Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M62i94r43o41s88l39a63v 88S95t18e64i83n15e50r 6448164833705

Takže vítězem je i Mitsubishi? Kdo to auto opravdu vyrábí?

0/0
8.3.2017 21:55

A18l29e25š 10B45e14n33e49š 3146265432117

Když od Peugeotu získala 307 titul Auto roku, taky se zprvu nezdálo, že to bude takovej průšvih se spolehlivostí. Tak že je z praxe vidět, že aby auto získalo titul, nebusí bejt zas tak moc povedený.

Bude se situace opakovat?

0/0
8.3.2017 16:36

J86i44ř82í 82S55c58h37w94a83c35h 8338944268276

hodnotí se auta, který se prodávají sotva pár měsíců, takže montovat do toho spolehlivost je poněkud "zavádějící" ;-)

0/0
8.3.2017 21:27
Foto

V88í40t20ě42z95s95l12a40v 75K31o48t 5264896207

Mám Peugeot 308 SW, na tachometru již přes 200 tkm a nikdy to auto nechtělo nic jiného než spotřební díly a náplně, jsem s ním velmi spokojen.

V širší rodině máme Peugeotů spoustu a nikdy nebyly žádné zásadní problémy, proto jsem i já šel do Peugeota, odrazován "Škodovkáři" (nic proti, mám i Fabii první generace a spokojenost).

Stačí se taky podívat, kolik jich v ČR jezdí, lidi si je určitě nekupují proto, že jsou to špatná auta.

+1/0
8.3.2017 8:50

T91o83m22á30š 86K18r73a81i11n59a 7914160214108

Taky jste si všimli, jak tuto anketu ovládají auta, která se pak v reálu projeví spíše jako podprůměrná? V porotě je 6 Britů, 6 Francouzů, 6 Italů, 6 Němců a 6 Španělů. Britové, Španělé a malé státy jsou spíš do počtu k lobingu a Francouzi s Italy a Němci si pěkně rozdělují mezi sebou - když pominu "úlitby bohům" - Prius, Ampera, Leaf, tak v novém miléniu Němci mají 6 aut roku, Francouzi 6 aut roku a Italové 3 (zdálo by se to možná málo, ale za těch 17 let udělal Fiat/Alfa asi tak 7 nových modelů, z nichž 7 bylo "na bedně") Všechno je politikaření, o skutečnou hodnotu těch aut už dávno nejde...

P.S. Nově ohlášený koncern PSA-Opel bude se svými 7 tituly v průběhu15 let nedostižný. Teď ještě, jestli to tak ocení nejen novináři, ale i ti zákazníci a pomohou mu vybřednout z červených čísel...

+3/0
7.3.2017 7:47

P44e84t33r 98M82a56r72š22á17l18e30k 9405702214239

Lobbing je tam určitě, na druhou strany Němci a Italové jsou dlouhodobě v automobilovém vývoji a inovacích na špici.

0/−1
7.3.2017 14:12

T44o65m65á47š 45K21r70a15i45n86a 7524440864808

Němci každopádně - i když jestli je to zrovna za tu dobu 7x oceněný Opel, je na zváženou. Ale Italové? To už nejmíň čtvrt století neplatí...

0/0
7.3.2017 14:39

P27e35t84r 94M66a54r51š32á64l68e26k 9965832744919

U Italů to neplatí v takovém rozsahu, jako v minulosti. Taky už nezískávají ocenění Auto roku tak často jako dřív. Ale když vezmeme to vaše poslední čtvrtstoletí, tak např. jako první uvedli na trh Common-rail, který naprosto změnil moderní diesely a měla ho Alfa 156, který za to dostala ocenění COTY.

0/0
8.3.2017 13:56

J88i26ř96í 59S46m44e92t53a69n98a 7385399492468

Kaďák prostě na to nemá;-D;-D;-D!

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M55i48r68o91s94l80a32v 34S73t26e69i90n78e95r 6488504613455

Kolik lidí zemře na jemný prach z tohoto Peugeota? Podle "vědců" z MIT v Evropě umře 1200 lidí ročně v důsledku vdechování prachu výhradně z výfuků VW.

Peugeotovi gratuluji ke koupi Opla. Opel měl před lety sice také problémy se spolehlivostí, je to ale přecejenom německé auto, jako i Ford z Leverkusenu u Kolína nad Rýnem. Kvalita i Opla se za poslední dekádu velmi zřetelně zlepšila, i když třeba na Škodu ještě nemají.

0/0
6.3.2017 18:53

J77a25k28u88b 91S96e52k86e73r65a 6846660366145

Na Škodu ma malo kdo :-)

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M14i75r26o10s34l11a12v 51S67t24e98i37n68e67r 6478544123185

To je pravda, potkávám tady v Bavorsku těch Škodovek stále víc. Včera stála před klinikou v Bad Endorfu zbrusu nová Škoda Okrávie RS, měla ještě na klapce vzadu něco jako V navíc. Opravdu fáro, přišli dva mlaďoši, nastartovali a nebylo skoro nic slyšet.

Mám Yeti, v okolí jich je hned snad 5, na silnici jsem jich mezi Mnichovem a Rosenheimem potkal nejméně 8.

Vloni se prodalo v Bavorsku víc Yeti, než BMW X3.

0/0
6.3.2017 19:02

J62i60r23i 30G57a63z50d26a 8144313254474

Ono to je také tím , že Němci berou škodovka jakou svou VW automobilku

0/−1
7.3.2017 8:48

J67i47r21i 64G25a61z95d24a 8484583924204

nemá? :-) nová astra parádní auto ,mokka nejprodávanější v segmentu , zafira skvělé vyvážené auto.Corsa. nové opely vydají velmi dobře. nevím z čeho porad plyne ta naše arogance ve spojitosti se Škodou.

0/0
7.3.2017 8:43

J11a29k61u33b 39S14e42k70e56r31a 6166220826565

A kde je Škodiak 8-o8-o

0/0
6.3.2017 18:50
Foto

M21i75r82o30s79l86a14v 10S75t87e71i52n15e50r 6408634593695

Škoda, že je tak podobný těm korejským autům, ale kvalita zpracování mu jistě pomůže k úspěchu.

0/0
6.3.2017 19:04

L50a22d11i94s39l20a22v 70K60a68l25o61u35s 7375186131850

Kdysi dávno jsem měl Peugeot. Tuto chybu již nikdy opakovat nebudu. Ostatně většina francouzských aut působí dojmem nahoře HUJ vespod FUJ. Teď jsem kolegovi měnil alternátor na Renaultu, skoro to působí, že konstruktéři to dělají schválně, nebo u toho nepoužívají mozek. Článek zajímavý, auto působivé, marketingová chvála vynesená do oblak, ale jako auto bych si to nikdy nekoupil.

+5/−1
6.3.2017 18:42
Foto

M23i93r68o71s88l19a34v 41S89t79e34i62n12e17r 6968614653985

Ten Peugeot se prodává také jako Mitsubishi. Stejný šrot.

0/0
6.3.2017 19:12

D81a60n81i64e69l 58K29r27o88n48e50r 7594624496287

To je nejaky prehled nepeknych aut, ne? V kazde kategorii...

+1/−1
6.3.2017 18:28

O37n46d93r87a 80M40a86r69a15d58a 7850583677524

Na designu je jasně vidět, že se všichni snaží lézt do zadku Číňanům. Takový tvarový myšmaš to se jen tak nevidí (krom hraček z vietnamské tržnice).8-o

U mě teda letos vyhrála GiuliaV a to nejsem žádný alfista.

+3/−1
6.3.2017 18:19

J70i62ř95í 35M55a56t30ě30j 5524444487538

Za tu Alfu plusko, ale jinak si opravdu nemyslím, že někdo někomu někam leze. Auto by prostě mělo být o "dizajnu" a ten je o emocích. Emoce, to je třeba to, co mi naprosto chybí u VW a škodovky. Ta auta jsou naprosto bez emocí, nudná, až unylá. Neříkám, že špatná, nebo škaredá. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se na ulici ohlédl za Škodovkou. A vůbec to není o cenovce.

0/0
8.3.2017 21:35

O70n83d80ř36e40j 15F35r65a22n18c 4809341228

SUV bez 4x4? Dost o ničem Rv

+4/−2
6.3.2017 17:46

J21i55ř32í 78S21c89h75w56a35c52h 8248144168286

a k čemu typický zájemce o SUV 4x4 ve městě (a na běžné silnici) využije? Takhle alespoň netahá zbytečně ten metrák navíc. Už tak je to díky hmotnosti a aerodynamickému odporu "darmožrout" ;-)

+3/0
6.3.2017 18:14

V97l83a11d55i44s80l69a12v 87B78u28r80y33š12e40k 1629812707234

ale využije, to byste se divil, jak moc využije, rozhodně SUV bez pohonu všech kol jaksi postádá smysl, každá automobilka dělá verzi s předním pohonem pro lidi, kteří chtějí dělat machra, ale nemají moc peněz, ale že někdo dělá SUV jen s předohrabem a oblbuje lidí, že elektronika, kterou mají všechna auta jim pohon 4x4 vynahradí, je vcelku rarita

+1/−1
6.3.2017 18:30

J43i11r97i 51F41i53n71k 6967729277698

Kolik majitelů SUV ve skutečnosti 4x4 potřebuje? Málo kdo.

Sám jsem měl služební octu II 4x4 - firma nám je koupila protože jezdíme často polňačky - a klidně řeknu že jsem 4x4 nevyužil nikdy.

Jen někteří mají pocit že bez 4x4 se ani nerozjedou při prvním sněhu..

+2/0
6.3.2017 18:48

O76n30d21ř17e51j 63F66r73a98n64c 4199321768

Kontrola trakce je i na mokru úplně o něčem jiném. Pokud si kupuju SUV, nemá smysl bez pohonu 4x4.

0/−1
6.3.2017 18:51

V13l96a86d87i45s93l53a80v 11B69u14r30y55š51e57k 1829462177514

tak oktávka není dvoutunové SUV s motorem 150 kW, do oktávky dávat 4x4 je kravina, tam to je fakt asi dobrý jen na ten sníh

0/0
6.3.2017 18:58

J42i21ř57í 17S73c80h47w73a87c81h 8168134208336

tak toto SUV má do dvou tun taky hodně daleko, s motory 1.2-1.6 co tam dávají nebude těžší než Octavia s dvoulitrem. Takže ano 4x4 je v naprosté většíně jeho uživatelům naprosto na prd.

0/0
6.3.2017 19:47

V93l53a53d64i36s13l29a45v 67B17u25r89y60š98e16k 1829372917224

tak z tohoto pohledu je na prd spousta věcí, klimatizace, zimní pneumatiky, ABS, posilovač brzd a řízení, vyřívaná zrcátka, mlhovky, ESP a spousta jiných věcí je úplně stejně na prd, jako pohon všech kol

0/0
7.3.2017 8:22

P76e21t28r 95M33a15r50š70á15l71e74k 9975582794369

A nechcete to nechat na zákaznících, jestli to využijí?

0/0
7.3.2017 14:09

J11i96ř91í 56M43a87t15ě74j 5144424267228

Neoblbuje, to jen vy nechápete rozdíl mezi SUV a offroad. Je to hloupost uživatelů, kteří si pořídí SUV a chtějí mít pocit, že dostali tank.

0/0
8.3.2017 21:18

V81l40a89d60i89s93l35a98v 15B96u30r47y24š64e96k 1579702687574

no na světě jsou lidé hloupí, kteří rozdíl nechápou a jezdí ve čtyřkolkách, pak jsou lidé chytří, ti si koupí SUV předokolku, protože rozdíl chápou, ale si myslím, že je to každého věc, co si kdo koupí

0/0
9.3.2017 17:27

J44i63ř59í 11M24a36t92ě13j 5164124177848

Blábolíte hlouposti a evidentně máte problém porozumět psanému textu. Tak to zkusím ještě jednou.

SUV prostě není off road a proto není nezbytně nutné, aby bylo vybaveno pohonem 4x4. Mimo to 99,9% SUV nikdy asfaltovou silnici neopustí.

SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo a někdo zkrátka považuje předokolku za dostatečně sportovní. Jinými slovy z, "definice" SUV a jeho určení nutně nevyplývá existence pohonu 4x4.

Je mi úplně fuk, jestli si někdo AWD koupí a nikdy bych si nedovolil kohokoliv označit za hlupáka proto, že kupuje, či nekupuje AWD.

0/0
9.3.2017 19:07

V79l20a33d19i79s54l81a80v 71B59u74r38y79š59e76k 1909462407444

možná byste se divil, jak autu, které má 1,8 tuny a výkon 120 kW se dokáže na každém povrchu zlepšit trakce pokud disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, samozrějmě nejvíc na sněhu, ale i v létě na mokru a o tom to je

+2/0
6.3.2017 18:35

J15i56ř97í 62M62a79t25ě63j 5664854867338

Řekl bych, že o tom to vůbec není. To nejsofistikovanější by mělo sedět vpředu za volantem. Ne vždy tomu tak je a potom nepomůže ani 4x4. AWD v případě SUV beru jako něco, co mi pomůže dojet v zimě až k chatě a ne něco, co mě bude tahat z prů.eru, když neumím řídit.

0/0
8.3.2017 21:26

V91l30a27d20i24s14l83a51v 74B89u96r96y68š34e78k 1519462447554

mělo by, mělo by sedět, ale jak chcete dokázat, že budeme všichni stejně dobří jako vy, někdo je prostě dobrej, jako vy a někdo je blbej, jako my a proto potřebujeme dobrý auto, který ho vytáhne z průseru, když neumí řídit

0/0
9.3.2017 17:21

J72i70ř96í 59S86m27e56t52a92n26a 7875959922488

A máš ho????4x4;-D;-D;-D

0/0
6.3.2017 18:57
Foto

M67i54r21o69s44l72a16v 94S64t53e18i58n38e37r 6838374783285

Mám 4x4 Yeti a v Alpách nic lepšího mít nemůžu. Na sněhu a ledu se správnými gumami (žádné Continentály) jezdíte skoro jako po suchém asfaltu.

0/0
6.3.2017 19:08

S21t22a25n36i41s42l10a62v 70R20o66s63e78c96k57ý 9385249221189

Nepsalo se tady náhodou nedávno, že "mamuti" SUV jsou slepá větev bez budoucnosti?

0/0
6.3.2017 17:36

J16i73r37i 60F18i27n87k 6117579887728

3008 je kompaktní SUV.

Tím SUV neobhajuji, já mám radši auta - ale to jen tak pro přesnost..

0/0
6.3.2017 17:39

J25a24n 97H76r82u76z21a 8364218219167

Se divím, že nevyhrálo nějaké auto na baterky když jsou teď spalováky na černé listině.:-P

0/0
6.3.2017 17:27

J73o61z48e40f 84H56r59i29c23i24š74i31n 4143890590146

Ten volant by mne štval. Ale jinak se mi to auto líbí, vypadá hodnotě, vypadá nově.

A jak jezdí? No obstojně jezdí navíc s grip controlem zvládne i led, sníh, písek a bláto se ctí. Dnes už to ve finále řeší jen fajnšmekr anebo když je to opravdu prú*er.

+1/0
6.3.2017 17:10

V97l47a40d84i20s89l55a94v 68B86u95r29y45š12e13k 1119122427224

předokolka nezvládne vůbec nic a žádnej kontrol jí nic nepomůže, to jsou jen takové reklamní triky

+1/0
6.3.2017 17:16

J87i29r32i 69F38i80n43k 6737969937208

A kolik jste s Grip Controlem najel?

Tady vidíte srovnání od Rasta Chvaly, který o autech něco ví a má něco najeto...

https://www.youtube.com/watch?v=QXgebN9qMrs

0/0
6.3.2017 17:42

O17n26d78ř77e73j 95N36o10v26á28k 9657794539889

Peugeot 3008 je automobil kategorie cross-over, tedy vůz na pomezí několika automobilových segmentů: SUV, jednoprostorového vozu a klasického hatchbacku. Ačkoliv ho automobilka Peugeot vydává za částečné SUV, není ho možné (alespoň do uvedení verze hybrid) pořídit s pohonem všech kol. Konstruktéři se tedy pokusili hendikep pohonu pouze předních kol dorovnat vylepšením protiprokluzového systému. V extrémních situacích dokáže systém Grip Control poslat všechnu sílu motoru na jedno kolo. Nicméně fyzika je neúprosná a ani sebelepší elektronika Vás ze závěje pravděpodobně nedostane!

0/0
6.3.2017 17:47

O36n23d27ř20e23j 72N87o90v11á39k 9807384189599

yzkoušel jsem v Itálii systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu a nová 3008 nebude výjimkou.

Test nového Peugeotu 3008 Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidný tempem svézt dolů. To jsme si na blátivé cestě vyzkoušeli. Nahoru už ale Peugeot musel po asfaltu.

0/0
6.3.2017 17:48

V50l46a91d61i84s61l69a27v 51B71u16r76y10š84e23k 1559182757434

podle mě dokáže grip control jen to co ostatní auta, prokluzující kolo přbrzdit, to umí i čtyřkolky a to nejen u přední, ale i u zadní nápravy, ty navíc umějí i rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, nedovedu si představit, jak by se technicky dal prenést točivý moment na jedno kolo a jaké by to mělo praktické využití, naopak, v případe prokluzu je potřeba prenést výkon i na neprokluzujíjí kolo, proto existují samosvorné diferenciály

0/0
6.3.2017 18:54

V42l25a62d32i60s34l15a28v 15B85u96r48y64š46e84k 1639332667794

s grip controlem jsem nenajel ani kilometr a ani žádný nenajedu, jednak jsem s francouzkými auty před lety skončil kvůli jejich pověstné poruchovosti a pak kupuji zásadně vozy s pohonem všech kol a ten zjevně francouzi udělat neumějí, tu elektroniku, jako je přibržďování vnitřních či prokluzujících kol mají samozřejmě i čtyřkolky a vězte, že pohánění obou náprav zlepšuje jízdní vlastnosti nejen v terénu podstatně víc než grip kontrol, jestli věříte na to, že předokolka dokáže jezdit stejně jako čtyřkolka, tak jste se jen stal obětí klamavé reklamy

0/0
6.3.2017 18:26

J27i82r71i 84F51i21n43k 6227869737448

No jistě, v letošním Dakaru vyhrály dvoukolky od Peueotu nad čtyřkolkami, ale vy víte líp.

Že vy děláte do autoprůmyslu...;-)

Jezdil jsem Octou II 4x4 tři roky a stejně to byla pořád nedotáčivá kráva jako ve dvoukolce...

0/0
6.3.2017 18:51

V91l63a46d94i92s95l27a84v 67B55u65r55y82š29e12k 1169682907464

si kupte SUV předokolku, jak myslíte, když to vyhrává, já raději zůstanu u své čtyřkolky

0/0
6.3.2017 19:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.