Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První jízda: Toyota Prius do zásuvky je drahý sen řidiče ekologa

Toyota loni na podzim na autosalonu v Paříži představila plug-in hybridní verzi nejnovější generace modelu Prius. Teď tento model uvádí na trh a my jsme jej otestovali. Je to hi-tech auto, které překvapí jízdním klidem a v praxi umí jezdit s opravdu nízkou spotřebou paliva.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a71r23o36s11l45a15v 29Z76a33h81r10a61d76n75í67č87e89k 7755740834341

Elektřina je fajn věc, bez té by jsme byly v čoudu všude a v autech je dobrá volba. Sice ty baterie stále cenově neklesají, pro majitele starších elektromobilů nové vychází dojezdem na 1000,-/km. Sice mám jeden 25 letý kousek a jezdím s ním sem tam, mohu doporučit, funguje skvěle, opravy moc nezná. Ty nové nabité elektronikou asi budou častěji vyžadovat servis, celkem nevýhoda. Co vidím jako velké plus, vlastní domácí vodní elektrárna, to se pak nabíjí zadarmo. :-) Benzin si doma nevyrobím, ale elektřinu mi dodá voda. ;-D

0/0
5.3.2017 9:05

J18i93ř60í 62S94c49h54w14a17c97h 8798164848466

Užití elektřiny v autě dnes vůbec NENÍ o celkové ekonomice provozu. Je to hlavně o čistějším vzduchu hlavně tam, kde je těch aut nejvíce.

Vypouštět splašky přímo do řeky je taky levnější, než je čistit v drahé čističce a "vydělává" na tom hlavně ten, kdo je níže po proudu. Ale když tu vodu nakonec budou čistit všichni tak na tom všichni "vydělají".

Ale kdo začne jako první? Nikdo, když je to tak drahý. Takže buď se musí všem nařídit čištění, respektive zakázat vypouštění splašků, nebo zadotovat ty co se do toho pustí jako první, aniž by na tom něco vydělali.

A obdobný proces nyní probíhá v dopravě....

Moc nechápu, že si tu téměř nikdo z těch, co najedou mnoho desítek tisíc km ročně vůbec neuvědomuje, jak jejich zdraví trpí tím, že dýchají to, co vypouští ty desítky aut před nimi. A jak by jejich zdraví prospělo, kdyby toho svinstva bylo co nejméně.....

+2/0
5.3.2017 1:39

P78e66t23r 11M89i75c67h58a54l 2210104201342

Zase pohádka o spotřebě kolem 3,5 litru. Kdyby tu baterku musel dobít zase během jízdy benzínem, bude rád, když se vleze do osmi. Ale i když bude dobíjet baterku jen ze zásuvky, tak to není zadarmo. Na 100 km potřbuje auto cca 20 kWh, což znamená cenu 1 Kč na kilometr. Auto se spotřebou 5 litrů jezdí kilometr za korunu padesát. A protože se takové auto dá koupit cca za půl milionu, tak by ten hybrid musel čistě v elektrickém módu najet přes milion kilometrů, aby se ekonomicky vyplatil.

A ještě perlička s tím kick downem - když to bude někdo občas využívat, zlikviduje ten benzínový motor do 5 let, protože využít jeho výkon v okamžiku, kdy nemá provozní teplotu, je výkon hodný totálního lempla za volantem.

+2/−1
4.3.2017 23:57

R29e19n64é 79H45a12l88l63a 8291758476506

Kolika Priusy jste v životě jel? Spotřeba kolem 4 litrů je reálná i s normální verzí, samozřejmě pokud bych do toho šel, tak do Auris hybrid, což je stejné auto, ale levnější.

0/0
5.3.2017 12:57

M64a73r72t25i83n 30H55o91n38s87a 8308766743832

Já jen nechápu, jak může Toyota začít vyrábět auto s takovým podivným designem. Už za Mirai je designové peklo a teď i Prius... ať je to auto sebelepší, tak design je podle mě za čistou pětku Rv Ano, přešli z nudného designu na vysoce originální, jenže ten nudný bude alespoň pořád stejný, kdežto tohle se okouká asi tak za dva týdny. ;-D

+2/0
3.3.2017 14:56

J18a65k59u49b 48K62o83s 3246342930514

Kdyby to aspoň nedelali tak hnusný.

+5/0
2.3.2017 23:33

J27a43n 14T94a82r59a90b75a 4606356119949

Naložím do Priusu rodinu plus německého ovčáka? Nenaložím. Naložím tam rodinu a kufry abychom dojeli aspoň na letiště když už ne na putování po Evropě? Nenaložím. Doveze mě Prius v létě v zimě k chalupě v Krkonoších? Nedoveze. Můžu s ním jet ráno z HK na jednání do Jeseníku, dopoledne z Jeseníku na další jednání v Hustopečích, potom se stavit na nákup trochu kvalitních potravin v prvním Hoferu za rakouskými hranicemi, abych rodině nehuntoval zdraví separátem z Lidlu a ještě dojet domů, aniž by přitom auto žralo i trávu kolem silnice? Nemůžu.

Tak v tom případě je pro mě Prius auto nanic. Bez ohledu na cenu.

+3/−4
2.3.2017 23:27

M42a70r90t54i28n 94D41u88f87e15k 3602937338144

A proč si toto všechno zakazujete?

+1/0
3.3.2017 0:02

J79a36n 83T65a50r49a77b73a 4656866509959

Zkoušel jste to? Pokud o naložení vlčáka do Priusu nutně skončí obviněním z týrání zvířat.

0/0
3.3.2017 15:53

M54a37r38t11i24n 58D16u70f26e77k 3572187648284

:))

0/0
3.3.2017 23:45

J91i14ř63í 22S81c20h71w78a79c63h 8908934838616

Odkdy je například Schwarzwaldská šunka z Lidlu vyrobená ze separátu?

A ve stejně demagogickém stylu jako tvoje zmínka o Lídlu je celý tvůj příspěvek.:-(Rv

+3/0
3.3.2017 7:47

J26i68ř14í 14S13c31h49w14a59c86h 8898124868616

BMW 7XX sedan je pro tebe taky auto "nanic" a takových by se ještě našlo opravdu hodně.

0/0
3.3.2017 7:58

J86a11n 78T75a10r31a56b72a 4196526149409

Jo, je. Však ho taky neřeším. Ale nikdo ho nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje.

A Schwarzvald není to co bychom doma denně museli mít na stole.

0/0
3.3.2017 15:51

J34i75ř56í 73S19c29h73w54a53c57h 8728534148426

Schwarzwald taky není zdaleka jediný výrobek prodávaný v Lidlu, který není vyrobený ze separátu....

0/0
3.3.2017 19:43

J77a87n 54T76a32r79a33b19a 4916786849259

Pravda. Atrapa piva s hrdým názvem Argus také (alespoň doufám) není ze separátu, byť tak údajně chutná.

0/0
4.3.2017 20:17

J92i62ř14í 53S59c61h98w72a96c73h 8568844768696

ano, "nikdo ho (Prius) nevydává za univerzální všelék všech neřádstev automobilismu a cestu do zeleného ráje".

+1/0
3.3.2017 21:49

J37a41n 18T39a37r34a70b66a 4526686289419

ne? Jste si jistý?

0/0
4.3.2017 20:17

J30i34ř17í 24S83c77h87w93a36c21h 8498984978216

ano, jsem....

0/0
4.3.2017 20:52

J53a41n 45T14a40r68a10b61a 4526906109629

tak mám špatnou zprávu. Mýlíte se.

0/0
4.3.2017 22:50

J50i60ř54í 35S20c45h34w27a40c74h 8648824898786

ne nemýlím, to co Máňa říkala, není směroplatný. ;-)

0/0
5.3.2017 0:47

R95e82n43é 25H90a18l40l26a 8801388316486

Existuje verze Prius +, kde se vleze i ovčák. A ostatní připomínky nechápu vůbec. Proč by se s tím autem někam nedalo dojet? Nebo nechápete pojem plugin hybrid? Plugin hybrid je sice ekonomický nesmysl, ale normální verze jezdí při povolených rychlostech s velice příjemnou spotřebou. Ale podle toho, jak popisujete své cesty, tak Vy asi moc předpisy nedodržujete.

+1/0
5.3.2017 13:10

P38a58v41e68l 81S25o23b31o36t37k48a 5100114

Ekologická elektřina z uhlí?

+3/0
2.3.2017 21:04

J13i74ř79í 79S78c76h62w24a60c71h 8268284368986

"naředěná" elektřinou z atomu, vody, slunce a větru?

ANO!

+2/0
3.3.2017 7:50

P90a31v34e78l 25K14u71t17i75l 9850716913499

Ano, elektřina lze vyrbit i ekologicky. Kdyby jste se podíval na vyučtování elektřiny, kde se to povinně uvádí, zjistil by jste, že už se i u nás se z uhlí nevyrobí ani polovina. Bohužel, benzín nelze ekologicky ani vyrobit ani spotřebovat. Mimochodem, tušíte, kolik té špinavé elektřiny se spotřebuje jen na rafinaci ropy?

+1/0
5.3.2017 10:49
Foto

J68i67ř52í 67D43v42o24ř86á43k 5605459110618

Počkám na sjednocení spotřebních daní na paliva.

+1/0
2.3.2017 20:41

J68a33n 76T86a24r50a54b25a 4316106119589

a?

0/0
2.3.2017 20:55

P33a95v39e95l 97S92o18b85o37t92k55a 5180134

Pak se ukáže, že benzín je nejlevnější a LPG, CNG nebo elektřina daleko dražší..

+2/0
2.3.2017 21:05

J82a84n 21T21a57r69a88b77a 4636446479409

Pak se ukáže že pořád je nejlevnější diesel. V přepočtu na obsah energie a zejména na obsah využitelné energie dokonce výrazně.

Nakonec krásně se to ukazuje na příkladu "ekoaut" tedy hybridů Lexus RX450h versus Q7e-tron. RX ač menší a lehčí, jezdí s benzínem mimo město a na dálnici za dvojnásobnou spotřebu proti většímu a těžšímu Q7, který kombinuje plug-in hybrid s 3,0TDI. Sice tu samozřejmě hraje roli vyšší kapacita baterie Audi, jenže Q7 je zároveň o notný kus větší a 500kg těžší. A stojí "jen" dvojnásobek ceny komického vozítka Prius.

0/0
2.3.2017 23:12

J87i71ř31í 46S33c46h67w50a19c20h 8458844908446

"jen" dvojnásobek ceny je celý milion korun navíc. To ten Prius "neprožere" ani za celou dobu své životnosti. Takže vždycky vyjde "ekonomicky výhodněji"

Nemluvě o tom, že obrovské Q7 na cestě do Hamburgu rozhodně nepojede za poloviční spotřebu jako Prius, spotřeba bude velice obdobná.

+1/0
3.3.2017 8:14

J67a36n 24T34a74r77a68b82a 4416646439149

Potíže s chápáním textu? Nebyla náhodou řeč o srovnání s RX450h?

0/0
3.3.2017 15:55

J73a39k21u79b 68M60e90l65í20š31e86k 6496135562866

Kdybyste ovšem nakonec nepřidal poznámku o dvojnásobku ceny Priusu.

0/0
4.3.2017 16:30

J66a93n 71T48a36r30a22b12a 4616626399699

Je to velký problém vnímat v jednom příspěvku srovnání techniky s jedním a ceny s druhým? Kdybych tušil, že spoluobčané s tím problém mají, samozřejmě bych to rozdělil do příspěvků dvou, 8-o

0/0
4.3.2017 20:19

J69a70k15u40b 65M13e29l71í38š38e38k 6516845922356

Nemusí, pokud Vám říká něco, jako celkové náklady.

0/0
4.3.2017 16:33

J34a45n 49T74a30r27a89b12a 4886686259169

Mohl byste to upřesnit? Protože právě celkové náklady nám ve fleetu vycházejí dramaticky níž u dieselů než u benzínů. A to jak u cesťáckých aut tak u manažerských, tam je rozdíl přímo propastný.

A snad se shodneme, že celkové náklady = (Pořizovací cena + palivo + pojištění + servis + pneu apod) - prodejní cena na konci.

0/0
4.3.2017 20:31

J82a61k37u59b 27Z38v90o31l93á14n89e30k 6455830830

Jeste ze je svoboda trhu. Poku by se ta auta vubec neprodavala, tak je nikdo nevyrabi! Ja tomu napriklad fandim. Jakmile vymysli opravdu poradne baterie koupim elektrokrosku, protoze s mym endurem me nebavi delat v lese kraval. (To myslim zcela vazne, ale ekologove to asi nechteji slyset..) porad se tu ale resi ekonomika. Neni teda lepsi vyhodit penize aspon za baterky nez treba jen za nabubrele SUV ??

+1/0
2.3.2017 20:16

M58i37r64e30k 63G43a94j86e65r 5221866199510

Je to na palivo velmi setrne auto, ktere si mohou dovolit pouze lide, kteri prakticky nemuseji setrit. Vyplati se tedy jen v zemich, kde na nej kupujici dostava od statu dotace, jez vybere z dani lidi, kteri musi setrit mnohem vic a spokojit se s o to mene ekologickym autem.

+2/0
2.3.2017 20:12

J78a68n 26T71a49r96a45b20a 4106786219229

Šetrné na palivo pouze v městském provozu. Jakmile vyjedete ven a ještě nedejbože na dálnici, šetrné to není ani omylem. Právě naopak.

+1/0
2.3.2017 20:57

J92i70ř40í 30J54u29ř38i45c43a 2408733331

Četl jste článek? Nejspíše ne.

+1/−1
2.3.2017 21:57

J47a61n 72T87a73r70a47b39a 4296486529359

Jistěže ano. Chcete snad tvrdit že s priusem dojedete po dálnici z Prahy do Hamburgu za 1,9l na sto? Nebo ať nežeru, za tédéíčkových 5l na sto? Omyl. Budete rád když se vejdete do 8.

+1/0
2.3.2017 23:15

J87i28ř79í 48S48c72h57w57a53c18h 8708714648666

když tam pojedeš na týden a pak tam týden budeš jezdit za 0/100 tak ten průměr klidně pod 5 tedeickových vyjde. V případě toho TDI to naopak poroste nad 6.

0/0
3.3.2017 7:56

M20a92r58e72k 17M47a94l91ý 1332878331570

To je přesně můj režim. Jedu přes 500 km do DE a pak jsem tam týden a jezdím tam do práce a z práce a pak zase na víkend domů... záleží na tom poměru, no. Čím víc to člověk využíva jako čistý EV, tím je to výhodnější. Ale nemůžu se zbavit dojmu, že je to takový "kříženec", ani dobrý EV ani dobré dálkové auto. Ono to asi ani nejde, věřím ale, že zákazníky si to najde, hlavně v zemích kde na to budou dotace.

0/0
3.3.2017 8:37

J45a39n 41T80a91r53a28b15a 4416356489899

A když pojedu tam, vyřídím co je třeba a pojedu po dálnici zase dál, holt to bude 8 s odřenýma ušima.

0/−1
3.3.2017 15:57

J95i69ř82í 25S79c38h90w11a33c17h 8598544808556

a pak budeš jezdit týden nebo dva jen po městě nebo 20 km "do" a "z práce" téměř za nulu a jsi v průměru na 3-4 litrech

0/0
3.3.2017 21:47

J40a14n 40T95a93r91a24b90a 4376286269719

Proč bych měl jezdit týden nebo dva po městě nebo do 20km? Na to nepotřebuji auto, k tomu je MHD, kolo, skůtr, taxi.

0/0
4.3.2017 20:24

J26i26ř52í 58S34c83h53w67a76c47h 8648784218946

no klidně si jezdi 40 km denně do práce taxíkem, nebo skútrem v zimě, nebo na kole, když je ti třeba přes 50 nebo nejsi zcela fit.

Všichni to tak dělají, tak to klidně můžeš dělat taky, já ti v tom bránit nebudu ;-)

0/0
4.3.2017 21:39

J96a32n 33T38a78r86a10b45a 4226246749459

Kde pořád berete ten nesmysl že auto dominantně slouží k ježdění do 20km denně do práce?

0/0
4.3.2017 22:53

J40i56ř74í 15S42c63h98w18a22c73h 8588734818746

já to nikde neberu, nikdo nikdy do práce autem přece nejezdí.....to by byl skandál!

Všichni přece jezdí do Hamburgu jen tak na otočku si něco vyřídit. To je naprosto běžný příklad využití auta běžného Čecha.

0/0
5.3.2017 1:03

J10i22n78d92ř48i60c83h 98L93u91k66e98š 3489384703790

Vyplatí se v zemích, které je dotují ze zisků těžby ropy...

+1/0
2.3.2017 21:13

M13a37r83e87k 52M96a91l70ý 1152108781120

Např. Norsko nedotuje EV a hybridy z těžby ropy. Norsko praktikuje opačný přístup, to znamená, klasické spalovací auto brutálně zdaňuje.

+2/0
3.3.2017 8:28

L81a32d72i59s55l14a86v 86K66a29l75o23u61s 7415616821470

Pro většinu lidí a Sobotkova daňově/příjmového modelu ekonomický nesmysl,cena by musela být poloviční.

0/0
2.3.2017 16:29



Najdete na iDNES.cz