Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kvůli ekologii nechávají v USA cinklá TDI hnít, čeká je vrakoviště

Američané se rozhodli exemplárně potrestat Volkswagen za manipulace testů emisí. Německý koncern musí od majitelů zpátky vykoupit statisíce volkswagenů a audi. Auta teď parkují na obrovských plochách a nikdo pořádně neví, co s nimi bude dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z47b55y20n46ě93k 20P95o53i51s31l 9448866368674

Po přečtení zdejší diskuse je nutné se pozastavit nad tím, kolik lidí ještě dnes věří na to, že ekologické a emisní limity mají něco společného s ochranou přírody a ekoligií. Je totiž nejvyšší čas si uvědomit, že tohle všechno je pouze tvrdý hospodářsky boj a konkurence. Pokud by opravdu někomu záleželo na ochraně životního prostředí, tak elektřinu vyrábíme výhradně z jádra a rozhodně nevyrábímě biopaliva, která produkují 2-3x více CO2 než paliva minerální. Pokud někdo pochybuje o tom, že biopaliva produkují násobně více škodlivin než minerální paliva, pak určitě zapoměl učivo fyziky ze ZŠ. Stačí si totiž nají výrobní postup etanolu a začít počítat kolik energie je nutné na vydestilování 1l 99% etanolu. Jde totiž pouze o dotace, emisní povolenky a ekologické daně, s jejichž pomocí se z kapes normálních lidí vytahují peníze pro solární a větrné barony, Babišův Agrofert vyrábějící biopaliva a pod.!!!

+2/0
1.2.2017 14:35

L66u52k54á62š 62S93v61o19b55o33d40a 1803418535548

Tak tohle parkoviště bych přesně nazval ekologickou katastrofou nejtěžšího kalibru... Všechno to vyrobit a pak zase sešrotovat, to bude panečku tun CO28-o

0/0
30.1.2017 18:48

S58t25a66n23i12s97l95a70v 41C85h45y57t42r71a 3294983327599

Auta půjdou do aukce s tím, že jsou na díly. Nakoupí je nakonec mexičani a další z jihu a budou jezdit dál.

0/0
30.1.2017 13:44

P96e53t13r 50Č33e52r86m49á84k 9458635239630

Divil bych se, prodat to na ND znamená výrazně nižší prodejní cenu.

0/0
30.1.2017 18:41

M38i64c10h95a72l 28S29l23í64ž 4672554837318

já je koupim, kus za deset táců, nešrotovat!!

0/0
30.1.2017 12:22

J54i74ř42í 69P25a57j21k 8343765720817

Jen přijít na to, jak je nějak šikovně vyvézt z USA. Je otázkou týdnů, než s tím někdo začne.. S tichým souhlasem koncernu.. Ty zánovní auta mají nižší emise, než drtivá většina toho, co se u nás prohází po cestách.

0/0
30.1.2017 12:39

J29i77ř70í 33H36l14i39s83n88i44k93o49v31s20k90ý 9803681792191

Jenže ta auta jsou stavěna podle US norem. A jsou dost odlišná od evropských modelů. Jen přeprava, odhaduji cca 1000 USD na auto.

0/0
30.1.2017 18:13

P32e79t82r 54Č94e27r52m86á52k 9498195449580

No není to nějak tragické, auta jsou stavěna globálně a liší se pouze detaily, taková světla se dnes řeší už jen jiným kodóváním atd., koneckonců motor a sw jsou identické... Ale s 1000USD se dá souhlasit, což je ale sranda, jsou to většinou vcelku nová auta a i tato investice do nich smysl má.

0/0
30.1.2017 18:39

M53i13c76h83a98l 22K79o14z53d51e70r20k20a 4790925481

VW to podělal, to se občas stane. Co s tím teď?

Sešrotovat 400 000 nových aut by byla prohra pro VW i pro lidi z hlediska sociálního i z hlediska životního prostředí.

Co tedy s auty, jež znečišťují víc než by měly?

Vyměnit za ojetiny lidem, kteří jezdí starými auty s ještě většími emisemi.

Takový člověk by si nové auto stejně nekoupil, takže koncern zákazníka neztratí.

Aby se zabránilo kupčení s těmito auty, mohly by zůstat v majetku VW. Něco jako leasing v ceně pojištění.

Pojištění a servis by se konal u VW, takže by z toho měl i nějaký minimální příjem, 400 000 lidí by udělal radost, udělal by si tím i reklamu a 400 000 aut by méně znečišťovalo, nehledě na bezpečnost atd.

+1/−1
30.1.2017 12:07

J14i66ř39í 64H95l63i58s49n93i26k37o19v60s52k41ý 9493341592891

Vždyť jsou v majetku VW. Klidně je může rozprodat na NH.

0/0
30.1.2017 15:21

J76i17ř24í 95H69l67i38s27n35i40k82o83v16s72k93ý 9133441512141

VW a hnijí? To snad ne. Z čeho ta auta udělali...:-P

0/0
30.1.2017 10:18

K93a57r49e27l 44B14a94r52t94a92k 9976381705856

Kdyby tam pustili naše občany z Ostravy, Brna, Kladna, severních Čech spod, tak mají po problému se sháněním parkovacích míst;-D

+1/0
30.1.2017 6:27

M29a12r71e95k 52H43r93u38b34y 6407232621428

Vypada to, ze se jim cinkle EURO krapet vymklo z rukou. Koncerny se holt malokdy umi chovat mimo sve domaci hriste, CEZ by mohl vypravet :-P

+1/0
29.1.2017 23:49

M52i12l86a58n 37N14ě81m55e95c 1295670956616

Apoteóza hlouposti. Vyrobit, vykoupit, zlikvidovat. Užitek nikde, zisk nikde, jen spousta svinstva a zmařené energie, to jediné zůstane. A samozřejmě idea, že se nemá ničím plýtvat :)

+4/0
29.1.2017 23:23

J65i71ř85í 32H41l42i53s23n30i52k90o41v48s98k69ý 9983281242861

To je ale problém VW, nikoliv USA.

+5/0
30.1.2017 10:17

J30a50n 62P98a92v15l49í10k 6659133731157

Ekonomicky to smysl nedává, ale oceňuju, že mají páteř. Tady by se většina lidí zbláznila, aby mohla ty cinké šunty levně pokoupit a jezdit si pašíkem. A ještě by se chlubili, jak to krásně ošéfili...

+1/−2
29.1.2017 21:43

J52a38r56o80m38í65r 47Č18e80c30h 1873388817442

Amici ze maji rovnou pater.To je vtip tydne;-D.

+2/−3
30.1.2017 8:40

P66e95t65r 82K84u96b10ů 2526196404247

Takže v americe shnije cca 400.000 normálně pojízdných aut?! No to jsme té ekologii teda dost pomohli. Panebože to jsou Hov**da...

+7/−3
29.1.2017 15:46

M19i86r39e36k 91G53a57j26e78r 5841886209510

Ty auta patri Volkswagenu. Pokud s nima nic neudela a bude nicit zivotni prostredi timto zpusobem, tak v Americe skoncil uplne.

+6/−1
29.1.2017 20:54

A88l69e61š 76L77i49s29o73v69s20k70ý 9819148982302

Tady už nejde o auta, je to jen klacek pro politické záměry. KAždý člověk má dva důvody pro své jednání. Jeden vznešený a jeden skutečný. Tím vznešeným jsou v tomdle případě podvodné emise. Tím skutečným likvidace Německa.

+3/−2
29.1.2017 14:18
Foto

Z87b18y51n84ě47k 50M23e56l60i77c54h38a44r 9805647645819

pokrytci - jeden z nějvětších průmyslových znečišťovatelů ovzduší si vymýšlí kraviny...

+9/−1
29.1.2017 12:13

P17e55t40r 95Č36e47r75m40á90k 9948445269280

Poněkud zavádějící článek, informace o tom že auta nejdou vyvézt je samozřejmě nesmysl R^

+1/0
29.1.2017 11:26

J65i20ř48í 57H94l90i76s46n34i14k47o55v15s25k98ý 9933901382881

Samozřejmě, nebo rozprodat na náhradní díly bez motorů. Novinářský blivajz.

0/0
29.1.2017 13:56

P55e15t10r 96Č53e88r90m80á14k 9198165589280

Zhruba tak, jakmile to auto vykoupí tak je jejich majetkem s můžou si s ním dělat naprosto co je libo.

+2/0
29.1.2017 19:34

J21i44ř59í 87H27l95i32s69n73i15k69o30v36s57k80ý 9423591402951

V souladu se zákony USA.

0/0
30.1.2017 10:18

P13e16t36r 72Č60e20r51m13á15k 9988945429250

Tak samozřejmě, pálit v ohni to nemůžou, ale normálmě s tím nakládat jakkoliv.

0/0
30.1.2017 18:40

K97a87r37e92l 80V49a16c72h42u65t 9853402939363

Když jsou ty kapoty otevřené - tak ty motory hnijí rychleji? ;-)

+1/0
29.1.2017 9:14

M33a62r42t10i71n 58P74o62s24p15í17š86i37l 8175531296637

Moje auto na mít spotřebu 3,9 na sto. Takovou mělo první dva týdny. To podle palubního počítače. Ten jak jsem zjistil proměřuje o cca 0,3-0,5 litru, realita je horší. Poslední měsíce jsem za 5,5, tedy reálně 5,8 na sto. Takže je vlastně také cinknuté. Když neplní spotřebu, těžko bude plnit emise. Se starým, neekologickým, jsem jezdil za 5,6-,6,2 reálných, slibováno bylo 5,1. A počítač obvykle ukazoval o deci horší.

+1/0
29.1.2017 8:37

R73a19d37o14v37a69n 53S48ý78k90o89r40a 6724695864290

U aut několika značek mám podobnou zkušenost. V papírech je spotřeba, kterou nelze reálně dosáhnout. Škoda, VW, Kia, BMW. Je pravděpodobné, že ani u jednoho z uvedených aut nebudou emise odpovídat papírům, protože opravdu souvisí se spotřebou. Ale co s tím? Budeme všechna auta reklamovat?

+2/0
29.1.2017 9:20

M25a24r78t52i66n 94P70o66s32p35í22š86i72l 8615771646887

Já si myslím, že by spíš měli dělat testy odpovídající realitě. Jenže to pak asi nesplní to co se žádá. Co s tím? Jestli ona nebude chyba trochu jinde.

+3/0
29.1.2017 9:24

J46a31n 66H84r98u29z34a 8724568329787

Zákazník je vždy lakován, protože málokdo vezme rozum do hrsti. Ekologické auto Toyota Prius se svými 2,5 tunami prý šetří víc životní prostředí než můj benzinový tříhrnek s 830 kg. Ne každý vystudoval fyziku a ne každý došel na základce k poznání zákona o zachování hmoty a energie. Svět chce být klamán.;-D

+3/0
29.1.2017 13:39

M83i71r83e42k 47G10a17j91e38r 5491216179240

Nešetří víc životní prostředí, ale šetří benzin a tedy fosilni paliva.

Bohuzel lidi i novinari pletou rozdilne veci do sebe.

0/0
29.1.2017 20:57

M66a46r15e43k 40H60r16u38b22y 6747832321648

Nesetri ani benzin, pokud ho pouzivate jako normalni auto. Uspora spociva jenom ve zcela specifickych rezimech.

+1/0
29.1.2017 23:51

J62a39r25o59m27í92r 47K47r87á47l 4630389544359

No a tu úsporu benzínu vykompenzuje vyšší zátěž pro přírodu při výrobě a servisu.

+1/0
30.1.2017 8:41

E61v69z72e59n 96S20o58u69k42u81p 1297394256718

Sešrotovat ?? 8-o Tak to mi hlava nebere.... Určitě se dá něco vymyslet, jen by to chtělo vůli na obou stranách....

+2/0
29.1.2017 8:16

J72i54ř59í 19H58l24i45s54n61i22k88o92v23s75k29ý 9583661792121

Je to jen na VW. Jsou jeho. Motory nesmí prodat, zbytek aut na náhradní díly může.

0/0
29.1.2017 13:56

P15e79t76r 51Č11e33r35m53á13k 9698825779970

Může prodat i motory, auta vykoupil celé.

+1/0
29.1.2017 21:04

M63a31r74e25k 91H13r29u95b21y 6257252201468

Kdyby to bylo vyrobene v Mexiku, mohli by se tvarit, ze jde o vratku ;-)

0/0
29.1.2017 23:51

J17a26r45o92m23í33r 61Č58e23c65h 1913778177172

Skoda a zmar.Klidne bych si vybral.Tato kauza neni vubec o ekologii ale jen o tom jak si namastit kapsu.Ty auta mohou klidne dojezdit,pokud ne v USA,tak nekde jinde.Rozvojove zeme a chudsi staty.Treba Cuba a podobne.;-(

+11/0
29.1.2017 7:52

P34e88t90r 50Č91e39r21m94á58k 9548535439740

Ty auta můžou jezdit klidně v Evropě R^

+3/0
29.1.2017 11:27

M75i81r19e68k 60G36a89j85e27r 5371666759690

VW je radeji necha shnit, nez by je prodaval pod cenou v Evrope.

+1/0
29.1.2017 20:59

P54e45t14r 17Č19e32r24m94á22k 9708325349730

VW přímo ne, jistě to prodají jednomu či více zájemcům v balíku a ten už se o to postará.

0/0
29.1.2017 21:05

J28o17s95e30f 86N48o68v88a86k 5828412566338

Majitelé rozpadajících se felicií a dalších skvostů by za takovéhle auto byli rádi. A celkové emise by byly výrazně nižší....

+9/−1
29.1.2017 6:42

M26a80r26e48k 70H63r83u25b68y 6667582531468

Z benzinovych felicii nejde zdaleka tolik rakovinotvornych PMx jako z modernich dieselu.

+2/0
29.1.2017 23:52

J43i20ř59í 79H69l47i46s36n61i70k78o30v16s79k37ý 9103641582311

To jsem zvědav, jak dlouho budou tady lidé obhajovat kancerogenní diesely. Dokonce i lžikoncern uznal, že diesely asi nejsou perspektivní.

I když to tu dával, zde je graf limitů NOx v USA v čase, který ukazuje, proč diesely v USA to měly velmi těžké. A v Japonsku podobně.

http://transportpolicy.net/index.php?title=File:Ldv_emissions_graph_-_diesel.png

+4/−1
29.1.2017 0:48

K75a62r98e97l 24N94e32d60o69p89i13l 7478396709424

Obchodni valka s Nemeckem v plnem proudu. USA jsou proslula neekologicnosti a plytvanim. Cinknute diesely jsou jenom nepatrnym prispevkem k ekologicke zatezi usa.

+1/−1
28.1.2017 23:56

J11i34ř78í 36H12l70i18s85n88i28k54o68v49s57k13ý 9863681112101

To je tak těžké pochopit, že nějaký stát požaduje dodržování zákonů?

+5/0
29.1.2017 0:39

M32i69r80e21k 61G65a73j25e84r 5661716679410

Nedopil nepochopil. Cela afera neni o ekologicke zatezi, ale o limitech na emise SOx, ktere jsou pro zdravi cloveka velmi skodlive. Take treba nechcete nechat jen tak, kdyz budete mit v pitne vode nekolikrat vic olova nez povoluji normy.

0/0
29.1.2017 21:03

V90á44c46l35a74v 85H31r28a15d53i22l 3184948502621

stály těm německým hlupákům tyhle podvody za to ? vždyť na nich prodělali gatě ....

upravíme softík, optimalizujeme, z dýmající plečky uděláme bioauto a z kupců uděláme blbce - pohoda, klídek, tabáček -

+5/−1
28.1.2017 23:21

M20i22r85e26k 78G37a70j20e41r 5531666749450

Ti, kdo to zavinili, zatim moc neprodelali. Zalezi na dalsich soudech.

0/0
29.1.2017 2:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.