Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piëch o Dieselgate: Vedení VW o „cinknutých“ TDI vědělo

Bývalý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch tvrdí, že někteří členové rady měli informace o manipulacích firmy s testy emisí ve Spojených státech již v březnu 2015, tedy zhruba půl roku před tím, než to odhalily americké úřady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a93r54e42l 44B41a14r52t71a35k 9636841805376

Jak je toto možné? Láska a pravda sice "vyhrála" nad lží a nenávistí, ale na peníze nemá, což?

Jinak tomu se říkalo - z bláta do louže.

0/0
13.2.2017 18:37

J51a98n 26T25a87r76a27b66a 4456626409579

Despota je patrně postižen totálním ubýváním soudnosti. Jeho nenávist k týmu Winterkorna je daleko silnější, než zdravý rozum a zachování hodnoty akciového balíku. Takže dál pindá ač by ve svém vlastním zájmu měl raději držet mordu.

0/0
13.2.2017 18:31

P31e76t13r 77Č75e47r49m64á55k 9878205959510

Piech určitě ztrátou soudnosti netrpí, právě naopak, velmi dobře ví co dělá a proč to dělá. R^

0/0
13.2.2017 22:19

J81a74n 86T44a72r21a73b96a 4276756789909

Jako že by se mu podařilo rozsekat napadrť Niedersachsen zlatou akcii, která je jak Hopkirk (existuje jen někdy, pro soudy je popírána)? To se mu nepodaří. Teď už to na mě opravdu dělá dojem, že nezvládá svou mstu za Winterkornovo převzetí moci. OK, využil znehodnocení akcií, ostatně už předtím se podílel na přesně opačném akciovém peaku, ale moc už není co kupovat, ani by tím nijak vlivově neposílil.. Jen těch zlatých 21%, které oficiálně neexistují a ty nejsou na prodej.

0/0
13.2.2017 23:40

P14e71t26r 32Č57e91r11m85á19k 9368495939580

Tímto krokem jistě Sasko nevyřadil, to je skutečně problém na delší běh (a svým způsobem zázrak kterak to v dnešní EU může vůbec existovat), ale posílil svou pozici v rámci holdingu Porsche SE, tedy v rámci rodinných klanů - kde je to skutečně těsné o pár akcií a každá (i drobná) změna má velký význam, což koneckonců souvisí i s Winterkornem - ten žádnou moc nepřevzal(ani nemohl, byl to vždy jen Piechem dosazený manager), pouze si v nějakém okamžiku zajistil podporu pro setrvání ve své funkci i bez Piecha, což se mu velmi nevyplatilo. Takže kombinace faktorů posílit svůj vliv a zbavit se soupeře jistě smysl dává.

0/0
14.2.2017 16:43
Foto

J26i44ř25í 81D63v88o29ř73á15k 5115409320728

Specifikace testů jsou jasně nastaveny. Možná je jiné značky zvládou splnit jenom v určitých podmínkách.Ale VW nikdy mimo zkušební stolici. Neznám přesně detailní zprávu . Alo troufnu si tvrdit, že WV šel k těmto testům, stejným spůsobem, jako ostatní značky( přelepené mezery na karoserii,jiná geometrie kol. Přehuštěné pneumatiky,speciální oleje v motoru, převodovce, ....... . Ale ostatním značkám stačily pouze mezery ve specifikaci. Ale VW , protože se dal na "levnější " cestu PD, musel použít vědomí podvod. A v německé firmě,která bývá tak akurátní, že bez svolení vedení si nemůžeš ani ( vypustit metan)?? Že by o tom vedení nevědělo ??

0/−1
9.2.2017 18:43

P50e66t60r 14Č11e34r86m88á42k 9768475339400

S první částí naprostý souhlas - k homologačním testům chodí auta upravená ať se jedná o jakoukoliv značku, liší se jen detaily v tom na jaký způsob se primárně soustředí. VW to nedělal jinak.

Ale druhá část je mimo realitu - problém se týká jen CR motorů, PD nikoliv. Otázka vědomosti podvodu je samozřejmě k diskuzi - usa sice uznává nedc, ale pro homologaci požaduje i další podklady (v těch byl ten problém), a do jaké míry to bylo úmyslné zatajení a do jaké pouze ignorace odlišností legislativ, toť otázka.

+1/0
9.2.2017 19:08
Foto

J27i93ř64í 71D47v46o49ř24á94k 5385809450228

Ale to je ten problém. Zatímco ostatní značky šli cestou CR, VW zůstaval u PD . Ty roky testování, vývoje, omylů prostě chybý.

0/−1
9.2.2017 19:27

P88e70t22r 97Č70e85r98m84á50k 9448355159350

Problém to nebyl, VW vsázel logicky na to lepší dokud to šlo, a když kvůli emisním limitům přešel na CR, tak začal používat už ty aktuální verze které měla i konkurence. Takže v tom příčina není.

+1/0
9.2.2017 21:30

P24e17t68r 82T67y77č57k33a 6705342189432

Vw pouzival PD motory tak do roku 2009. A tech se to netyka.

0/0
9.2.2017 21:38

J63a92n 81T57a55r37a78b68a 4876446259759

No netýká se jich to ovšem proto, že v té době neplatila EURO5, která je základem problému.

0/0
13.2.2017 18:32

P44e16t61r 33Č54e76r59m39á66k 9218315429540

Tak Piech je starý lišák, o problému v USA se vědělo už více jak rok a půl předtím než pak ta pseudokauza byla vpuštěna do mediálního světa, v prosinci 2014 už si dokonce EPA vynutila svolávací akci, takže času na všechno bylo víc než dost, a jestliže v tu chvíli zdánlivě neměl trumfy v rukou a skutečně se nározově se svým "stínem" Winterkornem rozešel a následně sám odstoupil z nejvyšší pozice v koncernu ještě předtím než to vypuklo, tak to bylo velmi prozíravé rozhodnutí. Zatímco Winterkor má dneska starosti a jako topmanager má už navždy škraloup, Piech spokojeně sedí doma, nakoupil levně akcie VW a sleduje jak se z VW stala největší automobilka světa. R^

0/0
9.2.2017 16:55

J22a70n 13T86a88r28a45b14a 4646166929269

To jistě, jenže teď už další krom pár stěků nekoupí, tak by bylo lépší mlčet a neznehodnocovat ty co už má.

0/0
13.2.2017 18:35

P36e94t17r 55Č46e46r79m90á91k 9488605269330

Jak jsem napsal - jejich rodinám nejde o krátkodobou spekulaci, ale o dlouhý časový horizont (koneckonců to trvá už od konce 2.sv války), takže nějaké drobné zakolísání samotné hodnoty akcie jim zas tak nevadí, když celkově koncern roste a je největší na světě.

0/0
13.2.2017 22:18

J77a92n 74T77a75r51a70b49a 4136436659759

Ano ale ač USA finančně jistě ustojí, nemusí bez velkých šrámů ustát rozmary evropských soudců. A hladových krků se najde víc než dost.

0/0
13.2.2017 23:43

P80e98t25r 79Č71e78r98m67á17k 9288815519820

Evropu ustojí snadno protože tady nic neporušili.

0/0
14.2.2017 16:32

J30a74n 51T50a61r72a20b85a 4626216349699

Neporušili, to je pravda. Otázkou je, kolik soudců to tak chápe. Zatím sice jen jednotlivci rozhodují opačně a to může (a samozřejmě nemusí) spustit lavinu. Ambiciózních právníků, co vyhraji ať je rozsudek jakýkoli, je dost.

0/0
16.2.2017 23:53

P35e87t64r 32Č76e33r61m50á79k 9648475639210

Jak říkám - sice pár jednotlivců skutečně rozhodlo v první instanci jinak, každopádně v odvolacích řízení to pak bylo vždy smeteno. Ambiciózních právníků kteří se na tom budou chtít přiživit nebo zviditelnit bude jistě hodně, nicméně VW si platí možná ne ambiciózní ale o to více fundované právnické esa, právě s vědomím toho že nesmí projít ani jeden případ, který by skutečně mohl spustit jinak lavinu.

0/0
17.2.2017 11:54

K30a68r60e57l 26M59a21z32a94č 3557763286979

On snad někdo pochybuje, že to vedení vědělo??? Jasně že vědělo. Vždyť to dělali proto, aby si co nejvíc namastili kapsy, mohli kupovat tryskáče a lítat za holkama do Ria. Jiný důvod tohoto podvodu a lhaní není!

To, že jsou podmínky ekoteroristické EU nesmyslné, je věc druhá. Kdyby ty prachy, co teď musí platit dali na lobbing, aby podmínky pro auta byly normální, tak bychom byli dnes jinde a poděkovaly by jim automobilky po celém světě. Pýcha předchází pád!

0/0
9.2.2017 16:47
Foto

J50i69ř55í 88D28v87o89ř19á45k 5895449450398

Ekoteroristé EU spáchali atentát na VW v USA ???????????

0/0
9.2.2017 18:45

W94a30l11t13e64r 36D86i39v40i14š 6597382452612

Fascinuje mne, jak se neustále drží názor, že viníkem je EU, která nastavila nesmyslné normy. Jenže ty normy nenastavila EU sama, za ně dost tvrdě lobovaly evropské automobilky, protože to pro ně byla obrovská konkurenční výhoda - spolupracovaly na definici, měly čas se na to připravit, vytlačovaly tím americkou a asijskou konkurenci, která na tento způsob "testů" nemá stavěné procesy.

Projděte si někdy historii vzniku norem, uvidíte sami, kdo se na nich podílel v postavení různých poradců, kdo dával evropské komisi různá doporučení. VW si naběhl sám, když si myslel, že mu evropský ojeb (to už není sprstý slovo, když to používá premiér, že jo) projde i na zásadně jinak postaveném americkém trhu.

+7/0
9.2.2017 15:53

P13e77t81r 91M93a89r45e59č72e12k 1843771269218

Typický alibismus vysoce postavených panáků. "Nějak to udělejte, s nežádoucími jevy neotravujte a kdyby něco tak já o ničem nevím." Dilbert to popisuje skvěle.

0/0
9.2.2017 15:25

B85ě63l90a 30H90o90r49á40k68o19v64á 1958602819360

Prvořadý je opravdový podvod a to test který neodpovídá skutečnému provozu!! Přeci když udělám normu pro zátěžový test třeba mostu na 100 tun, tak nemůžu nastavit zkoušku na 50 tun a po spadnutí tvrdit že se obcházela norma!!

Pravý viník je tvůrce testu a schvalovatel!!Rv EU

+2/−2
9.2.2017 14:37

V76á71c14l57a55v 42M61a22l38ý 3164238284759

Neřekl bych, že je to stejné, když to přirovnáte k mostu, je to asi tak, jako byste podepřel most a po testu podpěry odvezl. Prostě jasný podvod.

+3/−1
9.2.2017 14:55

B24ě36l55a 35H42o26r58á96k32o26v49á 1508472719180

Ale tady ty podpěry dává tvůrce testu v podobě zkoušky odtržené od reality skutečného provozu.

+2/0
9.2.2017 15:12

P71e36t97r 38M63a33r95e40č79e29k 1693781349518

Přesně tak!

+1/0
9.2.2017 15:18

V62á24c76l71a72v 26M41a63l38ý 3624448324389

Ty normy nejsou jenom pro VW, jak by tu v diskuzi zdálo, ale jenom VW při tom vědomě podváděl.

0/−1
9.2.2017 16:45

P54e54t64r 17Č17e69r53m50á11k 9188845649520

To je nesmysl, mantinely metodik využívají naprosto všichni, jen se pak necpou na US trh.

0/0
9.2.2017 16:57
Foto

J27i95ř74í 16D72v46o34ř55á68k 5125719780748

Tak proč

Volkswagen následně přiznal, že tento software po celém světě instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut. Skandál se týká i zhruba 1,2 milionu vozů Škoda Auto

Zdroj: http://auto.idnes.cz/piech-volkswagen-winterkorn-tdi-dieselgate-feb-/automoto.aspx?c=A170209_103807_automoto_fdv

Proč ho instaloval třeba do škodovek ( 1 200 000 vozů), když se jejich prodej v USA se limitně blíží nule ?

0/0
9.2.2017 19:37

P54e75t17r 96Č44e93r40m93á50k 9848255229620

Uniká mi smysl Vašeho dotazu. Ano tato verze sw se standartně používala do všech modelů kde se vyskytoval ten motor.

0/0
9.2.2017 21:32

H19o80n10z60a 15T91a16r 3309972444872

VW velkoseriová produkce + velké množství prodaných modelů = vysoká pokuta

0/0
12.2.2017 14:13

P32e89t96r 97M82a84r52e91č37e42k 1243761429138

To také nesedí. Záleží na tom jak předpis doslova definuje onen laboratorní test. Zrovna tak byste mohl za podvod označit přehuštěné pneu a podobné fígly výrobců. Hlavním viníkem je EU a jeji nesmyslné emisní normy.

0/0
9.2.2017 15:17

V72á89c33l57a76v 21M58a92l20ý 3374538544179

Zajímavé, že ostatní výrobci se snaží poctivě se na limit dostat. V USA ten problém nemají vůbec a normy tam jsou přísnější než u nás.

0/0
9.2.2017 16:43

P95e79t71r 53Č56e40r29m74á54k 9958425219640

Nikdo se nesnaží poctivě, všichni využívají nadoraz všech možných pravidel metodiky, a důvod je zřejmý - i když by normou jako takovou prošli třeba skutečně bez úprav, tak pro spoustu zákazníků (ať už kvůli pravidlům země kde to pak provozují, nebo jejich vlastnímu zájmu) jsou důležité i ty konkrétní hodnoty, nejen to zdali prošel/neprošel testem.

0/0
9.2.2017 17:00

V41á33c84l29a93v 13M67a56l41ý 3114828714319

Poctivě beru jako, že jiného podvodníka nechytli, jen VW.

0/0
9.2.2017 17:17

P33e39t38r 78Č69e54r38m76á56k 9228645879670

Tak on nikdo nikoho taky nechytá, ty věci jsou právě zcela v souladu s tou metodikou. Problém je jen ten us trh.

0/0
9.2.2017 17:32

J45a23n 38T28a93r90a46b21a 4786356189899

Zdánlivě ano. Jenže někteří britští a němečtí soudci si to nemyslí. Zatím jednotlivci, ale to jen zatím.

0/0
13.2.2017 23:45

P43e49t85r 60Č63e77r88m80á34k 9178885459740

Myslet si to nemusí, přiznat to nakonec musí, zatím všechny soudy související s dieslegate VW v Evropě vyhrál (byť třeba až v několikeré instanci).

0/0
14.2.2017 17:06

L36u87d81v87í84k 20O29n40d35ř67í54č28e23k 8170905350208

Komedie pokračuje. Samozřejmě, že vědělo.. a nejen ve vedení VW

http://dfens-cz.com/volksfraud/

+2/0
9.2.2017 14:27

P53a13v30e88l 35M14e51d26e91k 1440752171425

Skutečný viník (nejenom) této kauzy je jasný: euroouřada, který ze své zateplené sesličky sesílá na hlavy výrobců automobilů stále nesmyslnější euronormy, které vznikají zcela mimo souvislost s úrovní a aktuálními možnostmi používané technologie.Výdobytkem je pak downsizovaný trivalec a blizici se plosny zakaz dieslovych motoru do osobnich aut.

+3/−5
9.2.2017 14:02

P38e33t92r 52H66o13r63á33k 1939243889594

Díky matce přírodě za zákaz dieselů.

+1/−2
9.2.2017 14:04

J17a81n 41M41a50l69ý 9968557242627

Ten problém byl ale v US ne EU!

+4/0
9.2.2017 14:04

P25e85t10r82a 40D70v92o75ř52á33k92o38v30á 1340694501879

Američani mají s euroouřadou společného co?

+3/0
9.2.2017 14:48

P70e86t59r 87M41a38r28e32č19e83k 1513731779608

Nic, ti jen zavětřili možnost někoho oškubat.

0/0
9.2.2017 15:22

L28a74d46i77s66l66a30v 33S61t10e47h45l35í24k 6521209165

Ta zla EU muze i za emisni limity v USA...

+1/−1
9.2.2017 15:11

P79e29t19r 83M37a13r97e82č56e81k 1593301859518

Vysvětlujte to stádu nadšených euroovcí které nemají o fyzice a technice ani ponětí. :-)

0/−1
9.2.2017 15:19

J74a71n 73K62a83r56e12l 83N66o47v34a59k 5496944138146

treba maji vic nez by asi treba chápou, proč a kdyz Čemu jsou limity

0/0
9.2.2017 15:26

J79a97k76u70b 54M67i76k89u71l48a93c20e83k 8697121757584

To že to věděli je jasný, težko si to tam přidal nějaký inženýr a osobně si myslím že kauzu odstartoval sám Piech jako pomstu.

+5/0
9.2.2017 13:54

Z16d94e83n89ě44k 62M91á98č95a44l57a 1103135359480

To je jasný že to nemohli vědět. Dle posledních informací tuto funkci do řídící jednotky vozů VW vložil ze své vlastní iniciativy a bez vědomí kohokoliv jiného montážník z linky, který měl na starosti montáž stahovacího mechanismu oken na levé straně vozu. Ihned po zjištění této skutečnosti byl na hodinu propuštěn a nyní je nezvěstný.

+10/0
9.2.2017 13:42

M88i70r27e92k 19B25á39r86t28a 2905167660161

Takhle to natuty dopadne!:-)

0/0
9.2.2017 14:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.