Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L94a63d44i11s63l31a52v 18K58a25l23o94u47s 7985376451980

Na pohled stále hezká,ale dnes,na můj vkus příliš těžká,nevýkonná,a díky vysoko položenému těžišti těžko manipulovatelná motorka.

0/0
7.3.2017 18:06

V82l38a95d79i58m64í21r 76H76a22u13k 1586861828

Nějaké statistiky prodejů za poslední roky by nebyly?:-P

0/0
22.2.2017 20:06

P71a93v60e18l 51Š23e58v21č53í61k 6980345819260

Tady se dá dohledat:

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2016&mesic=6&kat=L&vyb=mot&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

Loni bylo registrovaných v Česku 20 Jaw a skončili na počty registrovaných 47. v pořadí.

0/0
24.2.2017 23:13

J48i70ř71í 58S62c11h84m50i86d32t 5240153784885

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
22.2.2017 10:52

P85a54v40e15l 98Š37e39v32č52í48k 6290935849330

To si může koupit člověk žijící zcela mimo realitu. Doporučuji prosurfovat třeba polskou značku Romet. Jsou to sice Číňané obrandovaní nálepkami Romet. Ovšem vyráběné a dovážené pod kontrolou velmi schopných Poláků.

Musíme si prostě zvyknout na to, že nejen mobily, PC a vše další kolem nás je z Číny, když sami již nic neumíme. Stále panuje pohrdlivý názor "čínský šrot".

Je to z velké části zaviněno nenasytnými obchodníky kteří chtějí více vydělat, tak nakupuji levné, logicky méně kvalitní a na lacinost zákazníci slyší.

Na jízdy kolem stodoly a i příležitostné cesty bych doporučil si koupit novou čínskou 125 které jsou na trhu cca od 30k. Jsou velmi úsporné, při dobrém chování nezničitelné motory ověřené milionovými sériemi v Číně. Jako motorkář fanatik mám flotilu motorek a jednu takovou jsem si dal o Vánocích pod stromeček jako firemní pojížděčku. Kdybych tomu z dlouholetých zkušeností mechanika a servisu nevěřil, nebudu investovat.

0/0
22.2.2017 11:24

P27a52v28e58l 40Š38e60v38č50í41k 6100345819860

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
22.2.2017 10:37

T53o72m84á37š 17B79a31u66e17r 5686293820879

On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
23.2.2017 21:57

P19a48v28e19l 42Š16e98v27č69í79k 6940565489590

Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
24.2.2017 10:05

T35o25m88á73š 97B13a56u45e98r 5756443660779

Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
24.2.2017 22:41

P53a94v84e21l 88Š20e55v71č29í12k 6220905909740

Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
24.2.2017 23:07

T86o35m12á14š 41B60a40u70e41r 5906793550839

Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

0/0
26.2.2017 14:18

P84e61t13r 28K42o97n49í31č72e74k 8944822665375

Dotaz na zkušené (já nejezdím): dalo by se na něčem takovém dojet z ČR do Alp nebo Chorvatska? Myslím z ergonomického hlediska (ruce, úchop, sedačka atd.)? Čistě teoreticky...

0/0
22.2.2017 9:40

J14a63n 95S86y60s17e21l 4801579725725

Probůh, to je otázka.. Letos pojedeme s klukama do Alp na praseti, ČZ180 a kejvačce. Taková motorka jako je tahle nová Jawa by dojela třeba na Gibraltar, je to jen o vůli a odvaze cestovatele. Jinak cestování na takové dálky je na motorce vždycky nepohodlné ve srovnání s autem, ale je to dobrodružství nebo životní styl. Myslím, že přesnou odpověď mohou poskytnout ti, co už se takovou dálku vypravili na více různých strojích a mohou porovnávat.

+1/0
22.2.2017 10:06

P39e34t27r 22K33o52n30í19č64e70k 8854662975925

Tak jasně jsem řekl, že jsem laik, takže ten úvod "probůh, to je otázka" je snad zbytečný, ne? A můj dotaz se týkal hlavně ergonomie, tj. třeba ve srovnání s těmi cestovními modely, co dělá třeba BMW.

+1/0
22.2.2017 11:20

J57i91ř35í 65S62c37h18m57i92d12t 5650773934915

Tak dojet se dá lecčems, někteří to jezdí v pohodě na skútrech 125ccm;-).

Takže úplně v pohodě to půjde, pokud bych bral nějakou bagáž, stan atd. tak bych radši volil jízdu sólo, obzvlášť na té 350 ccm a pokud člověk na moto začíná, tak to není špatná volba a s cenovkou pod 100 000 kč. U té větší bych si na cestování za 180 000 kč vybral něco jiného a rozhodně ne jednobuch;-).

+1/0
22.2.2017 10:39

M93a75r72t79i54n 54H69o67u24b14a 6593501529628

dojeli jsem na Babetach na Balaton a zpet. Takze na tomto to pujde do Alp zcela urcite.

0/0
22.2.2017 11:37

J57i72ř43í 76K38o87c67u59r29e54k 6915204455318

Dotaz musel nutně přijít: Odkud?

Z Jihu Moravy je to kousek, z Karlových Varů pekelná dálka (na Babetu).

0/0
22.2.2017 13:10

H75y33n20e66k 73M36r26t69v93ý 2230867529471

z székesfehérváru :-)

0/0
22.2.2017 15:42

R86e34n21é 60Š12r86ů65t94e45k 8398325116648

Kolega dojel do Itálie a zpět na Stadionu, tedy by to mělo zvládnout i toto. ;-D

0/0
23.2.2017 3:37

H14y36n25e53k 34M62r44t33v46ý 2470797499821

motorka je od slova motor. jezdit na nějakém šineraji, to asi fanouška značky úplně nepotěší.

řek bych, že tam bude rezistence mnohem větší než u aut, které jsou brány víc jako spotřebka a motor VW ve škodě je spotřebiteli celkem u zádele

0/0
22.2.2017 9:29

V77á36c41l12a48v 62S51v44o29b71o94d43a 3401189570650

kolik kusů chtějí prodat? ach jo, takhle zabitá značka to se hned tak nevidí... ještě Tatra v osobních autech, ale ti se na to radši vykašlali uplně :-/

0/0
22.2.2017 9:16

R80a87d79e44k 72H70o21l43í77k 1698614890136

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
22.2.2017 8:17

D62a86v72i80d 62H13o86l68m14a36n 5824470227

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
22.2.2017 7:48

M68a16r52t58i89n 31H36o75u80b66a 6913681479158

tak ono by to bez tech udelatek jaksi nesmelo do prodeje. ale brecet je treba jinde

0/0
22.2.2017 11:38

M64a29r68t69i92n 89S53k26á19l17a 2708591554535

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
22.2.2017 0:36

T77o21m83á53š 60B34a57u52e37r 5346203700679

Dohromady 80 mil. Kč z dotací od ministerstva průmyslu, tedy z našich daní, prý na vývoj nového národního pokladu motoru 1000 ccm vlastní konstrukce!!;-D;-D;-D;-D

0/0
23.2.2017 22:00

M76i86c16h16a88l 92T65r81i13s83k67a 2230537322247

Motorka za dve bundy.

+7/0
21.2.2017 21:38

P43a50v29e71l 80J31e12ř54á17b25e86k 7791162764417

Alespoň nemusím mít strach, že mi jí někdo ukradne před hospodou.

0/0
21.2.2017 23:00

M44a81r28t84i49n 31K10o63l70a61c87e95k 6185989854470

když mě se neskutečně líbí Jawa 650 clasic. toto je hodně hranaté

0/0
21.2.2017 21:38

L79a35d37i46s90l68a50v 95B95e65r13o60u80n76s77k12ý 1957172353776

na Jawa 650 classic jsou ty výfuky obzvlášt výživné . . . opičárna století - od jisté doby je jawa už jen kočkopes

+3/0
21.2.2017 21:57

P38e49t22e50r 64M11o28l42n16á46r 8175394482989

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
21.2.2017 21:24

J80a49k93u53b 23S76e88k53e64r95a 6136880836205

Naprosty souhlas. Made in prc je proste jen made in prc. Nic vic nic min

0/0
22.2.2017 0:21

J25i67ř41í 33S57c36h49m95i56d53t 5610213434325

Dnes už nelze vše, co z Číny přijde, házet do jednoho pytle.

0/0
22.2.2017 10:57

L22e35o25š 78S78m89u59t50n96ý 2757939905922

kolik ta motorká stála?

0/0
22.2.2017 11:43
Foto

J75i41ř98í 88D25v45o80ř90á95k 5335279450608

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
21.2.2017 21:07

R93o57m98a30n 74K33r83a43t11o83c87h57v68í59l 6226647266444

Také jsem se nad tím výrokem pozastavil.

0/0
22.2.2017 8:25

J57a63n 44J55i30r25k54a 7710940960

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+6/−4
21.2.2017 20:31

R50o30m38a91n 61K42r39a65t92o96c54h29v67í19l 6416407246114

Souhlas!

Na Jawu 500 OHC, což byl krasavec se prostě zapomíná!

Asi proto, že to nějak napodobit je problém.

0/0
22.2.2017 8:27

M67a76r31t78i41n 17K82r87o95u59p11a 2781153309610

Nerozumím tomu proč jsou na OHC lidé tak nabržděný. Je to velký motor nacpaný do mírně zesíleného rámu 250. Vůbec model 00 byl silně poruchový. Rám stíhal tak tak. Jediné jak si lze "slávu" tohoto stroje vysvlětlit je žo že bo byl poslední ssériový 4T od JAWY. Ve světě bylo v té době dost více než srovnatelných motorek.

+1/0
22.2.2017 8:36

R87o45m59a62n 59K65r16a26t81o98c33h46v12í43l 6756467876834

Tady po 50-ti letech vůbec nejde o to, že to bylo poruchový, vůbec nejde o to že tenkrát někdo vyráběl něco lepšího.

Tady jde o to, že to vypadalo skvěle, jde o design, dát tomu moderní techniku bylo by to super.

Prostě 100x lepší než retro na 650, typ 634

0/0
22.2.2017 8:41

M39a70r36t29i29n 51K96r83o77u54p42a 2151903289480

Skvěle vypadala 250. OHC je jen vzhledová "kopie". Tak proč je takovou vzhledovou modlou kopie a ne originál? Odpovím si sám. Protože to mělo 4T. Nic víc tahle motorka prostě nanabízí. Takže správně by mělo znít spíš toto: vzít kývačku 250 a dát do ní moderní techniku.

0/0
22.2.2017 8:56

R98o16m31a94n 79K60r51a12t69o15c95h41v83í46l 6856627826644

S prominutím, je to ale jenom 250tka - a ke všemu podle mě na ní byl krásné to, že byla krásně kulatá, a udělat to dneska je tak trošku i technickej problém, myslím tu kulatou hlavu válců, dnes to musí být 4-takt.

0/0
22.2.2017 9:14

M89a30r89t90i60n 26K40r21o61u80p38a 2711483929410

Jasně že to musí být 4T. Ale právě ta kulatost přenesená i na OHC je to co tu motorku dělá hezkou. Jinak válce OHC (vůbec na typu 00) byly docela kulaté a proto i s tvary starší 250 tak dobře vypadá.

0/0
22.2.2017 9:20

R28o62m44a69n 25K91r14a77t29o34c58h24v54í64l 6106417676794

AnoR^

0/0
22.2.2017 9:24

T32o36m37á28š 18B25a69u78e49r 5496883310419

A kolik procent motorkářů stojí o nějaké retro ála 50tá léta? 1%??? Co takhle novou motorku namísto hraní si na retro;-O

0/0
23.2.2017 22:02

L42a56d47i51s27l32a27v 22B49e96r26o22u71n36s66k26ý 1667952793966

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
21.2.2017 20:20

A13n68t69o14n89í44n 35Š54v54i23h63n38o39s 8128277801962

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
21.2.2017 20:18

P26a58v23e45l 61J20e86ř40á11b95e53k 7431222324817

U aut je to samé. Respektive cenově nižšího segmentu.

0/0
21.2.2017 22:59

M91i51r44o39s87l77a46v 37V86y91k66o93u83p61i82l 3410336493455

Tak to je naprosto famózní zpráva !! Gratuluji. Z toho mám já a věřím mnoho lidí opravdovou radost R^R^R^R^ Tomu bych ještě pře lety nevěřil. Ale když se chce....VVV

0/−6
21.2.2017 20:13

L68a78d31i83s66l16a59v 27B58e43r38o11u21n11s40k55ý 1467602813506

čínský národ taky mít radost a děkovat!

+12/0
21.2.2017 20:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.