Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Spolupráce s místním koncernem Tata je přitom klíčová a to i přesto, že Škoda prostředí v Indii již dlouhou dobu zná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e37t16r 48S79i57m83e40k 6841283729584

se divím, že nikdo pro indii neoprášil drabanta. 3 měsíce pobytu v Indii a vidím, že to auto by tam pasovalo

0/0
10.5.2017 12:59

J89a12n 87M85a77l10ý 1665199414568

Já bych jim sundal cenu na minimum, možná i pod výrobní cenu. O to víc bych napálil ceny tady v Evropě, resp. v ČR a do zpráv dal informaci, že Češi to tak vlastně chtějí a odpovídá to jejich trhu.

+1/0
12.3.2017 16:06

V28l96a30d60i41m67í36r 32H59a25v41r67á89n54e95k 7266896700307

Zkusil bych to co doma...výrazně zdražit! :-/R^

0/0
11.3.2017 22:54
Foto

M16a48r97e33k 76C35e39r71n27y 5888176247

Ovsem tech deset procent bohatsich dela pomalu stejny pocet jako obyvatel stredni evropy.

+1/0
11.3.2017 18:49

J98a57r59o19s19l27a28v 25Z25a14h61r67a56d27n32í22č42e88k 7615190954871

Nj, když už "Škoda" neumí vyrobit levné, jednoduché a spolehlivé auto pro chudý lid, není čemu se divit, Indové nebudou jezdit kvůli každé kravině do servisu se napíchnout na diagnostiku, na to nemají a podle mě je to také škoda vyhozených peněz za tyhle moderní předražené křusky s malou životností.

+1/0
11.3.2017 15:29

M34a17r30t72i53n 35K12a95r18á43s52e11k 9418193398458

No nevim, skodovky jsou dneska tak levne jako nikdy drive, tak kde je problem?

+2/0
12.3.2017 16:50

J86a97r70o54s15l12a85v 40Z76a59h13r26a38d38n37í96č27e20k 7325520884451

Za celou životnost seberou dost korunek, takže levné nejsou ani omylem, tyhle "škodovky" nebudou jezdit bez drahého servisu. Celkově staré dobré české Škodovky nás ještě i přežijí.

0/0
14.3.2017 15:45

J73a92n 23M29a94l28ý 3242552842225

Taková Fabia 1 v sedanu a výbavě junior by asi měla úspěch. Jenže automobilky už ani na nenáročných trzích nechtějí prodávat věčná auta co vydrží jezdit 20-30 let. Např. Fiat je velice úspěšný v Jižní Americe. Model Linea byl pro tento trh vyvinutý a pak se krátce prodával za zajímavé ceny i v EU. Dimenzování podvozku bylo úžasné v porovnání s evropskými standardy.

+4/0
11.3.2017 8:47
Foto

J82a96n 11Č62e48r50m82á31k 4309898955937

hmmm a co tam začít se starou dobrou felicií?... Nákresy a plány ještě jistě mají... A možná i formy...

Ostatně, brouk se v Mexicu dělal ještě přede pár lety, proč podobnou strategii nepřenést do Indie v podání byť osekané felicie?...

+4/0
11.3.2017 8:35

J31a84n 66M79a15l54ý 3822312852865

To už je moc starý model....Tak před 15 lety...

0/0
11.3.2017 8:48

J56a50n 33S76o40u84k17u67p 1254314736895

Ne, to by neuspělo, oni nepotřebují ́šrot ́, chtějí za rozumné prachy rozumné auto. Že malé? Ono je to jaksi logické, vzhledem k tomu, jak u nich vypadá běžný provoz.

0/0
11.3.2017 17:40
Foto

J43a41n 36Č73e58r76m36á11k 4319988495797

no, považoval byste novou felícii za šrot?... I u nás by to stále ještě bylo zajímavé auto a navíc se vyráběla ve více karosářských verzích a drobní živnostníci na ni dlouho nedali dopustit...

0/0
11.3.2017 18:48

J70a38n 62S25o22u69k71u63p 1364954496595

To není vůbec o tom, jestli je to šrot nebo ne. Evropské automobilky nemůžou konkurovat Mahindře a Tatě, cesta musí vést uplně jinudy. V Suzuki to odhadli dobře - malé, levné, ale přesto poměrně solidně vybavená auta, měkký podvozek, menší kufr, základní motorizace.

0/0
11.3.2017 19:45

M39a70r20t97i24n 62K74a74r29á41s51e34k 9528413948168

Ano felicii i novou bych povazoval za srot. Navic by nevysla o moc levnejsi nez jine moderni auta (resp rozdil by nestal za to)...

0/0
12.3.2017 16:52

V93l84a64d57i11m52í16r 12R32e90t55t54i58n20g63e46r 5915756445875

No asi by se měli podívat co rozjezdilo Evropany. Poválečné Němce Volskwagen Brouk, Francouze Citroen 2CV kachna, Italy Fiat 500 Topolino, Čechoslováky Škoda Popular liduška

+6/0
10.3.2017 21:39

M66i38r85e68k 33G74a60j39e85r 5371716809730

"Tamní automobilový trh patří k nejrychleji rostoucím na světě" - takze se staci podivat, ktere vozy se v poslednich letech nejvic prodavaji a hned musi vedet, co vyvinout a vyrabet. Jestli tuhle prilezitost propasnou, tak jedine kvuli mimoradne neschopnosti. Jak je videt, jsou vyrobci, kterym se dari velmi dobre.

+2/0
10.3.2017 19:21

A64n69t50o40n91í58n 85S64e17b74e33r17a 7293258190769

Jak už jsem tu psal. Když vyrobí simply clever car, které bude jezdit 40 let a půjde orpavit šroubovákem a kamenem, tak mají v Indii úspěch zaručený....[>-]

+8/0
10.3.2017 19:17

J14a42n 76M96a17l49ý 3642982952335

To už automobilky nechtějí... moc dlouhá životnost = nižší potenciál obchodu.

0/0
11.3.2017 8:49

M36i91r75e25k 93G29a73j80e92r 5491226159980

Tak to spatne pocitaji. V Indii by to naopak znamenalo velky potencial.

0/0
11.3.2017 16:59
Foto

M27i57r33o58s63l62a61v 14S59t50e61i80n94e94r 4820652250146

Dlouhou tradici má v Indii JAWA. Motory Jawa 350 poháněly mnoho tuk-tuků, tříkolek s maximální rychlostí 50 km/h.

V Indii by byl jistě výhodný vzduchem chlazený motor, už pro tu jednoduchost- bez hadiček a bez netěsností. U nás to bývala Tatra, která měla od dvouválců po osmiválce bohatou zkušenost se vzdušným chlazením.

Další indický problém je monsůn- na silnici bývá i pár centimetrů vody, motory zhasínají, když voda šplíchne na rozdělovač. Takže vodovzdornost musí být lepší, než v Evropě.

+4/0
10.3.2017 18:26

M51i44r67e32k 93G87a90j79e13r 5421486319680

Takze jakysi trabant. Vzduchem chlazeny a karoserie z plastu.

+1/0
10.3.2017 19:22

O63d97s42t58r49a83n89ě11n46ý 44U28ž76i50v24a44t98e34l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.3.2017 8:20
Foto

J90a24n 77Č45e70r70m40á94k 4639448675827

možná by měl v Indii úspěch... Kdo ví, třeba ho tam někdo začne brzy vyrábět... Jen by asi museli vylepšit emise... :-)

0/0
11.3.2017 8:32

M58i28r65e37k 81G96a82j61e45r 5431816349130

Takove motory samozrejme davno jsou. Na ty, co v trabantu spalovaly olej, zapomente.

0/0
11.3.2017 17:00
Foto

M14i98r49o55s52l73a56v 79S78t50e34i52n33e91r 4370112630846

Z plastů a elastů byly jenom krovky, pod nimi čile rezavěly plechové úhelníky.

Dnes přichází v úvahu výhradně čtyřtakt, v Indii nejspíš bude stačit krátkozdvihový OHV, atmosférický, výrobně nejlevnější bude nejspíš krátký dvouválec v řadě, pak se vejde naležato vpředu pod kapotu i s převodovkou a rozvodovkou.Obsah by měl být podobný, jako tradiční indický President, t.j. 1,4 litru.

Elektronické řízení je dnes za pakatel, tím lze i vibrace zklidnit a spotřebu optimalizovat.

0/0
11.3.2017 18:27
Foto

M48i32r27o86s25l62a48v 68S26t60e47i87n57e41r 4520412650706

K tomu motoru:

podčtvercový motor, t.j. zdvih kratší, než vrtání, snižuje výšku mezi olejovou vanou a krytem hlavy. Pokud je vačková hřídel v karteru, je dobře mazaná, poháněná ozubenými koly a tím velmi trvanlivá.

Táhla k ventilům jsou kratší, tím i jejich hmota lehčí, motor snáší i vyšší otáčky dobře. Takže takový motor je něco mezi klasickým OHV a OHC, při nižších nákladech.

0/0
11.3.2017 18:40

H90o48n20z70a 20T12a78r 3779412834572

Dvoutakt Francouzské Sherco splňující normy Euro 4.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992

0/0
11.3.2017 22:44



Najdete na iDNES.cz