Diskuse k článku

VIDEO: 20 let crashtestů ukazuje obrovský pokrok v bezpečnosti aut

Před 20 lety zveřejnila nezávislá evropská organizace sdružující laboratoře testující bezpečnost aut první výsledky standardizovaných crashtestů EuroNCAP. Metodika se mnohokrát upravovala, ale i tak dokážou být výsledky dobrým vodítkem ke srovnání jednotlivých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J88a12n 73K56r14o90u42p40a 7922713436583

Dřív jsem na crashtesty hodně dal, i ve firmě byla snaha aby nakoupená služební auta byla dokazatelně co nejbezpečnější.Ve chvíli kdy jsme se spřáhli s jedním dovozcem paliva a stali jsme se platinum partnerem jeho odběratelů jsme to přestali řešit a před třemi roky přišla porada - estetika, evropská auta, ovladatelnost, pohodlnost a nebo jednoduše bezpečnost ? Vyhrála druhá možnost a tak jsme hledali auto které by bylo "americky" bezpečné a přitom použitelné na našich silnicích.Nepřekvapivě vyhrál Ford a Chevrolet a jejich tamní distribuce která bohužel do ČR a vůbec do Evropy funguje jen velmi omezeně.Dnes našinci jezdí několika auty těchto značek a zatím se nám to vyplatilo když před rokem kolega na Slovensku schytal čelně kamion na meziměstě bez svodidel a jeho největší problém byl rozbitý mobil.Docela mě mrzí, že je tak těžké se k takovým autům dostat a i by mě zajímala analýza trhu jestli si Amíci myslí, že se to tu nechytí a proto sem nejdou nebo je v tom něco jinýho.Každý si takové žrouty benzinu/nafty nemůže dovolit ,ale za ty prachy mi to přijde lepší než naše rádoby SUV a další estetické blbiny které by ten slovenský kamion rozmetal na kousky...

6.2.2017 19:31

J80i23ř43í 85S69c86h40w50a51c55h 8608274738116

aha, schytal čelně kamion a jen rozbitej mobil? Tak to jel každý z nich tak maximálně 30 nebo ho chytil jen částečně a roztočil, takže auto absorbovalo jen zlomek toho "čelního nárazu" a zbytek byl eliminován třením při té rotaci.

Opravdu čelní náraz při rychlosti cca 80-90km hod s kamionem, který bez problémů přetlačí i ameriku do rychlosti v opačném směru trhá vnitřnosti a to nejen u mobilů....

A zrovna jedna moderní amerika prodávaná v Evropě při australsko-evropských testech výsledky nic moc....;-)

http://www.autoforum.cz/ostatni/ford-mustang-totalne-propadl-v-crash-testu-ma-dve-hvezdy-co-nova-volva/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

6.2.2017 20:05

J91a18k78u20b 46S47e76k97e80r98a 6776520846285

Vesmes Ameriky jsou auta s velkym A. Bezpecnost neznam, ale zbytek parada. Prostor, vybavy, motory. Jejich standard je pro evropana nepochopitelny....

Ale ty ceny jsou odpovidajici autum :-)

6.2.2017 21:28

K47a23r52e71l 54H61o90r83á26k 2658949593353

Všechna auta která neprojdou testem na čelní náraz s 20procentním překryvem by mělo být zakázáno prodávat a automobilky by měly mít povinnost je od zákazníků vykoupit, protože jede o obcházení nárazových testů.

6.2.2017 17:57

M72i12c46h56a22l 39V39e88s50e32l23ý 1613969

Co tím chtěl básník říci? Jedna věc jsou homologační zkoušky a druhá věc je hodnocení pro spotřebitele a to je právě smysl NCAPů, nabídnout zájemci o koupi vozu hodnocení (nejen počet hvězd) a srovnání mezi různými značkami a modely. A co se Evropy týká, tak jak homologační tak ENCAP zkouška s přesazením (není to jediná zkouška) je s překrytím 40%. Takže o jakých 20% mluvíte? Jen pro zajímavost, homologční (autocertifikační) čelní zkouška v USA s přesazenou bariérou má taktéž překrytí 40% šířky vozu.

12.2.2017 21:33
Foto

J21a13r24o62m85í91r 43K54o32b13e41l18k54a 7284484101335

Mám SAXO, tak sem video reději neotevíral:-/

6.2.2017 17:53

J61a54k50u86b 50S34e78k62e30r39a 6556870586725

No jo ale ridite auto, ktere musite umet ridit. Vzhledem k Vasi fotografii vite o cem pisu. A o tom to je! Ne sednout a nechat se rozmazlovat ;-D

6.2.2017 21:31

D30a58v92i64d 79R79y12c12h18e67t90s28k78ý 9426251140830

to je dobrá vražda na kolech, to ani nemá rám jestli si dobře pamatuju jenom kola nasazený do kastle

7.2.2017 14:36

M21a50r49t97i60n 17S55k33á62l88a 2838331704145

To video střihal nějakej šulin

6.2.2017 16:03

J98i43ř54í 68Š87l95e34m83r 7303532595512

To jo. Neni tam nic videt.

6.2.2017 17:41

I42v28a59n 16M98i29n14á35ř 7702764177321

Crashtest je zkouška, o které by se v praxi .. určitě nikdo přesvědčovat nechtěl ! :-)

6.2.2017 16:02

J32i96ř85í 18Z55ý27k22a 9289843951860

že je auto 20 let staré nemusí automaticky znamenat, že je nebezpečné www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88 ... to staré je konstrukčně cirka z roku 1990 (jde o "facelift" Volvo 850 na Volvo V70), tedy 27 let staré, resp. tento kus je maximálně z roku 2000.

6.2.2017 15:56

M28i44r86o55s25l87a85v 66T28i54š11e64r 4239159124822

Tak video ukazuje jedno z aut, které je za dobu testů jedno z nejhorších s autem, které patří mezi nejlepší ve své třídě...je to pochopitelně děláno trochu na efekt..nicméně to nemění nic na tom, že se bezpečnost aut opravdu znatelně zvýšila.

7.2.2017 9:16

Najdete na iDNES.cz