- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Především je třeba jít na to od lesa. Než začneme nabízet elektromobily, potřebujeme zhodnotit naše zásoby lithia na severu Čech.
Takže vývoj a výroba akumulátorů z české suroviny je předpokladem ůspěchu ekonomicky výhodné elektrifikace automobilů.
Pokud se ovšem ČSSD opět za mastnou provizi českých zásob lithia zbaví prodejem zahraničnímu investorovi, můžeme ten blahobyt zase zapomenout.
Jsem teď v Norském Bergenu a nejfrekventovanější auto je tu Nissan Leaf. Celkově tvoří elektromobily tak 25-35 procent vozového parku. Je to město, ale i tak se mi zdá, že ta doba prostě už přichází - podle mě výborný potenciál pro ČR (podnikatelsky). Jo Tesla je tu taky a není jich málo. Ale ta nikdy nebude pro ČR vůz pro střední třídu.
Jestli jste si nevšiml v čechách střední třída skoro není
Pochybuji, že elektrickou Octavii si koupí soukromník. Cena bude podobná e-Golfu. Cena kolem 950000 Kč je dost. Až bude stát elektromobil kolem 300000Kč, tak bude mít smysl. Jako druhé vozidlo do rodiny a dojezdem 180km, ideální pro snížení nákladů v rodině na vesnici. Tudíž by měli pracovat na další generaci elektrifikace Citigo, nebo Fabie kombi. Hybrid by byl smyslnější spolu s možností nabíjení. A přeorientovat se na CNG. Na vodík Škoda nemá, aby jej uvedla do praxe. Jedině tak si sníží koeficient CO2. Např Superb, ani Kodiaq CNG nemají a to je smutné.
Nebo >>>
Electric Skoda Yeti 4x4 0-60 mph in 2.6 sec, Speed 180Km/h 170kW/231BHP, 350 km range
Stačí změnit logo na kapotě a Škoda má splněno.
No je to težké rozhodování, při současném stavu technologií přichází do úvahy jen Citigo,nebot do práce by to stačilo. Potíž je, že Citigo téměř nikdo nekupuje a těch pár kusů prodaných na nákup do Kauflandu elektromobilita nevytrhne. Octavia, tam by se našel slušný počet prodaných vozů, i počet zákazníků ochotných koupit elektromobil, jenže k plnohodnotnému užívání u těchto vozu technologie ještě nedospěly.
tak citigo na elektřinu bych do práce bral ...... ale žádný hybrid, čisté elektro :)
cena tak do 250 000
To já bych za tu cenu bral fabii. Do citigo se mi nevejdou tři děti.
CItyGO v elektrice? Na rozvoz pizzy dobré, ale neskutečně drahé.
Zda se mi to jako spatny zamer, udelat ze stavajiciho modelu elektromobil. Byl by totiz moc tezky a na trhu dost bez sanci. Skoda by tak vyhodila miliardy zbytecne. Ostatni automobilky to pochopily a proto nema napriklad Nissan Altima elektricky pohon, ale hybridni. Elektricky je specialne navrzeny Nissan Leaf.
Škoda auto sdílí komponenty VW tak jako je E Golf na stejné platformě jako Octavia Mohl by být i elektromobil Octavia EV .
Elektromobily které mají upravenou karoserii E Golf, E UP , FORD FOKUS EV, Renault Zoe (Clio), Smart electric drive, Mercedes-Benz B-Class Electric Drive KIa Soul EV ,Chevrolet Spark EV
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_electric_cars_currently_available
Veľmi by ma zaujímalo, čo chce škodovka na tých svojich elektromobiloch vyvíjať. Pretože u Citigo stačí len vymeniť prednú masku, zadné svetlá a logo na volante a z elektrického Up!-u je elektrické Citigo.
A u Octavie, ktorá stojí na rovnakej podvozkovej platforme ako Golf (aj ten elektrický), stačí len prevziať techniku od Volkswagenu. Spoločné platformy boli vyvíjané práve z tohto dôvodu. A navyše nové platformy boli vyvíjané tak, aby ako pohon mohol byť použitý aj elektromobil poháňaný batériami.
Koncern VW pripravuje ešte jednu podvozkovú platformu a tá bude určená výlučne pre elektromobily. Teda sa na nej nebudú musieť robiť žiadne kompromisy kvôli tomu, aby vyhovovala aj elektrickému, aj spaľovaciemu motoru. Je logické, že na tejto platforme potom elektromobily nebude vyrábať len Volkswagen, ale aj iné značky koncernu. A v tom prípade by už samostatný vývoj Škodovky dával úplne iný význam, pretože by sa jednalo o úplne nový model.
Souhlas Octavia Green E Line , to už tu přese v 16 ks bylo vyrobeno a následně sešrotováno.
https://www.youtube.com/results?search_query=Octavia+Green+E+Line