Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Filtry pevných částic pro benzinové motory už jsou jisté, dorazí ještě letos

Už od letošního září budou platit pro nové benzinové motory s přímým vstřikováním stejné limity pevných částic jako pro diesely. Nevyhnutelnou součástí téměř každého nového vozu se spalovacím motorem se proto brzy stanou filtry pevných částic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K67a80r83e40l 56V16a63c71h14u45t 9353552739363

Tenhle titulek se sem náramně "hodí": Problémem ojetin je nefunkční filtr pevných částic ... ;-D ... Prosto směle: Kupředu levá, zpátky ni krok! R^

0/0
16.3.2017 8:50
Foto

M35i50r27o41s58l64a53v 57S51t74e43i85n28e65r 4170802210566

Donald Trump už sdělil, že se ty US normy budou objektivně řešit, mají být i prakticky realizovatelné, nejenom na papíře nebo nějakým trikem. Zatím byla hnací silou ekologů Amerika, zřejmě se to obrátí. Rozhodně je lepší, mít splnitelné normy a opravdu je kontrolovat a dodržovat, než si stále vymýšlet ještě další omezení.

Tam, kde za smogu vzniká nebezpečná směs emisí se zkrátka musí trať v určtých dnech a hodinách zavřít pro všechny.

0/0
15.3.2017 16:47

J70a91n 62S79t16e60h43l58i42k 9125357466361

Ale američani ty emisní normy plní . Sice mají jiné než my . Neřeší tak emise CO2 , ale prachové částice a oxidy dusíku . Tam maj prostě diesly problém. Velkoobjemové benzíny to splní .

Rozdíl je třeba i v testech na emise krbovek . Neřeší tam testy na nominál a učinost , ale testují emise prachu (dýmu) na ruzné rychlosti hoření (jak lidi ovládají vzduch) . Testují tedy spíše reálnější stav než evropani co tsetují za optimálních podmínek (nominál)

0/0
15.3.2017 19:31

M41a20r35t75i20n 53K79a53r37á25s19e38k 9198963698878

Nic proti, ale jak US tak EU normy resi uplne to same - NOx, pevne castice a nespalene uhlovodiky.

Krome emisnich norem pak jsou dalsi regulace tykajici se hlavne spotreby, a tam se pristup EU a USA lisi - napr v USA maji primo automobilky povinnost prodat urcity podil EV a podobne srandy, EU to resi "danenim" nadlimitni spotreby (tj dava automobilkam volnost jak toho dosahnout, at uz snizenim spotreby beznych motoru, nebo produkc aut na elektrinu nebo cng apod)...

0/0
17.3.2017 14:40

P96a63v33e34l 78J83o80n72á54š 5441655969105

Konečně. A teď jsou na řadě filtry na velocipedy.

+2/0
15.3.2017 16:36

E31m50i31l 14M48i11n75á91ř 7890969369417

„Všechna Porsche plní emisní normu, která byla platná v době jejich uvedení na trh. Pokud bude ke splnění limitů nutné nainstalovat filtr pevných částic, budou ho mít i naše benzinové modely.“

R^ To je cesta hodná inženýrů. Kvalitní spalování, kvalitní paliva, větší účinnost. Cesta restrikcí je úřednická cesta do Brusele.

+2/−1
15.3.2017 15:32

P13e43t76r 52B51á95č63a 8725706445475

Saskarna Rv

+3/0
15.3.2017 14:36

E11m22i57l 57F38a61t30k74a 1860813530151

zase bude co řezat, servisy už si mnou ruce, 400kč/h málo, bude to 1000kč/h

0/0
15.3.2017 12:27

M73a86r33e69k 94M92a94l17ý 1662968921740

Hodinová sazba 400? To asi nebude autorizák, protože tam jsou ceny určitě vyšší a ani 1000 už není nějaká velká pálka... u některých značek.

+1/0
15.3.2017 12:57

M50a14r30t13i48n 12K33a39r86á12s30e91k 9908533478408

Jak kde, u masovych znacek to je bezna cena (ja servisuju citroen za ceny kolem 450 v autorizaku), samo pak jsou i experti u nekterych luxusnejisch znacek co chteji klidne 2000...

0/0
17.3.2017 14:41

P68e32t48r 59V59o37b13o64ř27i35l 5679797748375

Filtr pevných částic by se bez honby za CO2 u benzínu řešit nemusel. Protože by nebylo potřeba vyrábět přeturbené mikromotory, tím pádem by spalování probíhalo za nižších tlaků a bez vzniku sazí. Nemluvě o tom, že vyšší tlak = více NOx, což je narozdíl od neškodného CO2 trochu horší věc. Prostě ekologie typu zabij bobra, zachráníš strom.

+7/0
15.3.2017 12:04

L80u13d29v81í16k 33G40a27j36d84o57š23í28k 2705663414782

Tak úplně to není. Jde pouze o to, že se postupně utahují šrouby.

Řeší se v zásadě 3 škodlivé věci: CO2, NOx a rakovinotvorné saze.

Akorát se neřeší najednou, ale postupně a bohužel řešení jednoho problému zhoršuje ten druhý. Výrobci pochopitelně kličkují jak to jen jde a z toho vznikají ekologické paskvily.

+1/0
15.3.2017 15:07

J51a55n 63H48r43u58z42a 8254238119647

Tak úplně to není především u Němců, kteří zavírají JE a instalují masivně uhelné a po dostavění druhé roury pod Baltem i plynové což je vždy provázeno masivními emisemi CO2. Toho CO2 co vadí jen u osobních aut a nevadí u uhelných a plynových elektráren nebo ve spalovnách roští s poetickým názvem biomasa.

+2/0
15.3.2017 15:33
Foto

R85o22m43a53n 63K58o31z27e72l 4197466233984

CO2 při spalování biomasy je neutrální, je součástí koloběhu v případě. Pokud se bere v potaz energie potřebná na pěstování biomasy, tak už to může být jinak.

0/0
15.3.2017 19:13

V51l95a62d11i45m18í41r 97Z84a56u26š33k21a 5871462547853

Za jak rychle ty stromy znovu narostou?(20-25 let, ale straší nás, že s CO2 musíme něco udělat do 5-10 let- z tohoto hlediska tedy nejde o CO2 neutrální zdroj) Jak vypadá příprava půdy pro takové pěstování a kolik hnojiv, herbicidů a fosilních paliv se spotřebuje? Pěstování energetických plodin ve velkém je stejnou devastací krajiny jako lány kukuřice, nemluvě o chabém energetickém zisku - tyto zdroje nevyprodukují víc než jednotky proccent celkového energetického mixu a to za cenu dlouhodobé devastace krajiny.

Samozřejmě, dá se to i šetrně a v malém, ale na tom žádnou "energiewende" nepostavíte.

0/0
15.3.2017 22:30

V65l92a32d75i40m23í50r 13Z59a68u49š49k67a 5691142417643

Jenomže se řeší neadekvátně. NOx a saze jsou lokálně mnohem škodlivější než CO2, kde je navíc autombilismus jen jedním z mnoha producentů. Jen takoví Němci uzavřením JE vyprodukují tolik CO2, co evropská auta neušetří ani za 5 let. Prostě nekoncepčnost a chaos produkující více škody než osohu.

+1/0
15.3.2017 16:16

A96n47t94o41n79í14n 68S66e10b65e27r30a 7523698830729

Já mám nejradějí benzínový čtyřválec bez turba a s řetěžem. Takový motor v pohodě najede 300 tisíc bez nějakých větších investic do motoru.

Max rozvody ve 150 tkm a pak třeba hydroštely 200 +, ale jinak nic.

+2/0
15.3.2017 11:49

M86i52l53a89n 33N20ě81m22e97c 1845480916586

Tak to budete nejspíš zpátečník a rasista :)

0/0
15.3.2017 11:57

J27a85r22o90m55í90r 97K58r54á84l 4870639184409

No, to rozhodně ! Kdopak to kdy slyšel, chtít po autě, aby něco vydrželo ! ;-)

+1/0
15.3.2017 12:46

M57a33r81e17k 98M64a75l80ý 1262598511400

Řetěz se nemění, ne, jenom kontroluje? Já měl auta s řetězem a toto mi bylo řečeno, právě jako výhoda oproti řemenu. Teď mám řemen a rozvody jsou po 180tkm... tak pak nevidím nějakou výhodu řetěze, pokud by se měnil po 150tkm. A nejsou 4 válce málo? Já chtěl benzín, 6 válců, ale nějak to nevyšlo... :-(

0/0
15.3.2017 11:59

J85i65ř82í 42Z94ý65k75a 9189823781150

většinou jen kontroluje. Akorát u některých TSI a THP se musí preventivně měnit. Nicméně, jsou to tak mizerné motory, že to chcípne stejně ještě na něco jiného ...

0/0
15.3.2017 12:50

J38o95z78e84f 23P42o67l64á36k 9247790

Já těch 6 válců v japonci mám .

0/0
15.3.2017 17:20

M33a88r25e76k 49M36a81l45ý 1682618491250

Já jsem koukal na Lexus, nejdřív IS 250, ten se mi zdal malý, pak na GS 300, ten by se mi líbil, ale je jich jako ojetin málo, není z čeho moc vybrat. Pak bylo ještě jedno LS, to už ale s 8 válci, 460 a to už se mi zdálo moc :-)

0/0
15.3.2017 22:44

J14i42ř74í 21Z89ý32k86a 9109563771270

pro srovnání: turbo benzinový pětiválec s řemenem najezdí 500t km bez nějakých větších investic do motoru a to včetně turba. Rozvody po 150-240t km podle verze motoru. Hydroštely to nemá, seřizování vůlí se dělá tak kolem 300t km.

0/0
15.3.2017 12:26

J52o21s30e78f 61D48o58h93n25a25l 6163427932271

zlatá MB 1000!!! A co takhle udělat ten filtr na vysejpání?

0/0
15.3.2017 13:08

J27i26ř49í 35Z46ý20k52a 9889803731520

nic proti, dnes je to už zajímavý veterán, nicméně dle mého názoru by tento motor v dnešní dynamice provozu neobstál. A to jak výkonnostními parametry, životností, tak ekonomikou provozu. Výměna oleje co 5000km? To jsou dva zabité dny v servisu navíc proti modernám autům. Dále tento motor není vybaven plnoprůtokovým filtrem oleje a to snižuje životnost motoru (ne že ne, provozuji podobného veterána a ty motory jdou do kopru). Navíc první tři roky výroby Š1000MB trpěly výrobními vadami motoru. Také je potřeba častěji seřizovat ventilové vůle.

0/0
15.3.2017 16:18
Foto

R48o30m77a42n 48K24o32z54e70l 4717656293574

MB 1000 není zrovna příklad životnosti, ten motor už po 100 tisících byl hodně opotřebený a vyžadoval generálku.

0/0
15.3.2017 19:11
Foto

M96i19r66o33s98l97a98v 79S93t71e15i47n73e20r 4670742630406

Tak tady vidím nezakrytou reklamu na Mercedesa, typ 190 je snad nejčastější veterán stále ještě na silnicích. Ten vydrží ale bez větších oprav milión kilometrů.

0/0
15.3.2017 16:51

R55i35c23h27a80r60d 75T11o83m86e33č54e60k 7966905166491

Podle odborníků z 60 let minulého století jsme už dávno měli jezdit s miniaturními jadernými reaktory pod kapotou. Byly toho plné magazíny. Asi tenkrát zapomněli že auta občas bourají.

0/0
15.3.2017 11:34

L10u85d64v80í74k 53G67a36j15d37o10š49í21k 2865953184352

Spíš jim tehdy nedocvaklo, že by si kdejaký terorista z volně dostupného automobilového jaderného článku udělal atomovku.

0/0
15.3.2017 15:12

J72a31n 15H78r38u15z57a 8964238219567

No hlavně by to auto bylo doslova k nezaplacení.;-D

+1/0
15.3.2017 15:35

O48n21d18ř55e67j 70R66a88i97s 3588793814548

Co sem motáte ekology ? Pane bože někdo vám nakecá, že DPF a GPF je špatná věc a všichni to hned svádí na ekology. Tady jde přeci úplně o něco jiného. Proč automobilky neinvestují do elektromobilů, protože jsou navázáni na prodeje ropy, jsou to spojené nádoby. Technologie elektromobilu tady existuje už 40 let a funguje to enormě dobře. Asynchronní elektro motor je absolutně bezúdržbový po dobu 20-30 let, když je kvalitně zpracován. Jeho výkon a krouticí moment je lepší než u ultravýkoných nafťáků. Jedinný menší problém jsou baterie. Dnešní Li-Fe-Pol a Li-On technologie se dá poměrně dobře recyklovat. Ale to by někdo musel chtít. Ropa vládne světu a mocenským židozednářským skupinám, kteří opravdu tahají za nítky a jsou právě za tímto koloběhem EKO požadavky vs - spotřeba ropy. Vždyť je to tak zřejmé.

+1/−5
15.3.2017 11:18

L89u75m33í74r 61V71i10t37h46a 2347347696102

Zase jeden nadšenec.Možná Vás potěší, že technologie elektromobilu je prakticky stejně stará, jako automobil vůbec, a dokonce že první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil. Bohužel pro elektromobily se ukázalo, že spalovací motor je pro automobil vhodnější pro svou jednoduchost, spolehlivost a hlavně dojezd. A to platí pořád, i v době, kdy se vývoj baterií žene kupředu mílovými kroky poháněn potřebou přenosných komunikačních prostředků, jako jsou notebooky, tablety, telefony a další.

+2/0
15.3.2017 11:27

M69a71r79t17i83n 61K41a21r87á93s28e53k 9808503298178

No "jednoduchost a spolehlivost" je u spalovaku spise o dost horsi, ale slo o ten dojezd, precejen technologie baterek pred 100 a vice lety byly v plenkach, stejne jako cela energetika vubec...

+1/0
15.3.2017 11:31

J19a76n 91H48r60u87z61a 8814818449507

Dojezd a spotřeba. Těžké baterie způsobují, že zbytečně taháte velkou hmotnost a díky tomu je spotřeba energie vyšší než u lehkého spalováku. Musk to řeší hliníkovou karosérií. Takto by ovšem šlo postupovat i u spalováku pokud by zákazníci akceptovali cenu.;-D

0/0
15.3.2017 15:39

M28a11r85e83k 85M66a10l93ý 1182898731280

Tesla S má baterky o hmotnosti půl tuny a to nevykompenzuje ani hliníková karoserie. Ano, baterky jsou momentálně asi hlavní brzdou pokroku v elektromobilitě.

0/0
15.3.2017 15:54

V50a42c12l80a14v 30M79e31d80e30k 5361562425305

a kdyby měla dojezd, jako běžné auto, musela by mít těch baterií tunu

0/0
15.3.2017 16:20

M49a80r19e97k 35M48a20l29ý 1922858171440

Ano. A celková hmotnost by byla 2,7 tun. Dnes má Tesla S 85D zhruba 2200 kg, z toho baterky 500kg. Dojezd je teoreticky podle NEDC 500 km, Američané uvádí jenom 426 km, zřejmě jiná metodika.

0/0
15.3.2017 16:26
Foto

M67i24r49o34s97l28a12v 72S96t28e85i80n76e60r 4630292400976

Akční rádius poctivých 300 km by stačil, pokud by se ujal systém obvyklý u propanových bomb- plnou za prázdnou s doplatkem na kterékoliv výměnné stanici s rozstupem asi 100 km (pro začátek).

Na dojíždění do práce nebo na nákup, s dětmi do školky by stačil dojezd 100 km s možností dobíjení z kterékoliv zásuvky.

Je to jasně dvojí trh, každý se svojí specifikou.

Ten druhý, pro rodiny, je daleko snáze realizovatelný, ovšem zde hrají roli hlavně náklady. Rodinné auto jistě nemusí jezdit ve městě víc, než 50, mimo město 80.

I většina chalupářů by se do těch 100 km vešla.

0/0
15.3.2017 17:01

P74a38v50e64l 27Š29e83d20l64b34a18u30e49r 7268731682625

Blbý by bylo, kdyby na chalupě nešel proud, strom spadl na dráty, třeba. Pak by se z víkendu stala dovolená. ;-)

0/0
16.3.2017 5:24

O80n55d32ř18e54j 68R32a31i94s 3388303734848

Docela bych polemizoval o tom co je vhodnější pro auto. Nejsem žádný elektro nadšenec. Chcete tvrdit, že benzinový nebo naftový motor je jednodušší ? Jedinný důvod proč se používají nafťáky a benzíňaky ještě dnes, jsou penězu a mocichtivý židozednáři vyvolávající v prostých lidech dojem, že všechno spotřební zboží je velmi důležité. Nic víc nic míň.

0/0
15.3.2017 11:46

M89a88r94e21k 78M92a12l95ý 1302498861630

Hm... slušná paranoia :-)

Klasické spalovací auto se používá proto, že je pro uživatele vhodnější... levnější, delší dojezd, kratší nabíjení. Je to jednoduché, nějaké spiknutí bych v tom opravdu nehledal. Elektroauto (a taky akumulátory) mělo stejný čas k vývoji jako spalovák.

+1/0
15.3.2017 12:03

M76a64r76t77i69n 17K17a96r96á47s83e75k 9658833818418

No ale ten vyvoj se neresil (nebyly moc pouzitelne technologie baterii, ropa byla levna, emise se resily minimalne)....

0/0
15.3.2017 12:16

M95a33r55e88k 89M49a27l40ý 1542148931750

Ano, nebyl důvod pro EV, takže se neřešil, to je logické a správné. Teď důvod je, tak se řeší. Ale než se pořeší, trochu to potrvá...

0/0
15.3.2017 12:19

O59n69d60ř15e44j 54R76a14i55s 3528353314238

Spalovací motor je levnější proto, protože se toho prodává mraky a je tam velká konkurence. Výrobně jsou elektromotory na desetinové ceně. Rychlonabíječky elektro již existují. Vývojově jsou na tom celá auta stejně, lépe vyznívající pro elektromotorová. Problém je na straně potřeby kupovat naftu a benzín. Automobilky mají v podílových fondech ropných konglomerátů neskutečná procenta. Zjistěte si to z věřejně dostupných zdrojů. Další procenta tam mají polostátní firmy. Tudíž je ze všech stran tlak na to prodávat naftu a benzín a vybírat nehorázná DPH. Co pak to nechápete, tady nejde o paranoiu ale selský rozum.

0/−1
15.3.2017 13:03

M76a86r52e14k 28M54a93l21ý 1692108951930

Nesmysly...

Rychlonabíječky nejsou, resp. je jich žalostně málo. A i tak je na nich čas nabití velmi dlouhý v porovnání s tankováním. DPH se klidně vybere i z té elekřiny, pokud bude hodně EV, tam problém není. EV je hodně drahé oproti spalováku jako celek.

Když je to tak super a pokrokové, tak se divím, že uý všichni nešílí s těma autáčkama na baterky :-) Ano, vývoj začíná, ale s ohledem na mizerný pokrok v baterkách se do toho zatím nikdo nehrne po hlavě, s výjimkou Tesla.

Opakuji, klidně si koupím EV, když bude mít stejné vlastnosti jako spalovák. Zatím zdaleka nemá.

+3/0
15.3.2017 13:10

J97a72n 37N46o45v33á64k 4226417473379

A Vám dojezd 200 km příjde málo? Ano, není to 1200 km jako u máložravého dieselu, ale na městský provoz vidím elektroauto jako super alternativu spalováku.

0/0
15.3.2017 13:17

M85a78r41e21k 17M76a85l53ý 1962338751230

Ano, na městský (a blízkoměstský) provoz je to dostatečný dojezd. Ale pro jiné využití nedostatečný.

Máme doma druhé auto, které by klidně mohlo být elektro. Ale není, protože cena.

0/0
15.3.2017 13:25

J62a73n 35H35r58u98z63a 8884688639207

Vy máte 4 auta? Na město, na venkov, na sobotu a na neděli?

+1/0
15.3.2017 15:44

O46n80d48ř67e20j 28R70a19i81s 3388583654358

Technologie je. Masově se neprodává, protože je nutné rozprodat ropu, která je v produktovodech. Auto si můžete nabít doma z FV elektrárny a už vidim jak si postavíte domací FV elektrárnu off grid a stat vam to zdani protoze si nabijite elektroauto ze slunce. A také už vás vidím jak máte doma tankér plný nafty. Vývoj elektromobilu nezačíná, vývoj už je dávno hotov. Ropa se bude prodávat do poslední možné chvíle. Baterky jsou drahé, protože se neprodávají masově. Je nutné pouze vyřešit recyklaci. Problém je v tom, že by se celej US systém postavený na prodeji ropy zbortil jako kartičky a to přeci nemůžeme dopustit. Vždyť USA jsou naše modly a naše spása ...

0/−2
15.3.2017 15:04



Najdete na iDNES.cz