Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L41a23d73i13s72l55a23v 92K27a80l91o45u10s 7575616631120

Na pohled stále hezká,ale dnes,na můj vkus příliš těžká,nevýkonná,a díky vysoko položenému těžišti těžko manipulovatelná motorka.

0/0
7.3.2017 18:06

V67l42a21d23i61m98í58r 52H35a88u40k 1606831448

Nějaké statistiky prodejů za poslední roky by nebyly?:-P

0/0
22.2.2017 20:06

P45a31v98e60l 93Š30e73v21č13í15k 6730425729890

Tady se dá dohledat:

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2016&mesic=6&kat=L&vyb=mot&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

Loni bylo registrovaných v Česku 20 Jaw a skončili na počty registrovaných 47. v pořadí.

0/0
24.2.2017 23:13

J90i64ř71í 94S34c20h52m32i56d49t 5780233244595

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
22.2.2017 10:52

P47a65v82e42l 43Š45e56v24č10í96k 6670435379550

To si může koupit člověk žijící zcela mimo realitu. Doporučuji prosurfovat třeba polskou značku Romet. Jsou to sice Číňané obrandovaní nálepkami Romet. Ovšem vyráběné a dovážené pod kontrolou velmi schopných Poláků.

Musíme si prostě zvyknout na to, že nejen mobily, PC a vše další kolem nás je z Číny, když sami již nic neumíme. Stále panuje pohrdlivý názor "čínský šrot".

Je to z velké části zaviněno nenasytnými obchodníky kteří chtějí více vydělat, tak nakupuji levné, logicky méně kvalitní a na lacinost zákazníci slyší.

Na jízdy kolem stodoly a i příležitostné cesty bych doporučil si koupit novou čínskou 125 které jsou na trhu cca od 30k. Jsou velmi úsporné, při dobrém chování nezničitelné motory ověřené milionovými sériemi v Číně. Jako motorkář fanatik mám flotilu motorek a jednu takovou jsem si dal o Vánocích pod stromeček jako firemní pojížděčku. Kdybych tomu z dlouholetých zkušeností mechanika a servisu nevěřil, nebudu investovat.

0/0
22.2.2017 11:24

P39a15v49e28l 36Š67e61v70č26í44k 6350725919230

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
22.2.2017 10:37

T73o58m80á79š 15B23a73u46e32r 5406983370439

On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
23.2.2017 21:57

P75a63v74e37l 90Š81e95v91č51í98k 6600865559970

Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
24.2.2017 10:05

T76o48m47á17š 69B52a42u50e50r 5256863370249

Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
24.2.2017 22:41

P81a92v82e19l 29Š97e34v85č16í51k 6170445909940

Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
24.2.2017 23:07

T30o32m58á30š 92B59a25u96e96r 5846333380839

Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

0/0
26.2.2017 14:18

P10e35t23r 59K49o62n67í24č98e67k 8894412875315

Dotaz na zkušené (já nejezdím): dalo by se na něčem takovém dojet z ČR do Alp nebo Chorvatska? Myslím z ergonomického hlediska (ruce, úchop, sedačka atd.)? Čistě teoreticky...

0/0
22.2.2017 9:40

J22a69n 96S39y71s78e57l 4221279905945

Probůh, to je otázka.. Letos pojedeme s klukama do Alp na praseti, ČZ180 a kejvačce. Taková motorka jako je tahle nová Jawa by dojela třeba na Gibraltar, je to jen o vůli a odvaze cestovatele. Jinak cestování na takové dálky je na motorce vždycky nepohodlné ve srovnání s autem, ale je to dobrodružství nebo životní styl. Myslím, že přesnou odpověď mohou poskytnout ti, co už se takovou dálku vypravili na více různých strojích a mohou porovnávat.

+1/0
22.2.2017 10:06

P93e77t97r 84K94o97n84í90č24e33k 8594922905675

Tak jasně jsem řekl, že jsem laik, takže ten úvod "probůh, to je otázka" je snad zbytečný, ne? A můj dotaz se týkal hlavně ergonomie, tj. třeba ve srovnání s těmi cestovními modely, co dělá třeba BMW.

+1/0
22.2.2017 11:20

J81i33ř80í 31S63c68h87m15i37d13t 5360103544605

Tak dojet se dá lecčems, někteří to jezdí v pohodě na skútrech 125ccm;-).

Takže úplně v pohodě to půjde, pokud bych bral nějakou bagáž, stan atd. tak bych radši volil jízdu sólo, obzvlášť na té 350 ccm a pokud člověk na moto začíná, tak to není špatná volba a s cenovkou pod 100 000 kč. U té větší bych si na cestování za 180 000 kč vybral něco jiného a rozhodně ne jednobuch;-).

+1/0
22.2.2017 10:39

M58a36r87t17i31n 63H55o83u68b38a 1145690143503

dojeli jsem na Babetach na Balaton a zpet. Takze na tomto to pujde do Alp zcela urcite.

0/0
22.2.2017 11:37

J72i96ř61í 76K15o71c89u54r76e89k 6625324165878

Dotaz musel nutně přijít: Odkud?

Z Jihu Moravy je to kousek, z Karlových Varů pekelná dálka (na Babetu).

0/0
22.2.2017 13:10

H49y93n57e93k 52M33r41t87v44ý 2510707379211

z székesfehérváru :-)

0/0
22.2.2017 15:42

R96e63n51é 26Š93r63ů47t41e40k 8518595936828

Kolega dojel do Itálie a zpět na Stadionu, tedy by to mělo zvládnout i toto. ;-D

0/0
23.2.2017 3:37

H70y13n59e96k 54M98r56t66v44ý 2730797199261

motorka je od slova motor. jezdit na nějakém šineraji, to asi fanouška značky úplně nepotěší.

řek bych, že tam bude rezistence mnohem větší než u aut, které jsou brány víc jako spotřebka a motor VW ve škodě je spotřebiteli celkem u zádele

0/0
22.2.2017 9:29

V79á19c84l62a19v 15S77v59o92b90o34d73a 3681679680560

kolik kusů chtějí prodat? ach jo, takhle zabitá značka to se hned tak nevidí... ještě Tatra v osobních autech, ale ti se na to radši vykašlali uplně :-/

0/0
22.2.2017 9:16

R19a52d97e10k 69H62o37l38í46k 1968704790546

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
22.2.2017 8:17

D61a89v70i17d 76H82o38l56m76a41n 5534250327

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
22.2.2017 7:48

M76a22r34t33i84n 40H87o20u34b30a 1805180563273

tak ono by to bez tech udelatek jaksi nesmelo do prodeje. ale brecet je treba jinde

0/0
22.2.2017 11:38

M80a55r25t22i44n 97S15k40á10l63a 2658901834405

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
22.2.2017 0:36

T98o41m21á54š 83B46a84u24e14r 5236213390919

Dohromady 80 mil. Kč z dotací od ministerstva průmyslu, tedy z našich daní, prý na vývoj nového národního pokladu motoru 1000 ccm vlastní konstrukce!!;-D;-D;-D;-D

0/0
23.2.2017 22:00

M43i36c68h88a97l 30T65r56i10s61k28a 2180277272457

Motorka za dve bundy.

+7/0
21.2.2017 21:38

P21a70v67e93l 55J56e20ř92á19b36e34k 7191412654517

Alespoň nemusím mít strach, že mi jí někdo ukradne před hospodou.

0/0
21.2.2017 23:00

M12a10r14t16i70n 14K41o73l67a70c28e83k 5979797913453

když mě se neskutečně líbí Jawa 650 clasic. toto je hodně hranaté

0/0
21.2.2017 21:38

L65a28d49i12s42l55a27v 82B44e32r43o58u62n72s20k34ý 1897572593286

na Jawa 650 classic jsou ty výfuky obzvlášt výživné . . . opičárna století - od jisté doby je jawa už jen kočkopes

+3/0
21.2.2017 21:57

P14e21t56e41r 79M95o98l33n37á72r 8225234262899

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
21.2.2017 21:24

J67a90k91u63b 18S56e82k30e70r47a 6696810216935

Naprosty souhlas. Made in prc je proste jen made in prc. Nic vic nic min

0/0
22.2.2017 0:21

J59i92ř92í 50S29c73h41m54i71d17t 5320463554925

Dnes už nelze vše, co z Číny přijde, házet do jednoho pytle.

0/0
22.2.2017 10:57

L55e71o20š 30S42m71u15t29n42ý 2367489135442

kolik ta motorká stála?

0/0
22.2.2017 11:43
Foto

J83i49ř19í 71D97v84o15ř72á43k 5785709920528

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
21.2.2017 21:07

R58o23m29a83n 40K71r11a89t73o98c36h49v49í48l 6886407606664

Také jsem se nad tím výrokem pozastavil.

0/0
22.2.2017 8:25

J11a26n 39J56i14r62k45a 7340600490

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+6/−4
21.2.2017 20:31

R30o21m91a49n 36K88r22a90t10o57c94h75v12í54l 6196507816314

Souhlas!

Na Jawu 500 OHC, což byl krasavec se prostě zapomíná!

Asi proto, že to nějak napodobit je problém.

0/0
22.2.2017 8:27

M57a46r25t42i82n 22K69r75o23u11p19a 2651483169210

Nerozumím tomu proč jsou na OHC lidé tak nabržděný. Je to velký motor nacpaný do mírně zesíleného rámu 250. Vůbec model 00 byl silně poruchový. Rám stíhal tak tak. Jediné jak si lze "slávu" tohoto stroje vysvlětlit je žo že bo byl poslední ssériový 4T od JAWY. Ve světě bylo v té době dost více než srovnatelných motorek.

+1/0
22.2.2017 8:36

R60o69m62a17n 86K22r59a35t96o40c13h71v34í24l 6846477626794

Tady po 50-ti letech vůbec nejde o to, že to bylo poruchový, vůbec nejde o to že tenkrát někdo vyráběl něco lepšího.

Tady jde o to, že to vypadalo skvěle, jde o design, dát tomu moderní techniku bylo by to super.

Prostě 100x lepší než retro na 650, typ 634

0/0
22.2.2017 8:41

M23a75r24t33i86n 38K79r78o59u75p21a 2811433189870

Skvěle vypadala 250. OHC je jen vzhledová "kopie". Tak proč je takovou vzhledovou modlou kopie a ne originál? Odpovím si sám. Protože to mělo 4T. Nic víc tahle motorka prostě nanabízí. Takže správně by mělo znít spíš toto: vzít kývačku 250 a dát do ní moderní techniku.

0/0
22.2.2017 8:56

R64o51m83a55n 43K94r19a96t20o27c11h79v49í44l 6616387636554

S prominutím, je to ale jenom 250tka - a ke všemu podle mě na ní byl krásné to, že byla krásně kulatá, a udělat to dneska je tak trošku i technickej problém, myslím tu kulatou hlavu válců, dnes to musí být 4-takt.

0/0
22.2.2017 9:14

M85a35r39t95i36n 81K34r37o17u61p83a 2241253969930

Jasně že to musí být 4T. Ale právě ta kulatost přenesená i na OHC je to co tu motorku dělá hezkou. Jinak válce OHC (vůbec na typu 00) byly docela kulaté a proto i s tvary starší 250 tak dobře vypadá.

0/0
22.2.2017 9:20

R82o69m72a10n 90K29r84a14t77o14c15h85v57í39l 6436977476564

AnoR^

0/0
22.2.2017 9:24

T35o56m82á57š 67B24a12u31e15r 5866563230949

A kolik procent motorkářů stojí o nějaké retro ála 50tá léta? 1%??? Co takhle novou motorku namísto hraní si na retro;-O

0/0
23.2.2017 22:02

L12a14d84i66s74l88a37v 71B35e11r31o61u91n30s95k75ý 1967732633466

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
21.2.2017 20:20

A66n89t49o21n34í11n 57Š96v69i23h97n57o64s 8188137801712

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
21.2.2017 20:18

P72a67v19e19l 83J10e55ř60á95b74e93k 7161542184227

U aut je to samé. Respektive cenově nižšího segmentu.

0/0
21.2.2017 22:59

M91i75r38o21s64l73a41v 73V40y39k12o21u12p73i95l 3830266243135

Tak to je naprosto famózní zpráva !! Gratuluji. Z toho mám já a věřím mnoho lidí opravdovou radost R^R^R^R^ Tomu bych ještě pře lety nevěřil. Ale když se chce....VVV

0/−6
21.2.2017 20:13

L34a15d54i36s81l89a92v 59B38e35r62o90u24n15s84k64ý 1877782913266

čínský národ taky mít radost a děkovat!

+12/0
21.2.2017 20:24







Najdete na iDNES.cz