Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Evropským autem roku se stalo SUV, vítězem je Peugeot 3008

Vítězem prestižní ankety vyhlašované těsně před zahájením ženevského autosalonu se stal Peugeot 3008. Na druhém místě skončila Alfa Romeo Giulia, na třetím pak Mercedes-Benz třídy E.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M57i55r38o30s74l52a46v 32S81t95e97i18n23e53r 4820452240436

Takže vítězem je i Mitsubishi? Kdo to auto opravdu vyrábí?

0/0
8.3.2017 21:55

A18l77e42š 82B22e48n98e30š 3856645342217

Když od Peugeotu získala 307 titul Auto roku, taky se zprvu nezdálo, že to bude takovej průšvih se spolehlivostí. Tak že je z praxe vidět, že aby auto získalo titul, nebusí bejt zas tak moc povedený.

Bude se situace opakovat?

0/0
8.3.2017 16:36

J93i15ř73í 41S91c15h47w66a62c13h 8588904308286

hodnotí se auta, který se prodávají sotva pár měsíců, takže montovat do toho spolehlivost je poněkud "zavádějící" ;-)

0/0
8.3.2017 21:27
Foto

V57í69t71ě27z60s73l64a63v 24K62o18t 5214406937

Mám Peugeot 308 SW, na tachometru již přes 200 tkm a nikdy to auto nechtělo nic jiného než spotřební díly a náplně, jsem s ním velmi spokojen.

V širší rodině máme Peugeotů spoustu a nikdy nebyly žádné zásadní problémy, proto jsem i já šel do Peugeota, odrazován "Škodovkáři" (nic proti, mám i Fabii první generace a spokojenost).

Stačí se taky podívat, kolik jich v ČR jezdí, lidi si je určitě nekupují proto, že jsou to špatná auta.

+1/0
8.3.2017 8:50

T21o96m20á63š 19K43r96a77i32n58a 7284710514188

Taky jste si všimli, jak tuto anketu ovládají auta, která se pak v reálu projeví spíše jako podprůměrná? V porotě je 6 Britů, 6 Francouzů, 6 Italů, 6 Němců a 6 Španělů. Britové, Španělé a malé státy jsou spíš do počtu k lobingu a Francouzi s Italy a Němci si pěkně rozdělují mezi sebou - když pominu "úlitby bohům" - Prius, Ampera, Leaf, tak v novém miléniu Němci mají 6 aut roku, Francouzi 6 aut roku a Italové 3 (zdálo by se to možná málo, ale za těch 17 let udělal Fiat/Alfa asi tak 7 nových modelů, z nichž 7 bylo "na bedně") Všechno je politikaření, o skutečnou hodnotu těch aut už dávno nejde...

P.S. Nově ohlášený koncern PSA-Opel bude se svými 7 tituly v průběhu15 let nedostižný. Teď ještě, jestli to tak ocení nejen novináři, ale i ti zákazníci a pomohou mu vybřednout z červených čísel...

+3/0
7.3.2017 7:47

P65e43t45r 69M31a34r44š21á81l28e63k 9575112154379

Lobbing je tam určitě, na druhou strany Němci a Italové jsou dlouhodobě v automobilovém vývoji a inovacích na špici.

0/−1
7.3.2017 14:12

T24o23m18á28š 73K23r95a67i86n61a 7144830114358

Němci každopádně - i když jestli je to zrovna za tu dobu 7x oceněný Opel, je na zváženou. Ale Italové? To už nejmíň čtvrt století neplatí...

0/0
7.3.2017 14:39

P43e17t97r 11M72a35r48š62á49l62e51k 9845652584759

U Italů to neplatí v takovém rozsahu, jako v minulosti. Taky už nezískávají ocenění Auto roku tak často jako dřív. Ale když vezmeme to vaše poslední čtvrtstoletí, tak např. jako první uvedli na trh Common-rail, který naprosto změnil moderní diesely a měla ho Alfa 156, který za to dostala ocenění COTY.

0/0
8.3.2017 13:56

J38i11ř71í 49S76m88e53t68a75n80a 7135519302378

Kaďák prostě na to nemá;-D;-D;-D!

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M50i56r21o48s52l94a66v 59S73t10e79i93n17e24r 4170542480736

Kolik lidí zemře na jemný prach z tohoto Peugeota? Podle "vědců" z MIT v Evropě umře 1200 lidí ročně v důsledku vdechování prachu výhradně z výfuků VW.

Peugeotovi gratuluji ke koupi Opla. Opel měl před lety sice také problémy se spolehlivostí, je to ale přecejenom německé auto, jako i Ford z Leverkusenu u Kolína nad Rýnem. Kvalita i Opla se za poslední dekádu velmi zřetelně zlepšila, i když třeba na Škodu ještě nemají.

0/0
6.3.2017 18:53

J42a27k34u19b 28S28e51k58e14r16a 6366610946465

Na Škodu ma malo kdo :-)

0/0
6.3.2017 18:55
Foto

M93i93r73o80s48l43a44v 31S34t80e89i32n96e81r 4320932940746

To je pravda, potkávám tady v Bavorsku těch Škodovek stále víc. Včera stála před klinikou v Bad Endorfu zbrusu nová Škoda Okrávie RS, měla ještě na klapce vzadu něco jako V navíc. Opravdu fáro, přišli dva mlaďoši, nastartovali a nebylo skoro nic slyšet.

Mám Yeti, v okolí jich je hned snad 5, na silnici jsem jich mezi Mnichovem a Rosenheimem potkal nejméně 8.

Vloni se prodalo v Bavorsku víc Yeti, než BMW X3.

0/0
6.3.2017 19:02

J11i18r43i 15G29a95z18d46a 8154343704564

Ono to je také tím , že Němci berou škodovka jakou svou VW automobilku

0/−1
7.3.2017 8:48

J40i54r57i 31G88a11z87d54a 8594123794484

nemá? :-) nová astra parádní auto ,mokka nejprodávanější v segmentu , zafira skvělé vyvážené auto.Corsa. nové opely vydají velmi dobře. nevím z čeho porad plyne ta naše arogance ve spojitosti se Škodou.

0/0
7.3.2017 8:43

J53a52k69u83b 82S30e33k33e26r13a 6636230236105

A kde je Škodiak 8-o8-o

0/0
6.3.2017 18:50
Foto

M98i98r79o40s98l38a11v 38S71t52e26i72n21e74r 4620492270796

Škoda, že je tak podobný těm korejským autům, ale kvalita zpracování mu jistě pomůže k úspěchu.

0/0
6.3.2017 19:04

L28a42d27i74s46l16a66v 66K80a27l86o55u70s 7365966651830

Kdysi dávno jsem měl Peugeot. Tuto chybu již nikdy opakovat nebudu. Ostatně většina francouzských aut působí dojmem nahoře HUJ vespod FUJ. Teď jsem kolegovi měnil alternátor na Renaultu, skoro to působí, že konstruktéři to dělají schválně, nebo u toho nepoužívají mozek. Článek zajímavý, auto působivé, marketingová chvála vynesená do oblak, ale jako auto bych si to nikdy nekoupil.

+5/−1
6.3.2017 18:42
Foto

M83i89r45o87s78l48a53v 72S39t84e53i29n93e60r 4720862900126

Ten Peugeot se prodává také jako Mitsubishi. Stejný šrot.

0/0
6.3.2017 19:12

D47a47n58i80e10l 21K66r21o36n91e64r 7854584906927

To je nejaky prehled nepeknych aut, ne? V kazde kategorii...

+1/−1
6.3.2017 18:28

O87n16d78r89a 81M61a57r42a83d10a 7270863277364

Na designu je jasně vidět, že se všichni snaží lézt do zadku Číňanům. Takový tvarový myšmaš to se jen tak nevidí (krom hraček z vietnamské tržnice).8-o

U mě teda letos vyhrála GiuliaV a to nejsem žádný alfista.

+3/−1
6.3.2017 18:19

J54i57ř70í 26M17a13t15ě21j 5964984437508

Za tu Alfu plusko, ale jinak si opravdu nemyslím, že někdo někomu někam leze. Auto by prostě mělo být o "dizajnu" a ten je o emocích. Emoce, to je třeba to, co mi naprosto chybí u VW a škodovky. Ta auta jsou naprosto bez emocí, nudná, až unylá. Neříkám, že špatná, nebo škaredá. Ještě jsem neviděl nikoho, kdo by se na ulici ohlédl za Škodovkou. A vůbec to není o cenovce.

0/0
8.3.2017 21:35

O41n89d72ř72e27j 27F42r92a11n94c 4869371988

SUV bez 4x4? Dost o ničem Rv

+4/−2
6.3.2017 17:46

J19i59ř40í 79S90c28h58w18a77c52h 8918474978406

a k čemu typický zájemce o SUV 4x4 ve městě (a na běžné silnici) využije? Takhle alespoň netahá zbytečně ten metrák navíc. Už tak je to díky hmotnosti a aerodynamickému odporu "darmožrout" ;-)

+3/0
6.3.2017 18:14

V64l48a40d44i61s81l77a56v 46B45u84r66y76š55e37k 1629802397524

ale využije, to byste se divil, jak moc využije, rozhodně SUV bez pohonu všech kol jaksi postádá smysl, každá automobilka dělá verzi s předním pohonem pro lidi, kteří chtějí dělat machra, ale nemají moc peněz, ale že někdo dělá SUV jen s předohrabem a oblbuje lidí, že elektronika, kterou mají všechna auta jim pohon 4x4 vynahradí, je vcelku rarita

+1/−1
6.3.2017 18:30

J83i24r11i 19F34i68n98k 6347909107208

Kolik majitelů SUV ve skutečnosti 4x4 potřebuje? Málo kdo.

Sám jsem měl služební octu II 4x4 - firma nám je koupila protože jezdíme často polňačky - a klidně řeknu že jsem 4x4 nevyužil nikdy.

Jen někteří mají pocit že bez 4x4 se ani nerozjedou při prvním sněhu..

+2/0
6.3.2017 18:48

O80n54d67ř19e63j 50F19r57a87n95c 4449691288

Kontrola trakce je i na mokru úplně o něčem jiném. Pokud si kupuju SUV, nemá smysl bez pohonu 4x4.

0/−1
6.3.2017 18:51

V94l27a18d49i12s71l41a66v 35B69u51r13y11š66e10k 1909772677764

tak oktávka není dvoutunové SUV s motorem 150 kW, do oktávky dávat 4x4 je kravina, tam to je fakt asi dobrý jen na ten sníh

0/0
6.3.2017 18:58

J47i22ř76í 84S42c85h54w26a81c36h 8718434298736

tak toto SUV má do dvou tun taky hodně daleko, s motory 1.2-1.6 co tam dávají nebude těžší než Octavia s dvoulitrem. Takže ano 4x4 je v naprosté většíně jeho uživatelům naprosto na prd.

0/0
6.3.2017 19:47

V90l60a45d71i64s63l71a15v 92B72u14r65y47š32e82k 1839872467924

tak z tohoto pohledu je na prd spousta věcí, klimatizace, zimní pneumatiky, ABS, posilovač brzd a řízení, vyřívaná zrcátka, mlhovky, ESP a spousta jiných věcí je úplně stejně na prd, jako pohon všech kol

0/0
7.3.2017 8:22

P42e13t27r 13M48a49r71š64á59l64e81k 9915822964869

A nechcete to nechat na zákaznících, jestli to využijí?

0/0
7.3.2017 14:09

J29i39ř38í 57M58a93t84ě85j 5754144307778

Neoblbuje, to jen vy nechápete rozdíl mezi SUV a offroad. Je to hloupost uživatelů, kteří si pořídí SUV a chtějí mít pocit, že dostali tank.

0/0
8.3.2017 21:18

V23l49a33d18i31s15l95a96v 90B17u72r98y78š31e60k 1539112547324

no na světě jsou lidé hloupí, kteří rozdíl nechápou a jezdí ve čtyřkolkách, pak jsou lidé chytří, ti si koupí SUV předokolku, protože rozdíl chápou, ale si myslím, že je to každého věc, co si kdo koupí

0/0
9.3.2017 17:27

J42i11ř87í 66M11a90t14ě48j 5154224727888

Blábolíte hlouposti a evidentně máte problém porozumět psanému textu. Tak to zkusím ještě jednou.

SUV prostě není off road a proto není nezbytně nutné, aby bylo vybaveno pohonem 4x4. Mimo to 99,9% SUV nikdy asfaltovou silnici neopustí.

SUV je zkratka pro Sport utility vehicle, tedy sportovní užitkové vozidlo a někdo zkrátka považuje předokolku za dostatečně sportovní. Jinými slovy z, "definice" SUV a jeho určení nutně nevyplývá existence pohonu 4x4.

Je mi úplně fuk, jestli si někdo AWD koupí a nikdy bych si nedovolil kohokoliv označit za hlupáka proto, že kupuje, či nekupuje AWD.

0/0
9.3.2017 19:07

V55l88a55d86i78s82l60a60v 24B69u56r62y20š17e32k 1619612137764

možná byste se divil, jak autu, které má 1,8 tuny a výkon 120 kW se dokáže na každém povrchu zlepšit trakce pokud disponuje sofistikovaným pohonem všech kol, samozrějmě nejvíc na sněhu, ale i v létě na mokru a o tom to je

+2/0
6.3.2017 18:35

J22i76ř34í 98M27a69t47ě78j 5854884147188

Řekl bych, že o tom to vůbec není. To nejsofistikovanější by mělo sedět vpředu za volantem. Ne vždy tomu tak je a potom nepomůže ani 4x4. AWD v případě SUV beru jako něco, co mi pomůže dojet v zimě až k chatě a ne něco, co mě bude tahat z prů.eru, když neumím řídit.

0/0
8.3.2017 21:26

V39l88a25d68i59s72l19a87v 64B54u64r75y54š32e14k 1169492767444

mělo by, mělo by sedět, ale jak chcete dokázat, že budeme všichni stejně dobří jako vy, někdo je prostě dobrej, jako vy a někdo je blbej, jako my a proto potřebujeme dobrý auto, který ho vytáhne z průseru, když neumí řídit

0/0
9.3.2017 17:21

J90i52ř11í 64S65m93e37t52a19n65a 7155359602968

A máš ho????4x4;-D;-D;-D

0/0
6.3.2017 18:57
Foto

M10i18r83o34s28l28a52v 31S23t60e52i27n60e89r 4380142920236

Mám 4x4 Yeti a v Alpách nic lepšího mít nemůžu. Na sněhu a ledu se správnými gumami (žádné Continentály) jezdíte skoro jako po suchém asfaltu.

0/0
6.3.2017 19:08

S19t44a81n13i33s49l48a34v 67R30o17s32e97c60k37ý 9335449651979

Nepsalo se tady náhodou nedávno, že "mamuti" SUV jsou slepá větev bez budoucnosti?

0/0
6.3.2017 17:36

J79i87r79i 44F81i67n75k 6467479507158

3008 je kompaktní SUV.

Tím SUV neobhajuji, já mám radši auta - ale to jen tak pro přesnost..

0/0
6.3.2017 17:39

J38a57n 22H87r73u70z67a 8944258699257

Se divím, že nevyhrálo nějaké auto na baterky když jsou teď spalováky na černé listině.:-P

0/0
6.3.2017 17:27

J82o45z49e97f 73H22r28i58c40i81š16i15n 4413850840986

Ten volant by mne štval. Ale jinak se mi to auto líbí, vypadá hodnotě, vypadá nově.

A jak jezdí? No obstojně jezdí navíc s grip controlem zvládne i led, sníh, písek a bláto se ctí. Dnes už to ve finále řeší jen fajnšmekr anebo když je to opravdu prú*er.

+1/0
6.3.2017 17:10

V26l14a52d60i68s89l84a62v 40B85u60r19y31š93e86k 1529192167274

předokolka nezvládne vůbec nic a žádnej kontrol jí nic nepomůže, to jsou jen takové reklamní triky

+1/0
6.3.2017 17:16

J22i48r65i 96F60i62n12k 6117169647458

A kolik jste s Grip Controlem najel?

Tady vidíte srovnání od Rasta Chvaly, který o autech něco ví a má něco najeto...

https://www.youtube.com/watch?v=QXgebN9qMrs

0/0
6.3.2017 17:42

O92n39d43ř87e60j 88N83o83v40á83k 9297444559239

Peugeot 3008 je automobil kategorie cross-over, tedy vůz na pomezí několika automobilových segmentů: SUV, jednoprostorového vozu a klasického hatchbacku. Ačkoliv ho automobilka Peugeot vydává za částečné SUV, není ho možné (alespoň do uvedení verze hybrid) pořídit s pohonem všech kol. Konstruktéři se tedy pokusili hendikep pohonu pouze předních kol dorovnat vylepšením protiprokluzového systému. V extrémních situacích dokáže systém Grip Control poslat všechnu sílu motoru na jedno kolo. Nicméně fyzika je neúprosná a ani sebelepší elektronika Vás ze závěje pravděpodobně nedostane!

0/0
6.3.2017 17:47

O52n38d72ř76e51j 29N54o32v63á89k 9227724939469

yzkoušel jsem v Itálii systém Grip Control, který u některých svých modelů Peugeot používá už delší dobu a nová 3008 nebude výjimkou.

Test nového Peugeotu 3008 Příplatkový pomocník se ovládá pomocí otočného voliče, kterým se vybírá jeden z několika režimů pro jízdu mimo asfalt. Následně se upravuje hlavně chování systému ESP, aby se auto lépe potýkalo s nepříznivým povrchem.

Součástí tohoto systému je nově i další funkce v podobě asistentu pro plynulé sjíždění svahů, u kterého lze nastavit rychlost sjíždění a pak se s pomocí ABS nechat klidný tempem svézt dolů. To jsme si na blátivé cestě vyzkoušeli. Nahoru už ale Peugeot musel po asfaltu.

0/0
6.3.2017 17:48

V42l56a50d28i65s79l33a58v 18B25u39r50y58š79e71k 1389602597814

podle mě dokáže grip control jen to co ostatní auta, prokluzující kolo přbrzdit, to umí i čtyřkolky a to nejen u přední, ale i u zadní nápravy, ty navíc umějí i rozdělit točivý moment mezi přední a zadní nápravu, nedovedu si představit, jak by se technicky dal prenést točivý moment na jedno kolo a jaké by to mělo praktické využití, naopak, v případe prokluzu je potřeba prenést výkon i na neprokluzujíjí kolo, proto existují samosvorné diferenciály

0/0
6.3.2017 18:54

V23l30a77d82i65s60l51a91v 64B65u66r46y41š43e61k 1299492717554

s grip controlem jsem nenajel ani kilometr a ani žádný nenajedu, jednak jsem s francouzkými auty před lety skončil kvůli jejich pověstné poruchovosti a pak kupuji zásadně vozy s pohonem všech kol a ten zjevně francouzi udělat neumějí, tu elektroniku, jako je přibržďování vnitřních či prokluzujících kol mají samozřejmě i čtyřkolky a vězte, že pohánění obou náprav zlepšuje jízdní vlastnosti nejen v terénu podstatně víc než grip kontrol, jestli věříte na to, že předokolka dokáže jezdit stejně jako čtyřkolka, tak jste se jen stal obětí klamavé reklamy

0/0
6.3.2017 18:26

J49i18r79i 95F87i53n21k 6717949957238

No jistě, v letošním Dakaru vyhrály dvoukolky od Peueotu nad čtyřkolkami, ale vy víte líp.

Že vy děláte do autoprůmyslu...;-)

Jezdil jsem Octou II 4x4 tři roky a stejně to byla pořád nedotáčivá kráva jako ve dvoukolce...

0/0
6.3.2017 18:51

V48l59a70d23i24s74l14a95v 89B45u51r59y54š75e51k 1639872587934

si kupte SUV předokolku, jak myslíte, když to vyhrává, já raději zůstanu u své čtyřkolky

0/0
6.3.2017 19:00







Najdete na iDNES.cz