Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nový směr: tříválcem 1.0 TSI končí downsizing a příští Fabie bez dieselu

Po letech downsizingu, kdy se v autech neustále zmenšoval objem motorů, se velmi rychle blíží opačný trend. Škoda Octavia nedávno dostala nový pouze tříválcový agregát 1.0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Další zmenšování ale u Škodovky nečekejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T61o34m73á96š 44Č50e45r94n32ý 5836219644

Až ojedu svojí Fabinku Combi 1.2 TSI 66 kW LPG, tak si koupím klidně i tento motor. Dám to do plynu a pohoda. Doufám, že to ministerstvo schválí brzy na hromadnou přestavbu.

Možná už to je.

TURBOMOTOR NA LPG JE BOŽÍ!

0/0
16.3.2017 19:16

J17i54ř77í 55P83u14d56i69l 8720708933498

Staré dobré pravidlo říká : Objem motoru ničím nenahradíš !! V

0/0
15.3.2017 22:36

F72r16a75n19t22a 48N15u46d49l91i43s 5335823478297

Pane jo, to je zas věštění jak z křišťálový koule, ty poslední dva odstavce.

0/0
14.3.2017 15:29

J79a46n 37U34l10m 7680989976732

Takovej motůrek, trochu menší, mám u stěračů ;-D

+1/0
14.3.2017 11:39

J15i98ř56í 33S44c15h88w54a57c64h 8848944448986

ano a Čimelice jsou taky "trochu menší", než New York....

+1/0
14.3.2017 12:06

J55a40n 49U87l80m 7690349976192

pane bože, on už je tu zase

0/0
14.3.2017 13:30

J56i79ř56í 11S72c72h30w43a73c59h 8518734168596

....pane bože, to bude tím, že jak vidí nějakou, do nebe volající, hňupovinu, hned tam je...

+1/−1
14.3.2017 20:17

J59a87k84u17b 47M87e83l91í88š39e58k 6556645742696

Pane bože, už je to tu zase.

+1/0
14.3.2017 14:46

J89a51r92o58s97l83a60v 24Č70e25p94i16c89a 8770458843204

Od kdy se turbo chladí benzínem??

0/0
14.3.2017 10:48

W69a33l11t98e96r 76D45i67v59i10š 6257812402812

Nechladí se turbo, chladí se spalovací prostor, mimo jiné i kvůli snížení teploty výfukových plynů. Vstřikuje se záměrně více paliva, které se ale nevyužije na produkci výkonu.

0/0
14.3.2017 13:17

J31a36r84o74s75l90a59v 45Č44e63p81i94c38a 8120128723314

Aha, děkuji.

0/0
15.3.2017 11:52

G64e38o58r58g 86K38o12m39b50e77r75e67c 9114391876851

Dieter Zetsche im n-tv Interview "Der Diesel hat eine sehr gute Zukunft"

Dieter Zetsche (sef Mercedesu) v n-tv interview " Diesel ma velmi dobrou budoucnost"

R^

0/0
14.3.2017 9:38

J50a29n 25U40l42m 7110309386742

Včera mi zrovna kolega říkal, že se mu v 90 tisících vysypal motor na jeho Octávii 1,2

+2/−1
14.3.2017 7:24

J93i98ř95í 33S55c80h38w11a51c38h 8538374528796

a mě se včera vysypaly drobné z kapsy, ....cca stejně relevantní informace....

Takže je vlastně dobře že 1.2 nahradili 1.0 ne? Třeba bude lepší ;-)

+1/−1
14.3.2017 9:30

O57n18d16ř73e60j 70L59o93š43o66t64h 1955115815431

A co s tím? Na jeho případ je 100 tisíc motorů, se kterými se nic nestalo

Jak se kolega o auto staral? Jak se k němu choval?

Vyšší objemy se nepokazí? Bratrovi se vysypal 2.0 TSI 206 kW ve 20 tis. a co? Dostal komplet nový motor.

+1/0
14.3.2017 11:05

P55a69v39e61l 34S40t57a72v38j98a49n32í40k 6578585397761

Mně se nic nad tři litry nevysypalo.

0/0
15.3.2017 16:42

J43i54ř63í 68S82c17h85w71a20c97h 8978244898986

historie je plná nepovedených 6 i 8 válců.....

0/0
15.3.2017 21:39

S20e98i48d26l 96P94e63t23r 1801181855754

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
13.3.2017 23:24

J25i12ř41í 82S59c88h12w94a23c92h 8948714458716

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta jeho? ;-)

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/−5
13.3.2017 23:29

S41e47i44d41l 46P73e88t81r 1521361755444

Nerozumíte-li jisté nadsázce avšak s určitým přesahem i k dnešní ekodebilitě pak každá diskus marná ..:-)

+8/0
13.3.2017 23:44

J76i30ř89í 67S38c60h36w98a56c96h 8688244838146

ano, pokud se něčemu co evidentně neplatí říká "nadsázka" je diskuze zbytečná....

+4/−3
14.3.2017 0:23

J29a28n 63U47l67m 7110819656582

svatá pravda! R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J88i33ř98í 65S58c98h80w35a20c91h 8918594518686

prohlašovat evidentní lež za pravdu a ještě svatou? Jak typické...;-(

0/−3
14.3.2017 9:17

J23a46n 96U12l30m 7870379276262

přilož si k tomu pravítko, ať pochopíš na co jsem reagoval

0/0
14.3.2017 11:38

J76i97ř16í 87S10c86h77w85a20c77h 8648414678576

já vím na co jsi reagoval.

0/0
14.3.2017 12:01

P35e26t17r 64Č47e27r55m69á67k 9328255439590

Tak to že objem nelze ničím nahradit je ryzí pravda, popírat to je zcela v duchu Babicova "když nemáte limetku tak tam dejte citron" - jíst se to dát bude ale stejně to chutnat nikdy nebude. R^

0/0
14.3.2017 18:48

J39i83ř65í 87S59c82h45w98a78c80h 8238704578556

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? Není v nich dnes ten objem jaksi čímsi nahrazený? Třeba tím "hloupým" citronem?

Samozřejmě, že je!

A že kromě dnešních atmosfér dokážou něco podobného turbomotory a za mnohem kratší dobu? No to přece musí být jen naprostá "ekodebilita", co nemá s technickým pokrokem vůbec nic společného ....;-D

Takže to shrnu: vůbec nic nepopírám, jen konstatuji fakta! Že je někdo nevidí, nebo nechce vidět, je jen jeho problém.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
14.3.2017 20:10

P60e33t12r 26Č51e16r80m58á84k 9738275699940

Není, jsou to jiné motory. Zrovna Bugatti dokázal už ve 30.tých letech dělat motory 1,5L s výkonem přes 100kW, je to jen věcí toho kam kdo klade prioritu. Když chtěl tenkrát postavit motor do 3t a 6m limuzíny tak postavil motor adekvátní tomu určení a možnostem té doby.

Takže samozřejmě že není!!!

A turbomotory nic takového nedokážou, dokážou jen využít toho že drtivá většina aut jezdí vesměs v nezatíženém režimu a proto se tam dokáží vcelku dobře uplatnit, nikdy se však nejedná o náhradu a už vůbec ne pokrok, všechny ty technologie co dnes tvoří downsizing jsou známé a používané destíky let, nynější nástup je pak ryze věcí tlaku ekodebilů, a teď když se zjistilo že papírového hodnoty jaksi nejsou úplně ideální tak se od toho zase pomalu ustupuje. R^

Takže zase vedle jako jedlo, ostatně jako vždy když jde o downsizing. R^

+1/0
15.3.2017 10:29

J10i43ř48í 75S14c44h97w27a13c73h 8788844598546

ty zase typicky plácáš o všem jiném než o tématu. Já se neptal proč použil Bugatti 13 litrový motor. A už vůbec není řeč o nějaké jeho závodní přeplňované 1.5. Ani jsem se neptal, pod jakým tlakem se dnes turba hromadně používají. A už vůbec neřeším nějaké ekodebility.

Téma je jen ryze technické: Objem prý ničím nenahradíš.

Otázka byla naprosto jasná a znovu ji zopakuji:

Proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? A to i v nejtěžších osobních amerikách (pick-up), co mají taky 3 tuny....mají sotva poloviční objem. Jak je to možné, když objem ničím nenahradíš?

Cože turbomotory fungují jen v nezatíženém stavu?

Nyní se nebavíme o měření spotřeby NEDC, řeč je o normálním použití.

A diesely prošly "turboizací" z jiných důvodů a tam, kde bylo nutné dříve použít větší atmosférický objem se dnes používá objem menší a ejhle i zde byl objem zcela nenápadně nahrazen! Dnes je většina dieselů coby turbomotor, který dokáže nahradit atmosférické předchůdce včetně těch nejtěžších náklaďáků .....prý jen nezatížený....

Turba ve všech závodních autech jsou taky asi jen pro parádu a jízdu bez zatížení a asi jen na kochací vyjížďky? A chudák Saab, ten svými turby asi řešil "ekodebility" už snad 20 let před jejich příchodem, když dělal stejně výkonné motory s menším objemem než konkurence ve "stejných" autech.

Několik desítek let předpisy pro F1 umožňovaly závody s motory atmosférickými a přeplňovanými a ty přeplňované musely mít NENAHRADITELNÝ OBJEM menší! Taková NESPRAVEDLNOST! A přesto vyhrávala!

Žádnej "ekodebil" nikdy nikomu neporoučel používat turbomotory a třeba Mazda to ani nedělá. Ano, automobilky víceméně "zneužívají" metodiku NEDC.... aby dosáhly nižší papírové spotřeby. Ale to neznamená, že ty motory nefungují a technicky nenahrazují větší objem menším, stejně jako to pomalu a méně nápadně udělala dnešní atmosféra oproti té z roku XXXX, ať v benzínu nebo v dieselu.

0/−1
15.3.2017 23:30

P85e77t69r 56Č41e45r11m13á63k 9858725409680

Pořád jsi stejně mimo jako vždy, ty to snad nikdy nepochopíš, ale nevadí, rozebereme si to klidně znovu.;-)

Objem ničím nenahradíš, to platí absolutně, je to technická záležitost. Tvoje laická argumentace s amerikama je opravdu úsměvná a jen dokumentuje tu totální dezorientaci. Právě na amerických piskupech je krásně vidět proč nelze objem jen tak nahrazovat a neplatí tvoje slepá domněnka výkon jako výkon. Posledních 50 let se objemy těch motorů mění naprosto minimálně, proč tam nedávají tedy moderní downsizingové motory o podobném výkonu?? Proč VW u relativně malého pickupu musel po pár letech zvednout kubaturu o 50%??

Pak si celkem zásadně pleteš turbomotory jako takové a downsizingové motory. Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají destíky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají a jejich efektivní využití je právě jen tam kde je oblast nízkého zatížení.

Proto není vůbec problém ve formulích, závodních autech, sportovních verzích běžných aut atd. ;-)

V dieslech máš další mezeru, to je přesně ten první příklad - turbo slouží ke zvýšení výkonu. Po nástupu turb tedy k žádnému omezování objemů nedošlo, rozpětí 2,0 - 3,0 měl mercedes před 40ti lety stejně jako dnes R^

Nástup downsizingu je výhradně dílem euronorem a nedc. Žádný jiný důvod to nikdy nemělo, a nyní když se nedc bude měnit tak se zase trend otáčí, tady plaveš na vodě.

+1/0
17.3.2017 12:28

J41i69ř87í 64S53c20h16w41a64c79h 8628194958786

už ti asi po páté opakuji, že neřeším příčiny nástupu downsizingu, ale jeho důsledky a ty jsou takové, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmo motoru o větším objemu.

A totéž platí pro atmo motor z roku 2000 o menším objemu, co zastane práci atmo motoru z roku 1929 o objemu mnohem větším.

Takže objem něčím nahrazen prostě byl. Tečka.

Tím si sám odpovídám na svoji jednoduchou otázku, na kterou jsi mi nebyl schopen odpovědět.

To jsou prostě fakta a jestli "to zavinil" nějaký papír nebo vývoj nebo pánbůh mi je úplně jedno!

Takže si laskavě poposedni ze svého vedení a už mě neobtěžuj s naprosto nepodstatnými nesmysly.

Cituji: "Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají desítky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají .....

Fakt kouzelná větička! ;-D

Jak ten motor pozná, jestli má turbo za účelem "dosažení výkonu" nebo "navýšení výkonu"?8-o ;-D

0/−1
18.3.2017 20:19

P69e10t78r 25Č48e81r58m49á23k 9838705639820

Aaa tak poprvé opouštíš svojí tezi že jde o výkon, a začneš tomu pro jistotu říkat neurčitě "práce". Ale pořád jsi vedle, turbem nejde dohnat vyšší objem, takže tam kde je kubatura potřeba kvůli použití je downsizing nepoužitelný a také se nepoužívá. Pochopitelně tam kde objem nezbytně nutný není, tam v některých režimech dokáže i menší turbomotor být použitelný, to skutečně ano.

Takže objem nikdy turbem nahradit nejde, s tím se smiř a nebo ne, ale nic to na tom faktu nezmění.

Nechápu tvůj slepý fanatismus pro downsizing, resp. nechápu tu zabedněnost se kterou stokrát zopakuješ svůj vymyšlený argument, a po stoprvní teprve pochopíš že tudy cesta nevede a vymyslíš se hned v zápětí jiný a zase se to opakuje.

A to že ty nerozumíš termínům kdy se turbo používá pro zvýšení nebo dosažení výkonu je jen ikonické zobrazení toho tak v tom plaveš na vodě, tohle každý z oboru ví. Turbo ke zvýšení výkonu se používá desítky let, a poznatelné je snadno - je to motor který by provoz v daném autě/náklaďáku/autobusu atd. zvládl i bez turba, a většinou je tak i konstruován (což dříve bylo i v praxi velmi časté - přesně jako ty tvoje saaby nebo v podstatě skoro kterýkoliv výrobce té doby) a turbo zde slouží jako nástavba či doplněk ke zlepšení charakteristik motor v různých (třeba i jen velmi úzkých) režimech, kdežto turbo k dosažení výkonu je o tom že ten motor je bez toho turba v dané aplikaci nepoužitelný, turbo je tam implementováno již při konstrukci, vytváří základní charakteristiku motoru. Jinými slovy, když odebereš turbo v motoru saabu tak normálně dál pojede protože ta kubatura na to bude stačit, když sebereš turbo v litrový octavii tak dřív spálíš spojku než by ses rozjel. R^

+1/0
19.3.2017 21:39

J32i68ř74í 17S16c25h78w54a17c95h 8428234158966

aha takže 1.0TSI a 1.2 TSI ve Fabii, 1.4TSI v Oktě a 2.0 TSI v Superbu vlastně nikdy nebyly "downsizingové" motory....a 1.0TSI v Octavii by vlastně teoreticky neměl fungovat i když tam evidentně funguje...

Aha takže u stejného motoru se jedná o naprosto jinou "konstrukci", když se třeba 1.2TSI dal do Fabie a když se dal do Octavie. V prvním je turbo za účelem dosažení výkonu a ve druhém kvůli navýšení výkonu....v jednom případě letité řešení ve druhém případě nefungující nesmysl (i když funguje). A přitom jde o naprosto stejný motor. ;-D

No vidíš a sám sis dodal důkaz, že objem lze nahradit, když tvrdíš: s litrem bez turba se Oktávka nerozjede a s litrem oturbeným se bez problému rozjede, čili chybějící objem tak nějak najednou z ničeho nic nechybí čili byl nahrazen ;-D

Holt zase zřejmý důkaz, že není "litr" jako "litr".....;-)

A svou tezi o výkonu neopouštím. Jistě víš, že práce je na výkonu "silně závislá". Výkon rovná se práce za jednotku času, takže pokud tvrdím, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmosféry o větším objemu, tak je to díky minimálně stejnému, nebo i většímu dodanému výkonu, který turbomotor dodá i když mu ten objem jakože evidentně chybí.;-)

Bože já mám ale trpělivost.....

0/−1
20.3.2017 0:38

P44e88t97r 10Č55e61r29m61á31k 9158455589560

Ale jistě že byly, proč by neměly být? A proč by neměl fungovat v octavii 1.0TSI když svého času tam dávali 40let starou OHV 1,4?

Koukám vůbec nechápeš která bije, to jestli je někde turbo k dosažení nebo zvýšení výkonu nesouvisí vůbec s aplikací toho motoru ale právě s jeho konstrukcí, přečti si ještě jednou co jsem napsal. ;-) 1,2TSI je downsizingový motor a vždy tam turbo slouží k dosažení výkonu. R^

Nic takového jsem nenapsal, nelži ;-) Objem turbem nahradit nikdy nejde, můžeš samozřejmě postavit motory o podobné konfiguraci a to pásmo činnosti které tě zajímá postavíš na přítomnosti turba, to je klasický downsizing, ale nikdy to nedá stejné parametry jako objem.

Zamotal ses do vlastní pasti. Tvrdil jsi že objem nahradíš turbem, což jak víme nelze. Takže jsi začal tvrdit že to zastane stejnou práci, což pravda opět není, právě proto že práce a výkon jsou závislé veličiny ;-)

Fakt si pořád říkám jestli jen trollíš a nebo jsi opravdu tak dutej. 50:50 protože občas dáš i inteligentní příspěvek.

0/0
24.3.2017 23:20

J97i77ř86í 65S95c78h13w10a25c84h 8358554238626

A protože turbomotory nic takového " údajně nedokážou" a objem nic nenahradí.... ;-D, protože se jedná o zastaralé technologie.....;-D

tak nejspíše proto vyměnili hloupí konstruktéři Lexusu ve své nové vlakové lodi V8 za V6, čili sebrali mu 25 procent válců a 25% objemu a přesto to auto je dynamičtější i když samozřejmě nějakej výkon a krouťák v tom přece nehraje žádnou roli... ;-D

Nebo se u Lexusu podělali z nějakýho výhružnýho dopisu od úředníka EU? 8-o

Ne, to opravdu ne....

0/−1
16.3.2017 12:33

P64e64t13r 43Č35e49r80m12á86k 9928315489580

Objem nic nenahradí, s tím se budeš muset smířit. Kdybys občas také chápal co je zde psáno (pořád bojuju s tím jestli to chápeš a jsi jen troll a nebo jsi opravdu tak dutý), tak by jsi to již dávno pochopil a orientoval se;-)

To že se mění a zkoušejí jiné konfigurace motorů není nic divného, to k vývoji patří, jde jen o to pochopit proč a jak R^

+1/0
17.3.2017 12:31

J46i72ř21í 76S39c29h59w82a75c14h 8958274388786

a zase jakési bláboly o konfiguraci, když je řeč o OBJEMU.....jasný případ, kdy motor o objemu větší je nahrazen motorem o objemu menším, ....ale objem nic nenahradí.....

....si připadám jak v debatě s pětiletým děckem....

0/−1
18.3.2017 20:26

P50e31t36r 43Č44e52r27m92á22k 9498125589640

Ty vždy když něčemu nerozumíš, tak místo abys bedlivě poslouchal a snažil se to pochopit, prohlásíš pravidelně že to je blábol, opravdu velmi "dospělé" ;-D Objem samozřejmě je jeden ze základních parametrů KONFIGURACE motoru !!

Tobě přijde něco divného na dalším, asi milion padestátém příklady downsizingu??? Panebože 8-o

Fakt se někdy zamysli.

+1/0
19.3.2017 21:43

V35í58ť28a 49K92r83u11t72i80š 1650124595517

Což platí jak pro motor atmosférický, tak i pro motor turbem. A mezi tou atmosférou a turbem stejného objemu bude nějaký nezanedbatelný výkonový koeficient ...

0/0
14.3.2017 21:12

J27a45n 35M85a61c22h98á15č 3467596693102

To jsou koumáci.Konečně je napadlo,že budou-li lhát se spotřebou těchto hvízdajících motorků dále,tak budou muset psát do manuálu k autu,že po ujetí každých 100km vypusťte přebytečné 4 litry benzínu do škarpy....

+2/0
13.3.2017 22:59

M18a97r55t87i17n 85V27o20j78á65č97e73k 9403247611356

tohle se servisuje snad v hodinářství s lupou 8-o;-D tedy jestli to pod tím plastíkem je motůrek;-)

+1/0
13.3.2017 22:50

J28i98ř13í 89S18c58h89w14a92c17h 8138514888646

neboj, třeba takový píst ve formuli 1 je ještě menší než v tomto....;-)

+1/−1
14.3.2017 9:11

K27a60r71e60l 85B97a83r62t11a98k 9136851215126

Tak na co jste přišli?

0/0
13.3.2017 20:08

P82a10v66e62l 19N19á96r86o69ž64n16ý 1105933146982

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
13.3.2017 19:29

J51i67ř66í 47S28c79h10w89a77c23h 8628314428876

tak vem pilku nebo autogen a udělej si ho.....

+1/−1
13.3.2017 19:50

M11a16r18t91i36n 94V83o20j26á81č33e58k 9273657671606

po takovém zásahu příjde o záruku;-D

0/0
13.3.2017 22:51

J43i39ř26í 24S82c28h13w94a42c88h 8308774338746

plnit si své "touhy" vždycky něco stojí....

0/−1
13.3.2017 23:18

J17a12n 88U93l42m 7680329896772

oni si toho nevšimnou

0/0
14.3.2017 7:25

J31a74n 92M50a11c78h66á46č 3697726623392

Vyhodte ten motor úplně,prořízněte podlahu,a máte Flinstone car...

0/0
13.3.2017 23:01

K43a28r47e54l 21H84o39r68á61k 2878809313313

Není nad to si nalhat budoucnost. Jak mohou vědět, co si budou nebo nebudou zákazníci kupovat za pět let? Jednoduše, co oni nevyrobí, to si zákazník nekoupí.

+1/0
13.3.2017 18:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.