Diskuse k článku

Nový směr: tříválcem 1.0 TSI končí downsizing a příští Fabie bez dieselu

Po letech downsizingu, kdy se v autech neustále zmenšoval objem motorů, se velmi rychle blíží opačný trend. Škoda Octavia nedávno dostala nový pouze tříválcový agregát 1.0 TSI, který se v únoru začal vyrábět v Mladé Boleslavi. Další zmenšování ale u Škodovky nečekejte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T30o28m97á83š 69Č98e78r57n52ý 5236859554

Až ojedu svojí Fabinku Combi 1.2 TSI 66 kW LPG, tak si koupím klidně i tento motor. Dám to do plynu a pohoda. Doufám, že to ministerstvo schválí brzy na hromadnou přestavbu.

Možná už to je.

TURBOMOTOR NA LPG JE BOŽÍ!

0/0
16.3.2017 19:16

J79i40ř53í 77P13u11d74i62l 8480908693558

Staré dobré pravidlo říká : Objem motoru ničím nenahradíš !! V

0/0
15.3.2017 22:36

F87r50a39n90t41a 11N85u62d90l39i48s 5145313908657

Pane jo, to je zas věštění jak z křišťálový koule, ty poslední dva odstavce.

0/0
14.3.2017 15:29

J82a62n 72U88l45m 7230359506962

Takovej motůrek, trochu menší, mám u stěračů ;-D

+1/0
14.3.2017 11:39

J33i33ř25í 10S47c74h80w36a37c37h 8808584488656

ano a Čimelice jsou taky "trochu menší", než New York....

+1/0
14.3.2017 12:06

J21a22n 10U92l64m 7500919486552

pane bože, on už je tu zase

0/0
14.3.2017 13:30

J21i45ř91í 10S75c12h33w42a61c98h 8428674188856

....pane bože, to bude tím, že jak vidí nějakou, do nebe volající, hňupovinu, hned tam je...

+1/−1
14.3.2017 20:17

J84a24k25u57b 21M75e93l19í16š43e95k 6616765452306

Pane bože, už je to tu zase.

+1/0
14.3.2017 14:46

J10a14r83o76s13l64a55v 74Č15e34p14i94c29a 8590158973124

Od kdy se turbo chladí benzínem??

0/0
14.3.2017 10:48

W35a24l77t48e91r 80D72i61v12i38š 6577132242352

Nechladí se turbo, chladí se spalovací prostor, mimo jiné i kvůli snížení teploty výfukových plynů. Vstřikuje se záměrně více paliva, které se ale nevyužije na produkci výkonu.

0/0
14.3.2017 13:17

J87a21r90o97s38l82a41v 82Č30e68p50i52c86a 8710978893564

Aha, děkuji.

0/0
15.3.2017 11:52

G37e97o58r50g 31K52o31m18b32e21r24e10c 9364961716901

Dieter Zetsche im n-tv Interview "Der Diesel hat eine sehr gute Zukunft"

Dieter Zetsche (sef Mercedesu) v n-tv interview " Diesel ma velmi dobrou budoucnost"

R^

0/0
14.3.2017 9:38

J97a25n 82U37l60m 7760249706512

Včera mi zrovna kolega říkal, že se mu v 90 tisících vysypal motor na jeho Octávii 1,2

+2/−1
14.3.2017 7:24

J18i97ř48í 93S11c63h22w80a29c14h 8648834658686

a mě se včera vysypaly drobné z kapsy, ....cca stejně relevantní informace....

Takže je vlastně dobře že 1.2 nahradili 1.0 ne? Třeba bude lepší ;-)

+1/−1
14.3.2017 9:30

O88n15d71ř27e81j 92L70o77š61o87t55h 1255625945601

A co s tím? Na jeho případ je 100 tisíc motorů, se kterými se nic nestalo

Jak se kolega o auto staral? Jak se k němu choval?

Vyšší objemy se nepokazí? Bratrovi se vysypal 2.0 TSI 206 kW ve 20 tis. a co? Dostal komplet nový motor.

+1/0
14.3.2017 11:05

P83a87v97e37l 43S32t69a38v20j60a87n54í77k 6668355247581

Mně se nic nad tři litry nevysypalo.

0/0
15.3.2017 16:42

J24i66ř71í 70S52c53h69w10a46c29h 8868154548486

historie je plná nepovedených 6 i 8 válců.....

0/0
15.3.2017 21:39

S59e85i67d30l 75P84e38t35r 1471291765614

Ettore Bugatti: "Objem ničím nenahradíš" ...:-)

+7/0
13.3.2017 23:24

J65i93ř48í 92S21c35h73w95a10c95h 8338894408446

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta jeho? ;-)

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/−5
13.3.2017 23:29

S38e37i95d12l 81P32e64t22r 1381681195464

Nerozumíte-li jisté nadsázce avšak s určitým přesahem i k dnešní ekodebilitě pak každá diskus marná ..:-)

+8/0
13.3.2017 23:44

J58i38ř30í 88S28c51h92w90a86c74h 8608524188606

ano, pokud se něčemu co evidentně neplatí říká "nadsázka" je diskuze zbytečná....

+4/−3
14.3.2017 0:23

J41a58n 47U63l61m 7770889416562

svatá pravda! R^

+1/0
14.3.2017 7:23

J11i38ř44í 46S54c95h53w65a79c83h 8738754448756

prohlašovat evidentní lež za pravdu a ještě svatou? Jak typické...;-(

0/−3
14.3.2017 9:17

J21a76n 80U95l49m 7570629756522

přilož si k tomu pravítko, ať pochopíš na co jsem reagoval

0/0
14.3.2017 11:38

J92i30ř90í 15S73c74h16w40a57c27h 8818284598826

já vím na co jsi reagoval.

0/0
14.3.2017 12:01

P14e48t93r 42Č19e80r68m43á83k 9958825359850

Tak to že objem nelze ničím nahradit je ryzí pravda, popírat to je zcela v duchu Babicova "když nemáte limetku tak tam dejte citron" - jíst se to dát bude ale stejně to chutnat nikdy nebude. R^

0/0
14.3.2017 18:48

J79i81ř48í 83S92c35h85w50a25c62h 8908784898726

tak proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? Není v nich dnes ten objem jaksi čímsi nahrazený? Třeba tím "hloupým" citronem?

Samozřejmě, že je!

A že kromě dnešních atmosfér dokážou něco podobného turbomotory a za mnohem kratší dobu? No to přece musí být jen naprostá "ekodebilita", co nemá s technickým pokrokem vůbec nic společného ....;-D

Takže to shrnu: vůbec nic nepopírám, jen konstatuji fakta! Že je někdo nevidí, nebo nechce vidět, je jen jeho problém.

http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A150204_124728_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV590b82_DSC02039.JPG

0/0
14.3.2017 20:10

P53e26t58r 62Č56e61r92m76á56k 9558245539940

Není, jsou to jiné motory. Zrovna Bugatti dokázal už ve 30.tých letech dělat motory 1,5L s výkonem přes 100kW, je to jen věcí toho kam kdo klade prioritu. Když chtěl tenkrát postavit motor do 3t a 6m limuzíny tak postavil motor adekvátní tomu určení a možnostem té doby.

Takže samozřejmě že není!!!

A turbomotory nic takového nedokážou, dokážou jen využít toho že drtivá většina aut jezdí vesměs v nezatíženém režimu a proto se tam dokáží vcelku dobře uplatnit, nikdy se však nejedná o náhradu a už vůbec ne pokrok, všechny ty technologie co dnes tvoří downsizing jsou známé a používané destíky let, nynější nástup je pak ryze věcí tlaku ekodebilů, a teď když se zjistilo že papírového hodnoty jaksi nejsou úplně ideální tak se od toho zase pomalu ustupuje. R^

Takže zase vedle jako jedlo, ostatně jako vždy když jde o downsizing. R^

+1/0
15.3.2017 10:29

J83i59ř45í 93S32c48h87w35a57c18h 8428884918726

ty zase typicky plácáš o všem jiném než o tématu. Já se neptal proč použil Bugatti 13 litrový motor. A už vůbec není řeč o nějaké jeho závodní přeplňované 1.5. Ani jsem se neptal, pod jakým tlakem se dnes turba hromadně používají. A už vůbec neřeším nějaké ekodebility.

Téma je jen ryze technické: Objem prý ničím nenahradíš.

Otázka byla naprosto jasná a znovu ji zopakuji:

Proč "dnešní" 300-koňové atmosféry nemají objem 13 litrů jako ta Bugattiho z roku XXXX? A to i v nejtěžších osobních amerikách (pick-up), co mají taky 3 tuny....mají sotva poloviční objem. Jak je to možné, když objem ničím nenahradíš?

Cože turbomotory fungují jen v nezatíženém stavu?

Nyní se nebavíme o měření spotřeby NEDC, řeč je o normálním použití.

A diesely prošly "turboizací" z jiných důvodů a tam, kde bylo nutné dříve použít větší atmosférický objem se dnes používá objem menší a ejhle i zde byl objem zcela nenápadně nahrazen! Dnes je většina dieselů coby turbomotor, který dokáže nahradit atmosférické předchůdce včetně těch nejtěžších náklaďáků .....prý jen nezatížený....

Turba ve všech závodních autech jsou taky asi jen pro parádu a jízdu bez zatížení a asi jen na kochací vyjížďky? A chudák Saab, ten svými turby asi řešil "ekodebility" už snad 20 let před jejich příchodem, když dělal stejně výkonné motory s menším objemem než konkurence ve "stejných" autech.

Několik desítek let předpisy pro F1 umožňovaly závody s motory atmosférickými a přeplňovanými a ty přeplňované musely mít NENAHRADITELNÝ OBJEM menší! Taková NESPRAVEDLNOST! A přesto vyhrávala!

Žádnej "ekodebil" nikdy nikomu neporoučel používat turbomotory a třeba Mazda to ani nedělá. Ano, automobilky víceméně "zneužívají" metodiku NEDC.... aby dosáhly nižší papírové spotřeby. Ale to neznamená, že ty motory nefungují a technicky nenahrazují větší objem menším, stejně jako to pomalu a méně nápadně udělala dnešní atmosféra oproti té z roku XXXX, ať v benzínu nebo v dieselu.

0/−1
15.3.2017 23:30

P42e87t84r 12Č63e29r17m24á27k 9358435359720

Pořád jsi stejně mimo jako vždy, ty to snad nikdy nepochopíš, ale nevadí, rozebereme si to klidně znovu.;-)

Objem ničím nenahradíš, to platí absolutně, je to technická záležitost. Tvoje laická argumentace s amerikama je opravdu úsměvná a jen dokumentuje tu totální dezorientaci. Právě na amerických piskupech je krásně vidět proč nelze objem jen tak nahrazovat a neplatí tvoje slepá domněnka výkon jako výkon. Posledních 50 let se objemy těch motorů mění naprosto minimálně, proč tam nedávají tedy moderní downsizingové motory o podobném výkonu?? Proč VW u relativně malého pickupu musel po pár letech zvednout kubaturu o 50%??

Pak si celkem zásadně pleteš turbomotory jako takové a downsizingové motory. Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají destíky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají a jejich efektivní využití je právě jen tam kde je oblast nízkého zatížení.

Proto není vůbec problém ve formulích, závodních autech, sportovních verzích běžných aut atd. ;-)

V dieslech máš další mezeru, to je přesně ten první příklad - turbo slouží ke zvýšení výkonu. Po nástupu turb tedy k žádnému omezování objemů nedošlo, rozpětí 2,0 - 3,0 měl mercedes před 40ti lety stejně jako dnes R^

Nástup downsizingu je výhradně dílem euronorem a nedc. Žádný jiný důvod to nikdy nemělo, a nyní když se nedc bude měnit tak se zase trend otáčí, tady plaveš na vodě.

+1/0
17.3.2017 12:28

J92i13ř34í 92S69c49h40w12a90c78h 8688684408126

už ti asi po páté opakuji, že neřeším příčiny nástupu downsizingu, ale jeho důsledky a ty jsou takové, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmo motoru o větším objemu.

A totéž platí pro atmo motor z roku 2000 o menším objemu, co zastane práci atmo motoru z roku 1929 o objemu mnohem větším.

Takže objem něčím nahrazen prostě byl. Tečka.

Tím si sám odpovídám na svoji jednoduchou otázku, na kterou jsi mi nebyl schopen odpovědět.

To jsou prostě fakta a jestli "to zavinil" nějaký papír nebo vývoj nebo pánbůh mi je úplně jedno!

Takže si laskavě poposedni ze svého vedení a už mě neobtěžuj s naprosto nepodstatnými nesmysly.

Cituji: "Motory kde turbo slouží ke zvýšení výkonu se používají desítky let a není s tím problém. Naopak motory které používají turbo na dosažení výkonu ten problém mají .....

Fakt kouzelná větička! ;-D

Jak ten motor pozná, jestli má turbo za účelem "dosažení výkonu" nebo "navýšení výkonu"?8-o ;-D

0/−1
18.3.2017 20:19

P46e94t17r 25Č72e63r87m60á87k 9708525599340

Aaa tak poprvé opouštíš svojí tezi že jde o výkon, a začneš tomu pro jistotu říkat neurčitě "práce". Ale pořád jsi vedle, turbem nejde dohnat vyšší objem, takže tam kde je kubatura potřeba kvůli použití je downsizing nepoužitelný a také se nepoužívá. Pochopitelně tam kde objem nezbytně nutný není, tam v některých režimech dokáže i menší turbomotor být použitelný, to skutečně ano.

Takže objem nikdy turbem nahradit nejde, s tím se smiř a nebo ne, ale nic to na tom faktu nezmění.

Nechápu tvůj slepý fanatismus pro downsizing, resp. nechápu tu zabedněnost se kterou stokrát zopakuješ svůj vymyšlený argument, a po stoprvní teprve pochopíš že tudy cesta nevede a vymyslíš se hned v zápětí jiný a zase se to opakuje.

A to že ty nerozumíš termínům kdy se turbo používá pro zvýšení nebo dosažení výkonu je jen ikonické zobrazení toho tak v tom plaveš na vodě, tohle každý z oboru ví. Turbo ke zvýšení výkonu se používá desítky let, a poznatelné je snadno - je to motor který by provoz v daném autě/náklaďáku/autobusu atd. zvládl i bez turba, a většinou je tak i konstruován (což dříve bylo i v praxi velmi časté - přesně jako ty tvoje saaby nebo v podstatě skoro kterýkoliv výrobce té doby) a turbo zde slouží jako nástavba či doplněk ke zlepšení charakteristik motor v různých (třeba i jen velmi úzkých) režimech, kdežto turbo k dosažení výkonu je o tom že ten motor je bez toho turba v dané aplikaci nepoužitelný, turbo je tam implementováno již při konstrukci, vytváří základní charakteristiku motoru. Jinými slovy, když odebereš turbo v motoru saabu tak normálně dál pojede protože ta kubatura na to bude stačit, když sebereš turbo v litrový octavii tak dřív spálíš spojku než by ses rozjel. R^

+1/0
19.3.2017 21:39

J86i68ř41í 20S60c95h74w93a32c33h 8258724498616

aha takže 1.0TSI a 1.2 TSI ve Fabii, 1.4TSI v Oktě a 2.0 TSI v Superbu vlastně nikdy nebyly "downsizingové" motory....a 1.0TSI v Octavii by vlastně teoreticky neměl fungovat i když tam evidentně funguje...

Aha takže u stejného motoru se jedná o naprosto jinou "konstrukci", když se třeba 1.2TSI dal do Fabie a když se dal do Octavie. V prvním je turbo za účelem dosažení výkonu a ve druhém kvůli navýšení výkonu....v jednom případě letité řešení ve druhém případě nefungující nesmysl (i když funguje). A přitom jde o naprosto stejný motor. ;-D

No vidíš a sám sis dodal důkaz, že objem lze nahradit, když tvrdíš: s litrem bez turba se Oktávka nerozjede a s litrem oturbeným se bez problému rozjede, čili chybějící objem tak nějak najednou z ničeho nic nechybí čili byl nahrazen ;-D

Holt zase zřejmý důkaz, že není "litr" jako "litr".....;-)

A svou tezi o výkonu neopouštím. Jistě víš, že práce je na výkonu "silně závislá". Výkon rovná se práce za jednotku času, takže pokud tvrdím, že turbomotor o menším objemu zastane práci atmosféry o větším objemu, tak je to díky minimálně stejnému, nebo i většímu dodanému výkonu, který turbomotor dodá i když mu ten objem jakože evidentně chybí.;-)

Bože já mám ale trpělivost.....

0/−1
20.3.2017 0:38

P70e50t18r 26Č43e33r26m69á28k 9198205699700

Ale jistě že byly, proč by neměly být? A proč by neměl fungovat v octavii 1.0TSI když svého času tam dávali 40let starou OHV 1,4?

Koukám vůbec nechápeš která bije, to jestli je někde turbo k dosažení nebo zvýšení výkonu nesouvisí vůbec s aplikací toho motoru ale právě s jeho konstrukcí, přečti si ještě jednou co jsem napsal. ;-) 1,2TSI je downsizingový motor a vždy tam turbo slouží k dosažení výkonu. R^

Nic takového jsem nenapsal, nelži ;-) Objem turbem nahradit nikdy nejde, můžeš samozřejmě postavit motory o podobné konfiguraci a to pásmo činnosti které tě zajímá postavíš na přítomnosti turba, to je klasický downsizing, ale nikdy to nedá stejné parametry jako objem.

Zamotal ses do vlastní pasti. Tvrdil jsi že objem nahradíš turbem, což jak víme nelze. Takže jsi začal tvrdit že to zastane stejnou práci, což pravda opět není, právě proto že práce a výkon jsou závislé veličiny ;-)

Fakt si pořád říkám jestli jen trollíš a nebo jsi opravdu tak dutej. 50:50 protože občas dáš i inteligentní příspěvek.

0/0
24.3.2017 23:20

J84i42ř24í 63S49c19h25w52a42c59h 8688184718646

A protože turbomotory nic takového " údajně nedokážou" a objem nic nenahradí.... ;-D, protože se jedná o zastaralé technologie.....;-D

tak nejspíše proto vyměnili hloupí konstruktéři Lexusu ve své nové vlakové lodi V8 za V6, čili sebrali mu 25 procent válců a 25% objemu a přesto to auto je dynamičtější i když samozřejmě nějakej výkon a krouťák v tom přece nehraje žádnou roli... ;-D

Nebo se u Lexusu podělali z nějakýho výhružnýho dopisu od úředníka EU? 8-o

Ne, to opravdu ne....

0/−1
16.3.2017 12:33

P17e24t71r 91Č51e33r12m27á19k 9788535189360

Objem nic nenahradí, s tím se budeš muset smířit. Kdybys občas také chápal co je zde psáno (pořád bojuju s tím jestli to chápeš a jsi jen troll a nebo jsi opravdu tak dutý), tak by jsi to již dávno pochopil a orientoval se;-)

To že se mění a zkoušejí jiné konfigurace motorů není nic divného, to k vývoji patří, jde jen o to pochopit proč a jak R^

+1/0
17.3.2017 12:31

J17i26ř49í 32S10c89h34w89a61c17h 8688744638346

a zase jakési bláboly o konfiguraci, když je řeč o OBJEMU.....jasný případ, kdy motor o objemu větší je nahrazen motorem o objemu menším, ....ale objem nic nenahradí.....

....si připadám jak v debatě s pětiletým děckem....

0/−1
18.3.2017 20:26

P18e37t90r 49Č18e70r67m19á55k 9568265679450

Ty vždy když něčemu nerozumíš, tak místo abys bedlivě poslouchal a snažil se to pochopit, prohlásíš pravidelně že to je blábol, opravdu velmi "dospělé" ;-D Objem samozřejmě je jeden ze základních parametrů KONFIGURACE motoru !!

Tobě přijde něco divného na dalším, asi milion padestátém příklady downsizingu??? Panebože 8-o

Fakt se někdy zamysli.

+1/0
19.3.2017 21:43

V68í66ť32a 45K19r41u82t17i36š 1910374685277

Což platí jak pro motor atmosférický, tak i pro motor turbem. A mezi tou atmosférou a turbem stejného objemu bude nějaký nezanedbatelný výkonový koeficient ...

0/0
14.3.2017 21:12

J47a73n 54M16a12c26h87á98č 3927886283392

To jsou koumáci.Konečně je napadlo,že budou-li lhát se spotřebou těchto hvízdajících motorků dále,tak budou muset psát do manuálu k autu,že po ujetí každých 100km vypusťte přebytečné 4 litry benzínu do škarpy....

+2/0
13.3.2017 22:59

M45a46r67t96i70n 92V15o42j53á64č32e38k 9713597431806

tohle se servisuje snad v hodinářství s lupou 8-o;-D tedy jestli to pod tím plastíkem je motůrek;-)

+1/0
13.3.2017 22:50

J26i81ř45í 63S80c90h33w92a63c48h 8538104788466

neboj, třeba takový píst ve formuli 1 je ještě menší než v tomto....;-)

+1/−1
14.3.2017 9:11

K75a77r14e15l 73B93a24r20t64a97k 9316351725816

Tak na co jste přišli?

0/0
13.3.2017 20:08

P50a25v44e51l 82N17á81r21o53ž64n58ý 1535233736422

Věčná škoda a jí se tak těšil na půllitrový půlválec,

+9/0
13.3.2017 19:29

J32i49ř15í 62S17c88h54w34a65c85h 8498654168266

tak vem pilku nebo autogen a udělej si ho.....

+1/−1
13.3.2017 19:50

M46a41r54t27i50n 51V48o13j11á26č71e63k 9633337481566

po takovém zásahu příjde o záruku;-D

0/0
13.3.2017 22:51

J79i50ř76í 42S58c26h72w65a92c95h 8898774658426

plnit si své "touhy" vždycky něco stojí....

0/−1
13.3.2017 23:18

J50a75n 93U16l33m 7140369726312

oni si toho nevšimnou

0/0
14.3.2017 7:25

J93a28n 47M87a89c52h35á31č 3857196663692

Vyhodte ten motor úplně,prořízněte podlahu,a máte Flinstone car...

0/0
13.3.2017 23:01

K25a38r83e86l 24H80o61r57á55k 2578359453823

Není nad to si nalhat budoucnost. Jak mohou vědět, co si budou nebo nebudou zákazníci kupovat za pět let? Jednoduše, co oni nevyrobí, to si zákazník nekoupí.

+1/0
13.3.2017 18:12

Najdete na iDNES.cz