Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L88a93d82i75s47l90a63v 71K34a97l42o30u31s 7275766221400

Nikde v životě jsem se s tak vysokou mírou korupce, než na STK nesetkal.

+1/0
18.3.2017 17:07

O52n72d39r35e90j 48P65o31d39z21i64m21e17k 8343162127185

Pokud je to auto v záruce, tak je to problém prodejce. A mimochodem, na emise/STK se jde poprvé po 4 letech provozu - to už snad není zánovní auto...

0/0
13.2.2017 9:13

P49e61t80r 48N14ě80m98e57c 4220783850947

A prodejce řekne "a pane, kde jste co tankoval?". Moc si nepomůžete.. Po 4 letech provozu je auto stále zánovní, když má životnost řekněme 15-20 let.

+1/0
13.2.2017 10:03

L16i18b60o92r 36M98o27u77č48k97a 1548277545182

auto melo odjakziva planovanou zivotnost 7 let, co je navic je ku prospechu majitele, pripadne dalsich majitelu

0/0
13.2.2017 11:00

L79a98d59i26s72l36a27v 22K76a25l40o91u47s 7915396761780

tahle definice je totální nesmysl. Takže když si koupíte v salůnu skladivku

0/0
18.3.2017 17:09

L69a78d35i32s13l13a28v 80K34a87l34o69u51s 7165636921950

7 let starou,tak po zjištění,že je 7 let stará ji rovnou odvezete do sběfného dvora ?

0/0
18.3.2017 17:11

J10a10n 96K94u15b59a76l93e40k 4459620433616

Jezisi, ta cetina ja opravdu hrozna. Mozna by stalo zato zamestnavat nekoho, kdo cesky umi....

0/−1
13.2.2017 4:37

J35i47n70d29ř84i47c28h 85Š76k94o41p45e48k 4475921520355

takže tebe asi tedy raději ne

0/0
19.2.2017 13:37
Foto

P19e75t97r 51N90o38v78o82t63ň29á57k 1385711663658

(Na takovém Zélandu to jde i bez přísného STK) To všechno má jenom jeden jediný účel a to navýšit počet prodaných aut a tím příjem statní kasy. Většina řemeslníků jezdí ve zhruba deset let starých dodávkách nebo starších, protože koupit nové auto za půl mega a víc jenom kvůli práci, si málo který živnostník může dovolit. Kupovat co čtyři roky nová auta si mohou dovolit firmy s mnoha milionovými obraty. Pokud a to se stane, nás legislativa donutí kupovat nová auta, povede to k jedinému a to ke zdražování, ti menší budou končit, protože kontrolní hlášení, už spousta účetních nechce dělat, do toho přijde EET, neustálá povinná školení, obrovská spousta nákladů navíc a na jednotlivé lidi toho pak může být příliš. Někteří skončí úplně jiní přejdou jenom na melouchy, velké firmy budou přebírat jejich práci, ale to samozřejmě povede jen a pouze ke zdražování pro konečného zákazníka. Negativně se to projeví především v menších obcích, protože majitel komplexu bytových domů někde ve městě na tu opravu mít bude, ale v obcích bude spousta lidí co si takovou legální opravu nebudou moci dovolit.

+9/0
12.2.2017 20:54

J46i72ř62í 85P97e32l30c 3260748206331

Nevím proč blázníte. Já si vzal telefon, natočil jsem průběh emisí, SW se zasekl (technik naštěstí dost nahlas pornesl, něco ve smyslu " zase to nefunguje"). Zkusil to na mě, že to musí do servisu a bla,...A tak jsem řekl: "máte dvě možnosti, když vám nefunguje SW, že chci vráti peníze a zajedu si jinam, nebo auto projde". A....

A prošlo :-)

+4/−1
12.2.2017 17:39

M14a65r59t66i21n 83V50a14c36e85k 1451199443183

v Liberci Vratislavicích na TK. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu před prodejem motocyklu. Čekal jsem 3 hodiny. V celých třech hodinách bral technik pouze odstavená vozidla na dvoře a klíčky lovil z kapsy jak králíky. Že u aut nekontroloval čepy, světla, brzdová světla a stav ani nemluvím. Jen s vozidlem zajel dovnitř poseděl ve vozidle a po 10 minutách odjížděl ven a zajížděl s novým králíkem. Škoda, že mě tam nechal čekat tak dlouho, nefunkční brzdová světla a jiné závady ani neřešil, natož aby na ně přišel. Byl jsem tak naštvaný, že jsem chtěl napsat na ministerstvo dopravy. Posléze jsem vychladl - stejně by se nic nezměnilo. Jen by mě zajímalo kolik si za den bokem vydělá - můj odhad 3 - 4 tisíce.

+3/−1
12.2.2017 15:18

P91a45v31e28l 69S57e14n38f74t 1978742846165

Neskutečná buzerace. Auta, co za nimi to smrdí potkám dvě do měsíce. Jeden Favorit a jeden Opel Corsa 1.2 s podpálenými kroužky.

+4/0
12.2.2017 0:37

M53a13r87t58i32n 41J66u33r22e33č96k17a 2733864671391

Známý mechanik mi uváděl, že není problém v těch autech jako takových, ale především servisech. Že není problém udělat dobře rozvody a další i u 30 let starého auta, aby pak nečmoudilo, pokud je motor v pořádku. Problémem jsou pokoutní opraváři, kteří autům nerozumí, rozvody nastavují od oka, přepisují řídicí jednotky pro navýšení výkonu také, aniž by tomu nějak víc rozuměli, emise si dělají podvodem a pak z toho vznikají tyto kouřící katastrofy. Něco k teorii tuningu motoru a proč kouří je např. zde:

http://www.alfatuning.sk/rizika_a_negativa_zvysovania_vykonu.php?lang=sk

0/−2
12.2.2017 8:06

A78l11e63x27a76n16d85e98r 97N14o61v29á75k 2908605914364

ANO, bude líp.

+4/−3
11.2.2017 23:43
Foto

B76r96o11n47i37s22l77a76v 84G78a22b33r20y95š 2692459971

Ještě že žádné auto nemám... ;-D O starost míň. :-)

+1/−1
11.2.2017 16:33

V95l96a20d66i38m47í26r 88F60i28b78i47g57e31r 5714151801954

Bez starostí by se Matrix zhroutil ;-). Ale máte pravdu bez auta je problémů o dost méně. Díky práci našich i EU politiků každý rok naskakují další starosti.

+2/0
11.2.2017 17:27

L89i66b91o51r 87S85k50ý91p36a73l74a 7868173912820

To, že Vy auto nemáte, neznamená automaticky, že by jej nepotřebovali jiní lidé.

+4/0
12.2.2017 2:28

J76a93k62u80b 68Č48u58b83a 9580766937

To on taky netvrdí.

0/0
12.2.2017 4:47
Foto

B97r39o36n56i49s28l39a10v 79G78a16b53r19y34š 2262469211

To jsem tím říct nechtěl. Spíš to, že kdo chce, přidělává si starosti sám a zcela dobrovolně. Tak ať si potom nestěžuje.

0/−1
12.2.2017 11:38

L52i24b72o20r 86S63k79ý36p18a34l21a 7578403812420

Sám a zcela dobrovolně? No tak dobře. Je pravda, že do práce jezdím zcela dobrovolně. Že se tam musím dostat v určité době, je vlastně důsledek toho, že pracovní smlouvu jsem podepsal dobrovolně. Ale určitě není moje rozhodnutí, že veřejná doprava tu jezdí zcela nevyhovujícím způsobem. Takže prosím, rozlišujte mezi potřebou a dobrovolností alespoň v tom smyslu, že někdo to auto nemá jen tak pro zábavu.

+3/0
12.2.2017 13:58
Foto

B74r93o86n21i64s78l33a56v 57G17a21b13r70y49š 2532559521

Veřejná doprava by se dala dělat lépe. Ale to by někdo musel chtít.

Vaše dobrovolné rozhodnutí je, že jezdíte do práce autem. A vzhledem k tomu, jaké se v ulicích Prahy tvoří každý den kolony, pak musím říct, že si to řidiči dělají sami. Nikdo je do toho auta násilím netlačí.

0/0
12.2.2017 14:19

L11i46b40o43r 14S82k20ý74p56a30l40a 7928273512480

Jezdím nejen do práce, ale jezdím také na nákup. Jak chcete tahat balík minerálek autobusem? A samozřejmě i jiné věci. A ten autobus navíc nejezdí v době, kdy to potřebuji. Opakuji - POTŘEBUJI. To auto mám k dispozici přesně tak a přesně v době, kdy to potřebuji. Auto splňuje moje požadavky na to, abych se dostal tam, kam se chci dostat v době, kdy se tam potřebuji dostat. Nehoním si na tom ego. Mimochodem - nejsem v Praze.

+2/0
12.2.2017 14:38
Foto

B95r72o78n24i46s14l80a41v 29G66a24b12r75y59š 2192859641

Zařídil jsem si to tak, že do práce chodím pěšky, asi 12 minut. Během té cesty se proberu a trochu rozcvičím. Krám mám 30 metrů od domu. A ano, bydlím na sídlišti v Praze.

Víte, během studia jsem si dělal vlastní výzkum a došel jsem k tomu, že spousta lidí nedokážou svá rozhodnutí promyslet do detailu. Anebo jinak: nezohledňují při výběru bydliště dopravní obslužnost. Nastěhují se někam, kde je sice levnější nájem, ale to je vykoupeno tím, že musí více přemýšlet nad tím, kam, kdy a kudy pojedou. Případně si pořídí ještě jedno auto. Tím ovšem neříkám, že je to Váš případ, třeba tam, kde nyní bydlíte, jste už od narození. Výsledek této mentality vidíte sám. Všichni se chtějí někam dostat v jeden čas a to způsobuje kongesce.

Nejsem proti autům všeobecně, jsem proti zbytečným jízdám. Kdyby si aspoň každý desátý řidič řekl, že dnes autem nemusí a dokumenty si ponese v aktovce, bylo by to fajn a městům by se ulevilo. Města opravdu nejsou nafukovací a toho prostoru tady tolik není, aby si každý mohl jet sám ve vlastním autě. Už teď jsme se dostali do fáze, kdy automobilismus omezuje sám sebe.

0/0
12.2.2017 15:37

L77i67b55o92r 51S98k70ý20p75a45l18a 7588923622390

Víte - ne každý má tak volný výběr bydliště, že si ho může zvolit tak, aby to měl 30 metrů do krámu a 12 minut pěšky do práce. Kdybych to tak měl, budu to tak dělat, to fakt nemá význam startovat auto. Mám to do práce pěšky asi tak na tři a půl hodiny svižné chůze (cca 18km) a veřejná doprava mi nejezdí podle mé potřeby, když zároveň s tím, že v daný den jedu do práce tak pak ještě vyřizuji velmi často i další věci. Do nejbližšího krámu to mám asi 500m, tak tam pro drobnosti si pěšky dojdu, ale vzhledem k tomu, že v tomhle krámě toho moc není, stejně musím odjet nakoupit do pět kilometrů vzdáleného místa. A také jsem proti zbytečným jízdám, ostatně také nehodlám utrácet zbytečně za pohonné hmoty, neplýtvám. Co se dokumentů týče, nosím si je v notebooku - to snad s auty až tak moc nesouvisí...

+1/0
12.2.2017 15:54
Foto

B65r71o17n96i70s39l19a47v 30G15a21b75r88y79š 2442259471

Odkud jste a kam jezdíte?

0/0
12.2.2017 15:55

L43i75b25o58r 95S54k54ý73p18a13l69a 7688713822350

Je-li pro vás tato informace tak moc důležitá, tak bydlím na brněnském venkově a pracuji v Brně. Solidní obchod, kde potřebuji nakoupit, je v městysu 5km daleko, jinak běžně nakoupím po cestě z práce. Autobus tu jezdí relativně často (jednou za dvě hodiny), ale pro moje potřeby to je nevyhovující. Také často jezdím s nemocnou přítelkyní k lékařům, ať už tady po okolních lokalitách anebo přímo do Brna na kliniky. Tam se na objednávku z dědiny autobusem nedostanete. Taxi je příliš drahé a pokud vás někde někdo objedná na desátou, tak si nemyslím, že je řešením dojet někam o půl deváté a strávit hodinu a půl čekáním na termín. Totéže práce - pokud mám třeba meeting v devět a jinak bych dorazil na sedmou, tak mi veřejná doprava taky nepomůže (pozdě přijít nehodlám...). Pro mne je prostě cesta vozem nezbytná. Často beru s sebou i jiné lidi, kteří potřebují jet v tu dobu stejným směrem.

0/0
12.2.2017 16:06
Foto

B14r84o46n13i52s21l25a34v 68G30a35b87r40y32š 2802399411

Právě proto nebydlím na vesnici. Bydlel jsem tam 20 let a pak jsem se přestěhoval do Brna. Vybral jsem si takovou lokalitu, abych se bez auta obešel.

0/0
12.2.2017 16:18

L30i70b25o26r 47S79k68ý26p61a33l61a 7358483782570

A já zase bydlím na vesnici, protože tu žiji se svojí přítelkyní, které patří tato nemovitost. A do práce se dopravovat potřebuji a můj rozmar to není. Nemůžete chtít po všech lidech, aby to dělali podle vašeho. Prostě - tomu, abych se přestěhoval přímo do města, brání spousta okolností, které nemohu ovlivnit. Nemůžete po všech chtít, aby například prodali svůj dům jen proto, že to je najednou z hlediska dopravy nevhodné nebo výhodné. Ano, když jsem byl sám, bydlel jsem v pronajatém bytě přímo v Brně a jezdil jsem do práce MHD. Nyní je situace jiná. Jasně - mohu se na přítelkyni vykašlat a odstěhovat se do města nazpátek, abych měl práci v dosahu MHD. Ale fakt to kvůli vám dělat nebudu.

0/0
12.2.2017 16:37
Foto

B31r84o71n14i43s41l71a35v 27G50a55b38r70y66š 2242519361

Nemusíte dělat to, co chci :-), to jste špatně pochopil. A nikde jsem ani výslovně nenapsal, abyste dělal to, co dělám já. Dělejte si, co chcete. :-) Ale pak si nestěžujte, že s autem musíte to a tamto, že musíte zaplatit hromadu poplatků, že se vjezd někam pořád omezuje, že nezaparkujete a že stojíte v koloně. Protože pokaždé, co čtu diskuzi týkající se aut a automobilismu, vidím jen a jen stížnosti.

0/0
12.2.2017 16:44

L72i38b48o11r 67S18k65ý14p76a86l89a 7878633982300

Ale já si nestěžuji na to, co bylo dosud předepsáno. Vím, že s vlastnictvím a provozem auta jsou spojeny další věci. Jen mi například vadí to, co plyne z informací v tomto článku, že neprojde emisemi automobil, který funguje, funguje na základě schválené homologace, splňuje všechno, co má. A trošku mne irituje, že člověk jako vy, se tu snaží vecpat svůj postoj, že auto není potřeba.

0/0
12.2.2017 16:51
Foto

B51r76o66n54i59s76l95a10v 57G44a96b75r90y51š 2972599471

Mě zase iritují ty kolony ve městech.

0/0
12.2.2017 17:12

L80i34b61o19r 40S56k62ý75p15a98l65a 7538813472630

Takže podle vás mám udělat co?

0/0
12.2.2017 17:15
Foto

B50r35o86n92i98s68l91a59v 76G38a89b65r70y42š 2742629781

Vy asi nic s ohledem na situaci, ale zamyslet by se měli ostatní. Nevěřím totiž tomu, že všichni, které vidím v těch autech, nevyhnutelně nutně musí jet autem.

0/0
12.2.2017 17:18

L36i51b16o38r 46S20k21ý30p13a77l53a 7768403552750

V tom případě děkuji, že uznáte to, že někdo ta auta fakt potřebuje. A opravdu vás můžu ujistit, že zbytečně nejezdím, na plýtvání nemám ani náladu, ani prostředky.

0/0
12.2.2017 17:21
Foto

B96r42o34n64i63s14l60a78v 88G74a84b79r49y89š 2912439401

To jsem ale už dávno uznal. Vím, že se lidé na vsi bez aut ani nehnou. Vzorem jsou rodiče, kteří nemají na rozhazování.

0/0
12.2.2017 17:51

J46a86n 27P39e40t35r14z24e75l72a 6944902470813

jsem freelancer a pracuji pro ruzne firmy, takze auto potrebuji, vy mi prijdete jako naprosto neflexibilni clovek, co pocita s tim, ze cely zivot bude sedet v kanclu na te same zidli

0/0
12.2.2017 16:18
Foto

B46r82o23n67i37s17l19a97v 73G75a72b26r63y61š 2402709391

To Vám jen přijde. Ale mýlíte se.

Jsem flexibilní vlakem, nikoliv autem. Držení volantu je u mě mrhání časem. Když kolegové jedou na nějakou schůzku autem, raději jedu vlakem. Jednak si můžu v klidu probrat pracovní materiály, jednak na ně nemusím čekat, protože obvykle odjíždějí dříve než já, a jednak se v autě necítím bezpečně.

0/0
12.2.2017 16:24

J21i43ř22í 40S53c37h46m65i17d30t 5500873414645

Stupňování buzerace nabývá obludných rozměrů, stále složitější a dražší je život normálního občana, STK stále dražší a složitější, víc ztraceného času a to už tu byly návrhy, že by se mělo jezdit každý rokRv, povinné revize komínů, kontroly čím topíte, zákazy určitých druhů kotlů, kupoval jsme plyňák tak chtěli hliníkový komín, tak jsem musel převložkovat komín, při výměně za nový musel být nerez, opět převložkování komínu, no a naposledy kondenzační plyňák a ten šel do umělé hmoty, se děsím toho, co vymyslí eurohujeři až budu opět měnit pec.

Politici produkují tolik dobra pro občany, že chudákům občanům se z toho návalu už podlamují kolena:-(.

+42/−1
11.2.2017 15:18

M86a51r91t48i95n 35J31u64r36e30č47k22a 2503654241701

Ono ten účel STK je pořád stejný, kontrola vyhovujícího stavu vozidla. Kdyby velká část majitelů aut nepodváděla, tak tyto šaškárny by se (snad) nedělaly.

+3/−10
11.2.2017 17:52

V51á83c14l42a83v 56P34í51c92h54a 2763126292850

Otázka zní, jak moc velká část to je, dejme tomu deset procent. Ti samozřejmě budou podvádět i nadále a jediný, kdo na to doplatí, bude slušný občan.

+9/0
11.2.2017 19:47

M68a20r42t20i85n 74J70u23r43e44č17k56a 2173914911401

No, jestli bych mohl trošku počet šizených STK odhadnout třeba oproti stočeným a jinak ošizeným autům u prodejů, které také nějak pak musely projít i STK, tak bych tipoval daleko více procent ošizených aut na STK než Vy. Když jsou tady takoví šikulové přes podvody původu atd., tak si určitě hravě poradí i s STK.

0/−2
11.2.2017 20:07

J85a80k51u46b 77Č65u82b97a 9800406267

Tak proč neudělají pořádek se STK?

0/0
12.2.2017 4:48

M49a54r50t58i29n 44J49u61r37e78č39k79a 2483984381491

Nějaké pokusy tady přece byly, např. zavedení focení a kamer. Teď je to další pokus, automatizovat proces měření, aby do nich nemohl technik "zasahovat". Akorát nic není 100%. Možná by pomohlo, kdyby police víc posílala podezřelá auta na přezkoumání STK, když nějaké takové auto objeví v provozu. Pravomoc na toto má už nyní. Už bych ale viděl zase ten poprask, že je to šikana ze strany policie. Jestli máte jiný nápad, sem s ním, jak si došlápnout na STK.

+1/−2
12.2.2017 7:55

F69e34r36d49i42n59a61n67d 95S59l82a18v12í37k 1435392542589

Jistě, že je to šikana, policista není technik aby mohl kvalifikovaně rozhodnout jestli je auto v pořádku nebo ne. A jen tak někoho namátově stavět poslat na zajížďku 10km na nějakou STK, zdržení víc jak 1 hodina. To mi přijde jako neskutečná šikana.

0/0
12.2.2017 10:27

M31a67r91t85i87n 21J66u39r64e61č56k10a 2123464491261

Pokud se přes karosérií svítí přes rez skrz, pokud auto čmoudí jak fabrika, pokud řidič není přes tónované sklo vůbec vidět, tak takové auto si myslím by policisté mohli posílat na STK, protože je problém zřejmý a to jak technický na voze, tak i případný na obejití posledně realizované STK (nemluvě, pokud takovéto auto má těsně po technické).

Samozřejmě jen k vůli podezření na něco je nesmysl, aby policista někoho takto šikanoval. Těm co ale viditelně podvádějí s STK bych to nechal "vyžrat" a být policistou, tak je na nucené STK poslal. Především k vůli těmto se dělají pak tyto nesmysly, které zbytečně obtěžují a šikanují spořádané majitelé aut.

+5/0
12.2.2017 10:51

M23a73r53t90i82n 89J92u81r62e69č61k41a 2583104441101

Navíc si myslím, kdyby na STK takto dorazilo cíleně auto, že jej tam poslala policie, tak by si STK už nedovolila jej pustit nekalým způsobem, pokud by hrubě neplnilo.

+3/0
12.2.2017 10:54

P34e89t77r 70N56ě82m46e25c 4810123940987

Ano. Ale to by policie musela mít 1) koule a za 2) zákonou možnost, jak poslat auto na STK, protože nyní, jestli se nepletu, je povolená zajížďka 4km tam, 4km zpět, to nestačí ani na jízdu po větším městě, natož pak ze sousední vesnice.

0/0
13.2.2017 10:11

P21e94t56r 46N67ě85m23e69c 4840633740417

stk zestátnit, resp. STK nikdy neměly být soukromé.

0/0
13.2.2017 10:09

M73a19r32t27i59n 35J80u64r26e55č75k22a 2673774681391

Nejsem si jist, jestli by to něco vyřešilo. Jeden problém jsou majitelé STK, druhý problém samotní pracovníci. Obě strany z toho rýžují podvody, takže je pro mne jen detail, jestli se jedná o majitele firmy nebo nějakého ředitele státního podniku.

+1/0
13.2.2017 12:29

P36e38t18r 79N94ě92m69e67c 4220243720717

Minimálně by odpadlo to, že "musí pouštět", aby k nim někdo jezdil, jinak by nevydělali=neměli na výplaty. Podle mě by dost problémů ubylo. +centrálně organizované jednotné školení. A Dekra by konečně utřela.

0/0
13.2.2017 13:19







Najdete na iDNES.cz