Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne prodávat až v dubnu, ale my jsme ji projeli už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K95a30r13e56l 96B74a25r97t25a59k 9896621175596

Nejlepší by bylo, kdyby tam dali jen jeden motor. Od Mazdy benzin 1.5l ve verzích 55, 66, 74 kW. Pro malé auto jiný motor nemá smyslu. Jenže to by nesměli být Renault.ķ

0/0
13.2.2017 17:28
Foto

P85e37t77r 26M70a84r82e83č55e65k 4400621933232

Tak já mám TOYOTU auris 2016 valvematic 1,6 a jede...132 koní...pohodlí...do tří hrnka bych nešel...

+1/0
31.1.2017 18:33

M43a70r71e62k 37J72a89n61e23č29k76a 1347376733181

"Je i širší a nižší než dřív." Konečně něco, co se nemá potřebu zvedat od země po vzoru SUV a menších Crossouverů. Musím uznat, že se jim nová Micra velmi povedla a ten vnitřek v tom obšití vypadá velmi povedeně. Nicméně nabídka motorizace je doslova žalostná, což je velká škoda.

+2/0
31.1.2017 16:19

R22o47s24t67i29s33l19a59v 91D39e11m52b22o73w46s26k44i 8801122630531

Takže není tak výkonný, jak o něm tvrdíš. A to se tady nad 3 válci rozplýváš. Ono je asi rozdíl vyhoněný3 válec, než držák, který má obsah a 4 válce. Ale já vím tobě jde o dynamiku, že. To si myslíš, že ty sériové 4 válce nejdou nabušit? Ale vlastně jsi si sám odpověděl. Jde jen o trvanlivost v provozu.

0/0
31.1.2017 15:47

R87o36s34t43i69s33l23a57v 49D46e56m19b74o42w28s26k93i 8731882340211

Pro Jiří Schwach

0/0
31.1.2017 15:48

J79i33ř36í 30S76c86h75w12a41c53h 8358204648346

ach jo.....

samozřejmě, že tříválcový litrový turbomotor není tak výkonný jako dvoulitrový turbomotor čtyřválec. Ale není to proto, že má o válec méně, ale hlavně proto, že má poloviční objem!!!

A já se nad třívalci nerozplývám, já jen tvrdím, že jsou naprosto běžně použitelné a nějakému 20 let starému malému čtyřválci naprosto v pohodě stačí....a s auty do kterých se dnes dávají hýbou naprosto v pohodě, někdy i lépe, než leckteré čtyřválcové motory, které se do těch aut dávaly dříve.

A životnost nemají nijak kratší. Bavíme se o malých atmosférách (1.2-.1.6) a pro ně bývala i dříve standardní životnost cca 200-250 tisíc, poté prostě vyžadovaly větší servisní zásah....a leckdy i dříve ;-)

0/0
31.1.2017 16:12

P21e88t33r 59M10i94c11h51a92l 2530424461412

Jiří, už jsem tu o problému úhlů na klice několikrát psal. A tříválec v tomhle prostě kulhá na všechny tři válce.

0/0
31.1.2017 20:49

J28i10ř50í 16S23c38h41w17a13c97h 8238914458466

Petře a já ti posledně odpověděl, že ta teorie s těmi úhly "nefunguje" zcela jednoznačně. Třeba v případě dvoutaktního dvouválce trabanta nebo dvoutaktního tříválce wartburgu, které by měly mit mnohem klidnější chod než čtyřtaktní třívalec, ale ony nemají. Warťas má do sametového chodu čtyřtaktního šestiválce opravdu hodně daleko.... a dokonce nemá ani na ten čtyřtakní tříválec ;-)

0/0
31.1.2017 22:02

P55e18t92r 31M98i20c17h17a36l 2690244881382

Tak si vzpomeň ještě na ten mrtvý chod a netahej sem pořád mrtvé dvoutakty.

0/0
31.1.2017 22:30

J20i37ř40í 81S86c39h55w57a12c90h 8468214808326

ale to musím, protože ty "mrtvé dvoutakty" se chovají zcela "neteoreticky". Sice mají mrtvý chod mnohem kratší než čtyřtakní tříválec, ale pravidelnost jejich chodu tomu vůbec neodpovídá. ;-)

0/0
31.1.2017 23:09

P27e17t89r 20M66i63c58h54a43l 2100324431362

Protože dvoutakt.

0/0
1.2.2017 6:27
Foto

P33a21v72e79l 91K34a98l31u78s 6714266356612

Z Micry jsem vyléčen. Na ročníku 2011, v 25000 km vytahaný rozv. řetěz, v 50000 km nutná oprava startéru... Nějak se ta japonská preciznost a dlouhověkost u tohoto modelu vytratila.

+1/−1
31.1.2017 13:49

V89l88a52d27i55m19í27r 87P89o98l45á59k 9567348793647

Musím přiznat, že se mi to auto i líbí. Litrový tříválec se k tomu i hodí. A kdo má s podobným motorem a velikostí auta zkušenosti, tak potvrdí, že to bohatě stačí. Ovšem to auto ve fotogalerii je pravděpodobně ve vyšší výbavě a jeho cena se bude pohybovat kolem 430 až 460 tisíci. Luxusní kola, kůže v interiéru, navigace, vyhřívané sedadla, to se u těchto malých aut musí zaplatit. Vypadá to lákavě, perfektně a dost vyladěně. (pro mne) Ale mne by zajímalo, jak bude vypadat nová Micra za 260 tisíc. Co z těch pěkných detailů tam zůstane.

+3/0
31.1.2017 11:35

A93l40e59š 53L13e31w46i38c20k54i 5865819101478

Moc hezké auto...

+1/0
31.1.2017 10:20

J45a73n 83D14l72o68u11h26ý 7534229250479

Litrovej tri valec omg! Ja jezdim ve ctyrvalcove 1.2ce a povazuji to za minimum aby auto nejak normalne jelo. Spotreba realna je 6 a pul litru LPG! Pred koupi jsem zkousel i litrovou trivalcovou hruzu a to nejen ze nejelo ale ani to nemelo mensi spotrebu... at se ty vyrobci uz proberou a nakopou ty ekoteroristy v bruseli mezi vociR^

+7/−1
31.1.2017 8:13

M43a21r37e29k 44M98a28l66ý 1842418661800

A jaký výkon má ta vaše 1.2? Je možné, že ten litrovej tříválec (zvlášť turbo) ten výkon bude mít vyšší a hlavně dostupný i v nižších otáčkách, takže by vám jízda s ním byla příjemnější. Nevím, jen se ptám...

0/0
31.1.2017 9:25

J57a68r52o24s16l11a32v 45L86e51b63e71d75a 3516619217620

Atmosférická 1.6 má max. výkon 100 koní a žere 6.5 litru benzínu (dlouhodobá spotřeba).

Taky nevím, tak se ptám - k čemu je dobrý litrový tříválec se všemi možnými turby a dalšími hovadinami, když má ve výsledku +- stejnou spotřebu?

+2/0
31.1.2017 10:05

J76i85ř47í 37S65c86h34w11a90c19h 8878624438616

srovnávat svou spotřebu s tou novinářskou je nesmysl

ten tříválec bude mít nižší spotřebu a to o to vic čím větší podíl nájezdu bude město....takže pokud ty jezdíš za 6.5 tak tříválec bude jezdit za 6 a s lehkou nohou třeba i za 5,5 (okresky)

Prostě režie méněválcového motoru je menší a čím více se ve spotřebě uplatní (cyklus NEDC) tím nížší bude spotřeba.

Při vyšším nájezdu na dálnicích při vysokých rychlostech se naopak do výhody dostávají větší motory....

0/0
31.1.2017 10:15

J13a17r12o55s14l26a86v 20L52e88b79e59d90a 3576649537910

Hmm, jezdím po všech druzích silnic, po dálnici tedy zcela výjimečně (bezplatně), v létě mám velice často zapnutou klimatizaci. Řídím IMO ostřeji, samozřejmě s určitou předvídavostí ano, ale vytočím to klidně k 6000.

Takže když srovnám udávané výkony a rozdíl spotřeby blbého půllitru - a to mám o trochu těžší kombi, musím konstatovat, že takový tříválec bych nechtěl ani zadarmo.

+1/0
31.1.2017 10:47

J47i17ř13í 17S55c28h52w91a80c28h 8238244908446

Já jsem ti jen vysvětlil, že spotřeba nebude stejná ale nižší a závislá na použití toho kterého motoru. Nic ti nenutím ani zadarmo ani za peníze.;-)

Představa, že u dvou cca podobně těžkých aut pohybující se podobnou průměrnou rychlostí cca 40 km/hod, bude spotřeba nějak extrémně rozdílná v rádu několika desítek procent, je poněkud naivní....;-)

0/0
31.1.2017 11:04

M82a53r88e59k 64M72a94l56ý 1942758661430

Já se ptal toho člověka, co napsal původní příspěvek na jeho srovnání s 1.2, kterou teď jezdí.

0/0
31.1.2017 10:19

J57a57n 15D94l75o45u46h27ý 7494549390549

59kW ale tady nejde proboha o vykon, ale o zvuk motoru, akceleraci a kultivovanost chodu motoru a jeho vydrz vcetne vsech komponent. Ten muj motor ma najeto na LPG 190 tisic !!! Nema problem drzet dalnicni tempo pri rozumne spotrebe (do 6.5 litru). Servis na motor nula nula prd. Probehla akorat vymena rozvodu ve 120 tisicich a ve 170 vymena spojky. Bavime se o castkach do 7 tisic Kc vcetne prace !!!R^

0/0
31.1.2017 10:18

J57i87ř59í 63S33c96h73w94a61c54h 8968164118976

190 tisíc? No a co. Existují tříválce s nájezdem přes 400 tisíc.....

0/0
31.1.2017 10:25

J10a80n 95D89l22o37u50h21ý 7704949850849

Jeden takovej znam Skoda Roomster 1.2HTP - najeto cca 230 tisic, pak se to rozpadlo tak, ze oprava byla cca za 40 tisic R^ Jezdeno na benzinRv

0/0
31.1.2017 10:28

J51i76ř76í 72S93c37h23w44a12c75h 8238414328966

tady se ještě nerozpadl, GO v 355 tisících....R^

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A170126_141212_auto_testy_fdv&foto=FDV68e91e_Micra_Orange_257.JPG

0/0
31.1.2017 19:28

J11a71n 81D13l60o98u93h77ý 7444659300599

Kupte si nake svoje auto, nejlepe 1.0 TSI od skody a najedte s nim aspon 400 000km. Ja mam realne zkusenosti s x vozy dokonce i ze stejneho obdobi. Ty tady akorat teoretizujes nejakym pr clankem a sam mas doma leda tak prd na kolech.

0/0
1.2.2017 7:16

J42i12ř13í 45S27c63h76w48a55c95h 8278874598686

já když napíši nesmysl, omylem třeba zkopiruji naprosto jiný link než jsem chtěl, tak to na rozdíl od tebe uznám. Ty ses na ten odkaz ani nepodíval, abys nezjistil, že nemá žádnou souvislost s tím co jsem tam napsal dál.

Takže nejde o žádný pr článek aleobyčejný prodejní inzerát. Oprava linku:

https://www.tipcar.cz/inzerat/skoda-fabia-combi-12-47kw-motor-po-go-cz-15734577.html

.... a auto doma mám a je to rozhodně lepší "prd na kolech" než ta tvoje Agila, co je ve 190 tisících na pokraji klinické smrti.....

0/0
1.2.2017 13:04

J92a65n 95D34l67o64u67h25ý 7354789390669

Kup si tu fabii na tipcars a pak neco mel o klinicke smrti. Na internetu hledas umis, ale realita je ti hodne vzdalena. Ta agila prave pred zadnou "smrti" neni. Narozdil od Tdci mondea a roomstera s htp, ktery jsem kvuli klinicke smrti poslal jiz davno o dum dal... jenom me utvrzujes v tom ze mas leda prd a ne auto. Uz jsi nekdy byl seriozne koupit vuz pres tipcars? Ocividne nikoliv, jinak bys nepsal takove blbosti.

0/0
1.2.2017 15:11

J43i86ř90í 73S41c21h52w44a93c20h 8418654588586

tak teď už opravdu nevím, ....jsem naprosto bezradný... jednou si mám podle tebe koupit něco, nejlépe s TSI 1.0, potom zase Fabii s HTP po GO....

Prosím, konečně mě ale opravdu seriózně řekni, čím mám ten "prd" nahradit....nechceš mi střelit tu tvou zánovní Agilu? Budu v ní spát a nasávat ty tvoje praktické zkušenosti s moderními auty. Chci být konečně IN, jakože v té realitě!

0/0
1.2.2017 23:09

J64a83n 51D15l53o92u52h90ý 7164379810209

Ty mas nejakej komplex? Proste tu placas moudra nactena z inzeratu na internetu... co vic dodat... ja tu nehajim nejakou agilu, ale to je vlastne uplne jedno, protoze ty si najdes jedno slovo ve vete a na tom stavis sva internetiva moudra. Bez nekdy ven mezi lidi, prospeje ti to!

0/0
2.2.2017 8:25

J97i65ř90í 26S75c34h15w59a30c88h 8568804638166

Ne já komplex nemám.

Ale pokud máš takový nejasný pocit, že v této debatě něčí příspěvky vykazují jakési symptomy "že by dotyčný mohl mít nějaké komplexy", tak věz, že ty moje to nejsou.

Já totiž debatu o tak jednoduchém tématu jako je počet válců v motoru a jejich schopnostech, či jednoduchém srovnání informací o nájezdu nějakých aut, nepřevádím na nutnost kupovat auta ve velkém, či na nějaké vykřiky o "prdu" v garáži. Já nepovažuji slovo "dogma" za nadávku a ani ho tak nepoužívám. A když mi dojdou v technickém tématu ryze technické argumenty, tak protistranu (jako první) nijak nedehonestuji ani neurážim....

0/0
2.2.2017 11:05

M44a25r74e81k 34M39a74l18ý 1102828731290

Já vím... jenom se ptám co a s čím srovnáváte. Já nejsem příznivcem malých motorů s turbem. Jen jsem si řekl, že pokud byste se svezl, možná by vás ten motor oslovil.

Jinak, pár aut jsem měl a dle mého názoru, každý motor musí najezdit těch 200t bez výraznějšího servisu, to znamená i s původní spojkou. Teď mám aktuálně na autě skoro těch 200t a to počítám, že je v půlce toho, co u mě musí odjezdit :-) A to má ty turba dvě, tak uvidíme, jak to s nimi přežije.

0/0
31.1.2017 10:30

J34a45n 24D51l80o63u91h30ý 7224869520769

Prave ze vzhledem k tomu, ze tech aut mam vice, tak mam srovnani a rozhodne neplati, ze kazde auto najede "bez problemu" onech 200t. Napriklad u Fordu sice drzi spojka, ale motor uz stal na opravach (aby to jelo, nikoliv providelny servis) pres 35 tisic a to ma aktualne najeto neco okolo 140 tisic (benzinovy motor) R^. Oproti tomu treba naftove mondeo se pokadilo totalne cca ve 180 tisicich. Oprava cca za 50 tisic, takze slo rovnou do srotu, respektive na nahradni dily.

0/0
31.1.2017 10:39

M43a17r59e98k 37M74a36l69ý 1512478581370

Já nepsal, že "každé auto najede"..., ale že by mělo! najet bez problémů těch cca. 200t km. A pokud nenajede, je to u mě šrot, tečka. Já měl auta, u kterých nebyl problém... pravda, ani jedno nebyl Ford, možná tam, je pes zakopaný :-)

0/0
31.1.2017 10:45

J26a34n 12D51l45o88u65h18ý 7524559980699

Za me: Ford Mondeo 2.5 V6 LPG(ANO), Skoda Roomster 1.2 (NE), Ford Mondeo 1.9TDCi (NE), Opel Agila 1.2 LPG(temer ANO), Ford Fusion 1.4 LPG (NE), Honda Civic 1.4 (ANO), Skoda Felicia (NE). Tod moje zkusenosti: ANO - najelo bez nejakeho zavazneho servisu, NE - zavazna zavada bez ktere auto nejede. Celi mezi auty cirka do pul mice je to v podstate ruleta, kolik to najede, bohuzel. O duvod mene kupovat nejake "hi-end" motory jako oturbeny tri-valec a podobne...

0/0
31.1.2017 11:10

V44í78ť18a 92K88r42u92t57i71š 1960474275797

Aha, on bude naprosto zásadní rozdíl v akceleraci mezi motorem s 54kW a tím Vaším s 59kW, že. A pokud chci s autem hodně jezdit, tak si koupím předně auto s motorem a ne prdítko. Protože jezdit s něčím takovým řádově statisíce km obvykle ani není účelem této kategorie aut, navíc se základní motorizací.

0/0
31.1.2017 11:05

J75a80n 34D55l13o77u86h86ý 7854349550609

Pokud si kupujete auto, na to aby Vam stalo pred barakem. Tak budiz, vase volbaR^ Auto za 300 tacu proste musi najet minimalne 200 tisic a je mi uplne jedno co to ma pod kapotou. Ze to vyrobce neumi? Tak at si takovej krap strci na smetak. Jste jenom dalsi clovek, kterej vidi akorat papirove "ma to stejnej vykon" ale bezte se svest s papirove stejnym tri-valcem a pak se projedte ve 4valci. Ten rozdil je obrovsky!!!!R^

0/0
31.1.2017 11:15

V49í84ť32a 31K44r34u87t17i89š 1630584655437

Ale já vám to nerozporuju, je to vaše volba. Jen říkám, že drtivá většina lidí, kteří mají větší nájezdy si tomu taky koupí auto patřičné velikosti, motorizace, pohodlí apod.

A obrovský rozdíl? Bavíme se na úrovni základních motorizací vhodných tak na přískoky po městě a blízkém okolí. To, že auto využíváte jinak a jste spokojený, ok.

0/0
31.1.2017 11:33

J80a18n 53D10l64o29u85h84ý 7714699180409

chapu R^ Jenom viz vyse, prave ani "velikost" ci "cena" auta ho nepredurcuje k velke vydrzi :-/.

0/0
31.1.2017 11:39

J62a48k77u22b 81S57e53k61e42r48a 6576690366375

Ja k tem 1.2 HTP taky prihodim. U nas to maji v jednickovych fabiich pred kauflandem jedni taxikari a vsichni v LPG Jeden ma na tom najezdil 530tis ale s usmevem mi sdelil ze je v tom 3ti motor. Ten druhy kus ma cca 350tis a druhy motor a tretiho sem heste nechytnul. Ale chapu ze v jejich pripade je to extremni vyuzivani - nastartovano temer porad a jen kratke trasy...

0/0
31.1.2017 22:45

J71i59ř19í 88S22c31h68w22a32c69h 8428854318156

nj ale je celkem možné a pravděpodobné, že ten druhý či třetí motor měl v době výměny už něco najeto...;-)

0/0
31.1.2017 23:14

J69a75k77u25b 24S89e80k84e19r94a 6176150156135

Jj to si myslim ze urcite mel... Dle vozoveho parku vetsiny Ceskych taxikaru si lze tezko predstavit, ze by nejak investovali :-)

0/0
1.2.2017 18:21

J10i41ř60í 83S73c36h56w36a74c81h 8568864708496

"aby auto normálně jelo" je o spoustě věcí a číslo "počet válců" v tom hraje roli naprosto minimální.

extrémní příklad: i8 má jen tři válce a ten tvůj 1.2 čtyřváleček (v Agile, že) je oproti ní naprostý statista ....;-)

0/0
31.1.2017 10:21

J25a17n 78D94l36o47u91h65ý 7704419550459

Srovnavat concorde s boingem asi taky nemacenu ze... R^ Tohle muze napsat jenom uplnej hnup, kterej chce bejt za kazdeou cenu jenom zajimavej;-D

0/0
31.1.2017 10:30

J55i85ř49í 24S81c16h25w65a21c89h 8188584218936

ty jsi napsal "aby auto normálně jelo musí mít minimálně 4 válce" já ti to tvoje "dogma" vyvrátil (ano jak jsem uvedl "extrémním příkladem", abys to i ty pochopil). Ty jsi to i přesto nepochopil, takže já jsem hňup a ty génius, no super ... ;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 10:39

J57a42n 11D94l67o37u29h41ý 7684119260219

Sam jses dogma. Priste to rovnou srovnej s Teslou, ktera je asi tak 12x drazsi ;-D. Proste uplne mimo...Rv Kdybys byl chytrejsi srovnas to treba s 3x drazsim bmw i3 s rozsirenym dojezdem ale i tak je to uplne mimo...;-D

0/0
31.1.2017 11:19

R77o66s20t43i70s29l37a38v 80D70e86m60b10o50w70s15k38i 8351982300831

Na el. pohon jsme zapomněli?

0/0
31.1.2017 10:36

J42i89ř59í 64S74c72h28w25a24c26h 8478974698386

nezapomněli viz " ....je to o spoustě (jiných) věcí...."

ale i ten samotný tříválec má víc jak dvakrát větší výkon takže atmo 1,2/59kW se na něj "nechytá" i když má o "válec více". ;-)

0/0
31.1.2017 10:49

J58a54n 76D28l88o30u81h23ý 7864559500949

Tady pro pana odbornika je nejdulezitejsi cislo na papire, ale nikdy v tom nejel. Mam na mysli prime srovnani 3 valce vs 4 valce. a nemam na mysli MAXIMALNI vykon motoru ale proste to, jak motor zni, reaguje, jde do otacek atd.

0/0
31.1.2017 11:21

J27i66ř23í 13S43c12h94w37a45c75h 8608784958556

tak sorry, že pod tvou formulací "aby auto nejak normalne jelo" si představuji něco úplně jiného než ty jsi tím "MYSLEL" příště to napiš tak jak jsi to MYSLE!

....a na tvoje dehonestace typu "pan odborník" nebo "hňup" nejsem vůbec zvědavej.Rv

0/0
31.1.2017 11:37







Najdete na iDNES.cz