Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Silničáři nejsou odtahovka, pomoc zapadlým autům mají zakázanou

Cesty zasypané sněhem a nezodpovědní řidiči komplikují práci silničářům. Auta bez sněhových řetězů často zapadnou a blokují dopravu. Přestože silničáři mají pomoc s vyproštěním vozu zakázanou, v nouzi pomáhají. Ale dobrá vůle se jim často vymstí. Mimo zdržení jdou totiž případné škody na jejich triko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B49ě49l76a 83H84o73r86á51k96o86v80á 1398972789860

To bylo křiku, když nikdo údajně nepomohl silničáři a nyní se ukáže, že samy nesmí pomáhat...

+1/0
9.2.2017 11:19

L12u33c16i75a94n 59P56a77p34a37z87i64a53n 5544397681325

Paranoidní je dnešní doba.

0/0
10.2.2017 15:31
Foto

P27a24t36r73i90k 55C98h60r74z 4488699882239

Holinky nebo hodinky. V tom prvním případě šlo o pomoc zraněnému, kde má každý ze zákona povinnost. V článku se mluví o odtahu vozidel.

Nebo jinak - když uvidím v příkopu havarované auto, měl bych se přesvědčit, zda v něm není někdo zraněný a případně mu pomoci (vyprostit se, zavolat sanitku,.... Ale už není mojí povinností tahat to auto z příkopu. Pokud auto poškodím při vyprošťování zraněného, nejsem povinen škodu hradit, pokud ho poškodím při vytahování, může již vůči mně být uplatňován nárok na náhradu škody.

+3/0
11.2.2017 6:13

M38i40c27h78a25l 83B48a10š20t30a 6784310275814

Pokud budou cestáři dělat svojí práci pořádně, není důvod zapadnout. A pak mne ale vůbec nezajímá kolik jich je, kolik mají techniky atd. Přísnost na obě strany, je-li libo.

+2/−6
8.2.2017 18:45

M32a36r96e24k 86H90r27u88b46y 6797202651968

Rozhodne by pomohla nejaka osobni odpovednost dispeceru, ale jedna se o soucast statni spravy, takze to vidim dost blede :-/

0/0
8.2.2017 20:31

M65i86c28h31a43l 96B37a92š17t56a 6194110895164

Tak. Je to o slušnosti a profesionalitě. A když vidím chování třeba Český Počty při doručování, tak si nedělám iluze o obdobných stádních spolcích a způsobu jejich uvažování ...

0/0
9.2.2017 5:29

M92a91r42t52i42n 11V57y42s59k44o55c65i93l 3742898765800

Dalsi kdo si mysli, ze za vichrice je silnicar povinen prave a prioritne tu jeho trasu udrzovat cistou?

+4/0
8.2.2017 20:55

M78i92c23h51a36l 32B39a43š81t70a 6734250795864

Další, kdo si myslí, že za zapadnutí si může řidič výhradně sám a nechť si tedy počká na Santa Klause ? Byť kolem jede slušně vybavený stroj ? Jste nepochopil podstatu ...

+1/−5
9.2.2017 5:36

M22a95r83t33i96n 13V36y76s64k48o33c36i83l 3752778125620

Nepochopil, jelikoz tam pisete kraviny. Kdyz zapadnete v lete, jelikoz kolem vas jede nadmer, take silnicari zanedbali svou praci? Plati premisa ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout", ne? Pokud nekde projede sypac, prohrne cestu, nasoli/nasype a za pet minut diky vichrici neni videt ani cesta, ani fakt, ze tam projel, neznamena to proste, ze nedela svoji praci poradne. Jinak kdyz se podivate nize do diskuze, tak naopak hodnotim kohokoli, kdo je ochotny pomoct pozitivne. Ale to ve vasem vykriku do tmy reseno nebylo, tak nevim proc v reakci na nej vytahujete vybavena auta :-)

+6/−1
9.2.2017 10:31

M12i39c74h40a18l 76B64a65š69t13a 6194600395834

Tak teď se už ale musím fakt smát ;-D Sorry, ale o to tady přece vůbec nejde ...

0/−1
9.2.2017 15:32

M26a78r56t42i69n 19V50y92s72k54o11c37i73l 3272988475630

Vy jste zacal ,,Pokud budou cestari delat svoji praci poradne, neni duvod zapadnout.". Tedy pokud jste to myslel jinak, jsem se chytl zrovna blbe casti prispevku, kterou jste nedomyslel. To je mozne. Ja trvam na tom, ze ta sporna veta je nesmysl, ktery jsem Vam par argumenty snad objasnil.

+3/0
10.2.2017 7:24

M64i78c18h70a84l 15B56a14š29t29a 6674360985264

Aha. Pán je asi učitel nebo tak něco. Máte naprostou pravdu. Ta věta je nesmysl, je to nadsázka, která má zvýraznit druhej nesmysl - nechat někoho trčet v závěji, jen proto, že to nemám v popisu práce. Souhlasíte ? I s tím, že ta druhá věta je nesmysl ??

0/0
10.2.2017 10:34

M26a34r64t16i57n 36V42y17s92k21o18c65i29l 3382798125460

Pan neni ucitel. Dokonce ani silnicar.

Ano, souhlasim, jak jsem jiz psal i nize - pokud vidim cloveka v nouzi (i pojem nouze mi nekdo opravoval), tak mi prijde hulvatske mu nepomoci. Pokud nekdo nabidne pomoc a ja ji neodmitnu a pritom mi ve snaze pomoci zpusobi skodu, prijde mi hulvatske chtit ji po nem zaplatit. Ja z vaseho uvodniho prispevku pochopil (bohuzel takove lidi potkavam), ze ocekavate, ze kdykoli v zime nekam jedete, ma tam byt videt maximalne mokry, idealne rovnou vysuseny asfalt, jinak se "silnicari flakaji a co sakra delaji, kdyz JAAA potrebuju/chci nekam jet". Tedy pokud jste to tak nemyslel, omlouvam se :-)

0/0
10.2.2017 11:08

M66i31c49h54a81l 31B23a40š73t98a 6384500885824

Ok. :-) Sem to asi trochu překombinoval, ta skrytá nadsázka byla moc skrytá ...

0/0
10.2.2017 21:43

D38a84v13i19d 21R51y21c30h57e84t95s61k28ý 9846281330260

Parazitující byrokracie radši nechá někoho x hodin ve sněhu než aby se zabývala nějakým rozbitým sklem po prasklém laně. "To né Venco, s tim by byla práce"... Vyrazit...

+1/0
8.2.2017 17:11

J35i24ř20í 28E95r95b34e60n 1213874796157

A pokud by tím prasklým lanem byl někdo zraněn, tak je řidič sypače povinen počkat na místě na vyšetření nehody policií, protože jinak by ho právník toho zapadlého šoféra roznesl na kopytech za "ujetí od nehody"...

0/0
10.2.2017 14:16

M33a15r81e60k 23H66r50u98b67y 6447672821278

Vetsinu problemu maji na svedomi tiraci s pristupem - pojedu dokud muzu, a kdyz zapadnu, prioritne me vytahnou, protoze prekazim.:-P

Takze opet chybi praxe bezna v zahranici - pri vyskytu snezeni kamiony okamzite odstavit.:-/

0/−2
8.2.2017 16:46

M89a80r67t20i36n 93V74y56s33k57o85c93i41l 3742478775890

Odstavit? A kam? To by mne totiz dooost zajimalo. Vzdyt ani kvuli povinnym prestavkam, nedejboze pri zakazu jizdy NA neni kolikrat kde zastavit.

+5/0
8.2.2017 17:13

M63a94r56e97k 42H97r56u89b78y 6347122761348

Ale vzdycky nakonec nekde zastavi, ne? ;-)

V tomhle pripade by stacilo odstavit na krajnici, hlavne aby (jako obvykle) neucpali vsechny dostupne pruhy.

A mimo dalnice je to jeste snazsi.

0/−3
8.2.2017 20:14

P89a55v36e10l 16J24e65ř49á84b92e15k 7571102564947

Zpravidla kamion dojede pod kopec a zjistí, že nevyjede. tak zastaví, za chvíli za ním další, a další. sem tam mezi sebou nechají díru, aby se před ně zařadilo auto když je bude objíždět. - Tak si to představujete?

Možná u malého přehledného kopce to jde a na široké silnici. Ale dlouhá stoupání - trochu utopie, pod kopcem nebude systém, který bude signalizovat, že nelze kamionem vyjet.

+1/0
8.2.2017 20:25

M65a81r90e13k 30H77r80u72b36y 6287562821218

ten vystrazny system se jmenuje snezeni a snih na silnici ;-)

Nemusime vymyslet vymyslene, pokud vim tak neco takoveho treba v Rakousku nebo na Slovensku funguje bezne.

0/−1
8.2.2017 20:29

J30a56n 69D72l79o98u67h39ý 7674409680329

Ano zapadnuty ridic je hned "nezodpovedny lump". Ale ze taky muzete vyjet na cestu napric CR pekne za slunneho pocasi a skoncit v zavejich o 150km dal, pac se zrovna meni pocasi, to uz pisalek nezna a evidentne nezazil. A to ani clovek nemusi jezdit nekde po horach...

0/0
8.2.2017 16:30

M21a49r77e11k 51H49r42u50b60y 6337952421978

To pocasi se nemeni z minuty na minutu, a prerusit jizdu lze prakticky vzdycky, tady nejsme na severnim polu :-P

+1/−1
8.2.2017 16:48

J55a55n 18D82l10o80u58h41ý 7544299370339

Vite prd. Jel jsem z Hranic na morave do Prahy. Vyjel jsem odpoledne za slunicka. U Lipnika prisla mega vanice a dalnice byla policii CR uzavrena. Dalnici se podarilo objet ale pod Mohelnicakem totalni chaos na snehu, ktery koncil az v Hradci Kralove. Ja to s autem projel ( jako jeden z mala) ale cesta trvala misto 4 hodiny, 8 hodin. Vetsina ridicu to ale vzdala a tvorila kilometrove kolony, ktere clovek musel objizdet "protismerem".

0/0
9.2.2017 6:58

P41a77v11e88l 64J97e50ř32á79b19e37k 7121712834787

Vytahovat auta mají zakázáno i hasiči, pokud se nejedná o mimořádnou situaci.

0/0
8.2.2017 14:08

M24a41r60t95i60n 36V73y33s52k59o56c66i58l 3192908665300

Nevim jak to maji dusledne vyzadovano, nevim jak konkretne to maji v SIARi napsane, ale nas v pozarni taktice ucili, ze kazda nehoda je mimoradna udalost a kazde sjeti z cesty je nehoda.

Tedy verim tomu, ze jet kluci kondicku, tak auto tam trcet nenechaji, cestou k pozaru/DN samozrejme neni cas tahat auta sjeta do prikopy, pokud ovsem neblokuji provoz. Stejne tak verim, ze pri pozaru a zavedene kyvadlove doprave cisternama by ho radsi vytahli a poslali pryc, nez riskovat utrzeni protejsi krajnice pri vyhybani...

0/0
10.2.2017 11:12

P49a76v20e71l 40D61u94d35a 3550195286462

Vážení cestáři a i jiní řidiči, kteří jste ochotni pomoci někomu v nouzi - dovolte mi abych Vám vyjádřil obdiv a poděkování. V dnešní době už není tak samozřejmé, aby někdo slevil ze svého pohodlí v kabině vozu a nezištně pomohl. Mrzí mne, že když máme Správu silnic a dálnic placenou z kapsy daňových poplatníků a ještě dalšími odvody peněz za užití silnice, či vlastnictví vozu, že tato pomoc není řidičům sypačů a jiné techniky vřazena jako součást pracovních povinnosti. Bylo by asi morální, ze strany firmy, která je placena za služby na pozemních komunikacích aby, pomáhala těm co se na nich pohybují. A hlavně aby, ti kteří pomáhají to mohli dělat bez strachu z vyhazovu, či finančního postihu. Zde by byl prostor pro zlepšení podmínek řidičů posypových vozů a jiné techniky, aby dostali odměnu za pomoc v nouzi a tím napomohli i k zlepšení stavu silnice.

+4/0
8.2.2017 13:01

P27a15v21e25l 12J43e10ř93á33b76e95k 7661532584397

Přitom stačí maličko - místo zákazu, aby řidič vytahovaného auto podepsal formulář, že v případě poškození nebude uplatňovat škodu. že upevnění lana ́, řetězu probíhá s jeho souhlasem apod.

Lano by měl mít každý ve své výbavě - takže odpovídá za jeho technický stav.

A že by osobáky neměli tažné zařízení se mi moc nezdá. Většina má v náraznících záslepku, za kterou se schovává buď vlastní oko či hák na upevnění lana a nebo se tam ten to oko zašroubuje, protože součástí výbavy, zpravidla u rezervního kola a zvedáku.

Osobně když někoho tahám - chci jeho lano a aby si lano upevnil sám.

A co někdy si lano vážete - nikdy ne za ramena nápravy!!

+1/0
8.2.2017 13:59

P18a40v91e23l 88K51r17á61l 5930739164838

1) Protože sypač není vhodný nástroj k vytahování zapadlých vozidel, snáz při vytahování ke škodě dojde, než u nástroje vhodného (myslím škodu na sypači). Pojišťovna samozřejmě takovou škodu hradit nechce.

2) Kvůli vytahování jednoho auta pak řidič nestíhá svoji práci a to může zkomplikovat situaci jiným řidičům.

3) Řada kolizí je zbytečných, protože zapadlý řidič jen podcenil situaci.

Oceňuji ty, co pomůžou, ale plně chápu i to, proč se nepomáhá globálně.

+5/0
8.2.2017 14:06

J78i64ř70í 14Z27ý55k86a 9349533441510

vytahovat auto na laně je nesmysl. Tažné lano je záměrně pevné jen tak, aby se v případě problému přetrhlo. A když se přetrhne, tak se může vymrštit a napáchat škody. Tudíž slouží jen k tažení nepojízdného auta.

Když už odněkud vytahovat auto, tak na upínacím popruhu lidově zvaném "kurta" ideálně s nosností dvojnásobku hmotnosti vytahovaného auta. Tedy vozit s sebou kurtu s nosností kolem 4-5t. Ideálně ne jednu. V případě extra nouze (za poslední hodinu nikdo neprojel, není signál na zavolání pomoci) se s její pomocí můžete vytáhnout sami, pokud je poblíž nějaký strom na protější straně silnice.

A samozřejmě k vytahování používat jen k tomu určené kotevní body nebo tažné zařízení. Nikdy ne za nápravu nebo nárazník.

Také nedoporučuji používat kurtu k tažení vozidla. Proč? Protože v podstatě nejde přetrhnout. Na tohle je zase lepší lano. Přetržení se hodí např. v situaci, kdy táhnoucí auto vjede na kruhový objezd, mezitím se tam nacpe nějaký rychlík a došlo by ke kolizi s taženým vozidlem. Taženému vozidlu stačí zabrzdit. Lano praskne. Autům se nic nestane, maximálně to vymlátí někomu sklo, nebo nakřápne plastový kryt nárazníku.

0/−1
8.2.2017 11:10
Foto

P55a74v89e72l 96P72o80k52o27r81n32ý 2856934630952

Chudák strom, dělal jste to někdy, většinu mu poškodíte kůru. A strom je docela drahý...

0/0
8.2.2017 12:57

P39a93v20e52l 27J51e94ř59á30b38e61k 7711782214667

Vaše moudra nic moc.

I lana jsou různé pevnosti - třeba v autě mám asi na 5 t. Ale pokud si koupíte na tunu, tak nic moc.

Strom u cesty za který uvážete kurtu je trochu hodně přitažená teorie.

Většina kurt, které jsou v běžném prodeji jsou 6 m dlouhé. 1 m si můžete odečíst na obvázání kmene. k tomu připočtěte příkop a zjistíte, že se byste musel sebou vozit mnoho lat, kurt atd, abyste autu vytáhl.

0/0
8.2.2017 14:07

J33i84ř72í 88Z45ý47k97a 9789203881220

v dodávce mám 4 a už jsem to tak tahal. Sice ne ze sněhu, ale z bláta, nicméně to vyjde na stejno.

0/0
8.2.2017 14:59

J30i88ř11í 56Z77ý76k50a 9309263911240

to lano, které jsem bržděním přetrhl bylo také na 5t. Kurtu nepřetrhnete. To spíše ohnete hák.

0/0
8.2.2017 15:00

H10y27n98e59k 25M68r43t44v10ý 2110417609581

proč hned odtahovka? vytáhnutí ze škarpy přece není odvezení pryč.

mno a jestli auto nemá závěsné zařízení (ani jsem nevěděl, že to není povinné) tak co přesně řeší ten kontakt na traktoristu? :-)

0/0
8.2.2017 10:19

M46a22r15t27i58n 40M25a98i63k14s31n16a58r 3734593848312

Ironicky, je to dokonce zákonem zakázané, pokud je odnimatelné. :) Pokud ho máte, a dá se odšroubovat (třeba nové fabie to tak mají), tak ho musíte mít sundané, v lepším případě to pak můžete našroubovat po zapadnutí.

0/0
8.2.2017 13:23

J58i93ř73í 19E83r55b88e84n 1323384446757

Sundané být musí, pokud je odnímatelné bez použití nářadí.

0/0
10.2.2017 14:19

P20a87v38e52l 19A64n70t33l 3706846750241

U nás jsou cestáři ještě ochotní pomoci zdarma, to si u nich cením. V roce 1999 jsem v zimě vezl kamionem přes Norsko náklad ryb. V horách se mi škubnul řetěz na zadní nápravě a zůstal jsem stát. Někdo z místních, co jel kolem, na mě zavolal místní odtahovku "Viking". Borci mě zapřáhli a táhli mě 8km do kopce. Na vrcholu bylo parkoviště, tam mi spravili řetěz a naúčtovali mi za odtažení 24000kč. V té době docela dost peněz, na firmě měli radost :-P

0/0
8.2.2017 10:15

P46e22t77r 53N65e94c82h59a78n52i47c85k48ý 7613666258410

V Norsku NOKy lítají za každou blbost, takže se tomu ani nedivím

0/0
8.2.2017 10:17

P36a11v80e33l 73A92n42t77l 3156646930231

jj....placené tunely, trajekty na ostrůvky, kde jsou rybárny a nedejbože, když převážíte na nápravu, to se potom doprava prodraží.......

0/0
8.2.2017 10:26

P97e86t19r 97N93e47c42h20a41n65i43c60k25ý 7203676508520

i vjezd do Oslo

0/0
8.2.2017 10:34

P13a56v97e55l 90J44e82ř94á90b71e29k 7451752604397

Na jedné TV stanici o této asistenční službě je celkem zajímavý seriál. Zpravidla se ale domlouvají, zda platí řidič nebo pojišťovna. Ty vytahovací auta jsou skutečné speciály - obávám se, že v Čechách takové auta spočítáme na prstech

Co jsem pochopil - cizinci tam platí sami.

Netahají jen co nevyjedou, ale hlavně, co havarují.

Podobnou službu mají v USA a Kanadě. Ty jejich auta jsou ale super. Několik navijáků, jeřábová ramena, a i ramena na nadzvednutí přední nápravy, kdy potom havarovaný kamion odtáhnou na odstavné parkoviště.

0/0
8.2.2017 14:17

M88a45r80t65i37n 86V54y24s34k14o10c69i67l 3292178635350

Divný stát, kde před pomocí člověku v nouzi si musíte nechat podepsat zřeknutí se vymáhání škod, pak až můžete s klidným svědomím někomu pomoct. Nehledě na to, že chtít zaplatit škodu např. při tom prasklém laně je na přesdžku a na nechání toho exota v -20 v závěji aspoň 10 hodin. Chápu, když si zaplatím službu, která je přímo určená k danému a způsobí škodu. Ale když mi praskne odpad a je u mě zrovna návštěva a v zápalu snahy pomoct shodí vázu, chtít to zaplatit by mě hanba fackovala.

+10/0
8.2.2017 8:32

J91i34n11d18ř95i67c17h 51M35i12t13t74e23r 6744655141136

Neplatil za škodu na laně, ale za sklo na autě, které vytahoval.

+2/0
8.2.2017 9:09

M71a79r38t11i22n 64V58y41s72k50o89c73i25l 3742828185920

Možná jsem to blbě napsal, sorry, ale ano, pochopil jsem.

Každopádně propadnout se do ledu, zachránce vás vytáhne, přitom na bundě utrhne kapuci, napadlo by vás vůbec chtít po něm tu bundu zaplatit? Mě osobně vůbec. Ale pak se lidi diví, že když se něco stane, tak každý dělá, že si ničeho nevšiml.

+7/0
8.2.2017 9:40

J52i50n58d31ř91i77c72h 23M12i84t50t49e21r 6394445651636

Souhlas, byl bych vděčný za každou pomoc, škody bych neřešil. Když jsem se dostal do potíží, je to moje chyba a musím nést následky.

+2/0
8.2.2017 9:43

M56a37r34t33i78n 69V52y75s32k26o26c76i20l 3362298665290

Možná ani ne má chyba, třeba jen souhra okolností, ale trestat člověka (vymáháním škody) za to, že se nabídl a chtěl pomoct, kde to sakra jsme? Navíc tažné lano pokud vím nemá předepsány periodické kontroly, takže v tomto případě se ani o nedbalostním jednání nedá mluvit.

+1/0
8.2.2017 9:47

R31o24b55i80n 79Ž11i65ž86k20a 2788174906616

1) nejsem si jistý z toho článku jestli to okno nebylo náhodou na sypači?

2) možná to ti řidiči nedělají sami (tolik pitomců snad tady nemáme) ale třeba to vymáhá pojišťovna když si chtěli nechat proplatit havarijko

0/0
8.2.2017 10:52

M21a54r18e60k 27H55r82u68b73y 6797152541688

Nouze se odjakziva tyka jen ochrany zivota a zdravi, za majetek se plati.

0/0
8.2.2017 20:28

M60a56r45t90i57n 31V82y90s17k29o19c81i76l 3352688455680

Nouze byl obecny termin. Ale jestli myslite institut krajni nouze, jakozto pravniho pojmu, tak tam mu klidne muzete rozmlatit vsechny skla za predpokladu, ze jejich nerozbitim by vznikla vetsi skoda (a vse se to muze odehravat jen v materialni rovine). Navic treba i hasici maji v popisu prace ,,zachrana osob, zvirat, majetku" (v tomto poradi), tedy nevim jak jste vasi nouzi myslel :-) predstava, ze se vyhlasi nouzovy stav a neresi se majetek (zabraneni rabovani, dodavky materialu pro preziti) je taky zvlastni.

0/0
8.2.2017 20:54



Najdete na iDNES.cz