Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Design škodovek: Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy

Škoda, ta kdysi vysmívaná automobilka, je dnes v ráži. Klade si ambiciózní cíle, rozšiřuje nabídku modelů, prodává na světových trzích a dnes se také může chlubit jednoznačným, jasně identifikovatelným designem. Moderní tvarosloví, které se líbí, vzniklo pod vedením Jozefa Kabaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a20n 38B52o19h19a83t60ý 7167880368342

Pořád je to lisovaný plech a spousta černého plastu montovaná otrokama, co mají 30 minut na oběd, drží to na silnici pár centimetrů čtverečních gumy a jezdí to na zetlelé rostliny. Jestli to je zakřivené, červené nebo naleštěné jak psí kulky je úplně jedno....

0/−1
11.2.2017 10:41

J83o87s84e34f 19M43i37š35k41o74v21s42k17ý 9938321651928

Odvedl ve firmě skvělou práci a jde dál. Tak to má být. Zejména v designu je potřeba hledat nové výzvy.

+4/0
10.2.2017 17:03

M77a17r26e40k 47P89o48s98p71í72š11i24l 2385115251

Asi pan Kabaň byl tzv. "Odejit" a ne vyhozen a ne že sám ze své vůle jde jinam.

Ta nová OCT je příšerná. Bazarové kousky půjdou v průbehu let hodně dolů cenově. Experiment podle mého nevyšel.

0/−5
10.2.2017 8:42

J64i20ř22í 43S25c57h57w33a47c70h 8108164988956

tak jistě, BMW je sběrna lidí, kteří se nejsou schopni uplatnit u špičkových firem jako je třeba Škoda...;-D

+8/0
10.2.2017 11:18

M45a25r85e28k 66J37a80n19e93č45k97a 1467346473701

"Bazarové kousky půjdou v průběhu let hodně dolů cenově." Tomu opravdu nevěřím, český človíček je totiž již tak vycvičený, že skousne u Škodovky cokoliv, co mu naservíruje, takže ceny i v bazarech budou furt uměle našponované, bo Škodovka ;-D Podobné to bylo kdysi u Fabie II a dneska jich jezdí spousta a na ceně ojetin se to taky neprojevilo.

+2/0
10.2.2017 16:32

J35i21ř13í 72S94c76h95w80a88c49h 8448294838786

protože ty kavárenské kecy o tom jak je Fabia 2 "škaredá" jsou naprosté většině potencionálních kupců u zádele....

+2/0
10.2.2017 18:39

M68i47c82h48a13l 35F56i24n95s70t72e44r55l26e 7769440783338

U designérů je naprosto běžný cyklus obměny zaměstnavatele. Kdyby se člověk zaměřil pouze na jeden výrobek jedné firmy, tak se za čas dostane do tzv. "smyčky", která nemá nic společného s kreativitou, která je pro tento obor bytostně nezbytná. U pana Kabaně jde ještě i o to, že je velmi nadaný a zároveň produktivní = žádaný !!!

+3/0
10.2.2017 22:04

M20i61c21h59a95l 42F14i28n48s43t96e77r32l17e 7969390343978

A jéje...., tady se zase vyrojilo designových "odborníků", co o design nikdy nezakopli... . Jinak, článek kupodivu na velmi slušné úrovni.

+4/0
10.2.2017 5:44

J24a96n 31J21e23m21e24l42k10a 1605310

O1 je neskutečně nadčasová. Vyšší mohutný čumák (než konkurence typu Focus) a nižší střecha, sedan. Originální a dělá dojem robustnosti (a O1 robustní byla). Podle mě předstihlo nástup SUV a poptávku po bezpečí. Přitom je to stále úsporný sedan. Čistý design, žádné nesmysly. Žádné nesmyslné hrany.. I po 20 letech mi to auto přijde nezastaralé a není nic moc podobného.

+2/−5
9.2.2017 22:02

T79o13m53á70š 21P19í31c67l 3196503501447

Přesně můj názor. Ten dojem robustnosti tomu dává zadní sloupek. V další generaci je méně výrazný a auto už z boku nevypadá zdaleka tak úchvatně jako jednička.

0/0
10.2.2017 6:33

T83o85m22á26š 28V48a64l46d25e91r 7783300819

Až na to, že není sedan, ale liftback. Plno řečí o designu. Ale kategorie sem, kategorie tam. Ani se nedivím, když dnes může mít coupe 4 dveře :-). Pak designer vlastně neví co maluje. A až domaluje zařadí do příslušné kolonky.

+1/0
11.2.2017 2:21

Z11d97e47n98ě45k 63V41a53l95e68n40t52a 3175200978744

Hlavně extra světová třída Bača ze Slovenska ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D .....R^R^R^

0/−10
9.2.2017 21:14

P70e25t56r 72P61a47l34e10č93e94k 3930455234152

Ví autor článku co je to tvarosloví?;-D

0/−2
9.2.2017 20:10

T86o34m33á87š 20P21í83c68l 3726863181907

Já práci pana Kabaně uznávám, ale jeho mistrovským kouskem byla současná Octavia před faceliftem, kterou považuji možná za nejhezčí masové auto na světě. Pak už se jí nepřiblížil a změna možná přichází v pravý čas. Na stejnou úroveň stavím i jedničkovou oktávku. Každopádně se těším, s čím přijde nástupce.

+5/0
9.2.2017 19:20

J86a27k81u73b 21S37e66k70e53r76a 6316560296635

Tady je kolem toho takovy rozruch 8-o

Asi jako o dizaajnu jejich aut :-/

0/0
9.2.2017 19:13

P72e47t15r 49B68á95č39a 8895806155295

Skoda, ze to na tech autech neni videt, asi to takova extra trida zase nebyla.

+1/−10
9.2.2017 18:29

A28l10a85n 90G12r51ä68t63z69b59a17c27h 2307830655777

Ty mas nejaky problem, chlape. V kazdy diskuzi o Skode jsi mezi prvnimi, nejakym zvlastnim zpusobem te nezadrzitelne pritahuje. Vidis slovo Skoda a uz si bezis flusnout. Nejaky skodovkar prejel tebe nebo ojel tvou zenu? Jinak mi to nedava smysl.

+16/0
9.2.2017 19:51

L51u61d20ě12k 76N67ě56m48e45c 8623320281226

B je správně.

+1/0
9.2.2017 20:47

K61a95r45e76l 54B91l37á79h79a 1515346621919

Na obranu Petra je potřeba říci, že to je jeden z jeho lepších a ne provokativních příspěvků. Třeba začne mít konečně konstruktivní příspěvky. ;-)

0/0
10.2.2017 11:30

A59l13a64n 29G83r65ä12t28z86b38a70c12h 2527600535477

:)

0/0
10.2.2017 11:41

K54a48r28e50l 51B18l62á71h50a 1755916381979

Třeba začíná pomáhat naše výchova ;-D

0/0
10.2.2017 12:08
Foto

J71a19n 85Č49e83r18m52á82k 4269788665257

nj, tak to máš asi blbý, když přechází k Tvým milovaným Bavorákům... 8-o

0/0
11.2.2017 8:25

K93a73r66e74l 74M11a41z83a41č 3347123156229

Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy - škoda, že to dnes až Superb a možná Kodiaq není moc vidět.

Go je unylý nehezký auto, Rapid téměř totožný jako VW Jetta z roku 2010, Spaceback má změnou původní Kabaňovo zádě větší šmrnc, Octavii letmým pohledem od Rapida nepoznáte... atd. Takže dobrý, ale dělat z toho buhvíjaký designový skvosty, to fakt ne.

+15/−1
9.2.2017 16:41

M50i50c49h92a78l 18F72i73n29s25t29e84r62l67e 7519100643378

Zjevně nemáte o designu a filozofii firmy Škoda ani páru. Vařit sice umím, ale nejsem kuchař - a tak kuchařům do řemesla nekecám - byl bych za trotla... !!!

+2/0
10.2.2017 6:12

K69a61r34e57l 43M94a95z75a73č 3607543656469

Sám jsi troll, kdyby si byl z oboru blízkého designu, tak by jsi jistě znal odborné diskuze na toto téma, kde se ještě navíc kritizuje i Veyron atd. Takže mlč. A filozofie Škody mě fakt nezajímá. Koukám na to jako spotřebitel, který chce utratit sta tisíce za plechovku. A pokud většině vyhovuje, tak je to jejich rozhodnutí, ty odborníku.

0/0
10.2.2017 8:23

M17i79c36h43a67l 12F88i47n69s92t50e73r58l47e 7899210433888

Hmm, tak jo..., jsem troll, páč mne design živí a těm rádoby "odborným" diskusím se fakt jenom směji. Zvláště, když mne chtějí poučovat, jak se má dělat mé řemeslo, od těch, co dělají řemesla jiná( a věřte, že o spotřebiteli jsme školeni více, než si myslíte)..., hezký den přeji.;-)

+1/0
10.2.2017 21:58

T82o76m95á41š 53V86a91l16d54e95r 7133440229

Někdy to není vidět. Na jednu stranu často chybí odvaha prosadit pěknou věc. Pokud se prosadí a je i funkční v tu ránu je drahá nekřesťansky. To znamená průměrný (bez fantazie) design normální cena a vynikající design nadprůměrná cena? Designem jsem se intenzivně zabýval 80 a 90 léta.

0/0
11.2.2017 2:30

P29a63v77e21l 14R35y34m83e97š 8749892104675

Je škoda, že nemůžeme posoudit jakou volbou byl Kabaň pro Škodu. Co udělal s designem škodovek Kabaň, to vidíme, Ale nevidíme, jaký by byl design, kdyby na jeho místě byl jiný šéfdesignér, a tak nemůžeme porovnat jestli byl Kabaň pro Škodu dobrá volba a nebo byla možnost lepší volby. Za sebe musím říci, že některé jeho díla u mě vzbuzují spíš rozpaky a když srovnám letošní Tiguan s Kodiaqem, tak bych si po designové stránce vybral Tiguan. Stejně tak srovnání Oktávie a Seat Leon a to i přes rozdílné zaměření značek.

+3/0
9.2.2017 15:56

J83i83ř84í 56S16c63h40w70a70c87h 8498744358496

tak zrovna v tom jak vypadá Octavia a Leon hraje roli hlavně to rozdílné zaměření značek. Kdo preferuje zaměření na prostor si nevybere Leona a kdo preferuje "sportovní geny" ve vzhledu si nevybere Oktu.

+8/0
9.2.2017 16:08

K50a60r57e91l 44M35a80z31a19č 3797363846859

Ten rozdíl sice je, ale minimální. Ale hlavně: Seat Leon ST: lepší pozice za volantem, lépe fungující podvozek, lepší dynamik a výhodnější ceník.

Dodávám: a bezpochyby zajímavější design.

Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-14-tsi-vs-seat-leon-st-14-tsi-jehla-v-kupce-sena/ch-50627#articleStart

+1/0
9.2.2017 16:36

J18i15ř84í 11S16c41h85w13a18c31h 8968884488136

A proč jsi neokopíroval hned z dalšího odstavce:

"Tou podmínkou (pro SEAT) jsou menší nároky na prostor v interiéru. Zcela objektivně musíme uznat, že v tomto ohledu Octavia opravdu těžko hledá konkurenci a jestli víte, že v autě budete často jezdit ve čtyřech, je úvaha o dražší Octavii zcela na místě." ;-)

0/0
10.2.2017 18:45

M51i57c74h38a46l 77F85i82n32s49t82e54r73l85e 7619730143308

Pan Mazač se evidentně o filozofii firmy nezajímá, jak již uvedl jinde, to bychom měli snad sakra akceptovat..., nemyslíte ?! :-)

0/0
10.2.2017 22:18

K31a76r31e64l 85M86a42z43a49č 3467423396609

R^

0/0
9.2.2017 16:32

P13a94v31e38l 72V44a50ň89h16a10r35a 9818447282610

Porovnat to samozrejme nejde, ale za me Kaban palec nahoru naprosto jednoznacne. Jedine auto, co se mi vylozene nelibi, je ctyrocka. Vsechny ostatni jsou "spise libi" nebo "libi hodne". :-)

+5/−1
9.2.2017 17:15

L66i98b50o44r 26S75k67ý71p80a86l71a 7868943122380

No - ta "čtyřočka" - asi ho naštvali, tak se pomstil a jde jinam ;-)

0/0
10.2.2017 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.