Diskuse k článku

Dieselgate: upravená TDI v Evropě zabijí 1200 lidí, v Česku až 72

Emise produkované v letech 2008 až 2015 vozy koncernu Volkswagen v Německu s upravenými motory TDI způsobí v Evropě 1 200 předčasných úmrtí. Kvůli šíření emisí větrem jsou kromě Německa nejvíce zasaženými zeměmi Polsko, Francie a Česko. Vyplývá to ze studie Massachusettského technologického institutu v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z73d85e64n73ě40k 82Ř12e74z69á68č 1815395890

A jak je to s tou vesmírnou turistikou a hořícímy kusy materiálu v ochranné vrstvě planety, která by měla logicky předčasně zničit život ještě i nenarozených bytostí? Jak je to s těmi planetami podobné zemi vzdálené 40 světelných let podle mne kvůli přijatelnému postoji současného prezidenta USA k financování vesmírného programu? Spaliny z motoru jsou díky činnosti v oblacích tlačeni k zemi ve formě prachu. Takže nebezpečí vidím tam, kde se to mění nenápadně pomalu a jistě.

0/0
10.3.2017 22:52

J93a51n 25T70a44r43a86b44a 4686246689829

Největším zdrojem NOx, jak je obecně známo, jsou hořáky na plyn, spalující při vysoké teplotě a s přebytkem vzduchu. Kotle ústředního topení, blokové kotelny, plynové teplárny, průmysl. Žádné katalyzátory ani SCR nemají.

0/0
7.3.2017 15:17

H65o59n46z68a 79T49a79r 3159772984422

Kolik lidí zabije nefunkční katalizátor nebo demontovaný filtr pevných částic ?

http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pozor-na-auta-s-odstranenymi-filtry-pevnych-castic-nabidka-roste-1243067

0/0
7.3.2017 12:33

J78a15n 90M97a44c16h88á91č 3247536483822

A pečenej bůček zabije 275,3 člověků.....

+1/0
7.3.2017 9:59
Foto

M43i25r56o42s30l81a28v 14S71t94e90i74n32e65r 4160882280126

A co teprve ten uzenej, že?

0/0
7.3.2017 22:05

M33i21r94o18s45l65a52v 45Š52u37l78c 1310544390268

Trestuhodné je i takový článek zveřejnit. No to ptákovina, made in USA, jak jinak.

+2/0
7.3.2017 7:32

R75a12d53e33k 16N58e33u59m93a70n82n 5242262748775

až 72?

nebo až 72,5?

+1/0
7.3.2017 7:18

J10i98n72d22ř30i36c87h 34Š78k89o89p84e38k 4895351490505

A na tenhle blábol přišli zadarmo nebo jim musel někdo zaplatit ;-D;-D

Co zkusit dopočítat, kolik lidí zabijí emise z automobilů, které mají vyšší, reálnou spotřebu než ty vymýsly v techničáku

+2/0
6.3.2017 21:58

P60e57t56r 62K62n65ě21b52o10r61t 8102478619510

Takže každý majitel tédéíčka je vlastně vrah.

+3/0
6.3.2017 18:42

P36a69v73e37l 79J57o41n19á88š 5861775739425

Koukám, že hovadno vesele pokračuje.

+2/0
6.3.2017 18:40

M26a72r93t68i68n 30V42o62j67á27č25e47k 9423607681296

pro všechny přidušený kauzou Dieselgate mám ozdravnou kůru ,můžete si pročistit plíce vdechováním zplodin z mého benzíňáku;-D;-D to vám udělá dobře

+1/0
6.3.2017 17:39

J74i86ř86í 26S48c62h24w64a62c54h 8908184518686

ok, ale nejdříve si nasaď na výfuk hadici a natáhni do kabiny ;-)

+1/0
6.3.2017 19:02

J68a84n 87H33r94u78z15a 8924418269297

Soudruzi z Massachusettského technologického institutu v USA sice zjistili toto, ale primátor Brna Vokřál informoval veřejnost, že měření smogové sutuace v Brně přineslo zjištění, že na zamoření 100 miligramy/m2 se podílí doprava 6.8 mg a hlavní podíl na znečištění mají uhelné elektrárny v Polsku a průmysl Ostravska, jejichž zplodiny se moravskou bránou dostanou až do brněnské kotliny. Je to výborná zpráva zejména pro fans elektromobilů, které se budou napájet elektřinou z těch elektráren a pak nízkoemisně jezdit po Brně. Nezpochybňuji fakt, že z ojetých dýzlů dotažených z celé západní Eevropy s vykuchyným filtrem sazí se čudí jako Dětmarovic. Jen bych tu reklamu na Teslu rád mírnil i jinými fakty.

+3/0
6.3.2017 17:37

J88a68n 52H57r88u46z96a 8724888249987

P.S. Mezi 6 a 8 má být čárka. Tedy 6 až 8.

0/−1
6.3.2017 17:39

M89a56r93t62i58n 38K16a23r39á33s20e97k 9578403588198

No zkuste si takovy test - nadechnete v Brne nekde pobliz dopravni tepny, a pak nekde kousek za brnem u lesa - zplodin z ostravksa a polska bude na obou mistech stejne, rozdil je predevsim doprava.

Jinak znecisteni nejsou jen pevne castice, ale treba jedovate oxidy dusiku z aut (ty v tom srovnani jsou "opomenute")

0/0
7.3.2017 11:07

J65a89n 24T81a55r69a96b58a 4936716179729

ty nejsou opomenuté, jen jich o řád víc produkují plynové kotle.

0/0
7.3.2017 15:18

J18a93r45o62s54l69a93v 41Z39a41h30r76a85d28n85í95č78e69k 7935270404371

Zastánci TDIček a VW, nechcete tady doufám tvrdit, jak jde o čisté motory. Mám s této diskuze takový dojem. :-)

0/−1
6.3.2017 16:34
Foto

J40i82ř74í 41D53v29o58ř44á68k 5855319420148

VW je místní Bůh.

0/0
6.3.2017 17:16

M44a86r56t53i87n 46V27o78j34á68č47e94k 9363827111796

nejsem zastánce TDi-jsem benzínový ,ale ta studie je hodně přitažená za vlasy a nemá oporu v ničem

+6/0
6.3.2017 17:34

J34i77n88d42ř79i63c62h 87L22u25k73e81š 3939724433540

Žádný motor není čistý, a každý je vhodný na nějaké použití. Nechcete nám zase tvrdit, že benzín či hybrid spotřebující 8 - 10l na 100 při dlouhých dálničních přesunech oproti úspornému dieselu spotřebujícímu 5l na 100, je nějak zvlášť ekologický. Jasně, že je blbost jestit 5 km každé ráno přes město do práce...

+2/0
6.3.2017 19:43

M53a23r50t18i31n 25H15o79r23á57k 9163239364

To je teda lež, to snad ani autor tomuto nevěří. Nebo je tak hloupý?

Ale OK.

Podle tohoto charakteru znečištění musíme okamžitě zakázat veškerou nákladní kamionovou dopravu, stavební stroje, autobusy a jistě také leteckou dopravu a největšího znečišťovatele z dopravy - lodní dopravu. A teprve potom můžeme začít diskutovat, zda také neřešit auta z Dieselgate. Vždyť jejich podíl na znečištění nebude větší než 0,1% nebo i méně, což je dosti málo proti ostatním dopravním znečišťovatelům.

+3/0
6.3.2017 14:30

M46a27r46t57i64n 43K18ř41í98ž 9343802330677

Máte pravdu jen částečně. Pokud jde o oxidy dusíku, tak tam jednoznačně kraluje osobní automobilová doprava - tedy turba. Věřte, že jedno TDi vyprodukuje až 10x tolik oxidů dusíku než kamion.

0/0
6.3.2017 15:50

J41a71n 72H44r83u61z34a 8914508229417

Přeplňované motory nejsou jen v osobních autech.

0/0
6.3.2017 17:41

J91a57k18u71b 19M29a31t57ě49j60ů 5745972371335

a nakladaky turba nemaji?

0/0
6.3.2017 18:00
Foto

J39i38ř35í 22D54v88o69ř83á63k 5835439170778

Nákladní kamionová doprava má emise regulované daleko víc. Až si budeš kupovat třeba dálniční známku podle emisní třídy, tak se ozvi .

0/0
6.3.2017 17:14

J73i53n87d43ř95i14c14h 64Š17k35o46p32e78k 4125331830165

to že platí dle emisí ještě neznamená, že kamionová doprava je čistější.

Akorát jsou starší auta více zpoplatněna. Pro přírodu to žádný plus není

0/0
6.3.2017 22:01

M66a72r45t20i54n 32K98o79u95š33a 6715184934

Autor článku i jeho zdroje jsou strašliví LHÁŘI.

Podobné věci v alespoň trochu rozumné statistice vůbec nejdou prokázat.

Ti pání si ohýbají neověřené informace s bůhvíjakých ekofanatických zdrojů a produkují výsledky, které jsou nejvíce závislé na hlubce zasunutí prstu do nosu při jejich hlubokomyslných úvahách.

+6/0
6.3.2017 14:10

K34a37r12e51l 57V13a60c26h78u93t 9323682319123

Z článku tedy vylývá, že my kteří žijeme ve větších městech (Brno, Praha, Ostrava) už vlastně máme doslova "na kahánku"... 8-o:-( ... zemřít vlastně můžeme každým okamžikem... (zatím se tedy setkáváme JEN v čekárnách alergologů, ale téměř jistě bude hůř)

0/0
6.3.2017 13:51
Foto

M87i89r74o86s45l98a56v 26S69t70e66i28n31e87r 4630982790416

V čekárnách je tlačenice, jaro už působí, alergie na pyl má sezónu.

+1/0
6.3.2017 15:10

J56i23n10d18ř29i37c53h 30L33u89k86e78š 3229514333300

To není týden, ani den, kdy by tady nebylo něco proti VW, TDI. Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně. I třeba JEEP, ale to je jedno.

Jestliže někdo něco schválil, tak ať nese odpovědnost. Nebere za to málo. Lidi, kteří si v dobré víře, že uspoří naftu, tím možná i přírodu, že ušetří rodině, koupí schválený diesel, mají být trestáni a nebo každý den psychicky vydíráni takovými články? A nebo lidi, kteří prostě na nové auto nemají? A už vůbec ne na elektroauto? A nebo chtějí ať se panicky zbavujeme tříletých aut a kupujeme nová? To určitě přírodu a zdraví ušetříme o mnoho víc... Kdo tuhle masáž platí? Tak ať zakážou automobily nadobro, vrátíme se ke koním a k obdělávání půdy a je to... Dnes stejně všechno nesmyslně stojí a padá s výrobou aut.

+2/0
6.3.2017 13:11

J21a89k31u46b 36Š18a46f17a67n40d83a 7395807711621

To, že vám FÚ schválí (nevrátí) daňové přiznání přece neznamená, že následně nemůže přijít daňová kontrola která vám může odhalit daňový podvod. Za ten vás samozřejmě potrestá. Pokud to tedy zkušebnou prošlo s podvodným SW, neznamená to, že za to může zkušebna.

0/0
6.3.2017 13:42

J78i24n90d21ř18i11c79h 69L46u42k24e75š 3669394893580

To je trochu špatné přirovnání. Přiznání si píšete sám, a pokud byste tam udělal nějaký fígl aby prošlo, a přitom to byl podvod, nesete odpovědnost Vy. Emisní normy i měřící cyklus někdo schválil. Automobil někdo vyrobil. Někdo tomu automobilu potvrdil, že může jít do prodeje, že vše splňuje... Kupující je úplně mimo hru a je poškozeným, narozdíl od Vašeho příkladu. Zkušebny měly poukázat na absurditu celého měření samy... Je jedno, jestli tam dáte software nebo uděláte auto mechanicky(třeba v praxi těžko využitelnými dlouhými kvalty) tak aby proklechtalo zkušební cyklus třeba na volnoběh atd. Prostě bylo špatně i to měření a to také někdo vymyslel a schválil. Určitě to není tak snadné, můj příspěvek byl jen o tom, jak to působí na lidi, kteří si koupí ne zrovna levnou věc a jsou denně masírováni, jak je to špatně. Ale to je chyba systému, ne těch lidí...

+1/0
6.3.2017 14:10
Foto

M24i94r11o76s73l77a43v 14S47t75e92i49n88e53r 4230482600366

Ale stejnou chybu mají i ostatní auta, dokonce i na benzin se při jízdě z kopce produkují NOxx. Ale to není příliš typická situace, po rovině je rovnoměrná jízda bez nebezpečných emisí. Závodníci budou čmoudit vždy- plný plyn a nízké otáčky nebo vysoké otáčky bez plynu jsou krajní režimy.

Taková Etna si čmoudí furt a nikdo ji za to nežaluje.

0/0
6.3.2017 15:15

P17e64t30r 39H24o28r41á29k 1849133229424

14 a půl plně obsazené fabie.

0/0
6.3.2017 12:39

M79a77r76t81i68n 44V79o94j87á11č79e86k 9733417181396

no to nepočítáte dobře ,fabie,stadiony a jiné měrné jednotky se nepůlí a vy jste nám ještě i rozpůlil člověka ,to vám nedá 72 ale 72,5 tak si to dejte znovu ;-D;-D

0/0
6.3.2017 17:36

L80u91b28o74š 25H39o31l35í37k 5847790812450

Věřím, že se tady nenajde nikdo, kdo by tvrdil, že emise z automobilové dopravy neškodí životnímu prostředí. A asi málokdo tleská VW jak se mu dlouho dařilo vodit všechny za nos.

Ale každá mince má dvě strany - určitě by se dalo statisticky spočítat, o kolik by byly vozy VW dražší kdyby nepodváděli. Z toho by vyplynulo, že lidé by vyměnili stávající staré auto (které nepodvádí, ale i tak jsou emise vyšší než u cinklého TDI) později...

0/−1
6.3.2017 12:38

P53e91t39r 90N14o94v24á72k 1165837782685

Problémem jsou oxidy dusíku, které u nového TDI několikanásobně překračují emise oxidů dusíku starého motoru...

+1/0
6.3.2017 13:45

K65a48r15e83l 43V65a82c19h12u48t 9913832479273

Též si myslím - oxidy dusíku prý způsobují tzv. nevysvětlitelná selhání srdečního svalu. Po nadýchání by se měl člověk vyvarovat jakékoli fyzické námahy. - Takže přijít z města, ven do přírody, několik hodin vydýchat a teprve PAK (možná, opatrně) začít pomalu sportovat. ;-)

0/0
6.3.2017 13:54
Foto

M50i56r51o53s83l63a96v 58S44t18e50i94n68e45r 4930652730176

Nebezpečné to může být v létě, za nízké vlhkosti vzduchu se ty NOXX nemohou sloučit s parou na kyselinu dusičnou, ovšem v homeopatické koncentraci. Za deště nebo mlhy ty NOXX můžete zapomenout- trošku okyselí dešťovou vodu, pohnojí rostliny.

+1/0
6.3.2017 15:19

A49l16o58i90s 25S51l93á28m96e72č43k15a 2106542532862

Neumím si ten počet dobře představit.

Rád bych, pokud byste mohli přepočítat mrtvé na počet plně obsazených Fabií abych věděl, jakou plochu fotbalového hřiště zaplní. Pak už budu vědět.

Děkuji ;-)

+1/0
6.3.2017 12:23

V54í67t 31K61o10u24b70a 6166140954428

Tak rozhodně řádově více lidí pojde na předávkování glukózo-fruktózovým sirupem a jinými chemickými náhražkami potravin a to nikomu nevadí.

Nesmyslné normy, tlačící výrobce do udělátek, jejichž cena je nesmyslná a životnost velmi krátká vede k tomu, že mnohá TDI v EURO 5 mají ve skutečnosti nebezpečnější emise než EURO 2, nebo EURO3 bez nesmyslů za 60 tisíc navěšených na výfukovém systému.

+3/0
6.3.2017 12:04

O47n95d46ř25e45j 73Č83a44p40k67a 6591411983594

Ale ta EURO 5 produkuje míň CO2. Závazky 5. pětiletky splníme a globální teplotu udržíme, i kdyby tu kvůli tomu mělo všechno pochcípat. Včetně nás.

+2/0
6.3.2017 15:05

M64a66r34t25i38n 18K94a50r81á90s35e44k 9228173348448

Zadna norma EURO neresi CO2....

0/0
7.3.2017 11:18

F52r86a28n18t55i32š60e56k 96N40o25v20o22t28n94ý 7362319120

Nemají to lidi dýchat.;-)

0/0
6.3.2017 12:02

P44e57t45r 89P74o87s47p96í24š54i88l 4108614766196

A spočítali to trojčlenkou nebo jim stačilo se podívat z okna?

+3/0
6.3.2017 11:57

H95o24n71z22a 90D13v42o16ř76á27k 1964915833375

metoda severozápadního rohu .... ;-)

0/0
6.3.2017 13:44

M62a94r98t23i19n 71K76a97r61á21s39e69k 1588174159674

A kolikpak předčasných úmrtí mají na svědomí auta která čudí mnohonásobně víc než všechny ty zlé volkswageny, ale čudí naprosto legálně, protože jsou staré a čudit smí. A to některé z nich museli emisní zkouškou projít nějakým zázrakem, protože by ten smrad byl vidět i na kamerách. A pak že smrď s "ď" není vidět.

+2/−1
6.3.2017 11:51

M78i48r10e26k 13M32o23u40r98e11k 8516686720

Že tu vůbec někdo zbyl a můžeme si psát :-/

0/0
6.3.2017 12:23

M76a95r63t68i60n 59K88a86r51á14s42e96k 1628594819304

Třeba jsou většina z nás roboty.

0/0
6.3.2017 13:40

V53l34a10d19i30m27i52r 82H21o58l72m85a81n 5208699348392

Nic ve zlým dehtový panáčci, to bych ani nemohl, neb jen mém v příbuzenstvu je cca 10 majitelů sazometu. Ovšem ten zápach a kouř, co za sebou spousta dieslů nechává, ve mně vyvolává vůči vozům na naftu velký odpor. Pokud si ale mohu vybrat, tak raději potkám 10 dieselgate produktů než jeden vytuněnej smrad s vyndaným filtrem pevných částic. Bohužel mezi diesly se vyskytuje relativně vysoké procento těchto "smrdutých radikálů".

+4/0
6.3.2017 11:40

Najdete na iDNES.cz