Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J48a49r50o36s83l66a44v 92Z13a81h57r25a40d10n28í83č92e60k 7235190294561

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0/0
5.3.2017 9:05

J64i89ř24í 88S97c75h20w65a56c79h 8928914988786

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
5.3.2017 1:39

P92e43t78r 34M87i47c63h18a56l 2530404211662

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
4.3.2017 23:57

R50e39n86é 89H21a60l91l83a 8591218936686

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0/0
5.3.2017 12:57

M67a81r47t35i77n 31H47o11n49s89a 8588806883312

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
3.3.2017 14:56

J80a92k56u43b 69K57o85s 3196682350694

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
2.3.2017 23:33

J89a81n 41T17a93r42a31b83a 4646296649259

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
2.3.2017 23:27

M81a77r31t92i20n 27D60u79f16e10k 3882787988374

A proč si toto všechno zakazujete?

+1/0
3.3.2017 0:02

J26a51n 46T81a57r23a22b65a 4876496169929

Zkoušel jste to? Pokud o naložení vlčáka do Priusu nutně skončí obviněním z týrání zvířat.

0/0
3.3.2017 15:53

M54a56r36t95i33n 11D26u76f73e64k 3472647758914

:))

0/0
3.3.2017 23:45

J18i54ř62í 88S91c61h17w66a25c79h 8478824718516

Odkdy je například Schwarzwaldská šunka z Lidlu vyrobená ze separátu?

A ve stejně demagogickém stylu jako tvoje zmínka o Lídlu je celý tvůj příspěvek.:-(Rv

+3/0
3.3.2017 7:47

J13i26ř89í 81S86c26h72w13a53c19h 8768874628316

BMW 7XX sedan je pro tebe taky auto "nanic" a takových by se ještě našlo opravdu hodně.

0/0
3.3.2017 7:58

J63a61n 13T80a15r65a15b66a 4126986579549

Jo, je. Však ho taky neřeším. Ale nikdo ho nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje.

A Schwarzvald není to co bychom doma denně museli mít na stole.

0/0
3.3.2017 15:51

J84i86ř41í 55S57c50h39w74a73c56h 8738654778596

Schwarzwald taky není zdaleka jediný výrobek prodávaný v Lidlu, který není vyrobený ze separátu....

0/0
3.3.2017 19:43

J29a14n 11T53a21r13a97b85a 4126636769669

Pravda. Atrapa piva s hrdým názvem Argus také (alespoň doufám) není ze separátu, byť tak údajně chutná.

0/0
4.3.2017 20:17

J76i15ř45í 45S24c90h33w42a40c84h 8718964618366

ano, "nikdo ho (Prius) nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje".

+1/0
3.3.2017 21:49

J57a87n 56T17a87r46a13b55a 4466106659589

ne? Jste si jistý?

0/0
4.3.2017 20:17

J86i53ř55í 98S83c77h78w90a72c33h 8388384428826

ano, jsem....

0/0
4.3.2017 20:52

J42a44n 29T43a42r14a90b83a 4546196389949

tak mám špatnou zprávu. Mýlíte se.

0/0
4.3.2017 22:50

J75i40ř62í 31S68c45h78w65a13c79h 8858404108926

ne nemýlím, to co Máňa říkala, není směroplatný. ;-)

0/0
5.3.2017 0:47

R28e70n62é 34H59a28l73l14a 8141678366126

Existuje verze Prius +, kde se vleze i ovčák. A ostatní připomínky nechápu vůbec. Proč by se s tím autem někam nedalo dojet? Nebo nechápete pojem plugin hybrid? Plugin hybrid je sice ekonomický nesmysl, ale normální verze jezdí při povolených rychlostech s velice příjemnou spotřebou. Ale podle toho, jak popisujete své cesty, tak Vy asi moc předpisy nedodržujete.

+1/0
5.3.2017 13:10

P66a61v66e12l 97S45o69b87o12t47k37a 5510644

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
2.3.2017 21:04

J91i59ř76í 78S61c58h87w43a48c84h 8298314308596

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

+2/0
3.3.2017 7:50

P20a30v70e36l 94K93u65t78i26l 9970106803509

Ano, elektřina lze vyrbit i ekologicky. Kdyby jste se podíval na vyučtování elektřiny, kde se to povinně uvádí, zjistil by jste, že už se i u nás se z uhlí nevyrobí ani polovina. Bohužel, benzín nelze ekologicky ani vyrobit ani spotřebovat. Mimochodem, tušíte, kolik té špinavé elektřiny se spotřebuje jen na rafinaci ropy?

+1/0
5.3.2017 10:49
Foto

J70i21ř90í 79D43v21o68ř67á67k 5965349510198

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

+1/0
2.3.2017 20:41

J47a67n 27T75a47r80a77b85a 4596666409209

a?

0/0
2.3.2017 20:55

P42a56v97e23l 42S77o78b80o17t27k31a 5570154

Pak se ukáže, že benzín je nejlevnější a LPG, CNG nebo elektřina daleko dražší..

+2/0
2.3.2017 21:05

J85a19n 61T91a51r33a45b84a 4846566979609

Pak se ukáže že pořád je nejlevnější diesel. V přepočtu na obsah energie a zejména na obsah využitelné energie dokonce výrazně.

Nakonec krásně se to ukazuje na příkladu "ekoaut" tedy hybridů Lexus RX450h versus Q7e-tron. RX ač menší a lehčí, jezdí s benzínem mimo město a na dálnici za dvojnásobnou spotřebu proti většímu a těžšímu Q7, který kombinuje plug-in hybrid s 3,0TDI. Sice tu samozřejmě hraje roli vyšší kapacita baterie Audi, jenže Q7 je zároveň o notný kus větší a 500kg těžší. A stojí "jen" dvojnásobek ceny komického vozítka Prius.

0/0
2.3.2017 23:12

J50i59ř28í 12S64c20h53w60a68c11h 8638694538356

"jen" dvojnásobek ceny je celý milion korun navíc. To ten Prius "neprožere" ani za celou dobu své životnosti. Takže vždycky vyjde "ekonomicky výhodněji"

Nemluvě o tom, že obrovské Q7 na cestě do Hamburgu rozhodně nepojede za poloviční spotřebu jako Prius, spotřeba bude velice obdobná.

+1/0
3.3.2017 8:14

J29a55n 69T11a30r46a69b70a 4606716269929

Potíže s chápáním textu? Nebyla náhodou řeč o srovnání s RX450h?

0/0
3.3.2017 15:55

J17a43k93u35b 56M10e10l61í90š27e60k 6776525162776

Kdybyste ovšem nakonec nepřidal poznámku o dvojnásobku ceny Priusu.

0/0
4.3.2017 16:30

J95a45n 84T55a90r47a25b13a 4896246839369

Je to velký problém vnímat v jednom příspěvku srovnání techniky s jedním a ceny s druhým? Kdybych tušil, že spoluobčané s tím problém mají, samozřejmě bych to rozdělil do příspěvků dvou, 8-o

0/0
4.3.2017 20:19

J61a90k79u98b 56M85e70l13í19š65e43k 6536635692906

Nemusí, pokud Vám říká něco, jako celkové náklady.

0/0
4.3.2017 16:33

J44a11n 94T90a58r23a67b72a 4356756259349

Mohl byste to upřesnit? Protože právě celkové náklady nám ve fleetu vycházejí dramaticky níž u dieselů než u benzínů. A to jak u cesťáckých aut tak u manažerských, tam je rozdíl přímo propastný.

A snad se shodneme, že celkové náklady = (Pořizovací cena + palivo + pojištění + servis + pneu apod) - prodejní cena na konci.

0/0
4.3.2017 20:31

J55a90k39u14b 21Z71v73o48l70á21n28e13k 6915800120

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

+1/0
2.3.2017 20:16

M67i40r12e40k 91G30a55j80e12r 5941326359220

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
2.3.2017 20:12

J92a27n 53T32a40r60a25b22a 4786606319809

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

+1/0
2.3.2017 20:57

J88i31ř30í 32J81u90ř98i76c20a 2108423331

Četl jste článek? Nejspíše ne.

+1/−1
2.3.2017 21:57

J45a33n 14T98a19r37a19b87a 4466606559539

Jistěže ano. Chcete snad tvrdit že s priusem dojedete po dálnici z Prahy do Hamburgu za 1,9l na sto? Nebo ať nežeru, za tédéíčkových 5l na sto? Omyl. Budete rád když se vejdete do 8.

+1/0
2.3.2017 23:15

J66i95ř72í 40S65c89h87w78a79c58h 8128984358586

když tam pojedeš na týden a pak tam týden budeš jezdit za 0/100 tak ten průměr klidně pod 5 tedeickových vyjde. V případě toho TDI to naopak poroste nad 6.

0/0
3.3.2017 7:56

M30a13r33e57k 11M91a83l30ý 1862168561250

To je přesně můj režim. Jedu přes 500 km do DE a pak jsem tam týden a jezdím tam do práce a z práce a pak zase na víkend domů... záleží na tom poměru, no. Čím víc to člověk využíva jako čistý EV, tím je to výhodnější. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to takový "kříženec", ani dobrý EV ani dobré dálkové auto. Ono to asi ani nejde, věřím ale, že zákazníky si to najde, hlavně v zemích kde na to budou dotace.

0/0
3.3.2017 8:37

J12a51n 51T43a44r38a74b75a 4646856289689

A když pojedu tam, vyřídím co je třeba a pojedu po dálnici zase dál, holt to bude 8 s odřenýma ušima.

0/−1
3.3.2017 15:57

J20i30ř21í 63S52c85h31w14a73c60h 8168154638886

a pak budeš jezdit týden nebo dva jen po městě nebo 20 km "do" a "z práce" téměř za nulu a jsi v průměru na 3-4 litrech

0/0
3.3.2017 21:47

J59a62n 69T46a18r65a82b49a 4876466369459

Proč bych měl jezdit týden nebo dva po městě nebo do 20km? Na to nepotřebuji auto, k tomu je MHD, kolo, skůtr, taxi.

0/0
4.3.2017 20:24

J24i73ř34í 58S92c44h84w64a46c80h 8808304778106

no klidně si jezdi 40 km denně do práce taxíkem, nebo skútrem v zimě, nebo na kole, když je ti třeba přes 50 nebo nejsi zcela fit.

Všichni to tak dělají, tak to klidně můžeš dělat taky, já ti v tom bránit nebudu ;-)

0/0
4.3.2017 21:39

J84a52n 51T51a45r46a78b55a 4776226169289

Kde pořád berete ten nesmysl že auto dominantně slouží k ježdění do 20km denně do práce?

0/0
4.3.2017 22:53

J76i62ř84í 70S41c74h36w16a71c56h 8798244668716

já to nikde neberu, nikdo nikdy do práce autem přece nejezdí.....to by byl skandál!

Všichni přece jezdí do Hamburgu jen tak na otočku si něco vyřídit. To je naprosto běžný příklad využití auta běžného Čecha.

0/0
5.3.2017 1:03

J30i98n51d77ř81i48c67h 17L79u39k96e46š 3109894663680

Vyplatí se v zemích, které je dotují ze zisků těžby ropy...

+1/0
2.3.2017 21:13

M94a21r52e73k 66M31a78l75ý 1482158921700

Např. Norsko nedotuje EV a hybridy z těžby ropy. Norsko praktikuje opačný přístup, to znamená, klasické spalovací auto brutálně zdaňuje.

+2/0
3.3.2017 8:28

L38a37d72i37s83l73a26v 79K13a10l40o66u59s 7695816541720

Pro většinu lidí a Sobotkova daňově/příjmového modelu ekonomický nesmysl,cena by musela být poloviční.

0/0
2.3.2017 16:29







Najdete na iDNES.cz