Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Spolupráce s místním koncernem Tata je přitom klíčová a to i přesto, že Škoda prostředí v Indii již dlouhou dobu zná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P27e59t28r 72S47i90m89e70k 6281203689884

se divím, že nikdo pro indii neoprášil drabanta. 3 měsíce pobytu v Indii a vidím, že to auto by tam pasovalo

0/0
10.5.2017 12:59

J93a14n 28M79a89l40ý 1275259614428

Já bych jim sundal cenu na minimum, možná i pod výrobní cenu. O to víc bych napálil ceny tady v Evropě, resp. v ČR a do zpráv dal informaci, že Češi to tak vlastně chtějí a odpovídá to jejich trhu.

+1/0
12.3.2017 16:06

V67l86a13d97i45m37í41r 72H36a72v48r92á35n88e75k 7366966880977

Zkusil bych to co doma...výrazně zdražit! :-/R^

0/0
11.3.2017 22:54
Foto

M48a36r14e13k 40C26e33r22n43y 5388686367

Ovsem tech deset procent bohatsich dela pomalu stejny pocet jako obyvatel stredni evropy.

+1/0
11.3.2017 18:49

J52a29r84o91s41l68a49v 54Z61a38h55r83a95d50n11í77č38e13k 7635430384261

Nj, když už "Škoda" neumí vyrobit levné, jednoduché a spolehlivé auto pro chudý lid, není čemu se divit, Indové nebudou jezdit kvůli každé kravině do servisu se napíchnout na diagnostiku, na to nemají a podle mě je to také škoda vyhozených peněz za tyhle moderní předražené křusky s malou životností.

+1/0
11.3.2017 15:29

M22a16r62t82i72n 81K22a25r96á43s66e45k 9948723508968

No nevim, skodovky jsou dneska tak levne jako nikdy drive, tak kde je problem?

+2/0
12.3.2017 16:50

J43a67r56o44s45l20a79v 30Z16a89h24r54a82d40n74í35č97e35k 7165770384571

Za celou životnost seberou dost korunek, takže levné nejsou ani omylem, tyhle "škodovky" nebudou jezdit bez drahého servisu. Celkově staré dobré české Škodovky nás ještě i přežijí.

0/0
14.3.2017 15:45

J46a40n 21M27a59l54ý 3372372412695

Taková Fabia 1 v sedanu a výbavě junior by asi měla úspěch. Jenže automobilky už ani na nenáročných trzích nechtějí prodávat věčná auta co vydrží jezdit 20-30 let. Např. Fiat je velice úspěšný v Jižní Americe. Model Linea byl pro tento trh vyvinutý a pak se krátce prodával za zajímavé ceny i v EU. Dimenzování podvozku bylo úžasné v porovnání s evropskými standardy.

+4/0
11.3.2017 8:47
Foto

J94a85n 93Č80e12r35m42á75k 4829668665417

hmmm a co tam začít se starou dobrou felicií?... Nákresy a plány ještě jistě mají... A možná i formy...

Ostatně, brouk se v Mexicu dělal ještě přede pár lety, proč podobnou strategii nepřenést do Indie v podání byť osekané felicie?...

+4/0
11.3.2017 8:35

J66a68n 40M47a69l66ý 3712682842715

To už je moc starý model....Tak před 15 lety...

0/0
11.3.2017 8:48

J89a12n 98S78o68u12k56u45p 1864274516695

Ne, to by neuspělo, oni nepotřebují ́šrot ́, chtějí za rozumné prachy rozumné auto. Že malé? Ono je to jaksi logické, vzhledem k tomu, jak u nich vypadá běžný provoz.

0/0
11.3.2017 17:40
Foto

J78a48n 13Č54e13r52m94á81k 4239988745147

no, považoval byste novou felícii za šrot?... I u nás by to stále ještě bylo zajímavé auto a navíc se vyráběla ve více karosářských verzích a drobní živnostníci na ni dlouho nedali dopustit...

0/0
11.3.2017 18:48

J73a51n 85S22o84u69k64u71p 1834334956915

To není vůbec o tom, jestli je to šrot nebo ne. Evropské automobilky nemůžou konkurovat Mahindře a Tatě, cesta musí vést uplně jinudy. V Suzuki to odhadli dobře - malé, levné, ale přesto poměrně solidně vybavená auta, měkký podvozek, menší kufr, základní motorizace.

0/0
11.3.2017 19:45

M80a32r65t40i29n 46K78a48r88á96s89e90k 9448253638298

Ano felicii i novou bych povazoval za srot. Navic by nevysla o moc levnejsi nez jine moderni auta (resp rozdil by nestal za to)...

0/0
12.3.2017 16:52

V13l58a89d37i94m15í27r 25R43e60t27t62i78n84g54e52r 5215726795855

No asi by se měli podívat co rozjezdilo Evropany. Poválečné Němce Volskwagen Brouk, Francouze Citroen 2CV kachna, Italy Fiat 500 Topolino, Čechoslováky Škoda Popular liduška

+6/0
10.3.2017 21:39

M48i32r51e82k 43G17a51j81e69r 5111796389660

"Tamní automobilový trh patří k nejrychleji rostoucím na světě" - takze se staci podivat, ktere vozy se v poslednich letech nejvic prodavaji a hned musi vedet, co vyvinout a vyrabet. Jestli tuhle prilezitost propasnou, tak jedine kvuli mimoradne neschopnosti. Jak je videt, jsou vyrobci, kterym se dari velmi dobre.

+2/0
10.3.2017 19:21

A27n86t74o86n11í93n 81S73e65b57e55r92a 7273818730589

Jak už jsem tu psal. Když vyrobí simply clever car, které bude jezdit 40 let a půjde orpavit šroubovákem a kamenem, tak mají v Indii úspěch zaručený....[>-]

+8/0
10.3.2017 19:17

J85a44n 68M56a85l16ý 3382972922195

To už automobilky nechtějí... moc dlouhá životnost = nižší potenciál obchodu.

0/0
11.3.2017 8:49

M17i68r37e78k 55G27a91j96e72r 5251876229980

Tak to spatne pocitaji. V Indii by to naopak znamenalo velky potencial.

0/0
11.3.2017 16:59
Foto

M78i87r63o44s71l73a40v 61S43t59e79i53n38e97r 4610322170556

Dlouhou tradici má v Indii JAWA. Motory Jawa 350 poháněly mnoho tuk-tuků, tříkolek s maximální rychlostí 50 km/h.

V Indii by byl jistě výhodný vzduchem chlazený motor, už pro tu jednoduchost- bez hadiček a bez netěsností. U nás to bývala Tatra, která měla od dvouválců po osmiválce bohatou zkušenost se vzdušným chlazením.

Další indický problém je monsůn- na silnici bývá i pár centimetrů vody, motory zhasínají, když voda šplíchne na rozdělovač. Takže vodovzdornost musí být lepší, než v Evropě.

+4/0
10.3.2017 18:26

M56i91r92e23k 14G80a57j90e78r 5521636869750

Takze jakysi trabant. Vzduchem chlazeny a karoserie z plastu.

+1/0
10.3.2017 19:22

J96a81r83o40s67l87a86v 43P65e22l73d85a

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.3.2017 8:20
Foto

J34a42n 66Č72e21r32m48á30k 4779398405827

možná by měl v Indii úspěch... Kdo ví, třeba ho tam někdo začne brzy vyrábět... Jen by asi museli vylepšit emise... :-)

0/0
11.3.2017 8:32

M15i62r34e60k 18G49a66j94e31r 5721436709440

Takove motory samozrejme davno jsou. Na ty, co v trabantu spalovaly olej, zapomente.

0/0
11.3.2017 17:00
Foto

M89i13r90o64s69l34a71v 93S38t56e98i76n41e36r 4530562690316

Z plastů a elastů byly jenom krovky, pod nimi čile rezavěly plechové úhelníky.

Dnes přichází v úvahu výhradně čtyřtakt, v Indii nejspíš bude stačit krátkozdvihový OHV, atmosférický, výrobně nejlevnější bude nejspíš krátký dvouválec v řadě, pak se vejde naležato vpředu pod kapotu i s převodovkou a rozvodovkou.Obsah by měl být podobný, jako tradiční indický President, t.j. 1,4 litru.

Elektronické řízení je dnes za pakatel, tím lze i vibrace zklidnit a spotřebu optimalizovat.

0/0
11.3.2017 18:27
Foto

M77i70r16o32s71l66a57v 21S90t60e55i48n59e76r 4200582440926

K tomu motoru:

podčtvercový motor, t.j. zdvih kratší, než vrtání, snižuje výšku mezi olejovou vanou a krytem hlavy. Pokud je vačková hřídel v karteru, je dobře mazaná, poháněná ozubenými koly a tím velmi trvanlivá.

Táhla k ventilům jsou kratší, tím i jejich hmota lehčí, motor snáší i vyšší otáčky dobře. Takže takový motor je něco mezi klasickým OHV a OHC, při nižších nákladech.

0/0
11.3.2017 18:40

H15o50n50z64a 75T52a30r 3669262234732

Dvoutakt Francouzské Sherco splňující normy Euro 4.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992

0/0
11.3.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.