Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Blog: Přísnějšími testy emisí na STK nemusí projít ani zdravé auto

Měření emisí u automobilů v roce 2017 zpřísnilo. Protože se však Ministerstvu dopravy vymkla kontrola z rukou, nemusí vyhovět ani vozidlo, co je emisně naprosto v pořádku. Píše ve svém blogu na iDNES.cz přední český odborník na měření emisí Libor Fleischhans.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L45a74d63i93s98l85a96v 73K56a25l62o80u84s 7445576291810

Nikde v životě jsem se s tak vysokou mírou korupce, než na STK nesetkal.

+1/0
18.3.2017 17:07

O65n27d19r60e87j 33P49o79d58z45i95m62e64k 8453742977265

Pokud je to auto v záruce, tak je to problém prodejce. A mimochodem, na emise/STK se jde poprvé po 4 letech provozu - to už snad není zánovní auto...

0/0
13.2.2017 9:13

P67e60t12r 49N79ě57m24e90c 4180973250707

A prodejce řekne "a pane, kde jste co tankoval?". Moc si nepomůžete.. Po 4 letech provozu je auto stále zánovní, když má životnost řekněme 15-20 let.

+1/0
13.2.2017 10:03

L59i19b30o72r 32M15o74u55č26k64a 1268277975452

auto melo odjakziva planovanou zivotnost 7 let, co je navic je ku prospechu majitele, pripadne dalsich majitelu

0/0
13.2.2017 11:00

L30a61d97i58s98l93a30v 82K93a77l70o67u73s 7185216451260

tahle definice je totální nesmysl. Takže když si koupíte v salůnu skladivku

0/0
18.3.2017 17:09

L73a40d58i84s23l89a86v 18K28a20l81o97u68s 7245806871810

7 let starou,tak po zjištění,že je 7 let stará ji rovnou odvezete do sběfného dvora ?

0/0
18.3.2017 17:11

J97a25n 96K87u25b30a92l87e51k 4559630213696

Jezisi, ta cetina ja opravdu hrozna. Mozna by stalo zato zamestnavat nekoho, kdo cesky umi....

0/−1
13.2.2017 4:37

J57i81n85d15ř40i14c18h 57Š22k43o87p75e11k 4355151110165

takže tebe asi tedy raději ne

0/0
19.2.2017 13:37
Foto

P95e71t52r 76N30o94v24o33t84ň87á12k 1305111293388

(Na takovém Zélandu to jde i bez přísného STK) To všechno má jenom jeden jediný účel a to navýšit počet prodaných aut a tím příjem statní kasy. Většina řemeslníků jezdí ve zhruba deset let starých dodávkách nebo starších, protože koupit nové auto za půl mega a víc jenom kvůli práci, si málo který živnostník může dovolit. Kupovat co čtyři roky nová auta si mohou dovolit firmy s mnoha milionovými obraty. Pokud a to se stane, nás legislativa donutí kupovat nová auta, povede to k jedinému a to ke zdražování, ti menší budou končit, protože kontrolní hlášení, už spousta účetních nechce dělat, do toho přijde EET, neustálá povinná školení, obrovská spousta nákladů navíc a na jednotlivé lidi toho pak může být příliš. Někteří skončí úplně jiní přejdou jenom na melouchy, velké firmy budou přebírat jejich práci, ale to samozřejmě povede jen a pouze ke zdražování pro konečného zákazníka. Negativně se to projeví především v menších obcích, protože majitel komplexu bytových domů někde ve městě na tu opravu mít bude, ale v obcích bude spousta lidí co si takovou legální opravu nebudou moci dovolit.

+9/0
12.2.2017 20:54

J36i42ř14í 50P92e59l65c 3680548926311

Nevím proč blázníte. Já si vzal telefon, natočil jsem průběh emisí, SW se zasekl (technik naštěstí dost nahlas pornesl, něco ve smyslu " zase to nefunguje"). Zkusil to na mě, že to musí do servisu a bla,...A tak jsem řekl: "máte dvě možnosti, když vám nefunguje SW, že chci vráti peníze a zajedu si jinam, nebo auto projde". A....

A prošlo :-)

+4/−1
12.2.2017 17:39

M23a70r81t23i24n 96V25a98c78e43k 1251549343953

v Liberci Vratislavicích na TK. Potřeboval jsem jen evidenční kontrolu před prodejem motocyklu. Čekal jsem 3 hodiny. V celých třech hodinách bral technik pouze odstavená vozidla na dvoře a klíčky lovil z kapsy jak králíky. Že u aut nekontroloval čepy, světla, brzdová světla a stav ani nemluvím. Jen s vozidlem zajel dovnitř poseděl ve vozidle a po 10 minutách odjížděl ven a zajížděl s novým králíkem. Škoda, že mě tam nechal čekat tak dlouho, nefunkční brzdová světla a jiné závady ani neřešil, natož aby na ně přišel. Byl jsem tak naštvaný, že jsem chtěl napsat na ministerstvo dopravy. Posléze jsem vychladl - stejně by se nic nezměnilo. Jen by mě zajímalo kolik si za den bokem vydělá - můj odhad 3 - 4 tisíce.

+3/−1
12.2.2017 15:18

P96a12v20e12l 88S29e84n10f82t 1358172746485

Neskutečná buzerace. Auta, co za nimi to smrdí potkám dvě do měsíce. Jeden Favorit a jeden Opel Corsa 1.2 s podpálenými kroužky.

+4/0
12.2.2017 0:37

M42a61r12t49i38n 15J47u81r10e35č69k88a 2333864841741

Známý mechanik mi uváděl, že není problém v těch autech jako takových, ale především servisech. Že není problém udělat dobře rozvody a další i u 30 let starého auta, aby pak nečmoudilo, pokud je motor v pořádku. Problémem jsou pokoutní opraváři, kteří autům nerozumí, rozvody nastavují od oka, přepisují řídicí jednotky pro navýšení výkonu také, aniž by tomu nějak víc rozuměli, emise si dělají podvodem a pak z toho vznikají tyto kouřící katastrofy. Něco k teorii tuningu motoru a proč kouří je např. zde:

http://www.alfatuning.sk/rizika_a_negativa_zvysovania_vykonu.php?lang=sk

0/−2
12.2.2017 8:06

A40l45e11x40a90n70d46e82r 53N20o95v16á95k 2428805624944

ANO, bude líp.

+4/−3
11.2.2017 23:43
Foto

B74r70o72n94i43s54l98a36v 17G78a33b26r23y25š 2542649811

Ještě že žádné auto nemám... ;-D O starost míň. :-)

+1/−1
11.2.2017 16:33

V94l26a13d11i59m17í91r 53F31i19b14i10g47e40r 5934281601904

Bez starostí by se Matrix zhroutil ;-). Ale máte pravdu bez auta je problémů o dost méně. Díky práci našich i EU politiků každý rok naskakují další starosti.

+2/0
11.2.2017 17:27

L51i29b14o13r 38S32k16ý73p56a31l37a 7888373102890

To, že Vy auto nemáte, neznamená automaticky, že by jej nepotřebovali jiní lidé.

+4/0
12.2.2017 2:28

J91a41k31u54b 13Č31u48b62a 9890426177

To on taky netvrdí.

0/0
12.2.2017 4:47
Foto

B68r42o88n27i41s74l93a20v 50G36a58b87r51y55š 2782319271

To jsem tím říct nechtěl. Spíš to, že kdo chce, přidělává si starosti sám a zcela dobrovolně. Tak ať si potom nestěžuje.

0/−1
12.2.2017 11:38

L63i52b40o27r 72S78k91ý37p71a78l96a 7118183222450

Sám a zcela dobrovolně? No tak dobře. Je pravda, že do práce jezdím zcela dobrovolně. Že se tam musím dostat v určité době, je vlastně důsledek toho, že pracovní smlouvu jsem podepsal dobrovolně. Ale určitě není moje rozhodnutí, že veřejná doprava tu jezdí zcela nevyhovujícím způsobem. Takže prosím, rozlišujte mezi potřebou a dobrovolností alespoň v tom smyslu, že někdo to auto nemá jen tak pro zábavu.

+3/0
12.2.2017 13:58
Foto

B70r49o14n74i97s62l21a85v 62G78a22b47r45y61š 2982379481

Veřejná doprava by se dala dělat lépe. Ale to by někdo musel chtít.

Vaše dobrovolné rozhodnutí je, že jezdíte do práce autem. A vzhledem k tomu, jaké se v ulicích Prahy tvoří každý den kolony, pak musím říct, že si to řidiči dělají sami. Nikdo je do toho auta násilím netlačí.

0/0
12.2.2017 14:19

L77i18b45o26r 62S24k41ý69p19a30l39a 7658803742790

Jezdím nejen do práce, ale jezdím také na nákup. Jak chcete tahat balík minerálek autobusem? A samozřejmě i jiné věci. A ten autobus navíc nejezdí v době, kdy to potřebuji. Opakuji - POTŘEBUJI. To auto mám k dispozici přesně tak a přesně v době, kdy to potřebuji. Auto splňuje moje požadavky na to, abych se dostal tam, kam se chci dostat v době, kdy se tam potřebuji dostat. Nehoním si na tom ego. Mimochodem - nejsem v Praze.

+2/0
12.2.2017 14:38
Foto

B86r54o23n53i92s67l44a64v 84G40a91b80r21y79š 2642879921

Zařídil jsem si to tak, že do práce chodím pěšky, asi 12 minut. Během té cesty se proberu a trochu rozcvičím. Krám mám 30 metrů od domu. A ano, bydlím na sídlišti v Praze.

Víte, během studia jsem si dělal vlastní výzkum a došel jsem k tomu, že spousta lidí nedokážou svá rozhodnutí promyslet do detailu. Anebo jinak: nezohledňují při výběru bydliště dopravní obslužnost. Nastěhují se někam, kde je sice levnější nájem, ale to je vykoupeno tím, že musí více přemýšlet nad tím, kam, kdy a kudy pojedou. Případně si pořídí ještě jedno auto. Tím ovšem neříkám, že je to Váš případ, třeba tam, kde nyní bydlíte, jste už od narození. Výsledek této mentality vidíte sám. Všichni se chtějí někam dostat v jeden čas a to způsobuje kongesce.

Nejsem proti autům všeobecně, jsem proti zbytečným jízdám. Kdyby si aspoň každý desátý řidič řekl, že dnes autem nemusí a dokumenty si ponese v aktovce, bylo by to fajn a městům by se ulevilo. Města opravdu nejsou nafukovací a toho prostoru tady tolik není, aby si každý mohl jet sám ve vlastním autě. Už teď jsme se dostali do fáze, kdy automobilismus omezuje sám sebe.

0/0
12.2.2017 15:37

L70i61b83o54r 97S13k11ý39p83a44l41a 7818463162750

Víte - ne každý má tak volný výběr bydliště, že si ho může zvolit tak, aby to měl 30 metrů do krámu a 12 minut pěšky do práce. Kdybych to tak měl, budu to tak dělat, to fakt nemá význam startovat auto. Mám to do práce pěšky asi tak na tři a půl hodiny svižné chůze (cca 18km) a veřejná doprava mi nejezdí podle mé potřeby, když zároveň s tím, že v daný den jedu do práce tak pak ještě vyřizuji velmi často i další věci. Do nejbližšího krámu to mám asi 500m, tak tam pro drobnosti si pěšky dojdu, ale vzhledem k tomu, že v tomhle krámě toho moc není, stejně musím odjet nakoupit do pět kilometrů vzdáleného místa. A také jsem proti zbytečným jízdám, ostatně také nehodlám utrácet zbytečně za pohonné hmoty, neplýtvám. Co se dokumentů týče, nosím si je v notebooku - to snad s auty až tak moc nesouvisí...

+1/0
12.2.2017 15:54
Foto

B34r97o93n52i92s63l71a63v 47G25a63b15r82y59š 2532759481

Odkud jste a kam jezdíte?

0/0
12.2.2017 15:55

L67i55b21o82r 70S77k56ý69p77a21l21a 7318383872590

Je-li pro vás tato informace tak moc důležitá, tak bydlím na brněnském venkově a pracuji v Brně. Solidní obchod, kde potřebuji nakoupit, je v městysu 5km daleko, jinak běžně nakoupím po cestě z práce. Autobus tu jezdí relativně často (jednou za dvě hodiny), ale pro moje potřeby to je nevyhovující. Také často jezdím s nemocnou přítelkyní k lékařům, ať už tady po okolních lokalitách anebo přímo do Brna na kliniky. Tam se na objednávku z dědiny autobusem nedostanete. Taxi je příliš drahé a pokud vás někde někdo objedná na desátou, tak si nemyslím, že je řešením dojet někam o půl deváté a strávit hodinu a půl čekáním na termín. Totéže práce - pokud mám třeba meeting v devět a jinak bych dorazil na sedmou, tak mi veřejná doprava taky nepomůže (pozdě přijít nehodlám...). Pro mne je prostě cesta vozem nezbytná. Často beru s sebou i jiné lidi, kteří potřebují jet v tu dobu stejným směrem.

0/0
12.2.2017 16:06
Foto

B41r96o38n27i25s91l33a55v 54G96a78b71r47y59š 2342909251

Právě proto nebydlím na vesnici. Bydlel jsem tam 20 let a pak jsem se přestěhoval do Brna. Vybral jsem si takovou lokalitu, abych se bez auta obešel.

0/0
12.2.2017 16:18

L88i30b97o74r 37S28k63ý30p82a41l71a 7348823132160

A já zase bydlím na vesnici, protože tu žiji se svojí přítelkyní, které patří tato nemovitost. A do práce se dopravovat potřebuji a můj rozmar to není. Nemůžete chtít po všech lidech, aby to dělali podle vašeho. Prostě - tomu, abych se přestěhoval přímo do města, brání spousta okolností, které nemohu ovlivnit. Nemůžete po všech chtít, aby například prodali svůj dům jen proto, že to je najednou z hlediska dopravy nevhodné nebo výhodné. Ano, když jsem byl sám, bydlel jsem v pronajatém bytě přímo v Brně a jezdil jsem do práce MHD. Nyní je situace jiná. Jasně - mohu se na přítelkyni vykašlat a odstěhovat se do města nazpátek, abych měl práci v dosahu MHD. Ale fakt to kvůli vám dělat nebudu.

0/0
12.2.2017 16:37
Foto

B28r35o86n66i67s29l30a93v 69G75a48b44r20y53š 2652539881

Nemusíte dělat to, co chci :-), to jste špatně pochopil. A nikde jsem ani výslovně nenapsal, abyste dělal to, co dělám já. Dělejte si, co chcete. :-) Ale pak si nestěžujte, že s autem musíte to a tamto, že musíte zaplatit hromadu poplatků, že se vjezd někam pořád omezuje, že nezaparkujete a že stojíte v koloně. Protože pokaždé, co čtu diskuzi týkající se aut a automobilismu, vidím jen a jen stížnosti.

0/0
12.2.2017 16:44

L90i22b55o11r 69S95k21ý24p96a55l90a 7188293492360

Ale já si nestěžuji na to, co bylo dosud předepsáno. Vím, že s vlastnictvím a provozem auta jsou spojeny další věci. Jen mi například vadí to, co plyne z informací v tomto článku, že neprojde emisemi automobil, který funguje, funguje na základě schválené homologace, splňuje všechno, co má. A trošku mne irituje, že člověk jako vy, se tu snaží vecpat svůj postoj, že auto není potřeba.

0/0
12.2.2017 16:51
Foto

B71r91o14n79i40s14l95a55v 23G80a63b64r83y62š 2192409911

Mě zase iritují ty kolony ve městech.

0/0
12.2.2017 17:12

L29i25b33o23r 17S93k13ý37p40a75l59a 7108793662960

Takže podle vás mám udělat co?

0/0
12.2.2017 17:15
Foto

B82r44o64n79i48s68l97a75v 19G57a90b27r16y85š 2792319771

Vy asi nic s ohledem na situaci, ale zamyslet by se měli ostatní. Nevěřím totiž tomu, že všichni, které vidím v těch autech, nevyhnutelně nutně musí jet autem.

0/0
12.2.2017 17:18

L40i66b93o21r 54S32k43ý61p38a29l39a 7348383572390

V tom případě děkuji, že uznáte to, že někdo ta auta fakt potřebuje. A opravdu vás můžu ujistit, že zbytečně nejezdím, na plýtvání nemám ani náladu, ani prostředky.

0/0
12.2.2017 17:21
Foto

B46r97o83n44i92s21l64a81v 70G33a16b16r30y24š 2802599981

To jsem ale už dávno uznal. Vím, že se lidé na vsi bez aut ani nehnou. Vzorem jsou rodiče, kteří nemají na rozhazování.

0/0
12.2.2017 17:51

J18a64n 87P35e44t62r30z15e44l49a 6244392490453

jsem freelancer a pracuji pro ruzne firmy, takze auto potrebuji, vy mi prijdete jako naprosto neflexibilni clovek, co pocita s tim, ze cely zivot bude sedet v kanclu na te same zidli

0/0
12.2.2017 16:18
Foto

B72r59o16n81i23s74l24a49v 16G17a60b86r90y40š 2502829621

To Vám jen přijde. Ale mýlíte se.

Jsem flexibilní vlakem, nikoliv autem. Držení volantu je u mě mrhání časem. Když kolegové jedou na nějakou schůzku autem, raději jedu vlakem. Jednak si můžu v klidu probrat pracovní materiály, jednak na ně nemusím čekat, protože obvykle odjíždějí dříve než já, a jednak se v autě necítím bezpečně.

0/0
12.2.2017 16:24

J29i64ř51í 97S93c93h18m40i62d44t 5300623704285

Stupňování buzerace nabývá obludných rozměrů, stále složitější a dražší je život normálního občana, STK stále dražší a složitější, víc ztraceného času a to už tu byly návrhy, že by se mělo jezdit každý rokRv, povinné revize komínů, kontroly čím topíte, zákazy určitých druhů kotlů, kupoval jsme plyňák tak chtěli hliníkový komín, tak jsem musel převložkovat komín, při výměně za nový musel být nerez, opět převložkování komínu, no a naposledy kondenzační plyňák a ten šel do umělé hmoty, se děsím toho, co vymyslí eurohujeři až budu opět měnit pec.

Politici produkují tolik dobra pro občany, že chudákům občanům se z toho návalu už podlamují kolena:-(.

+42/−1
11.2.2017 15:18

M19a20r26t33i92n 55J98u41r53e91č56k76a 2963934921781

Ono ten účel STK je pořád stejný, kontrola vyhovujícího stavu vozidla. Kdyby velká část majitelů aut nepodváděla, tak tyto šaškárny by se (snad) nedělaly.

+3/−10
11.2.2017 17:52

V67á84c79l96a25v 45P54í36c41h95a 2713606592130

Otázka zní, jak moc velká část to je, dejme tomu deset procent. Ti samozřejmě budou podvádět i nadále a jediný, kdo na to doplatí, bude slušný občan.

+9/0
11.2.2017 19:47

M95a39r94t89i36n 93J45u41r19e39č69k71a 2863544141101

No, jestli bych mohl trošku počet šizených STK odhadnout třeba oproti stočeným a jinak ošizeným autům u prodejů, které také nějak pak musely projít i STK, tak bych tipoval daleko více procent ošizených aut na STK než Vy. Když jsou tady takoví šikulové přes podvody původu atd., tak si určitě hravě poradí i s STK.

0/−2
11.2.2017 20:07

J25a49k55u82b 46Č15u27b25a 9900776247

Tak proč neudělají pořádek se STK?

0/0
12.2.2017 4:48

M54a72r42t51i13n 12J57u11r30e82č61k62a 2833494961221

Nějaké pokusy tady přece byly, např. zavedení focení a kamer. Teď je to další pokus, automatizovat proces měření, aby do nich nemohl technik "zasahovat". Akorát nic není 100%. Možná by pomohlo, kdyby police víc posílala podezřelá auta na přezkoumání STK, když nějaké takové auto objeví v provozu. Pravomoc na toto má už nyní. Už bych ale viděl zase ten poprask, že je to šikana ze strany policie. Jestli máte jiný nápad, sem s ním, jak si došlápnout na STK.

+1/−2
12.2.2017 7:55

F91e52r20d44i39n86a85n23d 35S55l42a87v14í60k 1805452632609

Jistě, že je to šikana, policista není technik aby mohl kvalifikovaně rozhodnout jestli je auto v pořádku nebo ne. A jen tak někoho namátově stavět poslat na zajížďku 10km na nějakou STK, zdržení víc jak 1 hodina. To mi přijde jako neskutečná šikana.

0/0
12.2.2017 10:27

M92a38r16t81i68n 51J13u92r50e25č74k52a 2423894921931

Pokud se přes karosérií svítí přes rez skrz, pokud auto čmoudí jak fabrika, pokud řidič není přes tónované sklo vůbec vidět, tak takové auto si myslím by policisté mohli posílat na STK, protože je problém zřejmý a to jak technický na voze, tak i případný na obejití posledně realizované STK (nemluvě, pokud takovéto auto má těsně po technické).

Samozřejmě jen k vůli podezření na něco je nesmysl, aby policista někoho takto šikanoval. Těm co ale viditelně podvádějí s STK bych to nechal "vyžrat" a být policistou, tak je na nucené STK poslal. Především k vůli těmto se dělají pak tyto nesmysly, které zbytečně obtěžují a šikanují spořádané majitelé aut.

+5/0
12.2.2017 10:51

M81a84r14t91i11n 29J26u10r63e98č50k75a 2653654311671

Navíc si myslím, kdyby na STK takto dorazilo cíleně auto, že jej tam poslala policie, tak by si STK už nedovolila jej pustit nekalým způsobem, pokud by hrubě neplnilo.

+3/0
12.2.2017 10:54

P34e76t66r 38N70ě87m59e69c 4290633430527

Ano. Ale to by policie musela mít 1) koule a za 2) zákonou možnost, jak poslat auto na STK, protože nyní, jestli se nepletu, je povolená zajížďka 4km tam, 4km zpět, to nestačí ani na jízdu po větším městě, natož pak ze sousední vesnice.

0/0
13.2.2017 10:11

P32e41t61r 60N12ě98m68e79c 4260473600397

stk zestátnit, resp. STK nikdy neměly být soukromé.

0/0
13.2.2017 10:09

M39a65r15t12i85n 80J34u26r48e18č23k71a 2113434341621

Nejsem si jist, jestli by to něco vyřešilo. Jeden problém jsou majitelé STK, druhý problém samotní pracovníci. Obě strany z toho rýžují podvody, takže je pro mne jen detail, jestli se jedná o majitele firmy nebo nějakého ředitele státního podniku.

+1/0
13.2.2017 12:29

P30e70t48r 77N86ě64m48e60c 4980803950497

Minimálně by odpadlo to, že "musí pouštět", aby k nim někdo jezdil, jinak by nevydělali=neměli na výplaty. Podle mě by dost problémů ubylo. +centrálně organizované jednotné školení. A Dekra by konečně utřela.

0/0
13.2.2017 13:19



Najdete na iDNES.cz