Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Autofotka týdne: Motorka křížená s pásákem řidítka má, ale nepotřebuje je

SdKfz 2 je také známé jako Kleines Kettenkraftrad HK 101 nebo Kettenkrad. Lehké polopásové vozidlo zkonstruované a vyráběné firmou NSU v Neckarsulmu používal Wehrmacht v letech 1940 až 1945. Ale zahlédnout ho můžete například v Rakousku i dnes, kde slouží třeba pro zásobování.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M96i33r62o30s48l11a79v 83S91t38e61i90n49e86r 6598404803765

Ještě v 70. letech se v Bavorsku tahalo dříví z lesa těmito vozítky. Staly se však hledanou raritou, dokonce se kradla i v muzeu v Čechách. Na tahání čehokoliv jsou příliš cenné.

Zajímavé, že Japonci nepřišli na ten nápad, udělat čtyřkolku s pásy a hákem vzadu- pokud by nebyla širší, než 80 cm, šla by na dračku v lesním hospodářství.

0/−1
12.3.2017 19:28

O84n95d18ř15e97j 31Č16a37p93k56a 6331571103974

Japonci moc ne, na tohle byli spíš Švédi. Buď malá vyvážečka za čtyřkolku, nebo "železný kůň" - úzká pásová věc s navijákem na tahání dřeva, jen se nesedí na něm, ale obsluha to vede za rukojeť jako válec na chodníky.

0/0
12.3.2017 23:59

V35l57a35d67i15m41í98r 65S40t74r82u60s74k57a 4289834343944

No, na velké tahání to moc není, kroutící moment je přenášen přes čelní diferenciál, který má poddimenzované satelitní hřídelky a kola. Viděl jsem hromadu diferenciálů s rozlámanými vnitřnostmi, právě od tahání nebo dokonce od orby. Jinak mnoho odborníků tvrdí, že toto vozidlo bylo hlavním zdrojem zábavy německých vojáků. Jinak to byl nesmysl, velice složitý mechanicky a s drahou výrobou. Za stejné peníze bylo možno vyrobit několik KDF. Podvozky s pohonem byly použity na výrobu dálkově ovládaného pancéřovaného vozidla Springer, což byla vlastně pojízdná nálož určená k ničení opevnění.

0/0
13.3.2017 9:58

V26l72a60d94i96m90í35r 40S23t20r17u32s60k44a 4379634653904

Opět poloblábol, řídítka přes táhla ovládala právě Lenkradbremsen, nožní brzda působí na obě kola, dá se tedy jezdit bez předního kola, bez řídítek ale ne, navíc se vidlice v terénu zapíchne do země. Přední kolo nemá žádnou hydraulickou brzdu, nechápu, kde to redaktor vzal, brzdy pásů jsou také mechanické a ne hydraulické, jak je uvedeno v popisu. Články pásů jsou spojeny čepy, které jsou osazeny jehlovými ložisky, chrání je simerinky a prachovky. Gumová botka je na článku z důvodu nepoškození komunikací, stejně jako u většiny kolopásů německé armády. Její poškození nezpůsobí zničení ložiska. Chladič není nad motorem, nýbrž v ose klikového hřídele včetně ventilátoru s převodem do rychla. Je neskutečné, jakým způsobem dnes média informují nejen o historických vozidlech když je na internetu dnes úplně vše, stačí jen nebýt líný a informace si pořádně nastudovat. Jinak pásovka je naprosto skvělý stroj, několikrát jsem jej řídil, projede neskutečný terén a i jízda po silnici je zábava:-)

+6/0
12.3.2017 14:38

J61i91ř35í 49Š76v29e65h43l31a 1464564572196

No, tak to je debakl od pana autora.

0/0
14.3.2017 17:48

J19a32r37o40s37l46a39v 59Z43a42h74r27a88d57n17í23č48e33k 7215910364321

Tyhle staré poctivé stroje snad přežijí všechno. :-) Parádní stroj.

+3/0
12.3.2017 13:28

J42a69n 76M94a41c38h63á69č 3877836643102

Mít zbytečnej půldruhej milion,jdu do ní...

0/0
12.3.2017 12:04

V96o98k32o14u98n 26V35l41a28d58i60m31i87r 8702578299828

Ach jo, krad je vojenska zkratka. Kdyby si pani redaktori nevymysleli.

http://www.duden.de/rechtschreibung/Krad

0/0
12.3.2017 10:56
Foto

M23i44r64o82s86l89a66v 63S42t15e10i95n72e54r 6898614873605

Zkratka SdF znamená Sonderfahrzeug, čili česky speciální vozidlo.

KdF je zase Kraft durch Freude, česky silosranda, česká organizace tohoto druhu se jmenovala ROH.

+1/−1
12.3.2017 19:24

V17o89k43o33u94n 66V94l14a82d19i54m16i70r 8802438869738

???????

0/0
12.3.2017 22:27

V48l98a27d19i19m65í49r 66S21t34r45u54s14k69a 4689984193504

Dovolím si pána poopravit, SdKfz je Sonderkraftfahrzeuge, což je zvláštní-speciální vozidlo, často také průzkumné vozidlo, Kraft durch freude je Silou (i duševní) k radosti, což je německý odborový svaz, který například financoval první Käfer (Brouk), který se stal později Volkswagen. Jinak k průzkumné činnosti se Kettenkraftrad skutečně používal a to i např. u Britů v Africe, vhodnější vozidlo totiž neměli

0/0
13.3.2017 10:16

P38e48t89r 49B97á86č82a 8165566195355

Autofotka týdne: MotorkaR^

+2/0
12.3.2017 9:46

J43i29ř61í 84S79c51h61w69a51c97h 8348934658836

"motorka" co má 13 kol, na většině z nich pásy, váží jako šest až deset motorek opravdu nebude motorka i když má jakože "řídítka"....

0/0
12.3.2017 13:14

J41i59ř58í 78K49o84c17u61r39e14k 6485834985118

Áno, dokonce třístopá motorka. A to bez sajdy.

0/0
12.3.2017 15:30







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.