Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Filtry pevných částic pro benzinové motory už jsou jisté, dorazí ještě letos

Už od letošního září budou platit pro nové benzinové motory s přímým vstřikováním stejné limity pevných částic jako pro diesely. Nevyhnutelnou součástí téměř každého nového vozu se spalovacím motorem se proto brzy stanou filtry pevných částic.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K53a40r32e52l 26V42a31c78h34u26t 9733312799323

Tenhle titulek se sem náramně "hodí": Problémem ojetin je nefunkční filtr pevných částic ... ;-D ... Prosto směle: Kupředu levá, zpátky ni krok! R^

0/0
16.3.2017 8:50
Foto

M44i29r97o44s12l41a61v 66S53t85e59i12n75e90r 4260942600356

Donald Trump už sdělil, že se ty US normy budou objektivně řešit, mají být i prakticky realizovatelné, nejenom na papíře nebo nějakým trikem. Zatím byla hnací silou ekologů Amerika, zřejmě se to obrátí. Rozhodně je lepší, mít splnitelné normy a opravdu je kontrolovat a dodržovat, než si stále vymýšlet ještě další omezení.

Tam, kde za smogu vzniká nebezpečná směs emisí se zkrátka musí trať v určtých dnech a hodinách zavřít pro všechny.

0/0
15.3.2017 16:47

J64a94n 84S29t36e12h71l76i60k 9915547176541

Ale američani ty emisní normy plní . Sice mají jiné než my . Neřeší tak emise CO2 , ale prachové částice a oxidy dusíku . Tam maj prostě diesly problém. Velkoobjemové benzíny to splní .

Rozdíl je třeba i v testech na emise krbovek . Neřeší tam testy na nominál a učinost , ale testují emise prachu (dýmu) na ruzné rychlosti hoření (jak lidi ovládají vzduch) . Testují tedy spíše reálnější stav než evropani co tsetují za optimálních podmínek (nominál)

0/0
15.3.2017 19:31

M33a72r83t62i56n 65K90a31r93á81s91e15k 9668563408228

Nic proti, ale jak US tak EU normy resi uplne to same - NOx, pevne castice a nespalene uhlovodiky.

Krome emisnich norem pak jsou dalsi regulace tykajici se hlavne spotreby, a tam se pristup EU a USA lisi - napr v USA maji primo automobilky povinnost prodat urcity podil EV a podobne srandy, EU to resi "danenim" nadlimitni spotreby (tj dava automobilkam volnost jak toho dosahnout, at uz snizenim spotreby beznych motoru, nebo produkc aut na elektrinu nebo cng apod)...

0/0
17.3.2017 14:40

P93a75v62e49l 22J39o35n24á88š 5951345609485

Konečně. A teď jsou na řadě filtry na velocipedy.

+2/0
15.3.2017 16:36

E84m95i75l 31M91i76n19á70ř 7330689639487

„Všechna Porsche plní emisní normu, která byla platná v době jejich uvedení na trh. Pokud bude ke splnění limitů nutné nainstalovat filtr pevných částic, budou ho mít i naše benzinové modely.“

R^ To je cesta hodná inženýrů. Kvalitní spalování, kvalitní paliva, větší účinnost. Cesta restrikcí je úřednická cesta do Brusele.

+2/−1
15.3.2017 15:32

P40e87t42r 45B17á96č76a 8565866645665

Saskarna Rv

+3/0
15.3.2017 14:36

E92m68i69l 37F96a61t70k78a 1560293970341

zase bude co řezat, servisy už si mnou ruce, 400kč/h málo, bude to 1000kč/h

0/0
15.3.2017 12:27

M27a53r73e77k 24M94a15l96ý 1982158611570

Hodinová sazba 400? To asi nebude autorizák, protože tam jsou ceny určitě vyšší a ani 1000 už není nějaká velká pálka... u některých značek.

+1/0
15.3.2017 12:57

M72a41r54t29i67n 37K98a76r15á49s56e33k 9668593658958

Jak kde, u masovych znacek to je bezna cena (ja servisuju citroen za ceny kolem 450 v autorizaku), samo pak jsou i experti u nekterych luxusnejisch znacek co chteji klidne 2000...

0/0
17.3.2017 14:41

P54e54t68r 42V43o88b37o82ř58i34l 5449117668955

Filtr pevných částic by se bez honby za CO2 u benzínu řešit nemusel. Protože by nebylo potřeba vyrábět přeturbené mikromotory, tím pádem by spalování probíhalo za nižších tlaků a bez vzniku sazí. Nemluvě o tom, že vyšší tlak = více NOx, což je narozdíl od neškodného CO2 trochu horší věc. Prostě ekologie typu zabij bobra, zachráníš strom.

+7/0
15.3.2017 12:04

L38u93d90v63í87k 49G38a14j29d90o32š52í79k 2575203404882

Tak úplně to není. Jde pouze o to, že se postupně utahují šrouby.

Řeší se v zásadě 3 škodlivé věci: CO2, NOx a rakovinotvorné saze.

Akorát se neřeší najednou, ale postupně a bohužel řešení jednoho problému zhoršuje ten druhý. Výrobci pochopitelně kličkují jak to jen jde a z toho vznikají ekologické paskvily.

+1/0
15.3.2017 15:07

J85a21n 56H72r63u13z94a 8614438479627

Tak úplně to není především u Němců, kteří zavírají JE a instalují masivně uhelné a po dostavění druhé roury pod Baltem i plynové což je vždy provázeno masivními emisemi CO2. Toho CO2 co vadí jen u osobních aut a nevadí u uhelných a plynových elektráren nebo ve spalovnách roští s poetickým názvem biomasa.

+2/0
15.3.2017 15:33
Foto

R65o79m86a70n 72K85o57z33e79l 4867116543654

CO2 při spalování biomasy je neutrální, je součástí koloběhu v případě. Pokud se bere v potaz energie potřebná na pěstování biomasy, tak už to může být jinak.

0/0
15.3.2017 19:13

V64l68a57d85i69m34í34r 87Z96a89u95š47k11a 5261512327283

Za jak rychle ty stromy znovu narostou?(20-25 let, ale straší nás, že s CO2 musíme něco udělat do 5-10 let- z tohoto hlediska tedy nejde o CO2 neutrální zdroj) Jak vypadá příprava půdy pro takové pěstování a kolik hnojiv, herbicidů a fosilních paliv se spotřebuje? Pěstování energetických plodin ve velkém je stejnou devastací krajiny jako lány kukuřice, nemluvě o chabém energetickém zisku - tyto zdroje nevyprodukují víc než jednotky proccent celkového energetického mixu a to za cenu dlouhodobé devastace krajiny.

Samozřejmě, dá se to i šetrně a v malém, ale na tom žádnou "energiewende" nepostavíte.

0/0
15.3.2017 22:30

V77l39a26d57i27m28í46r 66Z87a21u10š34k70a 5641612327593

Jenomže se řeší neadekvátně. NOx a saze jsou lokálně mnohem škodlivější než CO2, kde je navíc autombilismus jen jedním z mnoha producentů. Jen takoví Němci uzavřením JE vyprodukují tolik CO2, co evropská auta neušetří ani za 5 let. Prostě nekoncepčnost a chaos produkující více škody než osohu.

+1/0
15.3.2017 16:16

A81n67t64o93n45í91n 24S44e86b50e70r22a 7553668210669

Já mám nejradějí benzínový čtyřválec bez turba a s řetěžem. Takový motor v pohodě najede 300 tisíc bez nějakých větších investic do motoru.

Max rozvody ve 150 tkm a pak třeba hydroštely 200 +, ale jinak nic.

+2/0
15.3.2017 11:49

M91i74l11a29n 93N10ě16m34e36c 1865660696936

Tak to budete nejspíš zpátečník a rasista :)

0/0
15.3.2017 11:57

J60a97r81o13m23í75r 79K20r72á20l 4270599654519

No, to rozhodně ! Kdopak to kdy slyšel, chtít po autě, aby něco vydrželo ! ;-)

+1/0
15.3.2017 12:46

M26a26r71e86k 14M74a96l82ý 1972918381970

Řetěz se nemění, ne, jenom kontroluje? Já měl auta s řetězem a toto mi bylo řečeno, právě jako výhoda oproti řemenu. Teď mám řemen a rozvody jsou po 180tkm... tak pak nevidím nějakou výhodu řetěze, pokud by se měnil po 150tkm. A nejsou 4 válce málo? Já chtěl benzín, 6 válců, ale nějak to nevyšlo... :-(

0/0
15.3.2017 11:59

J83i85ř60í 79Z69ý21k14a 9719763321210

většinou jen kontroluje. Akorát u některých TSI a THP se musí preventivně měnit. Nicméně, jsou to tak mizerné motory, že to chcípne stejně ještě na něco jiného ...

0/0
15.3.2017 12:50

J56o14z50e94f 93P14o70l35á32k 9217110

Já těch 6 válců v japonci mám .

0/0
15.3.2017 17:20

M24a95r38e13k 79M18a24l90ý 1862768411460

Já jsem koukal na Lexus, nejdřív IS 250, ten se mi zdal malý, pak na GS 300, ten by se mi líbil, ale je jich jako ojetin málo, není z čeho moc vybrat. Pak bylo ještě jedno LS, to už ale s 8 válci, 460 a to už se mi zdálo moc :-)

0/0
15.3.2017 22:44

J52i68ř62í 68Z69ý31k64a 9609793901930

pro srovnání: turbo benzinový pětiválec s řemenem najezdí 500t km bez nějakých větších investic do motoru a to včetně turba. Rozvody po 150-240t km podle verze motoru. Hydroštely to nemá, seřizování vůlí se dělá tak kolem 300t km.

0/0
15.3.2017 12:26

J60o85s88e78f 68D78o27h82n24a16l 6953187292421

zlatá MB 1000!!! A co takhle udělat ten filtr na vysejpání?

0/0
15.3.2017 13:08

J26i51ř51í 12Z16ý10k55a 9959333581110

nic proti, dnes je to už zajímavý veterán, nicméně dle mého názoru by tento motor v dnešní dynamice provozu neobstál. A to jak výkonnostními parametry, životností, tak ekonomikou provozu. Výměna oleje co 5000km? To jsou dva zabité dny v servisu navíc proti modernám autům. Dále tento motor není vybaven plnoprůtokovým filtrem oleje a to snižuje životnost motoru (ne že ne, provozuji podobného veterána a ty motory jdou do kopru). Navíc první tři roky výroby Š1000MB trpěly výrobními vadami motoru. Také je potřeba častěji seřizovat ventilové vůle.

0/0
15.3.2017 16:18
Foto

R43o28m80a56n 62K41o83z41e80l 4317166713884

MB 1000 není zrovna příklad životnosti, ten motor už po 100 tisících byl hodně opotřebený a vyžadoval generálku.

0/0
15.3.2017 19:11
Foto

M80i73r44o35s38l39a51v 23S66t44e20i29n31e42r 4970432400286

Tak tady vidím nezakrytou reklamu na Mercedesa, typ 190 je snad nejčastější veterán stále ještě na silnicích. Ten vydrží ale bez větších oprav milión kilometrů.

0/0
15.3.2017 16:51

R12i57c96h47a71r55d 93T43o42m60e82č89e13k 7746385836671

Podle odborníků z 60 let minulého století jsme už dávno měli jezdit s miniaturními jadernými reaktory pod kapotou. Byly toho plné magazíny. Asi tenkrát zapomněli že auta občas bourají.

0/0
15.3.2017 11:34

L95u80d34v63í34k 25G70a25j26d33o59š25í69k 2375463474882

Spíš jim tehdy nedocvaklo, že by si kdejaký terorista z volně dostupného automobilového jaderného článku udělal atomovku.

0/0
15.3.2017 15:12

J55a87n 97H77r98u16z50a 8704438709877

No hlavně by to auto bylo doslova k nezaplacení.;-D

+1/0
15.3.2017 15:35

O13n19d94ř58e15j 25R74a83i25s 3588733204588

Co sem motáte ekology ? Pane bože někdo vám nakecá, že DPF a GPF je špatná věc a všichni to hned svádí na ekology. Tady jde přeci úplně o něco jiného. Proč automobilky neinvestují do elektromobilů, protože jsou navázáni na prodeje ropy, jsou to spojené nádoby. Technologie elektromobilu tady existuje už 40 let a funguje to enormě dobře. Asynchronní elektro motor je absolutně bezúdržbový po dobu 20-30 let, když je kvalitně zpracován. Jeho výkon a krouticí moment je lepší než u ultravýkoných nafťáků. Jedinný menší problém jsou baterie. Dnešní Li-Fe-Pol a Li-On technologie se dá poměrně dobře recyklovat. Ale to by někdo musel chtít. Ropa vládne světu a mocenským židozednářským skupinám, kteří opravdu tahají za nítky a jsou právě za tímto koloběhem EKO požadavky vs - spotřeba ropy. Vždyť je to tak zřejmé.

+1/−5
15.3.2017 11:18

L57u26m66í94r 65V42i54t42h29a 2687147496802

Zase jeden nadšenec.Možná Vás potěší, že technologie elektromobilu je prakticky stejně stará, jako automobil vůbec, a dokonce že první auto, které překonalo rychlost 100 km/h, byl elektromobil. Bohužel pro elektromobily se ukázalo, že spalovací motor je pro automobil vhodnější pro svou jednoduchost, spolehlivost a hlavně dojezd. A to platí pořád, i v době, kdy se vývoj baterií žene kupředu mílovými kroky poháněn potřebou přenosných komunikačních prostředků, jako jsou notebooky, tablety, telefony a další.

+2/0
15.3.2017 11:27

M57a11r31t28i47n 58K41a54r65á51s22e10k 9668523698518

No "jednoduchost a spolehlivost" je u spalovaku spise o dost horsi, ale slo o ten dojezd, precejen technologie baterek pred 100 a vice lety byly v plenkach, stejne jako cela energetika vubec...

+1/0
15.3.2017 11:31

J81a55n 10H55r78u18z94a 8664688229427

Dojezd a spotřeba. Těžké baterie způsobují, že zbytečně taháte velkou hmotnost a díky tomu je spotřeba energie vyšší než u lehkého spalováku. Musk to řeší hliníkovou karosérií. Takto by ovšem šlo postupovat i u spalováku pokud by zákazníci akceptovali cenu.;-D

0/0
15.3.2017 15:39

M49a69r64e60k 62M14a49l73ý 1622828571160

Tesla S má baterky o hmotnosti půl tuny a to nevykompenzuje ani hliníková karoserie. Ano, baterky jsou momentálně asi hlavní brzdou pokroku v elektromobilitě.

0/0
15.3.2017 15:54

V13a68c76l12a26v 21M25e56d47e87k 5721162365635

a kdyby měla dojezd, jako běžné auto, musela by mít těch baterií tunu

0/0
15.3.2017 16:20

M78a26r96e47k 26M78a72l95ý 1572968591470

Ano. A celková hmotnost by byla 2,7 tun. Dnes má Tesla S 85D zhruba 2200 kg, z toho baterky 500kg. Dojezd je teoreticky podle NEDC 500 km, Američané uvádí jenom 426 km, zřejmě jiná metodika.

0/0
15.3.2017 16:26
Foto

M52i32r64o36s58l35a34v 17S22t81e71i80n40e86r 4520252940326

Akční rádius poctivých 300 km by stačil, pokud by se ujal systém obvyklý u propanových bomb- plnou za prázdnou s doplatkem na kterékoliv výměnné stanici s rozstupem asi 100 km (pro začátek).

Na dojíždění do práce nebo na nákup, s dětmi do školky by stačil dojezd 100 km s možností dobíjení z kterékoliv zásuvky.

Je to jasně dvojí trh, každý se svojí specifikou.

Ten druhý, pro rodiny, je daleko snáze realizovatelný, ovšem zde hrají roli hlavně náklady. Rodinné auto jistě nemusí jezdit ve městě víc, než 50, mimo město 80.

I většina chalupářů by se do těch 100 km vešla.

0/0
15.3.2017 17:01

P90a90v63e15l 17Š88e35d20l60b92a78u54e43r 7528931132385

Blbý by bylo, kdyby na chalupě nešel proud, strom spadl na dráty, třeba. Pak by se z víkendu stala dovolená. ;-)

0/0
16.3.2017 5:24

O75n17d11ř30e89j 41R41a87i34s 3428413194888

Docela bych polemizoval o tom co je vhodnější pro auto. Nejsem žádný elektro nadšenec. Chcete tvrdit, že benzinový nebo naftový motor je jednodušší ? Jedinný důvod proč se používají nafťáky a benzíňaky ještě dnes, jsou penězu a mocichtivý židozednáři vyvolávající v prostých lidech dojem, že všechno spotřební zboží je velmi důležité. Nic víc nic míň.

0/0
15.3.2017 11:46

M17a77r29e85k 79M64a32l16ý 1792158841250

Hm... slušná paranoia :-)

Klasické spalovací auto se používá proto, že je pro uživatele vhodnější... levnější, delší dojezd, kratší nabíjení. Je to jednoduché, nějaké spiknutí bych v tom opravdu nehledal. Elektroauto (a taky akumulátory) mělo stejný čas k vývoji jako spalovák.

+1/0
15.3.2017 12:03

M31a33r17t90i17n 24K73a55r37á22s67e62k 9278943828328

No ale ten vyvoj se neresil (nebyly moc pouzitelne technologie baterii, ropa byla levna, emise se resily minimalne)....

0/0
15.3.2017 12:16

M40a76r56e82k 84M74a56l95ý 1282798101150

Ano, nebyl důvod pro EV, takže se neřešil, to je logické a správné. Teď důvod je, tak se řeší. Ale než se pořeší, trochu to potrvá...

0/0
15.3.2017 12:19

O98n21d56ř28e93j 93R39a45i25s 3878133964128

Spalovací motor je levnější proto, protože se toho prodává mraky a je tam velká konkurence. Výrobně jsou elektromotory na desetinové ceně. Rychlonabíječky elektro již existují. Vývojově jsou na tom celá auta stejně, lépe vyznívající pro elektromotorová. Problém je na straně potřeby kupovat naftu a benzín. Automobilky mají v podílových fondech ropných konglomerátů neskutečná procenta. Zjistěte si to z věřejně dostupných zdrojů. Další procenta tam mají polostátní firmy. Tudíž je ze všech stran tlak na to prodávat naftu a benzín a vybírat nehorázná DPH. Co pak to nechápete, tady nejde o paranoiu ale selský rozum.

0/−1
15.3.2017 13:03

M69a32r67e67k 20M85a29l49ý 1852108651900

Nesmysly...

Rychlonabíječky nejsou, resp. je jich žalostně málo. A i tak je na nich čas nabití velmi dlouhý v porovnání s tankováním. DPH se klidně vybere i z té elekřiny, pokud bude hodně EV, tam problém není. EV je hodně drahé oproti spalováku jako celek.

Když je to tak super a pokrokové, tak se divím, že uý všichni nešílí s těma autáčkama na baterky :-) Ano, vývoj začíná, ale s ohledem na mizerný pokrok v baterkách se do toho zatím nikdo nehrne po hlavě, s výjimkou Tesla.

Opakuji, klidně si koupím EV, když bude mít stejné vlastnosti jako spalovák. Zatím zdaleka nemá.

+3/0
15.3.2017 13:10

J90a48n 92N34o53v48á85k 4856947303839

A Vám dojezd 200 km příjde málo? Ano, není to 1200 km jako u máložravého dieselu, ale na městský provoz vidím elektroauto jako super alternativu spalováku.

0/0
15.3.2017 13:17

M91a64r59e84k 32M71a67l52ý 1682488741820

Ano, na městský (a blízkoměstský) provoz je to dostatečný dojezd. Ale pro jiné využití nedostatečný.

Máme doma druhé auto, které by klidně mohlo být elektro. Ale není, protože cena.

0/0
15.3.2017 13:25

J52a29n 14H89r94u22z61a 8714958599597

Vy máte 4 auta? Na město, na venkov, na sobotu a na neděli?

+1/0
15.3.2017 15:44

O55n43d21ř46e82j 45R85a74i78s 3278623284928

Technologie je. Masově se neprodává, protože je nutné rozprodat ropu, která je v produktovodech. Auto si můžete nabít doma z FV elektrárny a už vidim jak si postavíte domací FV elektrárnu off grid a stat vam to zdani protoze si nabijite elektroauto ze slunce. A také už vás vidím jak máte doma tankér plný nafty. Vývoj elektromobilu nezačíná, vývoj už je dávno hotov. Ropa se bude prodávat do poslední možné chvíle. Baterky jsou drahé, protože se neprodávají masově. Je nutné pouze vyřešit recyklaci. Problém je v tom, že by se celej US systém postavený na prodeji ropy zbortil jako kartičky a to přeci nemůžeme dopustit. Vždyť USA jsou naše modly a naše spása ...

0/−2
15.3.2017 15:04







Najdete na iDNES.cz