Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Spolupráce s místním koncernem Tata je přitom klíčová a to i přesto, že Škoda prostředí v Indii již dlouhou dobu zná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P68e47t53r 34S93i50m43e16k 6431443279644

se divím, že nikdo pro indii neoprášil drabanta. 3 měsíce pobytu v Indii a vidím, že to auto by tam pasovalo

0/0
10.5.2017 12:59

J49a52n 24M52a96l81ý 1835179714398

Já bych jim sundal cenu na minimum, možná i pod výrobní cenu. O to víc bych napálil ceny tady v Evropě, resp. v ČR a do zpráv dal informaci, že Češi to tak vlastně chtějí a odpovídá to jejich trhu.

+1/0
12.3.2017 16:06

V48l81a11d39i81m39í50r 96H80a82v67r88á30n43e58k 7866666240707

Zkusil bych to co doma...výrazně zdražit! :-/R^

0/0
11.3.2017 22:54
Foto

M16a32r79e23k 66C39e53r65n68y 5558816397

Ovsem tech deset procent bohatsich dela pomalu stejny pocet jako obyvatel stredni evropy.

+1/0
11.3.2017 18:49

J79a38r98o71s33l63a68v 13Z65a45h63r43a95d60n31í80č93e19k 7245680454651

Nj, když už "Škoda" neumí vyrobit levné, jednoduché a spolehlivé auto pro chudý lid, není čemu se divit, Indové nebudou jezdit kvůli každé kravině do servisu se napíchnout na diagnostiku, na to nemají a podle mě je to také škoda vyhozených peněz za tyhle moderní předražené křusky s malou životností.

+1/0
11.3.2017 15:29

M17a67r68t43i98n 37K72a80r51á97s53e20k 9188903448868

No nevim, skodovky jsou dneska tak levne jako nikdy drive, tak kde je problem?

+2/0
12.3.2017 16:50

J63a13r55o66s49l85a26v 78Z69a78h32r83a73d45n66í69č21e24k 7315400124881

Za celou životnost seberou dost korunek, takže levné nejsou ani omylem, tyhle "škodovky" nebudou jezdit bez drahého servisu. Celkově staré dobré české Škodovky nás ještě i přežijí.

0/0
14.3.2017 15:45

J63a40n 40M84a93l64ý 3892852512395

Taková Fabia 1 v sedanu a výbavě junior by asi měla úspěch. Jenže automobilky už ani na nenáročných trzích nechtějí prodávat věčná auta co vydrží jezdit 20-30 let. Např. Fiat je velice úspěšný v Jižní Americe. Model Linea byl pro tento trh vyvinutý a pak se krátce prodával za zajímavé ceny i v EU. Dimenzování podvozku bylo úžasné v porovnání s evropskými standardy.

+4/0
11.3.2017 8:47
Foto

J46a17n 55Č21e23r78m26á30k 4519888735307

hmmm a co tam začít se starou dobrou felicií?... Nákresy a plány ještě jistě mají... A možná i formy...

Ostatně, brouk se v Mexicu dělal ještě přede pár lety, proč podobnou strategii nepřenést do Indie v podání byť osekané felicie?...

+4/0
11.3.2017 8:35

J15a88n 16M15a41l82ý 3972932692135

To už je moc starý model....Tak před 15 lety...

0/0
11.3.2017 8:48

J83a73n 48S24o36u63k91u61p 1884824366915

Ne, to by neuspělo, oni nepotřebují ́šrot ́, chtějí za rozumné prachy rozumné auto. Že malé? Ono je to jaksi logické, vzhledem k tomu, jak u nich vypadá běžný provoz.

0/0
11.3.2017 17:40
Foto

J47a66n 89Č55e56r42m97á11k 4889238255437

no, považoval byste novou felícii za šrot?... I u nás by to stále ještě bylo zajímavé auto a navíc se vyráběla ve více karosářských verzích a drobní živnostníci na ni dlouho nedali dopustit...

0/0
11.3.2017 18:48

J35a50n 77S87o33u17k86u57p 1694424336815

To není vůbec o tom, jestli je to šrot nebo ne. Evropské automobilky nemůžou konkurovat Mahindře a Tatě, cesta musí vést uplně jinudy. V Suzuki to odhadli dobře - malé, levné, ale přesto poměrně solidně vybavená auta, měkký podvozek, menší kufr, základní motorizace.

0/0
11.3.2017 19:45

M71a97r51t61i38n 89K98a89r92á22s51e49k 9258843358658

Ano felicii i novou bych povazoval za srot. Navic by nevysla o moc levnejsi nez jine moderni auta (resp rozdil by nestal za to)...

0/0
12.3.2017 16:52

V95l68a24d69i57m15í88r 84R85e13t37t81i94n78g32e14r 5435176825575

No asi by se měli podívat co rozjezdilo Evropany. Poválečné Němce Volskwagen Brouk, Francouze Citroen 2CV kachna, Italy Fiat 500 Topolino, Čechoslováky Škoda Popular liduška

+6/0
10.3.2017 21:39

M89i46r72e97k 24G34a49j22e98r 5381726479800

"Tamní automobilový trh patří k nejrychleji rostoucím na světě" - takze se staci podivat, ktere vozy se v poslednich letech nejvic prodavaji a hned musi vedet, co vyvinout a vyrabet. Jestli tuhle prilezitost propasnou, tak jedine kvuli mimoradne neschopnosti. Jak je videt, jsou vyrobci, kterym se dari velmi dobre.

+2/0
10.3.2017 19:21

A31n60t10o28n63í33n 66S19e65b74e34r61a 7263938240899

Jak už jsem tu psal. Když vyrobí simply clever car, které bude jezdit 40 let a půjde orpavit šroubovákem a kamenem, tak mají v Indii úspěch zaručený....[>-]

+8/0
10.3.2017 19:17

J46a15n 17M11a77l75ý 3592952252555

To už automobilky nechtějí... moc dlouhá životnost = nižší potenciál obchodu.

0/0
11.3.2017 8:49

M33i65r76e84k 56G40a88j11e73r 5281316849780

Tak to spatne pocitaji. V Indii by to naopak znamenalo velky potencial.

0/0
11.3.2017 16:59
Foto

M83i26r47o34s70l47a46v 96S39t34e31i62n32e64r 4450122540106

Dlouhou tradici má v Indii JAWA. Motory Jawa 350 poháněly mnoho tuk-tuků, tříkolek s maximální rychlostí 50 km/h.

V Indii by byl jistě výhodný vzduchem chlazený motor, už pro tu jednoduchost- bez hadiček a bez netěsností. U nás to bývala Tatra, která měla od dvouválců po osmiválce bohatou zkušenost se vzdušným chlazením.

Další indický problém je monsůn- na silnici bývá i pár centimetrů vody, motory zhasínají, když voda šplíchne na rozdělovač. Takže vodovzdornost musí být lepší, než v Evropě.

+4/0
10.3.2017 18:26

M14i13r18e98k 11G42a79j28e93r 5711256309950

Takze jakysi trabant. Vzduchem chlazeny a karoserie z plastu.

+1/0
10.3.2017 19:22

O68d61s35t32r84a40n51ě88n57ý 78U57ž92i40v54a32t33e74l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.3.2017 8:20
Foto

J53a98n 28Č27e26r81m70á83k 4259158535517

možná by měl v Indii úspěch... Kdo ví, třeba ho tam někdo začne brzy vyrábět... Jen by asi museli vylepšit emise... :-)

0/0
11.3.2017 8:32

M52i73r80e19k 38G62a10j95e41r 5601716139210

Takove motory samozrejme davno jsou. Na ty, co v trabantu spalovaly olej, zapomente.

0/0
11.3.2017 17:00
Foto

M55i34r59o16s70l86a56v 94S28t28e26i11n78e51r 4780642480696

Z plastů a elastů byly jenom krovky, pod nimi čile rezavěly plechové úhelníky.

Dnes přichází v úvahu výhradně čtyřtakt, v Indii nejspíš bude stačit krátkozdvihový OHV, atmosférický, výrobně nejlevnější bude nejspíš krátký dvouválec v řadě, pak se vejde naležato vpředu pod kapotu i s převodovkou a rozvodovkou.Obsah by měl být podobný, jako tradiční indický President, t.j. 1,4 litru.

Elektronické řízení je dnes za pakatel, tím lze i vibrace zklidnit a spotřebu optimalizovat.

0/0
11.3.2017 18:27
Foto

M34i96r47o15s14l76a83v 11S91t32e36i43n91e36r 4240162700576

K tomu motoru:

podčtvercový motor, t.j. zdvih kratší, než vrtání, snižuje výšku mezi olejovou vanou a krytem hlavy. Pokud je vačková hřídel v karteru, je dobře mazaná, poháněná ozubenými koly a tím velmi trvanlivá.

Táhla k ventilům jsou kratší, tím i jejich hmota lehčí, motor snáší i vyšší otáčky dobře. Takže takový motor je něco mezi klasickým OHV a OHC, při nižších nákladech.

0/0
11.3.2017 18:40

H21o77n54z28a 95T55a33r 3559642174592

Dvoutakt Francouzské Sherco splňující normy Euro 4.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992

0/0
11.3.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz