- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V roce 1908 ještě jezdily kostiřasy, ne? Pochybuji, že by tehdy někdo viděl takovýhle kolo.
No někdy když jedou xenony tak nic nevidím a je to o držku........
Asi tak - dřív jsme viděli aspoň nějak všechno, teď když jede auto v protisměru, nevidím ani kraj silnice.
Ted jeste aby meli ty svetla polarizovaný aby se to dalo odfiltrovat a neoslepnout.
hmm, to mě přijde, že mi světlo na kole svítí násobně víc, než to nejnovější světlo na fordu. fenix tk20r na helmě i na řidítkách. na silnici používám 2. nejslabší režim.
Tak to seš ty ten vocas s Fenixem na blembáku!
Souhlasím s většinou diskutujících, že jet proti takovým "permanentním dálkovým světlům" je peklo. Mě už zabírá pouze dívat se na bílý pruh pravé krajnice, hlavně ne před sebe, jinak nevidím nic a začnou mi slzet oči. Druhým problémem je odraz těchto světel ve zpětných zrcátkách, hlavně když stoupá počet těch super úžasných SUV kráv, které mají světlomety zákonitě posazeny výše. Řidič sedanu, či menšího auta si to odnese dvakrát. Jezdívám pravidelně na otočku do Berlína a řídit takhle 6-7 hodin v zimě, kdy se brzy zmráká, je o zdraví.
světlomety výše nic neřeší, jejich seřízení je stejné. Dálková světla jsou samozřejmě zakázaná, ale zapomene se, stačí bliknout.
Mnohem větší problém jsou řidiči si nastaví světlomety "aby lépe viděli" když už tam na to mají "kolečko", ale tak pitomci jsou pitomci ať už sedí v autě, nebo ne.
Ve většině aut je běžné, že na zpětném zrcátku je tmavší režim. Takže v noci stačí přepnout zrcátko a zezadu vás nic neoslní.
To by odpovídalo. Ten poslední už svítí do očí a oslňuje.
Tak tohle jasně potvrzuje, že to není jen můj dojem ale, že dnešní auta opravdu oslňují.
Jestliže je osvětlovaný objekt (cyklista) vzdálený jen 12 metrů, nemůže mít osvětlenou i hlavu.
Trochu záhadou je mi to špatné osvětlení z roku 1976 když mezi roky 1966 a 1994 je rozdíl minimální (daný vyšší svítivostí halogenů oproti normálním žárovkám).
samozřejmě že cyklista může (musí) mít osvětlenou hlavu, když se na něj svítí dálkovým LED matrix světlem....
To je pokrok automobilismu za 100 let Že světla víc svítí. Opravdu gratuluji.
Už je nejvyšší čas celé tohle odvětví odepsat.
tak to poslední to je o odebrání homologace! z 12 m vzdálenosti to nesmí svítit tak vysoko - to musí oslňovat všecky vokolo
dálkové LED matrix prostě svítí jako dálkové, tedy daleko a tím padem i výš než tlumené. Když cyklista pojede proti a bude mít své světlo tak ho nic oslňovat nebude....
Také ale ten řidič dneska jede 3x rychleji, než tenkrát...
3× to je leda na dálnici, pokud překročíte povolenou rychlost, ale tam cyklista beztak nemá co dělat.
Běžně je (u nás) maximální povolená rychlost 90 km/h, v obcích ještě nižší.
„Model T (...) s nejvyšší rychlostí 64 – 72 km/h.“ – https://cs.wikipedia.org/wiki/Ford_model_T