Diskuze

Klíč je pryč: náhradní musí servis s autem spárovat

Ztracený nebo zničený klíč od auta může znamenat drahou patálii. Atypické klíče na méně obvyklé modely umí překvapit často velmi vysokou cenou. Odborníci varují před pokoutným kopírováním klíčů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MJ

Jsem si vzpomněl, jak jsem onehdy potřeboval na Škoduli od manželky, konkrétně Fabie I náhradní klíč a jak mě Škodovka tady pobavila. Ve značkovém servise si jej cenili na neskutečných 3400kč a pomalu celý den kvůli spárování bez auta ;-D Tak jsem si zakoupil z aliexpresu hned 3 sklopné klíče ve třech různých barvách (1ks/ 80kč), kupodivu kvalitou zpracování shodnou s originálem a paradoxně i lépe než ten originál vypadali. K tomu 2ks transpondéru (čipu) a 1ks D.O. také za pár kč. Při jednom jsem chtěl přehodit i ošoupaný obal původního origo klíče, ale transpondér (čip ve skleněné trubičce), tam výrobce zlomyslně vlepil pořádně, takže bez poškození jej nelze snadno vytáhnout ven a za náhradní polovinu klíče s nenahraným čipem a nevyfrézovanou planžetou chtěl kolem cca. 1200kč. No nic, stačila návštěva schopného zámečnictví, planžeta pro nový klíč vyfrézovaná za cca. 500kč, naprogramování a spárování s ŘJ vozu 2ks čipu pro 2 klíče dalších 400kč a při jednom zjištění grátis i vstupního pinu, což servis sdělí neochotně a pouze za poplatek. K tomu spárování 1ks D.O. za cca. 300kč a za 20 minut nebylo co řešit a doma jsem si v klidu zkompletoval 2 plně funkční nové sklopné klíče. Když jsem ale zjistil, jak je jednoduché s patřičným software vybavením v pohodě přes OBDII kabel vyčíst vstupní PIN a nastartovat i bez klíče, tak se nedivím, že se starší Škodule tak snadno kradou. U starších Japonců, tam to až tak snadné naštěstí není.

0 0
možnosti
AH

Doporučuji navštívit veletrh lockfest (KV), nebo teď v květnu ELF(PHA). Pak si může každý udělat obrázek o tom, co lze a co nelze sám. Potkáte mnoho vynalézavých a šikovných lidí. Tento článek je minimálně úsměvný a nezasvěcený.

4 0
možnosti
PB

P89e66t20r 39B40á42č96a

14. 2. 2017 19:48

To jste objevili Ameriku ne?

Uz pred 5 lety jsem platil na svoje auto novy klic 6 tisic.

0 2
možnosti
PJ

Nebylo levnější auto prodat a koupit nové?

5 0
možnosti
LS

čím více takových článků čtu,tím více se zabývám myšlenkou že opráším svoji starou felicii, a budu na tom líp než vetšina majitelů novějšich aut počínaje stk a emisema přez naprosto přemrštěné a ničím nepodložené ceny v servisech renomovaných automobilek:-P

5 2
možnosti
PTD

I u Felicie musíte klíče nakodovat.

0 0
možnosti
VC

V38i64t 28C24h16a62l46u81p12a

14. 2. 2017 16:03

A jeste veselejsi jsou karty napr. u Renaultu.

5 0
možnosti
SM

Zrovna vcera jsem navstivil obchod v Praze 7, kde delaji klice, za novy klic na Octavii I. bez dalky s nahranim kodu chteji 2500 Kc. Na autoklice.cz za to same chteji 1500 Kc. Samotny klic stoji 300 Kc. Dejte vedet kdyby jste vedeli o nekom levnejsim a kdo by vymenil nebo opravil i zamek, ktery prestal fungovat. Pry to muze byt i nekvalitnim klicem, ktery je opotrebeny? Dalka nastesti funguje.

1 0
možnosti
VB

nás jednou vykradli zloději, z věšáčku si pěkně vzali klíče od všech aut, venku si je otevřeli, prohlédli, co se jim líbilo, tak si z nich vzali a bohužel nebyli už tak slušní, aby tam klíče nechali, takže mě to stálo několik desítek tisíc

0 0
možnosti
AS

Já mám klíče zásadně u smradlavých ponožek. V tom se nikdo hrabat nebude :-D

2 0
možnosti
NP

Jojo, nám v servisu také nabízeli kopii klíče za 4.000,-, ale certifikované zámečnictví: to udělalo za 1990,- (bez dálkového odemykání). :-)

0 0
možnosti
MF

Vzpomínám si na jednu zprávu ze Světa motorů - to bylo ještě hodně hluboko za totáče. Tehdy bylo dálkové ovládání velkou vymožeností a na západě to byla výbava jen některých luxusních modelů. Psali tam, jak si jeden německý (holandský, francouzský - už nevím)... motorista pořídil auto s dálkou a jednou si náhodně všiml, že jeho auto odemkl jiný motorista, který na parkovišti parkoval pár míst vedle s vozem stejné značky (už si nepamatuji, co to bylo zač - Ford, Citroen, Fiat...??? nevím). šel za tím druhým a společně vyzkoušeli, že si mohou vzájemně otevírat a zavírat auta a tak se ten motorista rozjel do značkového servisu, kde toto reklamoval. Prý se mu omluvili a dali mu v rámci záruční opravy jiné dálkové ovládání a on, ještě na dvoře toho dealera s tou novou dálkou otevřel krom svého auta ještě asi 3 další.

0 0
možnosti
AS

To už se neděje. Mám hodněbežnou škodu. Na parkovišti jich okolo často stojí desítky a nikdy nepíplo jiné auto než moje.

2 0
možnosti
AS

Mít jeden klíč je problém, když vám kradnou auto, máte to pojištěné. To pak pojišťovna chce oba klíčky jinak smůla.

Ale jinak to není problém dokud ten jeden neztratíte. ;-D

0 0
možnosti