Diskuse k článku

Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy celých 25 let a o všem vědělo i nejvyšší vedení včetně Carlose Ghosna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B26l49a32ž68e29j 45M66o96t98y41č15k34a 8647637255800

Nesmysl nikdo nešidí, bazarník nestáčí kilometry a živnostník vždy odvede daně!!

0/0
25.3.2017 9:25

L63a20d52i87s13l93a84v 37L84a11k75e19r 2653359775826

Měly by se - pro zmatené diskutéry - v každém článku o dieselgate zopakovat známé skutečnosti:

1. Způsob homologace typu vozidla je odlišný v Evropě a v U.S.A..

2. To, co bylo v U.S.A. označeno za protiprávní, to evropské homologační předpisy umožňují.

3. Nejde tedy v Evropě o žádný podvod.

4. Že automobily vypouštějí při běžném provozu jiná množství škodlivin než při homologačním testu bylo všem známo: jak výrobcům, tak evropským zákonodárc

+4/0
20.3.2017 6:32

R17i28c42h79a64r48d 46M15i49c11h23a91l89o56w34s96k59i 1901339275166

Podvádějí všichni, jenom se na to přijde někomu dříve a někomu později. Pokud je poptávka, tak je i nabídka!

0/0
19.3.2017 13:30

J64a67n 32H64r94u82z28a 8684578409737

Evropské automobilky by měly spáchat hromadné ekologické harakiri aby se mohli napakovat Korejci a Japonci.;-D

0/0
19.3.2017 13:05

J63a31r26o45m31í44r 25K24r72á46l 4480129794919

Čekal snad někdo něco jiného ?

+1/0
18.3.2017 11:05

J46a38n 76M77a59l74ý 3122592762515

Měl jsem Lancii Lybru R5 2,4 JTD (Rail) plnící EURO 3, a dle měřicího cyklu měla mít průměrnou spotřebu 6,6 v kombinovaném provozu. Jezdil jsem v průměru za 6,65. Dá se tedy předpokládat, že emisní normu plnila bez podvodu. Šlo o rok 2003

0/−2
18.3.2017 7:43

M59a19r25e69k 64M28a45z91u69c49h 2386683393

Tím bych i nebyl jistý.Fyzikální zákony platí pro všechny.

0/0
18.3.2017 8:09

J87a75n 25M74a18l53ý 3692262652525

CO2 bych věřil. NOx? Rail bez DPF... Stejně jako přímovstrikove benzíny bez GPF nejhorší možné zlo....

+1/0
18.3.2017 8:20

M71a57r53e50k 90M96a65z71u14c54h 2746843213

Tak problematika tvorby NOx je složitější a CO2 mi je jasné,tam je situace jiná.

0/0
18.3.2017 9:06

J29a55r58o54m10í56r 41K39r63á77l 4980889124449

Jenomže tehdy se je nesnažily automobilky (nebo spíše politici, co jim diktují) obejít. A té spotřebě bych věřil. U VW z roku 98 je ta skutečná dokonce menší, než je v TP.

0/0
18.3.2017 11:07

A10l92e15š 16J35a93n66á52č21e21k 3773544936143

Podvádí všechny automobilky, kdy budou muset cálovat jako VW?

+1/−1
17.3.2017 20:00

J77a33n 23T64a13r63a94b28a 4586986689689

Renault těžko. V USA ho neznají a v Evropě ho není (stejně jako VW) za co trestat.

+5/0
17.3.2017 22:09

M33a22r18c78e54l 61B87a62k65o77š 4971476483

b o h a jeho a tento európsky moloch bude čakať roky kým mu docvakne, že treba uzavrieť jednotnú metodiku merania emisií (a samozrejme spotreby) v reálnych podmienkach, napriklad na certifikovanom vzorovom okruhu. Pre automobilky vôbec žiadny problém spraviť pri fabrike (aj tak ich tam už majú) presne stanovený okruh, rovnaká dĺžka, zákruty, kopček, dolinka, stopka a spraviť autom napr. 10x100 km a hotovo (neberte to tu vážne, je to uvedené ako príklad).

+3/0
17.3.2017 19:46

P89e54t75r 44R47i76h55a62k 7371618398636

Ale zase to budou laboratorni a ne realne podminky :-)

0/0
17.3.2017 21:27

P44a84v47e48l 80B44e15r47n65á70š53e43k 4413668254653

Reanultem jezdím a jejich představy o normované spotřebě jsou u motoru 1,5 DCI 4,5 l/100 km opravdu nereálné. To je když se podvádí s emisemi, pravda někde vyleze.

0/0
17.3.2017 18:35

J40a48n 10T35a75r25a22b19a 4286836209329

S renaultem nejezdím ale přesto si dovolím nesouhlasit. Pokud motory 1,6TDI (taky cinklé) nemají se spotřebou 4,5 žádný problém ani v relativně velkém golfu variant, nevěřím tomu, že by to 1,5dCi neuměl. Myšleno obojí v normálním provozu.

0/0
17.3.2017 18:42

M23a16r95t60i77n 25M19o75t50y24č83k42a 6911107827294

a co je ten "normální" provoz?

0/0
17.3.2017 20:02

T10o41m12á80š 60K88u31c88h61a14ř 3877281728381

Vidíte, že AB má nakonec pravdu. Všeci (dodám - kteří mohou) kradnů. :-P

+1/0
17.3.2017 17:12

J29a96n 33T82a34r58a74b92a 4656266569499

V tom se AB mýlí. Všetci mohou ale ne všetci kradnů.

+1/0
17.3.2017 18:43

J25a26n 63H66r42u74z42a 8914188859817

Podle sebe soudím druhé.:-P

0/0
19.3.2017 13:07

V39e70r33o84n16i98k72a 36M89a12r22t93í86n18k19o75v33á 1543173750

Ale prosim vás, 25let zpátky byly ještě auta dělána tak jednoduše, ba primitivně, že jednak šla opravovat kdekoliv a nebyla složitá, ale ani nebylo kam a proč dávat kraviny na šizení emisí.

0/0
17.3.2017 16:35

M84a33r21t72i15n 34K93a71r23á85s79e29k 1428244939214

To možná akorát u škodovek. Renaulty už tou dobou měly klasické řídící jednotky, které tohle bez problémů zvládaly. Dokonce už skoro o deset let dřív. I když jinak nebyly složité, to máte pravdu.

+1/0
17.3.2017 19:28

P10e73t67r 93M91i89c65h46a13l 2310764571332

Říkáme to dávno, že máslo na hlavě mejí všichni.

0/0
17.3.2017 15:40

B98ě19l47a 11H20o95r15á59k60o78v81á 1148112239140

Již od začátku tvrdím, že podvod je norma měření která neodpovídá reálnému provozu!! Když se cokoli připravuje na nějakou zkoušku, tak se přeci zaměřím co se zkouší a snažím se úspěšně projít. Jestli se např. testuje jízda na volnoběh, tak snad stačí aby motor nechcípl jak v reálu, tak v testu. Co je za problém nasimulovat jízdu z bodu A do bodu B za určitý čas s daným zrychlením v běžném provozu? To si může výrobce přenastavovat jak chce, ale při správném testu to neošulí.

Další kapitola jsou uživatelé co musej být na další červené první;-)

+1/0
17.3.2017 14:45

P31a91v61e71l 24S96e74d58l85á23k 3830936668731

Průmysl je zlý, proto ho v Evropě byrokratickou cestou zlikvidujeme. Zbytek světa bude jistě našeho příkladu následovat. 8-o

+2/0
17.3.2017 14:38

M68a83r57t45i47n 23K76a42r27á32s27e87k 9618493948858

Nic proti, ale emisni normy na auta je asi to nejvetsi ochranarske opatreni ktere EU, USA a Japonsko maji.... ne "likvidator prumyslu....

Nebo vam nepripada zvlastni, ze auta ktera se prodavaji v EU jsou prakticky auta vyhradne EU, USA a japonskych znacek + jizni korea? Zatimco vsechno ostatni sem vali z celeho sveta?

+1/0
17.3.2017 17:20

P88e89t76r 61S24e21d68i14v43y 6367338595607

To co je popsano neni podvod. V zajmu zachovani (nezniceni) motoru jsou v urcitych rezimech povoleny vyjimky a Renault chrani motor nad 35 stupnu, kdy vyradi EGR aby neprehrival jeste vice sani. Je to uplne legalni a dela to kde kdo.

+1/−2
17.3.2017 14:34

J87a35n 11T48a85r90a94b33a 4676626989369

To sice ano, ale k tomu ještě musí plnit emmisní normy. Jak toho dosáhne, je celkem fuk. Může klidně do nafty přidávat koňské koblížky chlazené na -80C,

+1/0
17.3.2017 18:46

M88a73r38t54i36n 44C35e63r10n33y 2928272148583

V honbe za plnenim nesmyslnych EU norem jsou nuceni podvadet vsichni. Pokud by podvody byly jen u VW tak po nem ostatni automobilky budou slapat jako prase a budou se predhanet ve verejnych merenich aby vsem dokazaly jak jsou ony poctive. Ale zatim je kolem toho tak nejak ticho po pesine a hlavni humbuk se odehral v USA kde se soudi kvuli kazde kravine.

+12/−1
17.3.2017 13:45

J57a24n 53H12r21u88z26a 8804398959257

V USA jezdí hlavně benzínová auta a nafťáky tam tahá především VW.

0/0
19.3.2017 13:09

O48n75d57ř98e61j 31L36i76š35k35a 3460402594166

Tak ono to každému jen trochu fundovanému člověku musí dojít. Jak třeba nový Scénic s váhou 1,5 tuny může mít spotřebu 5,8 litru, když Clio vážící o víc než 300 kilo méně má se stejným motorem spotřebu "jen" 5,3. Atd.

Tahle černočerná černota, diktovaná a schválená, a tolerovaná EU je komplot jako prase. To je tak kolosální podvod až běda. Asi proto, že je tak kolosální není snaha to změnit.

+5/0
17.3.2017 13:33

D90a97v95i59d 63Š42t83a43m36b42e80r79a 4642514204206

Kdy už Pane Bože novináři pochopí, že nejde o žádný Dieselgate, ale EUgate! Pokud EU vyžaduje svými předpisy co z hlediska fyzikálních zákonů není možné, není to problémem výrobců, ale mentálně narušených členů Evropské komise a Evropského parlamentu. Ti schválili tyto antifyzikální předpisy. Oni jsou viníky. Chápete to pro EU jásající novináři?8-o.

+29/0
17.3.2017 13:20

V17á43c42l38a86v 68J76ů63z48a 6111657506

Ty normy jsou špatné, ale za to, že výrobce nějaké zařízení vypne, když je detekováno testování v laboratoři, nemohou.

+1/0
17.3.2017 13:26

M78a33r21t83i93n 95N30e90b29e30s74k63ý 7416150497252

A proč asi tak je?

Kdyby byly normy logické a technicky splnitelné, nikdo by přece pracně nevyvíjel způsob, jak to udělat aby se slon vešel do krmítka pro sýkorky.

+14/0
17.3.2017 13:48

P28e80t66r 84M66a24l27i12š96k31a 6291325311413

A proč prostě neřekli, že to nejde splnit než podvádět? Troufám si tvrdit, že by se minimálně nějaký odklad účinnosti dal vyjednat.

0/0
18.3.2017 13:45

J21a62n 75L43u63k12á31š 7967853683312

Normy splnitelne byly, ale ne tak levne, jako si VW myslel.

Napr. BMW v USA tez prodava diesely a problem nema, jelikoz uz tehdy presla na rizenou katalytickou reakci (AdBlue) a limity splnuje, pouze VW se tvaril, ze to umi splnit i bez tohoto.

+1/0
18.3.2017 22:41

V29á89c86l68a77v 95J80ů29z61a 6451667446

Přesně tak, navíc mám ten pocit, že i VW motory s Euro 6 to už splňují také.

0/0
20.3.2017 10:18

J80i82ř63í 16K19o85c72u76r96e68k 6875184225878

Když bude někdo vyžadovat ocelové krychle s objemovou hmotností 5870 kg/dm3, tak se pak nesmí divit, že je to uvnitř duté, aby to nemělo 2 kg přes váhu.

0/0
18.3.2017 11:50

V97á50c46l92a31v 94J97ů63z47a 6341407436

Dobře, asi nemám dost informací, tak se zeptám. Kvůli splnění kterého nařízení tedy museli to EGR vypínat pod 17 a nad 35 stupňů? Pokud vím, tak CO2 se měřil ve stejném cyklu. A že by motor měl horší skutečnou spotřebu, výkon, nebo servisní intervaly je dost možné, ale to snad žádné nařízení neomezovalo.

0/0
18.3.2017 21:45

T28o34m47á13š 69R95a54d27n93i59c 2103958224201

To je stejné, jako říkal Phelps s otáčením. Všichni tam podvádí, protože to nejde zjistil. Ale když nebudu podvádět, nevyhraju záávod, přestože jsem nejrychlejší plavec. Jde přesně o tohle.

0/0
19.3.2017 9:56

W23a91l33t59e12r 77D55i89v97i40š 6817672232702

No jo, jenže ty normy se vylobovali evropští výrobci. Od začátku se ví, že jsou nedodržovatelné v reálném provozu, jenže na EU trhu jde záměrně jen o laboratorní měření. Pro evropské automobilky je takový stav výhodný - tohle je hlavně jejich trh, tady taková auta prodají. A každý, kde sem chce vstoupit, musí motory upravovat pro evropský trh, ale tak, že třeba na americkém, kde je měření emisí jiné, jsou takové motory k ničemu. Takže to je náklad navíc.

Prostě klasická ochrana trhu. A teď, kdy to je neudržitelné, tak se to samozřejmě svede jen a jen na EU, místo toho, aby zákazníci poslali někam ty skutečné původce - samotné evropské automobilky, které podvádějí 30 let své zákazníky.

0/0
22.3.2017 17:14

M46a26r45t39i74n 74E66l47e38f93a98n90t 9639930927488

Neustále se hovoří o podvodech, ale z čistě selského rozumu se o žádný podvod nejedná. Automobilky měly předepsané testy v laboratorních podmínkách a ty splnily. Z motorů, ať už měli jakékoliv "technické řešení", foukal vzduch, který emisní limity splňoval.

Jako podvod bych to viděl tehdy, pokud by testovaný motor měl nějaký fígl, kterým zmate přímo testovací měřící zařízení, které pak naměří nižší hodnoty emisí, než které ve skutečnosti z výfuku v laboratoři fičí (z výfuku jde 100 jednotek emisí a měřicí zařízení naměří jen 10 jednotek).

+17/−3
17.3.2017 12:59

A50n49t79o20n81í16n 40S86e32b62e86r38a 7363168300119

Však řídící jednotka VW pozná že je měřená a přenastaví paramtery. To si nečetl?

0/0
17.3.2017 13:03

M81a82r80t77i23n 69K30a46r52á74s62e38k 1598204239604

To ale pořád neznamená podvod. Podvod by byl, kdyby poznala že je měřená a část emisí pouštěla jinam než do výfuku, čímž by se nenaměřily skutečné hodnoty emisí. Když jsou pravidla taková, že za přesně daných okolností musí auto mít takové emise a ono je má, žádná pravidla neupravují co má auto dělat při jiných než těchto okolnostech, tak je to v pořádku. Sice je to využití byrokracie a tedy přesně popsaného způsobu měření, ale mohlo by se to reprezentovat i jinak. Jednotka pozná že se nejedná o specifickou situaci kdy musí být hodná a tak přestane být hodná a začne být použitelná, tedy hodná na majitele.

+1/0
17.3.2017 19:38

J95a58n 89M41a86l13ý 3882402852575

Problémem je, že vozy VW v reálném provozu nikdy nedosahovaly nařízených hodnot, protože pokud RJ neidentifikovala cyklus, nebyl důvod měnit mapu a odpojovat např. Alternátor, topení atd. Renault takto sofistikovaný systém nepoužíval, dá se tedy předpokládat že jeho auta min občas normu plní

0/0
18.3.2017 7:52

J17a22r87o37m21í31r 73K97r18á79l 4230259344799

Možná v garáži. ;-D

0/0
18.3.2017 11:09

P29e43t66r 16S52p11á37l21e48n35k41a 2763262875237

Přesně jak říká Martin. Je nastaven způsob, jakým se auto testuje. V tomto testu VW vyhověl. Tečka.

+3/0
17.3.2017 13:37

J78a93n 50T91a65r62a17b58a 4256636409649

Rozdíl je jen v tom, že VW přiznal, Renault drží a zapírá. Sám nevím, co je vlastně dobře a co ne.

+2/0
17.3.2017 18:47

E61m12i43l 47F80a33t20k22a 1530453820861

a chci vidět test dacie duster....to je auto snů všech čechů

0/0
17.3.2017 12:51

E83m30i95l 73F61a94t43k15a 1840833390841

lol....vypadá to že jediní poctivci budou korejci ....ty sice ukradnou design a techniku komukoliv a cpou to do těch krámů za polovic.....ale emise mají určitě čisté

0/0
17.3.2017 12:50

Najdete na iDNES.cz