Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J75a72r85o11s13l49a45v 23Z45a45h69r27a13d92n47í37č81e21k 7565490804721

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0/0
5.3.2017 9:05

J76i80ř82í 25S65c87h43w91a32c41h 8558424888976

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
5.3.2017 1:39

P34e61t66r 60M18i68c60h39a21l 2360674431532

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
4.3.2017 23:57

R31e69n88é 88H62a28l20l29a 8911948116176

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0/0
5.3.2017 12:57

M40a45r42t45i11n 29H84o21n51s67a 8338126913712

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
3.3.2017 14:56

J14a88k89u69b 39K28o93s 3176702700584

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
2.3.2017 23:33

J80a76n 95T63a76r47a66b62a 4796976569609

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
2.3.2017 23:27

M53a57r88t83i13n 53D46u12f75e22k 3652967938714

A proč si toto všechno zakazujete?

+1/0
3.3.2017 0:02

J15a93n 40T21a21r51a35b73a 4396706149449

Zkoušel jste to? Pokud o naložení vlčáka do Priusu nutně skončí obviněním z týrání zvířat.

0/0
3.3.2017 15:53

M54a14r56t64i35n 19D33u90f43e18k 3842697148334

:))

0/0
3.3.2017 23:45

J66i26ř21í 77S10c83h96w78a52c93h 8578854678446

Odkdy je například Schwarzwaldská šunka z Lidlu vyrobená ze separátu?

A ve stejně demagogickém stylu jako tvoje zmínka o Lídlu je celý tvůj příspěvek.:-(Rv

+3/0
3.3.2017 7:47

J48i11ř32í 24S53c42h49w12a56c71h 8658114718836

BMW 7XX sedan je pro tebe taky auto "nanic" a takových by se ještě našlo opravdu hodně.

0/0
3.3.2017 7:58

J48a24n 60T31a36r51a46b11a 4176226589359

Jo, je. Však ho taky neřeším. Ale nikdo ho nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje.

A Schwarzvald není to co bychom doma denně museli mít na stole.

0/0
3.3.2017 15:51

J43i70ř16í 76S21c40h61w46a33c97h 8698834478896

Schwarzwald taky není zdaleka jediný výrobek prodávaný v Lidlu, který není vyrobený ze separátu....

0/0
3.3.2017 19:43

J78a33n 76T19a31r38a28b95a 4176686559429

Pravda. Atrapa piva s hrdým názvem Argus také (alespoň doufám) není ze separátu, byť tak údajně chutná.

0/0
4.3.2017 20:17

J35i46ř18í 96S63c30h17w41a83c23h 8688854658876

ano, "nikdo ho (Prius) nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje".

+1/0
3.3.2017 21:49

J89a40n 32T11a89r61a61b51a 4136566319829

ne? Jste si jistý?

0/0
4.3.2017 20:17

J45i49ř14í 14S52c19h69w51a84c28h 8218864888716

ano, jsem....

0/0
4.3.2017 20:52

J29a26n 82T47a49r62a49b45a 4716396159769

tak mám špatnou zprávu. Mýlíte se.

0/0
4.3.2017 22:50

J45i54ř52í 72S83c66h92w17a97c33h 8958434198636

ne nemýlím, to co Máňa říkala, není směroplatný. ;-)

0/0
5.3.2017 0:47

R42e55n28é 47H55a14l89l13a 8721888326866

Existuje verze Prius +, kde se vleze i ovčák. A ostatní připomínky nechápu vůbec. Proč by se s tím autem někam nedalo dojet? Nebo nechápete pojem plugin hybrid? Plugin hybrid je sice ekonomický nesmysl, ale normální verze jezdí při povolených rychlostech s velice příjemnou spotřebou. Ale podle toho, jak popisujete své cesty, tak Vy asi moc předpisy nedodržujete.

+1/0
5.3.2017 13:10

P73a83v42e81l 98S68o42b23o13t91k16a 5390754

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
2.3.2017 21:04

J47i12ř32í 77S21c27h58w50a15c52h 8858124268206

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

+2/0
3.3.2017 7:50

P67a31v41e64l 48K10u93t43i16l 9430246903239

Ano, elektřina lze vyrbit i ekologicky. Kdyby jste se podíval na vyučtování elektřiny, kde se to povinně uvádí, zjistil by jste, že už se i u nás se z uhlí nevyrobí ani polovina. Bohužel, benzín nelze ekologicky ani vyrobit ani spotřebovat. Mimochodem, tušíte, kolik té špinavé elektřiny se spotřebuje jen na rafinaci ropy?

+1/0
5.3.2017 10:49
Foto

J44i50ř31í 29D51v36o41ř25á38k 5515109500218

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

+1/0
2.3.2017 20:41

J20a69n 24T42a36r38a22b66a 4256126459709

a?

0/0
2.3.2017 20:55

P73a74v36e47l 17S87o70b77o12t67k37a 5700124

Pak se ukáže, že benzín je nejlevnější a LPG, CNG nebo elektřina daleko dražší..

+2/0
2.3.2017 21:05

J64a81n 73T83a36r15a13b22a 4486586829339

Pak se ukáže že pořád je nejlevnější diesel. V přepočtu na obsah energie a zejména na obsah využitelné energie dokonce výrazně.

Nakonec krásně se to ukazuje na příkladu "ekoaut" tedy hybridů Lexus RX450h versus Q7e-tron. RX ač menší a lehčí, jezdí s benzínem mimo město a na dálnici za dvojnásobnou spotřebu proti většímu a těžšímu Q7, který kombinuje plug-in hybrid s 3,0TDI. Sice tu samozřejmě hraje roli vyšší kapacita baterie Audi, jenže Q7 je zároveň o notný kus větší a 500kg těžší. A stojí "jen" dvojnásobek ceny komického vozítka Prius.

0/0
2.3.2017 23:12

J46i28ř80í 63S84c31h83w15a27c16h 8648664498116

"jen" dvojnásobek ceny je celý milion korun navíc. To ten Prius "neprožere" ani za celou dobu své životnosti. Takže vždycky vyjde "ekonomicky výhodněji"

Nemluvě o tom, že obrovské Q7 na cestě do Hamburgu rozhodně nepojede za poloviční spotřebu jako Prius, spotřeba bude velice obdobná.

+1/0
3.3.2017 8:14

J14a92n 61T50a42r66a56b15a 4656366579839

Potíže s chápáním textu? Nebyla náhodou řeč o srovnání s RX450h?

0/0
3.3.2017 15:55

J51a28k19u65b 69M61e87l87í34š64e34k 6586315142526

Kdybyste ovšem nakonec nepřidal poznámku o dvojnásobku ceny Priusu.

0/0
4.3.2017 16:30

J48a27n 59T64a67r29a68b64a 4116186549969

Je to velký problém vnímat v jednom příspěvku srovnání techniky s jedním a ceny s druhým? Kdybych tušil, že spoluobčané s tím problém mají, samozřejmě bych to rozdělil do příspěvků dvou, 8-o

0/0
4.3.2017 20:19

J41a90k79u71b 75M96e57l73í98š62e98k 6966985962876

Nemusí, pokud Vám říká něco, jako celkové náklady.

0/0
4.3.2017 16:33

J23a25n 67T95a25r82a45b51a 4626276189969

Mohl byste to upřesnit? Protože právě celkové náklady nám ve fleetu vycházejí dramaticky níž u dieselů než u benzínů. A to jak u cesťáckých aut tak u manažerských, tam je rozdíl přímo propastný.

A snad se shodneme, že celkové náklady = (Pořizovací cena + palivo + pojištění + servis + pneu apod) - prodejní cena na konci.

0/0
4.3.2017 20:31

J29a83k98u49b 10Z67v53o42l90á91n73e54k 6855540160

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

+1/0
2.3.2017 20:16

M93i73r27e95k 65G69a29j71e76r 5871916869100

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
2.3.2017 20:12

J26a17n 44T29a23r79a48b75a 4796786109569

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

+1/0
2.3.2017 20:57

J97i38ř43í 80J34u74ř32i70c95a 2898453671

Četl jste článek? Nejspíše ne.

+1/−1
2.3.2017 21:57

J52a89n 11T63a23r78a77b33a 4796606559899

Jistěže ano. Chcete snad tvrdit že s priusem dojedete po dálnici z Prahy do Hamburgu za 1,9l na sto? Nebo ať nežeru, za tédéíčkových 5l na sto? Omyl. Budete rád když se vejdete do 8.

+1/0
2.3.2017 23:15

J75i65ř20í 65S41c35h54w97a47c26h 8658234308426

když tam pojedeš na týden a pak tam týden budeš jezdit za 0/100 tak ten průměr klidně pod 5 tedeickových vyjde. V případě toho TDI to naopak poroste nad 6.

0/0
3.3.2017 7:56

M42a16r67e21k 76M54a21l53ý 1832548371580

To je přesně můj režim. Jedu přes 500 km do DE a pak jsem tam týden a jezdím tam do práce a z práce a pak zase na víkend domů... záleží na tom poměru, no. Čím víc to člověk využíva jako čistý EV, tím je to výhodnější. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to takový "kříženec", ani dobrý EV ani dobré dálkové auto. Ono to asi ani nejde, věřím ale, že zákazníky si to najde, hlavně v zemích kde na to budou dotace.

0/0
3.3.2017 8:37

J74a26n 65T30a77r74a57b82a 4346446989659

A když pojedu tam, vyřídím co je třeba a pojedu po dálnici zase dál, holt to bude 8 s odřenýma ušima.

0/−1
3.3.2017 15:57

J60i39ř58í 19S22c54h52w83a97c10h 8578444898736

a pak budeš jezdit týden nebo dva jen po městě nebo 20 km "do" a "z práce" téměř za nulu a jsi v průměru na 3-4 litrech

0/0
3.3.2017 21:47

J92a44n 22T31a54r65a81b85a 4976956329319

Proč bych měl jezdit týden nebo dva po městě nebo do 20km? Na to nepotřebuji auto, k tomu je MHD, kolo, skůtr, taxi.

0/0
4.3.2017 20:24

J60i44ř44í 55S84c59h80w33a21c21h 8928804948746

no klidně si jezdi 40 km denně do práce taxíkem, nebo skútrem v zimě, nebo na kole, když je ti třeba přes 50 nebo nejsi zcela fit.

Všichni to tak dělají, tak to klidně můžeš dělat taky, já ti v tom bránit nebudu ;-)

0/0
4.3.2017 21:39

J42a82n 15T89a28r65a72b43a 4846836899899

Kde pořád berete ten nesmysl že auto dominantně slouží k ježdění do 20km denně do práce?

0/0
4.3.2017 22:53

J31i76ř21í 94S57c71h20w25a31c31h 8338624648126

já to nikde neberu, nikdo nikdy do práce autem přece nejezdí.....to by byl skandál!

Všichni přece jezdí do Hamburgu jen tak na otočku si něco vyřídit. To je naprosto běžný příklad využití auta běžného Čecha.

0/0
5.3.2017 1:03

J59i40n91d68ř32i11c37h 72L70u16k53e25š 3899424133930

Vyplatí se v zemích, které je dotují ze zisků těžby ropy...

+1/0
2.3.2017 21:13

M71a11r69e11k 69M89a11l44ý 1982978321320

Např. Norsko nedotuje EV a hybridy z těžby ropy. Norsko praktikuje opačný přístup, to znamená, klasické spalovací auto brutálně zdaňuje.

+2/0
3.3.2017 8:28

L63a26d61i83s65l64a10v 69K82a54l91o30u67s 7305486471330

Pro většinu lidí a Sobotkova daňově/příjmového modelu ekonomický nesmysl,cena by musela být poloviční.

0/0
2.3.2017 16:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.