Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Citigo, nebo Octavia? Škoda řeší, který její elektromobil bude první

Škoda brzy ukáže svou elektrobudoucnost, sériová výroba je ale daleko. Plány elektrifikace české značky se právě rodí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M82i88r82o60s74l59a82v 73S90t93e19i48n77e40r 6928494913205

Především je třeba jít na to od lesa. Než začneme nabízet elektromobily, potřebujeme zhodnotit naše zásoby lithia na severu Čech.

Takže vývoj a výroba akumulátorů z české suroviny je předpokladem ůspěchu ekonomicky výhodné elektrifikace automobilů.

Pokud se ovšem ČSSD opět za mastnou provizi českých zásob lithia zbaví prodejem zahraničnímu investorovi, můžeme ten blahobyt zase zapomenout.

0/0
2.3.2017 19:44

B37o77h69u31s55l46a93v 45B50i35n80k75a 1139796528900

Jsem teď v Norském Bergenu a nejfrekventovanější auto je tu Nissan Leaf. Celkově tvoří elektromobily tak 25-35 procent vozového parku. Je to město, ale i tak se mi zdá, že ta doba prostě už přichází - podle mě výborný potenciál pro ČR (podnikatelsky). Jo Tesla je tu taky a není jich málo. Ale ta nikdy nebude pro ČR vůz pro střední třídu.

0/0
26.2.2017 21:06

J61i37ř56í 62D57e22š60t 5395384928290

Jestli jste si nevšiml v čechách střední třída skoro neníRv

+1/0
28.2.2017 14:12

M81a89r75t57i19n 61K91o49l88a26c61e42k 6455659384180

možná proto, že neznáte její definici a postavení v konkrétní společnosti

0/0
5.3.2017 19:43

T56o91m25á90š 38V94a85l77d64e91r 7383620259

Pochybuji, že elektrickou Octavii si koupí soukromník. Cena bude podobná e-Golfu. Cena kolem 950000 Kč je dost. Až bude stát elektromobil kolem 300000Kč, tak bude mít smysl. Jako druhé vozidlo do rodiny a dojezdem 180km, ideální pro snížení nákladů v rodině na vesnici. Tudíž by měli pracovat na další generaci elektrifikace Citigo, nebo Fabie kombi. Hybrid by byl smyslnější spolu s možností nabíjení. A přeorientovat se na CNG. Na vodík Škoda nemá, aby jej uvedla do praxe. Jedině tak si sníží koeficient CO2. Např Superb, ani Kodiaq CNG nemají a to je smutné.

0/0
26.2.2017 18:27

H27o39n91z62a 26T22a55r 3749762714232

Nebo >>>

Electric Skoda Yeti 4x4 0-60 mph in 2.6 sec, Speed 180Km/h 170kW/231BHP, 350 km range

https://www.youtube.com/watch?v=uFLmj72X4SY

0/0
26.2.2017 14:43

H21o40n62z74a 98T93a20r 3959282134132

Stačí změnit logo na kapotě a Škoda má splněno.

https://www.youtube.com/watch?v=p4L22kTl7HE

0/0
26.2.2017 14:26

V47l22a11d90i85m13í96r 91R26e32t38t34i70n86g68e79r 5295536825435

No je to težké rozhodování, při současném stavu technologií přichází do úvahy jen Citigo,nebot do práce by to stačilo. Potíž je, že Citigo téměř nikdo nekupuje a těch pár kusů prodaných na nákup do Kauflandu elektromobilita nevytrhne. Octavia, tam by se našel slušný počet prodaných vozů, i počet zákazníků ochotných koupit elektromobil, jenže k plnohodnotnému užívání u těchto vozu technologie ještě nedospěly.

0/0
25.2.2017 10:53

P78e30t11r 79G97a42z21d78a 6698812419437

tak citigo na elektřinu bych do práce bral ...... ale žádný hybrid, čisté elektro :)

cena tak do 250 000

0/0
25.2.2017 9:40

M21i24r90o78s60l35a36v 51S77u84c54h89y 5810159900860

To já bych za tu cenu bral fabii. Do citigo se mi nevejdou tři děti.

+1/−1
25.2.2017 10:03

K39a24r90e52l 45H69o33r26á20k 2318929523913

Když v něm pojedou z diskotéky, tak se jich tam vejde klidně i šest!?

0/0
26.2.2017 14:17

M28a31r44t90i94n 23K56a94r89á28s92e26k 9418653938758

No za tu cenu nekoupite ani spalovaci fabii....

+1/0
26.2.2017 17:45

M21a96r91t50i33n 48K55o89l87a97c50e90k 6745679384410

když přidáte ještě 500 000 tak budete zhruba v reálné ceně.

0/0
5.3.2017 19:44

J82i59ř58í 62K19o98c86u91r44e91k 6495944965368

CItyGO v elektrice? Na rozvoz pizzy dobré, ale neskutečně drahé.

+2/0
24.2.2017 21:04

M14i38r50e98k 34G10a12j67e78r 5751536129960

Zda se mi to jako spatny zamer, udelat ze stavajiciho modelu elektromobil. Byl by totiz moc tezky a na trhu dost bez sanci. Skoda by tak vyhodila miliardy zbytecne. Ostatni automobilky to pochopily a proto nema napriklad Nissan Altima elektricky pohon, ale hybridni. Elektricky je specialne navrzeny Nissan Leaf.

0/0
24.2.2017 17:08

H71o65n30z31a 88T60a42r 3819162414662

Škoda auto sdílí komponenty VW tak jako je E Golf na stejné platformě jako Octavia Mohl by být i elektromobil Octavia EV .

Elektromobily které mají upravenou karoserii E Golf, E UP , FORD FOKUS EV, Renault Zoe (Clio), Smart electric drive, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive KIa Soul EV ,Chevrolet Spark EV

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available

0/0
26.2.2017 21:51

J21o20z10e15f 41K97o60s92t61e92l46a61n34s67k14ý 8415802909796

Veľmi by ma zaujímalo, čo chce škodovka na tých svojich elektromobiloch vyvíjať. Pretože u Citigo stačí len vymeniť prednú masku, zadné svetlá a logo na volante a z elektrického Up!-u je elektrické Citigo.

A u Octavie, ktorá stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Golf (aj ten elektrický), stačí len prevziať techniku od Volkswagenu. Spoločné platformy boli vyvíjané práve z tohto dôvodu. A navyše nové platformy boli vyvíjané tak, aby ako pohon mohol byť použitý aj elektromobil poháňaný batériami.

Koncern VW pripravuje ešte jednu podvozkovú platformu a tá bude určená výlučne pre elektromobily. Teda sa na nej nebudú musieť robiť žiadne kompromisy kvôli tomu, aby vyhovovala aj elektrickému, aj spaľovaciemu motoru. Je logické, že na tejto platforme potom elektromobily nebude vyrábať len Volkswagen, ale aj iné značky koncernu. A v tom prípade by už samostatný vývoj Škodovky dával úplne iný význam, pretože by sa jednalo o úplne nový model.

+3/0
24.2.2017 16:16

H64o96n88z29a 78T71a28r 3159452924322

Souhlas Octavia Green E Line , to už tu přese v 16 ks bylo vyrobeno a následně sešrotováno.

https://www.youtube.com/results?search_query=Octavia+Green+E+Line

http://www.hybrid.cz/tagy/skoda-octavia-green-e-line

0/0
26.2.2017 14:37

R97o96m82a87n 23M10a96r35t80í25n60e49k 3133350130958

domnívám se, že to s elektro pohonem zas tak horké nebude,alespoň v nejbližších 50-100 letech

+6/−3
24.2.2017 16:15

M62i84r29o61s89l35a54v 11S23u30c80h35y 5690799540560

Dobře si svůj příspěvek uložte, včetně data a času, a každých 10 let porovnávejte, nakolik jste měl pravdu. Já bych si tipnul, že to je otázka tak 20 let.

+1/0
24.2.2017 17:01

R67o70m47a64n 50M79a90r41t82í64n98e70k 3143560850928

myslim že se to v rozšíření dostane tak na úroveň Lpg a Cng

+1/0
24.2.2017 20:24

J74a74n 64H30r25u40z41a 8714518819747

V roce 1970 jsem četl ve VTM, že do roku 2000 budou auta převážně létat. Zatím mají jen 17 let zpoždění. U elektromobilů zase očekáváme vývoj zázračného akumulátoru. Dokud nepříjde je šance pramalá. Jít cestou Muska a dělat hliníkové karosérie asi nebude to pravé ořechové v masové individuální dopravě.

0/0
26.2.2017 15:20

M92a28r70t65i10n 69K14a80r41á87s48e54k 9828923878778

Tak masovemu rozsireni brani v podstate jedine cena, ktera ale kazdym rokem vyrazne klesa...

(poznamka masove rozsireni se nerovna nahrada 100% aut)....

+1/0
26.2.2017 17:47

M34i36r83e96k 65G44a87j60e93r 5241346409370

To si myslite presto, ze to bylo horke uz pred 3 lety? Jako ze to bude chladnout? Souhlasil bych s tim, ze to pujde pomaleji, nez si mnozi mysli.

0/0
24.2.2017 17:10

V38í75t 23O67ž15a96n22a 1228988975114

Půjde to rychleji než si všichni myslí. Vzpomeňte na první mobily, dneska je má i chudý Afričan.

0/−5
24.2.2017 17:22

V10á75c53l15a36v 30K80o36v37á62ř 1172441667844

To sice máte pravdu, ale mícháte dvě různé věci dohromady. Elektromibil má dva velké protivníky - kapacitu a hmotnost baterií. Pokud zde nedojde k zásadnímu posunu (objevu čehokoli, co umožní uložit více energi za cenu méně kilogramů) bude elektromobil stále jen vozítkem do města.

+2/0
24.2.2017 19:12

V18í58t 40O20ž71a84n45a 1728538125214

Tesla dokázala, že to není pravda. Od 60kWh nahoru to už rozhodně není jen vozítko do města (třeba Opel Ampera-E).

0/0
24.2.2017 22:01

J35a86n 77H94r74u64z34a 8384828969897

Tesla to dokázala dík hliníkové karoserii. Když se bude vyrábět takto benzinové Citigo bude jezdit za 3 litry.

0/0
26.2.2017 15:22

V89í81t 33O73ž42a96n13a 1748318415554

Ha ha ha

0/0
2.3.2017 12:47

P82a95v48e81l 12K37u22t64i36l 9310516923119

Ono když z toho auta vyhodíte spalovací agregát a vše co s tím souvisí, tak o moc těžší nebude. Dokonce u tesly ve srovnání s auty stejného výkonu je to naopak. A co se týče té baterie, no, kdyby mi někdo v době, kdy jsem měl první mobil řekl, že jednou budu mít mobila, co nevydrží nabytý týden, ale budu ho nabíjet 1-2x denně, tak mu nevěřím. A dnes ho mám. A mám ho proto, že kromě té výdrže je na něm všechno lepší, než na tom původním.

0/0
24.2.2017 22:29

R42u13d40o61l96f 81P15e83k87a27r 6689579854965

Mě po nabytí vydrží několik roků.

0/0
25.2.2017 5:51

J51a47n 69H78r80u79z78a 8144808569927

Srovnávat hliníkovou Teslu z plechovkami je mimo mísu.

0/0
26.2.2017 15:23

P62e96t26r 27B69á67č48a 8885326405395

Je to horke hlavne diky ekoposukum a totalne nechutne tlacence v podobe dotaci ;-O

+4/−1
24.2.2017 17:21

H66o50n77z48a 35T70a93r 3789792334262

Dotace berou všichni

http://www.mpo.cz/dokument90950.html

0/0
26.2.2017 20:59

J39i69ř27í 65K52o69c22u31r38e32k 6835684435848

Není problém s pohonem. Jediný problém je v bateriích. Na elektřinu se jezdí bežně, jen je k tomu třeba trolej nebo napájecí kolejnice. Protože baterky jsou slabé.

Kdyby byly baterie s energií a váhou nafty nebylo by třeba drátovat.

0/0
24.2.2017 21:07

V88í66t 27O58ž29a68n63a 1668228795294

spalovací motor také nebyl náhrada za tažné koně 1:1

0/0
2.3.2017 12:49

J11i42ř54í 17J19i12r75k69ů 5456673553985

Mylíte, že kdyby byla Octavia předražená, tak by se hodně prodávala? Pokud chcete auto s nějakou lepší výbavou (Climatronic, vyhřívané sedačky, parkovací senzory, Front Assist, adaptivní tempomat...), vychází Škodovka neuvěřitelně dobře.

0/−4
24.2.2017 14:56

M13a25r77t75i10n 12S17i82c81h43y62n45g14r 1767296591640

Škoda Octavia se prodává dobře jelikož je to české auto, má nekonfliktní nadčasový design, pro mnohé solidní rodinné auto. Co se vnitřního prostoru ve své třídě týče, tak nemá moc konkurenci. Nemohu však souhlasit, že cenově vychází díky výbavě neuveřitelě dobře. Když si porováte např. se zde hodící se Toyotou Auris Touring sport 1,8 HDS ( hybrid ), která se v nejlepší výbavě ( automat, polokožená vyhřívaná sedadla, duální klima, bi-led světla, senzory, kamera atd. kufr 600L ) prodává reálně za cca 540 tis, tak si zkuste za tuto cenu koupit sronatelnou Octavii Combi, která bude mít podobnou výbavu, bude v automatu s motorem se srovnatelnou spotřebou, tak tato Octavia vyjde i po slevách min. 100 tis dráž.

+2/0
24.2.2017 17:27

R61o72m57a47n 46P50o36l67á23č28e29k 5176979975

Jestli bude CITIGO za 500-600 000 a Octavia za 700-800 000 Kč tak to asi extra velké prodeje nebudou ;-D;-D;-D

+1/0
24.2.2017 14:56

M26i42r66e23k 43G50a91j62e63r 5151966469670

Muj nazor: trefil jste se jak s cenovkou, tak s objemy prodeje.

0/0
24.2.2017 17:11

P78e18t13r 42B81á25č14a 8825946975615

Dyt je to uplne jedno. Nemecka popelnice elektricka nebo popelnice na benzin, nevidim v tom rozdil.

0/−6
24.2.2017 14:05

T66o73m51á18š 85C83h86r74a82s45t45n13ý 2471624851183

Kodiaq, ten se proto hodí ze všech nejvíce!

0/0
24.2.2017 12:54

A72n98t18o52n49í98n 82S57e58b20e85r46a 7913938240319

Jo, má nejvíce místa na baterky s velkou kapacitou....

0/0
24.2.2017 13:24

V44l14a56s68t98i82m76i79l 27T31e63n32c42e15r 4640780957160

A co tak místo nějakého chcípáčka na baterku představit luxusní benzínový dvanáctiválec?

+9/−6
24.2.2017 12:53

V41í83t 85O55ž22a66n89a 1928598755964

Chcete nahradit neúspěšný Volkswagen Phaeton?

+4/0
24.2.2017 15:48

M49a82r87t31i24n 67C42e15r26n18y 2898312388343

A kolik lidi si ho asi koupi?? Tady ma kazdej plnou hubu kecu, ale pak si stejne koupi neco co nezere i travu kolem silnice a doveze je to z mista A do mista B

+3/0
24.2.2017 17:10

M27a45r60c24e53l 54S16t50a84r61ý 9398454883919

protože nezaměstnávají marketingový a obchodní analfabety???

+1/0
25.2.2017 10:34

V89l77a16s32t10i81m76i48l 74T10e28n46c31e73r 4780960517610

A tak proto se podívám, kolik ze se to vloni prodalo mrnavych baterek a kolik benzinovych mastodontu.

0/0
25.2.2017 17:34

H57y30n93e31k 39M78r16t30v90ý 2980977369901

vzhledem k tomu, že to stejně bude s.ajda s dojezdem do 200 km.. tak spíš citigo. na víc nemaj

+6/−1
24.2.2017 12:46

M77i78l50a25n 48C12a66i30s 2557566783692

už se velmi těším na konec spalovacích motorů, kdybych měl moc, zakázal bych je postupně prodávat, začal bych u nesmyslů V8, pak V6 , nafták by šel jako první, co to je za smrady , to je katastrofa, některý auta řvou žeby člověku upadli uši

+3/−15
24.2.2017 12:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.