Diskuze

Výrobci elektromobilů mají problém: spekulanty s důležitým kobaltem

Zapomeňte na zlato, kobalt je vzácný materiál, který nyní hýbe světem. Vzácný materiál totiž vylepšuje vlastnosti Li-Ion baterií, které používáme nejen v noteboocích a mobilech, ale jezdí na ně i elektromobily. A hedgeové fondy se teď snaží vyšponovat ceny kobaltu co nejvíc to jde.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Spekulanti? To patří k tržnímu hospodářství.

0 0
možnosti

No nikdo nerika ze je to neco zakazane, ano spekulace je soucast trzniho hospodarstvi, no a co :D

0 0
možnosti

Autíčko na baterky jsem měl jako děcko, na dálkové ovládání. :-)

0 0
možnosti

P88e97t86r 96B57á84č29a

1. 3. 2017 14:10

Problemy slepe vetve alias elektromobilu? Nase radost R^

1 6
možnosti

V67í54t 14O16ž30a42n82a

1. 3. 2017 15:22

Slepý ten, kdo ani v roce 2017 nevidí světlo na konci tunelu elektromobility...

1 2
možnosti

Jaci spelulanti. Trh si to žádá, tak roste cena.

2 0
možnosti

Já bych se slovo spekulant nebal použít, ale těžko říct. http://finexpert.e15.cz/investor-nebo-spekulant

0 0
možnosti

D25a71v48i49d 87C94e82c84h

1. 3. 2017 12:29

Vzhladom na cenu kobaltu je mozne predpokladat, ze sa Demokraticka republika Kongo vysvihne do stavu bohatych krajin, vyuzije toto nerastne bohatstvo k rozvoju infrastruktury, zlepseniu medicinskej starostlivosti o svojich obcanov, zlepseniu skolstva a celkovo podmienok v regione atd....... ?

0 0
možnosti

A ted prosim pohadku o cerevene karkulce :-)

1 0
možnosti

Beztak se to vyřeší tak, že se zvýší dotace a další státní (naše) penízky půjdou malá domů těm "potřebným". :-P

0 1
možnosti

V zásadě elektropohonu fandím, ale formě např. cca 20 kg těžké baterie do lehkého městského přibližovadla či skůtru. Vzít 1300 kg těžké auto,s pomocí drahých technologií snížit jeho hmotnost o 150 kg a narvat tam pak 350 kg těžké drahé baterie, abych získal obtížně dobíjitelnou těžkou obludu s dojezdem 150 km mi přijde jako blbost.

6 1
možnosti

Je to přece evidentní, že rozmach aut na baterky stojí a padá s nerostnými surovinami, kterých je na výrobu baterek na této planetě málo.

Tohle bylo jasné už před několika lety a dnes se to jen potvrzuje.

Je to taky hlavní důvod, proč jsou auta na baterky slepá cesta vývoje.

12 1
možnosti

Kterych surovin do baterek je na planete malo? To ze se ted kobalt tezi relativne malo (protoze vice ho nikdo nechce) neznamena, ze ho neni kde tezit. To same plati pro dost hojne lithium...

1 0
možnosti
Foto

A co teprve Číňani a Lithium. Skupují po světě co se dá a za jakoukoliv cenu. Myslím, že se onen "levný" způsob dopravy, který má nahradit ropu asi pěkně prodraží.

12 0
možnosti

Pokud někdo vymyslí definici ,,konfliktních kovů ,, tak elektromobily tiše skončí i když prakticky ještě nezačaly .;-D

8 0
možnosti

V26í14t 31O57ž23a93n72a

1. 3. 2017 13:46

Elektromobily už začaly a nic je nezastaví.

0 1
možnosti

Já vždycky myslel, že je kobalt radioaktivní....? Může to někdo vzdělaný ve fyzice/chemii vysvětlit?

0 0
možnosti

D80e80n40i72s 85H71u37m22l

1. 3. 2017 8:01

různé isotopy

5 0
možnosti