Diskuze

Otec Trabantu: Co jsme měli dělat, když jsme neměli plech?

Winfried Sonntag začínal před válkou u Horchu, nakonec skončil jako zastupující šéf celého východoněmeckého autoprůmyslu. Pro německý Zeit vzpomínal nejen na výrobu trabantu.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Trabant je jednoduché levné auto. Jednou jedeme z Varů a přestane táhnout, nejede. Otevřu kapotu, mrknu na zapalování a ejhle, jak u motorky. Utáhnout dva povolené šroubky kladívka a jede se dál. U dnešních autíček v takovém případě můžete solit za asistenci, odtah a servis, závada v elektronice...

1 0
možnosti

keine Butter, keine sahne, aber hoch di rote Fahne....

1 0
možnosti

Spousta lidí haní Trabanty, ale uvědomte si že NDRáci s nimi projezdili celou Evropu a tahali za nima obytňáky. :-)

3 3
možnosti

A to je důkaz, že je to dobré auto ?;-D;-D;-D;-D

Panebože, jak bagatelizovat tu příšernou hospodářskou trapnost tehdejšího RVHP ;-D;-D;-D

KAŽDÉ auto z NSR bylo 100 x lepší než z NDR a kdo v NDR měl auto z NSR, tak byl předmětem závisti, pokud vůbec někdo z NSR měl trabanta, tak byl pro smích ( a také popotahován kvůli emisím);-D;-D;-D

1 0
možnosti

Bez Trabantu by byla čeština ochuzena o poetické výrazy "pryskyřník pádivý" nebo "rozzuřený vysavač". ;-D

15 1
možnosti

Teda to video o řízení trabanta vypadá strašně složitě, to bych asi nezvlád....

0 0
možnosti

že jo.... se divím, že jsem to s pouhou průmyslovkou zvládl.... ovládání je tak složité, že by to snad ani profesor nezvládl....

0 0
možnosti

"Přitom si mě tehdejší ministr pro výrobu strojů a automobilů, Rudi Georgi, zavolal, že prý musím něco udělat s nedostatkem aut na trhu,“-"Zajiste, zruste komunismus."-mela byt ma odpoved.

10 0
možnosti
Foto

J23i51r27i 67K85r15c37k91a

23. 2. 2017 17:05

Když jsem byl malý.měli jsme doma auto zn.Horch.Řadový dvanáctiválec,kabrio,8 míst.Jezdilo to na stlačený dřevoplyn.Asi v roce 1963 skončila výroba dřevoplynu atak nebylo na co jezdit.protože to žralo 30 na 100.JK

0 0
možnosti

stačilo na to přidělat vlastní generátor dřevoplynu a jezdit na dřevěná polínka, jako za války....;-)

4 0
možnosti
Foto

R20o67m85a74n 44K49o82z41e34l

22. 2. 2017 18:05

Trabantem jsem jako malý musel jezdit, a hrůza, nikdy jsem to ani nepokládal za auto. Chápu, že konstruktér už nemohl ovlivnit, že se to vyrábělo tak dlouho a že se to ve fabrice tak odbývalo. Ve Světě motorů byla spousta článků a rad, jak to aspoň trochu autu přiblížit, když tomu v továrně moc nedali.

3 4
možnosti

Auto které nemá karoserii z plechu před 50 roky byl geniální tah. Bežné auta vám zrezli do pěti let při intenziním používání.

Až v posledních letech se např škoda dostalal na takovou úroveň, že jsem po 10 letech schopni prodat ojetinu bez koroze karoserie. Je tam nějaká trojí ochrama. Pozink, chemie a kupa laku + metla.

8 1
možnosti

J92i41ř65í 10Z86ý52k27a

22. 2. 2017 11:41

kupa laku? Když si to změříte, tak se dnes nanáší cirka o 50% méně laku než před nějakými 10-15lety. Po prvním šetrném umytí vypadá ten lak jak na 15 leté ojetině.

Za zvýšenou koroziodolností stojí kvalita plechů, správné svařování, kvalitnější tmely kryjící sváry a také to chemické ošetření.

A co se týče Škodovky ... v tomto zaostávala tak o 10 let za těmi nejlepšími.

5 0
možnosti

J30a34n 78U72l51m

22. 2. 2017 9:25

Kde jsou ty časy, kdy jsem koupil Trabanta i s papírama za 100 korun.

Dneska jich moc pod 10.000 neni

0 0
možnosti