Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: 20 let crashtestů ukazuje obrovský pokrok v bezpečnosti aut

Před 20 lety zveřejnila nezávislá evropská organizace sdružující laboratoře testující bezpečnost aut první výsledky standardizovaných crashtestů EuroNCAP. Metodika se mnohokrát upravovala, ale i tak dokážou být výsledky dobrým vodítkem ke srovnání jednotlivých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a89n 26K80r90o59u22p62a 7852393376453

Dřív jsem na crashtesty hodně dal, i ve firmě byla snaha aby nakoupená služební auta byla dokazatelně co nejbezpečnější.Ve chvíli kdy jsme se spřáhli s jedním dovozcem paliva a stali jsme se platinum partnerem jeho odběratelů jsme to přestali řešit a před třemi roky přišla porada - estetika, evropská auta, ovladatelnost, pohodlnost a nebo jednoduše bezpečnost ? Vyhrála druhá možnost a tak jsme hledali auto které by bylo "americky" bezpečné a přitom použitelné na našich silnicích.Nepřekvapivě vyhrál Ford a Chevrolet a jejich tamní distribuce která bohužel do ČR a vůbec do Evropy funguje jen velmi omezeně.Dnes našinci jezdí několika auty těchto značek a zatím se nám to vyplatilo když před rokem kolega na Slovensku schytal čelně kamion na meziměstě bez svodidel a jeho největší problém byl rozbitý mobil.Docela mě mrzí, že je tak těžké se k takovým autům dostat a i by mě zajímala analýza trhu jestli si Amíci myslí, že se to tu nechytí a proto sem nejdou nebo je v tom něco jinýho.Každý si takové žrouty benzinu/nafty nemůže dovolit ,ale za ty prachy mi to přijde lepší než naše rádoby SUV a další estetické blbiny které by ten slovenský kamion rozmetal na kousky...

0/0
6.2.2017 19:31

J97i83ř97í 95S29c18h20w71a84c87h 8348784968346

aha, schytal čelně kamion a jen rozbitej mobil? Tak to jel každý z nich tak maximálně 30 nebo ho chytil jen částečně a roztočil, takže auto absorbovalo jen zlomek toho "čelního nárazu" a zbytek byl eliminován třením při té rotaci.

Opravdu čelní náraz při rychlosti cca 80-90km hod s kamionem, který bez problémů přetlačí i ameriku do rychlosti v opačném směru trhá vnitřnosti a to nejen u mobilů....

A zrovna jedna moderní amerika prodávaná v Evropě při australsko-evropských testech výsledky nic moc....;-)

http://www.autoforum.cz/ostatni/ford-mustang-totalne-propadl-v-crash-testu-ma-dve-hvezdy-co-nova-volva/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

+8/0
6.2.2017 20:05

J51a45k51u25b 69S13e22k41e54r46a 6166410476495

Vesmes Ameriky jsou auta s velkym A. Bezpecnost neznam, ale zbytek parada. Prostor, vybavy, motory. Jejich standard je pro evropana nepochopitelny....

Ale ty ceny jsou odpovidajici autum :-)

0/0
6.2.2017 21:28

K54a14r18e87l 83H83o35r72á98k 2238599953743

Všechna auta která neprojdou testem na čelní náraz s 20procentním překryvem by mělo být zakázáno prodávat a automobilky by měly mít povinnost je od zákazníků vykoupit, protože jede o obcházení nárazových testů.

0/−7
6.2.2017 17:57

M74i47c31h65a47l 82V65e18s75e21l70ý 1683339

Co tím chtěl básník říci? Jedna věc jsou homologační zkoušky a druhá věc je hodnocení pro spotřebitele a to je právě smysl NCAPů, nabídnout zájemci o koupi vozu hodnocení (nejen počet hvězd) a srovnání mezi různými značkami a modely. A co se Evropy týká, tak jak homologační tak ENCAP zkouška s přesazením (není to jediná zkouška) je s překrytím 40%. Takže o jakých 20% mluvíte? Jen pro zajímavost, homologční (autocertifikační) čelní zkouška v USA s přesazenou bariérou má taktéž překrytí 40% šířky vozu.

0/0
12.2.2017 21:33
Foto

J33a65r38o61m88í87r 69K69o27b80e78l46k94a 7224984771455

Mám SAXO, tak sem video reději neotevíral:-/

+7/0
6.2.2017 17:53

J38a64k73u38b 46S92e33k80e68r57a 6806410776925

No jo ale ridite auto, ktere musite umet ridit. Vzhledem k Vasi fotografii vite o cem pisu. A o tom to je! Ne sednout a nechat se rozmazlovat ;-D

0/0
6.2.2017 21:31

D47a29v59i60d 69R43y47c33h71e36t14s57k66ý 9516281520700

to je dobrá vražda na kolech, to ani nemá rám jestli si dobře pamatuju jenom kola nasazený do kastle

0/0
7.2.2017 14:36

M66a39r39t82i15n 93S94k85á71l15a 2808301394875

To video střihal nějakej šulin

+9/−1
6.2.2017 16:03

J38i48ř87í 41Š27l44e61m38r 7443972145912

To jo. Neni tam nic videt.

+2/0
6.2.2017 17:41

I47v34a88n 36M80i61n25á86ř 7232114477191

Crashtest je zkouška, o které by se v praxi .. určitě nikdo přesvědčovat nechtěl ! :-)

+1/0
6.2.2017 16:02

J41i34ř64í 74Z96ý37k66a 9139423471750

že je auto 20 let staré nemusí automaticky znamenat, že je nebezpečné www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88 ... to staré je konstrukčně cirka z roku 1990 (jde o "facelift" Volvo 850 na Volvo V70), tedy 27 let staré, resp. tento kus je maximálně z roku 2000.

+1/0
6.2.2017 15:56

M18i77r20o10s17l19a37v 93T40i77š23e56r 4699969454342

Tak video ukazuje jedno z aut, které je za dobu testů jedno z nejhorších s autem, které patří mezi nejlepší ve své třídě...je to pochopitelně děláno trochu na efekt..nicméně to nemění nic na tom, že se bezpečnost aut opravdu znatelně zvýšila.

+2/0
7.2.2017 9:16







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.