Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani čtyři roky. Stuttgart je přitom domovem hned dvou německých automobilek - Mercedesu a Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e21t95r 33H94o76r90á92k 1759313219404

Nechápu, že ti naši policejní lemplové neumějí zkontrolovat filtry pevných částic v provozu, Stačilo by pár pokut za odstraněný filtr, dát to do televize, a oni by si ti šetřílci (a vrazi v jedné osobě) v dieselech dali pozor na odstraňování filtrů.

0/0
5.3.2017 19:25

T83o42m27á40š 21T88a28t44í47č17e28k 5670592590788

Jaké z toho plyne poučení? - Kupuj si nové auto každý druhý rok. :-P

0/0
2.3.2017 18:03

M73a78r35e80k 46Š67t84ě64t62k40a 4961838462633

Auta (osobní - naftová) s Euro 4 nemají standardně filtr pevných částic!!

+1/0
2.3.2017 6:58

J79i57ř34í 86K52o39c15u78r83e28k 6775574745368

Čtyři? Není to moc, Antoníne Pavloviči?

Pro ekologii budeme vyhazovat nespotřebované statky a nahrazovat je novými. To bude skvělé, určitě taky zbohatneme. A nebo dvakrát velké hnědé mazlavé a nevonící?

+3/0
1.3.2017 21:04

J92i38ř72í 44K96o26c24u50r50e73k 6725984765638

A kdyby měl někdo pocit, že rozbité okno stimuluje ekonomiku ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbit%C3%A9ho_okna

... tak mu doporučuju, aby si to vyzkoušel sám na sobě. Aspoň 7 stimulů po sobě.

0/0
1.3.2017 21:26

P10e24t14r 80M79i84c36h69a42l 2710164491682

Titulek opět splnil účel, byť lže jako Rudé právo.

0/0
1.3.2017 17:20

L98a50d61i67s19l20a37v 69K12a33l49o48u46s 7475396171590

přejmenujte na německý Detroit a zastavte výrobu nafťáků

0/0
1.3.2017 16:35

A53n61t50o78n68í24n 95S76e88b10e32r94a 7113388570579

Nechte ty naťáky předělat na plyn a bude klid. R^

0/0
1.3.2017 14:08

P25e98t87r 16B62á87č49a 8925976895645

Ano buzerace aut nam to vyresi ze Rv;-D

0/0
1.3.2017 14:07

V41l43a47s95t61i82m56i61l 86T27e29n80c47e70r 4410300367460

Takže za smogové situace budou obchody zásobovat oslíci s vozkou na dvoukoláku?

+2/0
1.3.2017 12:56

J17i32ř20í 90K87o32c40u29r53e61k 6645214565798

Nikoliv. Odpůrci politické ekologie budou nahnáni na nucené práce v cyklodistribuci základních potravin. Teda valstně ne, cyklisticka je přece povznesení ducha, takže ne nucené práce ale nucené povznesení ducha.

0/0
1.3.2017 21:06

K77a58r64e43l 50P14l70š21e53k 9758698408947

Mimo Stuttgart chce podobná opatření zavést nejpozději do roku 2019 dalších zhruba 140 měst, mj. i například námi tak oblíbené Drážďany. Nejčastěji se počítá s tím, že zákaz by se měl týkat nejenom dieselů do EURO 5 včetně, ale též benzínů emisních tříd EURO 1 a 2, což by ze současného počtu aut v N. zakázalo vjezd 13 mil. dieselů a 3 mil. benzínů (!!!). Zákaz by měl být stálý a nikoliv jak některé zdroje chybně uvádí, že jen při smogovém alarmu. Existují však i "radikální" ochránci životního prostředí, kteří požadují zákaz vjezdu všech dieselů vč. EURO 6 s poukazem na "cinknuté" motory. A existují i "ultraradikálové", kteří požadují zákaz vjezdu pro všechny spalovací motory...

S výjimkou se zatím uvažuje jen pro auta s oprávněným zdůvodněním jako jsou nákladní vozy zavážející továrny, nákupní střediska , sanitní vozy, hasiče apod.

Tento zákaz není vyvolaný "VW dieselgate" (jak se nškdy mylně uvádí, ale vzhledem k znečištění ovzduší ve městech se připravoval již dříve. Ovšem výše uvedená aféra s motory TDI urychlila jeho zavádění.

Zatím stále není nic rozhodnuto, ale žádná legrace to tedy rozhodně nebude...

0/0
1.3.2017 12:13

P27e49t44r 30B67á22č56a 8905676535505

Jeste by to chtel nekoho kdo bude pozadovat zakaz ekoteroristu.

0/0
1.3.2017 14:08

F54r25a64n42t38i93š96e74k 69K48o12c87o16u97r78e32k 6750943777439

Takže německá policie, nebude moct za smogové situace vjíždět do některých částí Stuttgartu ;-D viz.článek, že Německá policie nebude opravovat cinknutá TDI ;-) budou tam muset vyslat hlídku na koních :-P

+4/0
1.3.2017 10:54

V31l57a36d23i78s18l41a96v 97B10u88r20y15š23e87k 1359482387824

pokud nebude mít E6 a nedostane výjimku, tak nebude, policajti mají většinou všude na světě převážně benzíny a s těma jezdit do některých částí moct bude

0/0
1.3.2017 10:57

F58r78a93n69t55i24š60e37k 31K87o89c80o95u89r19e28k 6960873517629

27.2. článek na Idnes v rubrice auto "Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI"

+1/0
1.3.2017 11:27

V30l62a98d75i69s59l91a82v 91B20u53r83y46š21e28k 1649362877794

já jsem ten článek samozřejmě četl, nepomatuji se, že by německá policie měla jen diselové auta, pokud ano, tak to nemá žádnou logiku, to musel vymyslet blbec, když nemají žádné auta se zážehovými motory

0/0
1.3.2017 11:31

M97a27r79t19i19n 18K28a92r29á94s94e90k 9478953758628

No vozidla policie, zachranky, hasicu a podobne maji zpravidla na takova omezeni vyjimky...

0/0
1.3.2017 11:09

F95r79a27n98t95i31š77e45k 21K44o16c43o83u71r54e91k 6180173537449

Ten zavádějící nadpis...Ano, zakáže, ale jen v případě smogové situace a do vybraných částí Stuttgartu. Vy populističtí pisálci už nevíte, jak na sebe nadpisem upozornit a vystrašit lidi.

+1/0
1.3.2017 10:38

V49l52a89d67i50s65l72a86v 96B29u15r86y70š58e31k 1849192877834

mě teda nevystrašili, klidně to můžou uděkat i v Praze, Brně a Ostravě, já se toho nebojím

0/−1
1.3.2017 10:58

J75a49n 44K97o74ř11á84n 7187578508126

Následovat bude ve výrobě nalepení tabulky "spotřebujte do" a po tomto datu se bude muset auto zešrotovat ;-D

0/0
1.3.2017 10:28

P81e40t52r 40D22v52o88ř58á57k 9394587892470

Od začátku roku 2017 byla ve Stuttgartu smogová situace vyhlášena po 30 dní (a to jsme na začátku třetího měsíce). Celá situace dělá vrásky místní zemské vládě, které za přílišné překročení imisních limitů pevných částic a oxidů dusíku hrozí Evropská unie vysokými pokutami

Zdroj: http://auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

------

A co teprve až EU zjistí, že u nás máme na mnohých místech pro tento rok vydýcháno ;-D

+1/0
1.3.2017 10:10

V90l38a28d72i34s49l68a82v 29B33u76r94y14š54e24k 1659652567244

tak když nebude Evropská unie, tak zase bude hrozit někdo jiný, kdo bude, určítě to nedopadne tak, že se na ochranu ovzduší ve velkých městech rezignuje a jejich obyvatelé se nechají napospas šetrným mototistům v oktáviích 1,9 TDI 66 kW, bych se na neexistnci EU zase tak netěšil, aby to pak nebylo ještě horší

+1/−1
1.3.2017 11:24

J46i93ř47í 74K44o40c45u78r94e59k 6405534275588

Ovšem to se vyřeší elekromobilistou. A jelikož budou zavřené JE, tak za málo slunce a málo větru (=inverze) bude výpadek OZE nahrazovat komín uhelné elektrárny, jak je to již dnes dobře vidět.

0/0
1.3.2017 21:08

R96o16m45a81n 21Š83e18s80t29á61k 5164749443183

Studie ADACu už prokázala, že emisní zóny nemají na čistotu ovzduší žádný vliv. Tak se úředníci rozhodli, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou.

Pro bohaté bude mít toto opatření dvě výhody:

1) Vyprázdní se jim silnice.

2) Prakticky tam nepotkají chudého člověka.

+1/0
1.3.2017 9:58

P97e74t92r 91K82n43ě53b52o53r62t 8832428879700

A proto je dobré být bohatý.

0/0
1.3.2017 10:12

V73l33a88d78i58s46l17a47v 78B82u53r72y16š64e74k 1849672687944

tak mě je úplně jedno, co dokázala studie, jiná zase dokázala něco jiného, vagabundi se svými starými dieselovými auty nás tráví a na to, abychom se o tom přesvěčili žádné studie nepotřebujeme, na to nám stačí zrak a nos

+1/−2
1.3.2017 11:28

A37l79i30c66e 47J70a82n15á53k62o81v97á 4788945474179

Nepřeháněj

+1/0
1.3.2017 19:19

J95a71n 36K26o97n11v60a94l19i47n19k37a 5870771671945

Šikana.

Jinými slovy - prodejte svá stará auta a nakupte nová! Teď mám diesel bez DPF a další auto bude rozhodně benzinové. Do té doby si ještě pěkně "zahulím". Pro ty, kteří by mě chtěli pranýřovat, dodávám, že mi auto čmoudí jen při opravdu razantním přidávání plynu. Ve městě a při běžné jízdě jsem jako lehký a neznatelný vánek ;-D

+1/0
1.3.2017 8:26

J24i46n60d89ř52i65c50h 18M75i40t62t84e95r 6844745761686

Tak to bych snad to auto pak reklamoval u výrobce, že mi neřekli, že ho po 4 letech nebudu moci používat a mohu ho tedy vyhodit. Pokud bych navíc bydlel v dotčených městech bylo by to zajímavé.

+2/0
1.3.2017 8:08

P56e78t23r 40P52a95v35l28a34t56a 7106600547261

A to všechno v zemi, kde zavírají bez emisní jaderné elektrárny a nahrazují je uhlím.;-D

+14/0
1.3.2017 8:06

P75a93v86e82l 41N44o56v63á39k 7301286499663

Je nějaké místo na světě kde prokazatelně zákaz vjezdu autům opravdu reálné pomohl?

0/0
1.3.2017 8:01

P47e75t98r 33P72a42v68l40a98t54a 7636710497341

Ale jo. Je to ideální, když chcete dané místo vylidnit.

+4/0
1.3.2017 8:07

O70d28s19t50r56a30n24ě85n89ý 18U11ž42i41v21a92t48e91l

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
1.3.2017 7:54

P22e12t39r 87P52a35v33l36a28t85a 7846760487331

Zřejmě moderní diesel s vymontovaným kurvítkem - DPF. Ty 3 roky jsou akorát kdy odejde.

0/0
1.3.2017 7:57

J21a90n 20K84r45p30e79c 5706293524602

smrad z dieslů na který si stěžuje nemá s DPF nic společného a DPFse při běžném používání za 3 roky nemá šanci pokazit. jsou zcela běžně v provozu auta 10 i více s let se stále originalními DPF. je to asi stejný mýtus jako odcházející douhmoty... (diesel nemám a mít nebudu)

0/0
1.3.2017 8:06

P84e89t31r 40P10a56v47l59a62t50a 7686200467281

To je zajímavé. Já teď DPF měnil. Životnost je 200 kkm. To jsou 3-4 roky provozu...

0/0
1.3.2017 8:08

J92a84n 23K38r43p39e19c 5516843894502

žádná taková životnost stanovená není, to je jakýsi aodhad, můžná průměr, jak u kterého auta (pokud produkce koncernu VW tak se ani nedivím). ono není DPF jako DPF. možná jste měl zvolit jinou značku auta. ono hodně záleží na okolnostech provozu a uživateli. npř. kolega teď začíná mít problém s DPF (zatím podezření) u mazdy 5 z roku 2006 (stále originál) s nájezdem přes 350tis.

0/0
1.3.2017 8:18

P31e35t56r 28P22a50v81l85a36t66a 7446110957271

Většina novějších vozů má čítač v ECU nastavený právě na nějakou takovou hodnotu.... min. VW a PSA. Jiné neznám natolik, abych mohl říct...

0/0
1.3.2017 8:20

J38a46n 27K85r81p51e79c 5736663524442

jakoze pri urcitem najezdu odstavi DPF ikdyz je jinak funkcni, jo? a kdyz je nefunkcni drive, tak ho necha v provozu? ale jdete

0/0
1.3.2017 19:25

J65a41n 84K22o51n43v15a41l88i78n31k90a 5410501101865

Diesel nemáte, proto asi píšete to, co píšete. DPF se jednoho krásného dne zacpe a hotovo. Záleží opravdu na režimu používání auta. Pokud je dostatek prostoru ke spouštění regenerace, vydrží dýl. V opačném případě se nemusí dožít víc než 150tkm.

U setrvačníku se dá jeho odchod také oddálit. Většinou ho zabijí "traktoristé" co řadí lehce nad volnoběhem, aby ušetřili palivo a mohli v hospodě ostatní trumfovat spotřebou. Dvouhmoty odchází. Někdy dřív, někdy později, ale odchází - většinou díky těm malým pružinkám, které dlouhodobě nevydrží velké vibrace.

Já diesel mám. Starý - bez DPF. A bez dvouhmoty - u automatů je to vyřešené jinak. Jediným strašákem tedy pro mne byly vstřiky (už jsou po repasi) a zmíněný automat (ten zatím žije). :-)

0/0
1.3.2017 8:41

J34a19n 60K57r83p27e21c 5156913914642

no jasne, nemam dyyyyzl tak o tom vim kulovy, co? anebo nemam naftu proto, ze o tom nejake to povedomi mam... no k te dvouhmote, ano, to je jeden z duvodu. castejsi je, ze odejde pri urputnem zachazeni se spojkou prudke rozjezdy a brzdeni motorem a neopatrnou praci se spojkou, zejmena chcipani motoru pres rychlost. uplne nejvetsi zabijak dvouhmot je parkovani v kopci se zarazenou rychlosti bez predchozim zatazenim rucni brzdy. to je pak cely pruzny element stlaceny po extremne dlouhou dobu cimz ztraci svou pruznoust. takova dvouhmota chcipne klidne i po roku provozu.

0/0
1.3.2017 19:39

J13i48n69d56ř68i14c82h 55L19u96k73e83š 3329394693160

To je zase logika. Zřejmě to moc nepomáhá, tak zavedeme ještě přísnější pravidla.

Než to zakážou všem, mají to prvně na měsíc zkusit a změřit.

Na Praze 1, kde bydlím, nepotkáte moc starých. Podívejte se co stojí u chodníků. BMW, Audi, Porsche...To že magistrála vede přímo nad koněm a průtahy měst stavěli komanči klidně přes náměstí(jako třeba ve Žďáru n.S., asi aby se pochlubili vozovým parkem socialismu), to je jiná věc.

Jinak vlastníme diesel, v centru ho téměř nepoužíváme, drtivá většina jsou dálniční přesuny k prarodičům a na dovolené, kde si troufám tvrdit šetří přírodu víc jak hybrid s 9 l/100km...

+1/0
1.3.2017 7:53

J48i17r55i 84G45a81z64d55a 8634153934604

tak nejdřív by se samozřejmě měly testy motoru upravit tak , aby to odpovídalo realnemu provozu . za druhé doufám , že diesely v osobních autech začnou konce ustupovat a to rikam jako majitel jednoho z nich.už bych to nechtěl. a za třetí , s omezením použití ve městě nemam problém. je to fakt děs. a u nás to je ještě daleko horší .

+1/0
1.3.2017 7:33

P47e30t79r 29P58a77v11l91a29t31a 7616850587931

Pokud chcete řešit ovzduší ve městech, první, co by se muselo udělat je zákaz tuhých paliv pro vytápění. To je zdaleka nejhorší.

Druhá věc je, že diesel je provozně levnější, navíc není možné na něj zvyšovat spotřební daň.

0/0
1.3.2017 7:37

J89i89r59i 34G37a28z23d20a 8724963464164

pochybuji , že zrovna ve velkých městech jako Stuttgart nebo Praha jsou tuhá paliva vetsím problémem než spaliny z automobilů. určitě ne.já myslím , že k omezení dieslu to směřuje tak jako tak a myslím , ze to bude i rychleji než si myslíme.

+1/0
1.3.2017 7:52

J29o31s83e23f 92V63a19l31a 9180873263533

omezeni dieselu je politika. Benziny nejsou o nic lepsi. Dojde jenom k tomu, ze se v Evrope prestanou prodavat diesely, stoupne poptavka po vyrobe benzinu, zlevni nasfta a cinani si budou doma mnout ruce, jak maji najednou levny provoz aut. Vtip je v tom, ze z ropy nelze udelat vice nafty nebi vice benzinu. V Evrope jsou ted pri zpracovani ropy prebytky benzinu, ktere se prodavaji do USA

0/0
1.3.2017 7:59

P35e54t37r 76P86a26v55l68a36t51a 7906740957381

Ta snaha je hlavně z důvodu spotřební daně. Jak osobní diesel nebude dostupný, tak ji napálí nahoru, což teď nejde.

0/0
1.3.2017 8:00

P76e75t46r 36P57e81t82r 6513582798183

až na to, že ve velkých městech se tuhými palivy téměř vůbec netopí. Nedávnu tu byl rozhovor s kominíkem, který říkal, že v Praze je odhadem jen 5-10% komínů na tuhá paliva a to zejména proto, že lidi si ke kotli pořizují i krbová kamna pro lepší atmosféru (tzn nevytápí s tím byt, mají to jen jako doplňkové topení)

+1/0
1.3.2017 10:25

J15o38s97e75f 36V84a12l72a 9160983823893

tahle myslenka je sice opravnena, ale neuskutecnitelna. Testy ve zkusebne se delaji ve standardni teplote, vlhkosti, auto musi stat 24 hod v mistnosti s danou teplotou pred testem atd. Mnozstvi spalin v provozu dneska ovlivnuje teplota chladici kapaliny, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, zpusob jizdy, nahusteni pneumatik, pouzivani klimatizace nebo vyhrivani sedacek, ev. start-stop system.

Asi nelze najit vseobecne platnou formuli, jak se to ma podle norem namichat dohromady, jako neexistuje recept na normovany knedlik nebo pivo

0/0
1.3.2017 7:56







Najdete na iDNES.cz