Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Filtry pevných částic pro benzinové motory už jsou jisté, dorazí ještě letos

Už od letošního září budou platit pro nové benzinové motory s přímým vstřikováním stejné limity pevných částic jako pro diesely. Nevyhnutelnou součástí téměř každého nového vozu se spalovacím motorem se proto brzy stanou filtry pevných částic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K44a66r16e38l 40V22a78c38h85u64t 9253942949503

Tenhle titulek se sem náramně "hodí": Problémem ojetin je nefunkční filtr pevných částic ... ;-D ... Prosto směle: Kupředu levá, zpátky ni krok! R^

0/0
16.3.2017 8:50
Foto

M83i98r16o78s64l81a80v 82S96t65e28i93n32e47r 6298934193325

Donald Trump už sdělil, že se ty US normy budou objektivně řešit, mají být i prakticky realizovatelné, nejenom na papíře nebo nějakým trikem. Zatím byla hnací silou ekologů Amerika, zřejmě se to obrátí. Rozhodně je lepší, mít splnitelné normy a opravdu je kontrolovat a dodržovat, než si stále vymýšlet ještě další omezení.

Tam, kde za smogu vzniká nebezpečná směs emisí se zkrátka musí trať v určtých dnech a hodinách zavřít pro všechny.

0/0
15.3.2017 16:47

J78a54n 25S27t42e15h11l26i27k 9705747596931

Ale američani ty emisní normy plní . Sice mají jiné než my . Neřeší tak emise CO2 , ale prachové částice a oxidy dusíku . Tam maj prostě diesly problém. Velkoobjemové benzíny to splní .

Rozdíl je třeba i v testech na emise krbovek . Neřeší tam testy na nominál a učinost , ale testují emise prachu (dýmu) na ruzné rychlosti hoření (jak lidi ovládají vzduch) . Testují tedy spíše reálnější stav než evropani co tsetují za optimálních podmínek (nominál)

0/0
15.3.2017 19:31

M22a84r63t27i62n 56K30a56r50á90s46e10k 9878433188738

Nic proti, ale jak US tak EU normy resi uplne to same - NOx, pevne castice a nespalene uhlovodiky.

Krome emisnich norem pak jsou dalsi regulace tykajici se hlavne spotreby, a tam se pristup EU a USA lisi - napr v USA maji primo automobilky povinnost prodat urcity podil EV a podobne srandy, EU to resi "danenim" nadlimitni spotreby (tj dava automobilkam volnost jak toho dosahnout, at uz snizenim spotreby beznych motoru, nebo produkc aut na elektrinu nebo cng apod)...

0/0
17.3.2017 14:40

P59a44v76e42l 45J49o78n32á50š 5921145629475

Konečně. A teď jsou na řadě filtry na velocipedy.

+2/0
15.3.2017 16:36

E20m16i32l 13M53i43n40á14ř 7830719729617

„Všechna Porsche plní emisní normu, která byla platná v době jejich uvedení na trh. Pokud bude ke splnění limitů nutné nainstalovat filtr pevných částic, budou ho mít i naše benzinové modely.“

R^ To je cesta hodná inženýrů. Kvalitní spalování, kvalitní paliva, větší účinnost. Cesta restrikcí je úřednická cesta do Brusele.

+2/−1
15.3.2017 15:32

P80e87t18r 25B39á98č95a 8375656815935

Saskarna Rv

+3/0
15.3.2017 14:36

E42m24i53l 42F62a22t33k57a 1930823460441

zase bude co řezat, servisy už si mnou ruce, 400kč/h málo, bude to 1000kč/h

0/0
15.3.2017 12:27

M68a42r55e54k 12M14a88l86ý 1702248601570

Hodinová sazba 400? To asi nebude autorizák, protože tam jsou ceny určitě vyšší a ani 1000 už není nějaká velká pálka... u některých značek.

+1/0
15.3.2017 12:57

M40a62r91t50i96n 76K95a64r26á73s18e59k 9208793278808

Jak kde, u masovych znacek to je bezna cena (ja servisuju citroen za ceny kolem 450 v autorizaku), samo pak jsou i experti u nekterych luxusnejisch znacek co chteji klidne 2000...

0/0
17.3.2017 14:41

P36e77t89r 25V45o28b75o68ř84i95l 5919477778215

Filtr pevných částic by se bez honby za CO2 u benzínu řešit nemusel. Protože by nebylo potřeba vyrábět přeturbené mikromotory, tím pádem by spalování probíhalo za nižších tlaků a bez vzniku sazí. Nemluvě o tom, že vyšší tlak = více NOx, což je narozdíl od neškodného CO2 trochu horší věc. Prostě ekologie typu zabij bobra, zachráníš strom.

+7/0
15.3.2017 12:04

L78u80d65v22í79k 69G71a36j80d96o27š29í70k 2595823454732

Tak úplně to není. Jde pouze o to, že se postupně utahují šrouby.

Řeší se v zásadě 3 škodlivé věci: CO2, NOx a rakovinotvorné saze.

Akorát se neřeší najednou, ale postupně a bohužel řešení jednoho problému zhoršuje ten druhý. Výrobci pochopitelně kličkují jak to jen jde a z toho vznikají ekologické paskvily.

+1/0
15.3.2017 15:07

J83a33n 62H19r79u98z25a 8384648939177

Tak úplně to není především u Němců, kteří zavírají JE a instalují masivně uhelné a po dostavění druhé roury pod Baltem i plynové což je vždy provázeno masivními emisemi CO2. Toho CO2 co vadí jen u osobních aut a nevadí u uhelných a plynových elektráren nebo ve spalovnách roští s poetickým názvem biomasa.

+2/0
15.3.2017 15:33
Foto

R53o14m39a27n 53K46o92z51e46l 4407206553534

CO2 při spalování biomasy je neutrální, je součástí koloběhu v případě. Pokud se bere v potaz energie potřebná na pěstování biomasy, tak už to může být jinak.

0/0
15.3.2017 19:13

V54l79a72d94i74m68í91r 33Z20a21u68š83k67a 5401792647373

Za jak rychle ty stromy znovu narostou?(20-25 let, ale straší nás, že s CO2 musíme něco udělat do 5-10 let- z tohoto hlediska tedy nejde o CO2 neutrální zdroj) Jak vypadá příprava půdy pro takové pěstování a kolik hnojiv, herbicidů a fosilních paliv se spotřebuje? Pěstování energetických plodin ve velkém je stejnou devastací krajiny jako lány kukuřice, nemluvě o chabém energetickém zisku - tyto zdroje nevyprodukují víc než jednotky proccent celkového energetického mixu a to za cenu dlouhodobé devastace krajiny.

Samozřejmě, dá se to i šetrně a v malém, ale na tom žádnou "energiewende" nepostavíte.

0/0
15.3.2017 22:30

V57l84a62d27i32m50í79r 73Z82a77u17š45k14a 5621382787173

Jenomže se řeší neadekvátně. NOx a saze jsou lokálně mnohem škodlivější než CO2, kde je navíc autombilismus jen jedním z mnoha producentů. Jen takoví Němci uzavřením JE vyprodukují tolik CO2, co evropská auta neušetří ani za 5 let. Prostě nekoncepčnost a chaos produkující více škody než osohu.

+1/0
15.3.2017 16:16

A39n17t13o49n69í71n 70S95e41b44e54r58a 7223658370249

Já mám nejradějí benzínový čtyřválec bez turba a s řetěžem. Takový motor v pohodě najede 300 tisíc bez nějakých větších investic do motoru.

Max rozvody ve 150 tkm a pak třeba hydroštely 200 +, ale jinak nic.

+2/0
15.3.2017 11:49

M88i54l57a37n 31N14ě10m98e22c 1965600556286

Tak to budete nejspíš zpátečník a rasista :)

0/0
15.3.2017 11:57

J57a82r89o76m38í33r 76K25r67á84l 4240659844869

No, to rozhodně ! Kdopak to kdy slyšel, chtít po autě, aby něco vydrželo ! ;-)

+1/0
15.3.2017 12:46

M95a30r60e26k 49M92a56l59ý 1152108561130

Řetěz se nemění, ne, jenom kontroluje? Já měl auta s řetězem a toto mi bylo řečeno, právě jako výhoda oproti řemenu. Teď mám řemen a rozvody jsou po 180tkm... tak pak nevidím nějakou výhodu řetěze, pokud by se měnil po 150tkm. A nejsou 4 válce málo? Já chtěl benzín, 6 válců, ale nějak to nevyšlo... :-(

0/0
15.3.2017 11:59

J39i17ř89í 51Z18ý25k51a 9489583541770

většinou jen kontroluje. Akorát u některých TSI a THP se musí preventivně měnit. Nicméně, jsou to tak mizerné motory, že to chcípne stejně ještě na něco jiného ...

0/0
15.3.2017 12:50

J30o88z88e22f 56P14o39l90á52k 9447180

Já těch 6 válců v japonci mám .

0/0
15.3.2017 17:20

M78a48r95e56k 67M98a68l51ý 1812428721980

Já jsem koukal na Lexus, nejdřív IS 250, ten se mi zdal malý, pak na GS 300, ten by se mi líbil, ale je jich jako ojetin málo, není z čeho moc vybrat. Pak bylo ještě jedno LS, to už ale s 8 válci, 460 a to už se mi zdálo moc :-)

0/0
15.3.2017 22:44

J25i85ř72í 58Z68ý72k27a 9369413271980

pro srovnání: turbo benzinový pětiválec s řemenem najezdí 500t km bez nějakých větších investic do motoru a to včetně turba. Rozvody po 150-240t km podle verze motoru. Hydroštely to nemá, seřizování vůlí se dělá tak kolem 300t km.

0/0
15.3.2017 12:26

J71o36s37e45f 52D29o23h57n22a94l 6593687922941

zlatá MB 1000!!! A co takhle udělat ten filtr na vysejpání?

0/0
15.3.2017 13:08

J49i26ř82í 95Z75ý22k14a 9319723121480

nic proti, dnes je to už zajímavý veterán, nicméně dle mého názoru by tento motor v dnešní dynamice provozu neobstál. A to jak výkonnostními parametry, životností, tak ekonomikou provozu. Výměna oleje co 5000km? To jsou dva zabité dny v servisu navíc proti modernám autům. Dále tento motor není vybaven plnoprůtokovým filtrem oleje a to snižuje životnost motoru (ne že ne, provozuji podobného veterána a ty motory jdou do kopru). Navíc první tři roky výroby Š1000MB trpěly výrobními vadami motoru. Také je potřeba častěji seřizovat ventilové vůle.

0/0
15.3.2017 16:18
Foto

R96o45m66a72n 26K12o89z78e76l 4697296323554

MB 1000 není zrovna příklad životnosti, ten motor už po 100 tisících byl hodně opotřebený a vyžadoval generálku.

0/0
15.3.2017 19:11
Foto

M48i37r34o29s77l48a56v 91S77t18e51i88n31e59r 6298224773975

Tak tady vidím nezakrytou reklamu na Mercedesa, typ 190 je snad nejčastější veterán stále ještě na silnicích. Ten vydrží ale bez větších oprav milión kilometrů.

0/0
15.3.2017 16:51

R33i87c47h17a61r49d 41T19o15m79e91č33e74k 7276695436671

Podle odborníků z 60 let minulého století jsme už dávno měli jezdit s miniaturními jadernými reaktory pod kapotou. Byly toho plné magazíny. Asi tenkrát zapomněli že auta občas bourají.

0/0
15.3.2017 11:34

L50u91d36v81í26k 20G70a88j92d77o51š65í82k 2765113774452

Spíš jim tehdy nedocvaklo, že by si kdejaký terorista z volně dostupného automobilového jaderného článku udělal atomovku.

0/0
15.3.2017 15:12

J40a83n 48H86r86u92z19a 8714678639687

No hlavně by to auto bylo doslova k nezaplacení.;-D

+1/0
15.3.2017 15:35

O12n90d80ř55e62j 19R36a84i94s 3818233274588

Co sem motáte ekology ? Pane bože někdo vám nakecá, že DPF a GPF je špatná věc a všichni to hned svádí na ekology. Tady jde přeci úplně o něco jiného. Proč automobilky neinvestují do elektromobilů, protože jsou navázáni na prodeje ropy, jsou to spojené nádoby. Technologie elektromobilu tady existuje už 40 let a funguje to enormě dobře. Asynchronní elektro motor je absolutně bezúdržbový po dobu 20-30 let, když je kvalitně zpracován. Jeho výkon a krouticí moment je lepší než u ultravýkoných nafťáků. Jedinný menší problém jsou baterie. Dnešní Li-Fe-Pol a Li-On technologie se dá poměrně dobře recyklovat. Ale to by někdo musel chtít. Ropa vládne světu a mocenským židozednářským skupinám, kteří opravdu tahají za nítky a jsou právě za tímto koloběhem EKO požadavky vs - spotřeba ropy. Vždyť je to tak zřejmé.

+1/−5
15.3.2017 11:18

L23u83m97í74r 36V37i78t24h86a 2447427306552

Zase jeden nadšenec.Možná Vás potěší, že technologie elektromobilu je prakticky stejně stará, jako automobil vůbec, a dokonce že první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil. Bohužel pro elektromobily se ukázalo, že spalovací motor je pro automobil vhodnější pro svou jednoduchost, spolehlivost a hlavně dojezd. A to platí pořád, i v době, kdy se vývoj baterií žene kupředu mílovými kroky poháněn potřebou přenosných komunikačních prostředků, jako jsou notebooky, tablety, telefony a další.

+2/0
15.3.2017 11:27

M80a57r82t63i24n 61K50a67r96á21s32e88k 9568563908158

No "jednoduchost a spolehlivost" je u spalovaku spise o dost horsi, ale slo o ten dojezd, precejen technologie baterek pred 100 a vice lety byly v plenkach, stejne jako cela energetika vubec...

+1/0
15.3.2017 11:31

J94a32n 22H35r34u13z88a 8274828449887

Dojezd a spotřeba. Těžké baterie způsobují, že zbytečně taháte velkou hmotnost a díky tomu je spotřeba energie vyšší než u lehkého spalováku. Musk to řeší hliníkovou karosérií. Takto by ovšem šlo postupovat i u spalováku pokud by zákazníci akceptovali cenu.;-D

0/0
15.3.2017 15:39

M49a80r67e57k 59M98a81l61ý 1522308801300

Tesla S má baterky o hmotnosti půl tuny a to nevykompenzuje ani hliníková karoserie. Ano, baterky jsou momentálně asi hlavní brzdou pokroku v elektromobilitě.

0/0
15.3.2017 15:54

V71a58c60l12a60v 18M28e78d45e72k 5281642315175

a kdyby měla dojezd, jako běžné auto, musela by mít těch baterií tunu

0/0
15.3.2017 16:20

M95a52r90e39k 10M29a34l21ý 1682108491600

Ano. A celková hmotnost by byla 2,7 tun. Dnes má Tesla S 85D zhruba 2200 kg, z toho baterky 500kg. Dojezd je teoreticky podle NEDC 500 km, Američané uvádí jenom 426 km, zřejmě jiná metodika.

0/0
15.3.2017 16:26
Foto

M32i17r94o13s70l33a74v 59S63t73e32i51n80e97r 6138984253315

Akční rádius poctivých 300 km by stačil, pokud by se ujal systém obvyklý u propanových bomb- plnou za prázdnou s doplatkem na kterékoliv výměnné stanici s rozstupem asi 100 km (pro začátek).

Na dojíždění do práce nebo na nákup, s dětmi do školky by stačil dojezd 100 km s možností dobíjení z kterékoliv zásuvky.

Je to jasně dvojí trh, každý se svojí specifikou.

Ten druhý, pro rodiny, je daleko snáze realizovatelný, ovšem zde hrají roli hlavně náklady. Rodinné auto jistě nemusí jezdit ve městě víc, než 50, mimo město 80.

I většina chalupářů by se do těch 100 km vešla.

0/0
15.3.2017 17:01

P26a46v49e63l 56Š89e31d52l11b55a19u12e58r 7218501382105

Blbý by bylo, kdyby na chalupě nešel proud, strom spadl na dráty, třeba. Pak by se z víkendu stala dovolená. ;-)

0/0
16.3.2017 5:24

O33n75d74ř49e52j 14R66a43i72s 3108193404958

Docela bych polemizoval o tom co je vhodnější pro auto. Nejsem žádný elektro nadšenec. Chcete tvrdit, že benzinový nebo naftový motor je jednodušší ? Jedinný důvod proč se používají nafťáky a benzíňaky ještě dnes, jsou penězu a mocichtivý židozednáři vyvolávající v prostých lidech dojem, že všechno spotřební zboží je velmi důležité. Nic víc nic míň.

0/0
15.3.2017 11:46

M30a19r88e52k 63M98a95l75ý 1262728591680

Hm... slušná paranoia :-)

Klasické spalovací auto se používá proto, že je pro uživatele vhodnější... levnější, delší dojezd, kratší nabíjení. Je to jednoduché, nějaké spiknutí bych v tom opravdu nehledal. Elektroauto (a taky akumulátory) mělo stejný čas k vývoji jako spalovák.

+1/0
15.3.2017 12:03

M76a65r56t14i61n 81K23a79r74á37s33e75k 9778223788168

No ale ten vyvoj se neresil (nebyly moc pouzitelne technologie baterii, ropa byla levna, emise se resily minimalne)....

0/0
15.3.2017 12:16

M90a55r79e90k 55M80a46l29ý 1592948221530

Ano, nebyl důvod pro EV, takže se neřešil, to je logické a správné. Teď důvod je, tak se řeší. Ale než se pořeší, trochu to potrvá...

0/0
15.3.2017 12:19

O61n82d60ř25e15j 71R86a56i62s 3808903854388

Spalovací motor je levnější proto, protože se toho prodává mraky a je tam velká konkurence. Výrobně jsou elektromotory na desetinové ceně. Rychlonabíječky elektro již existují. Vývojově jsou na tom celá auta stejně, lépe vyznívající pro elektromotorová. Problém je na straně potřeby kupovat naftu a benzín. Automobilky mají v podílových fondech ropných konglomerátů neskutečná procenta. Zjistěte si to z věřejně dostupných zdrojů. Další procenta tam mají polostátní firmy. Tudíž je ze všech stran tlak na to prodávat naftu a benzín a vybírat nehorázná DPH. Co pak to nechápete, tady nejde o paranoiu ale selský rozum.

0/−1
15.3.2017 13:03

M64a68r95e42k 21M40a83l91ý 1152298451810

Nesmysly...

Rychlonabíječky nejsou, resp. je jich žalostně málo. A i tak je na nich čas nabití velmi dlouhý v porovnání s tankováním. DPH se klidně vybere i z té elekřiny, pokud bude hodně EV, tam problém není. EV je hodně drahé oproti spalováku jako celek.

Když je to tak super a pokrokové, tak se divím, že uý všichni nešílí s těma autáčkama na baterky :-) Ano, vývoj začíná, ale s ohledem na mizerný pokrok v baterkách se do toho zatím nikdo nehrne po hlavě, s výjimkou Tesla.

Opakuji, klidně si koupím EV, když bude mít stejné vlastnosti jako spalovák. Zatím zdaleka nemá.

+3/0
15.3.2017 13:10

J14a87n 40N45o96v19á48k 4376617963249

A Vám dojezd 200 km příjde málo? Ano, není to 1200 km jako u máložravého dieselu, ale na městský provoz vidím elektroauto jako super alternativu spalováku.

0/0
15.3.2017 13:17

M21a27r14e89k 64M26a34l10ý 1692518351860

Ano, na městský (a blízkoměstský) provoz je to dostatečný dojezd. Ale pro jiné využití nedostatečný.

Máme doma druhé auto, které by klidně mohlo být elektro. Ale není, protože cena.

0/0
15.3.2017 13:25

J83a13n 18H29r20u30z47a 8414468779217

Vy máte 4 auta? Na město, na venkov, na sobotu a na neděli?

+1/0
15.3.2017 15:44

O27n40d50ř58e52j 41R62a34i41s 3508563774388

Technologie je. Masově se neprodává, protože je nutné rozprodat ropu, která je v produktovodech. Auto si můžete nabít doma z FV elektrárny a už vidim jak si postavíte domací FV elektrárnu off grid a stat vam to zdani protoze si nabijite elektroauto ze slunce. A také už vás vidím jak máte doma tankér plný nafty. Vývoj elektromobilu nezačíná, vývoj už je dávno hotov. Ropa se bude prodávat do poslední možné chvíle. Baterky jsou drahé, protože se neprodávají masově. Je nutné pouze vyřešit recyklaci. Problém je v tom, že by se celej US systém postavený na prodeji ropy zbortil jako kartičky a to přeci nemůžeme dopustit. Vždyť USA jsou naše modly a naše spása ...

0/−2
15.3.2017 15:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.