Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Jawa 350 v plné parádě. Retro pod sto tisíc

Týnecká Jawa oficiálně představila dva nové retro modely Jawa 350 OHC a Jawa 660 Vintage s čtyřdobými jednoválci a řadou moderních prvků jako ABS. Na veřejnosti se představí již na začátku března na jarních motocyklových výstavách v Praze a zaujme i lákavou cenou, která se u Jawy 350 dostala pod sto tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L62a98d81i64s36l72a54v 54K30a35l86o24u50s 7705756941570

Na pohled stále hezká,ale dnes,na můj vkus příliš těžká,nevýkonná,a díky vysoko položenému těžišti těžko manipulovatelná motorka.

0/0
7.3.2017 18:06

V40l81a34d33i38m48í91r 94H16a26u57k 1486561628

Nějaké statistiky prodejů za poslední roky by nebyly?:-P

0/0
22.2.2017 20:06

P17a85v76e17l 14Š38e33v22č27í32k 6370515179920

Tady se dá dohledat:

http://portal.sda-cia.cz/stat.php?n#rok=2016&mesic=6&kat=L&vyb=mot&upr=&obd=r&jine=false&lang=CZ&str=nova

Loni bylo registrovaných v Česku 20 Jaw a skončili na počty registrovaných 47. v pořadí.

0/0
24.2.2017 23:13

J38i75ř88í 39S83c15h66m49i26d92t 5390693434715

Ta menší by možná i nějaký úspěch mít mohla, půjde o neokoukaný stroj s cenou pod 100 tkč to prodejné asi bude, nízká spotřeba na dojíždění do práce i nějaký ten výlet po okolí, drátěná kola, chromyR^, ten čínský základ zase není až tak čínský, je to převzato od Japonců.

Pokud si Jawa pohlídá kvalitu čínského dodavatele, tak to může být i spolehlivá motorka.

Nechápu ale tu větší retro, vypadá to hrozně, ty výfuky tam musel dobastlit opravdu expert, cena vysoká na jednobuch, absolutně nechápu hodnotu výkonu 36 kW8-o, takhle je mimo celá skupina řidičů s papíry do 35 kW a to kvůli jednomu kWRv.

+1/0
22.2.2017 10:52

P40a65v38e96l 80Š78e33v17č64í93k 6670895299170

To si může koupit člověk žijící zcela mimo realitu. Doporučuji prosurfovat třeba polskou značku Romet. Jsou to sice Číňané obrandovaní nálepkami Romet. Ovšem vyráběné a dovážené pod kontrolou velmi schopných Poláků.

Musíme si prostě zvyknout na to, že nejen mobily, PC a vše další kolem nás je z Číny, když sami již nic neumíme. Stále panuje pohrdlivý názor "čínský šrot".

Je to z velké části zaviněno nenasytnými obchodníky kteří chtějí více vydělat, tak nakupuji levné, logicky méně kvalitní a na lacinost zákazníci slyší.

Na jízdy kolem stodoly a i příležitostné cesty bych doporučil si koupit novou čínskou 125 které jsou na trhu cca od 30k. Jsou velmi úsporné, při dobrém chování nezničitelné motory ověřené milionovými sériemi v Číně. Jako motorkář fanatik mám flotilu motorek a jednu takovou jsem si dal o Vánocích pod stromeček jako firemní pojížděčku. Kdybych tomu z dlouholetých zkušeností mechanika a servisu nevěřil, nebudu investovat.

0/0
22.2.2017 11:24

P68a16v11e11l 95Š84e12v77č50í67k 6190725579500

100k za takový bazmek to nechápu. Před pár lety jsem si dovezl z Německa lehce jetou Hondu CB500. I s dopravou a přihlášením mne stála cca 55k. A to je MOTORKA, rozdíl jako mezi Škodou Favorit a Mercedesem.

Paradoxně je na té zbastlenině nejlepší činský motor, který je převzat z CB250 vyráběné málem v motocyklovém pravěku.

Majitel Jawy býval můj hlavní nadřízený, když jsem, kdysi pracoval v továrně ČZ a soudruh Gerle tam dělal technického náměstka a neodlučně se podílel na úpadku motocyklové značky ČZ. Byl to karierní komunista, bratr tehdejšího ministra strojírenství a do funkce se dostal díky velké rudé hvězdě a nadutému sebevědomí a ne znalosti problematiky a odbornosti. Po Plyšáku privatizoval JAWU a dle toho to vypadá. Podobně nereálné fantasmagorie jako za jeho vlády v ČZ. V době Plyšáku jsme na tom byli s motocykly zhruba na úrovní Číňanů. Dnes je Čína motocyklová velmoc která vyrábí motocykly pro celý svět, včetně známých japonských, italských značek. Leta jsem dělal značku Jincheng a trochu jsem o ni sháněl informace. Mají výrobní závody i v Americe a v Argentině vyrábí Aprilie pro americké trhy. Takže když si Američan koupí skútr Aprilia, tak jej vymyslel italský konstruktér, a vyrobil zaučený Indián pod činským šéfem.

Bývali jsme cca v šedesátých letech největší výrobce motocyklů na světě. postupně jsme zaostávali a prakticky skončili. Jawa je jen plácnutí do vody a jsem si jist, že bez dotací by zanikla stejně jako vytunelovaná motocyklová ČZ.

Po roce 89 se dostala většina průmyslu do rukou ne odborníků, ale spíše protřelých velkorealitkářů se správnými kontakty. Tehdy se také tupé masy chtěli mít hned jako na Západě, ovšem bez toho, žer by si utáhli opasky a dělali za málo od rána do večera, jako umí Číňané. Místo technologií a výrobních prostředků se utrácelo za nová auta, barevné jogurty, opulentní banky, kanceláře, sídla firem, saka, kravaty, golfové areály, okázalé showroomy.....

Neumíme tvořit, umíme jen konsumovat

+4/0
22.2.2017 10:37

T46o60m23á74š 67B88a49u86e65r 5986533360239

On soudruh Gerle, který má Jawu i Jihostroj v rukách byl za desítky let socíku zvyklý, že každoročně přijeli soudruzi z pézetky s tím, že odeberou 100.000 ks JAW 350 pro SSSR, kterým stačí ,,jednoduchá konstrukce dvoudobého motoru" a neměnný vzhled motorky. Holt starého (a neschopného) psa novým kouskům nenaučíš....

+2/0
23.2.2017 21:57

P14a68v34e45l 25Š24e46v41č56í86k 6380685479860

Není to až tak docela. Pan Gerle měl již za socíku iluze, že budeme dělat motorky jako Japonci. Jenže byl mimo realitu tehdejších technických možností stále více zaostávající kolbenky. I spuštění výroby modernizovaného motoru pro Jawy 638 byl tehdy neskutečný problém. Motokov měl již natvrdo podepsané smlouvy se Sověty a motory nefungovaly, výroba vázla, z nových jednoúčelových strojů se hrnuly zmetky. U motoru se zadíraly převodovky, písty, lámaly řadicí vidličky. Na zkušebně ČZ zjistili již dříve, že prototypové motory 638 jsou problémové, tak v tom Jawu nechali vymáchat a do svých ČZ350, do kterých měly být také nové motory 638, raději zmodernizovali staré motory 632 změnou alternátoru na 12V a hrnuli dál do Ruska. Udělali době, bylo bez problémů. Tehdy Jawa i ČZ vyvíjeli na zadání ČAZ vlastní čtyřtaktní motory, dvouválce 350. ČZ řadový, Jawa boxer. Motory i motorky se dostaly do stadia prototypů. Pak bylo ale shozeno ze stolu. Jawské skončily v SSSR, kde je měla vyrábět tuším IŽ. Poslední zpráva byla, že udělali prototyp u kterého sákl olej z porézního bloku motoru a pak se po všem slehla zem.

Tehdy v ČZ měli již odzkoušený čtyřtaktní jednoválcový motor ČZ 175 konstruktéra ing. Pudila. Také měli nadčasové podvozky ČZ 175/477 a veškerou technologii včetně svařovací automat na rámy ze Švédska, takže stačilo stopětasedmu dotáhnout do výroby a měli to stejné s čím Číňané později obsadili trhy v kategorii lehkých úsporných motorek pro denní používání.

Jenže pan Gerle nebyl jako pracovitý sedlák na kamenitém políčku Vysočiny, pěstující v obtížných podmínkách brambory, on se rozhodl, že bude hned pěstovat ananasy. Tehdy kdysi jsem mu to řekl řekl veřejně na pracovní schůzi. Pokud čte nějaký čezeťák z vývoje, možná si vzpomene. Dnes se pan Gerle snaží pěstovat ananasy pomoci dotací na smetišti týnecké kolbenky.

+1/0
24.2.2017 10:05

T37o86m87á38š 70B16a74u66e27r 5426543250609

Myslím, že by stačilo oprášit jejich vlastní, dávno ,,vyvinutý" 400 ccm jednoválcový čtyřtakt, který měl být v J-640, namísto z nouze ctnost dvoutaktu. Moto s tímto motorem je k vidění v motomuzeu na Konopišti. Pokud jde o ten čtyřtakt 175 ccm čtyřtakt jednoválec (resp. 180 ccm), tak ten podědila po ČZ Cagiva, která ho nacpala do ,,roadsteru" a poté vše zavřela a zrušila... Čili Klausovi nevyšla privatizace ČZ Cagivě, ale ani následná privatizace Jawy Jihostroji.

0/0
24.2.2017 22:41

P27a29v28e44l 11Š51e57v87č72í80k 6430725569430

Jj, toho roadstera znám "dvoustovku" bych rád zařadil do své stáje.

S privatizaci ČZ to bylo děsivé, byl jsem opodál a pokoušel i mobilizovat novináře, které jsem znal z dob závodění, nikdo nechtěl psát, jen nějaký Labuda z Práva a ten byl "odejit" z redakce.

Cagiva získala motocyklovou výrobu ČZ, aniž by donesla korunu. 26% získala podílem za přínos "new how" které obnášelo několik beden bezcenné technické dokumentace na nějaký motor 400ccm který dle kluků z konstrukce byl opajcovaný z Yamahy. Dalších 26% si Cagiva půjčila od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. S majoritou 52% si tam pak dělala co chtěla a jedno z prvních opatření bylo sešrotování všech zařízení a přípravků pro Jawu. V ČZ se vyrábělo cca 80% komponentu Jawy, včetně motorů. Jawa v Týnci byla prakticky montovna.

To vše pod kuratelou Klausovy party a jeden ze zločinců, tehdejší ministr Dlouhý dnes sedí v čele Hospodářské komory. Lidé byli slepí a ani dnes tomu nechtějí věřit jak děsivou destrukci strojírenství spáchali ti neumětelové. To co vybudovali předkové a přežilo i socialismus bylo po pár letech v niveč.

+1/0
24.2.2017 23:07

T13o14m13á36š 45B98a51u62e58r 5786213250649

Škoda, že nedošlo na výrobu té 400 ccm čtyřtaktní jednoválcové 640. Bohužel prachy v podobě devizových korun byly na linku na výrobu motorů v roce 1989 vyčleněny, ale Klausovým zásahem po listopadu 89 došlo k jejich škrtnutí. Chybou bylo, že když ti zločinci z Cagivy úmyslně sešrotovali stroje pro výrobu 350 ccm dvoutaktů pro Jawu, tak Jawa situaci řešila tak, že sama obnovila strojní park tak, aby mohla namísto nového motoru vyrábět nadále dvoutaktní 350. To byl krok zpět, který stát spoustu peněz. Bohužel nechytla příležitost ,,za pačesy", kdy je posledních 25 let na trhu spousta předražených motorek od 600 ccm nahoru a pak 125 ccm z Číny. Mezitím prakticky kubaturou nic moc levného na trhu není. Nevím, proč si nedokáží vyrobit tu ,,čtyřstovku" dávno sami a musí vymýšlet dovoz z Číny. Vždyť to dopadne jako s Travelem 250 ccm dvouválcem z Číny, na který již neměli údajně peníze, aby ho mohli nakupovat více než po jednotkách kusů....

0/0
26.2.2017 14:18

P17e39t12r 16K12o70n98í85č23e37k 8674932665945

Dotaz na zkušené (já nejezdím): dalo by se na něčem takovém dojet z ČR do Alp nebo Chorvatska? Myslím z ergonomického hlediska (ruce, úchop, sedačka atd.)? Čistě teoreticky...

0/0
22.2.2017 9:40

J38a49n 23S16y94s97e58l 4411629235385

Probůh, to je otázka.. Letos pojedeme s klukama do Alp na praseti, ČZ180 a kejvačce. Taková motorka jako je tahle nová Jawa by dojela třeba na Gibraltar, je to jen o vůli a odvaze cestovatele. Jinak cestování na takové dálky je na motorce vždycky nepohodlné ve srovnání s autem, ale je to dobrodružství nebo životní styl. Myslím, že přesnou odpověď mohou poskytnout ti, co už se takovou dálku vypravili na více různých strojích a mohou porovnávat.

+1/0
22.2.2017 10:06

P27e78t61r 75K65o69n64í89č36e92k 8804432785365

Tak jasně jsem řekl, že jsem laik, takže ten úvod "probůh, to je otázka" je snad zbytečný, ne? A můj dotaz se týkal hlavně ergonomie, tj. třeba ve srovnání s těmi cestovními modely, co dělá třeba BMW.

+1/0
22.2.2017 11:20

J69i85ř43í 27S89c75h68m51i41d55t 5330193654145

Tak dojet se dá lecčems, někteří to jezdí v pohodě na skútrech 125ccm;-).

Takže úplně v pohodě to půjde, pokud bych bral nějakou bagáž, stan atd. tak bych radši volil jízdu sólo, obzvlášť na té 350 ccm a pokud člověk na moto začíná, tak to není špatná volba a s cenovkou pod 100 000 kč. U té větší bych si na cestování za 180 000 kč vybral něco jiného a rozhodně ne jednobuch;-).

+1/0
22.2.2017 10:39

M29a66r58t96i48n 92H72o53u29b33a 1475700973383

dojeli jsem na Babetach na Balaton a zpet. Takze na tomto to pujde do Alp zcela urcite.

0/0
22.2.2017 11:37

J75i67ř45í 67K78o36c67u37r72e96k 6455334625588

Dotaz musel nutně přijít: Odkud?

Z Jihu Moravy je to kousek, z Karlových Varů pekelná dálka (na Babetu).

0/0
22.2.2017 13:10

H37y30n29e41k 59M98r84t16v36ý 2320457409431

z székesfehérváru :-)

0/0
22.2.2017 15:42

R95e42n24é 92Š52r14ů70t22e64k 8868875506858

Kolega dojel do Itálie a zpět na Stadionu, tedy by to mělo zvládnout i toto. ;-D

0/0
23.2.2017 3:37

H77y61n38e84k 10M12r68t20v94ý 2910137279391

motorka je od slova motor. jezdit na nějakém šineraji, to asi fanouška značky úplně nepotěší.

řek bych, že tam bude rezistence mnohem větší než u aut, které jsou brány víc jako spotřebka a motor VW ve škodě je spotřebiteli celkem u zádele

0/0
22.2.2017 9:29

V47á39c90l61a19v 45S42v95o34b40o40d82a 3511809570860

kolik kusů chtějí prodat? ach jo, takhle zabitá značka to se hned tak nevidí... ještě Tatra v osobních autech, ale ti se na to radši vykašlali uplně :-/

0/0
22.2.2017 9:16

R25a64d42e53k 19H23o17l54í96k 1468454370736

Jawa teda jede, co za těch 27 let od bolševika dokázala je až neuvěřitelný technický pokrok, díky pane Charouzi...díky....[>-]:-):-)

+1/0
22.2.2017 8:17

D85a47v31i89d 34H74o32l81m73a35n 5784140527

Škoda všech těch zbytečných složitostí typu Euro 4, ABS a pod. Z primitivního stroje, který bych v tomto případě očekával, se stává čínská mraska, na které si toho doma nikdo moc neudělá. Nicméně, i přesto, že se nejedná o vzkříšení JAWY jako takové, přeju přeprodejci hodně úspěchů v podnikání R^

+1/0
22.2.2017 7:48

M80a36r96t54i26n 60H87o62u17b76a 1485840853383

tak ono by to bez tech udelatek jaksi nesmelo do prodeje. ale brecet je treba jinde

0/0
22.2.2017 11:38

M26a82r17t21i98n 95S67k59á54l92a 2608611554815

Skvely vysledek, tech nekolik desitek milionu kc dotaci na vyvoj novych motorek a motoru bylo nalezite zuroceno!!! Pane Strnade, pls?

+1/0
22.2.2017 0:36

T63o42m89á16š 73B14a69u35e27r 5986903290769

Dohromady 80 mil. Kč z dotací od ministerstva průmyslu, tedy z našich daní, prý na vývoj nového národního pokladu motoru 1000 ccm vlastní konstrukce!!;-D;-D;-D;-D

0/0
23.2.2017 22:00

M85i32c39h54a51l 49T88r93i65s90k28a 2660157552237

Motorka za dve bundy.

+7/0
21.2.2017 21:38

P76a52v61e64l 97J41e79ř52á43b57e77k 7211332554567

Alespoň nemusím mít strach, že mi jí někdo ukradne před hospodou.

0/0
21.2.2017 23:00

M88a21r17t76i89n 73K31o62l16a19c15e92k 5699767983873

když mě se neskutečně líbí Jawa 650 clasic. toto je hodně hranaté

0/0
21.2.2017 21:38

L17a97d23i22s50l56a39v 63B77e53r52o86u21n92s71k76ý 1697192433396

na Jawa 650 classic jsou ty výfuky obzvlášt výživné . . . opičárna století - od jisté doby je jawa už jen kočkopes

+3/0
21.2.2017 21:57

P54e96t77e32r 13M31o98l58n88á36r 8855814662579

Ak to bude mať životnosť ako tie motorky z Číny čo predával forstinger kde sa mi po 5000 km zodrala vačka tak že motor už nešiel ani naštartovať tak to ani zadarmo nechcem

+9/0
21.2.2017 21:24

J89a13k35u42b 44S47e64k77e23r22a 6296770746945

Naprosty souhlas. Made in prc je proste jen made in prc. Nic vic nic min

0/0
22.2.2017 0:21

J25i43ř25í 98S66c65h57m61i11d44t 5890473354395

Dnes už nelze vše, co z Číny přijde, házet do jednoho pytle.

0/0
22.2.2017 10:57

L14e88o27š 65S14m53u45t80n73ý 2447769975902

kolik ta motorká stála?

0/0
22.2.2017 11:43
Foto

J88i29ř64í 20D82v52o33ř63á72k 5915709820988

To byla vlastně poslední Jawa, která byla na úrovni své doby a držela krok i se světovou konkurencí.

Zdroj: http://auto.idnes.cz/jawa-350-c4m-/motorky.aspx?c=A170221_161627_motorky_fdv

To je rubrika " Vtipnější vyhrává " ?

+4/0
21.2.2017 21:07

R90o41m51a34n 96K54r98a39t47o18c32h11v22í69l 6506797616514

Také jsem se nad tím výrokem pozastavil.

0/0
22.2.2017 8:25

J63a89n 66J66i71r80k79a 7790630810

Tak tenhle typ ostalgie fakt nechapu. Tahle motorka byla megahnusna a priserne zastarala uz v osmdesatkach - z tehle prisery se snazi delat retroskvost...?

Proc se proboha Jawa upina na tuhle nestvuru, a ne treba na Jawu 500 OHC? To byla asi posledni pekna motorka, ktera se u nas vyrobila. Ta by si retroverzi zaslouzila.

+6/−4
21.2.2017 20:31

R16o50m26a35n 94K31r53a53t49o31c20h79v53í90l 6596807566864

Souhlas!

Na Jawu 500 OHC, což byl krasavec se prostě zapomíná!

Asi proto, že to nějak napodobit je problém.

0/0
22.2.2017 8:27

M80a40r62t23i91n 39K28r28o19u34p74a 2781523279740

Nerozumím tomu proč jsou na OHC lidé tak nabržděný. Je to velký motor nacpaný do mírně zesíleného rámu 250. Vůbec model 00 byl silně poruchový. Rám stíhal tak tak. Jediné jak si lze "slávu" tohoto stroje vysvlětlit je žo že bo byl poslední ssériový 4T od JAWY. Ve světě bylo v té době dost více než srovnatelných motorek.

+1/0
22.2.2017 8:36

R44o56m41a66n 16K75r26a48t95o35c22h29v53í19l 6226747226104

Tady po 50-ti letech vůbec nejde o to, že to bylo poruchový, vůbec nejde o to že tenkrát někdo vyráběl něco lepšího.

Tady jde o to, že to vypadalo skvěle, jde o design, dát tomu moderní techniku bylo by to super.

Prostě 100x lepší než retro na 650, typ 634

0/0
22.2.2017 8:41

M32a91r82t51i52n 37K33r94o75u12p43a 2291743529670

Skvěle vypadala 250. OHC je jen vzhledová "kopie". Tak proč je takovou vzhledovou modlou kopie a ne originál? Odpovím si sám. Protože to mělo 4T. Nic víc tahle motorka prostě nanabízí. Takže správně by mělo znít spíš toto: vzít kývačku 250 a dát do ní moderní techniku.

0/0
22.2.2017 8:56

R62o78m55a12n 48K88r79a15t23o24c26h65v27í98l 6746987216984

S prominutím, je to ale jenom 250tka - a ke všemu podle mě na ní byl krásné to, že byla krásně kulatá, a udělat to dneska je tak trošku i technickej problém, myslím tu kulatou hlavu válců, dnes to musí být 4-takt.

0/0
22.2.2017 9:14

M65a51r93t81i61n 15K88r39o81u80p50a 2461623169460

Jasně že to musí být 4T. Ale právě ta kulatost přenesená i na OHC je to co tu motorku dělá hezkou. Jinak válce OHC (vůbec na typu 00) byly docela kulaté a proto i s tvary starší 250 tak dobře vypadá.

0/0
22.2.2017 9:20

R75o85m56a43n 28K20r61a42t21o76c38h38v21í66l 6766767376434

AnoR^

0/0
22.2.2017 9:24

T17o74m86á25š 67B96a93u96e59r 5596973330719

A kolik procent motorkářů stojí o nějaké retro ála 50tá léta? 1%??? Co takhle novou motorku namísto hraní si na retro;-O

0/0
23.2.2017 22:02

L76a62d59i79s32l87a52v 77B80e55r89o61u69n84s75k60ý 1287242133736

Muj bože zase odporné výfuky, jako na všech novodobých jawách.

+7/0
21.2.2017 20:20

A18n28t97o70n88í69n 88Š46v34i22h11n81o23s 8528657601572

Kam jsme to došli, když výrobce se určuje podle nálepek......

+11/0
21.2.2017 20:18

P17a95v53e48l 90J39e93ř40á35b16e36k 7191312974417

U aut je to samé. Respektive cenově nižšího segmentu.

0/0
21.2.2017 22:59

M82i30r97o68s44l60a19v 43V28y62k41o55u43p87i78l 3560416193105

Tak to je naprosto famózní zpráva !! Gratuluji. Z toho mám já a věřím mnoho lidí opravdovou radost R^R^R^R^ Tomu bych ještě pře lety nevěřil. Ale když se chce....VVV

0/−6
21.2.2017 20:13

L69a17d16i29s69l36a68v 75B57e44r81o19u25n90s12k50ý 1407322673906

čínský národ taky mít radost a děkovat!

+12/0
21.2.2017 20:24







Najdete na iDNES.cz