Diskuse k článku

Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani čtyři roky. Stuttgart je přitom domovem hned dvou německých automobilek - Mercedesu a Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e18t60r 88H85o28r20á96k 1309123369464

Nechápu, že ti naši policejní lemplové neumějí zkontrolovat filtry pevných částic v provozu, Stačilo by pár pokut za odstraněný filtr, dát to do televize, a oni by si ti šetřílci (a vrazi v jedné osobě) v dieselech dali pozor na odstraňování filtrů.

0/0
5.3.2017 19:25

T24o38m25á75š 57T62a60t95í28č49e27k 5890902640508

Jaké z toho plyne poučení? - Kupuj si nové auto každý druhý rok. :-P

0/0
2.3.2017 18:03

M69a69r49e13k 15Š50t63ě46t35k84a 4731548702663

Auta (osobní - naftová) s Euro 4 nemají standardně filtr pevných částic!!

+1/0
2.3.2017 6:58

J50i87ř16í 97K98o35c62u60r53e18k 6395664165958

Čtyři? Není to moc, Antoníne Pavloviči?

Pro ekologii budeme vyhazovat nespotřebované statky a nahrazovat je novými. To bude skvělé, určitě taky zbohatneme. A nebo dvakrát velké hnědé mazlavé a nevonící?

+3/0
1.3.2017 21:04

J77i89ř70í 96K31o76c49u37r79e97k 6315944605908

A kdyby měl někdo pocit, že rozbité okno stimuluje ekonomiku ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbit%C3%A9ho_okna

... tak mu doporučuju, aby si to vyzkoušel sám na sobě. Aspoň 7 stimulů po sobě.

0/0
1.3.2017 21:26

P89e89t82r 17M89i39c76h60a21l 2910914391872

Titulek opět splnil účel, byť lže jako Rudé právo.

0/0
1.3.2017 17:20

L19a25d40i72s47l44a67v 68K44a24l75o32u92s 7265236181180

přejmenujte na německý Detroit a zastavte výrobu nafťáků

0/0
1.3.2017 16:35

A76n13t74o70n69í62n 34S32e76b76e28r26a 7783778150919

Nechte ty naťáky předělat na plyn a bude klid. R^

0/0
1.3.2017 14:08

P87e40t21r 49B34á82č60a 8915316555745

Ano buzerace aut nam to vyresi ze Rv;-D

0/0
1.3.2017 14:07

V16l84a95s22t62i52m12i25l 87T63e26n48c62e15r 4500700667480

Takže za smogové situace budou obchody zásobovat oslíci s vozkou na dvoukoláku?

+2/0
1.3.2017 12:56

J52i65ř46í 70K40o14c84u12r67e82k 6925524815498

Nikoliv. Odpůrci politické ekologie budou nahnáni na nucené práce v cyklodistribuci základních potravin. Teda valstně ne, cyklisticka je přece povznesení ducha, takže ne nucené práce ale nucené povznesení ducha.

0/0
1.3.2017 21:06

K24a86r27e47l 79P63l64š72e75k 9628268378717

Mimo Stuttgart chce podobná opatření zavést nejpozději do roku 2019 dalších zhruba 140 měst, mj. i například námi tak oblíbené Drážďany. Nejčastěji se počítá s tím, že zákaz by se měl týkat nejenom dieselů do EURO 5 včetně, ale též benzínů emisních tříd EURO 1 a 2, což by ze současného počtu aut v N. zakázalo vjezd 13 mil. dieselů a 3 mil. benzínů (!!!). Zákaz by měl být stálý a nikoliv jak některé zdroje chybně uvádí, že jen při smogovém alarmu. Existují však i "radikální" ochránci životního prostředí, kteří požadují zákaz vjezdu všech dieselů vč. EURO 6 s poukazem na "cinknuté" motory. A existují i "ultraradikálové", kteří požadují zákaz vjezdu pro všechny spalovací motory...

S výjimkou se zatím uvažuje jen pro auta s oprávněným zdůvodněním jako jsou nákladní vozy zavážející továrny, nákupní střediska , sanitní vozy, hasiče apod.

Tento zákaz není vyvolaný "VW dieselgate" (jak se nškdy mylně uvádí, ale vzhledem k znečištění ovzduší ve městech se připravoval již dříve. Ovšem výše uvedená aféra s motory TDI urychlila jeho zavádění.

Zatím stále není nic rozhodnuto, ale žádná legrace to tedy rozhodně nebude...

0/0
1.3.2017 12:13

P91e57t43r 83B21á92č52a 8775886385455

Jeste by to chtel nekoho kdo bude pozadovat zakaz ekoteroristu.

0/0
1.3.2017 14:08

F53r91a36n59t83i29š31e45k 81K76o33c74o86u13r90e12k 6830793887839

Takže německá policie, nebude moct za smogové situace vjíždět do některých částí Stuttgartu ;-D viz.článek, že Německá policie nebude opravovat cinknutá TDI ;-) budou tam muset vyslat hlídku na koních :-P

+4/0
1.3.2017 10:54

V53l12a42d92i54s34l98a81v 58B38u70r34y58š81e92k 1869362147874

pokud nebude mít E6 a nedostane výjimku, tak nebude, policajti mají většinou všude na světě převážně benzíny a s těma jezdit do některých částí moct bude

0/0
1.3.2017 10:57

F56r40a80n54t93i67š82e55k 80K30o89c68o97u10r54e90k 6510593437159

27.2. článek na Idnes v rubrice auto "Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI"

+1/0
1.3.2017 11:27

V59l29a49d86i52s15l98a26v 15B20u13r75y78š90e41k 1529722567474

já jsem ten článek samozřejmě četl, nepomatuji se, že by německá policie měla jen diselové auta, pokud ano, tak to nemá žádnou logiku, to musel vymyslet blbec, když nemají žádné auta se zážehovými motory

0/0
1.3.2017 11:31

M35a70r78t28i61n 67K69a71r34á13s89e51k 9378923988388

No vozidla policie, zachranky, hasicu a podobne maji zpravidla na takova omezeni vyjimky...

0/0
1.3.2017 11:09

F36r90a92n11t88i68š66e49k 69K26o24c89o17u67r12e28k 6930213187439

Ten zavádějící nadpis...Ano, zakáže, ale jen v případě smogové situace a do vybraných částí Stuttgartu. Vy populističtí pisálci už nevíte, jak na sebe nadpisem upozornit a vystrašit lidi.

+1/0
1.3.2017 10:38

V79l11a86d29i82s42l73a22v 25B68u74r81y78š61e15k 1609782547574

mě teda nevystrašili, klidně to můžou uděkat i v Praze, Brně a Ostravě, já se toho nebojím

0/−1
1.3.2017 10:58

J65a14n 38K57o45ř52á78n 7647668118706

Následovat bude ve výrobě nalepení tabulky "spotřebujte do" a po tomto datu se bude muset auto zešrotovat ;-D

0/0
1.3.2017 10:28

P56e25t83r 64D57v34o13ř73á28k 9554937532340

Od začátku roku 2017 byla ve Stuttgartu smogová situace vyhlášena po 30 dní (a to jsme na začátku třetího měsíce). Celá situace dělá vrásky místní zemské vládě, které za přílišné překročení imisních limitů pevných částic a oxidů dusíku hrozí Evropská unie vysokými pokutami

Zdroj: http://auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

------

A co teprve až EU zjistí, že u nás máme na mnohých místech pro tento rok vydýcháno ;-D

+1/0
1.3.2017 10:10

V11l50a41d20i54s62l50a49v 48B62u51r38y51š53e51k 1759132777174

tak když nebude Evropská unie, tak zase bude hrozit někdo jiný, kdo bude, určítě to nedopadne tak, že se na ochranu ovzduší ve velkých městech rezignuje a jejich obyvatelé se nechají napospas šetrným mototistům v oktáviích 1,9 TDI 66 kW, bych se na neexistnci EU zase tak netěšil, aby to pak nebylo ještě horší

+1/−1
1.3.2017 11:24

J21i53ř21í 59K96o23c14u79r57e14k 6365124705608

Ovšem to se vyřeší elekromobilistou. A jelikož budou zavřené JE, tak za málo slunce a málo větru (=inverze) bude výpadek OZE nahrazovat komín uhelné elektrárny, jak je to již dnes dobře vidět.

0/0
1.3.2017 21:08

R14o55m93a20n 68Š19e14s60t31á17k 5614429363163

Studie ADACu už prokázala, že emisní zóny nemají na čistotu ovzduší žádný vliv. Tak se úředníci rozhodli, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou.

Pro bohaté bude mít toto opatření dvě výhody:

1) Vyprázdní se jim silnice.

2) Prakticky tam nepotkají chudého člověka.

+1/0
1.3.2017 9:58

P79e61t97r 24K77n86ě42b79o89r90t 8442958509810

A proto je dobré být bohatý.

0/0
1.3.2017 10:12

V92l44a22d60i80s77l46a97v 56B64u44r67y13š59e32k 1139962647864

tak mě je úplně jedno, co dokázala studie, jiná zase dokázala něco jiného, vagabundi se svými starými dieselovými auty nás tráví a na to, abychom se o tom přesvěčili žádné studie nepotřebujeme, na to nám stačí zrak a nos

+1/−2
1.3.2017 11:28

A96l98i94c16e 22J34a83n28á34k64o13v75á 4728685314679

Nepřeháněj

+1/0
1.3.2017 19:19

J86a94n 11K61o58n68v81a14l42i79n19k82a 5810571851925

Šikana.

Jinými slovy - prodejte svá stará auta a nakupte nová! Teď mám diesel bez DPF a další auto bude rozhodně benzinové. Do té doby si ještě pěkně "zahulím". Pro ty, kteří by mě chtěli pranýřovat, dodávám, že mi auto čmoudí jen při opravdu razantním přidávání plynu. Ve městě a při běžné jízdě jsem jako lehký a neznatelný vánek ;-D

+1/0
1.3.2017 8:26

J78i18n52d81ř96i37c98h 36M95i58t22t42e53r 6884705981806

Tak to bych snad to auto pak reklamoval u výrobce, že mi neřekli, že ho po 4 letech nebudu moci používat a mohu ho tedy vyhodit. Pokud bych navíc bydlel v dotčených městech bylo by to zajímavé.

+2/0
1.3.2017 8:08

P91e44t17r 95P13a38v37l27a90t73a 7426250107451

A to všechno v zemi, kde zavírají bez emisní jaderné elektrárny a nahrazují je uhlím.;-D

+14/0
1.3.2017 8:06

P75a78v19e96l 63N25o48v69á59k 7941736649983

Je nějaké místo na světě kde prokazatelně zákaz vjezdu autům opravdu reálné pomohl?

0/0
1.3.2017 8:01

P56e48t60r 53P18a19v12l88a22t78a 7966740797241

Ale jo. Je to ideální, když chcete dané místo vylidnit.

+4/0
1.3.2017 8:07

O64d15s63t66r21a95n23ě45n63ý 43U90ž17i83v41a32t84e21l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
1.3.2017 7:54

P31e47t39r 80P77a40v30l34a15t97a 7556620987221

Zřejmě moderní diesel s vymontovaným kurvítkem - DPF. Ty 3 roky jsou akorát kdy odejde.

0/0
1.3.2017 7:57

J31a83n 10K83r63p94e38c 5626683854202

smrad z dieslů na který si stěžuje nemá s DPF nic společného a DPFse při běžném používání za 3 roky nemá šanci pokazit. jsou zcela běžně v provozu auta 10 i více s let se stále originalními DPF. je to asi stejný mýtus jako odcházející douhmoty... (diesel nemám a mít nebudu)

0/0
1.3.2017 8:06

P84e26t61r 10P34a69v66l37a66t74a 7366500437861

To je zajímavé. Já teď DPF měnil. Životnost je 200 kkm. To jsou 3-4 roky provozu...

0/0
1.3.2017 8:08

J74a43n 42K15r96p66e82c 5636303694322

žádná taková životnost stanovená není, to je jakýsi aodhad, můžná průměr, jak u kterého auta (pokud produkce koncernu VW tak se ani nedivím). ono není DPF jako DPF. možná jste měl zvolit jinou značku auta. ono hodně záleží na okolnostech provozu a uživateli. npř. kolega teď začíná mít problém s DPF (zatím podezření) u mazdy 5 z roku 2006 (stále originál) s nájezdem přes 350tis.

0/0
1.3.2017 8:18

P83e57t67r 88P82a68v78l53a69t92a 7236680337801

Většina novějších vozů má čítač v ECU nastavený právě na nějakou takovou hodnotu.... min. VW a PSA. Jiné neznám natolik, abych mohl říct...

0/0
1.3.2017 8:20

J37a88n 35K42r47p93e43c 5656963884612

jakoze pri urcitem najezdu odstavi DPF ikdyz je jinak funkcni, jo? a kdyz je nefunkcni drive, tak ho necha v provozu? ale jdete

0/0
1.3.2017 19:25

J95a56n 70K28o37n30v95a90l76i50n22k98a 5470831151575

Diesel nemáte, proto asi píšete to, co píšete. DPF se jednoho krásného dne zacpe a hotovo. Záleží opravdu na režimu používání auta. Pokud je dostatek prostoru ke spouštění regenerace, vydrží dýl. V opačném případě se nemusí dožít víc než 150tkm.

U setrvačníku se dá jeho odchod také oddálit. Většinou ho zabijí "traktoristé" co řadí lehce nad volnoběhem, aby ušetřili palivo a mohli v hospodě ostatní trumfovat spotřebou. Dvouhmoty odchází. Někdy dřív, někdy později, ale odchází - většinou díky těm malým pružinkám, které dlouhodobě nevydrží velké vibrace.

Já diesel mám. Starý - bez DPF. A bez dvouhmoty - u automatů je to vyřešené jinak. Jediným strašákem tedy pro mne byly vstřiky (už jsou po repasi) a zmíněný automat (ten zatím žije). :-)

0/0
1.3.2017 8:41

J96a72n 92K60r74p18e34c 5696773564312

no jasne, nemam dyyyyzl tak o tom vim kulovy, co? anebo nemam naftu proto, ze o tom nejake to povedomi mam... no k te dvouhmote, ano, to je jeden z duvodu. castejsi je, ze odejde pri urputnem zachazeni se spojkou prudke rozjezdy a brzdeni motorem a neopatrnou praci se spojkou, zejmena chcipani motoru pres rychlost. uplne nejvetsi zabijak dvouhmot je parkovani v kopci se zarazenou rychlosti bez predchozim zatazenim rucni brzdy. to je pak cely pruzny element stlaceny po extremne dlouhou dobu cimz ztraci svou pruznoust. takova dvouhmota chcipne klidne i po roku provozu.

0/0
1.3.2017 19:39

J82i74n88d27ř60i78c36h 86L22u17k34e42š 3719274763550

To je zase logika. Zřejmě to moc nepomáhá, tak zavedeme ještě přísnější pravidla.

Než to zakážou všem, mají to prvně na měsíc zkusit a změřit.

Na Praze 1, kde bydlím, nepotkáte moc starých. Podívejte se co stojí u chodníků. BMW, Audi, Porsche...To že magistrála vede přímo nad koněm a průtahy měst stavěli komanči klidně přes náměstí(jako třeba ve Žďáru n.S., asi aby se pochlubili vozovým parkem socialismu), to je jiná věc.

Jinak vlastníme diesel, v centru ho téměř nepoužíváme, drtivá většina jsou dálniční přesuny k prarodičům a na dovolené, kde si troufám tvrdit šetří přírodu víc jak hybrid s 9 l/100km...

+1/0
1.3.2017 7:53

J39i25r88i 86G58a41z46d46a 8914133374864

tak nejdřív by se samozřejmě měly testy motoru upravit tak , aby to odpovídalo realnemu provozu . za druhé doufám , že diesely v osobních autech začnou konce ustupovat a to rikam jako majitel jednoho z nich.už bych to nechtěl. a za třetí , s omezením použití ve městě nemam problém. je to fakt děs. a u nás to je ještě daleko horší .

+1/0
1.3.2017 7:33

P86e31t11r 50P79a98v23l25a87t33a 7606300207961

Pokud chcete řešit ovzduší ve městech, první, co by se muselo udělat je zákaz tuhých paliv pro vytápění. To je zdaleka nejhorší.

Druhá věc je, že diesel je provozně levnější, navíc není možné na něj zvyšovat spotřební daň.

0/0
1.3.2017 7:37

J92i49r71i 40G31a43z96d61a 8944533874694

pochybuji , že zrovna ve velkých městech jako Stuttgart nebo Praha jsou tuhá paliva vetsím problémem než spaliny z automobilů. určitě ne.já myslím , že k omezení dieslu to směřuje tak jako tak a myslím , ze to bude i rychleji než si myslíme.

+1/0
1.3.2017 7:52

J71o50s38e52f 34V57a51l49a 9980893163833

omezeni dieselu je politika. Benziny nejsou o nic lepsi. Dojde jenom k tomu, ze se v Evrope prestanou prodavat diesely, stoupne poptavka po vyrobe benzinu, zlevni nasfta a cinani si budou doma mnout ruce, jak maji najednou levny provoz aut. Vtip je v tom, ze z ropy nelze udelat vice nafty nebi vice benzinu. V Evrope jsou ted pri zpracovani ropy prebytky benzinu, ktere se prodavaji do USA

0/0
1.3.2017 7:59

P61e72t14r 60P67a16v63l68a75t61a 7486950737601

Ta snaha je hlavně z důvodu spotřební daně. Jak osobní diesel nebude dostupný, tak ji napálí nahoru, což teď nejde.

0/0
1.3.2017 8:00

P81e92t89r 34P36e56t61r 6203362728853

až na to, že ve velkých městech se tuhými palivy téměř vůbec netopí. Nedávnu tu byl rozhovor s kominíkem, který říkal, že v Praze je odhadem jen 5-10% komínů na tuhá paliva a to zejména proto, že lidi si ke kotli pořizují i krbová kamna pro lepší atmosféru (tzn nevytápí s tím byt, mají to jen jako doplňkové topení)

+1/0
1.3.2017 10:25

J44o97s13e77f 70V96a12l43a 9870783573383

tahle myslenka je sice opravnena, ale neuskutecnitelna. Testy ve zkusebne se delaji ve standardni teplote, vlhkosti, auto musi stat 24 hod v mistnosti s danou teplotou pred testem atd. Mnozstvi spalin v provozu dneska ovlivnuje teplota chladici kapaliny, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, zpusob jizdy, nahusteni pneumatik, pouzivani klimatizace nebo vyhrivani sedacek, ev. start-stop system.

Asi nelze najit vseobecne platnou formuli, jak se to ma podle norem namichat dohromady, jako neexistuje recept na normovany knedlik nebo pivo

0/0
1.3.2017 7:56



Najdete na iDNES.cz