Diskuse k článku

Design škodovek: Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy

Škoda, ta kdysi vysmívaná automobilka, je dnes v ráži. Klade si ambiciózní cíle, rozšiřuje nabídku modelů, prodává na světových trzích a dnes se také může chlubit jednoznačným, jasně identifikovatelným designem. Moderní tvarosloví, které se líbí, vzniklo pod vedením Jozefa Kabaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a97n 50B28o43h97a72t49ý 7357580348752

Pořád je to lisovaný plech a spousta černého plastu montovaná otrokama, co mají 30 minut na oběd, drží to na silnici pár centimetrů čtverečních gumy a jezdí to na zetlelé rostliny. Jestli to je zakřivené, červené nebo naleštěné jak psí kulky je úplně jedno....

0/−1
11.2.2017 10:41

J90o86s66e20f 86M28i71š28k82o11v22s92k43ý 9328781531188

Odvedl ve firmě skvělou práci a jde dál. Tak to má být. Zejména v designu je potřeba hledat nové výzvy.

+4/0
10.2.2017 17:03

M20a70r46e26k 35P40o25s98p81í41š50i91l 2985335451

Asi pan Kabaň byl tzv. "Odejit" a ne vyhozen a ne že sám ze své vůle jde jinam.

Ta nová OCT je příšerná. Bazarové kousky půjdou v průbehu let hodně dolů cenově. Experiment podle mého nevyšel.

0/−5
10.2.2017 8:42

J19i97ř97í 74S67c76h16w57a72c71h 8978354968386

tak jistě, BMW je sběrna lidí, kteří se nejsou schopni uplatnit u špičkových firem jako je třeba Škoda...;-D

+8/0
10.2.2017 11:18

M35a98r74e92k 95J26a48n63e38č74k60a 1357946873451

"Bazarové kousky půjdou v průběhu let hodně dolů cenově." Tomu opravdu nevěřím, český človíček je totiž již tak vycvičený, že skousne u Škodovky cokoliv, co mu naservíruje, takže ceny i v bazarech budou furt uměle našponované, bo Škodovka ;-D Podobné to bylo kdysi u Fabie II a dneska jich jezdí spousta a na ceně ojetin se to taky neprojevilo.

+2/0
10.2.2017 16:32

J39i77ř90í 11S87c57h33w34a80c77h 8508424638876

protože ty kavárenské kecy o tom jak je Fabia 2 "škaredá" jsou naprosté většině potencionálních kupců u zádele....

+2/0
10.2.2017 18:39

M52i63c42h89a12l 53F16i50n26s16t37e29r70l43e 7689980163518

U designérů je naprosto běžný cyklus obměny zaměstnavatele. Kdyby se člověk zaměřil pouze na jeden výrobek jedné firmy, tak se za čas dostane do tzv. "smyčky", která nemá nic společného s kreativitou, která je pro tento obor bytostně nezbytná. U pana Kabaně jde ještě i o to, že je velmi nadaný a zároveň produktivní = žádaný !!!

+3/0
10.2.2017 22:04

M21i69c36h42a30l 43F94i49n77s75t50e22r27l74e 7159980503328

A jéje...., tady se zase vyrojilo designových "odborníků", co o design nikdy nezakopli... . Jinak, článek kupodivu na velmi slušné úrovni.

+4/0
10.2.2017 5:44

J96a91n 15J84e91m33e36l74k94a 1595370

O1 je neskutečně nadčasová. Vyšší mohutný čumák (než konkurence typu Focus) a nižší střecha, sedan. Originální a dělá dojem robustnosti (a O1 robustní byla). Podle mě předstihlo nástup SUV a poptávku po bezpečí. Přitom je to stále úsporný sedan. Čistý design, žádné nesmysly. Žádné nesmyslné hrany.. I po 20 letech mi to auto přijde nezastaralé a není nic moc podobného.

+2/−5
9.2.2017 22:02

T62o89m21á77š 43P90í52c27l 3256303221557

Přesně můj názor. Ten dojem robustnosti tomu dává zadní sloupek. V další generaci je méně výrazný a auto už z boku nevypadá zdaleka tak úchvatně jako jednička.

0/0
10.2.2017 6:33

T16o13m37á74š 74V92a20l53d64e43r 7283760199

Až na to, že není sedan, ale liftback. Plno řečí o designu. Ale kategorie sem, kategorie tam. Ani se nedivím, když dnes může mít coupe 4 dveře :-). Pak designer vlastně neví co maluje. A až domaluje zařadí do příslušné kolonky.

+1/0
11.2.2017 2:21

Z58d15e83n43ě18k 92V68a10l89e49n22t59a 3105480418234

Hlavně extra světová třída Bača ze Slovenska ;-D;-D;-D;-D;-D;-D;-D .....R^R^R^

0/−10
9.2.2017 21:14

P56e32t16r 75P79a59l78e88č94e61k 3980115494832

Ví autor článku co je to tvarosloví?;-D

0/−2
9.2.2017 20:10

T96o55m92á11š 34P41í46c43l 3806223291857

Já práci pana Kabaně uznávám, ale jeho mistrovským kouskem byla současná Octavia před faceliftem, kterou považuji možná za nejhezčí masové auto na světě. Pak už se jí nepřiblížil a změna možná přichází v pravý čas. Na stejnou úroveň stavím i jedničkovou oktávku. Každopádně se těším, s čím přijde nástupce.

+5/0
9.2.2017 19:20

J15a23k87u61b 25S92e70k22e51r86a 6956690426785

Tady je kolem toho takovy rozruch 8-o

Asi jako o dizaajnu jejich aut :-/

0/0
9.2.2017 19:13

P55e15t54r 22B40á69č97a 8495656245135

Skoda, ze to na tech autech neni videt, asi to takova extra trida zase nebyla.

+1/−10
9.2.2017 18:29

A16l47a16n 81G19r88ä35t63z60b72a72c75h 2177980825187

Ty mas nejaky problem, chlape. V kazdy diskuzi o Skode jsi mezi prvnimi, nejakym zvlastnim zpusobem te nezadrzitelne pritahuje. Vidis slovo Skoda a uz si bezis flusnout. Nejaky skodovkar prejel tebe nebo ojel tvou zenu? Jinak mi to nedava smysl.

+16/0
9.2.2017 19:51

L77u71d55ě68k 95N40ě91m62e90c 8373360981876

B je správně.

+1/0
9.2.2017 20:47

K26a17r72e32l 47B21l85á32h15a 1685766171449

Na obranu Petra je potřeba říci, že to je jeden z jeho lepších a ne provokativních příspěvků. Třeba začne mít konečně konstruktivní příspěvky. ;-)

0/0
10.2.2017 11:30

A77l28a81n 41G77r15ä41t85z89b71a92c68h 2447190175247

:)

0/0
10.2.2017 11:41

K28a28r60e98l 64B71l56á65h13a 1845616711319

Třeba začíná pomáhat naše výchova ;-D

0/0
10.2.2017 12:08
Foto

J54a65n 85Č90e88r95m23á43k 4189958575927

nj, tak to máš asi blbý, když přechází k Tvým milovaným Bavorákům... 8-o

0/0
11.2.2017 8:25

K56a39r27e10l 38M78a75z75a25č 3907503586569

Mladou Boleslaví prošly hvězdy světové extratřídy - škoda, že to dnes až Superb a možná Kodiaq není moc vidět.

Go je unylý nehezký auto, Rapid téměř totožný jako VW Jetta z roku 2010, Spaceback má změnou původní Kabaňovo zádě větší šmrnc, Octavii letmým pohledem od Rapida nepoznáte... atd. Takže dobrý, ale dělat z toho buhvíjaký designový skvosty, to fakt ne.

+15/−1
9.2.2017 16:41

M44i23c55h35a75l 74F30i78n23s68t26e37r81l53e 7309200103848

Zjevně nemáte o designu a filozofii firmy Škoda ani páru. Vařit sice umím, ale nejsem kuchař - a tak kuchařům do řemesla nekecám - byl bych za trotla... !!!

+2/0
10.2.2017 6:12

K19a64r50e70l 25M26a48z12a55č 3827943546389

Sám jsi troll, kdyby si byl z oboru blízkého designu, tak by jsi jistě znal odborné diskuze na toto téma, kde se ještě navíc kritizuje i Veyron atd. Takže mlč. A filozofie Škody mě fakt nezajímá. Koukám na to jako spotřebitel, který chce utratit sta tisíce za plechovku. A pokud většině vyhovuje, tak je to jejich rozhodnutí, ty odborníku.

0/0
10.2.2017 8:23

M73i45c41h42a60l 10F87i82n29s81t72e76r25l57e 7839100953328

Hmm, tak jo..., jsem troll, páč mne design živí a těm rádoby "odborným" diskusím se fakt jenom směji. Zvláště, když mne chtějí poučovat, jak se má dělat mé řemeslo, od těch, co dělají řemesla jiná( a věřte, že o spotřebiteli jsme školeni více, než si myslíte)..., hezký den přeji.;-)

+1/0
10.2.2017 21:58

T55o15m89á65š 49V91a93l51d39e18r 7373720739

Někdy to není vidět. Na jednu stranu často chybí odvaha prosadit pěknou věc. Pokud se prosadí a je i funkční v tu ránu je drahá nekřesťansky. To znamená průměrný (bez fantazie) design normální cena a vynikající design nadprůměrná cena? Designem jsem se intenzivně zabýval 80 a 90 léta.

0/0
11.2.2017 2:30

P95a27v24e86l 62R45y21m86e59š 8109952354445

Je škoda, že nemůžeme posoudit jakou volbou byl Kabaň pro Škodu. Co udělal s designem škodovek Kabaň, to vidíme, Ale nevidíme, jaký by byl design, kdyby na jeho místě byl jiný šéfdesignér, a tak nemůžeme porovnat jestli byl Kabaň pro Škodu dobrá volba a nebo byla možnost lepší volby. Za sebe musím říci, že některé jeho díla u mě vzbuzují spíš rozpaky a když srovnám letošní Tiguan s Kodiaqem, tak bych si po designové stránce vybral Tiguan. Stejně tak srovnání Oktávie a Seat Leon a to i přes rozdílné zaměření značek.

+3/0
9.2.2017 15:56

J68i97ř48í 10S89c28h54w85a72c97h 8338834798916

tak zrovna v tom jak vypadá Octavia a Leon hraje roli hlavně to rozdílné zaměření značek. Kdo preferuje zaměření na prostor si nevybere Leona a kdo preferuje "sportovní geny" ve vzhledu si nevybere Oktu.

+8/0
9.2.2017 16:08

K50a66r58e57l 74M91a19z98a80č 3977433956479

Ten rozdíl sice je, ale minimální. Ale hlavně: Seat Leon ST: lepší pozice za volantem, lépe fungující podvozek, lepší dynamik a výhodnější ceník.

Dodávám: a bezpochyby zajímavější design.

Více na: http://www.autorevue.cz/skoda-octavia-combi-14-tsi-vs-seat-leon-st-14-tsi-jehla-v-kupce-sena/ch-50627#articleStart

+1/0
9.2.2017 16:36

J59i21ř68í 55S89c68h23w56a35c52h 8908174478546

A proč jsi neokopíroval hned z dalšího odstavce:

"Tou podmínkou (pro SEAT) jsou menší nároky na prostor v interiéru. Zcela objektivně musíme uznat, že v tomto ohledu Octavia opravdu těžko hledá konkurenci a jestli víte, že v autě budete často jezdit ve čtyřech, je úvaha o dražší Octavii zcela na místě." ;-)

0/0
10.2.2017 18:45

M28i19c54h25a62l 78F64i28n46s91t51e48r60l52e 7589980663128

Pan Mazač se evidentně o filozofii firmy nezajímá, jak již uvedl jinde, to bychom měli snad sakra akceptovat..., nemyslíte ?! :-)

0/0
10.2.2017 22:18

K55a31r17e35l 61M39a77z92a21č 3787923416159

R^

0/0
9.2.2017 16:32

P66a67v54e63l 80V71a52ň28h42a68r93a 9918317622480

Porovnat to samozrejme nejde, ale za me Kaban palec nahoru naprosto jednoznacne. Jedine auto, co se mi vylozene nelibi, je ctyrocka. Vsechny ostatni jsou "spise libi" nebo "libi hodne". :-)

+5/−1
9.2.2017 17:15

L30i61b14o75r 53S33k14ý90p32a20l82a 7928843842840

No - ta "čtyřočka" - asi ho naštvali, tak se pomstil a jde jinam ;-)

0/0
10.2.2017 23:33

Najdete na iDNES.cz