Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Renault má svou Dieselgate: s emisemi měl podvádět už 25 let

Nejen VW podváděl v testech emisí, svou Dieselgate má podle zjištění vyšetřovatelů také Renault. Podle agentury AFP francouzská automobilka obcházela testy celých 25 let a o všem vědělo i nejvyšší vedení včetně Carlose Ghosna.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B76l81a85ž67e98j 35M23o46t69y32č54k44a 8807547905140

Nesmysl nikdo nešidí, bazarník nestáčí kilometry a živnostník vždy odvede daně!!

0/0
25.3.2017 9:25

L60a36d30i22s30l58a15v 26L65a59k94e30r 2503959525516

Měly by se - pro zmatené diskutéry - v každém článku o dieselgate zopakovat známé skutečnosti:

1. Způsob homologace typu vozidla je odlišný v Evropě a v U.S.A..

2. To, co bylo v U.S.A. označeno za protiprávní, to evropské homologační předpisy umožňují.

3. Nejde tedy v Evropě o žádný podvod.

4. Že automobily vypouštějí při běžném provozu jiná množství škodlivin než při homologačním testu bylo všem známo: jak výrobcům, tak evropským zákonodárc

+4/0
20.3.2017 6:32

R15i92c93h63a12r20d 90M97i46c64h60a66l17o47w16s30k77i 1631799875846

Podvádějí všichni, jenom se na to přijde někomu dříve a někomu později. Pokud je poptávka, tak je i nabídka!

0/0
19.3.2017 13:30

J55a94n 56H33r80u50z43a 8754278259297

Evropské automobilky by měly spáchat hromadné ekologické harakiri aby se mohli napakovat Korejci a Japonci.;-D

0/0
19.3.2017 13:05

J35a12r91o75m61í96r 49K58r26á39l 4230829924539

Čekal snad někdo něco jiného ?

+1/0
18.3.2017 11:05

J59a58n 21M87a98l71ý 3422722622295

Měl jsem Lancii Lybru R5 2,4 JTD (Rail) plnící EURO 3, a dle měřicího cyklu měla mít průměrnou spotřebu 6,6 v kombinovaném provozu. Jezdil jsem v průměru za 6,65. Dá se tedy předpokládat, že emisní normu plnila bez podvodu. Šlo o rok 2003

0/−2
18.3.2017 7:43

M46a97r16e78k 38M49a64z70u46c45h 2466803453

Tím bych i nebyl jistý.Fyzikální zákony platí pro všechny.

0/0
18.3.2017 8:09

J23a54n 26M66a39l39ý 3682262812725

CO2 bych věřil. NOx? Rail bez DPF... Stejně jako přímovstrikove benzíny bez GPF nejhorší možné zlo....

+1/0
18.3.2017 8:20

M39a36r90e84k 63M39a25z57u92c39h 2396553253

Tak problematika tvorby NOx je složitější a CO2 mi je jasné,tam je situace jiná.

0/0
18.3.2017 9:06

J97a43r79o86m89í58r 22K56r18á22l 4760759734549

Jenomže tehdy se je nesnažily automobilky (nebo spíše politici, co jim diktují) obejít. A té spotřebě bych věřil. U VW z roku 98 je ta skutečná dokonce menší, než je v TP.

0/0
18.3.2017 11:07

A55l75e42š 33J60a30n26á42č48e12k 3573794166163

Podvádí všechny automobilky, kdy budou muset cálovat jako VW?

+1/−1
17.3.2017 20:00

J29a88n 87T16a83r97a11b68a 4956596809359

Renault těžko. V USA ho neznají a v Evropě ho není (stejně jako VW) za co trestat.

+5/0
17.3.2017 22:09

M32a60r81c28e78l 18B87a65k70o11š 4271956163

b o h a jeho a tento európsky moloch bude čakať roky kým mu docvakne, že treba uzavrieť jednotnú metodiku merania emisií (a samozrejme spotreby) v reálnych podmienkach, napriklad na certifikovanom vzorovom okruhu. Pre automobilky vôbec žiadny problém spraviť pri fabrike (aj tak ich tam už majú) presne stanovený okruh, rovnaká dĺžka, zákruty, kopček, dolinka, stopka a spraviť autom napr. 10x100 km a hotovo (neberte to tu vážne, je to uvedené ako príklad).

+3/0
17.3.2017 19:46

P94e93t80r 10R40i84h42a78k 7161498888326

Ale zase to budou laboratorni a ne realne podminky :-)

0/0
17.3.2017 21:27

P87a68v88e55l 54B17e46r72n79á94š92e80k 4653828784703

Reanultem jezdím a jejich představy o normované spotřebě jsou u motoru 1,5 DCI 4,5 l/100 km opravdu nereálné. To je když se podvádí s emisemi, pravda někde vyleze.

0/0
17.3.2017 18:35

J27a50n 57T86a70r19a77b13a 4166866949299

S renaultem nejezdím ale přesto si dovolím nesouhlasit. Pokud motory 1,6TDI (taky cinklé) nemají se spotřebou 4,5 žádný problém ani v relativně velkém golfu variant, nevěřím tomu, že by to 1,5dCi neuměl. Myšleno obojí v normálním provozu.

0/0
17.3.2017 18:42

M94a92r53t54i42n 39M55o29t28y75č24k56a 6201587427244

a co je ten "normální" provoz?

0/0
17.3.2017 20:02

T98o86m28á73š 12K62u17c87h98a40ř 3447261598211

Vidíte, že AB má nakonec pravdu. Všeci (dodám - kteří mohou) kradnů. :-P

+1/0
17.3.2017 17:12

J51a47n 29T51a53r83a11b49a 4366336539329

V tom se AB mýlí. Všetci mohou ale ne všetci kradnů.

+1/0
17.3.2017 18:43

J50a98n 73H42r40u60z59a 8444878169987

Podle sebe soudím druhé.:-P

0/0
19.3.2017 13:07

V75e54r92o39n46i66k42a 98M20a13r68t64í72n19k89o17v87á 1403963470

Ale prosim vás, 25let zpátky byly ještě auta dělána tak jednoduše, ba primitivně, že jednak šla opravovat kdekoliv a nebyla složitá, ale ani nebylo kam a proč dávat kraviny na šizení emisí.

0/0
17.3.2017 16:35

M91a49r57t39i65n 88K35a96r14á65s98e75k 1628404299754

To možná akorát u škodovek. Renaulty už tou dobou měly klasické řídící jednotky, které tohle bez problémů zvládaly. Dokonce už skoro o deset let dřív. I když jinak nebyly složité, to máte pravdu.

+1/0
17.3.2017 19:28

P97e89t71r 13M69i90c54h22a47l 2390184691302

Říkáme to dávno, že máslo na hlavě mejí všichni.

0/0
17.3.2017 15:40

B69ě52l56a 57H19o61r82á15k45o98v79á 1778172119150

Již od začátku tvrdím, že podvod je norma měření která neodpovídá reálnému provozu!! Když se cokoli připravuje na nějakou zkoušku, tak se přeci zaměřím co se zkouší a snažím se úspěšně projít. Jestli se např. testuje jízda na volnoběh, tak snad stačí aby motor nechcípl jak v reálu, tak v testu. Co je za problém nasimulovat jízdu z bodu A do bodu B za určitý čas s daným zrychlením v běžném provozu? To si může výrobce přenastavovat jak chce, ale při správném testu to neošulí.

Další kapitola jsou uživatelé co musej být na další červené první;-)

+1/0
17.3.2017 14:45

P47a68v88e19l 77S70e41d88l49á35k 3440326588131

Průmysl je zlý, proto ho v Evropě byrokratickou cestou zlikvidujeme. Zbytek světa bude jistě našeho příkladu následovat. 8-o

+2/0
17.3.2017 14:38

M27a28r58t26i36n 82K94a56r29á15s31e66k 9918923548718

Nic proti, ale emisni normy na auta je asi to nejvetsi ochranarske opatreni ktere EU, USA a Japonsko maji.... ne "likvidator prumyslu....

Nebo vam nepripada zvlastni, ze auta ktera se prodavaji v EU jsou prakticky auta vyhradne EU, USA a japonskych znacek + jizni korea? Zatimco vsechno ostatni sem vali z celeho sveta?

+1/0
17.3.2017 17:20

P32e91t82r 52S16e10d69i29v60y 6527988205667

To co je popsano neni podvod. V zajmu zachovani (nezniceni) motoru jsou v urcitych rezimech povoleny vyjimky a Renault chrani motor nad 35 stupnu, kdy vyradi EGR aby neprehrival jeste vice sani. Je to uplne legalni a dela to kde kdo.

+1/−2
17.3.2017 14:34

J18a82n 27T60a55r41a80b61a 4286896749319

To sice ano, ale k tomu ještě musí plnit emmisní normy. Jak toho dosáhne, je celkem fuk. Může klidně do nafty přidávat koňské koblížky chlazené na -80C,

+1/0
17.3.2017 18:46

M51a22r69t13i56n 13C48e95r93n62y 2218402748593

V honbe za plnenim nesmyslnych EU norem jsou nuceni podvadet vsichni. Pokud by podvody byly jen u VW tak po nem ostatni automobilky budou slapat jako prase a budou se predhanet ve verejnych merenich aby vsem dokazaly jak jsou ony poctive. Ale zatim je kolem toho tak nejak ticho po pesine a hlavni humbuk se odehral v USA kde se soudi kvuli kazde kravine.

+12/−1
17.3.2017 13:45

J21a27n 88H96r74u40z94a 8454628969477

V USA jezdí hlavně benzínová auta a nafťáky tam tahá především VW.

0/0
19.3.2017 13:09

O49n41d47ř23e90j 70L72i92š77k83a 3570572594566

Tak ono to každému jen trochu fundovanému člověku musí dojít. Jak třeba nový Scénic s váhou 1,5 tuny může mít spotřebu 5,8 litru, když Clio vážící o víc než 300 kilo méně má se stejným motorem spotřebu "jen" 5,3. Atd.

Tahle černočerná černota, diktovaná a schválená, a tolerovaná EU je komplot jako prase. To je tak kolosální podvod až běda. Asi proto, že je tak kolosální není snaha to změnit.

+5/0
17.3.2017 13:33

D95a95v71i70d 23Š30t15a30m79b80e69r43a 4392914984906

Kdy už Pane Bože novináři pochopí, že nejde o žádný Dieselgate, ale EUgate! Pokud EU vyžaduje svými předpisy co z hlediska fyzikálních zákonů není možné, není to problémem výrobců, ale mentálně narušených členů Evropské komise a Evropského parlamentu. Ti schválili tyto antifyzikální předpisy. Oni jsou viníky. Chápete to pro EU jásající novináři?8-o.

+29/0
17.3.2017 13:20

V56á75c16l16a18v 63J17ů57z80a 6711507666

Ty normy jsou špatné, ale za to, že výrobce nějaké zařízení vypne, když je detekováno testování v laboratoři, nemohou.

+1/0
17.3.2017 13:26

M81a81r36t69i41n 47N27e44b98e73s90k82ý 7276430207662

A proč asi tak je?

Kdyby byly normy logické a technicky splnitelné, nikdo by přece pracně nevyvíjel způsob, jak to udělat aby se slon vešel do krmítka pro sýkorky.

+14/0
17.3.2017 13:48

P41e30t37r 43M10a77l91i11š80k52a 6491865421633

A proč prostě neřekli, že to nejde splnit než podvádět? Troufám si tvrdit, že by se minimálně nějaký odklad účinnosti dal vyjednat.

0/0
18.3.2017 13:45

J22a41n 58L64u62k97á98š 7427723973542

Normy splnitelne byly, ale ne tak levne, jako si VW myslel.

Napr. BMW v USA tez prodava diesely a problem nema, jelikoz uz tehdy presla na rizenou katalytickou reakci (AdBlue) a limity splnuje, pouze VW se tvaril, ze to umi splnit i bez tohoto.

+1/0
18.3.2017 22:41

V80á56c57l12a24v 33J90ů29z95a 6901497506

Přesně tak, navíc mám ten pocit, že i VW motory s Euro 6 to už splňují také.

0/0
20.3.2017 10:18

J23i33ř80í 14K43o68c59u94r76e56k 6655194785518

Když bude někdo vyžadovat ocelové krychle s objemovou hmotností 5870 kg/dm3, tak se pak nesmí divit, že je to uvnitř duté, aby to nemělo 2 kg přes váhu.

0/0
18.3.2017 11:50

V67á77c57l67a42v 86J63ů44z55a 6951457526

Dobře, asi nemám dost informací, tak se zeptám. Kvůli splnění kterého nařízení tedy museli to EGR vypínat pod 17 a nad 35 stupňů? Pokud vím, tak CO2 se měřil ve stejném cyklu. A že by motor měl horší skutečnou spotřebu, výkon, nebo servisní intervaly je dost možné, ale to snad žádné nařízení neomezovalo.

0/0
18.3.2017 21:45

T77o37m26á95š 22R66a31d90n17i51c 2383278934971

To je stejné, jako říkal Phelps s otáčením. Všichni tam podvádí, protože to nejde zjistil. Ale když nebudu podvádět, nevyhraju záávod, přestože jsem nejrychlejší plavec. Jde přesně o tohle.

0/0
19.3.2017 9:56

W14a47l59t13e98r 90D91i45v80i32š 6517482322172

No jo, jenže ty normy se vylobovali evropští výrobci. Od začátku se ví, že jsou nedodržovatelné v reálném provozu, jenže na EU trhu jde záměrně jen o laboratorní měření. Pro evropské automobilky je takový stav výhodný - tohle je hlavně jejich trh, tady taková auta prodají. A každý, kde sem chce vstoupit, musí motory upravovat pro evropský trh, ale tak, že třeba na americkém, kde je měření emisí jiné, jsou takové motory k ničemu. Takže to je náklad navíc.

Prostě klasická ochrana trhu. A teď, kdy to je neudržitelné, tak se to samozřejmě svede jen a jen na EU, místo toho, aby zákazníci poslali někam ty skutečné původce - samotné evropské automobilky, které podvádějí 30 let své zákazníky.

0/0
22.3.2017 17:14

M62a58r87t35i17n 97E25l80e66f60a60n53t 9529570597608

Neustále se hovoří o podvodech, ale z čistě selského rozumu se o žádný podvod nejedná. Automobilky měly předepsané testy v laboratorních podmínkách a ty splnily. Z motorů, ať už měli jakékoliv "technické řešení", foukal vzduch, který emisní limity splňoval.

Jako podvod bych to viděl tehdy, pokud by testovaný motor měl nějaký fígl, kterým zmate přímo testovací měřící zařízení, které pak naměří nižší hodnoty emisí, než které ve skutečnosti z výfuku v laboratoři fičí (z výfuku jde 100 jednotek emisí a měřicí zařízení naměří jen 10 jednotek).

+17/−3
17.3.2017 12:59

A36n28t50o47n88í59n 96S95e91b46e61r85a 7913458720699

Však řídící jednotka VW pozná že je měřená a přenastaví paramtery. To si nečetl?

0/0
17.3.2017 13:03

M28a97r83t53i91n 50K90a86r10á87s65e91k 1528474469494

To ale pořád neznamená podvod. Podvod by byl, kdyby poznala že je měřená a část emisí pouštěla jinam než do výfuku, čímž by se nenaměřily skutečné hodnoty emisí. Když jsou pravidla taková, že za přesně daných okolností musí auto mít takové emise a ono je má, žádná pravidla neupravují co má auto dělat při jiných než těchto okolnostech, tak je to v pořádku. Sice je to využití byrokracie a tedy přesně popsaného způsobu měření, ale mohlo by se to reprezentovat i jinak. Jednotka pozná že se nejedná o specifickou situaci kdy musí být hodná a tak přestane být hodná a začne být použitelná, tedy hodná na majitele.

+1/0
17.3.2017 19:38

J86a30n 71M25a29l81ý 3692732982895

Problémem je, že vozy VW v reálném provozu nikdy nedosahovaly nařízených hodnot, protože pokud RJ neidentifikovala cyklus, nebyl důvod měnit mapu a odpojovat např. Alternátor, topení atd. Renault takto sofistikovaný systém nepoužíval, dá se tedy předpokládat že jeho auta min občas normu plní

0/0
18.3.2017 7:52

J39a24r60o63m94í74r 24K87r82á33l 4590759164439

Možná v garáži. ;-D

0/0
18.3.2017 11:09

P77e58t59r 87S70p41á13l49e97n24k46a 2143242115547

Přesně jak říká Martin. Je nastaven způsob, jakým se auto testuje. V tomto testu VW vyhověl. Tečka.

+3/0
17.3.2017 13:37

J97a26n 23T79a91r59a61b71a 4486346699279

Rozdíl je jen v tom, že VW přiznal, Renault drží a zapírá. Sám nevím, co je vlastně dobře a co ne.

+2/0
17.3.2017 18:47

E37m59i62l 25F37a54t64k80a 1510323190841

a chci vidět test dacie duster....to je auto snů všech čechů

0/0
17.3.2017 12:51

E38m58i35l 74F62a48t57k70a 1100853380341

lol....vypadá to že jediní poctivci budou korejci ....ty sice ukradnou design a techniku komukoliv a cpou to do těch krámů za polovic.....ale emise mají určitě čisté

0/0
17.3.2017 12:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.