Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

ANALÝZA: Škoda bude znovu zkoušet hledat klíč k Indii

Indický automobilový trh je pro řadu značek velmi atraktivní, ale ty evropské se na něm ne a ne prosadit. Škoda teď povede snahu koncernu VW se v této 1,3 miliardové zemi uchytit. Spolupráce s místním koncernem Tata je přitom klíčová a to i přesto, že Škoda prostředí v Indii již dlouhou dobu zná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P11e24t87r 59S34i32m54e60k 6341633399614

se divím, že nikdo pro indii neoprášil drabanta. 3 měsíce pobytu v Indii a vidím, že to auto by tam pasovalo

0/0
10.5.2017 12:59

J93a46n 64M93a78l63ý 1235919834228

Já bych jim sundal cenu na minimum, možná i pod výrobní cenu. O to víc bych napálil ceny tady v Evropě, resp. v ČR a do zpráv dal informaci, že Češi to tak vlastně chtějí a odpovídá to jejich trhu.

+1/0
12.3.2017 16:06

V36l44a67d93i50m64í43r 25H77a42v95r13á77n60e72k 7226886190377

Zkusil bych to co doma...výrazně zdražit! :-/R^

0/0
11.3.2017 22:54
Foto

M72a62r59e97k 86C74e18r64n76y 5938906307

Ovsem tech deset procent bohatsich dela pomalu stejny pocet jako obyvatel stredni evropy.

+1/0
11.3.2017 18:49

J78a71r43o30s46l94a89v 17Z75a27h38r59a61d10n30í34č75e83k 7505890594421

Nj, když už "Škoda" neumí vyrobit levné, jednoduché a spolehlivé auto pro chudý lid, není čemu se divit, Indové nebudou jezdit kvůli každé kravině do servisu se napíchnout na diagnostiku, na to nemají a podle mě je to také škoda vyhozených peněz za tyhle moderní předražené křusky s malou životností.

+1/0
11.3.2017 15:29

M85a35r61t35i12n 26K56a72r23á46s15e97k 9758653818708

No nevim, skodovky jsou dneska tak levne jako nikdy drive, tak kde je problem?

+2/0
12.3.2017 16:50

J65a45r70o80s76l20a61v 38Z72a21h89r66a73d26n60í15č94e26k 7455400134891

Za celou životnost seberou dost korunek, takže levné nejsou ani omylem, tyhle "škodovky" nebudou jezdit bez drahého servisu. Celkově staré dobré české Škodovky nás ještě i přežijí.

0/0
14.3.2017 15:45

J31a76n 70M69a28l62ý 3932782392645

Taková Fabia 1 v sedanu a výbavě junior by asi měla úspěch. Jenže automobilky už ani na nenáročných trzích nechtějí prodávat věčná auta co vydrží jezdit 20-30 let. Např. Fiat je velice úspěšný v Jižní Americe. Model Linea byl pro tento trh vyvinutý a pak se krátce prodával za zajímavé ceny i v EU. Dimenzování podvozku bylo úžasné v porovnání s evropskými standardy.

+4/0
11.3.2017 8:47
Foto

J87a14n 13Č72e79r96m13á22k 4239718685387

hmmm a co tam začít se starou dobrou felicií?... Nákresy a plány ještě jistě mají... A možná i formy...

Ostatně, brouk se v Mexicu dělal ještě přede pár lety, proč podobnou strategii nepřenést do Indie v podání byť osekané felicie?...

+4/0
11.3.2017 8:35

J10a94n 66M27a29l68ý 3672712752605

To už je moc starý model....Tak před 15 lety...

0/0
11.3.2017 8:48

J92a93n 74S51o28u82k40u32p 1734844166865

Ne, to by neuspělo, oni nepotřebují ́šrot ́, chtějí za rozumné prachy rozumné auto. Že malé? Ono je to jaksi logické, vzhledem k tomu, jak u nich vypadá běžný provoz.

0/0
11.3.2017 17:40
Foto

J92a93n 28Č57e92r80m54á76k 4129128945637

no, považoval byste novou felícii za šrot?... I u nás by to stále ještě bylo zajímavé auto a navíc se vyráběla ve více karosářských verzích a drobní živnostníci na ni dlouho nedali dopustit...

0/0
11.3.2017 18:48

J58a51n 11S60o89u28k28u45p 1694234626835

To není vůbec o tom, jestli je to šrot nebo ne. Evropské automobilky nemůžou konkurovat Mahindře a Tatě, cesta musí vést uplně jinudy. V Suzuki to odhadli dobře - malé, levné, ale přesto poměrně solidně vybavená auta, měkký podvozek, menší kufr, základní motorizace.

0/0
11.3.2017 19:45

M89a48r74t39i36n 16K84a74r44á81s47e73k 9468733908648

Ano felicii i novou bych povazoval za srot. Navic by nevysla o moc levnejsi nez jine moderni auta (resp rozdil by nestal za to)...

0/0
12.3.2017 16:52

V69l80a95d44i52m73í89r 38R64e22t85t13i71n53g12e13r 5545526275655

No asi by se měli podívat co rozjezdilo Evropany. Poválečné Němce Volskwagen Brouk, Francouze Citroen 2CV kachna, Italy Fiat 500 Topolino, Čechoslováky Škoda Popular liduška

+6/0
10.3.2017 21:39

M73i69r12e67k 30G56a89j22e76r 5191946299460

"Tamní automobilový trh patří k nejrychleji rostoucím na světě" - takze se staci podivat, ktere vozy se v poslednich letech nejvic prodavaji a hned musi vedet, co vyvinout a vyrabet. Jestli tuhle prilezitost propasnou, tak jedine kvuli mimoradne neschopnosti. Jak je videt, jsou vyrobci, kterym se dari velmi dobre.

+2/0
10.3.2017 19:21

A32n11t26o48n71í54n 34S36e87b35e64r62a 7813708880389

Jak už jsem tu psal. Když vyrobí simply clever car, které bude jezdit 40 let a půjde orpavit šroubovákem a kamenem, tak mají v Indii úspěch zaručený....[>-]

+8/0
10.3.2017 19:17

J29a17n 71M13a88l96ý 3492332152325

To už automobilky nechtějí... moc dlouhá životnost = nižší potenciál obchodu.

0/0
11.3.2017 8:49

M75i64r94e18k 27G89a84j86e32r 5801566779280

Tak to spatne pocitaji. V Indii by to naopak znamenalo velky potencial.

0/0
11.3.2017 16:59
Foto

M64i91r11o21s87l41a77v 90S37t82e49i72n30e96r 4790232260776

Dlouhou tradici má v Indii JAWA. Motory Jawa 350 poháněly mnoho tuk-tuků, tříkolek s maximální rychlostí 50 km/h.

V Indii by byl jistě výhodný vzduchem chlazený motor, už pro tu jednoduchost- bez hadiček a bez netěsností. U nás to bývala Tatra, která měla od dvouválců po osmiválce bohatou zkušenost se vzdušným chlazením.

Další indický problém je monsůn- na silnici bývá i pár centimetrů vody, motory zhasínají, když voda šplíchne na rozdělovač. Takže vodovzdornost musí být lepší, než v Evropě.

+4/0
10.3.2017 18:26

M50i83r76e45k 17G46a12j48e42r 5801346919700

Takze jakysi trabant. Vzduchem chlazeny a karoserie z plastu.

+1/0
10.3.2017 19:22

O73d36s16t60r25a56n29ě57n94ý 32U81ž12i44v96a38t13e72l

Uživatel požádal o vymazání
+1/0
11.3.2017 8:20
Foto

J17a45n 48Č14e20r70m81á61k 4539678395627

možná by měl v Indii úspěch... Kdo ví, třeba ho tam někdo začne brzy vyrábět... Jen by asi museli vylepšit emise... :-)

0/0
11.3.2017 8:32

M48i16r27e10k 75G88a56j72e76r 5311276939940

Takove motory samozrejme davno jsou. Na ty, co v trabantu spalovaly olej, zapomente.

0/0
11.3.2017 17:00
Foto

M47i49r78o17s13l72a94v 12S93t76e23i31n88e21r 4820472300626

Z plastů a elastů byly jenom krovky, pod nimi čile rezavěly plechové úhelníky.

Dnes přichází v úvahu výhradně čtyřtakt, v Indii nejspíš bude stačit krátkozdvihový OHV, atmosférický, výrobně nejlevnější bude nejspíš krátký dvouválec v řadě, pak se vejde naležato vpředu pod kapotu i s převodovkou a rozvodovkou.Obsah by měl být podobný, jako tradiční indický President, t.j. 1,4 litru.

Elektronické řízení je dnes za pakatel, tím lze i vibrace zklidnit a spotřebu optimalizovat.

0/0
11.3.2017 18:27
Foto

M17i22r40o94s55l92a54v 70S29t17e85i77n21e97r 4970342130676

K tomu motoru:

podčtvercový motor, t.j. zdvih kratší, než vrtání, snižuje výšku mezi olejovou vanou a krytem hlavy. Pokud je vačková hřídel v karteru, je dobře mazaná, poháněná ozubenými koly a tím velmi trvanlivá.

Táhla k ventilům jsou kratší, tím i jejich hmota lehčí, motor snáší i vyšší otáčky dobře. Takže takový motor je něco mezi klasickým OHV a OHC, při nižších nákladech.

0/0
11.3.2017 18:40

H18o66n51z73a 62T48a27r 3279152274382

Dvoutakt Francouzské Sherco splňující normy Euro 4.

http://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/sherco/eicma-sherco-predstavuje-dvoutaktni-malorazku-pro-tridu-e1-35466.html

http://www.hybrid.cz/gm-ultralite-zazracne-auto-budoucnosti-z-roku-1992

0/0
11.3.2017 22:44







Najdete na iDNES.cz