Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste raketovým tempem. Opravu moderního auta je samozřejmě třeba svěřit servisu, příznaky „nemoci“ ovšem můžete poznat sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J92a89r81o31m32i19r 63F60a54r52e85k 4972943357

Clovek si precte clanek a hned zacne v aute zlobit klima.

+2/0
1.3.2017 7:41

L51u40b48o77š 22P29o38s42p70í80š48i18l 6828534835

Článek je určen pro škodovkáře?Sám nechápu,o čem se v něm píše,protože u svého tříletého BMW(naj.88tis.km)ani u svého dvacetosm let starého BMW(naj.642 tis.km)žádné z těchto problémů,popisovaných v článku,neznám.

+1/−5
28.2.2017 18:30

M81i18r75e76k 47G94a56j66e38r 5131486979870

Neznate je mozna proto, ze jste si jich jeste nevsimnul.

+5/−1
28.2.2017 18:38

M98a49r52e34k 59M93a47l27ý 1172728101820

No... že by si je nevšiml u vozu, co má nájezd 642 tisíc?

+1/0
28.2.2017 18:49

P21e25t76r 62H91o88r48á81k 1229463689414

BMW je srovnatelné leda tak s dacií.

+1/0
28.2.2017 22:47

M23a23r27e74k 63M11a81l64ý 1612108381310

Můžete být konkrétnější? Když jsem vybíral auto, tak BMW 5 byla taky ve výběru. Dacia teda ne...

0/0
28.2.2017 22:50

P81e60t19r 43H11o59r31á24k 1379583399314

V poměru výkon/cena to samozřejmě není, tam vede dacia, ale ve spolehlivosti to vidím už na vyrovnanější souboj.

0/0
28.2.2017 23:15

P55a82v26e87l 70J45e94ř19á11b69e22k 7231342164137

Normální je kilometry stáčet. Ale přidávat si?

To si pamatuji za bolševika, když bylo potřeba "najezdit" spotřebu do naftového topení v bytě.

0/0
1.3.2017 0:38

M93a55r35e28k 20H42r22u10b91y 6607262981608

Tak to jste jiste rad, ze jste si mohl precist takovy hluboce odborny clanek ;-)

0/0
1.3.2017 16:23

P37e34t40r 63S90p13a46t14z70i59e18r78e82r 7504602465644

já bych rád těm všem co tu nadávají jak jsou servisy drahé a jak třeba výměna oleje stojí 3500,- když olej stojí podstatně méně....pánové...uvědomte si to, že ten servis mimo nákupu těch dílů a olejů, také musí platit tolik věcí o kterých se vám ani nezdá. Platy mechaniků, revize zdvží, ekologickou likvidaci olejů a filtrů, elektřinu, topení, pronájmy prostor a další a další.....takže jestli přijedete na výměnu oleje...tak vám to nedělají na chodníku na ulici..ale auto dají na zdviž a olej vypustí do sběrné nádoby...takže jestli chcete nadávat..tak si to měňte doma a olej si vylejvejte třeba na zahrádku...

+2/−5
28.2.2017 17:17

J98a42n 40H47r18u88z31a 8554448759307

Stačí zajet do neznačkového servisu. Můj mechanik s dílnou ve svém domku si vezme 2/3 ceny značkového servisu za výměnu oleje a filtru.

+1/0
28.2.2017 17:23
Foto

R63o16m55a58n 44K13o58z83e69l 4607846983754

U starších aut na toto stačí i 800 Kč.

+3/0
28.2.2017 18:07

P49a13v51e87l 24Š48v81e13s31t18k19a 3648625959

2/3 jsou ještě dost. Pokud je to fakt živnostník, svoje dílna, bez zaměstnanců tak max 1/2. A tak je to v pořádku. Velký servisy=velký náklady=vyšší cena. Menší servisy=menší náklady=střední cena. No a živnostník doma=skoro žádné náklady=nejnižší cena.

O kvalitě práce to ale naprosto nevypovídá. V mnoha případech vás ojebe i ten nejmenší živnostník. Jezděte prostě tam, kde jste spokojeni. Někdo je spokojen v obr servisu, někdo naopak v garáži v rodinným domku.

+8/0
28.2.2017 21:34

M37a91r98e25k 81M24a25l58ý 1362838871240

Ano. Řekl bych, že to je klíčové, najít si dobrý servis. Jestli to bude malý soukromník nebo autorizák záleží na tom, jestli člověk ten autorizák potřebuje... Když jsem měl starší auto 10 let, chodil jsem do vedlejší vesnice za levno, ale vše udělal dobře a spolehlivě. teď už mám mladší a na servis náročnější auto, tak chodím do autorizáku, ale taky na doporučení a jsem s nima spokojen.

0/0
28.2.2017 22:59

P75a94v12e11l 61J50e57ř69á85b32e89k 7551152404347

Kam dává vyjetý olej a staré filtry?

0/0
1.3.2017 0:39

P41a49v67e72l 54Š23v93e48s29t17k63a 3578175769

To neni dulezite, hlavne ze to je levny.

0/0
1.3.2017 6:36

A33n30t37o72n64í21n 97S25e16b42e24r62a 7613448850439

Starý olej vozím do sběrného dvora. Tam to normálně berou.

+3/0
1.3.2017 13:24

M38a39r59e34k 69M53a94l58ý 1552748181310

Olej jsem měnil u garážníka za 2500, komplet olej i všechny filtry plus koukl na diagnostiku jestli vše OK. A taky má zdviž a ekologicky likviduje olej. Dcera byla jinde a platila do 2000 za to samé. Takže je servis a servis, ceny různé. Dokonce někde si můžete donést i svůj olej a zaplatíte jenom pár stovek za práci. Nedělají to rádi, ale...

0/0
28.2.2017 18:52

P56e87t66r 12S38p62a31t74z81i77e80r19e96r 7684832555744

jenže garážník není servis, kterej zaměstnává...a myslím že takovej člověk asi revize na zdviž neřeší...a když se něco podělá, tak od toho dá ruce pryč..to si větší servis nedovolí....solidní servis tedy

0/−1
28.2.2017 19:20

M39a16r61e33k 65M54a29l70ý 1722478931700

Byl to autoservis, zaměstnával jednoho člověka, měl vybavenou dílnu, tuším dvě zdviže, přístroje na dezinfekci a plnění klímy, atd. Říkám mu garážník proto, že je to na vesnici a je to obyčejný servis, ne autorizák. A ten druhý, levnější, tak ten byl dokonce v Praze, taky tuším dva lidi a normální dílna. A pneuservis, kam chodím přezouvat, tak ten taky dělá autoservis, mimo sezonu přezouvání, za podobné ceny.

0/0
28.2.2017 20:26

P13a12v21e26l 49Š69v41e33s91t15k73a 3778825159

dcera má stejné auto jako vy?

0/0
28.2.2017 21:35

M74a17r83e51k 90M71a84l61ý 1852898611560

V té době skoro měla.Proč, je to podstatné pro ty informace?

0/0
28.2.2017 22:20

P27a80v14e77l 71J17e12ř14á18b40e85k 7481932664727

No třeba u mého auta je v motoru přes 8 litrů, u auta jiných třeba jen čtyři litry.

takže to je už celkem rozdíl.

+1/0
1.3.2017 0:41

P39a34v69e73l 37Š40v60e80s51t86k67a 3718865869

Podstatne to je, protoze snad nechcete po nekom za stejnou cenu delat servis na odlisnych autech. Cena se lisi v oleji, cene filru, praci.

0/0
1.3.2017 6:32

M60a21r48e40k 86M82a50l71ý 1452878911720

Tady byl stejný olej, stejné množství, stejná značka aut jen odlišný model (cca. stejné stáří), pracnost stejná, takže podménky +- vyrovnané.

Jen jsem tím chtěl říct, že i v Praze vám autoservis (ne autorizák) udělá výměnu oleje za cca. 2000.

0/0
1.3.2017 9:01

A14n42t66o15n79í42n 60S84e46b67e29r27a 7323318570169

Jsou to zloději. Cena dílů na roční servis na trhu pro moje auto je 1200 Kč. (maloobchodní cena, ne cena pro autoservisy) Práce na max hodinu. Cena podle jejich ceníku za hodinu práce je 500 Kč. Tedy bych počítal že to bude stát 1700 Kč. Ale ne, oni chtějí 3.500 Kč.

Tady někdo neumí počítat Rv

+1/0
28.2.2017 21:02

P76a47v21e36l 59Š26v49e67s98t60k42a 3548335979

můžete být prosím konkrétnější. Jaké díly a jaké auto?

0/0
28.2.2017 21:11
Foto

R47o85m32a65n 94K71o88z77e81l 4357156813164

Bílý film na víčku od oleje je běžná věc, zvláště v zimě a když se jezdí krátké trasy. Na problém více ukazují až kapičky vody v oleji nebo úbytky chladící kapaliny nebo hustý bílý dým z výfuku.

+8/0
28.2.2017 16:45

M27a59r63e93k 29J63a33n48e23č40k84a 1957666313401

Je ale fakt, že hromada lidí nacpe nebo nechá nacpat pouze s ohledem na co nejnižší cenu do aut naprosto nekvalitní náhradní díly značky Starline a podobné šunty a pak se diví :-) Nejvíce pak nový majitel vozu, jak se všechno začne sypat, ačkoliv to bylo již měněno a může to za chvíli měnit znova. Někdo tohle dělá z vyčůranosti, jiný ze své hlouposti. V ČR ale nic neobvyklého a jsou zde hojně zastoupeny obě skupiny.

+2/−1
28.2.2017 15:02
Foto

M54i62r92o91s84l84a34v 73S93t34e83i70n82e20r 4510482470816

Poloosy se neopotřebovávají, jenom ty homokinetické louby na jejich koncích. Klepání motoru může být třeba vylágrované ložisko, pozná se, že zesílí když se za jízdy ubere plyn. Dvouhmotový setrvačník nebo automatická převodovka jsou zhruba po 200 tisících zralé na opravu.

Bílá pěna na zátce oleje je jasně voda, ale to se pozná i na vyrovnávací nádobě na chladičovou vodu.

Žhavící svíčky se neopotřebují, nýbrž mívají buď zkrat, tím ničí i ovládací relé, nebo se přeruší, pak zkrátka nežhaví. Pozná se nejlépe ohmmetrem proti mase. Zkraty u těch starých žhavicích svíček nebyly, za to se muselo asi 10 s. předžhavovat.

Vše je relativní, náš soused v r. 1945 vozil svá prkna na malém valníčku Opel na generátorový plyn, než vyjel, musel více, než půl hodiny zatápět a regulovat, než měl dost dřevoplynu na jízdu. Ale chránil klima!

+1/0
28.2.2017 15:01

M43a24r62e27k 54M24a94l68ý 1132278321980

Ten automat vydrží podstatně déle, pokud je to slušný automat a pokud měníte olej po 60t a nedáte na doporučení výrobce, že olej je "doživotní" :-)

+2/0
28.2.2017 17:08
Foto

M27i80r41o13s81l24a14v 73S37t52e34i67n77e19r 4940882390236

Pokud ten olej měníte a ještě jednou vypláchnete řídkým ložiskovým olejem, vyplavíte početné hobliny, které za provozu vznikaly. Pár desítek tisíc km tím můžete získat.

0/0
1.3.2017 19:07

M39a68r11e84k 24M81a92l72ý 1282778391670

Žádný řídký ložiskový olej na výplach se nepoužívá. Teda aspoň u moderních automatů. Používá se stejný olej, jaký tvoří náplň převodovky. A ty hobliny by měl zachytit magnet. Při správné údržbě ta převodovka pak v klidu vydrží půl milionu.

0/0
1.3.2017 19:21
Foto

J40a19n 78K34ř30í65ž 3479831921701

Proto já radši starší vozy, ještě pořádně udělaný

+5/0
28.2.2017 13:50

L16u43d98m29i20l87a 89N11o89v36á90k93o32v42á 5699131514719

Vepředu oj, kozlík pro "řidiče" a loukoťová kola? ;-DR^

+6/0
28.2.2017 14:14

M11i95l98a31n 80C64a34i55s 2377196773842

myslím že nejideálnější stav v dnešní době je auto na operák, což mám i já....neřešim žádnej servis a ani technickou a ani emise, ani přezouvání ani pojistku....

+2/−7
28.2.2017 12:06

J15a91k72u31b 27S91t53a74š58e72k 4987679503774

Zrovna dnes jsem nad tím přemýšlel - myslím, že operák se vyplatí v případě, když všechny ty peníze na nové auto máte již fyzicky k dispozici... akorát je investujete jinde a z výnosů platíte ten operák. Pak naprosto souhlasím.

+1/0
28.2.2017 12:12

J39a29n 51U42l36m 7430149236892

mě to moc výhodný nepřijde

0/0
28.2.2017 12:17

M29a44r42e12k 29M87a17l35ý 1752438971800

Operák se v první řadě vyplatí firmě, která jej nabízí. Protože musí pokrýt všechny náklady na auto a ještě na tom i vydělat.

Ne, opravdu to není ideální pro každého... a "nejideálnější" už vůbec ne :-)

+10/0
28.2.2017 12:20

P25e46t32r 64K20n77ě50b82o14r55t 8552318909340

Prostě si to neřešení zaplatíš.

+8/0
28.2.2017 12:35
Foto

M87i85c41h48a65l 67N71a65j39m26a13n 7129343406260

Operák je řešaní bez starostí. Ale člověk si prostě připlatí. Sám jsem vyzkoušel 4 servisy Škoda, než jsem našel solidní. sice ho mám 60 kilometrů daleko, ale jsem spokojen. Opravy transparentní, jsou ochotní, v případě delší opravy nebo potřeby pokaždé ochotně půjčí auto i na delší dobu.

0/0
28.2.2017 13:10
Foto

J70a79n 78K43ř51í62ž 3849521601201

Jasný, a tyhle nízko objemový motory vydrzí hodne málo Km

0/0
28.2.2017 13:48

A34n79t12o30n24í15n 30S53e19b52e88r85a 7793248200559

Není to výhodné. Koupil jsem ojetinu za 140 tisíc. Ročně mně to komplet stálo cca 15 tisíc. Měl jsem jí pět let a prodal za 90 tisíc. Celkové náklady za 5 let 125 tisíc.

Kdybych měl operák 6 tisíc měsíčně tak to dělá za pět let 432 tisíc.

Tedy jsem ušetřil 300 tisíc, tím že nemám operák...... R^

+1/0
28.2.2017 20:56

P44a54v32e82l 47Š66v72e16s45t58k17a 3208395409

ale mohl jste mít za 6000 mesíčně třeba super i30, která vám neříká pane, po skončení leasingu vám většinou vyfakturují nadstandartní opotřebení, škrábance, další sadu pneumatik apod...Operák do firmy OK, ale soukromě fakt pro někoho kdo moc neumí počítat.

0/0
28.2.2017 21:20

M43a25r26e65k 35M12a68l78ý 1942518281780

Ve firmé jsme měli auta na operáky. Ale pár let dozadu (co vím), tak jak se auta nahrazovala, tak místo operáku je firma už kupovala do vlastnictví.

0/0
28.2.2017 22:46

O23n96d45ř68e59j 90L10o49š81o97t15h 1885355785471

Nemůžete srovnávat nové auto a staré auto. Na starém sice něco ušetříte, ale nové auto má dost jiných výhod a vše není jen o penězích.

0/−1
28.2.2017 23:56

A75n47t57o47n72í92n 81S74e49b82e98r22a 7273278870959

Nové auto je jen velmi rychle pomíjívá iluze :-D

+1/0
1.3.2017 13:23

J79o78s87e76f 63K27r78b93e22c 3937716613511

Kdysi jsem chtěl vyměnit olej v převodovce - v autorizáku mi udělali cenovou kalkulaci. Když jsem si to pak ověřil, zjistil jsem, že mi chtějí napočítat 3x víc oleje a práci na 15 minut stanovili na 3 hodiny. Takže jsem to vyřešil u neautorizovaného a od té doby těmhle nakuřovačům,co stejně zvládají jen vyměňovat celé díly, nikoli opravovat, nevěřím.

+13/0
28.2.2017 12:02

M24a76r83e37k 96M78a53l26ý 1142518401650

To, že vám započítali 3x víc oleje do AT ještě nemusí znamenat, že se vás snaží natáhnout. Je celkem možné, že dělají výměnu oleje v AT proplachem, to znamená, že starý olej vypláchnou ven novým olejem a tím pádem jej samozřejmě spotřebují víc. Toto je správný způsob výměny. Protože pokud vám olej jenom nechají vytéct a doplní novým, tak z toho starého tam tak třetina zůstane. Kdežto proplachem se vymění skoro všechen olej za nový. A za 15 minut to opravdu nezvládnou.

Ale hlavně, že jste jim to "nandal", místo toho, abyste si zjistil, proč je tam toho oleje kalkulováno víc :-)

+3/−3
28.2.2017 12:24

J59a72k74u76b 25S60t65a82š85e87k 4717469813664

V Česku jsem si takřka jistý, že se žádný proplach nedělá. Prostě se nechá vytéct ten starý, nalije se nový a kliošovi se naúčtuje 3x víc, protože se spoléhá na to, že o tom nemá přehled a nevyzná se v tom.

Prasátka se ani s vypouštěním neobtěžují - prostě tam jen dolijí to, co tam chybí a smíchají to se starým olejem. O českých servisech si nedělám nejmenší iluze.

+7/0
28.2.2017 12:51







Najdete na iDNES.cz