Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L13a94d14i39s47l62a44v 81K16a18l76o67u21s 7795656431410

Nikde v životě jsem se s tak vysokou mírou korupce, než na STK nesetkal.

+1/0
18.3.2017 17:07

O66n65d11r70e50j 57P24o53d33z55i81m12e78k 8673322237845

Pokud je to auto v záruce, tak je to problém prodejce. A mimochodem, na emise/STK se jde poprvé po 4 letech provozu - to už snad není zánovní auto...

0/0
13.2.2017 9:13

P17e25t30r 54N63ě87m10e35c 4680373750177

A prodejce řekne "a pane, kde jste co tankoval?". Moc si nepomůžete.. Po 4 letech provozu je auto stále zánovní, když má životnost řekněme 15-20 let.

+1/0
13.2.2017 10:03

L19i91b41o53r 83M47o35u48č42k54a 1568247935382

auto melo odjakziva planovanou zivotnost 7 let, co je navic je ku prospechu majitele, pripadne dalsich majitelu

0/0
13.2.2017 11:00

L87a10d14i38s19l45a96v 93K57a28l20o22u12s 7235706241880

tahle definice je totální nesmysl. Takže když si koupíte v salůnu skladivku

0/0
18.3.2017 17:09

L86a77d26i23s71l19a47v 23K48a75l59o68u81s 7755966481920

7 let starou,tak po zjištění,že je 7 let stará ji rovnou odvezete do sběfného dvora ?

0/0
18.3.2017 17:11

J70a47n 68K33u46b97a95l21e96k 4829340723356

Jezisi, ta cetina ja opravdu hrozna. Mozna by stalo zato zamestnavat nekoho, kdo cesky umi....

0/−1
13.2.2017 4:37

J33i35n71d40ř67i37c26h 22Š73k37o93p89e94k 4955311440885

takže tebe asi tedy raději ne

0/0
19.2.2017 13:37
Foto

P45e44t24r 62N29o98v75o29t62ň40á27k 1265601223648

(Na takovém Zélandu to jde i bez přísného STK) To všechno má jenom jeden jediný účel a to navýšit počet prodaných aut a tím příjem statní kasy. Většina řemeslníků jezdí ve zhruba deset let starých dodávkách nebo starších, protože koupit nové auto za půl mega a víc jenom kvůli práci, si málo který živnostník může dovolit. Kupovat co čtyři roky nová auta si mohou dovolit firmy s mnoha milionovými obraty. Pokud a to se stane, nás legislativa donutí kupovat nová auta, povede to k jedinému a to ke zdražování, ti menší budou končit, protože kontrolní hlášení, už spousta účetních nechce dělat, do toho přijde EET, neustálá povinná školení, obrovská spousta nákladů navíc a na jednotlivé lidi toho pak může být příliš. Někteří skončí úplně jiní přejdou jenom na melouchy, velké firmy budou přebírat jejich práci, ale to samozřejmě povede jen a pouze ke zdražování pro konečného zákazníka. Negativně se to projeví především v menších obcích, protože majitel komplexu bytových domů někde ve městě na tu opravu mít bude, ale v obcích bude spousta lidí co si takovou legální opravu nebudou moci dovolit.

+9/0
12.2.2017 20:54

J50i35ř43í 20P44e39l21c 3760588726411

Nevím proč blázníte. Já si vzal telefon, natočil jsem průběh emisí, SW se zasekl (technik naštěstí dost nahlas pornesl, něco ve smyslu " zase to nefunguje"). Zkusil to na mě, že to musí do servisu a bla,...A tak jsem řekl: "máte dvě možnosti, když vám nefunguje SW, že chci vráti peníze a zajedu si jinam, nebo auto projde". A....

A prošlo :-)

+4/−1
12.2.2017 17:39

M39a56r12t98i89n 61V92a87c38e20k 1691159713633

v Liberci Vratislavicích na TK. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu před prodejem motocyklu. Čekal jsem 3 hodiny. V celých třech hodinách bral technik pouze odstavená vozidla na dvoře a klíčky lovil z kapsy jak králíky. Že u aut nekontroloval čepy, světla, brzdová světla a stav ani nemluvím. Jen s vozidlem zajel dovnitř poseděl ve vozidle a po 10 minutách odjížděl ven a zajížděl s novým králíkem. Škoda, že mě tam nechal čekat tak dlouho, nefunkční brzdová světla a jiné závady ani neřešil, natož aby na ně přišel. Byl jsem tak naštvaný, že jsem chtěl napsat na ministerstvo dopravy. Posléze jsem vychladl - stejně by se nic nezměnilo. Jen by mě zajímalo kolik si za den bokem vydělá - můj odhad 3 - 4 tisíce.

+3/−1
12.2.2017 15:18

P47a73v85e93l 57S75e81n35f16t 1318802186555

Neskutečná buzerace. Auta, co za nimi to smrdí potkám dvě do měsíce. Jeden Favorit a jeden Opel Corsa 1.2 s podpálenými kroužky.

+4/0
12.2.2017 0:37

M35a98r83t50i52n 50J13u87r33e82č24k26a 2693594701981

Známý mechanik mi uváděl, že není problém v těch autech jako takových, ale především servisech. Že není problém udělat dobře rozvody a další i u 30 let starého auta, aby pak nečmoudilo, pokud je motor v pořádku. Problémem jsou pokoutní opraváři, kteří autům nerozumí, rozvody nastavují od oka, přepisují řídicí jednotky pro navýšení výkonu také, aniž by tomu nějak víc rozuměli, emise si dělají podvodem a pak z toho vznikají tyto kouřící katastrofy. Něco k teorii tuningu motoru a proč kouří je např. zde:

http://www.alfatuning.sk/rizika_a_negativa_zvysovania_vykonu.php?lang=sk

0/−2
12.2.2017 8:06

A46l39e65x37a48n80d91e46r 89N63o25v64á56k 2308945774194

ANO, bude líp.

+4/−3
11.2.2017 23:43
Foto

B52r46o62n38i35s29l61a30v 60G59a50b12r78y40š 2162329641

Ještě že žádné auto nemám... ;-D O starost míň. :-)

+1/−1
11.2.2017 16:33

V17l83a50d52i28m86í28r 91F13i62b86i87g32e75r 5624291471604

Bez starostí by se Matrix zhroutil ;-). Ale máte pravdu bez auta je problémů o dost méně. Díky práci našich i EU politiků každý rok naskakují další starosti.

+2/0
11.2.2017 17:27

L16i33b46o18r 14S45k75ý27p29a41l95a 7878833832580

To, že Vy auto nemáte, neznamená automaticky, že by jej nepotřebovali jiní lidé.

+4/0
12.2.2017 2:28

J34a65k87u93b 67Č98u28b75a 9190426257

To on taky netvrdí.

0/0
12.2.2017 4:47
Foto

B98r43o72n36i73s48l59a91v 54G25a40b69r74y46š 2162519681

To jsem tím říct nechtěl. Spíš to, že kdo chce, přidělává si starosti sám a zcela dobrovolně. Tak ať si potom nestěžuje.

0/−1
12.2.2017 11:38

L98i60b17o73r 12S13k73ý50p95a40l53a 7918163152690

Sám a zcela dobrovolně? No tak dobře. Je pravda, že do práce jezdím zcela dobrovolně. Že se tam musím dostat v určité době, je vlastně důsledek toho, že pracovní smlouvu jsem podepsal dobrovolně. Ale určitě není moje rozhodnutí, že veřejná doprava tu jezdí zcela nevyhovujícím způsobem. Takže prosím, rozlišujte mezi potřebou a dobrovolností alespoň v tom smyslu, že někdo to auto nemá jen tak pro zábavu.

+3/0
12.2.2017 13:58
Foto

B70r30o76n83i56s15l31a48v 33G90a13b18r35y27š 2282319911

Veřejná doprava by se dala dělat lépe. Ale to by někdo musel chtít.

Vaše dobrovolné rozhodnutí je, že jezdíte do práce autem. A vzhledem k tomu, jaké se v ulicích Prahy tvoří každý den kolony, pak musím říct, že si to řidiči dělají sami. Nikdo je do toho auta násilím netlačí.

0/0
12.2.2017 14:19

L76i17b20o81r 18S34k40ý68p61a32l52a 7298483612190

Jezdím nejen do práce, ale jezdím také na nákup. Jak chcete tahat balík minerálek autobusem? A samozřejmě i jiné věci. A ten autobus navíc nejezdí v době, kdy to potřebuji. Opakuji - POTŘEBUJI. To auto mám k dispozici přesně tak a přesně v době, kdy to potřebuji. Auto splňuje moje požadavky na to, abych se dostal tam, kam se chci dostat v době, kdy se tam potřebuji dostat. Nehoním si na tom ego. Mimochodem - nejsem v Praze.

+2/0
12.2.2017 14:38
Foto

B34r10o76n75i85s74l84a51v 54G84a35b78r21y70š 2422709221

Zařídil jsem si to tak, že do práce chodím pěšky, asi 12 minut. Během té cesty se proberu a trochu rozcvičím. Krám mám 30 metrů od domu. A ano, bydlím na sídlišti v Praze.

Víte, během studia jsem si dělal vlastní výzkum a došel jsem k tomu, že spousta lidí nedokážou svá rozhodnutí promyslet do detailu. Anebo jinak: nezohledňují při výběru bydliště dopravní obslužnost. Nastěhují se někam, kde je sice levnější nájem, ale to je vykoupeno tím, že musí více přemýšlet nad tím, kam, kdy a kudy pojedou. Případně si pořídí ještě jedno auto. Tím ovšem neříkám, že je to Váš případ, třeba tam, kde nyní bydlíte, jste už od narození. Výsledek této mentality vidíte sám. Všichni se chtějí někam dostat v jeden čas a to způsobuje kongesce.

Nejsem proti autům všeobecně, jsem proti zbytečným jízdám. Kdyby si aspoň každý desátý řidič řekl, že dnes autem nemusí a dokumenty si ponese v aktovce, bylo by to fajn a městům by se ulevilo. Města opravdu nejsou nafukovací a toho prostoru tady tolik není, aby si každý mohl jet sám ve vlastním autě. Už teď jsme se dostali do fáze, kdy automobilismus omezuje sám sebe.

0/0
12.2.2017 15:37

L34i70b23o38r 62S87k87ý21p51a52l86a 7528973952140

Víte - ne každý má tak volný výběr bydliště, že si ho může zvolit tak, aby to měl 30 metrů do krámu a 12 minut pěšky do práce. Kdybych to tak měl, budu to tak dělat, to fakt nemá význam startovat auto. Mám to do práce pěšky asi tak na tři a půl hodiny svižné chůze (cca 18km) a veřejná doprava mi nejezdí podle mé potřeby, když zároveň s tím, že v daný den jedu do práce tak pak ještě vyřizuji velmi často i další věci. Do nejbližšího krámu to mám asi 500m, tak tam pro drobnosti si pěšky dojdu, ale vzhledem k tomu, že v tomhle krámě toho moc není, stejně musím odjet nakoupit do pět kilometrů vzdáleného místa. A také jsem proti zbytečným jízdám, ostatně také nehodlám utrácet zbytečně za pohonné hmoty, neplýtvám. Co se dokumentů týče, nosím si je v notebooku - to snad s auty až tak moc nesouvisí...

+1/0
12.2.2017 15:54
Foto

B52r50o98n10i27s51l55a16v 11G31a68b36r33y98š 2612579901

Odkud jste a kam jezdíte?

0/0
12.2.2017 15:55

L89i80b16o24r 90S94k95ý46p87a86l74a 7328413632120

Je-li pro vás tato informace tak moc důležitá, tak bydlím na brněnském venkově a pracuji v Brně. Solidní obchod, kde potřebuji nakoupit, je v městysu 5km daleko, jinak běžně nakoupím po cestě z práce. Autobus tu jezdí relativně často (jednou za dvě hodiny), ale pro moje potřeby to je nevyhovující. Také často jezdím s nemocnou přítelkyní k lékařům, ať už tady po okolních lokalitách anebo přímo do Brna na kliniky. Tam se na objednávku z dědiny autobusem nedostanete. Taxi je příliš drahé a pokud vás někde někdo objedná na desátou, tak si nemyslím, že je řešením dojet někam o půl deváté a strávit hodinu a půl čekáním na termín. Totéže práce - pokud mám třeba meeting v devět a jinak bych dorazil na sedmou, tak mi veřejná doprava taky nepomůže (pozdě přijít nehodlám...). Pro mne je prostě cesta vozem nezbytná. Často beru s sebou i jiné lidi, kteří potřebují jet v tu dobu stejným směrem.

0/0
12.2.2017 16:06
Foto

B85r39o74n68i29s42l69a94v 81G25a17b36r41y29š 2612879521

Právě proto nebydlím na vesnici. Bydlel jsem tam 20 let a pak jsem se přestěhoval do Brna. Vybral jsem si takovou lokalitu, abych se bez auta obešel.

0/0
12.2.2017 16:18

L90i38b61o18r 24S96k37ý59p13a13l79a 7628673412780

A já zase bydlím na vesnici, protože tu žiji se svojí přítelkyní, které patří tato nemovitost. A do práce se dopravovat potřebuji a můj rozmar to není. Nemůžete chtít po všech lidech, aby to dělali podle vašeho. Prostě - tomu, abych se přestěhoval přímo do města, brání spousta okolností, které nemohu ovlivnit. Nemůžete po všech chtít, aby například prodali svůj dům jen proto, že to je najednou z hlediska dopravy nevhodné nebo výhodné. Ano, když jsem byl sám, bydlel jsem v pronajatém bytě přímo v Brně a jezdil jsem do práce MHD. Nyní je situace jiná. Jasně - mohu se na přítelkyni vykašlat a odstěhovat se do města nazpátek, abych měl práci v dosahu MHD. Ale fakt to kvůli vám dělat nebudu.

0/0
12.2.2017 16:37
Foto

B88r14o34n46i68s85l88a71v 57G20a21b41r74y87š 2692159681

Nemusíte dělat to, co chci :-), to jste špatně pochopil. A nikde jsem ani výslovně nenapsal, abyste dělal to, co dělám já. Dělejte si, co chcete. :-) Ale pak si nestěžujte, že s autem musíte to a tamto, že musíte zaplatit hromadu poplatků, že se vjezd někam pořád omezuje, že nezaparkujete a že stojíte v koloně. Protože pokaždé, co čtu diskuzi týkající se aut a automobilismu, vidím jen a jen stížnosti.

0/0
12.2.2017 16:44

L35i85b78o50r 34S50k77ý24p76a40l68a 7388653242290

Ale já si nestěžuji na to, co bylo dosud předepsáno. Vím, že s vlastnictvím a provozem auta jsou spojeny další věci. Jen mi například vadí to, co plyne z informací v tomto článku, že neprojde emisemi automobil, který funguje, funguje na základě schválené homologace, splňuje všechno, co má. A trošku mne irituje, že člověk jako vy, se tu snaží vecpat svůj postoj, že auto není potřeba.

0/0
12.2.2017 16:51
Foto

B56r74o57n51i24s36l50a82v 14G49a88b59r13y85š 2952849251

Mě zase iritují ty kolony ve městech.

0/0
12.2.2017 17:12

L43i73b92o42r 54S98k48ý78p82a68l54a 7188583132280

Takže podle vás mám udělat co?

0/0
12.2.2017 17:15
Foto

B54r95o22n28i22s22l63a54v 97G44a94b45r84y60š 2272209901

Vy asi nic s ohledem na situaci, ale zamyslet by se měli ostatní. Nevěřím totiž tomu, že všichni, které vidím v těch autech, nevyhnutelně nutně musí jet autem.

0/0
12.2.2017 17:18

L44i83b23o32r 49S35k23ý30p57a12l45a 7528813382940

V tom případě děkuji, že uznáte to, že někdo ta auta fakt potřebuje. A opravdu vás můžu ujistit, že zbytečně nejezdím, na plýtvání nemám ani náladu, ani prostředky.

0/0
12.2.2017 17:21
Foto

B89r85o41n58i88s82l65a12v 31G20a48b44r19y13š 2132929321

To jsem ale už dávno uznal. Vím, že se lidé na vsi bez aut ani nehnou. Vzorem jsou rodiče, kteří nemají na rozhazování.

0/0
12.2.2017 17:51

J50a43n 27P24e29t14r31z55e86l14a 6914632610183

jsem freelancer a pracuji pro ruzne firmy, takze auto potrebuji, vy mi prijdete jako naprosto neflexibilni clovek, co pocita s tim, ze cely zivot bude sedet v kanclu na te same zidli

0/0
12.2.2017 16:18
Foto

B54r62o66n49i93s74l85a61v 12G60a27b21r11y39š 2852789201

To Vám jen přijde. Ale mýlíte se.

Jsem flexibilní vlakem, nikoliv autem. Držení volantu je u mě mrhání časem. Když kolegové jedou na nějakou schůzku autem, raději jedu vlakem. Jednak si můžu v klidu probrat pracovní materiály, jednak na ně nemusím čekat, protože obvykle odjíždějí dříve než já, a jednak se v autě necítím bezpečně.

0/0
12.2.2017 16:24

J54i98ř51í 30S40c93h77m75i66d36t 5360423944615

Stupňování buzerace nabývá obludných rozměrů, stále složitější a dražší je život normálního občana, STK stále dražší a složitější, víc ztraceného času a to už tu byly návrhy, že by se mělo jezdit každý rokRv, povinné revize komínů, kontroly čím topíte, zákazy určitých druhů kotlů, kupoval jsme plyňák tak chtěli hliníkový komín, tak jsem musel převložkovat komín, při výměně za nový musel být nerez, opět převložkování komínu, no a naposledy kondenzační plyňák a ten šel do umělé hmoty, se děsím toho, co vymyslí eurohujeři až budu opět měnit pec.

Politici produkují tolik dobra pro občany, že chudákům občanům se z toho návalu už podlamují kolena:-(.

+42/−1
11.2.2017 15:18

M19a66r58t40i88n 56J45u62r97e56č64k81a 2243624111921

Ono ten účel STK je pořád stejný, kontrola vyhovujícího stavu vozidla. Kdyby velká část majitelů aut nepodváděla, tak tyto šaškárny by se (snad) nedělaly.

+3/−10
11.2.2017 17:52

V30á26c11l34a81v 19P61í65c34h31a 2713706282180

Otázka zní, jak moc velká část to je, dejme tomu deset procent. Ti samozřejmě budou podvádět i nadále a jediný, kdo na to doplatí, bude slušný občan.

+9/0
11.2.2017 19:47

M59a34r68t64i64n 11J43u79r55e89č62k18a 2453524721751

No, jestli bych mohl trošku počet šizených STK odhadnout třeba oproti stočeným a jinak ošizeným autům u prodejů, které také nějak pak musely projít i STK, tak bych tipoval daleko více procent ošizených aut na STK než Vy. Když jsou tady takoví šikulové přes podvody původu atd., tak si určitě hravě poradí i s STK.

0/−2
11.2.2017 20:07

J22a62k23u64b 43Č16u25b93a 9360376577

Tak proč neudělají pořádek se STK?

0/0
12.2.2017 4:48

M95a73r64t35i73n 90J79u48r14e57č54k96a 2463904861451

Nějaké pokusy tady přece byly, např. zavedení focení a kamer. Teď je to další pokus, automatizovat proces měření, aby do nich nemohl technik "zasahovat". Akorát nic není 100%. Možná by pomohlo, kdyby police víc posílala podezřelá auta na přezkoumání STK, když nějaké takové auto objeví v provozu. Pravomoc na toto má už nyní. Už bych ale viděl zase ten poprask, že je to šikana ze strany policie. Jestli máte jiný nápad, sem s ním, jak si došlápnout na STK.

+1/−2
12.2.2017 7:55

F54e44r28d11i26n23a60n54d 59S17l15a52v25í27k 1525702382729

Jistě, že je to šikana, policista není technik aby mohl kvalifikovaně rozhodnout jestli je auto v pořádku nebo ne. A jen tak někoho namátově stavět poslat na zajížďku 10km na nějakou STK, zdržení víc jak 1 hodina. To mi přijde jako neskutečná šikana.

0/0
12.2.2017 10:27

M84a83r80t34i37n 43J53u72r34e70č64k18a 2253284511281

Pokud se přes karosérií svítí přes rez skrz, pokud auto čmoudí jak fabrika, pokud řidič není přes tónované sklo vůbec vidět, tak takové auto si myslím by policisté mohli posílat na STK, protože je problém zřejmý a to jak technický na voze, tak i případný na obejití posledně realizované STK (nemluvě, pokud takovéto auto má těsně po technické).

Samozřejmě jen k vůli podezření na něco je nesmysl, aby policista někoho takto šikanoval. Těm co ale viditelně podvádějí s STK bych to nechal "vyžrat" a být policistou, tak je na nucené STK poslal. Především k vůli těmto se dělají pak tyto nesmysly, které zbytečně obtěžují a šikanují spořádané majitelé aut.

+5/0
12.2.2017 10:51

M79a48r90t19i56n 79J60u14r79e24č82k74a 2953874391111

Navíc si myslím, kdyby na STK takto dorazilo cíleně auto, že jej tam poslala policie, tak by si STK už nedovolila jej pustit nekalým způsobem, pokud by hrubě neplnilo.

+3/0
12.2.2017 10:54

P36e17t27r 11N61ě73m20e90c 4660713490367

Ano. Ale to by policie musela mít 1) koule a za 2) zákonou možnost, jak poslat auto na STK, protože nyní, jestli se nepletu, je povolená zajížďka 4km tam, 4km zpět, to nestačí ani na jízdu po větším městě, natož pak ze sousední vesnice.

0/0
13.2.2017 10:11

P82e93t98r 88N34ě73m97e72c 4310463630387

stk zestátnit, resp. STK nikdy neměly být soukromé.

0/0
13.2.2017 10:09

M13a30r30t56i29n 69J96u38r81e35č16k88a 2203334271271

Nejsem si jist, jestli by to něco vyřešilo. Jeden problém jsou majitelé STK, druhý problém samotní pracovníci. Obě strany z toho rýžují podvody, takže je pro mne jen detail, jestli se jedná o majitele firmy nebo nějakého ředitele státního podniku.

+1/0
13.2.2017 12:29

P74e80t27r 89N17ě20m76e96c 4290823850707

Minimálně by odpadlo to, že "musí pouštět", aby k nim někdo jezdil, jinak by nevydělali=neměli na výplaty. Podle mě by dost problémů ubylo. +centrálně organizované jednotné školení. A Dekra by konečně utřela.

0/0
13.2.2017 13:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.