Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo doručovat zásilky. Ford to oznámil na veletrhu Mobile World Congress v Barceloně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K24a11r88e86l 47B61l88á31h43a 1245656751919

Myslím si, že snahou výrobců je nejenom jejich zisk ale i snížení počtu dopravních nehod. Např. auto řízené počítačem by určitě nemělo vjet na železniční přejezd v době, kdy tam začne blikat červená.

0/0
4.3.2017 0:59

P23e45t74r 23P87o57s55p72í56š10i72l 4108464296536

Nevím, jaký zájem by mohla automobilka mít na snižování počtu nehod. Spíše opačně ne? Čím více se jich rozmlátí, o to víc jich zase mohou vyrobit a prodat.

0/0
29.3.2017 18:15

P54e74t48r 62P36o73s24p62í68š34i76l 4628234176316

Snahou výrobců je především vyrobit a prodat co nejvíce aut. Takže i dopravni nehody a auta při nich zničená jim umožňují vyrobit a prodat nová.

0/0
29.3.2017 18:22

K26a26r16e59l 65B80l57á82h56a 1255976331659

Poznámka k té odpovědnosti za nehodu: Pravděpodobně půjde daleko lépe určit viníka nehody, vzhledem k tomu, že budou k dispozici záznamy ze všech čidel, kamer, atd. (tedy pokud nebude auto totálně sešrotované) ... tedy něco jako černá skříňka. Pokud tedy takovému auto vlítne do cesty člověk schovaný za překážkou, pak patrně nebude problém určit, jestli je na vině software auta, že nereagoval správně, nebo naopak chodec.

0/0
4.3.2017 0:49

J55a25n 40M46u88s87i84l 9246694206102

S autem ma být sranda. Pomoct si ruckou do zatacky apod. A ta jiz v dnesni dobe asistentu , elektrickych brzd a podobných ficurin mizi.

0/0
1.3.2017 19:11

J52a59n 18M10u97s34i88l 9316954936852

mel jsem na mysli elektrickou rucni brzdu

0/0
1.3.2017 19:13

K65a77r29e13l 46M93a19z67a15č 3537263986649

Jsem zásadně proti.

Jde totiž o další omezování osobní svobody, o další špiclování, o další možnost kyberútoku.

Nechci, aby kdokoliv na síti věděl kdy a kam jedu, nechci, aby mi někdo nařizoval jak rychle a kdy pojedu a podobně. Je to špatně, špatně a špatně!

Navíc lidi opět o něco zhloupnou, ztratí další um atd. A hlavně vadí to plíživé omezování, které se na nás hrne ze všech stran. Za chvíli bude jednodušší vydat seznam, co vlastně ještě smíme - co smíme dělat, co smíme kupovat, co smíme používat a jaký smíme mít názor.

+4/0
1.3.2017 0:16

J45a67n31a 46N82ě69m42e38č40k90o89v54á 3793154321476

Může mi někdo vysvětlit, co je tak těžkého na řazení, parkování a pár dopravních předpisech, event. na zaměstnání řidiče, když už to auto mám k práci??? Já to pořád nechápu, k čemu jsou tyhle kraviny potřeba - teda kromě mega zisků automobilek...

+4/−1
28.2.2017 23:05
Foto

P24e98t97r 76N33o29v45o59t32ň19á64k 1215331263908

můžete pracovat, telefonovat nebo si prostě jen přečíst noviny cestou do práce ve svém autě a přitom nemusíte nést odpovědnost za případnou nehodu. V ideálním případě.

0/−1
28.2.2017 23:18

R83o54m64a83n 98P69o53l62á74č57e13k 5946459905

To bude ovšem jako moje definice přednosti chodců...

Řidič auta má zastavit, ale chodec pokud vleze před rozjeté auto, tak bude v lepším případě na vozíku, v horším ve futrále a řidič dostane max podmínku( pokud není opilý,zfetovaný atd.).

Tady je to samé... Až autonomní auto přehlédne naloženou Tatru a nebo tramvaj tak Vám nebude moc platné, že za nehodu nemůžete...

+1/0
28.2.2017 23:59

J71i54n14d63ř86i10c30h 77L83u64k46e90š 3969264463190

S tou odpovědností, to jste přečetl kde? Kdo ji bude mít? Anonymně výrobce nebo konkrétní vývojář od výrobce nebo jeho šéf?

0/0
1.3.2017 7:34

P19a28v74e79l 65M38a88l30i77n82a 9409983389329

No právě na tom není nic moc těžkého, tak je nedůstojné, aby takovou práci jako řidič dělal člověk. A stroj může pracovat nonstop 24h, nepotřebuje přestávky.

0/−1
28.2.2017 23:39

P70a54v87e56l 37D73a73v49i77d 1217374966534

Hlavně nepotřebujete to auto. Objednate si ho pro sebe nebo pro dítě, neřešitelné parkování opravy, alkohol...

0/0
28.2.2017 23:43

P43a15v25e15l 17D71a76v40i65d 1847354716954

Melo byt neresite.

0/0
28.2.2017 23:44

J74i47n34d96ř79i52c94h 53L64u17k67e35š 3709584623810

Když je to tak snadné, proč Tesla řídí jak žák autoškoly? :-) A navíc už má taky na kontě smrťák...

0/0
1.3.2017 7:36

J54o11z40e87f 26K61o32s33t48e34l83a33n25s97k76ý 8575902519476

O 30 rokov budú autonómne vozidlá také samozrejmé ako sú teraz lety do kozmu.

Na rozdiel od ľudí sa počítače so senzormi nikdy neunavia a počítač auta dokáže spracovávať údaje z oveľa viac zdrojov ako vodič, ktorého reakcie sú navyše biologicky obmedzené rýchlosťou šírenia impulzov v nervoch. Aj tí najlepší vodiči zareagujú až po 2 desatinách sekundy. Počítače to dokážu aj 100x rýchlejšie.

Navyše senzory a systémy budú v autonómnych vozidlách zdvojené či strojené. Obraz z kamery bude poskytovať podobné informácie ako radary a ešte budú doplnené o GPS údaje a online údaje o aktuálnom stave na konkrétnej ceste /silnici/.

Najväčší problém bude psychologický. Tragická nehoda zavinená vodičom - pokiaľ nie je veľká - nikoho moc nevzruší. Ale tragická nehoda zavinená autopilotom bude rozpitvávaná v médiách celého sveta. A to aj v prípade, že automatickí "šoféri" budú jazdiť 100x bezpečnejšie ako ľudskí.

+3/−1
28.2.2017 22:28

P11e52t13r 73M12a98r73š90á19l70e49k 9985132504689

No pokud budou autonomni auta tak samozrejma jako dnes lety do kosmu, tak OK.:-)

+4/0
28.2.2017 22:34

J17i32n53d26ř93i44c59h 18L45u56k28e56š 3289804833510

:-) A stejně tak spolehlivá, jak starty raket....

+2/0
28.2.2017 22:36

J36i93n11d71ř39i17c98h 86L83u52k58e33š 3599564243230

Tak některým senzorům stačí trocha nalepeného sněhu a jsou ze hry. Máte ale pravdu, že pokrok nezastavíme. Jen to není pro mě. Stroj nepředvídá, neuvažuje, nemá z řízení radost... Jsem rád, že jsem zažil dobu, kdy ovládám stroj tak, jak chci já.

0/0
28.2.2017 22:34

J83i26n94d35ř87i83c29h 93L84u57k68e23š 3939624273720

To je jak mor, konektivita, autonomie, asistenty, elektromobilita... Valí to do nás den co den. Kdyby se radši lidi naučili pořádně jezdit a nespoléhali na kde co.

Jak v mým oblíbeným filmu s Terencem Hillem: Ajajaj, ostnatej drát, to je další pokrok...

+1/−2
28.2.2017 22:22

M62i51c67h24a61e23l 74K16o60n23e19č93n56ý 6752643869329

Dnes nešlo v Lídlu EET a tvořili se fronty, až nepůjde jedna ze součástí globálního systému podporující autonomní ovládání vozů, bude to asi větší průser:-P

+1/−1
28.2.2017 22:19
Foto

P68e98t13r 67N10o35v41o67t22ň87á20k 1235241393258

gps je pro navigaci, samotný provoz se řídí jinými senzory. Musí to umět projet i v tunelu, kde není gps..

0/−1
28.2.2017 23:21

M39i63c70h41a83e61l 70K25o11n43e21č22n76ý 6682803749629

No ono tam bude ještě něco co bude sledovat v určitých bodech dopravu a bude ji to optimalizovat jako celek aby se netvořili zácpy, objížděli poruchy, havárie ... GPS bude jen součást systému a každé auto na to bude napojeno a podřízeno

0/0
28.2.2017 23:28

J21i47n39d74ř93i13c62h 48L10u23k35e81š 3179924723120

Když udělá chybu řidič, tak platí nebo jde sedět. Pokud to zaviní autonomní auto, půjde sedět programátor, šéf firmy? Nebo kdo? Nebo řekneme, to udělal stroj a nic se neděje? A kdo naprogramuje auto a jak, když se proti Vám v protisměru vyřítí kamion a na choníku budou děti? Zabije to Vás nebo ty chodce? V takové situaci se řidič nějak zachová a nese následky, co s autonomním strojem? Cesta na půl je na nic, řidiči prý u toho usínají a robota nehlídají, já bych usnul taky. No, zatím nejezdí autonomně ani metro,,, A doufám, že mě nechají občas projet ve veteránu...

0/−1
28.2.2017 22:11

R95o79m27a59n 35P32o61l36á25č51e96k 5846339975

Jedna rýpavá...

Máme obavy nechat jezit bez řidiče metro, které je samo o sobě hodně autonomní.

Máme obavy pustit klasický vlak, který sice není tak autonomní jako metro, ale taky má poměrně hodně segredovanou trasu.

Ale do reálného provozu, mnohokrát hustšího než je v metru, pustíme auto bez řidiče... Když se budeme bavit o vlaku, tak je tam tisíc a jedna věc, která se řeší... Přitom u auta jsou takových věcí miliony...Je v tom logika?

+2/−1
28.2.2017 21:19

P55e10t20r 51F42o49l75t13ý90n 9344946467796

Peníze. Ve všem hledejte peníze. Ať už v úsporách nebo síle investic. Jde jen o peníze. Na měsíci se taky přistálo už před hoodne lety a teď nic moc.. Prachy, prachy a legislativa, ale ta jde taky penězi poresit. Bohužel

0/0
28.2.2017 21:34

O98n32d24ř86e17j 39Š14v83e94j77d78a 4821939867130

Na takové auto čekám. Už aby byl konec řízení lidmi...R^

+6/−7
28.2.2017 20:26

A42n75t47o95n13í38n 12S82e61b92e61r60a 7633398500559

Potíž je v tom, že jestli časem zakážou normální auta, tak ty autonomní jsou tak drahé, že si to vetšina lidí co mají ojetinu nemůže nidky dovolit.

Jedině si místo hypotéky koupit auto :-D

0/0
28.2.2017 20:09

M43a97r66e89k 44J52a73n 2693452904252

Při známé zkostnatělosti všech vlád v EU nevěřím, že by do roku 21 byla vyřešena legislativa tak aby Ford mohl jezdit všude po Evropě.

+1/−1
28.2.2017 18:42

P94e35t55r 63W69o92l19f 9147305526144

Záleží asi na povaze každého z nás. I když se nepovažuji ani trochu za geeka tak o podobném autu dlouho sním a již šetřím alespoň na elektromobil s nějakou tou asistencí řízení. A určitě nejsem sám ( i když na této diskusi asi ano:)

+7/−1
28.2.2017 18:37

P13e60t35r 20M58a14r56š52á90l42e26k 9255522524419

Pokud o něm snite pouze pro sebe, tak OK. Ale je spousta lidí, kteří by chtěli autonomní auta vnutit i nám, co je nechceme.

+8/0
28.2.2017 18:40

J69a53k75u85b 12Š53r38o67u66b 1917466967359

A já budu stát v čele. Ročně jen na českých silnicích zbytečně zemřou stovky lidí. Promiňte, ale mám-li vybírat mezi záchranou tolika životů a Vašimi preferencemi, volím životy. Manuálně si můžete jezdit na okruhu, když Vás to tak baví.

+4/−3
28.2.2017 20:06

M14a98r69t57i45n 39F76i24l85i40p90c48z58y85k 3851681525443

A kdyz nahidou zasnezi, tak budete s autonomnim rizenim tam, kde Bata s drevakama. A jsem taky zvedav, jak vam autonommi rizeni zajisti optimalni stopu, treba pri jizde po zasnezene silnici nebo plnou kaluzi vody, byjetymi kolejemi apod.

+3/−2
28.2.2017 20:52

P22e46t53e49r 65B71a60k97i38č 1279589805810

zaujímalo by ma ako vyriešili problém, ak bude vo vozidle osoba a auto sa dostane do situácie v ktorej , buď zomrie pasažier, alebo osoba mimo vozidlo, či obetujú majiteľa vozidla

+1/0
28.2.2017 21:35

P89e47t63r 16M92a16r22š26á81l94e94k 9395752614109

Vy nevolíte záchranu životů, ale řešení, o kterém si myslíte, že životy zachrání. To je velký rozdíl. Navíc za cenu zavedení šmírovaciho systému, který nebude ani z desetiny tak robustní jako současná IAD.

+3/0
28.2.2017 22:13

M70i62c89h18a79e16l 76K54o90n90e61č25n17ý 6792663269259

Myslím, že i přez všechny ty životy by měla lidem nějaká ta svobodná vůle zůstat a neměl by o všem co uděláte rozhodovat někdo jiný. :-/

+4/0
28.2.2017 22:13

P56e23t42r 66B76á95č47a 8145456515165

Chtit muzou, ja zas podobny auto nechci ve sve garazi ani citit.

+6/−7
28.2.2017 16:47

R34o37m66a69n 76P30o32l76á27č86e28k 5916809675

Máte smůlu... V EU už jsou precedensy jak Vás donutit...

1 verze - Německo a emisní zony...

2.verze Itálie, kde už nepřihlásíte auto myslím r.v. 1990 a níže... A získat papíry jako veterán je sakra těžké...

0/0
28.2.2017 21:23

L57i38b47o25r 30F63i66e86d24l72e59r 6459527579300

Fordem tam, vlakem zpet...

0/−9
28.2.2017 16:41

M32a41r82t67i72n 19F48a84l36c 6874503192897

Tohle většinou říkají ty socky co na auto v životě nenašetří ... ;) Ráno k pásu jedete zase MHD nebo na kole ?

+2/−2
28.2.2017 21:37

J94i91n79d95ř54i48c84h 24L79u55k17e13š 3899144723100

MHD nebo kolo je ale nejekologičtější a nejrozumnější varianta. Proč se tomu vysmíváte? To je smyslem života ojezdit pět krabic cestou 4 km do fabriky a zpět a podporovat tenhle blázinec a kolotoč s autama? A to jsem řidič z povolání a auta mám rád, ale pokud to jde, nechám ho doma.

0/0
28.2.2017 22:29

L82i61b57o71r 40F73i39e97d68l49e83r 6889657389760

Ja forda mel 7let. R.v. 2006.. Vim o cem pisu.. Jsem rad ze jsem se ho zbavil letos.

0/0
28.2.2017 23:41

M44i36c77h46a15l 81M63a53r71c61i74á83n 1559689871265

Irenko! Řekni proč?

+2/−1
28.2.2017 15:36

S11t44a94n32i24s49l36a38v 47C30h49y31t25r49a 3264733947669

Chtít může. Otázkou zůstává, zda je někdo bude chtít kupovat. Každopádně to bude docela zajímavý oříšek pro pojišťovny.

+1/−1
28.2.2017 15:05

L50u74k23á68š 45T31o45m56a75n 9176854121767

Pořád přemýšlím nad tím kdo taková auta bude chtít vlastnit popř." řídit". Pro většinu lidí je řízení přece zabava. Nebo se pletu?

+5/−7
28.2.2017 13:58

P32e84t93r 25M11a48r36š41á49l14e63k 9955772534269

Pro spoustu ne a ti by chtěli vnutit autonomní auta i nám ostatním.

+1/−2
28.2.2017 18:38

P32e31t39r 59F43o39l93t91ý59n 9594696817626

Když budou autonomní auta bezpečnější, což by měly být, tak je to správná cesta. Nevím proč obětovat životy lidí pro vaši zábavu řídit. Ale určitě budete moci řídit na vyhrazených místech. Nebo jste tak sobecky? Byl jste někdy u vážnější automobilové nehody?

+3/0
28.2.2017 21:42

P77e28t89r 81M71a22r62š29á47l26e40k 9795792644129

Že to bude bezpečnější, víte jak? Nemáte žádná reálná data, abyste to mohl tvrdit. Za to můžeme s jistotou říct, že to bude pasažéra šmírovat každou jízdu.

+1/0
28.2.2017 22:16

P47e80t29r 41F66o48l77t31ý90n 9634796477726

Píši podmínku KDYŽ a za to píši, že by měly být, což by prostě měly,protože budou mít rychlejší reakce a bez emocí, tedy správné. A co se týče smirovani, tak už teď je v hodně autech sledování polohy. Nehledě na to, kolik kamer je na dálnicích a dalších místech..

0/0
28.2.2017 22:23

J50a64n 30H18r88u75b70e67c 5502853772860

Nikdo vám nic nevnucuje

0/0
28.2.2017 22:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.