Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B24ě25l23a 47H89o39r50á79k79o64v39á 1868902959750

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

+1/0
9.2.2017 11:19

L89u23c49i53a27n 83P50a71p69a19z48i68a36n 5934297501445

Paranoidní je dnešní doba.

0/0
10.2.2017 15:31
Foto

P24a17t13r76i55k 91C55h39r12z 4398359772589

Holinky nebo hodinky. V tom prvním případě šlo o pomoc zraněnému, kde má každý ze zákona povinnost. V článku se mluví o odtahu vozidel.

Nebo jinak - když uvidím v příkopu havarované auto, měl bych se přesvědčit, zda v něm není někdo zraněný a případně mu pomoci (vyprostit se, zavolat sanitku,.... Ale už není mojí povinností tahat to auto z příkopu. Pokud auto poškodím při vyprošťování zraněného, nejsem povinen škodu hradit, pokud ho poškodím při vytahování, může již vůči mně být uplatňován nárok na náhradu škody.

+3/0
11.2.2017 6:13

M37i10c15h29a12l 14B91a70š91t49a 6724520525374

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

+2/−6
8.2.2017 18:45

M50a70r23e84k 60H24r94u71b82y 6917972441308

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0/0
8.2.2017 20:31

M92i24c25h53a25l 92B21a81š48t62a 6174900255574

Tak. Je to o slušnosti a profesionalitě. A když vidím chování třeba Český Počty při doručování, tak si nedělám iluze o obdobných stádních spolcích a způsobu jejich uvažování ...

0/0
9.2.2017 5:29

M72a32r67t39i34n 12V64y14s68k87o53c74i62l 3632648265220

Dalsi kdo si mysli, ze za vichrice je silnicar povinen prave a prioritne tu jeho trasu udrzovat cistou?

+4/0
8.2.2017 20:55

M31i67c82h97a56l 76B94a57š59t41a 6544120175164

Další, kdo si myslí, že za zapadnutí si může řidič výhradně sám a nechť si tedy počká na Santa Klause ? Byť kolem jede slušně vybavený stroj ? Jste nepochopil podstatu ...

+1/−5
9.2.2017 5:36

M93a44r66t31i48n 25V61y73s41k65o88c54i36l 3982508395560

Nepochopil, jelikoz tam pisete kraviny. Kdyz zapadnete v lete, jelikoz kolem vas jede nadmer, take silnicari zanedbali svou praci? Plati premisa ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout", ne? Pokud nekde projede sypac, prohrne cestu, nasoli/nasype a za pet minut diky vichrici neni videt ani cesta, ani fakt, ze tam projel, neznamena to proste, ze nedela svoji praci poradne. Jinak kdyz se podivate nize do diskuze, tak naopak hodnotim kohokoli, kdo je ochotny pomoct pozitivne. Ale to ve vasem vykriku do tmy reseno nebylo, tak nevim proc v reakci na nej vytahujete vybavena auta :-)

+6/−1
9.2.2017 10:31

M26i31c50h85a33l 41B58a26š55t72a 6814730695194

Tak teď se už ale musím fakt smát ;-D Sorry, ale o to tady přece vůbec nejde ...

0/−1
9.2.2017 15:32

M12a61r81t59i39n 95V41y26s11k59o56c35i27l 3192118495940

Vy jste zacal ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout.". Tedy pokud jste to myslel jinak, jsem se chytl zrovna blbe casti prispevku, kterou jste nedomyslel. To je mozne. Ja trvam na tom, ze ta sporna veta je nesmysl, ktery jsem Vam par argumenty snad objasnil.

+3/0
10.2.2017 7:24

M17i29c83h38a80l 66B30a69š13t17a 6144920525794

Aha. Pán je asi učitel nebo tak něco. Máte naprostou pravdu. Ta věta je nesmysl, je to nadsázka, která má zvýraznit druhej nesmysl - nechat někoho trčet v závěji, jen proto, že to nemám v popisu práce. Souhlasíte ? I s tím, že ta druhá věta je nesmysl ??

0/0
10.2.2017 10:34

M98a71r55t86i91n 54V49y21s43k25o10c29i89l 3382968245490

Pan neni ucitel. Dokonce ani silnicar.

Ano, souhlasim, jak jsem jiz psal i nize - pokud vidim cloveka v nouzi (i pojem nouze mi nekdo opravoval), tak mi prijde hulvatske mu nepomoci. Pokud nekdo nabidne pomoc a ja ji neodmitnu a pritom mi ve snaze pomoci zpusobi skodu, prijde mi hulvatske chtit ji po nem zaplatit. Ja z vaseho uvodniho prispevku pochopil (bohuzel takove lidi potkavam), ze ocekavate, ze kdykoli v zime nekam jedete, ma tam byt videt maximalne mokry, idealne rovnou vysuseny asfalt, jinak se "silnicari flakaji a co sakra delaji, kdyz JAAA potrebuju/chci nekam jet". Tedy pokud jste to tak nemyslel, omlouvam se :-)

0/0
10.2.2017 11:08

M25i16c76h74a54l 84B80a30š93t60a 6884360875364

Ok. :-) Sem to asi trochu překombinoval, ta skrytá nadsázka byla moc skrytá ...

0/0
10.2.2017 21:43

D32a58v79i57d 63R70y32c18h93e55t95s85k68ý 9376601760910

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

+1/0
8.2.2017 17:11

J72i87ř67í 88E86r74b15e54n 1853744656967

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0/0
10.2.2017 14:16

M93a59r83e54k 87H76r69u19b80y 6437532271168

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0/−2
8.2.2017 16:46

M21a31r78t67i26n 52V68y27s68k26o47c30i47l 3452838735130

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

+5/0
8.2.2017 17:13

M77a95r65e20k 10H94r21u41b79y 6597902661218

Ale vzdycky nakonec nekde zastavi, ne? ;-)

V tomhle pripade by stacilo odstavit na krajnici, hlavne aby (jako obvykle) neucpali vsechny dostupne pruhy.

A mimo dalnice je to jeste snazsi.

0/−3
8.2.2017 20:14

P39a44v50e82l 74J53e36ř85á69b31e95k 7791342434457

Zpravidla kamion dojede pod kopec a zjistí, že nevyjede. tak zastaví, za chvíli za ním další, a další. sem tam mezi sebou nechají díru, aby se před ně zařadilo auto když je bude objíždět. - Tak si to představujete?

Možná u malého přehledného kopce to jde a na široké silnici. Ale dlouhá stoupání - trochu utopie, pod kopcem nebude systém, který bude signalizovat, že nelze kamionem vyjet.

+1/0
8.2.2017 20:25

M33a50r41e85k 45H76r64u56b60y 6947212351668

ten vystrazny system se jmenuje snezeni a snih na silnici ;-)

Nemusime vymyslet vymyslene, pokud vim tak neco takoveho treba v Rakousku nebo na Slovensku funguje bezne.

0/−1
8.2.2017 20:29

J36a45n 92D77l60o57u86h13ý 7794639690409

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0/0
8.2.2017 16:30

M47a26r17e73k 68H40r74u61b74y 6177392281148

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

+1/−1
8.2.2017 16:48

J31a43n 73D86l88o86u63h27ý 7684589340389

Vite prd. Jel jsem z Hranic na morave do Prahy. Vyjel jsem odpoledne za slunicka. U Lipnika prisla mega vanice a dalnice byla policii CR uzavrena. Dalnici se podarilo objet ale pod Mohelnicakem totalni chaos na snehu, ktery koncil az v Hradci Kralove. Ja to s autem projel ( jako jeden z mala) ale cesta trvala misto 4 hodiny, 8 hodin. Vetsina ridicu to ale vzdala a tvorila kilometrove kolony, ktere clovek musel objizdet "protismerem".

0/0
9.2.2017 6:58

P28a28v76e56l 42J53e85ř70á55b96e60k 7561822904637

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0/0
8.2.2017 14:08

M45a73r91t29i15n 73V72y39s23k22o26c89i76l 3152228775670

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0/0
10.2.2017 11:12

P82a45v50e21l 96D15u42d62a 3530565586332

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

+4/0
8.2.2017 13:01

P82a26v14e96l 32J28e53ř76á38b28e63k 7541882624437

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

+1/0
8.2.2017 13:59

P25a63v19e65l 42K28r91á73l 5460509524478

1) Protože sypač není vhodný nástroj k vytahování zapadlých vozidel, snáz při vytahování ke škodě dojde, než u nástroje vhodného (myslím škodu na sypači). Pojišťovna samozřejmě takovou škodu hradit nechce.

2) Kvůli vytahování jednoho auta pak řidič nestíhá svoji práci a to může zkomplikovat situaci jiným řidičům.

3) Řada kolizí je zbytečných, protože zapadlý řidič jen podcenil situaci.

Oceňuji ty, co pomůžou, ale plně chápu i to, proč se nepomáhá globálně.

+5/0
8.2.2017 14:06

J68i58ř65í 61Z27ý24k15a 9409953221910

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0/−1
8.2.2017 11:10
Foto

P53a86v68e11l 38P64o80k94o31r43n70ý 2266984430902

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0/0
8.2.2017 12:57

P25a15v89e52l 66J55e79ř79á83b27e71k 7661462404837

Vaše moudra nic moc.

I lana jsou různé pevnosti - třeba v autě mám asi na 5 t. Ale pokud si koupíte na tunu, tak nic moc.

Strom u cesty za který uvážete kurtu je trochu hodně přitažená teorie.

Většina kurt, které jsou v běžném prodeji jsou 6 m dlouhé. 1 m si můžete odečíst na obvázání kmene. k tomu připočtěte příkop a zjistíte, že se byste musel sebou vozit mnoho lat, kurt atd, abyste autu vytáhl.

0/0
8.2.2017 14:07

J32i47ř13í 70Z65ý77k73a 9279623191650

v dodávce mám 4 a už jsem to tak tahal. Sice ne ze sněhu, ale z bláta, nicméně to vyjde na stejno.

0/0
8.2.2017 14:59

J55i30ř14í 96Z42ý66k27a 9369973101500

to lano, které jsem bržděním přetrhl bylo také na 5t. Kurtu nepřetrhnete. To spíše ohnete hák.

0/0
8.2.2017 15:00

H52y54n45e72k 17M83r82t65v96ý 2440637479211

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0/0
8.2.2017 10:19

M33a23r38t77i22n 50M86a36i43k11s10n59a75r 3864843158482

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0/0
8.2.2017 13:23

J20i41ř83í 80E93r58b34e91n 1703884436967

Sundané být musí, pokud je odnímatelné bez použití nářadí.

0/0
10.2.2017 14:19

P21a31v90e81l 91A73n28t37l 3486236570221

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0/0
8.2.2017 10:15

P24e18t53r 45N23e41c96h96a59n57i33c32k63ý 7393386648140

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0/0
8.2.2017 10:17

P85a51v61e52l 39A32n79t18l 3766826230651

jj....placené tunely, trajekty na ostrůvky, kde jsou rybárny a nedejbože, když převážíte na nápravu, to se potom doprava prodraží.......

0/0
8.2.2017 10:26

P77e10t95r 83N70e66c84h14a87n77i38c91k46ý 7463626968680

i vjezd do Oslo

0/0
8.2.2017 10:34

P28a61v44e63l 33J62e71ř94á68b83e85k 7721372454577

Na jedné TV stanici o této asistenční službě je celkem zajímavý seriál. Zpravidla se ale domlouvají, zda platí řidič nebo pojišťovna. Ty vytahovací auta jsou skutečné speciály - obávám se, že v Čechách takové auta spočítáme na prstech

Co jsem pochopil - cizinci tam platí sami.

Netahají jen co nevyjedou, ale hlavně, co havarují.

Podobnou službu mají v USA a Kanadě. Ty jejich auta jsou ale super. Několik navijáků, jeřábová ramena, a i ramena na nadzvednutí přední nápravy, kdy potom havarovaný kamion odtáhnou na odstavné parkoviště.

0/0
8.2.2017 14:17

M83a40r81t57i37n 47V91y72s52k59o25c17i22l 3692168915680

Divný stát, kde před pomocí člověku v nouzi si musíte nechat podepsat zřeknutí se vymáhání škod, pak až můžete s klidným svědomím někomu pomoct. Nehledě na to, že chtít zaplatit škodu např. při tom prasklém laně je na přesdžku a na nechání toho exota v -20 v závěji aspoň 10 hodin. Chápu, když si zaplatím službu, která je přímo určená k danému a způsobí škodu. Ale když mi praskne odpad a je u mě zrovna návštěva a v zápalu snahy pomoct shodí vázu, chtít to zaplatit by mě hanba fackovala.

+10/0
8.2.2017 8:32

J82i48n58d30ř77i12c53h 46M33i87t12t81e98r 6414605421806

Neplatil za škodu na laně, ale za sklo na autě, které vytahoval.

+2/0
8.2.2017 9:09

M15a64r15t68i30n 35V88y90s14k18o55c59i35l 3612918275890

Možná jsem to blbě napsal, sorry, ale ano, pochopil jsem.

Každopádně propadnout se do ledu, zachránce vás vytáhne, přitom na bundě utrhne kapuci, napadlo by vás vůbec chtít po něm tu bundu zaplatit? Mě osobně vůbec. Ale pak se lidi diví, že když se něco stane, tak každý dělá, že si ničeho nevšiml.

+7/0
8.2.2017 9:40

J87i86n37d15ř38i37c21h 13M59i89t89t53e28r 6644745411616

Souhlas, byl bych vděčný za každou pomoc, škody bych neřešil. Když jsem se dostal do potíží, je to moje chyba a musím nést následky.

+2/0
8.2.2017 9:43

M11a37r63t23i27n 33V40y86s96k45o90c73i61l 3492898805500

Možná ani ne má chyba, třeba jen souhra okolností, ale trestat člověka (vymáháním škody) za to, že se nabídl a chtěl pomoct, kde to sakra jsme? Navíc tažné lano pokud vím nemá předepsány periodické kontroly, takže v tomto případě se ani o nedbalostním jednání nedá mluvit.

+1/0
8.2.2017 9:47

R71o54b52i12n 75Ž36i92ž65k70a 2448984466856

1) nejsem si jistý z toho článku jestli to okno nebylo náhodou na sypači?

2) možná to ti řidiči nedělají sami (tolik pitomců snad tady nemáme) ale třeba to vymáhá pojišťovna když si chtěli nechat proplatit havarijko

0/0
8.2.2017 10:52

M52a79r28e73k 60H63r62u75b70y 6637952281418

Nouze se odjakziva tyka jen ochrany zivota a zdravi, za majetek se plati.

0/0
8.2.2017 20:28

M90a29r39t96i50n 98V71y76s91k29o87c59i35l 3102698575560

Nouze byl obecny termin. Ale jestli myslite institut krajni nouze, jakozto pravniho pojmu, tak tam mu klidne muzete rozmlatit vsechny skla za predpokladu, ze jejich nerozbitim by vznikla vetsi skoda (a vse se to muze odehravat jen v materialni rovine). Navic treba i hasici maji v popisu prace ,,zachrana osob, zvirat, majetku" (v tomto poradi), tedy nevim jak jste vasi nouzi myslel :-) predstava, ze se vyhlasi nouzovy stav a neresi se majetek (zabraneni rabovani, dodavky materialu pro preziti) je taky zvlastni.

0/0
8.2.2017 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.