Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani čtyři roky. Stuttgart je přitom domovem hned dvou německých automobilek - Mercedesu a Porsche.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P72e65t65r 19H81o45r44á51k 1279663679524

Nechápu, že ti naši policejní lemplové neumějí zkontrolovat filtry pevných částic v provozu, Stačilo by pár pokut za odstraněný filtr, dát to do televize, a oni by si ti šetřílci (a vrazi v jedné osobě) v dieselech dali pozor na odstraňování filtrů.

0/0
5.3.2017 19:25

T61o60m66á23š 64T40a74t62í73č40e34k 5270412330688

Jaké z toho plyne poučení? - Kupuj si nové auto každý druhý rok. :-P

0/0
2.3.2017 18:03

M69a61r42e34k 33Š56t46ě35t68k31a 4411328262373

Auta (osobní - naftová) s Euro 4 nemají standardně filtr pevných částic!!

+1/0
2.3.2017 6:58

J49i85ř57í 22K35o18c74u73r85e60k 6665954745628

Čtyři? Není to moc, Antoníne Pavloviči?

Pro ekologii budeme vyhazovat nespotřebované statky a nahrazovat je novými. To bude skvělé, určitě taky zbohatneme. A nebo dvakrát velké hnědé mazlavé a nevonící?

+3/0
1.3.2017 21:04

J55i33ř42í 49K21o83c11u26r93e20k 6315264925398

A kdyby měl někdo pocit, že rozbité okno stimuluje ekonomiku ...

https://cs.wikipedia.org/wiki/Klam_rozbit%C3%A9ho_okna

... tak mu doporučuju, aby si to vyzkoušel sám na sobě. Aspoň 7 stimulů po sobě.

0/0
1.3.2017 21:26

P34e90t48r 12M34i75c25h28a98l 2190664591822

Titulek opět splnil účel, byť lže jako Rudé právo.

0/0
1.3.2017 17:20

L19a93d45i59s69l10a23v 92K28a19l56o30u10s 7435386641400

přejmenujte na německý Detroit a zastavte výrobu nafťáků

0/0
1.3.2017 16:35

A28n94t82o83n34í82n 35S89e80b56e63r46a 7653818660119

Nechte ty naťáky předělat na plyn a bude klid. R^

0/0
1.3.2017 14:08

P88e64t65r 33B20á18č33a 8735306775695

Ano buzerace aut nam to vyresi ze Rv;-D

0/0
1.3.2017 14:07

V47l68a95s21t83i98m13i35l 82T34e98n83c14e64r 4130160637560

Takže za smogové situace budou obchody zásobovat oslíci s vozkou na dvoukoláku?

+2/0
1.3.2017 12:56

J20i61ř17í 66K65o43c20u28r55e17k 6545744145238

Nikoliv. Odpůrci politické ekologie budou nahnáni na nucené práce v cyklodistribuci základních potravin. Teda valstně ne, cyklisticka je přece povznesení ducha, takže ne nucené práce ale nucené povznesení ducha.

0/0
1.3.2017 21:06

K86a24r39e77l 95P56l59š20e82k 9578668278847

Mimo Stuttgart chce podobná opatření zavést nejpozději do roku 2019 dalších zhruba 140 měst, mj. i například námi tak oblíbené Drážďany. Nejčastěji se počítá s tím, že zákaz by se měl týkat nejenom dieselů do EURO 5 včetně, ale též benzínů emisních tříd EURO 1 a 2, což by ze současného počtu aut v N. zakázalo vjezd 13 mil. dieselů a 3 mil. benzínů (!!!). Zákaz by měl být stálý a nikoliv jak některé zdroje chybně uvádí, že jen při smogovém alarmu. Existují však i "radikální" ochránci životního prostředí, kteří požadují zákaz vjezdu všech dieselů vč. EURO 6 s poukazem na "cinknuté" motory. A existují i "ultraradikálové", kteří požadují zákaz vjezdu pro všechny spalovací motory...

S výjimkou se zatím uvažuje jen pro auta s oprávněným zdůvodněním jako jsou nákladní vozy zavážející továrny, nákupní střediska , sanitní vozy, hasiče apod.

Tento zákaz není vyvolaný "VW dieselgate" (jak se nškdy mylně uvádí, ale vzhledem k znečištění ovzduší ve městech se připravoval již dříve. Ovšem výše uvedená aféra s motory TDI urychlila jeho zavádění.

Zatím stále není nic rozhodnuto, ale žádná legrace to tedy rozhodně nebude...

0/0
1.3.2017 12:13

P10e62t26r 56B61á23č21a 8225206145145

Jeste by to chtel nekoho kdo bude pozadovat zakaz ekoteroristu.

0/0
1.3.2017 14:08

F57r76a65n76t53i37š30e68k 47K83o54c36o67u55r56e52k 6720613937889

Takže německá policie, nebude moct za smogové situace vjíždět do některých částí Stuttgartu ;-D viz.článek, že Německá policie nebude opravovat cinknutá TDI ;-) budou tam muset vyslat hlídku na koních :-P

+4/0
1.3.2017 10:54

V81l64a79d93i71s93l92a42v 61B92u19r81y66š61e22k 1289122317884

pokud nebude mít E6 a nedostane výjimku, tak nebude, policajti mají většinou všude na světě převážně benzíny a s těma jezdit do některých částí moct bude

0/0
1.3.2017 10:57

F24r20a81n72t58i41š17e69k 13K87o61c26o33u38r48e33k 6630153717839

27.2. článek na Idnes v rubrice auto "Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI"

+1/0
1.3.2017 11:27

V20l75a37d58i64s27l91a23v 49B52u34r63y57š50e22k 1269322337724

já jsem ten článek samozřejmě četl, nepomatuji se, že by německá policie měla jen diselové auta, pokud ano, tak to nemá žádnou logiku, to musel vymyslet blbec, když nemají žádné auta se zážehovými motory

0/0
1.3.2017 11:31

M33a67r15t40i26n 38K64a70r58á12s55e50k 9448903558618

No vozidla policie, zachranky, hasicu a podobne maji zpravidla na takova omezeni vyjimky...

0/0
1.3.2017 11:09

F65r55a64n79t44i91š63e44k 49K40o20c14o16u15r25e60k 6390463657529

Ten zavádějící nadpis...Ano, zakáže, ale jen v případě smogové situace a do vybraných částí Stuttgartu. Vy populističtí pisálci už nevíte, jak na sebe nadpisem upozornit a vystrašit lidi.

+1/0
1.3.2017 10:38

V93l46a71d86i16s25l46a72v 14B61u78r11y91š94e57k 1459872407194

mě teda nevystrašili, klidně to můžou uděkat i v Praze, Brně a Ostravě, já se toho nebojím

0/−1
1.3.2017 10:58

J88a28n 74K30o21ř31á58n 7557968718186

Následovat bude ve výrobě nalepení tabulky "spotřebujte do" a po tomto datu se bude muset auto zešrotovat ;-D

0/0
1.3.2017 10:28

P83e90t96r 18D88v77o48ř48á43k 9704867122650

Od začátku roku 2017 byla ve Stuttgartu smogová situace vyhlášena po 30 dní (a to jsme na začátku třetího měsíce). Celá situace dělá vrásky místní zemské vládě, které za přílišné překročení imisních limitů pevných částic a oxidů dusíku hrozí Evropská unie vysokými pokutami

Zdroj: http://auto.idnes.cz/stuttgart-diesel-0zd-/automoto.aspx?c=A170228_141718_automoto_fdv

------

A co teprve až EU zjistí, že u nás máme na mnohých místech pro tento rok vydýcháno ;-D

+1/0
1.3.2017 10:10

V47l47a24d56i70s27l83a50v 50B28u90r32y81š25e23k 1419182527374

tak když nebude Evropská unie, tak zase bude hrozit někdo jiný, kdo bude, určítě to nedopadne tak, že se na ochranu ovzduší ve velkých městech rezignuje a jejich obyvatelé se nechají napospas šetrným mototistům v oktáviích 1,9 TDI 66 kW, bych se na neexistnci EU zase tak netěšil, aby to pak nebylo ještě horší

+1/−1
1.3.2017 11:24

J88i23ř64í 69K21o23c56u18r11e27k 6535164325808

Ovšem to se vyřeší elekromobilistou. A jelikož budou zavřené JE, tak za málo slunce a málo větru (=inverze) bude výpadek OZE nahrazovat komín uhelné elektrárny, jak je to již dnes dobře vidět.

0/0
1.3.2017 21:08

R36o15m64a60n 41Š70e55s30t89á91k 5684249923753

Studie ADACu už prokázala, že emisní zóny nemají na čistotu ovzduší žádný vliv. Tak se úředníci rozhodli, když to nejde silou, tak to půjde ještě větší silou.

Pro bohaté bude mít toto opatření dvě výhody:

1) Vyprázdní se jim silnice.

2) Prakticky tam nepotkají chudého člověka.

+1/0
1.3.2017 9:58

P46e40t94r 16K81n73ě47b94o35r34t 8672478699100

A proto je dobré být bohatý.

0/0
1.3.2017 10:12

V40l43a28d46i64s26l27a64v 81B69u61r31y46š95e53k 1499762457764

tak mě je úplně jedno, co dokázala studie, jiná zase dokázala něco jiného, vagabundi se svými starými dieselovými auty nás tráví a na to, abychom se o tom přesvěčili žádné studie nepotřebujeme, na to nám stačí zrak a nos

+1/−2
1.3.2017 11:28

A25l22i93c44e 78J68a36n54á11k46o26v89á 4418405224129

Nepřeháněj

+1/0
1.3.2017 19:19

J52a36n 51K95o38n93v75a77l72i69n84k30a 5960281891565

Šikana.

Jinými slovy - prodejte svá stará auta a nakupte nová! Teď mám diesel bez DPF a další auto bude rozhodně benzinové. Do té doby si ještě pěkně "zahulím". Pro ty, kteří by mě chtěli pranýřovat, dodávám, že mi auto čmoudí jen při opravdu razantním přidávání plynu. Ve městě a při běžné jízdě jsem jako lehký a neznatelný vánek ;-D

+1/0
1.3.2017 8:26

J51i35n74d64ř60i74c90h 91M62i78t11t73e49r 6394495291926

Tak to bych snad to auto pak reklamoval u výrobce, že mi neřekli, že ho po 4 letech nebudu moci používat a mohu ho tedy vyhodit. Pokud bych navíc bydlel v dotčených městech bylo by to zajímavé.

+2/0
1.3.2017 8:08

P69e11t53r 48P51a11v47l48a34t59a 7586710187641

A to všechno v zemi, kde zavírají bez emisní jaderné elektrárny a nahrazují je uhlím.;-D

+14/0
1.3.2017 8:06

P54a93v90e24l 76N78o46v21á60k 7731726949633

Je nějaké místo na světě kde prokazatelně zákaz vjezdu autům opravdu reálné pomohl?

0/0
1.3.2017 8:01

P53e45t38r 53P75a25v28l52a79t47a 7556140857501

Ale jo. Je to ideální, když chcete dané místo vylidnit.

+4/0
1.3.2017 8:07

J14a12r12o82s36l18a83v 20P58e72l59d12a

Uživatel požádal o vymazání
+2/0
1.3.2017 7:54

P17e42t94r 38P58a83v97l64a19t94a 7576440397281

Zřejmě moderní diesel s vymontovaným kurvítkem - DPF. Ty 3 roky jsou akorát kdy odejde.

0/0
1.3.2017 7:57

J37a26n 97K89r14p73e71c 5766443374332

smrad z dieslů na který si stěžuje nemá s DPF nic společného a DPFse při běžném používání za 3 roky nemá šanci pokazit. jsou zcela běžně v provozu auta 10 i více s let se stále originalními DPF. je to asi stejný mýtus jako odcházející douhmoty... (diesel nemám a mít nebudu)

0/0
1.3.2017 8:06

P64e87t83r 15P79a85v35l45a43t29a 7896930957491

To je zajímavé. Já teď DPF měnil. Životnost je 200 kkm. To jsou 3-4 roky provozu...

0/0
1.3.2017 8:08

J90a94n 90K91r69p71e82c 5546203194932

žádná taková životnost stanovená není, to je jakýsi aodhad, můžná průměr, jak u kterého auta (pokud produkce koncernu VW tak se ani nedivím). ono není DPF jako DPF. možná jste měl zvolit jinou značku auta. ono hodně záleží na okolnostech provozu a uživateli. npř. kolega teď začíná mít problém s DPF (zatím podezření) u mazdy 5 z roku 2006 (stále originál) s nájezdem přes 350tis.

0/0
1.3.2017 8:18

P15e83t11r 82P67a78v18l40a50t73a 7776280787821

Většina novějších vozů má čítač v ECU nastavený právě na nějakou takovou hodnotu.... min. VW a PSA. Jiné neznám natolik, abych mohl říct...

0/0
1.3.2017 8:20

J58a24n 24K49r34p41e76c 5176943234812

jakoze pri urcitem najezdu odstavi DPF ikdyz je jinak funkcni, jo? a kdyz je nefunkcni drive, tak ho necha v provozu? ale jdete

0/0
1.3.2017 19:25

J12a14n 60K82o23n55v92a78l30i77n12k66a 5660351881495

Diesel nemáte, proto asi píšete to, co píšete. DPF se jednoho krásného dne zacpe a hotovo. Záleží opravdu na režimu používání auta. Pokud je dostatek prostoru ke spouštění regenerace, vydrží dýl. V opačném případě se nemusí dožít víc než 150tkm.

U setrvačníku se dá jeho odchod také oddálit. Většinou ho zabijí "traktoristé" co řadí lehce nad volnoběhem, aby ušetřili palivo a mohli v hospodě ostatní trumfovat spotřebou. Dvouhmoty odchází. Někdy dřív, někdy později, ale odchází - většinou díky těm malým pružinkám, které dlouhodobě nevydrží velké vibrace.

Já diesel mám. Starý - bez DPF. A bez dvouhmoty - u automatů je to vyřešené jinak. Jediným strašákem tedy pro mne byly vstřiky (už jsou po repasi) a zmíněný automat (ten zatím žije). :-)

0/0
1.3.2017 8:41

J29a27n 31K22r21p41e77c 5546313584232

no jasne, nemam dyyyyzl tak o tom vim kulovy, co? anebo nemam naftu proto, ze o tom nejake to povedomi mam... no k te dvouhmote, ano, to je jeden z duvodu. castejsi je, ze odejde pri urputnem zachazeni se spojkou prudke rozjezdy a brzdeni motorem a neopatrnou praci se spojkou, zejmena chcipani motoru pres rychlost. uplne nejvetsi zabijak dvouhmot je parkovani v kopci se zarazenou rychlosti bez predchozim zatazenim rucni brzdy. to je pak cely pruzny element stlaceny po extremne dlouhou dobu cimz ztraci svou pruznoust. takova dvouhmota chcipne klidne i po roku provozu.

0/0
1.3.2017 19:39

J42i12n98d90ř12i98c78h 17L95u94k83e56š 3949574493750

To je zase logika. Zřejmě to moc nepomáhá, tak zavedeme ještě přísnější pravidla.

Než to zakážou všem, mají to prvně na měsíc zkusit a změřit.

Na Praze 1, kde bydlím, nepotkáte moc starých. Podívejte se co stojí u chodníků. BMW, Audi, Porsche...To že magistrála vede přímo nad koněm a průtahy měst stavěli komanči klidně přes náměstí(jako třeba ve Žďáru n.S., asi aby se pochlubili vozovým parkem socialismu), to je jiná věc.

Jinak vlastníme diesel, v centru ho téměř nepoužíváme, drtivá většina jsou dálniční přesuny k prarodičům a na dovolené, kde si troufám tvrdit šetří přírodu víc jak hybrid s 9 l/100km...

+1/0
1.3.2017 7:53

J25i91r87i 35G10a14z24d55a 8944823804134

tak nejdřív by se samozřejmě měly testy motoru upravit tak , aby to odpovídalo realnemu provozu . za druhé doufám , že diesely v osobních autech začnou konce ustupovat a to rikam jako majitel jednoho z nich.už bych to nechtěl. a za třetí , s omezením použití ve městě nemam problém. je to fakt děs. a u nás to je ještě daleko horší .

+1/0
1.3.2017 7:33

P56e81t11r 68P79a52v93l86a28t78a 7336590697401

Pokud chcete řešit ovzduší ve městech, první, co by se muselo udělat je zákaz tuhých paliv pro vytápění. To je zdaleka nejhorší.

Druhá věc je, že diesel je provozně levnější, navíc není možné na něj zvyšovat spotřební daň.

0/0
1.3.2017 7:37

J14i91r34i 69G80a45z94d49a 8884293314534

pochybuji , že zrovna ve velkých městech jako Stuttgart nebo Praha jsou tuhá paliva vetsím problémem než spaliny z automobilů. určitě ne.já myslím , že k omezení dieslu to směřuje tak jako tak a myslím , ze to bude i rychleji než si myslíme.

+1/0
1.3.2017 7:52

J98o86s17e25f 20V97a51l95a 9150363243413

omezeni dieselu je politika. Benziny nejsou o nic lepsi. Dojde jenom k tomu, ze se v Evrope prestanou prodavat diesely, stoupne poptavka po vyrobe benzinu, zlevni nasfta a cinani si budou doma mnout ruce, jak maji najednou levny provoz aut. Vtip je v tom, ze z ropy nelze udelat vice nafty nebi vice benzinu. V Evrope jsou ted pri zpracovani ropy prebytky benzinu, ktere se prodavaji do USA

0/0
1.3.2017 7:59

P61e17t38r 69P52a65v31l57a30t17a 7796530737581

Ta snaha je hlavně z důvodu spotřební daně. Jak osobní diesel nebude dostupný, tak ji napálí nahoru, což teď nejde.

0/0
1.3.2017 8:00

P87e40t24r 37P60e57t69r 6923452788763

až na to, že ve velkých městech se tuhými palivy téměř vůbec netopí. Nedávnu tu byl rozhovor s kominíkem, který říkal, že v Praze je odhadem jen 5-10% komínů na tuhá paliva a to zejména proto, že lidi si ke kotli pořizují i krbová kamna pro lepší atmosféru (tzn nevytápí s tím byt, mají to jen jako doplňkové topení)

+1/0
1.3.2017 10:25

J29o37s36e54f 42V25a72l40a 9260403213923

tahle myslenka je sice opravnena, ale neuskutecnitelna. Testy ve zkusebne se delaji ve standardni teplote, vlhkosti, auto musi stat 24 hod v mistnosti s danou teplotou pred testem atd. Mnozstvi spalin v provozu dneska ovlivnuje teplota chladici kapaliny, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, zpusob jizdy, nahusteni pneumatik, pouzivani klimatizace nebo vyhrivani sedacek, ev. start-stop system.

Asi nelze najit vseobecne platnou formuli, jak se to ma podle norem namichat dohromady, jako neexistuje recept na normovany knedlik nebo pivo

0/0
1.3.2017 7:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.