Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Piëch o Dieselgate: Vedení VW o „cinknutých“ TDI vědělo

Bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch tvrdí, že někteří členové rady měli informace o manipulacích firmy s testy emisí ve Spojených státech již v březnu 2015, tedy zhruba půl roku před tím, než to odhalily americké úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a27r92e95l 27B17a45r40t56a35k 9546181405266

Jak je toto možné? Láska a pravda sice "vyhrála" nad lží a nenávistí, ale na peníze nemá, což?

Jinak tomu se říkalo - z bláta do louže.

0/0
13.2.2017 18:37

J11a95n 74T33a49r82a21b59a 4346836709489

Despota je patrně postižen totálním ubýváním soudnosti. Jeho nenávist k týmu Winterkorna je daleko silnější, než zdravý rozum a zachování hodnoty akciového balíku. Takže dál pindá ač by ve svém vlastním zájmu měl raději držet mordu.

0/0
13.2.2017 18:31

P44e94t56r 89Č28e20r71m13á93k 9258625609870

Piech určitě ztrátou soudnosti netrpí, právě naopak, velmi dobře ví co dělá a proč to dělá. R^

0/0
13.2.2017 22:19

J84a63n 97T72a29r26a31b15a 4646536819109

Jako že by se mu podařilo rozsekat napadrť Niedersachsen zlatou akcii, která je jak Hopkirk (existuje jen někdy, pro soudy je popírána)? To se mu nepodaří. Teď už to na mě opravdu dělá dojem, že nezvládá svou mstu za Winterkornovo převzetí moci. OK, využil znehodnocení akcií, ostatně už předtím se podílel na přesně opačném akciovém peaku, ale moc už není co kupovat, ani by tím nijak vlivově neposílil.. Jen těch zlatých 21%, které oficiálně neexistují a ty nejsou na prodej.

0/0
13.2.2017 23:40

P36e16t72r 21Č73e91r18m35á77k 9718505829650

Tímto krokem jistě Sasko nevyřadil, to je skutečně problém na delší běh (a svým způsobem zázrak kterak to v dnešní EU může vůbec existovat), ale posílil svou pozici v rámci holdingu Porsche SE, tedy v rámci rodinných klanů - kde je to skutečně těsné o pár akcií a každá (i drobná) změna má velký význam, což koneckonců souvisí i s Winterkornem - ten žádnou moc nepřevzal(ani nemohl, byl to vždy jen Piechem dosazený manager), pouze si v nějakém okamžiku zajistil podporu pro setrvání ve své funkci i bez Piecha, což se mu velmi nevyplatilo. Takže kombinace faktorů posílit svůj vliv a zbavit se soupeře jistě smysl dává.

0/0
14.2.2017 16:43
Foto

J17i44ř46í 37D32v84o43ř23á44k 5635289220868

Specifikace testů jsou jasně nastaveny. Možná je jiné značky zvládou splnit jenom v určitých podmínkách.Ale VW nikdy mimo zkušební stolici. Neznám přesně detailní zprávu . Alo troufnu si tvrdit, že WV šel k těmto testům, stejným spůsobem, jako ostatní značky( přelepené mezery na karoserii,jiná geometrie kol. Přehuštěné pneumatiky,speciální oleje v motoru, převodovce, ....... . Ale ostatním značkám stačily pouze mezery ve specifikaci. Ale VW , protože se dal na "levnější " cestu PD, musel použít vědomí podvod. A v německé firmě,která bývá tak akurátní, že bez svolení vedení si nemůžeš ani ( vypustit metan)?? Že by o tom vedení nevědělo ??

0/−1
9.2.2017 18:43

P14e67t48r 42Č79e50r74m89á90k 9138975909290

S první částí naprostý souhlas - k homologačním testům chodí auta upravená ať se jedná o jakoukoliv značku, liší se jen detaily v tom na jaký způsob se primárně soustředí. VW to nedělal jinak.

Ale druhá část je mimo realitu - problém se týká jen CR motorů, PD nikoliv. Otázka vědomosti podvodu je samozřejmě k diskuzi - usa sice uznává nedc, ale pro homologaci požaduje i další podklady (v těch byl ten problém), a do jaké míry to bylo úmyslné zatajení a do jaké pouze ignorace odlišností legislativ, toť otázka.

+1/0
9.2.2017 19:08
Foto

J32i53ř34í 19D22v23o25ř16á22k 5815849770428

Ale to je ten problém. Zatímco ostatní značky šli cestou CR, VW zůstaval u PD . Ty roky testování, vývoje, omylů prostě chybý.

0/−1
9.2.2017 19:27

P68e48t85r 90Č51e54r98m86á86k 9508865449910

Problém to nebyl, VW vsázel logicky na to lepší dokud to šlo, a když kvůli emisním limitům přešel na CR, tak začal používat už ty aktuální verze které měla i konkurence. Takže v tom příčina není.

+1/0
9.2.2017 21:30

P10e17t75r 25T40y47č45k12a 6625882889352

Vw pouzival PD motory tak do roku 2009. A tech se to netyka.

0/0
9.2.2017 21:38

J51a15n 95T80a91r85a63b64a 4466816369149

No netýká se jich to ovšem proto, že v té době neplatila EURO5, která je základem problému.

0/0
13.2.2017 18:32

P10e60t53r 91Č42e44r13m47á73k 9298225179390

Tak Piech je starý lišák, o problému v USA se vědělo už více jak rok a půl předtím než pak ta pseudokauza byla vpuštěna do mediálního světa, v prosinci 2014 už si dokonce EPA vynutila svolávací akci, takže času na všechno bylo víc než dost, a jestliže v tu chvíli zdánlivě neměl trumfy v rukou a skutečně se nározově se svým "stínem" Winterkornem rozešel a následně sám odstoupil z nejvyšší pozice v koncernu ještě předtím než to vypuklo, tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí. Zatímco Winterkor má dneska starosti a jako topmanager má už navždy škraloup, Piech spokojeně sedí doma, nakoupil levně akcie VW a sleduje jak se z VW stala největší automobilka světa. R^

0/0
9.2.2017 16:55

J95a50n 47T42a39r15a59b95a 4646106499129

To jistě, jenže teď už další krom pár stěků nekoupí, tak by bylo lépší mlčet a neznehodnocovat ty co už má.

0/0
13.2.2017 18:35

P16e94t64r 33Č79e55r28m80á71k 9258785929520

Jak jsem napsal - jejich rodinám nejde o krátkodobou spekulaci, ale o dlouhý časový horizont (koneckonců to trvá už od konce 2.sv války), takže nějaké drobné zakolísání samotné hodnoty akcie jim zas tak nevadí, když celkově koncern roste a je největší na světě.

0/0
13.2.2017 22:18

J69a27n 84T51a61r32a91b88a 4506956449259

Ano ale ač USA finančně jistě ustojí, nemusí bez velkých šrámů ustát rozmary evropských soudců. A hladových krků se najde víc než dost.

0/0
13.2.2017 23:43

P31e17t75r 76Č17e44r60m14á89k 9368495489240

Evropu ustojí snadno protože tady nic neporušili.

0/0
14.2.2017 16:32

J92a73n 93T35a67r80a71b53a 4896696879739

Neporušili, to je pravda. Otázkou je, kolik soudců to tak chápe. Zatím sice jen jednotlivci rozhodují opačně a to může (a samozřejmě nemusí) spustit lavinu. Ambiciózních právníků, co vyhraji ať je rozsudek jakýkoli, je dost.

0/0
16.2.2017 23:53

P54e13t76r 56Č23e64r97m29á17k 9588475529140

Jak říkám - sice pár jednotlivců skutečně rozhodlo v první instanci jinak, každopádně v odvolacích řízení to pak bylo vždy smeteno. Ambiciózních právníků kteří se na tom budou chtít přiživit nebo zviditelnit bude jistě hodně, nicméně VW si platí možná ne ambiciózní ale o to více fundované právnické esa, právě s vědomím toho že nesmí projít ani jeden případ, který by skutečně mohl spustit jinak lavinu.

0/0
17.2.2017 11:54

K64a79r27e88l 61M43a76z46a36č 3687573976629

On snad někdo pochybuje, že to vedení vědělo??? Jasně že vědělo. Vždyť to dělali proto, aby si co nejvíc namastili kapsy, mohli kupovat tryskáče a lítat za holkama do Ria. Jiný důvod tohoto podvodu a lhaní není!

To, že jsou podmínky ekoteroristické EU nesmyslné, je věc druhá. Kdyby ty prachy, co teď musí platit dali na lobbing, aby podmínky pro auta byly normální, tak bychom byli dnes jinde a poděkovaly by jim automobilky po celém světě. Pýcha předchází pád!

0/0
9.2.2017 16:47
Foto

J82i25ř72í 71D41v47o86ř12á61k 5415829560768

Ekoteroristé EU spáchali atentát na VW v USA ???????????

0/0
9.2.2017 18:45

W70a50l29t16e44r 35D50i31v12i11š 6537642372352

Fascinuje mne, jak se neustále drží názor, že viníkem je EU, která nastavila nesmyslné normy. Jenže ty normy nenastavila EU sama, za ně dost tvrdě lobovaly evropské automobilky, protože to pro ně byla obrovská konkurenční výhoda - spolupracovaly na definici, měly čas se na to připravit, vytlačovaly tím americkou a asijskou konkurenci, která na tento způsob "testů" nemá stavěné procesy.

Projděte si někdy historii vzniku norem, uvidíte sami, kdo se na nich podílel v postavení různých poradců, kdo dával evropské komisi různá doporučení. VW si naběhl sám, když si myslel, že mu evropský ojeb (to už není sprstý slovo, když to používá premiér, že jo) projde i na zásadně jinak postaveném americkém trhu.

+7/0
9.2.2017 15:53

P20e37t27r 43M29a58r60e81č82e56k 1453261109648

Typický alibismus vysoce postavených panáků. "Nějak to udělejte, s nežádoucími jevy neotravujte a kdyby něco tak já o ničem nevím." Dilbert to popisuje skvěle.

0/0
9.2.2017 15:25

B11ě13l47a 43H41o84r71á35k27o30v33á 1318562409790

Prvořadý je opravdový podvod a to test který neodpovídá skutečnému provozu!! Přeci když udělám normu pro zátěžový test třeba mostu na 100 tun, tak nemůžu nastavit zkoušku na 50 tun a po spadnutí tvrdit že se obcházela norma!!

Pravý viník je tvůrce testu a schvalovatel!!Rv EU

+2/−2
9.2.2017 14:37

V23á28c17l14a21v 76M74a43l97ý 3634978264879

Neřekl bych, že je to stejné, když to přirovnáte k mostu, je to asi tak, jako byste podepřel most a po testu podpěry odvezl. Prostě jasný podvod.

+3/−1
9.2.2017 14:55

B67ě72l70a 27H35o85r29á98k63o20v32á 1518632839200

Ale tady ty podpěry dává tvůrce testu v podobě zkoušky odtržené od reality skutečného provozu.

+2/0
9.2.2017 15:12

P96e20t96r 12M29a12r68e37č37e22k 1873871369688

Přesně tak!

+1/0
9.2.2017 15:18

V49á78c43l68a83v 67M54a58l15ý 3954708214809

Ty normy nejsou jenom pro VW, jak by tu v diskuzi zdálo, ale jenom VW při tom vědomě podváděl.

0/−1
9.2.2017 16:45

P59e18t83r 61Č57e91r64m45á86k 9668945969850

To je nesmysl, mantinely metodik využívají naprosto všichni, jen se pak necpou na US trh.

0/0
9.2.2017 16:57
Foto

J97i44ř42í 15D46v96o91ř39á23k 5405879820798

Tak proč

Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto

Zdroj: http://auto.idnes.cz/piech-volkswagen-winterkorn-tdi-dieselgate-feb-/automoto.aspx?c=A170209_103807_automoto_fdv

Proč ho instaloval třeba do škodovek ( 1 200 000 vozů), když se jejich prodej v USA se limitně blíží nule ?

0/0
9.2.2017 19:37

P26e65t48r 14Č11e40r17m30á18k 9288525609400

Uniká mi smysl Vašeho dotazu. Ano tato verze sw se standartně používala do všech modelů kde se vyskytoval ten motor.

0/0
9.2.2017 21:32

H95o71n33z61a 22T47a71r 3969682194252

VW velkoseriová produkce + velké množství prodaných modelů = vysoká pokuta

0/0
12.2.2017 14:13

P10e58t72r 28M50a46r77e95č77e77k 1753971969828

To také nesedí. Záleží na tom jak předpis doslova definuje onen laboratorní test. Zrovna tak byste mohl za podvod označit přehuštěné pneu a podobné fígly výrobců. Hlavním viníkem je EU a jeji nesmyslné emisní normy.

0/0
9.2.2017 15:17

V65á63c88l64a88v 26M89a54l16ý 3114308164619

Zajímavé, že ostatní výrobci se snaží poctivě se na limit dostat. V USA ten problém nemají vůbec a normy tam jsou přísnější než u nás.

0/0
9.2.2017 16:43

P27e49t21r 81Č56e55r32m14á51k 9678885799710

Nikdo se nesnaží poctivě, všichni využívají nadoraz všech možných pravidel metodiky, a důvod je zřejmý - i když by normou jako takovou prošli třeba skutečně bez úprav, tak pro spoustu zákazníků (ať už kvůli pravidlům země kde to pak provozují, nebo jejich vlastnímu zájmu) jsou důležité i ty konkrétní hodnoty, nejen to zdali prošel/neprošel testem.

0/0
9.2.2017 17:00

V50á56c81l62a30v 72M35a78l56ý 3834818414799

Poctivě beru jako, že jiného podvodníka nechytli, jen VW.

0/0
9.2.2017 17:17

P92e35t55r 52Č71e97r44m83á60k 9558655949280

Tak on nikdo nikoho taky nechytá, ty věci jsou právě zcela v souladu s tou metodikou. Problém je jen ten us trh.

0/0
9.2.2017 17:32

J51a74n 77T23a95r10a84b26a 4756426719539

Zdánlivě ano. Jenže někteří britští a němečtí soudci si to nemyslí. Zatím jednotlivci, ale to jen zatím.

0/0
13.2.2017 23:45

P80e56t80r 82Č69e65r39m49á76k 9628955589980

Myslet si to nemusí, přiznat to nakonec musí, zatím všechny soudy související s dieslegate VW v Evropě vyhrál (byť třeba až v několikeré instanci).

0/0
14.2.2017 17:06

L90u44d87v89í11k 25O66n11d30ř59í10č43e86k 8810565620278

Komedie pokračuje. Samozřejmě, že vědělo.. a nejen ve vedení VW

http://dfens-cz.com/volksfraud/

+2/0
9.2.2017 14:27

P92a82v98e90l 50M63e11d89e88k 1360542511875

Skutečný viník (nejenom) této kauzy je jasný: euroouřada, který ze své zateplené sesličky sesílá na hlavy výrobců automobilů stále nesmyslnější euronormy, které vznikají zcela mimo souvislost s úrovní a aktuálními možnostmi používané technologie.Výdobytkem je pak downsizovaný trivalec a blizici se plosny zakaz dieslovych motoru do osobnich aut.

+3/−5
9.2.2017 14:02

P77e29t23r 10H18o49r38á85k 1419553859784

Díky matce přírodě za zákaz dieselů.

+1/−2
9.2.2017 14:04

J36a30n 81M36a78l56ý 9928237452137

Ten problém byl ale v US ne EU!

+4/0
9.2.2017 14:04

P74e10t14r50a 80D85v98o21ř88á22k58o41v81á 1800294851729

Američani mají s euroouřadou společného co?

+3/0
9.2.2017 14:48

P16e33t40r 60M37a22r21e24č43e29k 1623201799618

Nic, ti jen zavětřili možnost někoho oškubat.

0/0
9.2.2017 15:22

L37a52d73i53s23l95a67v 67S51t85e30h66l73í29k 6931479115

Ta zla EU muze i za emisni limity v USA...

+1/−1
9.2.2017 15:11

P17e91t82r 85M88a14r51e47č86e91k 1363471669468

Vysvětlujte to stádu nadšených euroovcí které nemají o fyzice a technice ani ponětí. :-)

0/−1
9.2.2017 15:19

J10a19n 59K31a88r17e36l 15N89o15v48a81k 5546404698486

treba maji vic nez by asi treba chápou, proč a kdyz Čemu jsou limity

0/0
9.2.2017 15:26

J91a29k94u27b 54M28i95k74u48l47a32c16e36k 8137411307844

To že to věděli je jasný, težko si to tam přidal nějaký inženýr a osobně si myslím že kauzu odstartoval sám Piech jako pomstu.

+5/0
9.2.2017 13:54

Z48d29e56n23ě97k 14M40á74č11a11l77a 1473175599210

To je jasný že to nemohli vědět. Dle posledních informací tuto funkci do řídící jednotky vozů VW vložil ze své vlastní iniciativy a bez vědomí kohokoliv jiného montážník z linky, který měl na starosti montáž stahovacího mechanismu oken na levé straně vozu. Ihned po zjištění této skutečnosti byl na hodinu propuštěn a nyní je nezvěstný.

+10/0
9.2.2017 13:42

M76i47r10e16k 52B48á90r80t23a 2845827510841

Takhle to natuty dopadne!:-)

0/0
9.2.2017 14:55







Najdete na iDNES.cz