Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Obezita za volantem zabíjí. Otylí řidiči umírají o 81 procent častěji

Vědci přišli se smutným zjištěním: Češi jsou šestým nejtlustším národem v EU a obézní řidiči umírají při nehodách až o 81 procent častěji než lidé s normální hmotností. Ohroženější jsou při dopravní nehodě ženy. Smutný fakt potvrzují i čeští hasiči a záchranáři. S obézními se jim těžce pracuje a záchrana trvá déle.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V57á51c27l92a46v 87J30o80n26á35š 8742193722813

Neni pravda, ze umiraji casteji...kazdy umira jen jednou....

+4/0
23.2.2017 22:31

M26i80l34a80n 77N84o92v90á61k 3929423545701

Když jsem byl asi před více než 2 lety hospitalizovazován v Ortopedicko-traumatologické klinice FNKV, tak tam byl chlapík (motorkář), po nehodě. Vážil 170 kg. Museli ho odvézt na rentgen do ZOO, protože nemocniční rentgen má nosnost pouze 130 kg. Bral to v pohodě. Nejvíc se mi líbilo jak k němu přišla drobounká sestra a dokázala ho otočit a obstarat a přišla další a už měl novou deku a i nové prostěradlo:)

0/0
23.2.2017 17:40

J64o19s14e43f 21N85o58v32á90k 5961206645584

jednoduché řešení :

10kg přes limit a honem odevzdat řidičák ;-D

0/0
23.2.2017 13:11

M23i75r70e28k 28G51a72j79e30r 5191736319330

A limit nastavit na 50 kg.

0/0
23.2.2017 18:30

V38í64t18ě71z32s19l33a21v 76S81c24h88m60i50t90t 5280699689323

Většinu nehod způsobí střízliví řidiči. Vyžeňme ty střízlivé zmetky ze silnic!

+13/0
23.2.2017 12:50

D63a19n31i72e43l 51S69o74b50o28t90a 9869804146560

4 roky starý článek: Obezní řidiči umírají při nehodách častěji, zjistila studie

Dnešní článek: Vědci přišli se smutným zjištěním...

Vědci tedy přišli s křížkem po funuse, ale chápu, grant na výzkum každé blbosti se vždy hodí.

0/0
23.2.2017 12:21

L76u85b10o81m73í98r 86H75r98a85c20h76o37v33i13n20a 6968542636100

Tehdá to nebylo tak smutné, bylo lidí jako sr.....

0/0
23.2.2017 13:21

M60a94r22t48i95n 80K89ř42í33ž 9953772670217

Tak teď nevím - mám zhubnout, přestat používat bezpecnostní pásy, nebo přestat jezdit autem?

0/0
23.2.2017 10:02

M73a50r19t53i70n 81K56o64d32a20t 2947166282667

To je přeci na vás ;)

0/0
23.2.2017 11:25

P64e52t73r 36P86e29t18r 8431388898282

přestat jezdit autem a ona ta obezita půjde dolů nějak sama, když se začnete hýbat.;-D

+1/0
23.2.2017 11:55

J90i40n75d89ř96i41c74h 45M36i27t78t41e38r 6494895411886

Nebude to i tím, že na obézního člověka působí při nehodě daleko větší síly ?

+3/0
23.2.2017 10:00

A65l88e93š 81W41o37l26k16e46r 6759689334819

Taky bych zmínil fyziku: F=m*a. Síla nárazu (zpomalení) je úměrná hmotnosti tělesa. (Případně: je nutné umořit kinetickou energii E=1/2*m*v*v.)

+5/0
23.2.2017 9:18

J83o32s27e23f 94Š90e59m33e57l74í67k 7879481340357

A přitom by člověk řekl, že jeden masivní airbag navíc při nehodě spíš pomůže.

+3/0
23.2.2017 8:51

J13a82n 93Č96e63k29a48l 7569575894744

Jinými slovy - jestliže o 67% více obézních nepoužije pásy, a o 20-80% více jich při nehodách umírá, tak je to z drtivé většiny způsobeno těmi pásy a ne obezitou...

+2/−2
23.2.2017 8:33

M34i39c24h38a17l 91H61r14u10š65k46a 1466893666831

Je někde napsáno, že u všech těch nehod nebyli lidé připoutáni?

0/0
23.2.2017 11:23

M24a96r11t54i56n 15K34o42d21a48t 2217496842357

A četl jste ten článek pořádně?

+1/0
23.2.2017 11:26

M36i41r51e87k 65G76a30j25e64r 5221626869820

Jen temi pasy to nebude, jakmile si tu vedeckou praci prectete a zjistite, ze neobeznich, co nepouzivaji pasy je jen asi 2 % a takovych obeznich je tim padem jen 3,34%.

0/0
23.2.2017 18:35

P86e88t23r 26M20i82c66h27a93l 2980514641412

Z vraku automobilu, kdy by mnohdy stačilo zraněného vytáhnout okýnkem, se musí lidé s nadváhou složitě vystřihávat.

......

Paní Procházková, napsala jste hloupost. Přes okénko se nevyprošťuje.

+7/0
23.2.2017 8:14

T22o89m12á88š 32L66u34d71v57í76k 5800698683506

Takže když přijedete k nehodě, kde bude uvnitř člověk viset na pásech, počkáte na hydraulické nůžky, ano?

0/0
23.2.2017 8:36

P28e11t44r 23M70i68c26h21a26l 2110654541312

Je to lepší. Pokud nehrozí akutní nebezpečí (požár, masivní krvácení, zástava dechu a oběhu), je lepší postiženého nechat na místě a nemanipulovat s ním, protože hrozí nebezpečí následného zranění.

+2/0
23.2.2017 8:50

L90u35b84o76m20í75r 74H74r41a92c97h86o89v39i16n16a 6288532746900

Ale to okénko se hodí, poptáte se na děti, rodinu, jak se má a jestli něco nechce

+1/0
23.2.2017 13:26

P80e32t13r 32M40i34c53h25a20l 2340564661402

Spíš na zjištění jeho stavu, ale chápu. :-)

0/0
23.2.2017 13:29

L49u94b47o11m15í93r 37H56r29a23c53h83o64v61i96n66a 6518202846320

No ano, pokud komunikuje (skuhrá), je to s ním dobré, ti co mlčí, jsou na tom hůř.

+2/0
23.2.2017 13:34

P27e68t93r 59M32i94c64h50a28l 2730614661472

Většinou ano.

0/0
23.2.2017 17:02

J93o90s14e11f 34Š26e27m70e66l77í28k 7669771360867

A to Martina ještě neuvedla, že při havárii tanku se řidič mnohdy vytahoval střílnou.

+1/0
23.2.2017 8:50

P72a10v49e33l 48V71a46n88ě72č52e45k 4644753621941

Nebo kanónem :)

+3/0
23.2.2017 9:14
Foto

I62v75a58n 92V59e60s72e50l33ý 4486278544987

Když ani neví že HZS je Hasičský záchranný sbor a ne služba tak čemu se divíte. Cituje mluvčí a ani si nezjistí správný název instituce kterou mluvčí zastupuje.

No a s tím okénkem bych nebyl pro tak jednoznačné odmítnutí. U každého zásahu se hledá nejlepší, nejšetrnější a nejrychlejší řešení a i okénko může být tím řešením.

PS. Mám třicet pět let praxe u dnešního HZS

+3/0
23.2.2017 9:41

P11e26t33r 45M31i64c10h93a34l 2880304571312

Já jsem 23 let na výjezdu a oknem jsem z auta ještě nikdy nikoho netahal.

+2/0
23.2.2017 10:07
Foto

I48v68a46n 57V62e32s18e89l29ý 4356168274627

Já také ne, ale nezavrhuji to jako možnost po posouzení plusů i mínusů pro zachraňovaného.

Já krátce pamatuji dobu bez nůžek a rozbrusů a tehdy se prostě vymýšlel postup a po zařazení této techniky jsme se sami učili jak na to.

Ve službě nejsem sedm let.

+2/0
23.2.2017 10:53

P45e49t60r 31M78i49c70h29a65l 2360314801632

Jasně, v krajní nouzi se hodí cokoliv. Ale nebudu zbytečně riskovat, že někomu zlomím vaz.

0/0
23.2.2017 13:32
Foto

I80v38a15n 42V28e36s53e90l23ý 4246868104407

Vlastně jednou ano. Na železničním přejezdu "rozebral" motorák Avii. Silně deformovaná kabina zůstala cca 100m za přejezdem už v úvozu trati na střeše dírou po čelním skle do svahu. Po zajištění spolujezdkyně injekčním podáním léků od lékařky (tehdy) ZS, která nebyla schopná se částečně pod kabinu dostat byla zraněná vytažena jedním bočním okénkem zatímco na druhé straně s vytahováním pomáhal jeden z kolegů až vlastně kabinou prolezl i on.

0/0
23.2.2017 14:24

P36e34t72r 94M98i69c98h80a13l 2780254831282

Jasně, to je ten případ naléhavé potřeby. Já jsem původně psal o tom okýnku, protože autorka článku to napsala tak, jako by se jednalo o standardní postup.

0/0
23.2.2017 19:38

L10u90b93o27m87í82r 76H33r27a74c71h91o80v25i13n48a 6578482306940

Já ano a to nejsem ani dobrovolný, ale to byla jiná situace, dááávno promlčená

0/0
23.2.2017 13:31

P53e76t75r 30M95i37c49h76a84l 2640534851412

Jo, to už jsem párkrát zažil, že aktivní kolemjdoucí řidiče málem zmrzačili.

0/0
23.2.2017 19:40

L36u41b36o12m40í47r 63H82r64a63c42h91o79v95i31n51a 6428822826710

Já to blbě napsal, promlčené to je pro řidiče, zasekly se mu dveře a on byl s námi pod vlivem, omlouvám se za pozdní reakci, až nyní jsem se dostal na komp.

0/0
24.2.2017 7:39

P17a52v79e94l 66P76a21ž96o21u79t 3403431453597

A neměla by se to řízení tlusťochům zakázat stejně jako kouření v restauracích ?

+9/−1
23.2.2017 6:45

M53a22r71t10i93n 64N64o40v21o83t94n34ý 7743845170935

Jasně, je to přeci pro jejich dobro.

+2/0
23.2.2017 13:44

K11a92r46e43l 61D41v74o59ř90á42k 7369824527318

Ono těch zajímavostí je víc. Pracuji v kolektivu, kde ti největší prospěcháři, vyčuránci a podrazáčcí jsou právě ti obézní. Jejich styl života je také zvláštní. Vlastně už na úrovni důchodce. Za 20 až 25 let svého aktivního života se akorát dokázali prožrat do podoby tlustýho prasata. Žijí hodně jednoduchým způsobem. Hlavně se moc neunavit a jakákoliv fyzická aktivita je zesměšňována. Jediná a dokola opakující se debata těch obézních jedinců je akorát o žrádle a o chlastu. To je také to jediné, co jim jde dobře. Pořádně se nažrat tučným jídlem. Nejlépe vepřovým, což opěvují pořád dokola.

+1/−7
23.2.2017 6:38

T28o81m47á66š 33R30a56d76n27i52c 2603328564551

jiný kraj jiný mrav. Já mám třeba zkušenost, že "hodní a zlí" lidé se tělesnou hmotností rozlišit prostě nedají. A dokonce mám spíš pocit, že ti tlustí bývají vychcánci méně často. Ale pokud se setkávají s pohrdáním a odsouváním, brání se tak, jako by se bránil každý jiný člověk. Ale jak říkám, třeba se pohybuju v jiných komunitách ;)

+9/0
23.2.2017 8:30

J29a80n 69Č26e95k28a42l 7959805134844

A jak početný ten kolektiv je, že z toho děláte takové obecné závěry?

0/0
23.2.2017 8:34

J93o30s38e73f 20Š22e43m22e38l46í38k 7109531380407

Vy pracujete s Mirkem Novákem a Adamem Rykalou? 8-o

0/0
23.2.2017 8:48

P75e58t42r 23S85p16á21l92e89n73ý 3465187509558

S tebou cloumá závist.

0/0
23.2.2017 13:07

P49a24v95e53l 46J94e56ř45á64b83e40k 7311852284547

Nevíte jak je dobrý hodně teplý bůček, s čerstvým chlebem namazaným husím sádlem a vše zapít tak 6 pivíčky.

Vy ubozí hubeňouři, už jste si zkusili jako je to dobrota tři jitrnice zakusovat jelítkem místo chleba?

0/0
23.2.2017 22:30

P75a52v38e50l 47J84e29ř19á74b90e91k 7141552904647

Takový luxus jako umřít hubený a hladový si mohou lidi v rozvojových zemích.

Je jich tam strašně moc, tak my v Euroamerické kultuře je musíme svojí obezitou vyvažovat, jinak by se Zeměkoule nevyvážeností roztrhla.;-)

+8/0
23.2.2017 0:31

M69a65r92e96k 42M92a90l14ý 1952918751910

Tak to radši budu považován (coby netlustý) za obyvatele rozvojové země, než být tlusté prase patrřící do Euroamerické kultury :-)

0/−2
23.2.2017 8:37







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.