.