Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: 20 let crashtestů ukazuje obrovský pokrok v bezpečnosti aut

Před 20 lety zveřejnila nezávislá evropská organizace sdružující laboratoře testující bezpečnost aut první výsledky standardizovaných crashtestů EuroNCAP. Metodika se mnohokrát upravovala, ale i tak dokážou být výsledky dobrým vodítkem ke srovnání jednotlivých aut.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69a31n 97K28r15o60u15p40a 7592213436903

Dřív jsem na crashtesty hodně dal, i ve firmě byla snaha aby nakoupená služební auta byla dokazatelně co nejbezpečnější.Ve chvíli kdy jsme se spřáhli s jedním dovozcem paliva a stali jsme se platinum partnerem jeho odběratelů jsme to přestali řešit a před třemi roky přišla porada - estetika, evropská auta, ovladatelnost, pohodlnost a nebo jednoduše bezpečnost ? Vyhrála druhá možnost a tak jsme hledali auto které by bylo "americky" bezpečné a přitom použitelné na našich silnicích.Nepřekvapivě vyhrál Ford a Chevrolet a jejich tamní distribuce která bohužel do ČR a vůbec do Evropy funguje jen velmi omezeně.Dnes našinci jezdí několika auty těchto značek a zatím se nám to vyplatilo když před rokem kolega na Slovensku schytal čelně kamion na meziměstě bez svodidel a jeho největší problém byl rozbitý mobil.Docela mě mrzí, že je tak těžké se k takovým autům dostat a i by mě zajímala analýza trhu jestli si Amíci myslí, že se to tu nechytí a proto sem nejdou nebo je v tom něco jinýho.Každý si takové žrouty benzinu/nafty nemůže dovolit ,ale za ty prachy mi to přijde lepší než naše rádoby SUV a další estetické blbiny které by ten slovenský kamion rozmetal na kousky...

0/0
6.2.2017 19:31

J18i49ř61í 20S38c76h20w72a78c42h 8178714938136

aha, schytal čelně kamion a jen rozbitej mobil? Tak to jel každý z nich tak maximálně 30 nebo ho chytil jen částečně a roztočil, takže auto absorbovalo jen zlomek toho "čelního nárazu" a zbytek byl eliminován třením při té rotaci.

Opravdu čelní náraz při rychlosti cca 80-90km hod s kamionem, který bez problémů přetlačí i ameriku do rychlosti v opačném směru trhá vnitřnosti a to nejen u mobilů....

A zrovna jedna moderní amerika prodávaná v Evropě při australsko-evropských testech výsledky nic moc....;-)

http://www.autoforum.cz/ostatni/ford-mustang-totalne-propadl-v-crash-testu-ma-dve-hvezdy-co-nova-volva/?utm_source=rss&utm_medium=direct&utm_campaign=rss

+8/0
6.2.2017 20:05

J46a82k91u84b 39S72e15k40e12r41a 6746590216355

Vesmes Ameriky jsou auta s velkym A. Bezpecnost neznam, ale zbytek parada. Prostor, vybavy, motory. Jejich standard je pro evropana nepochopitelny....

Ale ty ceny jsou odpovidajici autum :-)

0/0
6.2.2017 21:28

K47a33r29e22l 91H73o90r61á61k 2738559103433

Všechna auta která neprojdou testem na čelní náraz s 20procentním překryvem by mělo být zakázáno prodávat a automobilky by měly mít povinnost je od zákazníků vykoupit, protože jede o obcházení nárazových testů.

0/−7
6.2.2017 17:57

M74i54c89h88a90l 55V20e56s67e56l66ý 1363139

Co tím chtěl básník říci? Jedna věc jsou homologační zkoušky a druhá věc je hodnocení pro spotřebitele a to je právě smysl NCAPů, nabídnout zájemci o koupi vozu hodnocení (nejen počet hvězd) a srovnání mezi různými značkami a modely. A co se Evropy týká, tak jak homologační tak ENCAP zkouška s přesazením (není to jediná zkouška) je s překrytím 40%. Takže o jakých 20% mluvíte? Jen pro zajímavost, homologční (autocertifikační) čelní zkouška v USA s přesazenou bariérou má taktéž překrytí 40% šířky vozu.

0/0
12.2.2017 21:33
Foto

J28a12r18o59m77í63r 26K98o46b40e18l87k59a 7124384541315

Mám SAXO, tak sem video reději neotevíral:-/

+7/0
6.2.2017 17:53

J40a20k83u71b 71S65e56k50e84r68a 6646240896655

No jo ale ridite auto, ktere musite umet ridit. Vzhledem k Vasi fotografii vite o cem pisu. A o tom to je! Ne sednout a nechat se rozmazlovat ;-D

0/0
6.2.2017 21:31

D72a54v65i70d 72R58y53c24h76e45t26s74k18ý 9596791120950

to je dobrá vražda na kolech, to ani nemá rám jestli si dobře pamatuju jenom kola nasazený do kastle

0/0
7.2.2017 14:36

M18a27r22t34i36n 25S29k55á40l51a 2128361774565

To video střihal nějakej šulin

+9/−1
6.2.2017 16:03

J43i32ř50í 52Š25l14e45m67r 7813722865952

To jo. Neni tam nic videt.

+2/0
6.2.2017 17:41

I16v36a54n 89M48i90n15á66ř 7682164717531

Crashtest je zkouška, o které by se v praxi .. určitě nikdo přesvědčovat nechtěl ! :-)

+1/0
6.2.2017 16:02

J47i28ř50í 50Z26ý27k11a 9219503671680

že je auto 20 let staré nemusí automaticky znamenat, že je nebezpečné www.youtube.com/watch?v=so2wJJPge88 ... to staré je konstrukčně cirka z roku 1990 (jde o "facelift" Volvo 850 na Volvo V70), tedy 27 let staré, resp. tento kus je maximálně z roku 2000.

+1/0
6.2.2017 15:56

M74i26r77o98s76l84a94v 27T65i55š84e84r 4659679844582

Tak video ukazuje jedno z aut, které je za dobu testů jedno z nejhorších s autem, které patří mezi nejlepší ve své třídě...je to pochopitelně děláno trochu na efekt..nicméně to nemění nic na tom, že se bezpečnost aut opravdu znatelně zvýšila.

+2/0
7.2.2017 9:16







Najdete na iDNES.cz