Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Design škodovek: Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy

Škoda, ta kdysi vysmívaná automobilka, je dnes v ráži. Klade si ambiciózní cíle, rozšiřuje nabídku modelů, prodává na světových trzích a dnes se také může chlubit jednoznačným, jasně identifikovatelným designem. Moderní tvarosloví, které se líbí, vzniklo pod vedením Jozefa Kabaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61a18n 36B24o69h95a70t49ý 7847420518942

Pořád je to lisovaný plech a spousta černého plastu montovaná otrokama, co mají 30 minut na oběd, drží to na silnici pár centimetrů čtverečních gumy a jezdí to na zetlelé rostliny. Jestli to je zakřivené, červené nebo naleštěné jak psí kulky je úplně jedno....

0/−1
11.2.2017 10:41

J46o36s59e30f 58M66i56š73k39o44v87s17k73ý 9838761301968

Odvedl ve firmě skvělou práci a jde dál. Tak to má být. Zejména v designu je potřeba hledat nové výzvy.

+4/0
10.2.2017 17:03

M46a67r52e10k 43P20o10s50p62í26š91i51l 2885785371

Asi pan Kabaň byl tzv. "Odejit" a ne vyhozen a ne že sám ze své vůle jde jinam.

Ta nová OCT je příšerná. Bazarové kousky půjdou v průbehu let hodně dolů cenově. Experiment podle mého nevyšel.

0/−5
10.2.2017 8:42

J94i14ř53í 37S43c13h26w71a70c53h 8408274308286

tak jistě, BMW je sběrna lidí, kteří se nejsou schopni uplatnit u špičkových firem jako je třeba Škoda...;-D

+8/0
10.2.2017 11:18

M50a84r28e50k 51J48a74n97e94č12k26a 1587786953501

"Bazarové kousky půjdou v průběhu let hodně dolů cenově." Tomu opravdu nevěřím, český človíček je totiž již tak vycvičený, že skousne u Škodovky cokoliv, co mu naservíruje, takže ceny i v bazarech budou furt uměle našponované, bo Škodovka ;-D Podobné to bylo kdysi u Fabie II a dneska jich jezdí spousta a na ceně ojetin se to taky neprojevilo.

+2/0
10.2.2017 16:32

J63i31ř50í 65S59c21h69w39a49c85h 8938294958816

protože ty kavárenské kecy o tom jak je Fabia 2 "škaredá" jsou naprosté většině potencionálních kupců u zádele....

+2/0
10.2.2017 18:39

M55i12c92h79a31l 22F40i72n11s47t39e62r96l19e 7509210843338

U designérů je naprosto běžný cyklus obměny zaměstnavatele. Kdyby se člověk zaměřil pouze na jeden výrobek jedné firmy, tak se za čas dostane do tzv. "smyčky", která nemá nic společného s kreativitou, která je pro tento obor bytostně nezbytná. U pana Kabaně jde ještě i o to, že je velmi nadaný a zároveň produktivní = žádaný !!!

+3/0
10.2.2017 22:04

M30i31c16h31a89l 60F69i17n79s55t78e63r56l28e 7789260483108

A jéje...., tady se zase vyrojilo designových "odborníků", co o design nikdy nezakopli... . Jinak, článek kupodivu na velmi slušné úrovni.

+4/0
10.2.2017 5:44

J32a78n 56J83e19m90e30l13k35a 1965240

O1 je neskutečně nadčasová. Vyšší mohutný čumák (než konkurence typu Focus) a nižší střecha, sedan. Originální a dělá dojem robustnosti (a O1 robustní byla). Podle mě předstihlo nástup SUV a poptávku po bezpečí. Přitom je to stále úsporný sedan. Čistý design, žádné nesmysly. Žádné nesmyslné hrany.. I po 20 letech mi to auto přijde nezastaralé a není nic moc podobného.

+2/−5
9.2.2017 22:02

T59o87m37á11š 69P98í73c74l 3336213411207

Přesně můj názor. Ten dojem robustnosti tomu dává zadní sloupek. V další generaci je méně výrazný a auto už z boku nevypadá zdaleka tak úchvatně jako jednička.

0/0
10.2.2017 6:33

T24o41m84á93š 46V89a20l83d79e69r 7503870159

Až na to, že není sedan, ale liftback. Plno řečí o designu. Ale kategorie sem, kategorie tam. Ani se nedivím, když dnes může mít coupe 4 dveře :-). Pak designer vlastně neví co maluje. A až domaluje zařadí do příslušné kolonky.

+1/0
11.2.2017 2:21

Z76d45e21n25ě11k 86V34a72l91e29n66t50a 3625860298144

Hlavně extra světová třída Bača ze Slovenska ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D .....R^R^R^

0/−10
9.2.2017 21:14

P51e24t87r 90P67a41l52e34č95e82k 3220255224442

Ví autor článku co je to tvarosloví?;-D

0/−2
9.2.2017 20:10

T89o47m49á94š 92P63í61c58l 3326343171477

Já práci pana Kabaně uznávám, ale jeho mistrovským kouskem byla současná Octavia před faceliftem, kterou považuji možná za nejhezčí masové auto na světě. Pak už se jí nepřiblížil a změna možná přichází v pravý čas. Na stejnou úroveň stavím i jedničkovou oktávku. Každopádně se těším, s čím přijde nástupce.

+5/0
9.2.2017 19:20

J31a21k27u53b 83S12e90k79e37r54a 6626960476445

Tady je kolem toho takovy rozruch 8-o

Asi jako o dizaajnu jejich aut :-/

0/0
9.2.2017 19:13

P91e86t29r 28B73á19č59a 8575396295105

Skoda, ze to na tech autech neni videt, asi to takova extra trida zase nebyla.

+1/−10
9.2.2017 18:29

A66l92a65n 51G92r91ä62t82z30b20a41c16h 2527970205337

Ty mas nejaky problem, chlape. V kazdy diskuzi o Skode jsi mezi prvnimi, nejakym zvlastnim zpusobem te nezadrzitelne pritahuje. Vidis slovo Skoda a uz si bezis flusnout. Nejaky skodovkar prejel tebe nebo ojel tvou zenu? Jinak mi to nedava smysl.

+16/0
9.2.2017 19:51

L42u16d44ě84k 52N57ě58m70e74c 8393140591966

B je správně.

+1/0
9.2.2017 20:47

K86a73r80e97l 52B26l18á35h37a 1445626981239

Na obranu Petra je potřeba říci, že to je jeden z jeho lepších a ne provokativních příspěvků. Třeba začne mít konečně konstruktivní příspěvky. ;-)

0/0
10.2.2017 11:30

A26l34a60n 80G76r29ä63t84z26b51a94c43h 2577190445937

:)

0/0
10.2.2017 11:41

K76a63r87e13l 84B42l46á59h18a 1985816111979

Třeba začíná pomáhat naše výchova ;-D

0/0
10.2.2017 12:08
Foto

J15a70n 81Č85e38r40m33á19k 4939618835947

nj, tak to máš asi blbý, když přechází k Tvým milovaným Bavorákům... 8-o

0/0
11.2.2017 8:25

K22a70r31e85l 63M93a16z73a40č 3607803736949

Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy - škoda, že to dnes až Superb a možná Kodiaq není moc vidět.

Go je unylý nehezký auto, Rapid téměř totožný jako VW Jetta z roku 2010, Spaceback má změnou původní Kabaňovo zádě větší šmrnc, Octavii letmým pohledem od Rapida nepoznáte... atd. Takže dobrý, ale dělat z toho buhvíjaký designový skvosty, to fakt ne.

+15/−1
9.2.2017 16:41

M37i82c87h10a71l 76F46i62n86s21t79e23r57l29e 7779210833828

Zjevně nemáte o designu a filozofii firmy Škoda ani páru. Vařit sice umím, ale nejsem kuchař - a tak kuchařům do řemesla nekecám - byl bych za trotla... !!!

+2/0
10.2.2017 6:12

K11a13r17e72l 71M24a73z53a14č 3747363666539

Sám jsi troll, kdyby si byl z oboru blízkého designu, tak by jsi jistě znal odborné diskuze na toto téma, kde se ještě navíc kritizuje i Veyron atd. Takže mlč. A filozofie Škody mě fakt nezajímá. Koukám na to jako spotřebitel, který chce utratit sta tisíce za plechovku. A pokud většině vyhovuje, tak je to jejich rozhodnutí, ty odborníku.

0/0
10.2.2017 8:23

M89i17c89h10a57l 45F18i31n84s47t42e35r59l51e 7719160743388

Hmm, tak jo..., jsem troll, páč mne design živí a těm rádoby "odborným" diskusím se fakt jenom směji. Zvláště, když mne chtějí poučovat, jak se má dělat mé řemeslo, od těch, co dělají řemesla jiná( a věřte, že o spotřebiteli jsme školeni více, než si myslíte)..., hezký den přeji.;-)

+1/0
10.2.2017 21:58

T62o55m77á79š 70V87a64l21d73e36r 7283710719

Někdy to není vidět. Na jednu stranu často chybí odvaha prosadit pěknou věc. Pokud se prosadí a je i funkční v tu ránu je drahá nekřesťansky. To znamená průměrný (bez fantazie) design normální cena a vynikající design nadprůměrná cena? Designem jsem se intenzivně zabýval 80 a 90 léta.

0/0
11.2.2017 2:30

P35a29v66e89l 15R66y28m30e74š 8759602254655

Je škoda, že nemůžeme posoudit jakou volbou byl Kabaň pro Škodu. Co udělal s designem škodovek Kabaň, to vidíme, Ale nevidíme, jaký by byl design, kdyby na jeho místě byl jiný šéfdesignér, a tak nemůžeme porovnat jestli byl Kabaň pro Škodu dobrá volba a nebo byla možnost lepší volby. Za sebe musím říci, že některé jeho díla u mě vzbuzují spíš rozpaky a když srovnám letošní Tiguan s Kodiaqem, tak bych si po designové stránce vybral Tiguan. Stejně tak srovnání Oktávie a Seat Leon a to i přes rozdílné zaměření značek.

+3/0
9.2.2017 15:56

J74i46ř21í 71S11c46h39w46a73c21h 8758194468126

tak zrovna v tom jak vypadá Octavia a Leon hraje roli hlavně to rozdílné zaměření značek. Kdo preferuje zaměření na prostor si nevybere Leona a kdo preferuje "sportovní geny" ve vzhledu si nevybere Oktu.

+8/0
9.2.2017 16:08

K45a45r71e81l 12M22a74z16a16č 3927603666489

Ten rozdíl sice je, ale minimální. Ale hlavně: Seat Leon ST: lepší pozice za volantem, lépe fungující podvozek, lepší dynamik a výhodnější ceník.

Dodávám: a bezpochyby zajímavější design.

Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-14-tsi-vs-seat-leon-st-14-tsi-jehla-v-kupce-sena/ch-50627#articleStart

+1/0
9.2.2017 16:36

J56i17ř86í 79S26c63h14w22a27c10h 8118344818426

A proč jsi neokopíroval hned z dalšího odstavce:

"Tou podmínkou (pro SEAT) jsou menší nároky na prostor v interiéru. Zcela objektivně musíme uznat, že v tomto ohledu Octavia opravdu těžko hledá konkurenci a jestli víte, že v autě budete často jezdit ve čtyřech, je úvaha o dražší Octavii zcela na místě." ;-)

0/0
10.2.2017 18:45

M34i60c18h89a79l 68F64i81n83s12t92e58r12l89e 7689400283208

Pan Mazač se evidentně o filozofii firmy nezajímá, jak již uvedl jinde, to bychom měli snad sakra akceptovat..., nemyslíte ?! :-)

0/0
10.2.2017 22:18

K44a97r81e38l 86M40a59z54a41č 3887283456709

R^

0/0
9.2.2017 16:32

P56a30v79e50l 54V96a12ň79h96a82r74a 9338837852660

Porovnat to samozrejme nejde, ale za me Kaban palec nahoru naprosto jednoznacne. Jedine auto, co se mi vylozene nelibi, je ctyrocka. Vsechny ostatni jsou "spise libi" nebo "libi hodne". :-)

+5/−1
9.2.2017 17:15

L60i23b53o85r 81S89k89ý82p59a95l73a 7768403352360

No - ta "čtyřočka" - asi ho naštvali, tak se pomstil a jde jinam ;-)

0/0
10.2.2017 23:33







Najdete na iDNES.cz