Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v noteboocích a mobilech, ale jezdí na ně i elektromobily. A hedgeové fondy se teď snaží vyšponovat ceny kobaltu co nejvíc to jde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S53t82a41n69i78s28l33a73v 23R95o63s19e79c64k63ý 9295179531519

Spekulanti? To patří k tržnímu hospodářství.

0/0
1.3.2017 21:23

M25a29r57t17i50n 29K14a31r36á57s66e27k 9588543298608

No nikdo nerika ze je to neco zakazane, ano spekulace je soucast trzniho hospodarstvi, no a co :D

0/0
1.3.2017 22:18

P13e43t76r 22M92i66c78h44a93l 2260864401632

Autíčko na baterky jsem měl jako děcko, na dálkové ovládání. :-)

0/0
1.3.2017 17:46

P59e42t16r 21B63á18č28a 8125676215225

Problemy slepe vetve alias elektromobilu? Nase radost R^

+1/−6
1.3.2017 14:10

V71í77t 14O69ž90a68n16a 1518618165184

Slepý ten, kdo ani v roce 2017 nevidí světlo na konci tunelu elektromobility...

+1/−2
1.3.2017 15:22

P10e56t50r 17B47á17č64a 8505706835205

Prijdte se za par let omluvit.

0/−4
1.3.2017 15:24

M15a49r26t12i67n 25H48o18u95b93a 6253741549808

Jaci spelulanti. Trh si to žádá, tak roste cena.

+2/0
1.3.2017 12:33

P53e17t66r 88M56a94l71i57š17k79a 6981125631613

Já bych se slovo spekulant nebal použít, ale těžko říct. http://finexpert.e15.cz/investor-nebo-spekulant

0/0
1.3.2017 18:28

D93a29v13i57d 30C16e30c59h 6853297890484

Vzhladom na cenu kobaltu je mozne predpokladat, ze sa Demokraticka republika Kongo vysvihne do stavu bohatych krajin, vyuzije toto nerastne bohatstvo k rozvoju infrastruktury, zlepseniu medicinskej starostlivosti o svojich obcanov, zlepseniu skolstva a celkovo podmienok v regione atd....... ?

0/0
1.3.2017 12:29

J93a89k69u91b 59S55e91k72e62r82a 6966620266305

A ted prosim pohadku o cerevene karkulce :-)

+1/0
1.3.2017 15:33

J57a53n 54K54o59t44a48s 9159420422476

Docela mě ta vaše zmínka zaujala. V současných cenách (pokud by byl důl vlastněný přímo Kongem) by si přišli na 82,5 miliardy Kč za rok. Roční produkce za minulý rok v Kongu byla 66000 tun kobaltu x 50000 USD za jednu tunu = 3,3 miliardy USD = 82,5 miliardy CZK (i když beru, že tohle není zisk, ale jen tržby). Bohužel se obyvatelé Konga množí geometrickou řadou, takže když se to podělí současnou populací (přes 80 mil.), dostanete 1000 USD na osobu za rok. Na domorodce bez vzdělání a bez práce, to je hodně peněz. Našel jsem zdroj z roku 2015, který uvádí, že průměrné HDP na obyvatele Konga bylo 384 USD ročně. Holt v Kongu asi sociální stát jako v Norsku nemají. Navíc jich je jak mladých myší, to se pak nikomu bohatství dělit nechce.

0/0
1.3.2017 22:33

J79a34n 76K94o86t59a68s 9969190512676

Spletl jsem si měny, takže se opravuju - vychází to na 1000 Kč za rok na jednoho obyvatele, ne USD. Tahle suma nikoho z bídy nevytrhne.

0/0
1.3.2017 22:35

T68o85m18á42š 71K11u31c12h55a50ř 3747331538131

Beztak se to vyřeší tak, že se zvýší dotace a další státní (naše) penízky půjdou malá domů těm "potřebným". :-P

0/−1
1.3.2017 12:02

T38o37m75á44š 92K43u55c30h85a26ř 3237531928381

V zásadě elektropohonu fandím, ale formě např. cca 20 kg těžké baterie do lehkého městského přibližovadla či skůtru. Vzít 1300 kg těžké auto,s pomocí drahých technologií snížit jeho hmotnost o 150 kg a narvat tam pak 350 kg těžké drahé baterie, abych získal obtížně dobíjitelnou těžkou obludu s dojezdem 150 km mi přijde jako blbost.

+6/−1
1.3.2017 12:09

V16í11t 75O65ž60a60n43a 1128868905574

Lepší je navrhnout auto rovnou jako elektromobil (bez kompromisů) než dělat nějaké přestavby.

0/−1
1.3.2017 13:45

P39a72v70e40l 26K76u77t36i30l 9630166653679

Ano, zavedené automobilky chytře ukazují, jak je elektromobilita slepá větev. Naštěstí je tu automobilka jménem Tesla která jim na to prdí. Proto udělala auto, které je ve srovnání s konkurencí výkonnější, lehčí a levnější. Proto teď ve svém segmentu "konkurenci" pěkně drtí a na její auta se stojí fronty.

0/0
1.3.2017 21:57

L80u75d32v74í52k 62G21a84j84d17o58š62í21k 2685323774462

Je to přece evidentní, že rozmach aut na baterky stojí a padá s nerostnými surovinami, kterých je na výrobu baterek na této planetě málo.

Tohle bylo jasné už před několika lety a dnes se to jen potvrzuje.

Je to taky hlavní důvod, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje.

+12/−1
1.3.2017 10:29

M77a76r41t42i16n 51K96a89r22á55s81e37k 9268593788798

Kterych surovin do baterek je na planete malo? To ze se ted kobalt tezi relativne malo (protoze vice ho nikdo nechce) neznamena, ze ho neni kde tezit. To same plati pro dost hojne lithium...

+1/0
1.3.2017 11:18

M21a59r94t91i61n 35H63o25u15b76a 6603851559188

Nejsou zdroje, není tedy ani trh.

Když zdroje drží několik vlastníků tak je rozvoj nemožný. Cena neklesne nikdy. Ale zazivat jim a nazývat je spekulanty to je nesmyslne

0/0
1.3.2017 12:32

M27a25r24t61i41n 38K28a89r14á44s89e67k 9108643318718

No ale ty zdroje jsou, jen se dneska proste nevyuzivaji (protoze nebyla takova poptavka, on kobalt se zase v tolika vecech nepouziva).

Jinak speuklanty v clanku nazyvaji ty, co nakoupili ten samotny kobalt, ne jeho zroje...

+1/0
1.3.2017 13:19
Foto

P39r35e30m45y61s88l 51K65y86s81e83l78a16k 5525363914239

A co teprve Číňani a Lithium. Skupují po světě co se dá a za jakoukoliv cenu. Myslím, že se onen "levný" způsob dopravy, který má nahradit ropu asi pěkně prodraží.

+12/0
1.3.2017 10:06

J61a69r35o29s97l43a63v 27P79o30r75t 7129577909735

Pokud někdo vymyslí definici ,,konfliktních kovů ,, tak elektromobily tiše skončí i když prakticky ještě nezačaly .;-D

+8/0
1.3.2017 8:58

V56í14t 21O39ž23a26n81a 1958788615724

Elektromobily už začaly a nic je nezastaví.

0/−1
1.3.2017 13:46

T88o72m40a17s 29D65r82a25b73e72k 7180204695984

Já vždycky myslel, že je kobalt radioaktivní....? Může to někdo vzdělaný ve fyzice/chemii vysvětlit?

0/0
1.3.2017 7:58

D11e47n28i34s 34H85u66m16l 4812305245776

různé isotopy

+5/0
1.3.2017 8:01

V78l87a11s31t55i18m46i11l 63K12a54š89p57a44r 9941376352899

Přírodní kobalt 59 radioaktivní není - radioaktivní jsou umělé izotopy - a je jich hodně, přes 20...

+6/0
1.3.2017 9:03

P41e39t48r 31S12v56o82b94o41d43a 9477648860732

Cobalt 60 je velmi dobrý gama zářič.

0/0
1.3.2017 9:46

V11l47a44s67t47i94m84i16l 88K23a89š64p45a64r 9321786942199

Ano - ale v přírodě ho nenajdete...;-)

0/0
1.3.2017 14:04

Z70b86y92n88ě87k 46J57a61n98d53a 7613622165311

Takže umíme teď vytěžit kobalt na 3,5 miliónu aut ročně, kdyby tedy šel všechen do baterek...

+5/0
1.3.2017 6:29

M68a16r35t70i70n 92K89a90r31á93s43e63k 9248233438918

No ne umime, ted tezime kobalt na tolik aut, kdyz bude treba tak "umime" tezit i mnohem vic (do ted by vice kobaltu nikdo nekupoval, tak kdo by ho tezil...)

0/0
1.3.2017 22:21

D39e94n78i25s 84H90u64m39l 4592505785596

Hedgeové fondy evidentně nevěží neustálým zprávám o nové zázračné baterii;-D

+8/−1
1.3.2017 1:08

D57e36n54i88s 69H38u12m39l 4422635725696

nevěří

0/0
1.3.2017 1:08

J48a10k92u13b 97K65o52s 3236972840394

Hm, to se nám ten krásný bezemisní svět nějak komplikuje.

+11/−2
1.3.2017 0:35







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.