- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Spotřeba 0,5litru oleje na 1000km mi v servisních návodech mi přijde jako alibismus výrobců okopírovávaný z manálů od 30.let 20.století, takovou spotřebu neměl ani vylágrovaný motor v posledním tažení, který používal 20-30W oleje). Jedině pokud výrobce udělá botu a nasadí obráceně pístní kroužky (jako se svého času stalo v jedné serii 20V motorů u Škodovky..ale všechno přece bylo OK, spotřeba olehe byla stále podle servisní příručky, tak proč se babrat s rozborkou motoru přece:o))
VW motor CFHF dvoulitr 110 HP nespotřebuje za 30 tis, km ani dvě deci oleje.
pisete, ze na karbon trpi hlavne motory s primym vstrikem. A ze si jednou za cas mame koupit aditivovane palivo. To by me zajimalo, jak mi to aditivovany palivo ocisti ventily z druhy strany.
No s touto větou nevím, nevím. "Před tím sice majitele moderních aut chrání palubní počítač, který nahlásí nízkou hladinu oleje .....". Já měl tu kontrolku už v žigulíku a ve warťasu taky. Jo, tenkrát to moderní auto bylo, ale to už je 40 let.
O pokud já pamatuju tak to byla červená (tedy krizová) kontrolka tlaku mazání, která velila okamžitě zastavit, kdežto dneska to je oranžová (pouze upozorňující) informace o tom že hladina oleje klesla pod nějakou úroveň a bylo by dobré ho dolít při první vhodné přiležitosti.
Nejlepší je zjišťovat stavu oleje u stojanu, auto stojí dvě minuty s vypnutým motorem a olej hezky stekl do vany. Potom si otevřu kapotu a bud zjišťovat měrkou, kolik oleje tam je a budu ho případně doplňovat, nebo odebírat (když se hladina zvyšuje částicemi), jen nevím jak ho vypustím. Ale s tím mi obsluha pumpy ochotně poradí, pokud mě nezabije za blokování stojanu!
A já bych byl raději v obraze, jaký je aktuální stav a jak se vyvíjí. Např. že teplota vody stoupá (bude se vařit) nebo oleje ubývá (nebude se mazat). Ne až je problém. Teplotu oleje bych rád měl na očích, abych veděl, kdy můžu motor začít víc točit. Teplotu vody v zimě sleduju a topení zapínám na vyšší výkon až je zahřátá, abych motoru nebral tolik tepla pro zahřátí na provozní teplotu. Ale je mi jasné, že trend je jiný - auta už pomalu řídí samy, takže po člověku se chce akorát nastoupit a vystoupit.
Přesně. V dnešních autech už často chybí i teploměr vody v motoru.
O teploměru a tlakoměru oleje ani nemluvě.
Přitom dnešní palubky s obřími displeji by tyto informace bez problému umožnily zobrazit třeba jen někde v rohu mimo hlavní informace nebo jako druhou obrazovku po přepnutí.
Hodil by se teploměr vody a oleje, tlakoměr oleje, volmetr, počet km zbývajících do výměny oleje atd. Všechny tyto údaje palubní počítač zná a přes OBD je lze získat. Stačilo by tedy je jen zobrazit.
Úsad? Usazeniny, to znám, ale úsad, to slyším prvně. :-o
"Přípustná spotřeba oleje je 0,5 litru na 1000 ujetých kilometrů", Ono u zajetého motoru, jak pro koho. Pravda, na 1000km to vypadá ještě dobře, ale 5L kanystr oleje na 10 000km nebo 7,5L oleje na 15 000km už vůbec ne. Ale je fakt, že většina automobilek to má i ve větším množství za normu uvedenou v manuálu vozidla, ale skutečnost je taková, že v praxi po zajetí motoru naštěstí tolik žroutů oleje není a to ani u konstrukcí motorů, které mají k tomu větší předpoklady. O to více zarážející to je, když na to trpí motorizace, kde by to člověk nečekal
Měl jsem Fabii s motorem 2.0 MPI, najel jsem s ní přes 200 tis. km a motor nebral žádný olej. Kolega měl Octavii s tím samým motorem, téměř od začátku ten motor žral 0,2 - 0,3 l oleje na 1000 km, po najetí 200 tis. km už žral skoro 1 litr oleje na 1000 km, ale tam se ta spotřeba ustálila a kolega najel skoro 500 000 km než to auto dal pryč.
a mimochodem auta starší 15 let by měli jít všechny do šrotu, dal bych to do vyhlášky, bo co někdy vidim na silnicích za šroty, to je hrůza
A proč by mělo auto s nerezevou karoserií jít do šrotu? To dřív shoří Tesla, než se rozpadne meďour :o))
doporučuji všem elektromobil a máte po starostech...nejlépe teslu, kde máte dobíjení zdarma, jezdíte pak uplně zadarmo všude kam se hnete po celém světě
To nabíjení zdarma už Musk zaříznul, ne ? Nově prodané tesly už mají limit, pak se platí.