Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dieselgate: upravená TDI v Evropě zabijí 1200 lidí, v Česku až 72

Emise produkované v letech 2008 až 2015 vozy koncernu Volkswagen v Německu s upravenými motory TDI způsobí v Evropě 1 200 předčasných úmrtí. Kvůli šíření emisí větrem jsou kromě Německa nejvíce zasaženými zeměmi Polsko, Francie a Česko. Vyplývá to ze studie Massachusettského technologického institutu v USA.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z52d37e45n48ě93k 66Ř18e98z14á83č 1415525300

A jak je to s tou vesmírnou turistikou a hořícímy kusy materiálu v ochranné vrstvě planety, která by měla logicky předčasně zničit život ještě i nenarozených bytostí? Jak je to s těmi planetami podobné zemi vzdálené 40 světelných let podle mne kvůli přijatelnému postoji současného prezidenta USA k financování vesmírného programu? Spaliny z motoru jsou díky činnosti v oblacích tlačeni k zemi ve formě prachu. Takže nebezpečí vidím tam, kde se to mění nenápadně pomalu a jistě.

0/0
10.3.2017 22:52

J19a87n 20T93a84r87a31b11a 4756186229959

Největším zdrojem NOx, jak je obecně známo, jsou hořáky na plyn, spalující při vysoké teplotě a s přebytkem vzduchu. Kotle ústředního topení, blokové kotelny, plynové teplárny, průmysl. Žádné katalyzátory ani SCR nemají.

0/0
7.3.2017 15:17

H23o53n38z98a 87T13a30r 3479422514952

Kolik lidí zabije nefunkční katalizátor nebo demontovaný filtr pevných částic ?

http://zpravy.e15.cz/byznys/obchod-a-sluzby/pozor-na-auta-s-odstranenymi-filtry-pevnych-castic-nabidka-roste-1243067

0/0
7.3.2017 12:33

J31a36n 37M93a51c60h74á83č 3307286283982

A pečenej bůček zabije 275,3 člověků.....

+1/0
7.3.2017 9:59
Foto

M78i58r39o13s34l29a40v 44S24t48e34i50n37e19r 6208104623925

A co teprve ten uzenej, že?

0/0
7.3.2017 22:05

M20i78r22o65s83l65a90v 46Š70u36l91c 1870934770248

Trestuhodné je i takový článek zveřejnit. No to ptákovina, made in USA, jak jinak.

+2/0
7.3.2017 7:32

R73a79d68e83k 78N11e16u97m37a57n95n 5852102838405

až 72?

nebo až 72,5?

+1/0
7.3.2017 7:18

J59i21n89d20ř49i15c42h 94Š92k48o66p63e92k 4485561290695

A na tenhle blábol přišli zadarmo nebo jim musel někdo zaplatit ;-D;-D

Co zkusit dopočítat, kolik lidí zabijí emise z automobilů, které mají vyšší, reálnou spotřebu než ty vymýsly v techničáku

+2/0
6.3.2017 21:58

P20e75t56r 49K36n31ě61b85o22r51t 8642698979650

Takže každý majitel tédéíčka je vlastně vrah.

+3/0
6.3.2017 18:42

P16a16v20e24l 11J76o54n72á80š 5771855299275

Koukám, že hovadno vesele pokračuje.

+2/0
6.3.2017 18:40

M24a18r67t50i17n 86V85o19j52á44č13e37k 9593147971976

pro všechny přidušený kauzou Dieselgate mám ozdravnou kůru ,můžete si pročistit plíce vdechováním zplodin z mého benzíňáku;-D;-D to vám udělá dobře

+1/0
6.3.2017 17:39

J50i72ř96í 37S42c59h52w77a46c78h 8748964398966

ok, ale nejdříve si nasaď na výfuk hadici a natáhni do kabiny ;-)

+1/0
6.3.2017 19:02

J69a29n 18H16r52u27z70a 8434768829877

Soudruzi z Massachusettského technologického institutu v USA sice zjistili toto, ale primátor Brna Vokřál informoval veřejnost, že měření smogové sutuace v Brně přineslo zjištění, že na zamoření 100 miligramy/m2 se podílí doprava 6.8 mg a hlavní podíl na znečištění mají uhelné elektrárny v Polsku a průmysl Ostravska, jejichž zplodiny se moravskou bránou dostanou až do brněnské kotliny. Je to výborná zpráva zejména pro fans elektromobilů, které se budou napájet elektřinou z těch elektráren a pak nízkoemisně jezdit po Brně. Nezpochybňuji fakt, že z ojetých dýzlů dotažených z celé západní Eevropy s vykuchyným filtrem sazí se čudí jako Dětmarovic. Jen bych tu reklamu na Teslu rád mírnil i jinými fakty.

+3/0
6.3.2017 17:37

J22a71n 12H82r64u96z78a 8554318179807

P.S. Mezi 6 a 8 má být čárka. Tedy 6 až 8.

0/−1
6.3.2017 17:39

M58a86r67t71i39n 30K71a41r88á55s21e81k 9248933308168

No zkuste si takovy test - nadechnete v Brne nekde pobliz dopravni tepny, a pak nekde kousek za brnem u lesa - zplodin z ostravksa a polska bude na obou mistech stejne, rozdil je predevsim doprava.

Jinak znecisteni nejsou jen pevne castice, ale treba jedovate oxidy dusiku z aut (ty v tom srovnani jsou "opomenute")

0/0
7.3.2017 11:07

J85a36n 63T72a88r18a24b70a 4566696239499

ty nejsou opomenuté, jen jich o řád víc produkují plynové kotle.

0/0
7.3.2017 15:18

J98a29r74o31s26l21a42v 50Z44a22h96r98a12d86n37í76č39e56k 7185610574201

Zastánci TDIček a VW, nechcete tady doufám tvrdit, jak jde o čisté motory. Mám s této diskuze takový dojem. :-)

0/−1
6.3.2017 16:34
Foto

J52i91ř58í 27D71v43o26ř20á12k 5265809710228

VW je místní Bůh.

0/0
6.3.2017 17:16

M24a33r94t70i80n 53V85o92j88á37č61e84k 9613417841236

nejsem zastánce TDi-jsem benzínový ,ale ta studie je hodně přitažená za vlasy a nemá oporu v ničem

+6/0
6.3.2017 17:34

J56i37n26d13ř54i76c25h 40L42u95k25e36š 3899724133810

Žádný motor není čistý, a každý je vhodný na nějaké použití. Nechcete nám zase tvrdit, že benzín či hybrid spotřebující 8 - 10l na 100 při dlouhých dálničních přesunech oproti úspornému dieselu spotřebujícímu 5l na 100, je nějak zvlášť ekologický. Jasně, že je blbost jestit 5 km každé ráno přes město do práce...

+2/0
6.3.2017 19:43

M68a75r63t75i64n 31H24o39r72á65k 9393589134

To je teda lež, to snad ani autor tomuto nevěří. Nebo je tak hloupý?

Ale OK.

Podle tohoto charakteru znečištění musíme okamžitě zakázat veškerou nákladní kamionovou dopravu, stavební stroje, autobusy a jistě také leteckou dopravu a největšího znečišťovatele z dopravy - lodní dopravu. A teprve potom můžeme začít diskutovat, zda také neřešit auta z Dieselgate. Vždyť jejich podíl na znečištění nebude větší než 0,1% nebo i méně, což je dosti málo proti ostatním dopravním znečišťovatelům.

+3/0
6.3.2017 14:30

M71a93r60t52i24n 84K96ř29í50ž 9923652220527

Máte pravdu jen částečně. Pokud jde o oxidy dusíku, tak tam jednoznačně kraluje osobní automobilová doprava - tedy turba. Věřte, že jedno TDi vyprodukuje až 10x tolik oxidů dusíku než kamion.

0/0
6.3.2017 15:50

J96a72n 10H71r22u58z59a 8254478839417

Přeplňované motory nejsou jen v osobních autech.

0/0
6.3.2017 17:41

J10a17k42u96b 52M47a24t27ě22j68ů 5485442721215

a nakladaky turba nemaji?

0/0
6.3.2017 18:00
Foto

J15i74ř82í 41D74v19o51ř32á66k 5575239670608

Nákladní kamionová doprava má emise regulované daleko víc. Až si budeš kupovat třeba dálniční známku podle emisní třídy, tak se ozvi .

0/0
6.3.2017 17:14

J16i78n43d64ř86i61c60h 44Š81k86o54p81e35k 4745521530145

to že platí dle emisí ještě neznamená, že kamionová doprava je čistější.

Akorát jsou starší auta více zpoplatněna. Pro přírodu to žádný plus není

0/0
6.3.2017 22:01

M61a10r88t65i46n 75K28o49u37š42a 6195424584

Autor článku i jeho zdroje jsou strašliví LHÁŘI.

Podobné věci v alespoň trochu rozumné statistice vůbec nejdou prokázat.

Ti pání si ohýbají neověřené informace s bůhvíjakých ekofanatických zdrojů a produkují výsledky, které jsou nejvíce závislé na hlubce zasunutí prstu do nosu při jejich hlubokomyslných úvahách.

+6/0
6.3.2017 14:10

K28a38r90e40l 44V83a56c80h85u83t 9373382279303

Z článku tedy vylývá, že my kteří žijeme ve větších městech (Brno, Praha, Ostrava) už vlastně máme doslova "na kahánku"... 8-o:-( ... zemřít vlastně můžeme každým okamžikem... (zatím se tedy setkáváme JEN v čekárnách alergologů, ale téměř jistě bude hůř)

0/0
6.3.2017 13:51
Foto

M11i15r98o66s96l28a15v 57S34t11e24i40n60e92r 6378544523275

V čekárnách je tlačenice, jaro už působí, alergie na pyl má sezónu.

+1/0
6.3.2017 15:10

J85i63n58d62ř50i90c89h 94L71u27k77e71š 3599484263740

To není týden, ani den, kdy by tady nebylo něco proti VW, TDI. Ostatní automobilky jsou na tom úplně stejně. I třeba JEEP, ale to je jedno.

Jestliže někdo něco schválil, tak ať nese odpovědnost. Nebere za to málo. Lidi, kteří si v dobré víře, že uspoří naftu, tím možná i přírodu, že ušetří rodině, koupí schválený diesel, mají být trestáni a nebo každý den psychicky vydíráni takovými články? A nebo lidi, kteří prostě na nové auto nemají? A už vůbec ne na elektroauto? A nebo chtějí ať se panicky zbavujeme tříletých aut a kupujeme nová? To určitě přírodu a zdraví ušetříme o mnoho víc... Kdo tuhle masáž platí? Tak ať zakážou automobily nadobro, vrátíme se ke koním a k obdělávání půdy a je to... Dnes stejně všechno nesmyslně stojí a padá s výrobou aut.

+2/0
6.3.2017 13:11

J23a49k69u44b 89Š37a11f93a36n76d98a 7835907291361

To, že vám FÚ schválí (nevrátí) daňové přiznání přece neznamená, že následně nemůže přijít daňová kontrola která vám může odhalit daňový podvod. Za ten vás samozřejmě potrestá. Pokud to tedy zkušebnou prošlo s podvodným SW, neznamená to, že za to může zkušebna.

0/0
6.3.2017 13:42

J43i66n51d74ř68i66c59h 24L19u70k34e10š 3369844733620

To je trochu špatné přirovnání. Přiznání si píšete sám, a pokud byste tam udělal nějaký fígl aby prošlo, a přitom to byl podvod, nesete odpovědnost Vy. Emisní normy i měřící cyklus někdo schválil. Automobil někdo vyrobil. Někdo tomu automobilu potvrdil, že může jít do prodeje, že vše splňuje... Kupující je úplně mimo hru a je poškozeným, narozdíl od Vašeho příkladu. Zkušebny měly poukázat na absurditu celého měření samy... Je jedno, jestli tam dáte software nebo uděláte auto mechanicky(třeba v praxi těžko využitelnými dlouhými kvalty) tak aby proklechtalo zkušební cyklus třeba na volnoběh atd. Prostě bylo špatně i to měření a to také někdo vymyslel a schválil. Určitě to není tak snadné, můj příspěvek byl jen o tom, jak to působí na lidi, kteří si koupí ne zrovna levnou věc a jsou denně masírováni, jak je to špatně. Ale to je chyba systému, ne těch lidí...

+1/0
6.3.2017 14:10
Foto

M97i65r46o52s66l19a61v 88S84t68e31i84n50e16r 6988754453835

Ale stejnou chybu mají i ostatní auta, dokonce i na benzin se při jízdě z kopce produkují NOxx. Ale to není příliš typická situace, po rovině je rovnoměrná jízda bez nebezpečných emisí. Závodníci budou čmoudit vždy- plný plyn a nízké otáčky nebo vysoké otáčky bez plynu jsou krajní režimy.

Taková Etna si čmoudí furt a nikdo ji za to nežaluje.

0/0
6.3.2017 15:15

P21e30t83r 79H58o24r98á40k 1989203899104

14 a půl plně obsazené fabie.

0/0
6.3.2017 12:39

M25a29r73t78i42n 46V48o61j27á80č76e65k 9163467811186

no to nepočítáte dobře ,fabie,stadiony a jiné měrné jednotky se nepůlí a vy jste nám ještě i rozpůlil člověka ,to vám nedá 72 ale 72,5 tak si to dejte znovu ;-D;-D

0/0
6.3.2017 17:36

L17u19b93o88š 26H25o63l89í81k 5487510472210

Věřím, že se tady nenajde nikdo, kdo by tvrdil, že emise z automobilové dopravy neškodí životnímu prostředí. A asi málokdo tleská VW jak se mu dlouho dařilo vodit všechny za nos.

Ale každá mince má dvě strany - určitě by se dalo statisticky spočítat, o kolik by byly vozy VW dražší kdyby nepodváděli. Z toho by vyplynulo, že lidé by vyměnili stávající staré auto (které nepodvádí, ale i tak jsou emise vyšší než u cinklého TDI) později...

0/−1
6.3.2017 12:38

P67e97t71r 88N68o48v57á16k 1185697592245

Problémem jsou oxidy dusíku, které u nového TDI několikanásobně překračují emise oxidů dusíku starého motoru...

+1/0
6.3.2017 13:45

K27a12r43e63l 77V43a76c15h91u31t 9143312729833

Též si myslím - oxidy dusíku prý způsobují tzv. nevysvětlitelná selhání srdečního svalu. Po nadýchání by se měl člověk vyvarovat jakékoli fyzické námahy. - Takže přijít z města, ven do přírody, několik hodin vydýchat a teprve PAK (možná, opatrně) začít pomalu sportovat. ;-)

0/0
6.3.2017 13:54
Foto

M61i39r90o39s90l98a36v 92S28t19e87i96n66e87r 6748104463585

Nebezpečné to může být v létě, za nízké vlhkosti vzduchu se ty NOXX nemohou sloučit s parou na kyselinu dusičnou, ovšem v homeopatické koncentraci. Za deště nebo mlhy ty NOXX můžete zapomenout- trošku okyselí dešťovou vodu, pohnojí rostliny.

+1/0
6.3.2017 15:19

A79l70o24i80s 98S21l48á71m45e55č89k63a 2766972142172

Neumím si ten počet dobře představit.

Rád bych, pokud byste mohli přepočítat mrtvé na počet plně obsazených Fabií abych věděl, jakou plochu fotbalového hřiště zaplní. Pak už budu vědět.

Děkuji ;-)

+1/0
6.3.2017 12:23

V18í65t 75K26o70u33b30a 6976910554668

Tak rozhodně řádově více lidí pojde na předávkování glukózo-fruktózovým sirupem a jinými chemickými náhražkami potravin a to nikomu nevadí.

Nesmyslné normy, tlačící výrobce do udělátek, jejichž cena je nesmyslná a životnost velmi krátká vede k tomu, že mnohá TDI v EURO 5 mají ve skutečnosti nebezpečnější emise než EURO 2, nebo EURO3 bez nesmyslů za 60 tisíc navěšených na výfukovém systému.

+3/0
6.3.2017 12:04

O20n54d11ř15e54j 71Č33a60p57k13a 6611281523664

Ale ta EURO 5 produkuje míň CO2. Závazky 5. pětiletky splníme a globální teplotu udržíme, i kdyby tu kvůli tomu mělo všechno pochcípat. Včetně nás.

+2/0
6.3.2017 15:05

M54a52r46t39i51n 20K83a88r57á32s98e82k 9758353588718

Zadna norma EURO neresi CO2....

0/0
7.3.2017 11:18

F32r35a42n11t93i70š40e11k 28N39o26v49o11t55n89ý 7232189700

Nemají to lidi dýchat.;-)

0/0
6.3.2017 12:02

P27e85t90r 56P80o71s76p61í32š11i31l 4778454746876

A spočítali to trojčlenkou nebo jim stačilo se podívat z okna?

+3/0
6.3.2017 11:57

H35o76n28z26a 58D94v24o51ř27á98k 1354705813435

metoda severozápadního rohu .... ;-)

0/0
6.3.2017 13:44

M66a18r89t22i57n 49K66a24r50á62s64e48k 1708694199324

A kolikpak předčasných úmrtí mají na svědomí auta která čudí mnohonásobně víc než všechny ty zlé volkswageny, ale čudí naprosto legálně, protože jsou staré a čudit smí. A to některé z nich museli emisní zkouškou projít nějakým zázrakem, protože by ten smrad byl vidět i na kamerách. A pak že smrď s "ď" není vidět.

+2/−1
6.3.2017 11:51

M82i64r37e24k 33M36o72u64r23e56k 8746676910

Že tu vůbec někdo zbyl a můžeme si psát :-/

0/0
6.3.2017 12:23

M31a20r88t42i93n 23K21a19r29á94s17e72k 1838244629774

Třeba jsou většina z nás roboty.

0/0
6.3.2017 13:40

V86l35a14d29i44m43i96r 56H58o16l92m52a76n 5648819808742

Nic ve zlým dehtový panáčci, to bych ani nemohl, neb jen mém v příbuzenstvu je cca 10 majitelů sazometu. Ovšem ten zápach a kouř, co za sebou spousta dieslů nechává, ve mně vyvolává vůči vozům na naftu velký odpor. Pokud si ale mohu vybrat, tak raději potkám 10 dieselgate produktů než jeden vytuněnej smrad s vyndaným filtrem pevných částic. Bohužel mezi diesly se vyskytuje relativně vysoké procento těchto "smrdutých radikálů".

+4/0
6.3.2017 11:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.