Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda táhne zisk koncernu VW, má lepší marže než Audi

Koncern Volkswagen vykázal i přes loňskou kauzu s dieselovými motory lepší výsledky než za rok 2015. Značka Škoda, která loni oslavila 25 let pod křídly německé skupiny, patří k nejvýdělečnějším vůbec.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97i46c35h43a36l 50S72t73e51h70l56í83k 9344431221629

Škoda dává práci desetitisícům lidí přímo i nepřímo.Na české poměry luxusně platí,pomalu největší odvody na daních do státní kasy.A stejně tady bude nablito....

+2/−1
16.3.2017 21:16

J18a53r61o29s36l84a59v 97B70i80r55n93e36r 4358585412198

Otázkou je,jestli to náhodou není šikovností Němců.A ono to tak bohužel je.

0/−1
21.3.2017 9:15

J43i82ř90í 30S44c91h45w50a67c56h 8428874858186

a přesto se najdou tací, co je za to nemají rádi

0/0
21.3.2017 22:36

J96a93r52o49s47l65a41v 25B23i86r36n71e54r 4948785472258

Aby ne,když tady platí jen půlku mzdových nákladů v porovnání s Německem.Z každé prodané škodovky má Němec velkou radost,není divu.

+1/0
15.3.2017 10:29

S22t24a74n90i60s30l42a73v 60N25ý78v68l37t 2264205833

Škoda táhne i mnoho inženýrů do vývoje a tím nám hodně zvyšuje životní úroveň. Hjondé je jenom montovna, jakých tu je už mraky.

+2/0
14.3.2017 23:32

T71o58m 98N82e85m20e75t77h 3283689142922

Mate bohuzel pravdu, taky pochybuju, ze by Skodovka prezila 90ky v ceskych rukach. Pravdepodobne by padla na dno a po roce 2000 by se davala pomalu dohromady.

+1/0
14.3.2017 23:15

M71a47r50t71i29n 40P29e73r21o27u45t73k20a 1756853491625

Však jsou ty marže taky znát, z kvalitního auta za rozumnou cenu je dneska navoněná bída...

+8/−3
14.3.2017 21:56

J55a84n 69S26t87e81h46l79i63k 9395117486961

Aneb levná pracovní síla co dělá za třetinu. Tchesky delnik - dobry delnik ;-D.

A pak ještě nám poví bankovní analitici pohádku o drahé ceně práce.

+2/0
14.3.2017 19:42

P71e91t26r 48T12y23č73k17a 6495962969462

Cena práce u nás prodražují hlavně daně.

+2/0
14.3.2017 19:43

J72a54n 22S35t72e20h34l35i24k 9715827436751

A na západě je neplatí ? Nebo chcete aby lidi byli bez duchodu nebo zdravka ?

+2/0
14.3.2017 20:11

J82i64ř14í 90S64c11h28w34a23c54h 8538564708736

na západě kvůli vysokým platům nahrazuje mnohem dříve sice drahý ale mnohem výkonnější automat.

0/0
14.3.2017 21:01

P72e75t54r 16P87e72t79r 6243362338533

asi se budete divit ale takový němci mají stejné daně akorát si z nich mohou odečítat náklady jako nájem nebo hypotéku, díky čemuž měsíčně ušetří nemalé peníze.

P. Tyčka to říká správně a taky proto by měl Sobotka dostat lopatou přes vaz - stěžuje si, že lidi mají nízké platy a vzápětí navrhují zvýšení daní.

+6/−1
14.3.2017 22:25

M90a29r76e23k 81M10a18l81ý 1722288571680

A třeba z daní si německý zamšstnanec odečte i náklady na dopravu do práce, autem je to tuším 0,30 eur/km.

+1/−1
15.3.2017 7:59

P25e83t94r 77Č21e58r10m67á77k 9128465609580

Právě že drahá pracovní síla, dělník co vyrábí Yetiho v Rusku stojí sakra méně než ten český, také proto škodovka staví továrný po celé asii.

0/0
14.3.2017 20:03

J69a65n 94S70t94e67h37l80i47k 9735817516211

No v rusku je to o tom , že pokud tam chcete prodávat , tak tam musíte vyrábět.

+3/0
14.3.2017 20:09

P41e54t45r 74Č96e54r24m16á39k 9318915939680

To byl jen příklad, továrny mají po celém světě, ale téměř výhradně na východ od ČR....

0/0
14.3.2017 20:54

M65a36r64t75i87n 82H25o63u22b44a 6223211769598

a kde jinde by taky mely byt. pro evropu staci co se vyrobi u nas (v EU),

pak se prodavaji uz jen v asii, rusku, blizkem vychode. proto ty ruske a asijske montovny

0/0
14.3.2017 22:52

P29e87t77r 20Č23e36r10m26á55k 9328125149900

Ne tak úplně, evropě už dneska nestačí co se zde vyrobí. Jde právě o to že není EU jako EU, proto doposud rostli a ještě chvíli i porostou kapacity továren v ČR, na Slovensku, v Polsku, Ukrajině atd. místo rozšiřování v Německu, ale už nyní začíná trend kdy se raději posilují provozy na východě.

0/0
15.3.2017 1:06

G45e52o39r43g 12K75o36m12b11e25r70e84c 9984351576291

Skoda nestavi nic, to uz je jenom znacka auta. Nic vic nic min.

+1/−1
14.3.2017 20:40

P19e32t63r 29Č94e94r27m61á21k 9778675689480

Kdepak, ano někde to jsou společné podniky s jiným (zpravidla místním subjektem), ale jsou to závody škodovky.

0/0
14.3.2017 20:55

P80e42t72r 83G90a78z20d81a 6108192449507

VW jak slíbil tak učinil ...... prostě nižší kvalita než VW. Cena ale zůstala ... xD

0/−1
14.3.2017 19:14

P57e28t72r 17G34a24z10d51a 6968452989487

Dnes sem nakládal materiál do octavie III combi 2016. Víko kufru vydávalo při otvírání vrzavý zvuk, na vzpěrách jsou pružinky či co to proboha je ... je to tenké jako špejle..... tapec jako z felicie .... a zavírat se to muselo na dvakrát. (Tenký plíšek, nízká váha, proto ty tenké vzpěry, prostě málo materiálu za moc peněz) Výsledný zvuk zabouchnutí dal jasně najevo, kolik materiálu se ve dveřích skrývá. Auta od kabaně i když nejsem příznivce koncernu se mi líbila, ale zjištění, co se opravdu skrývá pod tím povedeným desingem mne vyrazila dech. jestli je zpracování stejně kvalitní jako moje nakládací zkušenost, tak je jasné, že navýšení marže nebránilo nic. Pro mne je to tedy popelnice a o to více si vážím svého vozu.

+1/−1
14.3.2017 19:13

P83e95t50r 34P77e31t33r 6183672628303

tak asi radši obětuju trochu vrzání než aby auto vážilo o půl tuny víc jenom proto, že je v karoserii "hodně materiálu" a já jezdil o dva litry na 100km dráž

+3/−1
14.3.2017 22:27

P82e96t11r 17G55a46z46d19a 6228282789467

To je vas pohled na vec. Muj je ten, ze presne timto sizenim se zvysuje ona marze. Za ty penize co stoji O3 by nebyl problem pouziti lepsich materialu. (ne tezsich). Ale ceskemu joudovi se da skrabka, v poradu o autech ktery je sponzorovany skodou se vuz opjeje superlativy, konkurence se pomluvi, a hned ma cechacek pocit ze si kupuje premiovku. Skoda je pak ze svou marzi vysmata. Minule byl v to tv poradu test o3 dsg vs i30 6st manual. Test zrchleni 90-120. Skodovce v 90 km/h slapli pedal k podlaze, auto se rozjelo a hodnota 12s. (dsg si samozrejme podradil). U i30 dali sestku a pedal na podlahu. Nez se chudinka atmosfera vyhrabala z tech 1200 otacek tak mela cas 17s. Takze chapu te ze mas skresley pohled na vec. Podplacene testy v recenzich a silny marketing opravdu dokaze prodat pozlacene vykaly. PS: i30 v testu cca 370k a lepsi vybava nez o3 v testu za 520k

0/−1
15.3.2017 5:55

S76t54a53n85d63a 66C26h51v45o42s34t 1982948

Cesky jouda, cechacek,... Myslite, ze by se Skoda Auto uzivila, kdyby prodavala jen Cechum? Proberte se, 90% vyroby jde na export.

+2/0
15.3.2017 8:07

P38e85t14r 78G84a36z82d93a 6978882199337

O tom nebyla řeč ... takže se běž prodat ty ;-D stando.

řeč byla o tom jaký šizunk je nová o3 a asi i ostatní škodovky. To že si to někdo koupí je na jinou diskuzi.

0/0
15.3.2017 14:36

P17e54t15r 60G36a85z29d15a 6588732789337

A ty si stando myslíš, že se vozy na export nemohou lišit, nebo že se takový marketing neuplatňuje i v jiných zemích? Viz yeti a top gear XD.

0/0
15.3.2017 14:39

P44e69t50r 50Č21e83r50m71á11k 9218275599420

Úplně nesmyslný titulek, ano Škoda je úspěšná a dokázala výrazně zvednout ziskovost, ale jinak hraje v ekonomice koncernu až druhé housle, VW, Audi i Porsche mají daleko větší obrat i zisk, takže o žádném "táhnutí" zisku koncernu se nedá vůbec mluvit - na celkovém zisku se podílí jen cca 8% a na obratu pak jen 6%... Ale hezké PR.

+3/−2
14.3.2017 19:02

P39e36t91r 95H51o77r65á44k 1619553229204

A největší marže je, když přijde prostý občan koupit jedno auto.

0/0
14.3.2017 19:00

D90a18v55i15d 93H46a64š16a 2799432253

Mohl by to někdo přepočítat na fabie? Jinak nevím, jestli je to dobrý. Dekuji

+2/0
14.3.2017 18:50

L84u41d82ě23k 48Š46i32š94á37k 3547278959584

Tak pokud je cena práce u nás třetinová oproti Německu, pak se není čemu divit, že ;-€

+8/−1
14.3.2017 18:43

J36a18n 16S94e23m88i82k 4234387402309

To je ten prolem.

Rada ceskych pobocek mezinarodnich firem patri k nejsizskovejsim v jejich skupinach, jsou ziskovejsi nez zavody v domacich zemich (nejen Skodovka, ale I treba banky).....

....ale bezzube odbory a neexistujici tlak ceske vlady zajistuje ze se jejich ceskym zamestnancum plati zlomkove mzdy I kdyz dodavaji vetsi cast zisku nez domovske zavody.

...a kdyz odborari treba ve Skodovce hrozi stavkou, jeste je vsude na diskusich plno hlasek o linych odborarich co by chteli kdovi co.

Jak jinak se nastartuje celkovy rust mezd v ceske ekonomice nez v techto nejziskovejsich ceskych pobockach?

To ze u nas mame HDP na hlavu na 85% prumeru EU, a platu pod polovinou, coz je 'nejpodcenenejsi pomer' v cele EU mluvi za vse ze je tu velky prostor pro rust platu z produktivni prace (na rozdil od dalsiho zdanovani a pousteni drobku 'potrebnym' v podobe slev na danich a dalsich davek;-O)

+3/0
14.3.2017 18:05

T74o94m66á17š 74L61u52d61v95í21k 1170647684642

Volkswagen minulý rok propustil desítky tisíc lidí. Škodu to čeká příští rok nebojte.

0/0
14.3.2017 18:12

J26a96n 39S59e83m64i72k 4224957772849

coz je ale o necem jinem nez o urovni platu

+1/0
14.3.2017 18:17

J40i68ř92í 90S60c11h55w10a62c47h 8538784258306

samozřejmě, že to s výší platů souvisí až v první řadě!

0/0
14.3.2017 20:36

P74e11t65r 10P47e28t53r 6473402958903

no jistě, ona totiž cena práce vůbec nesouvisí s tím, od jakého momentu se jim vyplatí nakupovat roboty :D

0/0
14.3.2017 22:29

P52a63v53e74l 56H62r97a88n31i44c92k59y 4701450203617

I z čísel v článku je patrne, že WV pořád dodal větší zisk než Škoda. A jaky je poměr platů mezi WV a Škodou to opravdu netuším. Je ovšem potřeba porovnat i vysi nákladů na život v jednotlivých státech a výkon jejich ekonomik. Škoda tady za ty peníze lidi pořád sežene a co ušetří na platech vrazí do inovací a rozvoje

+2/−1
14.3.2017 18:43

P63e15t26r 72Č27e24r39m19á62k 9168225579580

Píšete nesmysl, jednak Škodovka nepatří ani z daleka k nejziskovějším v rámci VW, je až 4. v pořadí a na zisku se podílí 8%... A právě kvůli nátlaku odborů je tam dneska průměrná mzda dělník ve výrobě vč. bonusů 40tis!! To je absolutní nadstandard v rámci tohoto odvětví v ČR. Přesto odboráři s železnou pravidelností hrozí každoročně stávkou, nepochopitelné, jediné čím toho dosáhnou je otevírání dalších továren na východě a v asii, stačí se podívat kolik z celkového počtu vyrobených škodovek se dělá v ČR a kolik v zahraničí, a velmi snadno lze dovodit kde se vlastně ten zisk tvoří. R^

A porovnání platů jako takových je úplně mimo, nemáme tu německé životní náklady. R^

0/−1
14.3.2017 19:10

J40a91n 38S96t98e17h47l11i35k 9155837546891

No je jednoduché . Tady je pracovní trh vyprázdněný a mobilita lidí je zde trestána. Daně jsou nastaveny tak aby se vám nevyplatilo stěhovat , ani kdyby vám nabízely podstatně více.

Hromada šikovných lidí odešla radši do ciziny než aby dělala zde za tu almužnu . Založily tam rodiny a už se nevrátí do banánové republiky.

+1/−1
14.3.2017 19:47

P92e85t81r 51Č94e64r36m66á89k 9418235329730

Mobilita je zde trestána není, jen na ní lidé prostě neradi přistupuji.

A ano, stejně jako někdo odešel do ciziny, jiní lidé z ciziny naopak na jejich místa přišli, to je bežná migrace, šikovný člověk nemá důvod odcházet, ten si vydělá kdekoliv, a ten průměrný vesměs rychle vystřízliví když zjistí kolik život jinde stojí. R^

+1/−1
14.3.2017 20:01

J38i33r44k21a 49H50o49n39c90ů 2514644621708

Škodovka vydělává, je úspěšná, tak proč by odbory neměly chtít víc peněz? a těch čtyřicet tisíc? No, nadstandard je to jen proto, že jinde platí bídně. V porovnání DPH, třeba s Portugalskem, máme žebrácké mzdy.

+1/0
14.3.2017 23:23

P37e72t59r 38Č98e41r28m37á31k 9538375219210

Tak od odbory můžou chtít cokoliv, to je vcelku jedno, důležité je co a proč jim Škodovka je ochotna dát. Nadstandart to je obecně ve vztahu k žitovní úrovní ČR, jestliže dělník u pásu vydělá tolik, musely by jiné profese brát násobně více R^ S DPH to nemá co dělat.

0/0
15.3.2017 1:11

P56a31v91e50l 59J24a73n35č77a23ř65í23k 2654431144596

A pro všechny, kdo se chystají psát, že byla blbost prodavat Škodovku němcům, že se do ciziny prodá vse co ma cenu, bych rad podotknul: Bez VW by již žádná Škodovka davno nebyla, protože by ji rozkradl nejaky fond, nebo privatizátor......

+27/0
14.3.2017 17:38

P12e44t26r 88T33y36č63k16a 6615422809132

No i kdyby ji nerozkradl tak pochybuji, že by do ní investoval tak masivně jako VW. Tím pádem by tak jako tak nebyla konkurenceschopná.

+5/0
14.3.2017 17:44

J46a17n 79S17e10m37i92k 4284477492909

to mate naprostou pravdu.

Ale I VW ma ze skody velky prospech neb ziskala nejen montovnu, ale firmu s lidskym kvalifikovanym potencialem ktery se ji odmenil tim jak dneska Skodovka jako cast VW vypada.

To se proste na zelene louce a bez historie postavit neda.

proto hrube neni fer ze platy ve Skodovce jsou na tretine co platy delniku VW v Nemecku

+3/0
14.3.2017 18:08

J49i87ř45í 59S58c92h24w43a97c24h 8768284188206

jsou stále o 30-50% vyšší než třeba někde na Moravě....

+1/0
14.3.2017 20:45

P31e87t30r 66P84e88t27r 6433692878703

no dělník ve škodovce má s bonusy i 40k hrubého měsíčně a každý rok se mu zvedá plat, o zaměstnaneckých benefitech nemluvě. Takovej dělník ve zbytku republiky má půlku a je za to rád. Takže váš brek je trošku zbytečný.

Kolik bere dělník VW v Německu je absolutně bezvýznamné, nebo by vám přišlo naprosto normální, aby dělník ve škodovce bral ty stejné peníze, které má měsíčně třeba chirurg?

+1/0
14.3.2017 22:32

M43i58c22h37a50l 84N22o61v52a76k 7109866767141

tak tohle jim zkonci hned jak CNB zrusi intervence ....

+3/0
14.3.2017 17:22

B22o46h98u82m88i69l 87M70á95c77a 5491722606623

Škodovka auta nakupuje a prodává, proto má marži. Viz box v článku.

0/0
14.3.2017 17:07

R59a73d16i27m 56S87v25o44b12o16d56a 9383639666652

pro me je prekvapujici cislo provozni zisk Porsche, ktery je 3.9 mld euro kdezto skoda ma jen 1.2 mld euro.

+1/0
14.3.2017 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.