- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Článek se mohl jmenovat: Agónie pokračuje. Jawa za téměř 100 mil. Kč pobraných na dotacích od Ministerstva průmyslu na ,,nový motor a motocykl 1000 ccm" nevyprodukovala vůbec nic. Jakási obludná motorka unikla na tajných fotkách ,,od ponku". Reakce motorkářů negativní. Nakonec tedy zkouší nápad dovozu z Číny s tím, že na to hodí i v 70 a 80 letech nemoderní design 634 pod označením retro a to nabídne za cenu nového Japonce v kubatuře 600-1000 ccm. Tato firma je pod vedením tunelářů z Jihostroje Velešín v čele s více než 70 letým soudruhem Gerlem, který má za zády Charouze, již jen naprosto směšná. Stejně jako ukázka Mates mota, kde prezentují nikoliv 350ku, ale čínský motor 250 - čtyřtaktní dvouválec, na jehož odběr z Číny neměla Jawa dlouhodobě peníze, takže motocykly s tímto motorem již více než rok vůbec nevyrábí poté, co došly skladové zásoby
Jawa byla možná slavná ještě v padesátých a šedesátých letech. Já jsem začal na motorkách jezdit po 86. roce a tehdy už to byly zastaralé, těžké, nevýkonné a pomalé křápy. To už 250 ccm MZ z DDR byla mnohem lepší a výkonnější než Jawa 350.
A tenhle čínskej křáp za čtvrt mega ať si nechají pro číňany.
Jo, slintání nad emzetama... To byla tehdy drtivá ostuda, uff.
Trapas svetovyho formatu!!! To radsi nic..
Ne. Tohle fakt ne. Kontroluju kalendář. Ukazuje 2017, ne 1977.
Znám Shineray čtyřkolky a větší šrot jsem neviděl. Za 240 tis člověk koupí kvalitního japonce. Tohle by si mohl pořídit jen blázen.
Motocykl Jawa 350 patří v Česku k legendám - píše idnes.
Sorry jako - vyrůstal jsem v 80 ́kách a už jako malý kluci jsme moc dobře věděli, že to, co nám prodává JAWA je nějak podezřele hnusný v porovnání s tím, na čem k nám dorazili jednou za rok západní Němci a Rakušáci, když se u nás v Jindřichově Hradci konaly závody silničních motocyklů. Pohár míru a přátelství nám byl šumák - nás zajímal závod suberbiků, který se tam koncem osmdesátek každý rok konal.
Jawa 350 byla tisíc let za opicema už tenkrát a tento typ ostalgie mi fakt jde dost na nervy.
Jestli-že v Týnci nejsou schopni postavit vlastní rám a design a třeba motor koupit od někoho, aby vývoj motoru pro "pár" kousků nestál nesmysl, je cesta koupit a polepit číňana za 250k další cestou do pekel.
Stačí se podívat kolem sebe jaké ceny a techniku lze pořídit
Moto Guzzi V7 (750ccm) akce 199,-k
Triumph Bonneville 100 (900ccm) cca 230,-k
když cca 300-400ccm, tak co nový BMW G310R za cca 140,-, KTM Duke 390 za cca 140,-, a i HD street 750 je pod 200,-
Prostě blázinec, motorka bez nápadu a invence Jawy,
snad půjčit značku nějakému staviteli a nechat dělat malé série by bylo lepší.
Oni se prostě potácí jako opilec se 3 promile. Nedříve nápad s 1000 ccm za 300 t. Kč, potom s 1200 ccm....a nakonec číňan s jednohrncem 400 ccm za 240 t. Kč se sajdkou, o kterou dnes nestojí ani blázen. Nevím, jestli si dělají srandu, nebo již totálně zešíleli
Ale jo, kdyby to bylo tak za 60.000 Kč tak to i odpovídá.