Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Koupě ojetiny je stále loterie, polovina má technický problém

Téměř polovina tuzemských zákazníků se po koupi ojetého vozu potýkala s technickými problémy, na které nebyla prodávajícím předem upozorněna. Tři čtvrtiny reklamací skončily z pohledu zákazníka neúspěšně, vyplývá z aktuálního průzkumu Asociace obchodu ojetými automobily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66u52d97v75í44k 69G13a53j20d18o42š14í65k 2235943664742

Zamyslel se pan redaktor vůbec nad tím, proč se vlastně lidé zbavují ojetých aut?

+2/0
2.2.2017 23:29

R21o69b82e60r83t 22H95o91m65o27l96k81a 2740742822771

Ono dneska sehnat nové auto bez všemožných elektronických fičur, ale zároveň takové aby to mělo něco, co se dá nazvat motorem (ne 1.0 HTP) a nevypadalo to jak z hračkářství, to není sranda. Když si vezmu své požadavky na kombík pro rodinu, benzín alespoň 1.6l, minimum elektronického bordelu a čidel, dostanu se k tomu, že beru ojetinu. Vyhrál Focus r.v. 2004. Necelých 200k najeto, první majitel, podložený serviskou, 60 tisíc korun. Po roce a půl si nemůžu vůbec na nic stěžovat. Objel jsem několik aut na inzeráty, ne autobazary, vynechal podezřele levné kusy a spokojenost.

0/0
2.2.2017 13:57

P89ř73e69m96y98s73l 26H86r53o89m70a77d61a 2244666438881

Cena toho vašeho Focusu, když byl nový, byla cca 360 tisíc korun v plné výbavě. Počítám, že jste musel udělat minimálně rozvody. Pořád mi těch 60 tisíc přijde hodně peněz za 13 let staré auto. No zřejmě opravdu zákon nabídky a poptávky.

+1/0
2.2.2017 16:52

R92o86b34e77r41t 53H56o16m20o27l71k31a 2780442342641

Rozvody mě teprve čekají, ještě tak 10k. A těch 60k za auto v tomhle stavu je spíš zázrak, než hodně peněz.

0/0
2.2.2017 16:54

V24l91a52d96i66s10l94a81v 38B69u22r43y43š76e97k 1839182877874

tak to v bludu žijete, v roce 2004 stál fokus s motorem 1,6 benzín 76 kW v metalíze okolo 600 tisíc, jsem ho kupoval, bez aut. klimatizace, bez tempomatu, takové docela holátko, v roce 2007 už stál jen 400 tisíc

0/0
5.2.2017 19:01

M49a15r45e45k 27K63l86u81f12a 3938184184656

Naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat jen v ČR. ;-)R^

0/0
2.2.2017 9:55

V16l63a69d70i69s75l87a97v 14B95u17r29y20š22e38k 1219432627424

naštěstí se nemusí ojeté auto kupovat vůbec

0/0
5.2.2017 19:02

P89e93t28e28r 78V74a88ň19u84š97a10n73i30k 4147166796722

Koupil sem z bazaru auto asi 2 mesice dozadu, na rozjezd, ford c-max 2006 65000kc, nalitano ma 300000 a zatim zadne problemy (a to sem ani nemenil olej/rozvody, nic, jen nove zimni gumy). Druhy majitel a serviska byla jen na nemecke strane. Ma drobne neduhy, nefunguje parkovaci senzory nebo zapalovac u ridice, ale v takovem veku je to normalni. Taky je trocha odreny ale bourany nebyl. Jezdi bez problemu.

0/0
2.2.2017 9:43

P16ř38e17m29y89s82l 53H97r26o35m14a35d74a 2484486618271

tak ať slouží déle než dva měsíce, za ty peníze :-/

0/0
2.2.2017 16:54

P24e46t86e84r 94V81a59ň90u89š96a40n74i13k 4227396496322

tak jen proto ze ma 300k je hned na odpis?8-o

0/0
2.2.2017 17:07

P81ř35e43m51y16s49l 30H11r53o69m63a43d45a 2584486558161

hned ne, až tak za rok za dva ;-)

0/0
2.2.2017 20:04

P66e29t93e77r 34V78a25ň39u92š52a78n94i14k 4947646126912

jo a to je presne duvod proc sem ho koupil, za dva roky se rozjezdim a koupim nove auto (asi taky forda, sem spokojen)

0/0
2.2.2017 21:16

J22i15ř19í 20S73c26h84w41a34c28h 8258544408576

no nevím, jaké lhůty jsou tam na ty rozvody a kdy byly dělaný, ale pokud už mají "prošlou lhůtu", tak k fatálnímu potkání se pístů s ventily může klidně nastat třeba příští týden....;-)

0/0
15.2.2017 20:13

J83o68s45e92f 44K71r97a13l 3197143584637

Příběhy lidí, kteří naletěli autobazaru uvedeného v závěru článku, najdete na webu vasestiznosti.cz Praxe ukazuje, že to není jen o stočení tachometru, ale o tom, že lze lidi šikovně manipulovat od vstupu po odchod z podniku, nastrčí jakoukoliv nevýhodnou smlouvu (o nákupu naleštěného vraku), kterou podepíší. Dost lidí kupuje ojeté auta bez finančního polštáře na opravy, pak je smutné číst příběhy lidí,kdy jdou ještě následně do nevýhodných spotřebitelských půjček, v lepším případě s autem nikam nevyjedou a ́možná šetří na opravy.....

0/0
1.2.2017 21:15
Foto

M70a35r96e57k 15C60e50r32n53y 5388446417

No a proc ne, kdyz to nikdo nekontroluje...

0/0
1.2.2017 21:07

V50l43a62d52i15m63í70r 97R44e67t19t58i21n59g92e14r 5885136115605

Proč si myslíte, že Vám v bazaru někdo prodá kvalitní vůz někomu cizímu? Vy by jste to udělali? Kvalitní vůz, kterého se chce někdo zbavit skončí v rodině, u známého nebo nejpozději v rodině bazarníka či v jeho okruhu známých. A kromě toho, bazarník má živnost a musí vydělávat a toho docílí tak, že Vám nějakou plečku prodá jako "voňavku". Čím lépe se mu to povede, tím víc vydělá.

0/0
1.2.2017 21:04

P56e12t89r 87Č82e28r67m73á32k 9868295499360

Tak není bazar jako bazar, a ojetina jako ojetina. Ojetá auta se prodávají i u dealerů, svoje "bazary" mají i některé leasingovky atd., takže koupit kvalitní ojetina se jistě dá i mimo okruh rodiny a nebo známých, ale samozřejmě to bývá vykoupeno vyšší cenou kompenzující tu vyšší kvalitu. Pokud někdo chodí někam k "bazarníkům" ala monte carlo, tak pak samozřejmě nepomůže ani svědcená voda...

0/0
1.2.2017 22:31

J94a58k81u28b 91S49t48a15š23e94k 4617759853974

Nemám nejmenší pochyby o tom, že bazary montekarlo jsou naprosto reálná věc. Úplně v tom vidím, jak se zneužívá faktu, že spousta lidí autům nerozumí a nechá si nakukat naprosto neuvěřitelné věci.

0/0
1.2.2017 23:27

J22a55k61u29b 52S76t86a39š59e54k 4797339473894

Svoje auto bych klidně prodal komukoliv, kdo by byl ochoten zaplatit moji cenu... což nikdo nezaplatí – i když je autínek v naprostém cajku a jezdí jako drak a má spoustu nových vyměněných součástí, tak je trochu odřený, mírně pomačkaný a má nalítáno skoro 300K. A za pár šupů ho tedy v žádném případě neprodám – prostě doslouží, dokud se úplně nerozpadne.

0/0
1.2.2017 23:36

M47a21r25t28i81n 63V61a77n73ě22k 6491633942469

Co to je autínek???

To je jak na mimibazaru....

0/0
2.2.2017 17:26

K60a50r24e12l 83M16a21z21a12č 3437513616969

Jelikož jsou starší auta moje hobby, můžu říci, že se dají sehnat velmi slušné kousky už od 30 tisíc, ale taky pasti za 180 000.

Je jasné, že každá ojetina žádá své, je třeba hledat, nekupovat staré diesely, když najedu 10 ročně, zaměřit se na vybrané původně drahé vozy (střední třída a luxusnější auta bývají kvalitnější - záleží na modelu - odlišné náklady a ceny dílů má Mercedes a BMW!) a mě se osvědčilo kupovat na inzeráty v SRN nebo v Rakousku (cca 6 aut za 8 let).

+1/0
1.2.2017 20:57

T45o13m11á94š 53V58e10r93n97e76r 1785224337305

Poraďte ojeté auto do 30 000 pro začínajícího řidiče díky za odpověď.

0/0
2.2.2017 14:25

P48e42t22e65r 57V39a35ň87u44š52a94n27i35k 4777456766722

zalezi co chcete, ja sem potreboval neco vetsiho (jsem objemny) takze sem sahl po fordech

0/0
2.2.2017 14:36

K65a84r27e57l 75M78a68z89a62č 3107483836709

Nissan Primera P11 1.6i, jestli chcete zdůvodnění, napište nějaký kontakt.

0/0
2.2.2017 20:11

P11ř77e63m66y78s98l 46H85r21o36m18a10d60a 2154776278801

Tak 13 let je průměrné stáří ojetin a 176 000 je průměrná prodejní cena. To souhlasí s tím co jsem tu nedávno psal, v našich autobazarech je naprostý nedostatek kvalitních ojetin. Když si k ceně ojetého auta ještě připočítáte těch 50 tisíc na servis, tak už je úplně nesmyslné jít do takového rizika. Pokud projde chystaná novela, tak navíc pokud dnes koupíte auto se stočeným tachometrem a STK to v pozdějších letech zjistí, tak vám pošle auto k sešrotování bez náhrady.

0/−2
1.2.2017 20:25

P64e27t35r 21H93o94r75á53k 1699733319134

Ojetina je buď drahá, nebo stočená. Takže mi z toho vychází nové auto. Olítaná plečka je snad jen pro někoho, komu stojí auto pořád u baráku, nebo v garáži.

0/0
1.2.2017 20:19

P56a90v51e26l 43Z74a41j59í56č77e98k 8894600396750

no ale kdyz ja chci atmosferickou V8 :) a alespon 220kw... a pres mio za novou pokud to jeste vyrabej se mi davat nechce jsou to vyhozene penize vzhledem k tomu jaky cenovy sesup to ma. Takze casem si poridim novejsi srt 6,4 z bazaru a tim asi koncim :)

0/0
1.2.2017 20:48

P27e96t70r 10Č50e18r96m82á23k 9718765169110

To tak ale není. Nemusí být jen levné nebo drahé, mraky ojetin jsou i za ten střed kdy cena odpovídá kvalitě a potenciálnímu riziku investic. Nové auto může být pak nesmysl stejně jako to staré, vždy je to konkrétním příkladu. Kdo na nové auto požadovaných parametrů má, tak si jej zpravidla koupí, ten kdo nemá si holt raději koupí lehce či více ojeté, avšak stále se bude jednat o auto splňující ty parametry a bude tak mít pro toho konkrétního uživatele větší přidanou hodnotu než nové auto ve stejné hodnotě, které ty parametry splňovat nebude.

0/0
1.2.2017 22:43

J20a96k15u77b 43S39t29a83š91e65k 4847729273704

Mně vychází bazar jako celkem cajk – u levného auta za 50K, u něhož počítám s okamžitou investicí 20K ... a mám super přibližovadlo. Nedají se s tím balit ženské ani oslňovat sousedi/zákazníci, ale plní to funkci přepravovadla, a o to mi jde především. Nová auta mě neberou vůbec – předražené leštěnky, které velmi rychle ztrácí hodnotu... a prodejci si u nich vymýšlejí ofuky typu „prodloužené záruky“ alias „my vám prodáme nové auto... a vy nám hezky dalších např. 7 let plaťte ještě za to, že ho můžete používat – tj. placené garanční prohlídky.

0/0
1.2.2017 23:34

T12o65m36á73š 81Z27e76m78a81n 3685328224155

U ojetin platí "hlavně ať je levný - zbyde na opravy". A na opravy si nechat tak 50% částky.

On se toho auta předchozí majitel nezbavolal bezdůvodně..

+1/0
1.2.2017 19:06
Foto

R72o77m78a49n 37K72o31z61e51l 4107656603404

Tak je dobré ojetiny rozlišovat, felicia za 20 tisíc nikoho nezrujnuje, kdežto 15leté Audi za 50 tisíc se už může prodražit.

V mém okolí se třeba strýc zbavil zachovalého auta proto, že ze zdravotních důvodů potřeboval auto s posilovačem řízení, jiný zas dal auto pryč proto, že už zkrátka chtěl lepší, ne proto, že by se to staré kazilo.

0/0
1.2.2017 19:46

P54ř83e60m21y96s82l 79H16r41o56m49a89d58a 2384326378381

felicia už jen na veterána, pokud ji někdo udržoval, jinak už končí na přední nosníky.

0/0
1.2.2017 20:20
Foto

R81o64m37a65n 51K15o52z38e21l 4517646293124

Vím o lidech, co si nechali felicie za 11 - 15 tisíc vyvařit, protože se to prý oplatí, motor vydrží statisíce a opravy a díly jsou velmi levné.

+1/0
1.2.2017 20:23

P98ř74e42m36y43s26l 66H84r85o52m16a72d26a 2384876898971

Pokud to udělali včas, než se to rozjelo, tak to ano. Jenže tito lidé nebudou své felicie prodávat. Takové auto je poklad, který nikdo neocení. Bude to za malé náklady jezdit třeba ještě 10 let. Většina felícií je však zanedbaná.

+1/0
1.2.2017 20:30
Foto

R50o93m33a68n 45K37o94z88e49l 4417316983544

Tak dnes jsou také vyhledáváné první Fabie 1,4 MPI, které mají motor na stejné bázi jako felicie a na rozdíl od nich nekorodují. Tátovi sehnal opravář fabii, u které je jisté, že není stočená - 360 tisíc km.

0/0
1.2.2017 20:34

K27a60r13e41l 80N16e62d24o22p64i51l 7528386579644

Mohu na vuz uvolnit az 50 tisic korun. Mam ovsem lidske pravo na to, aby bylo v technicky bezvadnem stavu a jezdilo fajn dalsich 20 let.

0/−3
1.2.2017 18:26

T48o23m26á61š 40L70u57d41v59í65k 1710797524862

Pokud člověk dodrží všechny rady které jsou po tisíce omílané na internetu tak to většinou dopadá dobře. Nepoučitelní mají loterie celý život.

0/−1
1.2.2017 17:41

P12e93t67r 39N67ě91m12e40c 4440313350747

Klidně si dovedu představit, že by byly všem přístupné protokoly z stk na základě zadání VIN vozidla. Nebyly by vidět jen nacionále provozovatele (či toho,kdo to na stk přistavil). Rázem by bylo vidět,jaké závady auto mělo a jak vypadal průběh najetých kilometrů. A rázem by se i přišlo na to, že někdo stočil tachometr.

0/−1
1.2.2017 16:20

P84e85t51r 80Č39e86r72m55á75k 9338785909380

Tak oni přístupné jsou (byť třeba ne úplně veřejně, ale třeba cebie z nich normálně čerpá), ale zas tak moc si od toho neslibujte - údaj o stavu km je pouze informativní protože si s ním majitel může legálně nakládat jak chce, a závady které se řeší na STK toho moc o skryté vadě za x let neřeknou...

0/0
1.2.2017 16:26

M96a85r10e47k 69M11a63l75ý 1222278961220

Jo. A pak se klidně stane, že AAA vám prodají auto se stočeným tacho i s certifikátem od Cebia. Není to tak dávno, co tu tento případ byl :-)

+1/0
1.2.2017 17:23

T83o46m54á33š 13L90u90d86v54í84k 1160597294782

To bylo hodně vtipné. Já jsem se koukal na stránky áček jak to teda inzerují a po deseti minutách marného hledání mi došlo že se to stalo v roce 2013.

0/0
1.2.2017 17:34

M98a33r76e63k 33M13a39l41ý 1812908641700

Ano, je to už starší případ:

http://ekonomika.idnes.cz/aaa-auto-lhalo-o-najetych-kilometrech-potvrdil-nejvyssi-spravni-soud-129-/ekoakcie.aspx?c=A170124_153231_ekoakcie_suj

Jen jsem chtěl říct, že "certifikát" od Cebia je k ničemu.

0/0
1.2.2017 17:39

T43o67m59á62š 67L88u38d96v92í41k 1480517834422

Úplně k ničemu to není ale neplatil bych za to.

0/0
1.2.2017 17:43

A91n45t52o90n35í80n 67S69v76o86b21o87d24a 3664793119542

Když Cebia nedá 5 hvězd, tak to auto smrdí :-)

0/0
1.2.2017 21:36

P89e61t69r 33Č40e33r86m95á76k 9618355469590

No to se pochopitelně stane klidně, protože právě údaje z STK nejsou nijak směrodatné.

0/0
1.2.2017 17:41

R80o91b31e40r67t 85M50a56t20u95l10a 8657809476735

To by mě opravdu zajímalo jaké závady myslíte? Prasklá žárovka asi nikoho nezajímá a jestli byl měněný např. startér z toho vážne nezjistíte;-D

+1/0
1.2.2017 17:13

T53o31m57á95š 47Z51e85m81a60n 3115678584565

Na STK se toho o závažných vadách moc nezjití..

0/0
1.2.2017 19:04

F24i72l54i31p 20S94t93ř88í57z56e80k 1390546445926

kupuji snad použitý, tak počítám s možnými závadami.

+6/−1
1.2.2017 14:46

A61n13t52o92n59í43n 74S28e65b86e94r72a 7983408300729

Já si vyberu vždy takové kde žádné závady nehrozí. Jinak bych to nechtěl.

0/0
1.2.2017 16:28

P18e38t36r82a 64J74a89n69á85k57o26v96á 2497280506139

Autobazary by měly ručit za funkčnost aut alespoň po nějakou dobu od koupě...

0/0
1.2.2017 13:31







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.