Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem. Opravu moderního auta je samozřejmě třeba svěřit servisu, příznaky „nemoci“ ovšem můžete poznat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27a81r20o36m40i78r 19F72a37r71e41k 4982943787

Clovek si precte clanek a hned zacne v aute zlobit klima.

+2/0
1.3.2017 7:41

L93u23b69o32š 60P79o36s21p53í67š79i92l 6328284265

Článek je určen pro škodovkáře?Sám nechápu,o čem se v něm píše,protože u svého tříletého BMW(naj.88tis.km)ani u svého dvacetosm let starého BMW(naj.642 tis.km)žádné z těchto problémů,popisovaných v článku,neznám.

+1/−5
28.2.2017 18:30

M76i70r74e43k 69G39a12j95e90r 5691626359190

Neznate je mozna proto, ze jste si jich jeste nevsimnul.

+5/−1
28.2.2017 18:38

M55a35r74e87k 45M25a93l66ý 1492698601680

No... že by si je nevšiml u vozu, co má nájezd 642 tisíc?

+1/0
28.2.2017 18:49

P62e15t37r 51H55o46r56á89k 1559593119664

BMW je srovnatelné leda tak s dacií.

+1/0
28.2.2017 22:47

M65a34r48e91k 26M77a62l97ý 1542268651280

Můžete být konkrétnější? Když jsem vybíral auto, tak BMW 5 byla taky ve výběru. Dacia teda ne...

0/0
28.2.2017 22:50

P91e91t57r 16H34o59r36á10k 1239733179334

V poměru výkon/cena to samozřejmě není, tam vede dacia, ale ve spolehlivosti to vidím už na vyrovnanější souboj.

0/0
28.2.2017 23:15

P73a53v45e32l 15J45e62ř94á34b18e32k 7211752124497

Normální je kilometry stáčet. Ale přidávat si?

To si pamatuji za bolševika, když bylo potřeba "najezdit" spotřebu do naftového topení v bytě.

0/0
1.3.2017 0:38

M70a16r61e24k 45H49r19u59b63y 6877492651958

Tak to jste jiste rad, ze jste si mohl precist takovy hluboce odborny clanek ;-)

0/0
1.3.2017 16:23

P32e10t52r 90S26p25a27t71z42i39e91r18e63r 7694932835684

já bych rád těm všem co tu nadávají jak jsou servisy drahé a jak třeba výměna oleje stojí 3500,- když olej stojí podstatně méně....pánové...uvědomte si to, že ten servis mimo nákupu těch dílů a olejů, také musí platit tolik věcí o kterých se vám ani nezdá. Platy mechaniků, revize zdvží, ekologickou likvidaci olejů a filtrů, elektřinu, topení, pronájmy prostor a další a další.....takže jestli přijedete na výměnu oleje...tak vám to nedělají na chodníku na ulici..ale auto dají na zdviž a olej vypustí do sběrné nádoby...takže jestli chcete nadávat..tak si to měňte doma a olej si vylejvejte třeba na zahrádku...

+2/−5
28.2.2017 17:17

J46a40n 31H19r65u93z61a 8594718839647

Stačí zajet do neznačkového servisu. Můj mechanik s dílnou ve svém domku si vezme 2/3 ceny značkového servisu za výměnu oleje a filtru.

+1/0
28.2.2017 17:23
Foto

R93o81m43a65n 79K65o71z33e65l 4417936603844

U starších aut na toto stačí i 800 Kč.

+3/0
28.2.2017 18:07

P76a38v76e69l 16Š81v78e24s74t93k51a 3198435869

2/3 jsou ještě dost. Pokud je to fakt živnostník, svoje dílna, bez zaměstnanců tak max 1/2. A tak je to v pořádku. Velký servisy=velký náklady=vyšší cena. Menší servisy=menší náklady=střední cena. No a živnostník doma=skoro žádné náklady=nejnižší cena.

O kvalitě práce to ale naprosto nevypovídá. V mnoha případech vás ojebe i ten nejmenší živnostník. Jezděte prostě tam, kde jste spokojeni. Někdo je spokojen v obr servisu, někdo naopak v garáži v rodinným domku.

+8/0
28.2.2017 21:34

M66a16r90e41k 54M40a61l76ý 1602948361370

Ano. Řekl bych, že to je klíčové, najít si dobrý servis. Jestli to bude malý soukromník nebo autorizák záleží na tom, jestli člověk ten autorizák potřebuje... Když jsem měl starší auto 10 let, chodil jsem do vedlejší vesnice za levno, ale vše udělal dobře a spolehlivě. teď už mám mladší a na servis náročnější auto, tak chodím do autorizáku, ale taky na doporučení a jsem s nima spokojen.

0/0
28.2.2017 22:59

P96a96v69e28l 37J52e79ř46á41b36e26k 7901532894147

Kam dává vyjetý olej a staré filtry?

0/0
1.3.2017 0:39

P50a29v86e91l 55Š46v78e15s27t74k10a 3498295329

To neni dulezite, hlavne ze to je levny.

0/0
1.3.2017 6:36

A10n76t80o42n77í84n 80S54e56b65e98r39a 7953548390889

Starý olej vozím do sběrného dvora. Tam to normálně berou.

+3/0
1.3.2017 13:24

M98a86r63e36k 21M57a72l12ý 1792908271910

Olej jsem měnil u garážníka za 2500, komplet olej i všechny filtry plus koukl na diagnostiku jestli vše OK. A taky má zdviž a ekologicky likviduje olej. Dcera byla jinde a platila do 2000 za to samé. Takže je servis a servis, ceny různé. Dokonce někde si můžete donést i svůj olej a zaplatíte jenom pár stovek za práci. Nedělají to rádi, ale...

0/0
28.2.2017 18:52

P51e53t37r 12S60p23a41t59z45i58e75r14e33r 7944712315924

jenže garážník není servis, kterej zaměstnává...a myslím že takovej člověk asi revize na zdviž neřeší...a když se něco podělá, tak od toho dá ruce pryč..to si větší servis nedovolí....solidní servis tedy

0/−1
28.2.2017 19:20

M26a49r33e74k 38M74a22l84ý 1912218511140

Byl to autoservis, zaměstnával jednoho člověka, měl vybavenou dílnu, tuším dvě zdviže, přístroje na dezinfekci a plnění klímy, atd. Říkám mu garážník proto, že je to na vesnici a je to obyčejný servis, ne autorizák. A ten druhý, levnější, tak ten byl dokonce v Praze, taky tuším dva lidi a normální dílna. A pneuservis, kam chodím přezouvat, tak ten taky dělá autoservis, mimo sezonu přezouvání, za podobné ceny.

0/0
28.2.2017 20:26

P77a61v85e66l 88Š12v13e38s95t78k81a 3238795529

dcera má stejné auto jako vy?

0/0
28.2.2017 21:35

M50a21r59e13k 25M85a51l19ý 1632518921260

V té době skoro měla.Proč, je to podstatné pro ty informace?

0/0
28.2.2017 22:20

P23a77v25e26l 67J12e89ř54á66b95e88k 7461442914677

No třeba u mého auta je v motoru přes 8 litrů, u auta jiných třeba jen čtyři litry.

takže to je už celkem rozdíl.

+1/0
1.3.2017 0:41

P91a95v47e66l 20Š94v84e34s10t35k88a 3948645629

Podstatne to je, protoze snad nechcete po nekom za stejnou cenu delat servis na odlisnych autech. Cena se lisi v oleji, cene filru, praci.

0/0
1.3.2017 6:32

M68a97r43e73k 71M87a35l22ý 1782218791330

Tady byl stejný olej, stejné množství, stejná značka aut jen odlišný model (cca. stejné stáří), pracnost stejná, takže podménky +- vyrovnané.

Jen jsem tím chtěl říct, že i v Praze vám autoservis (ne autorizák) udělá výměnu oleje za cca. 2000.

0/0
1.3.2017 9:01

A34n85t53o32n22í67n 32S27e58b22e26r84a 7823318380529

Jsou to zloději. Cena dílů na roční servis na trhu pro moje auto je 1200 Kč. (maloobchodní cena, ne cena pro autoservisy) Práce na max hodinu. Cena podle jejich ceníku za hodinu práce je 500 Kč. Tedy bych počítal že to bude stát 1700 Kč. Ale ne, oni chtějí 3.500 Kč.

Tady někdo neumí počítat Rv

+1/0
28.2.2017 21:02

P25a90v77e17l 34Š91v97e96s55t72k71a 3148425799

můžete být prosím konkrétnější. Jaké díly a jaké auto?

0/0
28.2.2017 21:11
Foto

R27o36m85a86n 69K98o79z76e23l 4317716463134

Bílý film na víčku od oleje je běžná věc, zvláště v zimě a když se jezdí krátké trasy. Na problém více ukazují až kapičky vody v oleji nebo úbytky chladící kapaliny nebo hustý bílý dým z výfuku.

+8/0
28.2.2017 16:45

M56a81r58e89k 49J59a81n96e87č42k72a 1977416863551

Je ale fakt, že hromada lidí nacpe nebo nechá nacpat pouze s ohledem na co nejnižší cenu do aut naprosto nekvalitní náhradní díly značky Starline a podobné šunty a pak se diví :-) Nejvíce pak nový majitel vozu, jak se všechno začne sypat, ačkoliv to bylo již měněno a může to za chvíli měnit znova. Někdo tohle dělá z vyčůranosti, jiný ze své hlouposti. V ČR ale nic neobvyklého a jsou zde hojně zastoupeny obě skupiny.

+2/−1
28.2.2017 15:02
Foto

M76i48r94o28s83l78a94v 88S97t95e61i39n71e47r 6768564443865

Poloosy se neopotřebovávají, jenom ty homokinetické louby na jejich koncích. Klepání motoru může být třeba vylágrované ložisko, pozná se, že zesílí když se za jízdy ubere plyn. Dvouhmotový setrvačník nebo automatická převodovka jsou zhruba po 200 tisících zralé na opravu.

Bílá pěna na zátce oleje je jasně voda, ale to se pozná i na vyrovnávací nádobě na chladičovou vodu.

Žhavící svíčky se neopotřebují, nýbrž mívají buď zkrat, tím ničí i ovládací relé, nebo se přeruší, pak zkrátka nežhaví. Pozná se nejlépe ohmmetrem proti mase. Zkraty u těch starých žhavicích svíček nebyly, za to se muselo asi 10 s. předžhavovat.

Vše je relativní, náš soused v r. 1945 vozil svá prkna na malém valníčku Opel na generátorový plyn, než vyjel, musel více, než půl hodiny zatápět a regulovat, než měl dost dřevoplynu na jízdu. Ale chránil klima!

+1/0
28.2.2017 15:01

M87a51r25e95k 81M32a54l60ý 1812388921230

Ten automat vydrží podstatně déle, pokud je to slušný automat a pokud měníte olej po 60t a nedáte na doporučení výrobce, že olej je "doživotní" :-)

+2/0
28.2.2017 17:08
Foto

M87i37r21o34s10l73a35v 53S62t34e60i91n59e93r 6878294193595

Pokud ten olej měníte a ještě jednou vypláchnete řídkým ložiskovým olejem, vyplavíte početné hobliny, které za provozu vznikaly. Pár desítek tisíc km tím můžete získat.

0/0
1.3.2017 19:07

M20a85r37e20k 52M45a40l79ý 1662728731330

Žádný řídký ložiskový olej na výplach se nepoužívá. Teda aspoň u moderních automatů. Používá se stejný olej, jaký tvoří náplň převodovky. A ty hobliny by měl zachytit magnet. Při správné údržbě ta převodovka pak v klidu vydrží půl milionu.

0/0
1.3.2017 19:21
Foto

J95a65n 95K83ř17í33ž 3289471461131

Proto já radši starší vozy, ještě pořádně udělaný

+5/0
28.2.2017 13:50

L31u90d34m63i89l32a 45N86o44v34á50k32o27v16á 5849771834749

Vepředu oj, kozlík pro "řidiče" a loukoťová kola? ;-DR^

+6/0
28.2.2017 14:14

M92i30l17a61n 78C38a38i94s 2957756853632

myslím že nejideálnější stav v dnešní době je auto na operák, což mám i já....neřešim žádnej servis a ani technickou a ani emise, ani přezouvání ani pojistku....

+2/−7
28.2.2017 12:06

J11a71k22u17b 64S46t84a88š55e18k 4437789373484

Zrovna dnes jsem nad tím přemýšlel - myslím, že operák se vyplatí v případě, když všechny ty peníze na nové auto máte již fyzicky k dispozici... akorát je investujete jinde a z výnosů platíte ten operák. Pak naprosto souhlasím.

+1/0
28.2.2017 12:12

J82a72n 48U88l97m 7390489526542

mě to moc výhodný nepřijde

0/0
28.2.2017 12:17

M26a94r68e21k 95M34a94l36ý 1692108791330

Operák se v první řadě vyplatí firmě, která jej nabízí. Protože musí pokrýt všechny náklady na auto a ještě na tom i vydělat.

Ne, opravdu to není ideální pro každého... a "nejideálnější" už vůbec ne :-)

+10/0
28.2.2017 12:20

P78e20t19r 50K48n91ě93b29o84r85t 8382338399550

Prostě si to neřešení zaplatíš.

+8/0
28.2.2017 12:35
Foto

M64i55c16h76a56l 24N57a27j95m22a95n 7349883636600

Operák je řešaní bez starostí. Ale člověk si prostě připlatí. Sám jsem vyzkoušel 4 servisy Škoda, než jsem našel solidní. sice ho mám 60 kilometrů daleko, ale jsem spokojen. Opravy transparentní, jsou ochotní, v případě delší opravy nebo potřeby pokaždé ochotně půjčí auto i na delší dobu.

0/0
28.2.2017 13:10
Foto

J81a73n 77K57ř25í13ž 3629381471591

Jasný, a tyhle nízko objemový motory vydrzí hodne málo Km

0/0
28.2.2017 13:48

A47n53t33o69n40í66n 44S81e49b68e48r29a 7923538640759

Není to výhodné. Koupil jsem ojetinu za 140 tisíc. Ročně mně to komplet stálo cca 15 tisíc. Měl jsem jí pět let a prodal za 90 tisíc. Celkové náklady za 5 let 125 tisíc.

Kdybych měl operák 6 tisíc měsíčně tak to dělá za pět let 432 tisíc.

Tedy jsem ušetřil 300 tisíc, tím že nemám operák...... R^

+1/0
28.2.2017 20:56

P61a24v96e54l 24Š12v39e67s13t21k59a 3758245519

ale mohl jste mít za 6000 mesíčně třeba super i30, která vám neříká pane, po skončení leasingu vám většinou vyfakturují nadstandartní opotřebení, škrábance, další sadu pneumatik apod...Operák do firmy OK, ale soukromě fakt pro někoho kdo moc neumí počítat.

0/0
28.2.2017 21:20

M12a27r68e27k 19M70a33l57ý 1642548611520

Ve firmé jsme měli auta na operáky. Ale pár let dozadu (co vím), tak jak se auta nahrazovala, tak místo operáku je firma už kupovala do vlastnictví.

0/0
28.2.2017 22:46

O49n94d21ř61e80j 33L91o48š51o48t41h 1925455445231

Nemůžete srovnávat nové auto a staré auto. Na starém sice něco ušetříte, ale nové auto má dost jiných výhod a vše není jen o penězích.

0/−1
28.2.2017 23:56

A64n65t28o16n67í66n 96S66e30b60e74r44a 7933528140589

Nové auto je jen velmi rychle pomíjívá iluze :-D

+1/0
1.3.2017 13:23

J51o92s70e62f 44K55r50b40e35c 3827746983631

Kdysi jsem chtěl vyměnit olej v převodovce - v autorizáku mi udělali cenovou kalkulaci. Když jsem si to pak ověřil, zjistil jsem, že mi chtějí napočítat 3x víc oleje a práci na 15 minut stanovili na 3 hodiny. Takže jsem to vyřešil u neautorizovaného a od té doby těmhle nakuřovačům,co stejně zvládají jen vyměňovat celé díly, nikoli opravovat, nevěřím.

+13/0
28.2.2017 12:02

M85a74r81e73k 56M67a90l46ý 1482928841510

To, že vám započítali 3x víc oleje do AT ještě nemusí znamenat, že se vás snaží natáhnout. Je celkem možné, že dělají výměnu oleje v AT proplachem, to znamená, že starý olej vypláchnou ven novým olejem a tím pádem jej samozřejmě spotřebují víc. Toto je správný způsob výměny. Protože pokud vám olej jenom nechají vytéct a doplní novým, tak z toho starého tam tak třetina zůstane. Kdežto proplachem se vymění skoro všechen olej za nový. A za 15 minut to opravdu nezvládnou.

Ale hlavně, že jste jim to "nandal", místo toho, abyste si zjistil, proč je tam toho oleje kalkulováno víc :-)

+3/−3
28.2.2017 12:24

J37a89k11u15b 88S97t95a47š88e88k 4107739803784

V Česku jsem si takřka jistý, že se žádný proplach nedělá. Prostě se nechá vytéct ten starý, nalije se nový a kliošovi se naúčtuje 3x víc, protože se spoléhá na to, že o tom nemá přehled a nevyzná se v tom.

Prasátka se ani s vypouštěním neobtěžují - prostě tam jen dolijí to, co tam chybí a smíchají to se starým olejem. O českých servisech si nedělám nejmenší iluze.

+7/0
28.2.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.