Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L66a45d54i29s53l95a54v 27K91a17l32o10u40s 7285896661550

A víte,jak taková rozhodnutí vznikají ? Na poradě vykřikne superchytrý manažer(dohozený ze známosti netechnického typu)dejte tam DPF -Brussel to vyžaduje. Konstruktér namítne,už tam není prostor. Manažer-uřízněte jeden válec.

0/0
26.3.2017 19:16

J59i87n21d37ř65i18c52h 98Š57k46o57p91e62k 4255741160495

to bude zase v bazarech výběr. Buď tříválec nebo tříválec

0/0
23.3.2017 10:41

J34i39ř84í 59K49i92n17d16l 2548737323387

Mám rok auto OPEL ASTRA s třívalcem s turbem a naprostá spokojenost. Auto jezdí tiše, nikde nic se neklepe, díky turbu má výkon jako čtyřválec. Měl jsem předtím čtyřválec a obsahu 1600, ale tříválec v Oplu zrychluje rychleji. Průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

0/0
22.3.2017 16:06

P88e25t54r 16M37i52c82h37a38l 2780454761542

Přijď nám to říct o 5 let a 100 tisíc km později.

0/0
23.3.2017 3:29

J48i18n68d98ř53i17c34h 34Š77k65o36p69e42k 4195941130305

no možná má výkon jako čtyřválec, ale životnost takovou nemá. Ne každý si kupuje auto na dva roky

0/0
23.3.2017 10:41

J29i70ř68í 30S13c84h35w71a91c77h 8208554928176

ne každý při nákupu nového auta řeší problém ojížděčů, co kupují desetileté "vraky" stočené na 99 000....

0/0
23.3.2017 21:01

P15e11t83r 48M17i11c66h97a13l 2200594281452

Inteligentní člověk řeší při nákupu nového auta i to, jakou bude mít auto po určité době používání zůstatkovou hodnotu.

0/0
25.3.2017 19:28

J94i42ř86í 34S17c67h12w57a83c78h 8868654238286

kdyby toto beze zbytku platilo, tak by se prodávaly hlavně řadové šestiválce, ty přece mají předpoklad nejdelší výdrže, tedy nejvyšší zůstatkové ceny. Už V6 je kompromisní řešení, o čtyřválcích už ani nemluvím, ty "kulhají" oproti R6 ne na jednu ale rovnou dvě nohy. ;-)

0/0
26.3.2017 20:16

P39e38t14r 52M13i86c90h59a30l 2310964811922

Jiří, máš na víc. Pominul jsi pořizovací cenu. A nic nemůže platit beze zbytku, protože přirozená inteligence není všeobecný jev.

0/0
26.3.2017 20:33

J31i64ř56í 53S49c84h82w67a34c75h 8698934578346

no vidíš, takže se nakonec shodneme na tom, co jsem napsal výše, že ne každý při nákupu řeší to co bude s autem, až ho třeba za deset let bude prodávat....a kolik bude stát a jak bude novému majiteli dobře či špatně sloužit, ....protože třeba ta "nákupní cena" a ta "inteligence" a spousta dalších faktorů hrají "důležitější roli".

0/0
26.3.2017 23:15

P35e26t31r 27M80i73c88h15a37l 2130634311502

Ono se to Tvoje "ne každý" tak nějak tvářilo, že na to kašle většina lidí. A to je samozřejmě nesmysl.

0/0
27.3.2017 15:59

J13i15ř85í 23S81c29h36w54a65c19h 8148294988656

já vím, že už vypadám jako prudič, ale pokud soudím dle řidičů ve svém okolí, tak něco o konstrukci motorů a počtu válců ví jen velmi malá část.

Naprostá většina žen ani neví kolik těch válců v autě vlastně mají.

A když připočítám třetinu chlapů, co sice nejsou hloupí ale konstrukce auta je vůbec nezajímá, tak bych se k té celkové "většině" i přiklonil ;-)

0/0
27.3.2017 19:48

P70e14t37r 82M18i39c65h33a14l 2100794101292

Tak ženská obecně není řidič. Vidím to na své manželce (předtím na bývalce i na mamince). Navíc ženská málokdy auto kupuje, buď jezdí s rodinným (vybírá manžel) nebo firemním.

Že nějaké procento chlapů o motorech nic neví, to je pravda. Jestli třetina nebo pětina je celkem jedno. Ale i když o motorech nic neví, tak můžou ekonomicky uvažovat. A když se zeptá toho, kdo tomu rozumí, tak koupí něco jiného, než jen podle cenovky.

Kamarád nedávno kupoval auto (ojetinu). Chtěl naftu. Rozmluvil jsem mu to, protože při jeho nájezdu 5 - 6 tisíc ročně by se mu desetiletá nafta s najetými 300 tisíci asi krutě prodražila. Koupil benzínovou atmosféru a teď přede jako kočka.

0/0
29.3.2017 15:17

M92i25l37a53n 88K28n44a79z61k48o 2626860749303

škodovku jsem nikdy nevlastnil a už vím, proč si ji nikdy nekoupím... Rv

+1/0
22.3.2017 14:31

J79i69ř17í 27S96c81h17w27a11c98h 8298554918836

to nejspíš škodovku už alespoň pět let posíláš do červených čísel ;-D

0/0
23.3.2017 21:04

R78a11d85e43k 81Ž10i43ž38k38a 9656245114630

proboha srovnavejte srovnatelne.Srovnavat 5ti valec se zakladnim motorem??

0/0
20.3.2017 17:24

L85a18d65i74s94l43a18v 85K63a96l81o81u28s 7215756241380

Já chci 0.5 L 12-ti válec quadroturbo, se 4 EGR ventily a 4 DPF filtry. Chtějte to taky, pomůžete tím ekonomice.

+1/0
20.3.2017 9:43

J33i43ř35í 59S10c60h62w28a15c73h 8868504408506

to "dvoudecový půlválec" místních "toužebníků" už je takřka stejně reálná "touha" jako ten tvůj "půllitrový dvanáctiválec".... R^ ;-D

0/0
20.3.2017 23:42

T13o94m27á30š 18S45e33d33l21á83k 3978241142137

Nedávno jsem viděl v provozu dvacet roků starý tříválec a úplně se třepalo celé auto a řadicí páku člověk sotva nahmatal, protože kmitala ze strany na stranu, zatím co stejně starý čtyřválec byl úplně v klidu. Tak že si říkám, jestli přece jenom není lepší ten klasický čtyřválcový atmosférický motor MPI se spotřebou do 6 litrů, který Vás nenechá na holičkách ani na německých dálnicích s neomezenou rychlostí. Vyzkoušen nový Hyundai i20 motor benzín 1,25.;-) Jen škoda že tyto auta nemají tak přesné řízení, jako nové Fabie. Kdyby tento motor byl ve Fabii, tak bych jí bral okamžitě.

0/0
18.3.2017 20:29

J60i62ř87í 66S24c10h41w80a74c14h 8858574138566

a pak že prý ty tříválce nic nevydrží ;-)

Tak zrovna atmosférická 1.2 v i20 nemá proti 1.0TSI na německé dálnici absolutně žádnou šanci i když má válec navíc.

... a nic se tam třepat nebude .... nejspíše ani po dvaceti letech. ;-)

0/−1
18.3.2017 22:22

J89a68k30u44b 32S55e78k85e10r89a 6666770146105

Na vrakovisti se uz trepat nebude :-)

+1/0
19.3.2017 15:31

J31i51ř61í 84S55c58h66w51a85c29h 8368404198316

ano, na vrakovišti bude "odpočívat v pokoji", hned vedle čtyřválců, šestiválců i osmiválců a třeba i mladších ;-)

0/0
19.3.2017 18:13

P29e23t44r 60M42i76c43h52a62l 2620914581342

My jsme měli nedávno služební Fabii HTP. Stáří asi 10 - 12 let, najeto 130 tisíc a třepalo se to taky jako drahý pes.

Naštěstí tříválce nejsou jediná nabídka automobilek, já bych to doma nechtěl ani zadarmo.

+3/0
19.3.2017 22:44

J74i62ř96í 98S46c94h41w59a33c51h 8108114538886

já bych si třeba i8 zadarmo určitě vzal.... a dokonce bych za ni i "něco málo" zaplatil ;-)

0/0
20.3.2017 1:18

L48a82d11i18s90l45a56v 66K85a54l16o44u36s 7655776881970

Zadarmo bych to taky bral. Hned bych to prodal, a koupil za to 1.0 HTP

0/0
20.3.2017 9:48

P92e96t34r 91M87i87c29h88a45l 2770714951702

Já ne. Hybrid je krok zpět, klesá účinnost spalovacího motoru dvojí přeměnou energie. Dokud nebude vyřešena kapacita energetických zdrojů, tak elektromotor v autě (s výjimkou startéru, stěračů, ostřikovačů apod.) nechci ani vidět. A tou vyřešenou kapacitou myslím dojezd 500 km plus včetně svícení, topení a klimatizace, životnost baterií na úrovni životnosti auta, případně jejich dostatečně nízká cena, aby v polovině životnosti stála za výměnu (tedy cca 20 nebo 10 let) a plné nabití do 15 minut. Případně jako zdroj palivový článek, ale ten má k sériové funkčnosti taky poměrně daleko. Cena auta by pak měla odpovídat ceně současného auta se spalovacím motorem. ... Řekl bych, že to je pořád běh na hodně dlouhou trať.

Takže díky, ale raději zůstanu u fosilního čtyřválce bez "tuningových" úprav

+1/−1
20.3.2017 15:15

J44i58ř88í 86S94c69h61w54a10c23h 8768184758526

s tou horší účinností hybridu nemáš pravdu. Účinnost spalovacího motoru je v různých provozních režimech značně rozdílná a například při popojíždění v koloně se blíží je třeba jen 5%, při akceleraci na nízké převodové stupně jen 10-15% a takových situací, kdy je účinnost o hodně nižší než těch ideálních 30-40 procent je celá řada. A elektropohon v hybridu ať je to tříválec nebo třeba šestiválec umožňuje to, že se motor pohybuje delší dobu v režimu s optimální účinností. Takže benzínový hybrid (nedobíjený ze zásuvky) má průměrnou spotřebu blížící se dieselu, má tedy obdobnou účinnost jako dýzl, tedy vyšší než nehybridní benzín.

Proto hybridní Prius, Auris (bez dobíjení) v praxi jezdí v průměru za 5 litrů, to žádný benzínový 4-válec jeho velikosti nedokáže, protože jezdí za 7.;-)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2013&page=5&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

+1/0
20.3.2017 21:32

P92e11t67r 74M80i44c53h17a14l 2290964591942

A až si do toho hybridu půjde majitel koupit novou baterku, tak se při pohledu na cenu oběsí. A to nedej bože, když spalovací motor v tom zázraku bude tříválec a klekne současně s baterkou. Fakt skvělé řešení. :-D

+1/−1
21.3.2017 7:58

J80i28ř55í 66S84c69h24w20a57c55h 8488704188376

životnost malé baterie je dlouhá a cena cca 30 tisíc, tedy nic na oběšení. Cena vstřiků s dvouhmotou u dýzlu bude možná větší....;-)

+1/0
21.3.2017 20:39

T52o92m82á57š 83V22e45l36č87o76v13s90k61ý 4273378539688

V tom hybridu není dvouhmota?

0/0
21.3.2017 23:36

P89e45t73r 79M35i53c55h90a47l 2610414451542

Ty vstřiky a dvouhmota vydrží normálnímu řidiči minimálně dvakrát tolik, co baterka a tříválec v hybridu.

0/0
22.3.2017 9:27

J29i13ř71í 16S11c24h30w71a23c47h 8588534408786

to by musely vydržet 400 tisíc a to v naprosté většině nevydrží....

0/0
22.3.2017 19:36

P63e92t18r 96M82i13c86h58a35l 2430564261482

To jako že ten tříválec přežije 200 tisíc? ;-D Tak možná jeden z tisíce. ... A slovem přežije mám na mysli to, že se to nebude třepat jako drahý pes a nebude se to celkově tvářit jako kráva před nucenou porážkou. ;-)

0/0
23.3.2017 3:32

J37i65ř45í 59S13c90h42w57a98c29h 8548254238326

při při normálním užívání, ježdění do 130/při 2900ot, nehonění po německých dálnicích přes 180, větším zatěžování až po zahřátí, a při pravidelném servisu.... A pokud se neobjeví nějaká konstrukční či výrobní chyba?... ano přežije.

0/0
23.3.2017 20:56

P96e76t97r 25M36i94c74h90a96l 2380634571412

Ne, nepřežije. Zatím jsem žádný funkční tříválec s nájezdem 200 tisíc neviděl. Nejvíc 146 a to byl ten náš služební kostitřas. Princip toho motoru totiž dlouhou životnost vylučuje, torzní síly jsou kvůli mrtvému chodu podstatně vyšší než u čtyřválce.

0/0
24.3.2017 4:40

J67i69ř76í 37S59c83h74w92a15c76h 8868554628966

přežije, to že jsi něco neviděl neznamená, že to neexistuje ;-)

tříválcový diesel má torzní síly mnohem větší než tříválcový benzín a přesto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17104946?goFrom=list

tříválcové benzíny na tom možná s torzním namáháním nebudou hůře než dnešní čtyřválcové TDI s mnohem větším krouťákem....no prostě faktem je, že taky existují s nájezdy nad 200 000 (a kdoví, jestli nejsou ještě stočený ;-)):

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17081089?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17203688?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17184314?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17116344?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17172387?goFrom=list

0/0
24.3.2017 9:48

P31e64t73r 63M80i69c79h88a81l 2370284301312

Každý diesel má vyšší torzní síly než benzín. Taky je úměrně tomu pevnější a těžší.

Co se týká těch inzerátů, tak papír snese všechno. Otázka je, v jakém skutečném stavu ta auta jsou. A že stojí v bazaru vraky s motory těsně před smrtí neznamená, že jsou ty motory kvalitní.

Mimochodem, když se vrátím k té naftě, tak nejsou výjimkou motory s nájezdem přes půl milionu kilometrů. Čtyřválce. Kolik tříválcových dieselů to najelo?

A úplně nakonec- pokud ovládáš elementární fyziku, musí ti být jasné, že při úhlech klikovky a procentu mrtvého chodu, kdy je tím pádem vyšší namáhání klikovky a dalších pohyblivých součástí motoru, nemůže při stejných konstrukčních materiálech a postupech mít tříválec nikdy stejnou životnost jako čtyřválec. A pokud by se tříválec dělal z lepších a silnějších materiálů (což se nedělá), byl by stejně drahý a těžký jako čtyřválec.

Aneb, když chceš v autě žentour, klidně si ho kup, ale nesnaž se přesvědčit ostatní, že je to kvalitní motor. ;-)

0/0
25.3.2017 19:35

J72i46ř67í 17S95c55h58w74a86c31h 8908934418476

ty prostě automaticky považuješ konstruktéry za tupce, co o silách v motorech nic neví a dělají je snad podle nějaké šablony....a zatímco do čtyřválcovýho dýzlu oproti benzínu něco přidávají, tak do tříválce nikdy nic nepřidají....?

P.S. On ten tříválec 1.0 je v ceníku stejně drahý jako čtyřválec 1.2 ;-)

0/0
28.3.2017 23:48

T39o90m10á20š 68B73a97u53e36r 5336743810879

Já stále čekám na ten základní jednoválec 250 ccm s pěti turby a pěti kompresory;-D

+1/0
18.3.2017 12:04

J60a77n 87H49r18u39z61a 8124558479697

Zatím by stačila dvouválcová motorizace. Třeba z Jawy 350.;-D Místo Yeti by se hodil název Velorex.

+1/0
21.3.2017 13:54

J90i98ř13í 32S43c42h82w68a48c32h 8508964808266

pěkně se kluci v těch hňupovinách doplňujete....

0/0
21.3.2017 22:17

F58r56a33n29t19i44s41e23k 67K97o95f98r81o81n 8630789452821

Bez ohledu na vše je na tom vidět ohromný technologicky pokrok v motorech.

Před 15 lety jsem měl v Audi A4 motor 1,9 TDI s výkonem 85 kW a to jsem si říkal, jak mám silný motor -:).

0/0
18.3.2017 7:07

J53a40n 29M68a69l74ý 3192932492155

Technologický ano. Dopad na životnost to však má negativní

0/0
18.3.2017 8:09

J42i64ř20í 80S16c32h58w82a38c81h 8468134378766

Doporučuji IMHO objektivní testy 1.0TSI v Octavii a v Leonu s pěkným shrnutím problematiky proč vlastně automobilky tříválce dělají.

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-skoda-octavia-1-0-tsi-lze-ji-vubec-milovat/

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-seat-leon-st-1-0-tsi-2017-funguje-snatek-z-rozumu/

0/0
17.3.2017 23:26

J41a14n 36M44a59l10ý 3142692862665

Njn. Stejně jde pouze o koncernové emise. Nic jiného za tím není.

+3/0
18.3.2017 8:08

K53a50r95e88l 85B57a20r25t93a36k 9796121865256

Za to si určitě můžete sami!

Přece tvrdili, že mocná ruka trhu vše vyřeší. Takže zákazníci chtějí litrové 3 válce a příjde doba, kdy to budou 0.7l dvou válce. Jen nevím, jestli řadové, nebo ploché;-D

0/0
17.3.2017 19:32

W91a59l32t80e49r 62D46i49v12i52š 6377642482732

No ale ona to je bohužel pravda, že si za to zákazníci mohou sami. Ať tam Škoda (nebo přesněji VW) nacpe cokoli, tak stejně budou škodovky nejprodávanější na zdejším trhu. Zákazníci jsou konzervativní, ale nikoli v tom, že chtějí spolehlivé motory, jak jen vyhlašují v diskusích a v hospodě nad pivem, ale konzervativní ve značce. Prostě jdu a koupí znovu škodovku. A znovu a znovu bez ohledu na to, co je pod kapotou, bez ohledu na problémy s motory, bez ohledu na životnost. Prostě mají škodovku, na kterou jsou přece zvyklí.

0/0
19.3.2017 20:53

J44a49n 10H72r77u53z36a 8654358689967

Hned po plyšáku jsem s radostí odkopnul Škodovku a koupil low cost frantíka Citroen Saxo. 10 let makal bez závad a pak jsme do něj dali LPG a syn jezdil dalších 7 let denně 90 km do práce. Já koupil C1. Sice tříhrnek, ale atmosféra, spolehlivá Toyota s řetězem. Spotřeba za 8 let 5,02 a to jezdím svižně. Pro důchodce s vnoučaty ideální kára na dálnici i do města. Všechny ty udýchané Škodovky 1,2 HTP nebo líné dýzly dotažené z Německa nechávám na semaforech daleko za sebou. Moje krédo je levné a nové, co nejjednodušší benzín.

0/0
21.3.2017 14:03

J80a71n 30M19a11c96h39á27č 3207526103762

Je to všechno jenom divadlo.Já mám devět let starou VW Caravellu long s motorem R5 2.5 TDI,která váží 2,5 tuny,a jezdím za 9 litrů.Manželka má novou Hondu CR-V s 1.6 Bi-turbo,s váhou poloviční, a jezdí za 7,5 litru,a nic neveze.Já jezdím většinou plnej,nebo z velkým vlekem.At dělají testy spotřeby s plnejma autama,a budou jim vylejzat oči z důlků.

+1/0
17.3.2017 18:37

J33i29ř33í 29S14c47h53w61a30c18h 8458804548356

Tak pokud pojedeš za manželkou s tím vlekem Praha - Brno, tak ona tam za těch 7,5 dojede, ty tam možná za těch 9 taky dojedeš ale tak o půl hodiny později.

Takže jako obvykle srovnání spotřeby při naprosto jiných podmínkách, aneb hrušky a jabka....

+3/0
17.3.2017 23:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.