Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Micra už není malá a dostala reproduktor do hlavové opěrky

Pátá generace Nissanu Micra změnila v podstatě všechno, co mohla – především design a rozměry. Navíc nabídne prémiovou hudební aparaturu. V Česku se začne prodávat až v dubnu, ale my jsme ji projeli už nyní.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a38r76e12l 91B43a68r29t18a49k 9606381425636

Nejlepší by bylo, kdyby tam dali jen jeden motor. Od Mazdy benzin 1.5l ve verzích 55, 66, 74 kW. Pro malé auto jiný motor nemá smyslu. Jenže to by nesměli být Renault.ķ

0/0
13.2.2017 17:28
Foto

P42e48t68r 70M11a44r89e33č53e56k 4330421743812

Tak já mám TOYOTU auris 2016 valvematic 1,6 a jede...132 koní...pohodlí...do tří hrnka bych nešel...

+1/0
31.1.2017 18:33

M31a87r26e56k 45J43a23n38e71č59k87a 1897656653501

"Je i širší a nižší než dřív." Konečně něco, co se nemá potřebu zvedat od země po vzoru SUV a menších Crossouverů. Musím uznat, že se jim nová Micra velmi povedla a ten vnitřek v tom obšití vypadá velmi povedeně. Nicméně nabídka motorizace je doslova žalostná, což je velká škoda.

+2/0
31.1.2017 16:19

R47o80s78t70i88s25l28a66v 96D62e46m55b86o84w30s77k58i 8681852970291

Takže není tak výkonný, jak o něm tvrdíš. A to se tady nad 3 válci rozplýváš. Ono je asi rozdíl vyhoněný3 válec, než držák, který má obsah a 4 válce. Ale já vím tobě jde o dynamiku, že. To si myslíš, že ty sériové 4 válce nejdou nabušit? Ale vlastně jsi si sám odpověděl. Jde jen o trvanlivost v provozu.

0/0
31.1.2017 15:47

R33o14s91t97i49s14l76a18v 81D21e77m33b81o15w75s54k71i 8851652120301

Pro Jiří Schwach

0/0
31.1.2017 15:48

J28i92ř98í 86S36c52h50w80a38c31h 8798674308246

ach jo.....

samozřejmě, že tříválcový litrový turbomotor není tak výkonný jako dvoulitrový turbomotor čtyřválec. Ale není to proto, že má o válec méně, ale hlavně proto, že má poloviční objem!!!

A já se nad třívalci nerozplývám, já jen tvrdím, že jsou naprosto běžně použitelné a nějakému 20 let starému malému čtyřválci naprosto v pohodě stačí....a s auty do kterých se dnes dávají hýbou naprosto v pohodě, někdy i lépe, než leckteré čtyřválcové motory, které se do těch aut dávaly dříve.

A životnost nemají nijak kratší. Bavíme se o malých atmosférách (1.2-.1.6) a pro ně bývala i dříve standardní životnost cca 200-250 tisíc, poté prostě vyžadovaly větší servisní zásah....a leckdy i dříve ;-)

0/0
31.1.2017 16:12

P76e85t72r 48M21i50c57h24a50l 2670324141782

Jiří, už jsem tu o problému úhlů na klice několikrát psal. A tříválec v tomhle prostě kulhá na všechny tři válce.

0/0
31.1.2017 20:49

J54i33ř86í 82S29c94h97w15a20c92h 8208234608356

Petře a já ti posledně odpověděl, že ta teorie s těmi úhly "nefunguje" zcela jednoznačně. Třeba v případě dvoutaktního dvouválce trabanta nebo dvoutaktního tříválce wartburgu, které by měly mit mnohem klidnější chod než čtyřtaktní třívalec, ale ony nemají. Warťas má do sametového chodu čtyřtaktního šestiválce opravdu hodně daleko.... a dokonce nemá ani na ten čtyřtakní tříválec ;-)

0/0
31.1.2017 22:02

P37e52t88r 97M64i61c90h98a67l 2970464541612

Tak si vzpomeň ještě na ten mrtvý chod a netahej sem pořád mrtvé dvoutakty.

0/0
31.1.2017 22:30

J72i13ř52í 40S64c31h73w95a57c51h 8488594728326

ale to musím, protože ty "mrtvé dvoutakty" se chovají zcela "neteoreticky". Sice mají mrtvý chod mnohem kratší než čtyřtakní tříválec, ale pravidelnost jejich chodu tomu vůbec neodpovídá. ;-)

0/0
31.1.2017 23:09

P19e65t92r 61M34i60c25h30a71l 2610694661522

Protože dvoutakt.

0/0
1.2.2017 6:27
Foto

P86a54v64e88l 45K74a43l35u11s 6674616556902

Z Micry jsem vyléčen. Na ročníku 2011, v 25000 km vytahaný rozv. řetěz, v 50000 km nutná oprava startéru... Nějak se ta japonská preciznost a dlouhověkost u tohoto modelu vytratila.

+1/−1
31.1.2017 13:49

V85l38a78d11i50m47í91r 39P81o42l74á45k 9227928463517

Musím přiznat, že se mi to auto i líbí. Litrový tříválec se k tomu i hodí. A kdo má s podobným motorem a velikostí auta zkušenosti, tak potvrdí, že to bohatě stačí. Ovšem to auto ve fotogalerii je pravděpodobně ve vyšší výbavě a jeho cena se bude pohybovat kolem 430 až 460 tisíci. Luxusní kola, kůže v interiéru, navigace, vyhřívané sedadla, to se u těchto malých aut musí zaplatit. Vypadá to lákavě, perfektně a dost vyladěně. (pro mne) Ale mne by zajímalo, jak bude vypadat nová Micra za 260 tisíc. Co z těch pěkných detailů tam zůstane.

+3/0
31.1.2017 11:35

A41l89e69š 96L78e85w50i92c62k12i 5835399951178

Moc hezké auto...

+1/0
31.1.2017 10:20

J97a40n 16D43l73o85u51h69ý 7204319740239

Litrovej tri valec omg! Ja jezdim ve ctyrvalcove 1.2ce a povazuji to za minimum aby auto nejak normalne jelo. Spotreba realna je 6 a pul litru LPG! Pred koupi jsem zkousel i litrovou trivalcovou hruzu a to nejen ze nejelo ale ani to nemelo mensi spotrebu... at se ty vyrobci uz proberou a nakopou ty ekoteroristy v bruseli mezi vociR^

+7/−1
31.1.2017 8:13

M15a22r88e52k 33M80a96l83ý 1682768901570

A jaký výkon má ta vaše 1.2? Je možné, že ten litrovej tříválec (zvlášť turbo) ten výkon bude mít vyšší a hlavně dostupný i v nižších otáčkách, takže by vám jízda s ním byla příjemnější. Nevím, jen se ptám...

0/0
31.1.2017 9:25

J22a10r86o85s48l48a62v 62L42e73b43e44d38a 3776299597100

Atmosférická 1.6 má max. výkon 100 koní a žere 6.5 litru benzínu (dlouhodobá spotřeba).

Taky nevím, tak se ptám - k čemu je dobrý litrový tříválec se všemi možnými turby a dalšími hovadinami, když má ve výsledku +- stejnou spotřebu?

+2/0
31.1.2017 10:05

J70i79ř48í 32S64c80h38w13a19c78h 8128414228486

srovnávat svou spotřebu s tou novinářskou je nesmysl

ten tříválec bude mít nižší spotřebu a to o to vic čím větší podíl nájezdu bude město....takže pokud ty jezdíš za 6.5 tak tříválec bude jezdit za 6 a s lehkou nohou třeba i za 5,5 (okresky)

Prostě režie méněválcového motoru je menší a čím více se ve spotřebě uplatní (cyklus NEDC) tím nížší bude spotřeba.

Při vyšším nájezdu na dálnicích při vysokých rychlostech se naopak do výhody dostávají větší motory....

0/0
31.1.2017 10:15

J31a48r58o30s73l97a64v 31L71e67b21e79d40a 3786549237540

Hmm, jezdím po všech druzích silnic, po dálnici tedy zcela výjimečně (bezplatně), v létě mám velice často zapnutou klimatizaci. Řídím IMO ostřeji, samozřejmě s určitou předvídavostí ano, ale vytočím to klidně k 6000.

Takže když srovnám udávané výkony a rozdíl spotřeby blbého půllitru - a to mám o trochu těžší kombi, musím konstatovat, že takový tříválec bych nechtěl ani zadarmo.

+1/0
31.1.2017 10:47

J61i46ř83í 96S95c52h34w56a28c58h 8828384688596

Já jsem ti jen vysvětlil, že spotřeba nebude stejná ale nižší a závislá na použití toho kterého motoru. Nic ti nenutím ani zadarmo ani za peníze.;-)

Představa, že u dvou cca podobně těžkých aut pohybující se podobnou průměrnou rychlostí cca 40 km/hod, bude spotřeba nějak extrémně rozdílná v rádu několika desítek procent, je poněkud naivní....;-)

0/0
31.1.2017 11:04

M30a30r35e21k 95M79a57l54ý 1612448491180

Já se ptal toho člověka, co napsal původní příspěvek na jeho srovnání s 1.2, kterou teď jezdí.

0/0
31.1.2017 10:19

J79a21n 84D50l58o57u95h33ý 7504949370509

59kW ale tady nejde proboha o vykon, ale o zvuk motoru, akceleraci a kultivovanost chodu motoru a jeho vydrz vcetne vsech komponent. Ten muj motor ma najeto na LPG 190 tisic !!! Nema problem drzet dalnicni tempo pri rozumne spotrebe (do 6.5 litru). Servis na motor nula nula prd. Probehla akorat vymena rozvodu ve 120 tisicich a ve 170 vymena spojky. Bavime se o castkach do 7 tisic Kc vcetne prace !!!R^

0/0
31.1.2017 10:18

J35i94ř33í 73S55c48h81w91a12c17h 8898594148676

190 tisíc? No a co. Existují tříválce s nájezdem přes 400 tisíc.....

0/0
31.1.2017 10:25

J58a42n 96D17l84o48u56h87ý 7724239710769

Jeden takovej znam Skoda Roomster 1.2HTP - najeto cca 230 tisic, pak se to rozpadlo tak, ze oprava byla cca za 40 tisic R^ Jezdeno na benzinRv

0/0
31.1.2017 10:28

J10i34ř42í 44S19c35h91w84a85c10h 8568824988226

tady se ještě nerozpadl, GO v 355 tisících....R^

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_testy&c=A170126_141212_auto_testy_fdv&foto=FDV68e91e_Micra_Orange_257.JPG

0/0
31.1.2017 19:28

J62a57n 15D71l30o34u45h90ý 7984629360429

Kupte si nake svoje auto, nejlepe 1.0 TSI od skody a najedte s nim aspon 400 000km. Ja mam realne zkusenosti s x vozy dokonce i ze stejneho obdobi. Ty tady akorat teoretizujes nejakym pr clankem a sam mas doma leda tak prd na kolech.

0/0
1.2.2017 7:16

J19i87ř92í 46S32c19h12w77a48c56h 8588664978646

já když napíši nesmysl, omylem třeba zkopiruji naprosto jiný link než jsem chtěl, tak to na rozdíl od tebe uznám. Ty ses na ten odkaz ani nepodíval, abys nezjistil, že nemá žádnou souvislost s tím co jsem tam napsal dál.

Takže nejde o žádný pr článek aleobyčejný prodejní inzerát. Oprava linku:

https://www.tipcar.cz/inzerat/skoda-fabia-combi-12-47kw-motor-po-go-cz-15734577.html

.... a auto doma mám a je to rozhodně lepší "prd na kolech" než ta tvoje Agila, co je ve 190 tisících na pokraji klinické smrti.....

0/0
1.2.2017 13:04

J66a29n 80D57l85o23u18h72ý 7854989820109

Kup si tu fabii na tipcars a pak neco mel o klinicke smrti. Na internetu hledas umis, ale realita je ti hodne vzdalena. Ta agila prave pred zadnou "smrti" neni. Narozdil od Tdci mondea a roomstera s htp, ktery jsem kvuli klinicke smrti poslal jiz davno o dum dal... jenom me utvrzujes v tom ze mas leda prd a ne auto. Uz jsi nekdy byl seriozne koupit vuz pres tipcars? Ocividne nikoliv, jinak bys nepsal takove blbosti.

0/0
1.2.2017 15:11

J92i46ř41í 18S35c78h18w76a25c13h 8908484768466

tak teď už opravdu nevím, ....jsem naprosto bezradný... jednou si mám podle tebe koupit něco, nejlépe s TSI 1.0, potom zase Fabii s HTP po GO....

Prosím, konečně mě ale opravdu seriózně řekni, čím mám ten "prd" nahradit....nechceš mi střelit tu tvou zánovní Agilu? Budu v ní spát a nasávat ty tvoje praktické zkušenosti s moderními auty. Chci být konečně IN, jakože v té realitě!

0/0
1.2.2017 23:09

J80a31n 72D15l97o47u73h65ý 7674269190509

Ty mas nejakej komplex? Proste tu placas moudra nactena z inzeratu na internetu... co vic dodat... ja tu nehajim nejakou agilu, ale to je vlastne uplne jedno, protoze ty si najdes jedno slovo ve vete a na tom stavis sva internetiva moudra. Bez nekdy ven mezi lidi, prospeje ti to!

0/0
2.2.2017 8:25

J75i22ř34í 46S12c92h63w31a26c65h 8468404308786

Ne já komplex nemám.

Ale pokud máš takový nejasný pocit, že v této debatě něčí příspěvky vykazují jakési symptomy "že by dotyčný mohl mít nějaké komplexy", tak věz, že ty moje to nejsou.

Já totiž debatu o tak jednoduchém tématu jako je počet válců v motoru a jejich schopnostech, či jednoduchém srovnání informací o nájezdu nějakých aut, nepřevádím na nutnost kupovat auta ve velkém, či na nějaké vykřiky o "prdu" v garáži. Já nepovažuji slovo "dogma" za nadávku a ani ho tak nepoužívám. A když mi dojdou v technickém tématu ryze technické argumenty, tak protistranu (jako první) nijak nedehonestuji ani neurážim....

0/0
2.2.2017 11:05

M58a31r49e62k 37M42a79l49ý 1422868101790

Já vím... jenom se ptám co a s čím srovnáváte. Já nejsem příznivcem malých motorů s turbem. Jen jsem si řekl, že pokud byste se svezl, možná by vás ten motor oslovil.

Jinak, pár aut jsem měl a dle mého názoru, každý motor musí najezdit těch 200t bez výraznějšího servisu, to znamená i s původní spojkou. Teď mám aktuálně na autě skoro těch 200t a to počítám, že je v půlce toho, co u mě musí odjezdit :-) A to má ty turba dvě, tak uvidíme, jak to s nimi přežije.

0/0
31.1.2017 10:30

J10a44n 36D37l78o24u98h84ý 7134949510779

Prave ze vzhledem k tomu, ze tech aut mam vice, tak mam srovnani a rozhodne neplati, ze kazde auto najede "bez problemu" onech 200t. Napriklad u Fordu sice drzi spojka, ale motor uz stal na opravach (aby to jelo, nikoliv providelny servis) pres 35 tisic a to ma aktualne najeto neco okolo 140 tisic (benzinovy motor) R^. Oproti tomu treba naftove mondeo se pokadilo totalne cca ve 180 tisicich. Oprava cca za 50 tisic, takze slo rovnou do srotu, respektive na nahradni dily.

0/0
31.1.2017 10:39

M11a96r84e55k 29M25a83l42ý 1842288881520

Já nepsal, že "každé auto najede"..., ale že by mělo! najet bez problémů těch cca. 200t km. A pokud nenajede, je to u mě šrot, tečka. Já měl auta, u kterých nebyl problém... pravda, ani jedno nebyl Ford, možná tam, je pes zakopaný :-)

0/0
31.1.2017 10:45

J26a14n 88D76l69o36u79h47ý 7464319920289

Za me: Ford Mondeo 2.5 V6 LPG(ANO), Skoda Roomster 1.2 (NE), Ford Mondeo 1.9TDCi (NE), Opel Agila 1.2 LPG(temer ANO), Ford Fusion 1.4 LPG (NE), Honda Civic 1.4 (ANO), Skoda Felicia (NE). Tod moje zkusenosti: ANO - najelo bez nejakeho zavazneho servisu, NE - zavazna zavada bez ktere auto nejede. Celi mezi auty cirka do pul mice je to v podstate ruleta, kolik to najede, bohuzel. O duvod mene kupovat nejake "hi-end" motory jako oturbeny tri-valec a podobne...

0/0
31.1.2017 11:10

V94í88ť85a 31K40r45u75t62i78š 1700614395567

Aha, on bude naprosto zásadní rozdíl v akceleraci mezi motorem s 54kW a tím Vaším s 59kW, že. A pokud chci s autem hodně jezdit, tak si koupím předně auto s motorem a ne prdítko. Protože jezdit s něčím takovým řádově statisíce km obvykle ani není účelem této kategorie aut, navíc se základní motorizací.

0/0
31.1.2017 11:05

J34a29n 27D12l67o94u80h54ý 7834219730349

Pokud si kupujete auto, na to aby Vam stalo pred barakem. Tak budiz, vase volbaR^ Auto za 300 tacu proste musi najet minimalne 200 tisic a je mi uplne jedno co to ma pod kapotou. Ze to vyrobce neumi? Tak at si takovej krap strci na smetak. Jste jenom dalsi clovek, kterej vidi akorat papirove "ma to stejnej vykon" ale bezte se svest s papirove stejnym tri-valcem a pak se projedte ve 4valci. Ten rozdil je obrovsky!!!!R^

0/0
31.1.2017 11:15

V31í25ť75a 25K14r41u78t14i65š 1590404385617

Ale já vám to nerozporuju, je to vaše volba. Jen říkám, že drtivá většina lidí, kteří mají větší nájezdy si tomu taky koupí auto patřičné velikosti, motorizace, pohodlí apod.

A obrovský rozdíl? Bavíme se na úrovni základních motorizací vhodných tak na přískoky po městě a blízkém okolí. To, že auto využíváte jinak a jste spokojený, ok.

0/0
31.1.2017 11:33

J11a49n 52D35l72o54u52h59ý 7294449160629

chapu R^ Jenom viz vyse, prave ani "velikost" ci "cena" auta ho nepredurcuje k velke vydrzi :-/.

0/0
31.1.2017 11:39

J45a78k36u21b 72S21e77k22e96r18a 6306980476735

Ja k tem 1.2 HTP taky prihodim. U nas to maji v jednickovych fabiich pred kauflandem jedni taxikari a vsichni v LPG Jeden ma na tom najezdil 530tis ale s usmevem mi sdelil ze je v tom 3ti motor. Ten druhy kus ma cca 350tis a druhy motor a tretiho sem heste nechytnul. Ale chapu ze v jejich pripade je to extremni vyuzivani - nastartovano temer porad a jen kratke trasy...

0/0
31.1.2017 22:45

J38i81ř34í 89S73c87h87w49a65c55h 8388284208656

nj ale je celkem možné a pravděpodobné, že ten druhý či třetí motor měl v době výměny už něco najeto...;-)

0/0
31.1.2017 23:14

J31a74k11u79b 68S61e68k62e51r92a 6916480626255

Jj to si myslim ze urcite mel... Dle vozoveho parku vetsiny Ceskych taxikaru si lze tezko predstavit, ze by nejak investovali :-)

0/0
1.2.2017 18:21

J64i91ř28í 52S87c97h26w69a34c39h 8698284738946

"aby auto normálně jelo" je o spoustě věcí a číslo "počet válců" v tom hraje roli naprosto minimální.

extrémní příklad: i8 má jen tři válce a ten tvůj 1.2 čtyřváleček (v Agile, že) je oproti ní naprostý statista ....;-)

0/0
31.1.2017 10:21

J22a80n 81D53l10o21u90h31ý 7164499390849

Srovnavat concorde s boingem asi taky nemacenu ze... R^ Tohle muze napsat jenom uplnej hnup, kterej chce bejt za kazdeou cenu jenom zajimavej;-D

0/0
31.1.2017 10:30

J15i75ř40í 41S96c35h35w72a83c72h 8368854408216

ty jsi napsal "aby auto normálně jelo musí mít minimálně 4 válce" já ti to tvoje "dogma" vyvrátil (ano jak jsem uvedl "extrémním příkladem", abys to i ty pochopil). Ty jsi to i přesto nepochopil, takže já jsem hňup a ty génius, no super ... ;-D;-D;-D

0/0
31.1.2017 10:39

J48a61n 49D71l19o50u87h72ý 7494709200489

Sam jses dogma. Priste to rovnou srovnej s Teslou, ktera je asi tak 12x drazsi ;-D. Proste uplne mimo...Rv Kdybys byl chytrejsi srovnas to treba s 3x drazsim bmw i3 s rozsirenym dojezdem ale i tak je to uplne mimo...;-D

0/0
31.1.2017 11:19

R47o50s34t42i84s77l22a13v 92D50e39m92b41o44w91s11k21i 8481542950231

Na el. pohon jsme zapomněli?

0/0
31.1.2017 10:36

J71i38ř81í 43S40c88h96w41a35c68h 8308584868836

nezapomněli viz " ....je to o spoustě (jiných) věcí...."

ale i ten samotný tříválec má víc jak dvakrát větší výkon takže atmo 1,2/59kW se na něj "nechytá" i když má o "válec více". ;-)

0/0
31.1.2017 10:49

J47a50n 86D57l72o37u28h97ý 7324569400749

Tady pro pana odbornika je nejdulezitejsi cislo na papire, ale nikdy v tom nejel. Mam na mysli prime srovnani 3 valce vs 4 valce. a nemam na mysli MAXIMALNI vykon motoru ale proste to, jak motor zni, reaguje, jde do otacek atd.

0/0
31.1.2017 11:21

J57i86ř61í 10S26c24h34w58a77c95h 8608504478336

tak sorry, že pod tvou formulací "aby auto nejak normalne jelo" si představuji něco úplně jiného než ty jsi tím "MYSLEL" příště to napiš tak jak jsi to MYSLE!

....a na tvoje dehonestace typu "pan odborník" nebo "hňup" nejsem vůbec zvědavej.Rv

0/0
31.1.2017 11:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.