Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Základem pro škody je definitivně tříválec, 1,2 TSI zůstává jen v Yetim

Nejžádanější motory pro fabie a rapidy už zákazníci neobjednají. Od pondělí tohoto týdne (13. března) vypadly z objednávkového systému Škody motory 1,2 TSI. Čtyřválcový agregát nahradil tříválec 1,0 TSI s výkonem 85 kW.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L50a49d64i38s79l88a25v 63K26a52l35o65u98s 7205116701940

A víte,jak taková rozhodnutí vznikají ? Na poradě vykřikne superchytrý manažer(dohozený ze známosti netechnického typu)dejte tam DPF -Brussel to vyžaduje. Konstruktér namítne,už tam není prostor. Manažer-uřízněte jeden válec.

0/0
26.3.2017 19:16

J20i94n45d39ř65i87c75h 96Š70k59o85p38e24k 4965111680225

to bude zase v bazarech výběr. Buď tříválec nebo tříválec

0/0
23.3.2017 10:41

J29i12ř92í 74K46i16n62d84l 2928347343157

Mám rok auto OPEL ASTRA s třívalcem s turbem a naprostá spokojenost. Auto jezdí tiše, nikde nic se neklepe, díky turbu má výkon jako čtyřválec. Měl jsem předtím čtyřválec a obsahu 1600, ale tříválec v Oplu zrychluje rychleji. Průměrná spotřeba kolem pěti litrů.

0/0
22.3.2017 16:06

P30e63t18r 84M77i93c69h72a21l 2890634351232

Přijď nám to říct o 5 let a 100 tisíc km později.

0/0
23.3.2017 3:29

J82i86n56d51ř96i50c41h 89Š62k14o48p84e12k 4845701400195

no možná má výkon jako čtyřválec, ale životnost takovou nemá. Ne každý si kupuje auto na dva roky

0/0
23.3.2017 10:41

J11i78ř90í 29S75c89h22w26a33c43h 8748544398416

ne každý při nákupu nového auta řeší problém ojížděčů, co kupují desetileté "vraky" stočené na 99 000....

0/0
23.3.2017 21:01

P54e51t77r 95M73i71c32h88a85l 2480134451922

Inteligentní člověk řeší při nákupu nového auta i to, jakou bude mít auto po určité době používání zůstatkovou hodnotu.

0/0
25.3.2017 19:28

J77i75ř75í 25S77c52h44w10a50c19h 8888494218126

kdyby toto beze zbytku platilo, tak by se prodávaly hlavně řadové šestiválce, ty přece mají předpoklad nejdelší výdrže, tedy nejvyšší zůstatkové ceny. Už V6 je kompromisní řešení, o čtyřválcích už ani nemluvím, ty "kulhají" oproti R6 ne na jednu ale rovnou dvě nohy. ;-)

0/0
26.3.2017 20:16

P21e65t94r 88M22i65c39h75a61l 2230974321362

Jiří, máš na víc. Pominul jsi pořizovací cenu. A nic nemůže platit beze zbytku, protože přirozená inteligence není všeobecný jev.

0/0
26.3.2017 20:33

J72i18ř11í 24S52c60h21w69a81c33h 8918654648896

no vidíš, takže se nakonec shodneme na tom, co jsem napsal výše, že ne každý při nákupu řeší to co bude s autem, až ho třeba za deset let bude prodávat....a kolik bude stát a jak bude novému majiteli dobře či špatně sloužit, ....protože třeba ta "nákupní cena" a ta "inteligence" a spousta dalších faktorů hrají "důležitější roli".

0/0
26.3.2017 23:15

P30e51t40r 21M11i83c59h66a58l 2200854891472

Ono se to Tvoje "ne každý" tak nějak tvářilo, že na to kašle většina lidí. A to je samozřejmě nesmysl.

0/0
27.3.2017 15:59

J70i51ř12í 67S24c63h98w82a88c80h 8368654568546

já vím, že už vypadám jako prudič, ale pokud soudím dle řidičů ve svém okolí, tak něco o konstrukci motorů a počtu válců ví jen velmi malá část.

Naprostá většina žen ani neví kolik těch válců v autě vlastně mají.

A když připočítám třetinu chlapů, co sice nejsou hloupí ale konstrukce auta je vůbec nezajímá, tak bych se k té celkové "většině" i přiklonil ;-)

0/0
27.3.2017 19:48

P47e31t45r 52M58i10c63h54a25l 2940634871452

Tak ženská obecně není řidič. Vidím to na své manželce (předtím na bývalce i na mamince). Navíc ženská málokdy auto kupuje, buď jezdí s rodinným (vybírá manžel) nebo firemním.

Že nějaké procento chlapů o motorech nic neví, to je pravda. Jestli třetina nebo pětina je celkem jedno. Ale i když o motorech nic neví, tak můžou ekonomicky uvažovat. A když se zeptá toho, kdo tomu rozumí, tak koupí něco jiného, než jen podle cenovky.

Kamarád nedávno kupoval auto (ojetinu). Chtěl naftu. Rozmluvil jsem mu to, protože při jeho nájezdu 5 - 6 tisíc ročně by se mu desetiletá nafta s najetými 300 tisíci asi krutě prodražila. Koupil benzínovou atmosféru a teď přede jako kočka.

0/0
29.3.2017 15:17

M46i35l46a58n 21K84n46a56z69k97o 2436210389973

škodovku jsem nikdy nevlastnil a už vím, proč si ji nikdy nekoupím... Rv

+1/0
22.3.2017 14:31

J42i74ř14í 18S75c57h35w58a13c13h 8938904358596

to nejspíš škodovku už alespoň pět let posíláš do červených čísel ;-D

0/0
23.3.2017 21:04

R34a14d76e30k 64Ž51i24ž46k41a 9216385324450

proboha srovnavejte srovnatelne.Srovnavat 5ti valec se zakladnim motorem??

0/0
20.3.2017 17:24

L25a48d87i70s47l50a34v 16K29a66l91o59u92s 7545206751220

Já chci 0.5 L 12-ti válec quadroturbo, se 4 EGR ventily a 4 DPF filtry. Chtějte to taky, pomůžete tím ekonomice.

+1/0
20.3.2017 9:43

J54i44ř63í 81S15c54h60w11a98c10h 8758964588656

to "dvoudecový půlválec" místních "toužebníků" už je takřka stejně reálná "touha" jako ten tvůj "půllitrový dvanáctiválec".... R^ ;-D

0/0
20.3.2017 23:42

T29o15m19á84š 34S95e83d37l98á74k 3658791932117

Nedávno jsem viděl v provozu dvacet roků starý tříválec a úplně se třepalo celé auto a řadicí páku člověk sotva nahmatal, protože kmitala ze strany na stranu, zatím co stejně starý čtyřválec byl úplně v klidu. Tak že si říkám, jestli přece jenom není lepší ten klasický čtyřválcový atmosférický motor MPI se spotřebou do 6 litrů, který Vás nenechá na holičkách ani na německých dálnicích s neomezenou rychlostí. Vyzkoušen nový Hyundai i20 motor benzín 1,25.;-) Jen škoda že tyto auta nemají tak přesné řízení, jako nové Fabie. Kdyby tento motor byl ve Fabii, tak bych jí bral okamžitě.

0/0
18.3.2017 20:29

J18i20ř17í 59S64c36h65w76a30c45h 8258724908216

a pak že prý ty tříválce nic nevydrží ;-)

Tak zrovna atmosférická 1.2 v i20 nemá proti 1.0TSI na německé dálnici absolutně žádnou šanci i když má válec navíc.

... a nic se tam třepat nebude .... nejspíše ani po dvaceti letech. ;-)

0/−1
18.3.2017 22:22

J81a30k28u95b 44S41e94k75e64r55a 6446190426595

Na vrakovisti se uz trepat nebude :-)

+1/0
19.3.2017 15:31

J42i55ř71í 97S93c95h74w43a32c54h 8608424928376

ano, na vrakovišti bude "odpočívat v pokoji", hned vedle čtyřválců, šestiválců i osmiválců a třeba i mladších ;-)

0/0
19.3.2017 18:13

P92e37t63r 15M10i48c95h13a97l 2100334581902

My jsme měli nedávno služební Fabii HTP. Stáří asi 10 - 12 let, najeto 130 tisíc a třepalo se to taky jako drahý pes.

Naštěstí tříválce nejsou jediná nabídka automobilek, já bych to doma nechtěl ani zadarmo.

+3/0
19.3.2017 22:44

J59i73ř13í 91S38c70h79w55a12c92h 8278404788876

já bych si třeba i8 zadarmo určitě vzal.... a dokonce bych za ni i "něco málo" zaplatil ;-)

0/0
20.3.2017 1:18

L91a35d67i79s35l93a37v 68K51a46l19o18u11s 7515796221330

Zadarmo bych to taky bral. Hned bych to prodal, a koupil za to 1.0 HTP

0/0
20.3.2017 9:48

P90e14t45r 71M51i98c57h49a75l 2960234481712

Já ne. Hybrid je krok zpět, klesá účinnost spalovacího motoru dvojí přeměnou energie. Dokud nebude vyřešena kapacita energetických zdrojů, tak elektromotor v autě (s výjimkou startéru, stěračů, ostřikovačů apod.) nechci ani vidět. A tou vyřešenou kapacitou myslím dojezd 500 km plus včetně svícení, topení a klimatizace, životnost baterií na úrovni životnosti auta, případně jejich dostatečně nízká cena, aby v polovině životnosti stála za výměnu (tedy cca 20 nebo 10 let) a plné nabití do 15 minut. Případně jako zdroj palivový článek, ale ten má k sériové funkčnosti taky poměrně daleko. Cena auta by pak měla odpovídat ceně současného auta se spalovacím motorem. ... Řekl bych, že to je pořád běh na hodně dlouhou trať.

Takže díky, ale raději zůstanu u fosilního čtyřválce bez "tuningových" úprav

+1/−1
20.3.2017 15:15

J79i42ř67í 69S19c70h40w80a22c81h 8668574328326

s tou horší účinností hybridu nemáš pravdu. Účinnost spalovacího motoru je v různých provozních režimech značně rozdílná a například při popojíždění v koloně se blíží je třeba jen 5%, při akceleraci na nízké převodové stupně jen 10-15% a takových situací, kdy je účinnost o hodně nižší než těch ideálních 30-40 procent je celá řada. A elektropohon v hybridu ať je to tříválec nebo třeba šestiválec umožňuje to, že se motor pohybuje delší dobu v režimu s optimální účinností. Takže benzínový hybrid (nedobíjený ze zásuvky) má průměrnou spotřebu blížící se dieselu, má tedy obdobnou účinnost jako dýzl, tedy vyšší než nehybridní benzín.

Proto hybridní Prius, Auris (bez dobíjení) v praxi jezdí v průměru za 5 litrů, to žádný benzínový 4-válec jeho velikosti nedokáže, protože jezdí za 7.;-)

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/439-Prius.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2013&page=5&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1212-Auris_Hybrid.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/985-Auris.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2010&constyear_e=2016&powerunit=2

+1/0
20.3.2017 21:32

P79e14t79r 75M19i40c50h28a81l 2380224931212

A až si do toho hybridu půjde majitel koupit novou baterku, tak se při pohledu na cenu oběsí. A to nedej bože, když spalovací motor v tom zázraku bude tříválec a klekne současně s baterkou. Fakt skvělé řešení. :-D

+1/−1
21.3.2017 7:58

J28i18ř55í 61S68c98h42w74a77c36h 8888684238636

životnost malé baterie je dlouhá a cena cca 30 tisíc, tedy nic na oběšení. Cena vstřiků s dvouhmotou u dýzlu bude možná větší....;-)

+1/0
21.3.2017 20:39

T11o67m33á41š 90V75e88l27č98o56v24s83k36ý 4763678249598

V tom hybridu není dvouhmota?

0/0
21.3.2017 23:36

P23e57t12r 41M48i46c14h39a68l 2620194261132

Ty vstřiky a dvouhmota vydrží normálnímu řidiči minimálně dvakrát tolik, co baterka a tříválec v hybridu.

0/0
22.3.2017 9:27

J22i52ř77í 48S73c38h64w39a64c78h 8368914418876

to by musely vydržet 400 tisíc a to v naprosté většině nevydrží....

0/0
22.3.2017 19:36

P47e19t85r 84M72i45c87h51a64l 2830944471582

To jako že ten tříválec přežije 200 tisíc? ;-D Tak možná jeden z tisíce. ... A slovem přežije mám na mysli to, že se to nebude třepat jako drahý pes a nebude se to celkově tvářit jako kráva před nucenou porážkou. ;-)

0/0
23.3.2017 3:32

J16i37ř78í 33S21c78h34w28a59c54h 8708964408316

při při normálním užívání, ježdění do 130/při 2900ot, nehonění po německých dálnicích přes 180, větším zatěžování až po zahřátí, a při pravidelném servisu.... A pokud se neobjeví nějaká konstrukční či výrobní chyba?... ano přežije.

0/0
23.3.2017 20:56

P28e35t20r 92M55i63c73h67a50l 2260974341302

Ne, nepřežije. Zatím jsem žádný funkční tříválec s nájezdem 200 tisíc neviděl. Nejvíc 146 a to byl ten náš služební kostitřas. Princip toho motoru totiž dlouhou životnost vylučuje, torzní síly jsou kvůli mrtvému chodu podstatně vyšší než u čtyřválce.

0/0
24.3.2017 4:40

J65i63ř45í 50S68c50h26w85a15c45h 8298814308436

přežije, to že jsi něco neviděl neznamená, že to neexistuje ;-)

tříválcový diesel má torzní síly mnohem větší než tříválcový benzín a přesto:

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17104946?goFrom=list

tříválcové benzíny na tom možná s torzním namáháním nebudou hůře než dnešní čtyřválcové TDI s mnohem větším krouťákem....no prostě faktem je, že taky existují s nájezdy nad 200 000 (a kdoví, jestli nejsou ještě stočený ;-)):

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17081089?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17203688?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17184314?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17116344?goFrom=list

https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/fabia/17172387?goFrom=list

0/0
24.3.2017 9:48

P56e25t89r 60M73i79c89h34a77l 2950434781482

Každý diesel má vyšší torzní síly než benzín. Taky je úměrně tomu pevnější a těžší.

Co se týká těch inzerátů, tak papír snese všechno. Otázka je, v jakém skutečném stavu ta auta jsou. A že stojí v bazaru vraky s motory těsně před smrtí neznamená, že jsou ty motory kvalitní.

Mimochodem, když se vrátím k té naftě, tak nejsou výjimkou motory s nájezdem přes půl milionu kilometrů. Čtyřválce. Kolik tříválcových dieselů to najelo?

A úplně nakonec- pokud ovládáš elementární fyziku, musí ti být jasné, že při úhlech klikovky a procentu mrtvého chodu, kdy je tím pádem vyšší namáhání klikovky a dalších pohyblivých součástí motoru, nemůže při stejných konstrukčních materiálech a postupech mít tříválec nikdy stejnou životnost jako čtyřválec. A pokud by se tříválec dělal z lepších a silnějších materiálů (což se nedělá), byl by stejně drahý a těžký jako čtyřválec.

Aneb, když chceš v autě žentour, klidně si ho kup, ale nesnaž se přesvědčit ostatní, že je to kvalitní motor. ;-)

0/0
25.3.2017 19:35

J33i85ř71í 25S86c70h19w82a11c73h 8498344778586

ty prostě automaticky považuješ konstruktéry za tupce, co o silách v motorech nic neví a dělají je snad podle nějaké šablony....a zatímco do čtyřválcovýho dýzlu oproti benzínu něco přidávají, tak do tříválce nikdy nic nepřidají....?

P.S. On ten tříválec 1.0 je v ceníku stejně drahý jako čtyřválec 1.2 ;-)

0/0
28.3.2017 23:48

T11o83m77á94š 12B93a88u92e76r 5266473110909

Já stále čekám na ten základní jednoválec 250 ccm s pěti turby a pěti kompresory;-D

+1/0
18.3.2017 12:04

J51a26n 39H59r77u53z63a 8554758319437

Zatím by stačila dvouválcová motorizace. Třeba z Jawy 350.;-D Místo Yeti by se hodil název Velorex.

+1/0
21.3.2017 13:54

J54i42ř95í 65S96c23h16w81a78c77h 8948444848296

pěkně se kluci v těch hňupovinách doplňujete....

0/0
21.3.2017 22:17

F26r41a47n42t43i54s84e37k 91K64o29f55r96o27n 8890329262151

Bez ohledu na vše je na tom vidět ohromný technologicky pokrok v motorech.

Před 15 lety jsem měl v Audi A4 motor 1,9 TDI s výkonem 85 kW a to jsem si říkal, jak mám silný motor -:).

0/0
18.3.2017 7:07

J28a79n 80M94a22l20ý 3252802812625

Technologický ano. Dopad na životnost to však má negativní

0/0
18.3.2017 8:09

J81i73ř20í 78S96c25h32w67a35c62h 8208114878566

Doporučuji IMHO objektivní testy 1.0TSI v Octavii a v Leonu s pěkným shrnutím problematiky proč vlastně automobilky tříválce dělají.

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-skoda-octavia-1-0-tsi-lze-ji-vubec-milovat/

http://www.autoforum.cz/testy-aut/prvni-test-seat-leon-st-1-0-tsi-2017-funguje-snatek-z-rozumu/

0/0
17.3.2017 23:26

J24a15n 42M80a18l86ý 3112972812825

Njn. Stejně jde pouze o koncernové emise. Nic jiného za tím není.

+3/0
18.3.2017 8:08

K34a68r47e44l 78B64a67r33t75a87k 9216681965926

Za to si určitě můžete sami!

Přece tvrdili, že mocná ruka trhu vše vyřeší. Takže zákazníci chtějí litrové 3 válce a příjde doba, kdy to budou 0.7l dvou válce. Jen nevím, jestli řadové, nebo ploché;-D

0/0
17.3.2017 19:32

W91a85l25t12e74r 11D98i84v98i71š 6177202222422

No ale ona to je bohužel pravda, že si za to zákazníci mohou sami. Ať tam Škoda (nebo přesněji VW) nacpe cokoli, tak stejně budou škodovky nejprodávanější na zdejším trhu. Zákazníci jsou konzervativní, ale nikoli v tom, že chtějí spolehlivé motory, jak jen vyhlašují v diskusích a v hospodě nad pivem, ale konzervativní ve značce. Prostě jdu a koupí znovu škodovku. A znovu a znovu bez ohledu na to, co je pod kapotou, bez ohledu na problémy s motory, bez ohledu na životnost. Prostě mají škodovku, na kterou jsou přece zvyklí.

0/0
19.3.2017 20:53

J97a56n 92H44r38u41z23a 8384918569797

Hned po plyšáku jsem s radostí odkopnul Škodovku a koupil low cost frantíka Citroen Saxo. 10 let makal bez závad a pak jsme do něj dali LPG a syn jezdil dalších 7 let denně 90 km do práce. Já koupil C1. Sice tříhrnek, ale atmosféra, spolehlivá Toyota s řetězem. Spotřeba za 8 let 5,02 a to jezdím svižně. Pro důchodce s vnoučaty ideální kára na dálnici i do města. Všechny ty udýchané Škodovky 1,2 HTP nebo líné dýzly dotažené z Německa nechávám na semaforech daleko za sebou. Moje krédo je levné a nové, co nejjednodušší benzín.

0/0
21.3.2017 14:03

J23a93n 23M17a94c70h97á13č 3667786183112

Je to všechno jenom divadlo.Já mám devět let starou VW Caravellu long s motorem R5 2.5 TDI,která váží 2,5 tuny,a jezdím za 9 litrů.Manželka má novou Hondu CR-V s 1.6 Bi-turbo,s váhou poloviční, a jezdí za 7,5 litru,a nic neveze.Já jezdím většinou plnej,nebo z velkým vlekem.At dělají testy spotřeby s plnejma autama,a budou jim vylejzat oči z důlků.

+1/0
17.3.2017 18:37

J12i35ř73í 71S22c36h49w86a85c30h 8398914618596

Tak pokud pojedeš za manželkou s tím vlekem Praha - Brno, tak ona tam za těch 7,5 dojede, ty tam možná za těch 9 taky dojedeš ale tak o půl hodiny později.

Takže jako obvykle srovnání spotřeby při naprosto jiných podmínkách, aneb hrušky a jabka....

+3/0
17.3.2017 23:44







Najdete na iDNES.cz